8°   dziś 10°   jutro
Wtorek, 05 listopada Elżbieta, Sławomir, Dominik, Zachariasz, Balladyna

Koniec dyżurów, będzie jeden

Opublikowano 04.01.2014 08:38:05 Zaktualizowano 05.09.2018 08:24:48 top

Limanowa. Limanowskie apteki nie będą już pełnić nocnych i świątecznych dyżurów. Aptekarze odmówili podjęcia rozmów ze Starostwem Powiatowym w sprawie ustalenia harmonogramu dyżurów, swoją decyzje tłumacząc tym, że na terenie Limanowej działalność rozpoczęła zewnętrzna sieć.

W porządku obrad ostatniej sesji Rady Powiatu znalazł się punkt dotyczący ustalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych oraz harmonogramu dyżurów nocnych i świątecznych aptek na terenie powiatu limanowskiego w 2014 roku.

Projekt uchwały został przedstawiony przez Magdalenę Woźniak, dyrektor Wydziału Organizacji i Zdrowia Starostwa Powiatowego w Limanowej. Jak się okazało, limanowskie apteki nie będą już pełnić nocnych dyżurów.

- Właściciele aptek poinformowali nas, że ze względu na to, iż działalność na terenie powiatu rozpoczęła sieć, oni już w rozmowach z nami uczestniczyć nie będą - powiedziała dyrektor Magdalena Woźniak zgromadzonym radnym. - Dlatego też, dążąc do tego aby bezpieczeństwo mieszkańców na terenie powiatu zostało zapewnione, poprosiliśmy jedyną aptekę która na miasta Limanowa dyżuruje w systemie całodobowym o podpisanie z nami porozumienia, które daje nam miesiąc czasu, przy ewentualnej rezygnacji tej apteki, na zastosowanie całej procedury, tak żeby mieszkańcy mieli zapewniony dostęp do leków - tłumaczyła.

W tej sprawie zasięgnięto opinii Okręgowej Izby Aptekarskiej w Krakowie. - Poprosiliśmy o pomoc przy układaniu harmonogramu, po tym jak odmówiono nam współpracy - mówiła Magdalena Woźniak. Okręgowa Izba Aptekarska w Krakowie zasugerowała, by na terenie miasta dyżury objęła jedna całodobowa apteka. - To w pełni zabezpieczy wszystkie potrzeby mieszkańców na tym terenie - zapewniła radnych.

Przewodniczący Rady, Tomasz Krupiński dopytywał jak ta sytuacja wygląda na terenie Mszany Dolnej. - Teren Mszany Dolnej pozostał bez zmian, tak jak zawsze apteki porozumiały się z nami - uspokoiła dyrektor Wydziału Organizacji i Zdrowia, Magdalena Woźniak.

Przed podjęciem decyzji podjęto opinię nie tylko Okręgowej Izby Aptekarskiej w Krakowie, ale również wójtów i burmistrzów gmin z terenu powiatu. Radni byli prawie jednomyślni - podczas głosowania tylko jeden z nich nie oddał głosu 'za' projektem.

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego, z mocą obowiązywania od dnia 1 stycznia 2014 roku.

Dotychczas na ostatniej w roku sesji Rady Powiatu Limanowskiego radni uchwalali harmonogram dyżurów dla aptek. Ustalał on jaka apteka pełni dyżur (od piątku do czwartku włącznie) w danym tygodniu roku.

Od teraz jedyną apteką na terenie powiatu limanowskiego, która będzie mieć dyżur całodobowy przez cały rok jest apteka Vademecum (dawna 'Pod 7') przy ulicy Jana Pawła II 7. Natomiast część z pozostałych aptek wydłużyła godziny pracy, jak np. Nowa przy ulicy Józefa Marka 20, która czynna jest cały tydzień (pn-pt od 7. do 21., sb - nd od 8. do 21.).

(Fot. sxc.hu)

Komentarze (33)

anetkajm
2014-01-04 08:51:42
0 0
I bardzo dobrze. Chyba wygodniej jest rodzicowi małego dziecka w potrzebie,wiedzieć do której apteki jechać od razu, niż krążyć po całym mieście. Oby tak zostało.
Odpowiedz
petrescuu
2014-01-04 09:01:21
0 0
I bardzo dobrze, że weszła sieć zewnętrzna bo przynajmniej ceny są niższe... Przez lata na nas żerowano w Limanowej a teraz krzywda bo weszła konkurencja i trzeba ceny obniżać!!! Wystarczy nam jedna a dobra i tańsza od tych które żerowały na biednych pacjentach tyle lat. Dojdzie nam jeszzce Niezapominajka w rynku i powinno być lepiej.
Odpowiedz
Doradca
2014-01-04 09:08:49
0 0
Tak, tak i jak ta sieć wykończy pozostałe Apteki to wtedy będzie wolna amerykanka, że też tego nikt nie widzi.

Ile na tym zyskamy?.

Nie dziwię się Aptekarzom w podobny sposób niszczy się sklepikarzy.
Odpowiedz
MAJA12
2014-01-04 09:14:20
0 0
I oto kolejny przykład niszczenia rodzinnych firm, poprzez wpuszczenie do Limanowej firm zewnętrznych. Tak właśnie Limanowska władza dba o mieszkańców powiatu. Powstające nowe lokale handlowe nie tworzą nowych miejsc pracy,a dobijające małe rodzinne firmy. Dla władz jest to korzystne ponieważ za każdy 1m2 lokalu trzeba zapłacić ok. 20 zł do gminy. Panie Starosto w przedstawianych przez pana artykułach , można odnieść wrażenie, że jest pan cudotwórcą ( wspominając o wyróżnieniach I odznaczeniach ) To może sprowadzi pan do Limanowej potężną firmę produkcyjną , gdzie ojcowie I matki znajdą prace, nie będą zmuszeni do wyjazdu za chlebem poza granice kraju, a dzieci będą mieć w komplecie rodzinę co przyniesie korzyści w lepszym wychowaniu.
Odpowiedz
konto usunięte
2014-01-04 09:52:18
0 0
I bardzo dobrze, niech się otworzy jeszcze 5 aptek i 10 marketów. Koniec układów zamkniętych.
Odpowiedz
macko2323
2014-01-04 10:00:47
0 0
petrescuu niestety to jest nieprawda! Ceny leków na receptę we wszystkich aptekach są takie same. To są ceny urzędowe
Odpowiedz
pphujac
2014-01-04 10:02:19
0 0
do KURI.Mam pytanie.Dlaczego tylko 5 aptek więcej.? 50 nowych też da rade.Hipermarketów- 125 nowych. Bedzie 1 hiper na jednego mieszkanca.A układ zamkniety *(Limanowski) i tak da sobie rade.Sam sie wyżywi.....
Odpowiedz
Doradca
2014-01-04 10:05:13
0 0
@ KURI no tak sieć to nie jest układ zamknięty markety też nie są układami zamkniętymi?.

Jest taka mała różnica ze Ci Aptekarze i Sklepikarze płacili podatki i dawali miejsca pracy na etatach a Ci pozostali podatków nie płacą umowy o pracę na czas określony od najniższej krajowej.

Ale skoro tak chcecie to czemu nie.

Tylko że za jakiś czas nikt nie będzie kupował bo nie będzie miał za co.
Odpowiedz
konto usunięte
2014-01-04 10:11:09
0 0
Istnieje coś takiego jak: swoboda działalności gospodarczej.
Jeżeli obce apteki spełniają wymagania, to dlaczego nie mogą działać?
Chyba że będzie mogła istnieć jedna apteka na jedynie słusznym dworcu?
Odpowiedz
artlim
2014-01-04 10:19:39
0 0
Szanowny Panie @Doradco, szerzysz Pan populizm. Wiekszosc naszych przedsiebiorcow placi najnizsza krajowa, przynajmniej na papierze,

Umowy na czas nieoznaczony boja sie jak ognia, tylko dlugoterminowy czas oznaczony i zgodnie dopuszczony przez obie strony umowy DWYTYGODNIOWY okres wypowiedzenia.
Odpowiedz
marlehill
2014-01-04 10:35:04
0 0
w jedzeniu tabletek jesteśmy niestety światową potęgą..........
Odpowiedz
artlim
2014-01-04 10:40:28
0 0
Rozsadny argument to taki, ze statystycznie jedno miejsce pracy w markecie, niejako likwiduje PIEC (5) miejsc pracy w malych firmach.
Odpowiedz
kingkong
2014-01-04 10:43:17
0 0
jeszcze nie widziałem biednego aptekarza... a ceny leków na receptę wcale nie są wszędzie takie same
Odpowiedz
Spokojny
2014-01-04 11:00:14
0 0
Doradco proszę poczytaj siebie-' dawali miejsca pracy na etatach a Ci pozostali podatków nie płacą umowy o pracę na czas określony od najniższej krajowej.' wszyscy PRACO DA WCY z Limanowej doją ludzi jak tylko mogą. Ja spieprzyłem za praca do Krakowa i uwierzcie mi trzeba dojeżdżać ale inna pensja i stosunek do pracownika.
Odpowiedz
artlim
2014-01-04 11:09:25
0 0
@Spokojny na pewno to Krakow?
Odpowiedz
artlim
2014-01-04 11:11:31
0 0
A no tak , piszesz 'trzeba dojerzdzac', nic sie nie zmienilo, pracujac w Krakowie nie da sie tam samemu zamieszkac, tyle placa...
Odpowiedz
artlim
2014-01-04 11:14:25
0 0
Przepraszam za ort ma byc dojezdzac. Brak polskich znakow bo akurat pisze z urzadzenia mobilnego
Odpowiedz
Spokojny
2014-01-04 11:20:35
0 0
artlim nie o to chodzi mam dom i rodzinę wiec wole wracać droga trwa 60 minut wiec nic strasznego, trochę mecząca nie tak jak praca a Limanowej.
Odpowiedz
111ksiadz
2014-01-04 11:31:55
0 0
@Doradca-nie poznaję Pana-zapachniało PRL-em.
Odpowiedz
Doradca
2014-01-04 12:39:32
0 0
No tak zapomniałem się, jest super.

Przecież Szpital będzie miał czynsz.

Jest oki.
Odpowiedz
gruszka
2014-01-04 13:51:01
0 0
@Macko2323, ale głupoty piszesz... Takie same ceny obowiązują tylko na leki refundowane, ceny pozostałych leków (także tych na receptę) mogą być różne. Podzwoń, popytaj, doinformuj się, bo wprowadzasz ludzi w błąd.
Odpowiedz
kpiarz
2014-01-04 14:15:49
0 0
Byli 'inwestorzy z Serbii', teraz będzie apteka zewnętrznej sieci, która w przeciwieństwie do rodzimych aptekarzy, jak zapłaci podatek, to na pewno nie w Limanowej. Ale czynsz jest i to się liczy:)

'Curiously and coriously' jak to mówiła Alicja w krainie czarów... ;)
Odpowiedz
blizniak
2014-01-04 14:47:00
0 0
Utworzyć rogatki na granicach miasta czy powiatu.2 Utworzyć własną armię i policję. 3 Mennica. 4 Własne żródła energii. 5 Udowodniony rodowód do np. 5 pokolenie 6. Samowystarczalność w każdej dziedzinie życia społecznego itd., itd. A i jeszcze zakaz wyjazdów do Irlandii!. My Polacy to taka mieszanka naszej słowiańskie histerii, węgierskie depresji i rumuńskiej paranoi.
Odpowiedz
kinia434
2014-01-04 15:50:47
0 0
@Macko2323..pewne że nie masz racji,przykład ibum forte kosztuje 16.70zł w jednej aptece, parę metrów dalej kosztuje 20.40zł jest to duża różnica w cenie i tak jest z innymi lekarstwami również,co do firm rodzinnych to drogi @Doradco..to proszę odpowiedz mi kto w tych np sklepikach aptekach przeważnie pracuje,,?starsze babcie na rentach czy emeryturach,cała rodzinka i przeważnie bez ubezpieczenia bo cóż dzieci rodzicom mogą pomóc w sklepiku czy w aptece,czy apteki nie powinny w ten sposób funkcjonować żeby było najbardziej korzystnie dla chorych?ceny unormowane a nie według swoich widzimisię bo ludzie masakryczne sumy zostawiają w aptekach,a ceny są zróżnicowane i to bardzo.
Odpowiedz
cleveland
2014-01-04 16:31:48
0 0
Bardzo dobrze. Popieram limanowskich aptekarzy. Muszą się bronić, bo inaczej będzie z nimi jak ze sklepami prywatnymi, często rodzinnymi , które upadły na wskutek agresywnej ekspansji sieci handlowych. A tak swoją drogą to nie miałem pojęcia że w Starostwie działa nawet Wydział Organizacji i Zdrowia
Odpowiedz
erni
2014-01-04 16:50:53
0 0
Jak czytam te wymiociny to muszę chyba jechać do apteki i coś zażyć, jaka sieć zewnętrzna?to w Limanowej była wewnętrzna? chyba pajęczyna pana J.T. a Vademecum to nie żadna sieć musieli by mieć przynajmniej 10 aptek żeby się zaliczali do sieci a to tylko mała pajęczyna bez możliwości ceny mają na 5 preparatów obniżone a reszta droga zresztą zobaczycie jakie zrobią ceny w taryfie nocnej bo będą jedyną apteką, a kosztów apteki nie porównywajcie do sklepików bo są dużo wyższe już nie wspomnę o wymogach lokalowych a ceny faktycznie refundowane są wszędzie w Polsce takie same wiem coś na ten temat bo brat ma aptekę jak macie jakieś pytania to pytajcie
Odpowiedz
antymon
2014-01-04 17:30:25
0 0
Dlaczego wolny rynek wzbudza tak negatywne emocje?
Odpowiedz
artlim
2014-01-04 17:40:33
0 0
Czy ktos jeszcze pamieta, jak to odsuwano w czasie obwodnice Limanowej, bo na mniejszym ruchu przez miasto mieli stracic miejscowi handlarze...

I co, nie ma i dlugo nie bedzie obwodnicy...

Teraz znowu slychac glosy obroncow przed sieciami...

A jedna z podstawowych zasad ekonomii mowi, ze konkurencja jest dobrym zjawiskiem dla klientow
Odpowiedz
jimbo
2014-01-04 17:55:41
0 0
Dobrym wyjściem byłoby zrzeszenie się limanowskich aptek. Każda niezależna ale wspólna nazwa, ceny, zakupy. Mam już nazwę: Limanowska Grupa Farmaceutyczna. Tak dałyby radę konkurować z sieciówkami. Mówię serio.
Odpowiedz
kot
2014-01-04 18:40:11
0 0
Ta apteka mimo,że podniesie sto procent na czasdyżurów
,toi tak każdy za to zapłaci ,bo nie pojedzie do Krakowa,czy N.Sącza poleki.Na tym polega kapitalizm solidarności.Kto lepiej wyzyska,ten lepszy kapitalista.Za komuny tego nie było.
Odpowiedz
kot
2014-01-04 18:40:11
0 0
Ta apteka mimo,że podniesie sto procent na czasdyżurów
,toi tak każdy za to zapłaci ,bo nie pojedzie do Krakowa,czy N.Sącza poleki.Na tym polega kapitalizm solidarności.Kto lepiej wyzyska,ten lepszy kapitalista.Za komuny tego nie było.
Odpowiedz
dyziu
2014-01-04 18:48:27
0 0
Powinno być jak najwięcej aptek, aby była zdrowa konkuencja i można kupować leki po cenach normalnych jak w innych miastach. Nareszcie ktoś chce przerwać tą farsę limanowskich aptekarzy, bo jak narazie to w Limanowej za leki płacimy krocie w porównaniu np. z Krakowem.
Odpowiedz
truten
2014-01-05 09:31:09
0 0
Przykładowo - lek 'Xarelto' firmy Bayer w limanowskich aptekach kosztuje cca 160złotych za 28 tabletek - ten sam w 'taniej' aptece na terenie Nowego Sącza 116 zł z groszami.
Wnioski same się nasuwają.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Koniec dyżurów, będzie jeden"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]