8°   dziś 10°   jutro
Wtorek, 05 listopada Elżbieta, Sławomir, Dominik, Zachariasz, Balladyna

500+ na Limanowszczyźnie. Rekordowe świadczenie - 5 tys. zł dla jednej rodziny

Opublikowano 11.07.2016 06:18:44 Zaktualizowano 04.09.2018 18:45:25 pan

Z początkiem lipca upłynęły trzy miesiące, odkąd w Polsce funkcjonuje rządowy program „Rodzina 500+”. Jak jego realizacja wygląda na Limanowszczyźnie? Znamy statystykę z poszczególnych gmin.

Dane zostały zebrane z wszystkich miejskich i gminnych ośrodków pomocy społecznej, działających w gminach powiatu limanowskiego i obejmują okres od 1 kwietnia do 31 maja 2016 r.
Gminy z miesiąca na miesiąc zgłaszają zapotrzebowanie i z Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie otrzymują środki na wypłatę świadczeń, a także dodatkowe 2% wnioskowanej kwoty na obsługę programu.
- Należy zaznaczyć, że realizacja wspomnianych zadań przebiega sprawnie i bez zakłóceń, w tym również jeżeli chodzi o ich finansowe zabezpieczenie - mówi Dorota Musiał, kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Limanowej. Podobnego zdania są przedstawiciele pozostałych ośrodków na Limanowszczyźnie.
Jak do tej pory, największą kwotę wypłaciła gmina Limanowa – w dwa miesiące na realizację programu wydano prawie 3 mln zł. Takiego wsparcia udzielono na rzecz 1,5 tys. rodzin. Najmniejszą kwotę wypłacił MOPS w Mszanie Dolnej – zaledwie 492 tys. zł dla 275 rodzin z terenu miasta.
Co ciekawe, największe miesięczne świadczenie dla jednej rodziny wypłaca Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Tymbarku – to kwota 5 tys. zł na dziesięcioro dzieci.
Dane z ośrodków pomocy społecznej na Limanowszczyźnie z realizacji rządowego programu „Rodzina 500+” w okresie od 1 kwietnia do 31 maja 2016 r.:
GOPS Kamienica
Wypłacono: 798 571,80 zł
Liczba rodzin: 370
Liczba dzieci: 804
Najwyższe wypłacone świadczenie: 3 500 zł
GOPS Słopnice
Wypłacono: 1 121 608,00 zł
Liczba rodzin: 514
Liczba dzieci: 1 141
Najwyższe wypłacone świadczenie: 4 000 zł
MOPS Mszana Dolna
Wypłacono: 492.115,20 zł
Liczba rodzin: 275 rodzin
Liczba dzieci: 494
Najwyższe wypłacone świadczenie: 2 500 zł
GOPS Dobra
Wypłacono: 976 230,80 zł
Liczba rodzin:558
Liczba dzieci: 978
Najwyższe wypłacone świadczenie: 3 000 zł
GOPS Mszana Dolna
Wypłacono: 2 381 973,10 zł.
Liczba rodzin: 1445
Liczba dzieci: 2627
Najwyższe wypłacone świadczenie: 3500 zł
GOPS Limanowa
Wypłacono: 2 961 589,60 zł
Liczba rodzin:1500
Liczba dzieci: 3000
Najwyższe wypłacone świadczenie: 4 000 zł
MOPS Limanowa
Wypłacono: 1 286 105,00 zł
Liczba rodzin: 1075
Liczba dzieci: 1738
Najwyższe wypłacone świadczenie: 4 000 zł
GOPS Tymbark
Wypłacono: 923 843,00 zł
Liczba rodzin: 481
Liczba dzieci: 924
Najwyższe wypłacone świadczenie: 5 000 zł
GOPS Jodłownik
Wypłacono: 1 339 340,80 zł
Liczba rodzin: 685
Liczba dzieci: 1354
Najwyższe wypłacone świadczenie: 3 500 zł
GOPS Łukowica
Wypłacono: 1 012 056,80 zł
Liczba rodzin: 449
Liczba dzieci: 1015
Najwyższe wypłacone świadczenie: 3 500 zł
GOPS Laskowa
Wypłacono: 1 261 374,50 zł
Liczba rodzin: 633
Liczba dzieci: 1269
Najwyższe wypłacone świadczenie: 3 500 zł
(Fot.: MEN)
Zobacz również:

Komentarze (91)

34607szczawa
2016-07-11 06:56:20
0 0
500+ a kwoty nie pelne i po przecinkach. Czy to jest liczone z kosztami?
Odpowiedz
Shell
2016-07-11 07:42:44
0 0
Ja skladalam 2 kwietnia i nawet decyzji nie mam jeszcze a podobno maja 3 miesiace wiec cos tu jest nie tak wiec nie wszystko idzie jak nalerzy a jak dzwonie to muwia ze beda wysylac zawiadomienia ze bedzie dluzej to trwalo i myślę ze wiele osub jest takich
Odpowiedz
34607szczawa
2016-07-11 07:47:42
0 2
Shell pisz ze slownikiem, rozumiem pojedyncze bledy ale ty przebijasz nas wszystkich.
Odpowiedz
Mateo
2016-07-11 07:48:33
0 1
'GOPS Mszana Dolna
Liczba rodzin: 1445
Liczba dzieci: 262'
Coś tam oszukują :P

I jakby mało pieniędzy było zmarnowanych, to jeszcze 2% na obsługę. To jest śmiech na sali.
Czyli jeśli któryś organ wnioskuje o 1 mln miesięcznie, dostaje dodatkowo 20 tys. W najgorszym przypadku kasę dostanie 2 tys rodzin, ale wiadomo, że będzie ich mniej. A za otrzymaną kwotę można zatrudnić 10 osób...
Odpowiedz
Manuella
2016-07-11 08:44:54
0 0
szczawa ciiii.. bo zostaniesz zlinczowany. Ale fakt, razi nieziemsko.
Odpowiedz
34607szczawa
2016-07-11 08:56:51
0 0
Nie podano tez ilu rodzinom nie przyznano gotowki tylko ekwiwalent. Wszyscy tacy swieci???Wszystko tak nie jasne ze mozna waly robic.
Co do linczu to jak lud ciemny to pewnie bedzie lincz.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-07-11 09:39:25
0 0
Nie zazdroszczę nikomu tej kasy ,bo dzieci sporo kosztują ,ale coraz częsciej słyszę jak sąsiedzi przechwalają się ,że pracują na czarno w Niemczech czy Szwecji ,ubezpieczenie opłacone z Krus-u ,a kasa 500 plus spływa dodatkowo jeszcze na konto i żyć nie umierać:)Według nich wystarczy 'narobić jeszcze więcej dzieci'-nie zakładają tylko jednego-że ta kasa kiedyś może się skończyć i państwo nie będzie jej juz wypłacać w następnych latach.
Odpowiedz
daniel393
2016-07-11 09:50:18
0 0
+ 34607szczawa

Wytykasz innym błędy, a Ty też pisząc nie używasz polskich znaków, co również dla niektórych może być drażniące :)

Ciekawe czy będzie lincz :)

Pozdrawiam :)
Odpowiedz
konto usunięte
2016-07-11 10:12:42
0 4
Czytam niektóre wypowiedzi I własnym oczom nie wierzę. Po raz 1-wszy od 26 lat mamy program w którym daje się pieniądze ludziom I z tego powodu tyle krzyku, krytyki? Przecież te pieniądze I tak wrócą do budżetu państwa. Napewno lepiej niektórzy czuliby śię gdyby Radek Sikorski wydał je na swoje urodzinki, przepito je w ' Sowa I przyjaciele' przeznaczono Kulczykowi, itp itd. Ja tego naprawde nie rozumię. Nawet mi się już pisać więcej nie chce, ręce same odpadają...............
Odpowiedz
konto usunięte
2016-07-11 10:15:24
0 1
Jeszcze jedno żeby nie było niedomówień ja tych pieniędzy nie otrzymuje bo moje dzieci są już dorosłe a i moi wnuczkowie ich nie otrzymują. Nie mam jednak nic przeciwko aby nasze pieniądze były użyte na ten cel.
Pozdrawiam
Odpowiedz
sweetfocia
2016-07-11 10:35:52
0 3
Wszędzie około dwójki dzieci na rodzinę, natomiast w Gminie MD nawet ćwiartki nie ma.
Odpowiedz
marekmintal
2016-07-11 11:11:30
0 2
@Shell, może jak wypełniałaś wniosek o 500 plus i w rubryce gdzie jesteś ubezpieczona napisałaś KRÓS lub ZÓS i urzędniki nadal sie doktoryzują co to za Zakład Ubezpieczeń...
Odpowiedz
sweetfocia
2016-07-11 11:24:53
0 1
Niby jest 500 zł. na dziecko, więc skąd się tam grosze biorą ?
Odpowiedz
34607szczawa
2016-07-11 11:33:42
0 0
Daniel pisze mobilnie z- ż, o-ó i myslę że 'osob' mniej drazni jak 'osub' czy 'muwia'. Napisala to osoba pelnoletnia ja w swojej wypowiedzi napisałem że nas przebija czyli tez popelniam bledy ale nie az takie i tyle w 1 wypowiedzi.

Wracajac do tematu chodzi mi o koszt obslugi czy nie mozna pomoc w inny mniej kosztowny sposob? A druga sprawa informacja jest bardzo ogolna.
Pomoc dla rodzin jak najbardziej popieram a nawet rozwazylbym bykowe.
Odpowiedz
daniel393
2016-07-11 12:07:13
0 0
+ 34607szczawa

Wszystko wiem :), jednak napisałbym jeszcze raz to samo! Nie jest to złośliwa uwaga. Tak, że nie miej mi za złe :)

+ grazynahayes

Myślę, że Ci którzy otrzymują, nie krzyczą i nie krytykują... :)
Odpowiedz
konto usunięte
2016-07-11 14:05:16
0 0
@daniel393 musiałbyś posłuchać np. programu 'Bez ograniczeń' o 23-ciej na super stacji. To jest istna szopka. Na przykład dzwoniła tam kobieta krytykując program 500+ co prawda wg. jej relacji dostaje pieniądze na dzieci w tym 1-dno niepełnosprawne ale nie lubi tego programu bo według niej inni powinni dostawac także na kazde 1-wsze dziecko. No super, tylko skąd na to wszystko wziąć pieniądze? Z pustego nawet Salomon nie naleje. I wiele innych podobnych krytyk. Takie spustoszenie w budzecie państwa i podwojony dlug jako największe osiagniecie poprzednio rzadzacej ekipy zeby go zniwelować potrzeba bardzo wielu lat, ale co tam ma być i tyle . Wszystkim nam się dobrze krytykuje tyle tylko kto z nas podjąłby się tego wyzwania? Najlepiej to widać w lokalnych samorządach , 'branie na radnych pozycje' ogromne ale pozniejsze skutki ich dzialan pozostawiają wiele do zyczenia.Chyba lepiej jest dobrze zainwestować pieniądze podatnikow niż je marnować. Nieprawdaz?
Odpowiedz
przemowrc
2016-07-11 14:08:28
2 0
@grazynahayes skoro te pieniądze i tak wrócą do budżetu, to może niech dadzą wszystkim. Pracującym, bezrobotnym, emerytom, rencistom? Czemu nie? Przecież i tak wrócą...
Ręce faktycznie same opadają widząc jak namieszali ludziom w głowach, ale zobaczymy jak długo budżet uciągnie takie obciążenie...
Odpowiedz
konto usunięte
2016-07-11 14:21:06
0 0
@34607szczawa te dodatkowo 2% idzie na obsługę programu 500+ jeśli myślisz ze to się robi za nic to się mylisz , uwierz proszę obsługa jakiegokolwiek programu w Polsce czy za granica zawsze kosztuje. My często o tym nie wiemy bo koszty są kosztami ukrytymi. To działa tak jak np. ukryte promocje typu kup 3 jogurty a 3-ci masz za darmo. Jak przeliczysz koszt każdego jogurtu to się okaże ze w innym sklepie za 2 jogurty zapłacisz tyle samo co w sklepie z promocja za 3. To są stare jak świat chwyty marketingowe. Inna opcja to taka ze może ten jogurt lub inny produkt będzie naprawdę tańszy ale jego jakość to dno.Jedno jest pewne: nie ma niczego za darmo , a na pewno nie praca ludzka. Sama nadzieja ze ktoś zrobi coś za darmo jest nieetyczna , to wyraz braku poszanowania dla kogoś pracy i oczekiwanie że ktoś jest przysłowiowym frajerem aby moc go wykorzystywać,
Odpowiedz
philip
2016-07-11 14:23:14
1 0
@grazynahayes,
Co to znaczy 'daje się pieniądze ludziom'? DAJE??? A skąd oni je niby bierą? Z bankomatu? Może z drzewka mamonowca? :]
Zabierają je (między innymi) tym samym ludziom, którym je później 'łaskawie DAJĄ'. Ja bym jednak wolał, żeby mi ich w pierwszej kolejności nie zabierali. Nie mam dzieci i nie uśmiecha mi się utrzymywać Waszych :/
Zobaczycie jak w przęciągu najbliższych lat podatki poszybują w górę. Urzędasy, zatrudnieni do tego sektora nie pracują pro bono publico więc oddacie im te pińcet i to z nawiązką (to pewnie ten 'plus' przy pińcet).

'gdyby Radek Sikorski wydał je na swoje urodzinki, przepito je w ' Sowa I przyjaciele' przeznaczono Kulczykowi, itp itd.'
No przeca to niczego nie zmieni :/ Jak w jednym banku nie ma kasy, to złodziej pójdzie do drugiego...
Zwykłe przelewanie pustego w próżne i kolejna dziura przez którą 'grupy interesów' będą mogły wysysać kasę. Ot co.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-07-11 14:36:01
1 0
Program 500+ ma zapewnić zwiększenie dzietności , to program inwestycji w przyszłe pokolenia. Te przyszłe pokolenia będą pracować aby nie doszło do sytuacji że emerytów będzie więcej niż ludzi zdolnych do pracy. To oczywiste stąd jest to inwestycja. Program rozdawnictwa wszystkim to totalna porażka widać to najlepiej na systemie angielskim gdzie od lat 70-tych przeznacza się około 90% budżetu państwa na wszystkie możliwe zasiłki. Skutki tej głupiej polityki są następujące: brak motywacji do pracy, kultura bezrobotnych z pokolenia na pokolenie- bo po co pracować w jakiejkolwiek pracy gdy rząd daje samotnym matkom domy za darmo, opłaca czynsz I daje na życie ? Praca za minimalne wynagrodzenie po prostu im się nie kalkuluje.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-07-11 14:41:08
1 0
Ponadto brak motywacji do zdobywania wykształcenia- bo po co skoro I tak zasiłki czekają, rządom angielskim taka polityka pasowała bo wielu cudzoziemców było chętnych na wykonywanie niechcianych prac a I ci mało wykształcenie są łatwi do manipulacji. Skutki widzieliśmy przy Brexicie. Bo jak od ponad 30 lat wmawiało im się że UE ICH OKRADA TO W TO UWIERZYLI.
@Philip nie ośmieszaj się wszyscy wiemy skąd rząd ma pieniądze , one pochodzą z naszych podatków.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-07-11 14:48:05
1 0
@Philip tak dla ścisłości to te pieniądze nie idą na moje dzieci , bo one są już dorosłe a I moje wnuki je nie otrzymują bo ich rodzice mają swoje pieniądze.
Odpowiedz
wartownik
2016-07-11 15:03:19
0 0
grazy@ to twoje dzieci mają tylko po jednym dziecku?
Odpowiedz
konto usunięte
2016-07-11 15:03:48
0 0
@Philip odnośnie tej liczby urzędników to nie kto inny jak poprzedni rząd prawie potroił ich liczbę . Zrobili to aby zwielokrotnić przyszły elektorat PO-PSL. Według starej zasady : daj nieuprawnionym dobre stanowisko (bez wymogów kierunkowego wykształcenia) a będą tobie wierni po grób , ba nie tylko oni ale także całe rodziny tychże wybranców losu . To nikt jinny ak Lech Kaczyński proponował kierunkowe obsadzanie stanowisk z wymogiem odpowiedniego wykształcenia I kompetencji. Niestety następne rządy postawiły na liczbę , brak kompetencji I ślepą lojalność do ich rządów. Śmietankę tej polityki spijamy my wszyscy.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-07-11 15:10:54
1 0
@wartownik dla twojej wiadomości moja córka ma dwoje dzieci ale nie chcą tych pieniędzy bo I nie planują więcej dzieci a że wychowałam dzieci w takim systemie wartości że człowiek jest najwyższą wartością a nie pieniądz więc uznali że byłoby nieetyczne brać pieniądze które są przeznaczone na wzrost dzietności której oni nie planują, ponadto nie zarabiają w Polsce tylko za granicą.
Odpowiedz
wartownik
2016-07-11 15:19:48
0 2
gdyby dla Twojej córki nie była najważniejsza KASA to by pracowała w Polsce, a jak siedzi zagranicą to bierze na dzieci EURO
Odpowiedz
Manuella
2016-07-11 15:27:13
1 1
@ grazyna
- a dlaczego na pierwsze nie - i tak jak @philip nie ma ochoty dawać kasy na dzieci innych tak samo ja nie mam ochoty dzielić się moimi tylko i wyłącznie dlatego, że mam jedno.
I ja i mąż uczciwie pracujemy, byle jako tako od wypłaty do wypłaty. Pół naszej pensji zap...la ZUS. Hahaha zbiera nam na emerytury no super. No i każda wizyta u lekarza prywatnie bo na NFZ albo się nie doczekasz albo cię tak wyleczą, że szybciej trafisz do piachu niż się spodziewałeś.

Chcieli podnieść dzietność w Polsce - może trzeba było zmniejszyć podatek na artykuły dziecięce, może kobietom chodzącym prywatnie do lekarza w ciąży mimo wszystko zagwarantować badania na NFZ, może dofinansować przedszkola, żłobki. Od tego są mądre głowy w rządzie - mogli wymyślać.

Wiesz, dzietność się podniesie ale wśród tych, którzy liczą na 'pińćset' Bo normalna rodzina jeśli jej nie stać nie zdecyduje się na dziecko tylko dlatego, że rzuconą jakąś kasą na niewiadomo ile. Pieniądze i program się skończą a dzieci zostaną. Będa hurtem odbierane patologicznym rodzinom i wciskane do DD

PS. Dzięki rządom PO w mojej miejscowości otwarto przedszkole i żłobek. Dzięki nim moje bogate dziecko, jedynak ma gdzie się podziać bo matka musi zap..ć żeby jakoś żyć.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-07-11 15:29:31
1 0
@wartownik widzę że niezły z Ciebie wojownik ninja:) Córka z dziećmi zameldowana jest w Polsce tylko mój syn I zięć pracują za granicą. Niedługo wszyscy wracają do Polski tylko muszą sprzedać wcześniej swój dom w Anglii więc jak już zarabiają w funtach ale nie biorą żadnych zasiłków bo zarabiają bardzo dobrze. Coś jeszcze?
Pozdrawiam
Odpowiedz
konto usunięte
2016-07-11 15:42:02
0 0
@Manuela bardzo dobrze Ciebie rozumię bo sama opłacam swój ZUS.Wiem że nie jest lekko, ale praca zagranicą uwierz mi proszę jest o wiele cięższa , my cudzoziemcy zagranicą często pracujemy na 2-ch etatach aby opłacić wszystko tam I wysłać pieniądze do Polski. Nota bebe w Polsce nigdy tak ciężko nie pracowałam. To że jest teraz tyle mankamentów to rezultat bardzo wielu lat rządów, my zbieramy tego owoce. Ja naprawde podziwiam obecny rząd jak oni to wszystko ogarniają pamiętając o tym że opozycja wcale nie pomaga a to KOD , A TO BRUKSELA A TO BOHATERZY 18 AFER chcą teraz wszystkich uczyć co to demokrakcja a gdzie byli gdy wysprzedawali polski majątek, Kulczyk I jemu podobni tylko ręce zacierali z radości, polskie banki I supermarket w cudzych rękach bez padatków( nie ma 2-go takiego kraju na świecie żeby na to sobie pozwolił!) 90 % gazet I innych medi iw rękach cudzoziemców itp itd O jakiej Polsce mówimy? Teraz rząd dwoi się I troi aby odzywskać polski majątek , NA TO TEŻ TRZEBA PIENIĘDZY . tO O JAKIEJ POLSCE mówimy? Polska z nazwy w obcych rękach? Taką Polskę chcieliśmy?
Odpowiedz
konto usunięte
2016-07-11 15:47:58
0 0
Nota bene przepraszam za błąd
Odpowiedz
34607szczawa
2016-07-11 16:01:45
0 1
A nie lepiej obnizyc ZUS??? Podatki na zywnosc ubranka i lekarstwa dla dzieci 0%. Wtedy te 2% zostanie w budzecie, czyz nie? Nie potrzeba armii urzedników itd.
Wszystkim sie poprawi tak sadze.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-07-11 16:30:32
0 0
@34607szczawa możliwości jest tak wiele jak nas POLAKÓW Zgadzam się to też jest jakaś opcja ale od czegoś trzeba zacząć wg. relacji Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej po konsultacjach społecznych Polacy zadecydowali że ta forma im najlepiej odpowiada. Nie można narzucać Polakom jak chcą wydać pieniądze bo każda rodzina ma własne priorytety. Odnośnie armii urzędników o ile mi wiadomo rząd planuje ich redukcję I wskazanie nowych wymogów kwalifikacji urzędników. Póki co takie zmiany zostały zastosowane do komorników tj. więcej z nich musi pracować w regionie nie za biurkiem, wymogi kwalifikacyjne zostały im podniesione a I ograniczone zasady działania . Nowa ustawa o podatkach dla przedsiębiorców z obniżeniem podatku do 15 %, zniesienie opodatkowania stocznią polskim na etapie budowy zaplecza stoczni I wiele innych - to wszystko znajdziesz w internecine lub w mediach.
Pozdrawiam
Odpowiedz
konto usunięte
2016-07-11 16:48:57
0 0
@34607szczawa rzecz najważniejsza musimy pamiętać o tym że w wielu polskich rodzinach lub samotne matki często nie mają pieniędzy na to żeby kupić dzieciom nowe ubranka,, na żywność czy lekarstwa. tak więc jaki byłby pożytek z 0% podatku na nie? Ludzie muszą dostać pieniądze aby je później wydać!!Tylko !
tyle i aż tyle :)
Odpowiedz
34607szczawa
2016-07-11 17:07:04
0 1
Grazynahayes czyli musimy im dac jakies 2 lata to co już kiedys napisałem. Z twoim ostatnim zdaniem sie nie zgodze. Ludzie musza miec prace a nie dostawac pieniadze. Pieniadze rozdawane sa w wiekszosci zmarnowanymi pieniedzmi. ZUS o ktorym wspomnialem jest glownym hamulcem gospodarki. Placisz jak za woly a jak przychodzi co do czego to z ZUSu nie masz ' nic'(emerytura głodowa a za leczenie najlepiej zaplacic jak chcesz szybko wrocic do zdrowia no i te gmachy za ktore placimy... szkoda słów).
Odpowiedz
konto usunięte
2016-07-11 17:47:40
0 0
@34607szczawa nie znam Ciebie osobiście ale jak wiesz cenię bardzo Twoje zaangażowanie w sprawy ludzi. O czym już Tobie pisałam. Wybacz mi proszę ale widze że nigdy nie pracowałeś za granicą . Niestety te zmory administracyjne są wszędzie. To że ludzie muszą mieć pracę to jest oczywiste!! Żeby stworzyć nowe rynki pracy trzeba inwestować I przejmować to co zostało sprzedane I tak postępuje rząd Większość środków unijnych przeznacza się na innowacje I nowe inwestycje a to jest kilkuletni process. Ten process wyregeneruje nowe miejsca pracy plus zakłady pracy które odkupuje obecnie rząd. Natura ludzka jest taka że ludzie chcą żyć lepiej I dostatniej z tegoż więc powodu kobiety chcą się realizować zawodowo nawet te wspierane przez 500+. Te które muszą zostać w domu przez pewien czas aby zajmować się małymi dziećmi też wykonują nieocenioną pracę!! Spędzając więcej czasu z dziećmi wychowują lepsze pokolenie, bliższa relecja rodzic -dziecko oparte na dobrym systemie wartości to bezcenna inwestycja!!!! Przepraszam za słowo inwestycja ale dobrze wychowane dzieci to dobre przyszłe pokolenia a my wszyscy razem będziemy mogli mieć państwo złożone z prawych ludzi .
Wtedy nie będzieli musieli tak często patrzeć na ręce urzędników I polityków. Jak to ktoś kiedyś powiedział niewiedza jest gorsza niż faszyzm. Ja się z tym zgadzam bo mądre , kochane społeczeństwo potrafii uczynić wiele dobrego sobie, innym I ojczyźnie. Jak mówiłam wartością najwyższą powinien być człowiek a nie pieniądze.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-07-11 17:53:43
0 0
Dobrze wychowane pokolenia same zadbają o swoje pieniądze I mam nadzieje że w sposób uczciwy , gdyż nasze pokolenie I te poprzednie były niestety wychowywane w przekonaniu że uczciwą praćą nie można się niczego dorobić co jest oczywiście totalną bzdurą!! Taki jednak proces myślenia daleje wielu przekrętom społeczne przyzwolenie na to żeby oszukiwać I kiwać każdegoi dookoła. Jak więc widzisz najlepiej dobrze wychowywać a nie denerwować się na portalach, wykłucać czy wałęsać po Sądach.
Pozdrawiam
Odpowiedz
konto usunięte
2016-07-11 17:55:57
0 0
Ten process wygeneruje- przepraszam następnu bład, za szybko pisze I czasami naciskam nieodpowiedni klawisz. Mea culpa :)
Odpowiedz
34607szczawa
2016-07-11 18:16:35
0 0
Z wieloma kwestiami sie zgadzam kwestia tylko 'wykonczenia'.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-07-11 18:44:06
0 0
@wartownik przepraszam bo nie odpowiedziałam Tobie na stwierdzenie powodu wyjazdu mojej córki zagranicę. Otóż to ja wyjechałam kilkanaście lat temu zagranice i wzięłam ze sobą niepełnoletnie dzieci. Powód? Zbyt wielu ważnym szychą się naraziłam bo skutecznie walczyłam z korupcją i przekrętami . Wszyscy ponieśli odpowiedzialność ale gdy moje dzieci straszono mafią i 'umilano im życie' wtedy postanowiłam wyjechać. W Polsce zarabiałam więcej niż kiedykolwiek w Anglii. Tam gdzie mieszkaliśmy ludzie nas bardzo szanowali, normalni ludzie a i dzisiaj się z nami kontaktują. W Polsce dorobiłam się więcej niż zagranicą. Jak widzisz to nie KASA była powodem naszego wyjazdu tylko brak nadziei na normalność,
Teraz ta normalność powoli powraca.
Pozdrawiam
Odpowiedz
konto usunięte
2016-07-11 18:55:11
0 0
Córka zaocznie kończyła studium i niestety musiała podróżować samolotem do Polski ale nikt z nich nie żałował decyzji wyjazdu. Teraz chcą już na stałe powrócić do kraju.
Odpowiedz
wartownik
2016-07-11 22:17:01
0 0
Siroto grazy@ tak pieprzysz że twoje dzieci straszono mafią, lepiej jedź zagranice i tam truj
Odpowiedz
daniel393
2016-07-11 23:03:46
0 0
+ grazynahayes

Tak się składa, że oglądam niektóre programy w Superstacji. Wypowiedzi ludzi którzy tam dzwonią, są tak różne, jak różne jest całe społeczeństwo.
To skąd brać na to pieniądze, to problem rządzących. Dziwi mnie jednak, postawa ludzi którzy ,, płodzą' w związku z tym programem, bo jakie mają gwarancje, ile to pociągnie :)
Myślę jednak, że pośrednio na własnej kieszeni odczują to wszyscy, niestety :( a raczej już odczuwają, mimo iż, być może nie są tego świadomi...
Tak, czy owak, nie dyskutuję raczej o polityce, bo każdy ma swoje przekonania, i uważam, że ani jedna ani druga strona, nie jest w stanie przekonać rozmówcy do swoich racji. Każdy ma swój światopogląd.
Pozdrawiam.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-07-11 23:34:48
0 0
@wartownik to twój problem ze w to nie wierzysz a mnie nie zależy na tym co ty myślisz bo i nie mam w tym zadnego interesu. Ja i moi przyjaciele znaja prawde a mafia to straszono mnie a dzieciom 'umilano zycie. Przepraszam teraz dopiero zauwazylam ten blad napisany poprzednio. Niemniej jednak pozdrawiam i napij się Wasc red bula bo ponoc uskrzydla. Moja opinia o tobie jest taka: jesteś typowym zoilem i taka twoja tutaj rola bo oprócz tego ze czepiasz się jak przysłowiowy rzep psiego ogona nic innego nie wnosisz do dyskusji, jeśli to jedyna rzecz która potrafisz robic to ja tobie w tym nie będę przeszkadzala.
Baw się dobrze.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-07-11 23:36:46
0 0
@wartownik za granice nie wyjade bo ty nie mialbys okazji pisać bzdur. Pozdrawiam
Odpowiedz
konto usunięte
2016-07-11 23:46:20
0 0
@daniel393 nie chce nikogo przekonywać do swoich opinii , masz racje każdy ma swoje poglądy , ja tylko wyrazam własne poglądy oparte na zyciowym doświadczeniu i tym co się sprawdza w zyciu. Science fiction to nie moja dyscyplina. A to czy program rządu się sprawdzi to przekonamy się o tym , to tylko kwestia czasu. Dziwi mnie tylko ze prawie każdy wie lepiej, krytykować każdy potrafi pytanie jest tylko takie: jeśli jest tak zle to dlaczego nikt z tym nic nie chce robic.? Wiecej ludzi czynow a mniej krytykanctwa a będzie na pewno lepiej. :)
Pozdrawiam
Odpowiedz
konto usunięte
2016-07-11 23:55:56
0 0
stwierdzenie ze to problem rządu skad wziąć pieniądze jest z pogranicza takiej sytuacji jak: np. maz zadluzy rodzine na pograniczu bankructwa i powie zonie: kochanie to tylko twój problem skad wezniemy pieniądze na zycie. No coz naprawdę super rozwiązanie. Eh pozazdrościć fantazji ułańskiej.
Pozdrawiam
Odpowiedz
daniel393
2016-07-12 07:26:29
0 0
+ grazynahayes

Nie rozumiem aluzji. Oczywiście, że to problem rządu, skoro naobiecywali...
Tak, dopóki myślą skąd wziąć, to ich problem, natomiast jak wymyślą coś ,,głupiego' to będzie to problem wszystkich :(
Odpowiedz
konto usunięte
2016-07-12 11:04:45
0 0
+daniel393
Uprzejmie wyjaśniam: symbolika podanego przeze mnie przykładu jest następująca:
W podanym przykładzie mąż który zadłużył rodzinę na granicy bankructwa(bez wiedzy i przyzwolenia żony)
reprezentuje(jest symbolem) działań poprzednich rządów. Natomiast żona która musi przejąć jego zobowiązania zadłużenia reprezentuje obecny rząd.
Kwestia obietnic obecnego rządy dotyczy całego 4-letniego okresu rządu tak więc pozostało im wiele czasu do realizacji swoich obietnic.
Tak nawiasem mówiąc to 1-wszy raz w moim życiu obserwuje nagonkę opozycji na rząd nawet na etapie planów rządu przed jej praktycznym wcieleniem. To zaiste ewenement. Za iście ci którzy przyczynili się do ogromnego zadłużenia i 18 afer w tym kraju teraz chcą zbawiać Polskę . Póki co rząd zrealizował już znaczną część swojego programu trzeba dać im czas na realizację następnych zobowiązań.
Wydaje się, że typowi zoile już 'ukrzyżowali PIS' ponieważ ich zdaniem nie potrafi ą oni jak Pan Jezus czynić cudów :) a to zamienić wodę w wino, a to pomnażać chleb i ryby, a to chodzić po falach morza, a to uzdrawiać chorych i trędowatych dotknięciem ręki przy uwaga zadłużonym i niezreformowanym prawidłowo systemie zdrowotnym od czasów PRL-u. Ach, teraz musimy poczekać na rezurekcję(zmartwychwstanie) PIS-u i poprzez ten czyn zbawienie ludzi i narodu.
Naprawdę powiadam wam to największy błąd obecnego rządu :)
A tak poważnie to środki te znajdują i jakoś nieżle to wszystko 'ogarniają'. Nie chciałabym być w ' ich skórze' teraz . Naprawdę ich podziwiam , ale to tylko moja prywatna opinia- każdy ma swój rozum i poglądy.
Pozdrawiam serdecznie, miłego dnia życzę.
Odpowiedz
wartownik
2016-07-12 13:15:15
0 0
grazynahajes@ lecz sie na głowe PiSioro ,
Odpowiedz
konto usunięte
2016-07-12 14:01:49
0 0
Ten artykuł jest przeznaczony temu tematowi:
500+ na Limanowszczyźnie. Rekordowe świadczenie - 5 tys. zł dla jednej rodziny
twoja wypowiedz zostawiam bez komentarza. Pisalam ze jeśli jedyna rzecza która potrafisz robic to obrażanie internautow to ja tobie nie będę przeszkadzala. Nie można nikomu odebrać jedynej przyjemności która napedza twoje ego.
Pozdrawiam
Odpowiedz
daniel393
2016-07-12 18:48:47
0 0
+ grazynahayes

Dziękuję za łopatologiczne wyjaśnienie... :)
Mamy nowy rząd, ale licznik długu publicznego jakoś nie zwalnia, chyba :)
Jeżeli społeczeństwo nie zrobi wcześniej ,, porządku' z obecnie nam panującymi, to rzeczywiście, mają jeszcze trochę czasu...
Co do pozostałych kwestii, to zawsze warto dyskutować,( oczywiście na poziomie) jednak ja szczerze mówiąc, nie bardzo mam na to czas i ochotę. Poza tym, tak jak ,,mówiłem' każda ze stron ma własne argumenty i ani jedni, ani drudzy nie dadzą się przekonać...


PS. Nie jest dobrze, gdy ludzie którzy mają różne poglądy zaczynają się obrażać, obrzucać wyzwiskami, itd. wzajemny szacunek, powinien być normą ( tak uważam )
Odpowiedz
34607szczawa
2016-07-12 18:58:47
0 0
Manuella linczu jak na razie nie ma. Podejrzewam ze ludzie biorąc zdaja sobie sprawe z kosztów obsługi. Wiec wspierac trzeba ale powinni znaleźć lepszy sposób.
Odpowiedz
daniel393
2016-07-12 19:09:14
0 0
O, widzę, że nieśmiało jakieś kreseczki i ogonki się pojawiają :)
Odpowiedz
konto usunięte
2016-07-12 19:20:13
0 0
@daniel393 ależ ja ani Ciebie ani nikogo innego nie obrażam ani nie obrzucam wyzwiskami nigdy tego nie robię.
Ty również nie masz żadnego obowiązku pisać do mnie. Wzajemny szacunek to podstawa co do tego nie ma żadnych wątpliwości.Pisz sobie co chcesz to twoje prawo. Taka już natura tego portalu że ludzie wyrażają swoje opinie i poglądy
Odpowiedz
daniel393
2016-07-12 19:34:28
0 1
+ grazynahayes

Wtrąciłem to przy okazji, nie chodziło mi o to, że Ty mnie obrażasz...
To takie moje przesłanie do Wszystkich, bo często pod różnymi artykułami na tym portalu, poziom dyskusji jest - hmm. Nie jest na poziomie, bo ludzie zamiast merytorycznej dyskusji, zaczynają się besztać. Tak, że co złego to nie ja :)
Pozdrawiam :)
Odpowiedz
konto usunięte
2016-07-12 19:41:22
0 0
@daniel393 bardzo mi się podoba te Twoje przesłanie do wszystkich :)
Pozdrawiam
Odpowiedz
zajec
2016-07-12 21:57:02
0 0
Program 500+ to program patologiczny, który w konsekwencji doprowadzi do powstania nowej grupy klientów MOPSów, bo żadnej pracy w życiu nie dostaną.
Zastanawia to, że nowi sponsorzy ZUSu mają sie dopiero narodzić dzięki programowi, a nie robi się nic, by wykształceni za ciężkie pieniądze i doświadczeni emigranci zechcieli wracać: czyżby w tym temacie nie było złudzeń?
Rewolucja naukowo przemysłowa, której doświadczamy wyeliminuje całe rzesze pracowników z rynku na rzecz robotyzacji produkcji i nowe dzieci potrzebne nie będą.
No, może do tego, aby uzupełniac ubytki wiernych w parafiach.
Polska to tradycyjny, od zaborów, kraj exporter taniej siły roboczej do bogatszych krajów, co więcej : taniej siły roboczej kształconej za pieniądze budżetowe.
Może raczej należy tworzyć programy , by młodziez nie wyjeżdzała , tyle , że to trudne , zbyt trudne dla naszych obecnych wodzirejów.
Od wielu lat kazdy kolejny rząd odchodzi w niesławie i na razie nic nie wskazuje na to, by ten był lepszy, a raczej rysuje sie nawet początek nowej wywrotki.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-07-12 23:08:48
0 0
Podyskutujmy merytorycznie na temat programu 500+
1. Pogram 500+ nie jest programem patologicznym i nie doprowadzi do zwiększeni grupy klientów MOPS-ow. Zaprzeczaja temu fakty zastosowania tychże programów w zamożnych krajach Europy i wszędzie tam gdzie taki system wsparcia istnieje, wręcz przeciwnie kobiety dalej realizują się zawodowo Na poparcie tego co pisze zllaczam poniżej link stanowiący zbiorowa analizę tychże zastosowan w krajach europejskich:
http://www.edziecko.pl/rodzice/1,79353,4729045.html
2. Istnieje wiele programów bądź sa w drodze realizacji ktoe maja na celu zachęcenie polskich emigrantow do powrotu do kraju typu:program 500+, program mieszkanie +, program obniżania podatkow dla przedsiebiorcow do 15%, program wsparcia na tworzenie nowych miejsc pracy,program innowacyjności i przedsiebiorczosci, zaerowy podatek na ubranka dziecięce o którym tak wielu tutaj pisalo i wiele innych cala liste podaje w linku poniżej a i dodam ze sama osobiście i moja rodzina plus przyjaciele znamy wielu polakow którzy wrcaja do Polski lub to planują zrobić wkrótce, w tym wiele malzenstw z obcokrajowcami.

http://www.pb.pl/3562237,57330,program-pis-w-15-punktach
Odpowiedz
konto usunięte
2016-07-12 23:19:06
0 0
3. rewolucja naukowo-przemysłowa plus robotyzacja. Eh, tego to juz najmniej możemy się obawiać nam Polakom długo ten proces nie ' zagraza' poki co to jesteśmy na szarym końcu w tej klasyfikacji.
A i kraje o wysokiej technologii typu Arabia Saudyjska, Katar, USA Zjednoczone Emiraty Arabskie wraz z jednym z najbogatszych miast na swiecie tj z Dubajem tego problemu nie maja bo jakos nowe technologie nie spowodowaly tam wzrostu bezrobocia.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-07-12 23:21:44
0 0
Na potwierdzenie tego co pisze zamieszczam poniżej link
http://www.robotyka.com/wiadomosc.php/wiadomosc.1154/po-targach-itm-polska-polski-high-tech-okiem-fanuc-robotics-polska#
Odpowiedz
konto usunięte
2016-07-12 23:28:53
0 0
odnośnie wzrostu dzietności to Francja jest krajem europejskim o największej dzietności a ze wg. nieoficjalnych danych statystycznych francuskich mieszka tam ponad 30 % muzulmanow tak wiec oni głownie przyczyniają się do wzrostu dzietności,tak wiec oni już niedługo zasila ogromne rzesze wiernych w meczetach których liczba w Europie rosnie jak grzyby po deszczu. Tak wiec spokojnie najwięcej wiernych jak już to tam spotkamy :)Tradycyjnie link ponizej
https://wirtualnapolonia.com/2009/01/13/wskazano-kraj-o-najwyzszej-dzietnosci/
Odpowiedz
konto usunięte
2016-07-12 23:40:50
0 0
Odnosnie tej polskiej taniej sily roboczej eksportowanej na granice i wyksztalcowej za pieniądze budżetowe:
1. Niekoniecznie wszyscy kształcimy się w państwowych szkołach bo i przecież większość polskich uczelni dzisiaj to uczelnie prywatne a i bardzo wielu obcokrajowcow kształci się w Polsce. Wiekszosc pasazerow w samolotach z Krakowa to studenci z Anglii i nie tylko , no i oczywiście w innych polskich miastach. Wielu Polakow wyjezdzalo za granice już od dawna , dużo wcześniej niż od czasu naszego członkostwa w EU z wiadomego powodu. Jeśli ktoś myśli ze robia to tylko Polacy a nie inni Europejczycy nawet z tych bogatszych krajów to statystycznie np. więcej rocznie emigruje za granice anglikow niż codzoziemcow do Anglii. Powod ich wyjazdow jest tez prozaiczny - lepsze zarobki. Ta statystykę podaja m.inn. Anglicy. Polacy może byli tania sila robocza , obecnie wielu z nich zarabia tyle samo co rodowici mieszkancy na tym samym stanowisku zagranica.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-07-13 00:01:34
0 0
A i coś na deser :)
PiS za potrzebne uważa ograniczenie do dwóch kadencji pełnienie funkcji przez wójtów, burmistrzów i prezydentów miast; po przerwie trwającej kadencję mogliby kandydować ponownie
Pozdrawiam
Odpowiedz
zajec
2016-07-13 07:25:58
0 0
Jedynym programem socjalnym, który sie w Polsce udał, to program 1000 szkól na 1000 lecie za Gomułki.
Nie wybudowano jednak obiecanego 1000, tylko trochę mniej, a po czasie okazało się, że faktycznie tworzono zapasową bazę szpitalną dla wojska.
Gierek Edward pogrążył PRL programem socjalnym i powszechnym zatrudnieniem, na który nie stac było zacofanej gospodarki, ale Humana dla dzieci była w każdej aptece.
Najwiekszy wysyp dzieci był wynikiem godziny milicyjnej w stanie wojennym, bez zadnego rządowego programu, tyle, że ludzie karmili się nadzieją na poprawę sytuacji ekonomicznej, w która teraz wątpią . I to jest wytłumaczenie niżu demograficznego.
Polska nie jest bogatym krajem Europy i nie można bezkrytycznie przeflancowywać zachodnich wzorów.
Emigranci owszem, będą wracać zmuszeni dziadowskimi emeryturami, które otrzymają za swój krótki okres pracy za niskie stawki. Tak np wrócił w 80 roku dziadek mojej nieboszczki żony- w USA dorobił sie 417 dolarów emerytury, za którą utrzymac w Ameryce się nie mógł. Tutaj zoperowano go gołemi ręcami i zmarł.
Arabia Saudyjska, Emiraty, bogate kraje, duzy rynek, duży pieniądz, duże możliwości- dlatego tam bezrobocie nie wzrasta, bo pracownicy odchodza do innych dziedzin.
U nas rynek jest płytki, praktycznie nie ma co zrobic z obecnymi absolwentami, emigracja w wielu przypadkach jest przymusowa.
Absolwenci uczelni prywatnych są niewiele warci, a wróbel słowikiem nie zaśpiewa.
Zresztą poziom uczelni państwowych też spadł.
Juz widac, że rząd dostał zadyszki , z programu wcześniejszych emerytur będa sie wymiksowywać powoli, podobnie jak z innych deklaracji, a pierwsze 100 dni juz minęło dawno.
Jak do tej pory słysze same pomysły rządowe na wydawanie pieniędzy, a pomysłów na zarabianie brakuje. Drenowanie gospodarki podatkami , by zapewnić fundusze socjalne, to pomysły anty rozwojowe .Już to widzę, jak Unia będzie dawać rządowi pieniądze, aby ten wydawał je wg własnego widzimisię.
Kiepsko to wygląda, ale skoro złotówka sie trzyma, niech sobie porządzą.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-07-13 08:01:00
0 0
@zajec w nawiązaniu do twojej polemniki sprawy mają się następująco:
1. Program1000 szkół na 1000 lecie chrztu Polski bo taka byćła prawdziwa przyczyna ich budowania był typowym chwytem propagandowym PRL-u.
Miał on za zadanie ewentualne powsztrzymanie Polaków przed masowymi obchodami tegoż święta przez kościół I ludzi wiernych. Plan jednak się nie powiódł bo jak wiadomo Polacy obchodzili to święto w ten własny sposób tak więc I komuniście nie mieli motywacji do wybudowania 1000 szkół.
Kościół w historii Polski zawsze odgrywał ogromną role , głównie z powodów jednoczenia Polaków w walce o wolną od zaborców Polskę dlatego komuniści nienawidzili kościól. A zaborców mieliśmy zawsze wielu.......Lącznie z narzuconym nam przez rosjan I słynnej trójki w Jałcie. systemem komunistycznym, a I po drodze ilu niewinnych Polaków I ich rodzin było represjonowane I mordowane to wszyscy doskonale wiemy
Odpowiedz
konto usunięte
2016-07-13 08:11:59
0 0
Edward Gierek co prawda zadłużył niesamowicie Polskę a cel miał zacny jako jedyny 1-wszy sekretarz PRL-u
bo jak sam twierdził chciał przybliżyć Polakom standarty dobrobytu krai bogatych, zachodnich.
Była więc Coca-Cola, dyskoteki, niesamowite, elitarne wręcz przywileje dla górników z ekskluzywnymi sklepami z towarami z górnej półki tylko dla górników I ich rodzin. Fakt Śląsk był wtedy I długo póżniej bardzo bogatym regionem. Popatrz teraz bieda, bieda, bieda aż żal patrzeć no bo I ci po1989 wycieli kompletnie to co było na Śląsku . No ale co tam PIS musi teraz ratować polskie kopalnie I odbudować całą infrastructure. Jak wiemy nawet program Gierka ani na ksztę nie zbliżył nas do tak upragnionego kapitalizmu, ba powiem więcej wielu Polakom po zmianie ustrojowej śniła się po nocach Polska komunistyczna z bogatym rynkiem pracy I wszystkimi przywilejami socjalnym. Niestety procesy transformacji sączęsto bolesne I uciążliwe a ich trzeba conajmniej 3-ch pokoleń żeby zmieniić mentalność ludzi.Tyle z tematu:Edward Gierek :)
Odpowiedz
konto usunięte
2016-07-13 08:15:18
0 0
a I trzeba conajmniej 3 pokoleń..
Odpowiedz
konto usunięte
2016-07-13 08:41:47
0 0
Odnoście dzietności : niska dzietność to problem całej Europy tylko w krajach o dużym odsetku mieszkających tam muzułmanów tendenncja jest wzrostowa ba bo I aktywni w prokreacji to oni sa bardzo plus kraje gdzie otacza sie rodziny zasiłkami rodzinnymi. Nota bene prognozuje się że w tym tempie ich prokreacji niedługo będziemy 'zalani' islamistami, muzułmanami :) Spanikowana Europa budzi się coraz bardziej do wzrostu populacji europejczyków. Nieprawdą jest że tylko w bogatych krajach Europy są tylko programy zachęcające rodziny zasiłkami do wzrostu dzietności, chyba nie do konca przeczytałeś artykuł z zmieszczonym przeze mnie linkiem będący zestawieniem, porównania jak programy wspierające dzietność mają tendencje wzrostowe tego celu plus nadal utrzymują kobiety na rynku pracy :)
Uczelnie sa jakie sa te prywatne niestety nie sa najwiekszego lotu ale I tak polski system oświaty I poziom wiedzy na łeb I szyje bije poziom w bogatych krajach Europy wiem bo sama miałam okazje o tym się przekonać .
Poznałam setki Polakow których dzieci uczace sie za granica daleko odbiegaja na plus od poziomu wiedzy I nauczania tubylcow. One tam po prostu się nudza. Mam przyjaciól we wszystkich krajach bogatej Europy.W moich rozmowach z pracownikami uczelni w Anglii wszyscy zgodnie potwierdzali ze polscy studenci sa najlepszymi studentami na uczelni, mówił mi tez o tym honorowy konsul polski w Anglii(miasto Hull) z ktorym do dzisiaj czesto rozmawiam.My mamy za bardzo przeładowane programy oswiatowe , ile przeciętnie w pracy używa się wiedzy wyuczonej na polskich uczelniach? To jest absurd , wiecej praktyki w połączeniu z wiedzą a będzie dobrze.
Zgadzam się poziom wiedzy po państwoych uczelniach był o wiele wyższy niż prywatnych, teraz to jak przysłowiowa fabryka magistrów. Ale znowu my tez potrzebujemy technikow I ludzi o zawodowym wykształceniu.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-07-13 08:52:48
0 0
Rząd się z niczego nie wycofuje ich wyborczy program jest I bedzie realizowany tem link z 15 punktowym programme działań który tutaj zamieściłam jest zaakceptowany przez ostatni zjazd PIS-u przespałeś ten fakt w ostatnia niedziele chyba. Przepraszam za słowo' przespałęś' bo I nikt nie musi ogladac telewizji , śledzić internet tudzież innych medii . Polityka prawde mówiąc jest nieco nudna ale niestety nieodłącznym elemantem naszego życia.Wymyślmy więc idealne panstwo bez rządów wtedy może wszyscy bylibyśmy szczęśliwi póki co jednak nawet najwiekszym filozofom sie jeszcze to nie udało chyba dlatego ze wszyscy kochamy demokracje, wolnosci, kazdy z nas uwaz ze wie lepiej a ta wybuchowa mieszanka trudna jest do pogodzenia. Najwiejwieksza szansą zadowolenia I posiadania naprawde prawych I sprawiedliwych to tylko wychowywanie przyszłych pokolen na włąściwym systemie wartości: tj. uczciwość, prawość ,poszanowanie siebie i innych oraz praca To nam zajmnie następne pokolenia.
Pozdrawiam
Odpowiedz
wartownik
2016-07-13 11:22:35
0 0
Stara baba Grażyna sie cieszy że komuna powróciła. Ciekaw jestem jaką fuche ci dali Pisiory Komuchy? Odpada fucha prezesa telewizji, bo ma ją pisior kurski, odpada fucha prezesa stadniny bo ma ją pisior który widział konie tylko na obrazku! To jaką fuche masz? KOMUNA!!! Nie widzisz Staro babo ubezpieczenia zdrożały, w bankach podrożały opłaty, lekarstwa podrożały, w sklepach wszystko drożeje, emeryci nie dostali w tym roku podwyżki, Komuna powróciła. Teraz zwykły szary człowiek na starość, który chce kupić pole bo mu sie marzy sad np. gruszek, to nie może kupić pola , Komuna wróciła. Pójdziecie z Dudasem i z Szydłem pod Trybunał Stanu za łamanie konstytucji.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-07-13 12:31:29
0 0
oj tam, oj tam..............znowu merytoryki zabrakło? Nie będę pisała o sobie , pisz co chcesz bo to twoje prawo. Do żadnej partii nie należałam i nie należę- znowu pudło!!!!!!!!!!!!O konstytucji mogę podyskutować bo jest tak kiepska i nie na czasie , tak napisana że nawet konstytucjonaliści inaczej interpretują te same zapisy Ci którzy ją tworzyli komuniści wraz z przyjaciółmi biesiadującymi w Magdalence , bardzo zbratani chcili aby im służyła na wieki w obronie ale ich własnych , brudnych interesów. Pokłosie tego widzieliśmy przez dwadzieścia kilka następnych lat. To pakt mający polegać na tym , że pozwolono komunistą nadal sprawować władze i nie przeprowadzać dekomunizacji Polski a wzamian ci którzy sprawowali kolejne władze mogi bez kontroli SLD grabić i rozprzedawać Polskę, po drodze byli bohaterami 18 afer a my zwykli ludzie nadal jesteśmy tego ofiarami i zbieramy owoce ich koalicji nawet do dnia dzisiejszego. Nazywajnie PIS komuchami wykazuje brak twojej wiedzy i próby manipulacji innymi ludźmi. Jeśli myślisz że naród jest ciemny to nas obrażasz i nie doceniasz.PIS zawsze walczył o dekomunizacje kraju. Te marne demagogie o rzekomych komunistach w PIS -ie to żenada. Jak zabraknie argumentów wtedy karmi się ludzi takimi głupotkami. Jeśli ci którzy nie chcą władzy PIS-u nie chcą zmienić konstytucji? To tacy są oni prawi i sprawiedliwi?
Odnośnie Trybunału stanu to póki co powoli rozliczani są bohaterowie afer włącznie z Tuskiem na czele.
Afera Amber Gold i inne nie zostaną jemu i innym bohaerom polskich afer zapomniane co do tego nie ma żadnych wątpliwości.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-07-13 12:35:05
0 0
Bohaterom polskich afer.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-07-13 13:07:50
0 0
Możesz teraz dołączyć do grona płaczących i utyskujących razem z Donaldem Tuskiem. Bo on już czuje się pokrzywdzony, o przepraszam przerażonyyyyyyyyy
http://fakty.interia.pl/prasa/news-donald-tusk-stane-przed-komisja-ws-amber-gold,nId,2235653
Odpowiedz
konto usunięte
2016-07-13 13:45:33
0 0
A oto ja prawicowy(nie lewicowy :) ) rząd PIS powalczy ze skorumpowanymi sędziami i prokuratorami :

http://fakty.interia.pl/polska/news-zbigniew-ziobro-zaostrzy-kary-dla-sedziow-i-prokuratorow,nId,2235686
Zeby naprawić chory system najpierw trzeba 'wyleczyć' to so chore eh :)
Zbigniew Ziobro zaostrzy kary dla sędziów i prokuratorów
Co najmniej trzy lata bezwzględnego pozbawienia wolności dla skorumpowanych sędziów i prokuratorów - proponuje szef resortu sprawiedliwości Zbigniew Ziobro.



Czytaj więcej na http://fakty.interia.pl/polska/news-zbigniew-ziobro-zaostrzy-kary-dla-sedziow-i-prokuratorow,nId,2235686#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=other
Odpowiedz
marekmintal
2016-07-15 14:34:05
0 0
do Grażynyhayes, Pani zajmuje sie sprzedażą ziemi rolnej, to niech mi Pani powie kto teraz kupuje ziemie rolną? Jestem ciekaw kto po zmianie ustawy rolnej przez pisiory teraz kupuje pole, jak nie może je kupić zwykły zjadacz chleba to jakich klientów macie? Taka ustawa rolna była za komuny.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-07-15 17:06:00
1 0
do Marekmintal
Zastanawiam się dlaczego tak wielu tutaj 'wywołuje ' mnie do tablicy? Usiłuje obarczyć odpowiedzialnością za coś co nie jest wynikiem moich działań? Skąd tak wiele prywatnych pytań do mnie? Czy ja kogoś tutaj pytam o prywatne życie? Mam takie wrażenie, że jak komuś kończą się merytoryczne argumenty wtedy przechodzą na etap ataku personalnego : a to prowokują mnie do ośmieszenia się a to insynuują rzeczy które nigdy nie miały miejsca, a to przekręcają to czego nie napisałam lub usiłują wmówić innym że jestem kimś kim nigdy nie byłam i nie jestem. A ja na to odpowiadam:
'Nie ze mną te numery Bruner'.
Meritum sprawy jest takie będę tylko pisała na temat nie dam nikomu powodu do próżnej satysfakcji.
W kwestii nowej ustawy dotyczącej sprzedaży ziemi rolnej jej głównym celem jest utrzymać polską ziemię dla polskich rolników i zaznaczam że jest to ogólnie stosowane rozwiązanie we wszystkich krajach UE , ba niektóre z nich mają nawet 20 letnie zakazy sprzedaży kupna ziemi rolnej przez cudzoziemców o ile dobrze pamiętam znalazłam nawet 1-den kraj z 30-- letnim zakazem sprzedaży ziemi. Przepraszam nie mam zbyt wiele wolnego czasu bo mam swoje obowiązki , jak każdy z Was . Postaram się jednak w późniejszym czasie dołączyć link na poparcie tego co pisze. Około 25% ziemi rolnej już została sprzedana drogą nielegalną m.inn. Niemcom. Musisz pamiętać masowe strajki polskich rolników (między innymi na Pomorzu) którzy nie zgadzali się z tym stanem rzeczy bo Niemcy zawsze przebijali ich oferty większą kasą. Przespałeś ten czas chlubnych czasów PO? Ludzie nadal kupują ziemie i nieruchomości bo jej zakup jest teraz najlepszą inwestycją. Dlaczego? Bo cudzoziemcy nagminnie je kupują w panice tego islamskiego miodziku. Czy wiesz że po Brexicie w Anglii polskie ambasady i konsulaty mają średnio dziennie 300 zapytań w sprawach: jak zdobyć polskie obywatelstwo lub paszport? Czy wiesz że w angielskiej prasie piszą że większość zagranicznych firm deklaruje ich przeniesienie do Warszawy? Czy wiesz że wg. informacji BLOOMBERG ważni światowi przedsiębiorcy deklarują i już zaczęli inwestować w polskie firmy, kopalnie, akcje itp.? Wiesz dlaczego? Bo polska złotówka po Breksicie okazała się najbardziej atrakcyjna dla inwestorów. Nawiasem mówiąc na tej akcji obniżenie ratingu dla Polski w ciągu kilku dniu zagraniczne lobby wzbogaciło się o wiele biliardów dolarów i euro. I po to właśnie był ten cały cyrk. Jak widać teraz złotówka jest stabilna a także polska gospodarka dlatego inwestują nadal w Polsce. Czy wiesz że około 50% mieszkań na polskim rynku wykupili w ostatnich latach cudzoziemcy ? głównie Anglicy, Francuzi, Włosi , Niemcy? Kupują nadal ale teraz działki budowlane i domy bo już teraz mogą. LEPIEJ NIE SPRZEDAWAĆ TERAZ ZIEMI BO JEJ WARTOŚĆ ZNACZNIE WZROŚNIE.
Jedyny problem jaki stworzyła ta ustawa jest następujący: wielu rolników nie może dostać kredytów na budowę domów lub inne cele bo banki nie mają już wiarygodności w zabezpieczeniu tj, ich ziemi.
O ile mi wiadomo ta nowa ustawa będzie poprawiana wkrótce z tegoż powodu.

Pozdrawiam
Odpowiedz
marekmintal
2016-07-15 23:10:28
0 0
nie odpowiedziałaś mi na pytanie kto teraz kupuje ziemie rolną? bo ja teraz przez Pisiory nie moge kupić ziemi rolnej.
Odpowiedz
wartownik
2016-07-15 23:18:50
0 0
@grazynahajes , piszesz że dużo kasy macie, bo dorobiliście sie jeszcze za rządów PO_PSL, teraz ci majątek zacznie maleć, a chłop ci powie po co babo głosowałaś na PiSiory... tylko po angielsku
Odpowiedz
konto usunięte
2016-07-15 23:48:51
0 0
@wartownik
Nigdy nie pisałam o pieniądzach a konkretnie ile mam, znowu intrygi.
Dla twojej wiadomości to na nasze szczęście za czasów PO-PSL nie mieszkaliśmy już w Polsce.
Teraz meritum sprawy: Jak już to ty jesteś totalnym POpaprańcem.
Czas najwyższy to napisać!!Ciągle ubliżasz ludziom o odmiennych poglądach w tym mi .Normalni ludzie tak się nie zachowują. Poznałam w swoim życiu niesamowicie wielu ludzi o odmiennych poglądach, zdaniach a nawet religi I pochodzeniu ale nikt nie zachowywał się tak skandalicznie jak ty!!Nie mam już teraz żadnych wątpliwości że nie masz żadnego pozytywnego system wartości. Nie potrafisz normalnie dyskutować i wybronić tego w co wierzysz bądź chcesz żeby inni myśleli że wogóle w coś wierzysz. Szkoda mi ciebie naprawde. Zachowyjesz się tak jakbyś ciągle był na psychotropach lub pod wpływem narkotyków.Twoje desperackie zachowanie jest typowe dla ludzi którzy panicznie boją się utraty swoich brudnych przywilei bądź już je utraculi.Jeśli chcesz na siłę zwrócić na siebie uwagę innych to rób to z poszanowaniem i mądrością a nie totalnym prymitywizmem i chamstwem. Basta dość już tego. Raz jeszcze te chamskie zagrywki z twojej strony a możesz mieć pewność że totalnie cię zignoruje .
Ps. nazywam się Hayes a nie Hajes TOTALNY IGNORANCIE!!
Odpowiedz
konto usunięte
2016-07-15 23:51:39
0 0
Już je utracili, przepraszam za błąd
Odpowiedz
konto usunięte
2016-07-16 00:02:09
0 0
@marekmintal
odpowiem na twoje pytanie pod warunkiem że przestaniesz używać wulgaryzmów. Czy tylko na tyle ciebie stać żeby partie kyórej nie lubisz nazywać ' pisiory'? Człowieku jakie ty świadectwo o sobie dajesz? tylko na tyle ciebie stać?
Widze, że i ty masz jakieś problemy i życiowe flustracje i przelewasz je tutaj na innych. Jeśli myślisz że jestem naiwna i uwierzę w twoją bajkę o niemożliwości kupna ziemi rolnej to się przeliczyłeś . Po pierwsze jako rolnik możesz ją kupić we własnej gminie a jeśli nim nie jesteś to dlaczego nie kupiłeś jej przed zmianą ustawy? Po co komuś kto nie jest rolnikiem ziemia rolna? co robiłeś do tej pory? Do 30 arów każdy może kupić ziemie rolną.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-07-16 00:12:13
0 0
partie której nie lubisz przepraszam za błąd
Odpowiedz
zajec
2016-07-16 00:15:12
0 0
Faktycznie, lepiej ziemi nie sprzedawać, bo jak złotówka się wywróci, to sprzedający zostanie z makulaturą.
Złotówka jest na razie stabilna ponieważ niesie ją kurs spekulacyjny a nasze obligacje państwowe stały się wyżej oprocentowane skutkiem obnizenia ratingu.
Gdyby w kilka dni zagraniczne lobby wytransferowało z biednej Polski wiele biliardów dolarów i euro skutkiem tylko obnizenia ratingu....no, nie wiem co napisać. Zastanów sie co piszesz, bo być może ktoś to traktuje poważnie.
Jasne, że mieszkania kupują cudzoziemcy i nic w tym złego. Kupują dla lokaty i spekulacji, nie żeby mieszkać.
Podobnie z paszportami: polski paszport jest wartościowy, bo mozna z nim osiedlac się w dowolnym kraju unijnym i szengowskim, a nie dlatego, że po pół roku rządów PiSu Polska stała się ziemią obiecaną .
Giełda leci na mordę, a tu się pisze, że zachodni inwestorzy ładują forsę w akcje. WIG20 stracił od cholery.
Z inwestowaniem w deficytowe kopalnie z roszczeniowymi górnikami w srodku to też bzdura.
Co złego, że rolnik zagraniczny kupuje naszą ziemię? Państwo powinno interesować, czy jest uprawiana i czy odprowadzany jest podatek, a nie to czyją jest własnościa. Przeciez i tak ziemia zostaje w Polsce i nikt jej wagonami nie wywiezie.
Odpowiedz
wartownik
2016-07-16 00:20:45
0 0
@grazynahayes przecież napisałaś wcześniej że dorobiłaś sie w Polsce? A po drugie PiSiory rządzą od jesieni a wcześniej napisałaś że w Naszym Kraju jesteś od 2 lat, czyli za czasów PO dorabiałaś sie. Czyli coś kręcisz
Odpowiedz
konto usunięte
2016-07-16 01:07:58
0 0
@wartownik
Pisałam że dorobiłam się więcej w Polsce niż za granicą- to po pierwsze . Po drugie pracuje już 30 lat ,Po trzecie dorabiałam się wraz z mężami.
Mogę zapytać czy ty pracujesz w policji? :)
Odpowiedz
konto usunięte
2016-07-16 01:22:04
0 0
@zajec
Dane o zainteresowaniu polskich inwestorów pochodzą z zagranicznych medii to co oni kłamią ? Wcześniej atakowałeś mnie że uległam rządowej propagandize teraz dla odmiany podważasz informacje zachodnich medii to w końcu zdecyduj się prosze .
Kwestia ceny ziemii rolnej po uwolnieniu jej na rynek sprzedaży : Według analiz porównawczychw stosunku do krai które te zakazy sprzedaży ziemi rolnej zastosowały jasno wynika że ich ceny nie zmalały po uwolnieniu ziemi na rynek sprzedaży w przypadku Polski wartością dodaną na plus jest fakt że Polska jest krajem atrakcyjnym ze względu na fakt że nie ma tutaj zagrożenia terrorystycznego plus nie zamieszkują tutaj muzułmanie.
Kwestia stabilności walut i rynku giełdy towarów i obligacji faktem jest że jest kiepska w całej Europie a Polska nie jest tutaj wyjątkiem . Wyjątkiem mogą być Niemcy ale o to już zadbała Angela Merker znasz zapewnie fakt pożtczki pieniędzy dla Niemiec z Banku Światowego?
Otóż oni potrafili załatwić sobie pożyczkę bez oprocentowania a to naprawdę niezły przekręt i tak to matka Angela dba o swoje europejskie dzieci!!
Odpowiedz
konto usunięte
2016-07-16 01:31:44
0 0
Sytuacja bogatych dotychczas krai europejskich w których mieszkają muzułmani pogarsza się drastycznie a to z tytułu i obsługi bezpieczeństwa tj zagrożenia terroryzmem dlatego chcą tak chętnie podzielić się tym bezcennym 'skarbem' z krajami Europy wschodniej. Kwestia atrakcyjności Polski postrzegana przez zagraniczne lobby jest wynikiem tego że po angielskim Brexit złotówka stała się bardzo atrakcyjną walutą Dlaczego? Bo za 1 dolara, euro, funta itp można znacznie więcej nabyć przy znacznie niższym kursie złotówki w stosunku to tych walut - to podstawowe prawo ekonomi!!
Biznesmeni potrafią liczyć a i nie będą inwestować w kraje zagrożone terroryzmem to proste , nieprawdaż?
Odpowiedz
konto usunięte
2016-07-16 01:49:19
0 0
Kwestia tego jak zagraniczne lobby zarobiło te pieniądze po obniżeniu ratingu w Polsce. Znowu podobny temat robiono to już wcześniej w stosunku do innych krai to stary chwyt biznesowy obniżyć rating , aby wprowadzić panikę na rynku a cwaniacy zarabiają na naiwności innych tyle tylko że te pieniądze nie wytransferowano z Polski nie tak ten rynek działa.
Kwestia kupna nieruchomości polskich przez cudzoziemców tutaj też się mylisz . Sytuacja była taka dopóki nie było zamachów terrorystycznych w Europie kupowano (europejczycy)głownie w atrakcyjnych krajach typu: Francja, Hiszpania, Włochy, Grecja, Kreta , ostatnimi laty Bułgaria, Węgry - jednym słowem kraje o przyjemnym klimacie sytuacja zmieniła się drastycznie po masowej migracji islamskiej na korzyść Polski . To są fakty które znajdziesz w specjalistycznej literaturze, na portalach polskich i za granicznych.
Dodam ponadto że jest wiele krai europejskich gdzie nieruchomości są znacznie tańsze niż Polsce , kraje o długiej kulturze turystycznej typu: Grecja, Turcja, Bułgaria, Kreta, Włochy, Hiszpania, nawet Rumunia ale czy tam teraz ktoś chce kupować nieruchomości? Odpowiedz jest nie nawet z biznesem nikt tam się nie pcha.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-07-16 02:12:05
0 0
Kwestia paszportów i zapytań o polskie obywatelstwo. Nie mów mi proszę że ktoś kto pyta o polskie obywatelstwo planuje mieszkanie w innym kraju , no proszę Ciebie, Kwestia paszportów : anglicy panikuja po brexit-cie pytają w róznych ambasadach europejskich ale wg. angielskich danych największym zainteresowaniem cieszą się polskie ambasady i konsulaty, liczba 300 pytających dziennie sama mówi za siebie.
Kwestia ewentualnego kupna ziemi rolnej przez cudzoziemców to mam do Ciebie następujące pytanie: skoro to nic złego to dlaczego inne kraje Europy je zastosowały? Jeśli twierdzisz że to nic złego to ja się pytam czy to jest w porządku że ci zagraniczni którzy już ją nabyli korzystają z funduszy europejskich które de facto dostała Polska? Czy to jest normalne? Zapytaj o to polskich rolników.O jakich podatkach które cudzoziemcy mogliby płacić i zostawiać w Polsce piszesz przeciesz to są grosze te podatki rolne a szczególnie w stosunku do europejskich funduszy z których by korzystali i wszystkich preferencji na zakup ciągnika czy innych urządzeń i sporo innych preferencji rolniczych które zostały przyznane Polsce które tutaj by im przysługiwały. Piszesz także że oni tej ziemi nie wywiozą , no tak to oczywiste ale kto chce być przysłowiowym parobkiem u cudzoziemca który narzuca warunki i dyktuje reguły rynku rolnego? Jak działa rynek monopolistyczny wszyscy wiemy z przeszłości.
Wiele można pisać na te tematy . Za tydzień popisze z tobą mój zięć on ci napisze a nawet link tutaj dołączy jakie ogromne pieniądze poprzedni rząd transferował z Polski i rozkradał Polskę i Polaków . On znalazł te dane na amerykańskich portalach. Poproszę go o to on zna kwestie biznesowe i polityczne bardzo dobrze.
Pozdrawiam
Odpowiedz
zajec
2016-07-18 07:18:15
0 0
Od chwili powstania Rzeczpospolitej po I Wojnie, każdy kolejny rząd odchodził w niesławie , nie widzę powodu, aby i ten nie kontynuował tradycji, zwłaszcza, że PiSowska wierchuszka do orłów się nie zalicza.
Przewodniczący Mao podał , że warunkiem przeprowadzenia rewolucji w kraju jest zaspokojenie oczekiwań mas. Program 500+ oraz emerytury 60/65 i mieszkania dla młodych , to własnie jest mas zaspokojenie, a nie program ekonomiczny dla kraju. Juz widac wystepująca nierównowagę budżetową i rosnący opór dla programu wewnatrz rządu.
Towarzysz Albin Siwak, delegat na ostatni Zjazd PZPR opisuje: wszedł na salę obrad i zobaczył, że wszyscy delegaci maja wpiete znaczki Solidarności. Zwrócił sie do Jaruzelskiego- tow. generale, ich trzeba wszystkich wypier. Na to Jaruzelski- wy tow. Siwak, nie znacie się na globalnej polityce.
Tak to powstawały rządy przebierańców i powstają rządy przebierańców. Jedni przebierańcy wypierają drugich przebierańców, a programu ekonomicznego nikt poważnie nie traktuję i rychło sie załamie, jak pomysły o bombach na pokładzie.
Dlaczego mam wierzyc tym przebierańcom? Bo koledzy z Rydzykiem? Żarty! Moment i ZUS bedzie po 1500 i to będzie pierwszy znak rozkładu.
Odpowiedz
zajec
2016-07-18 07:54:27
0 0
Za czasów Edwarda, zadłużony rząd usiłował przeciwstawic sie dyktatowi banków wierzycieli.
Wymyślili, że polski dług, to problem i kłopot banków, a nie polskiego rządu. Nie trwało to długo: juz za chwilę wicepremier ogłosił, że będziemy pluc krwią, ale będziemy spłacać.
Konsekwencje bankructwa PRLu , trwają do dzisiaj i rzady działają w warunkach ograniczonej suwerenności.
Nasze rządy maja słabe karty w rozgrywkach z bankami , których roczne dochody przekraczają nasze dochody budżetowe. Aby wstawac z kolan, trzeba miec kasę, a tej nie ma. Samo prężenie sie do telewizora nie wystarczy.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"500+ na Limanowszczyźnie. Rekordowe świadczenie - 5 tys. zł dla jednej rodziny"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]