8°   dziś 10°   jutro
Wtorek, 05 listopada Elżbieta, Sławomir, Dominik, Zachariasz, Balladyna

Ksiądz miał trafić na leczenie

Opublikowano 25.09.2012 07:28:24 Zaktualizowano 05.09.2018 10:46:34 top

Rupniów/Nowe Rybie. Jak informuje dzisiejsza Gazeta Krakowska, ksiądz który w niedzielę rozbił samochód w Rupniowie miał za kilka tygodni trafić na leczenie z nałogu alkoholowego.

Proboszcz parafii w Nowym Rybiu ks. Kazimierz Basista jest zasmucony tym, co się stało - informuje dzisiejsza "GK".

- To nie tylko ksiądz w mojej parafii, ale i rodak z naszej wioski - mówi proboszcz "Gazecie Krakowskiej" . - Biskup skierował go do nas we wrześniu tego roku. - Miał za kilka tygodni trafić na leczenie do specjalnego ośrodka, by wyjść z nałogu. Rano odprawiał ze mną mszę świętą i nie zauważyłem, by był po alkoholu, a jestem na to wyczulony.

Proboszczowi bardzo żal księdza. Nie z powodu wypadku, ale dlatego, że dużo wcześniej zaczął topić swe szanse w alkoholu.

- Zapowiadał się znakomicie - opowiada ks. Basista. - Był bardzo zdolny. Miał dar do głoszenia kazań. Już w latach posługi kapłańskiej podjął studia na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim. Właśnie w tamtym czasie jego potrzebę zdobywania wiedzy i działania na rzecz dobra bliźnich zdominowała potrzeba sięgania po kieliszek.

Zobacz również:

Przeczytaj więcej na stronie GK w artykule "Pijany ksiądz po mszy rozbił samochód"

Komentarze (27)

mateoWRC
2012-09-25 08:12:37
0 0
I już wiemy co mu zaszkodziło - poranne 'mszalne' z proboszczem :)
Po co mu dawał? :P
Odpowiedz
konto usunięte
2012-09-25 08:32:17
0 0
Boże! Ścisnęło mnie za serce.'Bóg nie zdejmuje ciężarów, wzmacnia tylko plecy'.Z mojej strony widzę potrzebę modlitwy i wsparcia.Życzę powrotu do wyjścia na prostą. Trzeba samemu chcieć omijać ten szalej,bo z alkoholem jeszcze nikt nie wygrał ;Ty go w mordę,on cię na ziemię.
Odpowiedz
konto usunięte
2012-09-25 10:44:29
0 0
Dzięki za link do płatnego artykułu.
Odpowiedz
Janek64
2012-09-25 13:34:44
0 0
Wszyscy jestesmy tylko ludzmi i wszyscy slabi jestesmy !
Odpowiedz
gloves
2012-09-25 14:28:12
0 0
Pewnie razem z proboszczem już byli wczorajsi :) To jak proboszcz miał czuć coś od niego na porannej mszy ...!

Biskup wiedząc o nałogu powinien odrazu skierować go na leczenie a nie przenosić alkoholika na inną parafię.

No ale księża też ludzie napić się mogą .Może ten na szczęście nie groźny wypadek to było ostrzeżenie od Boga !!! Szkoda Subaru , a ksiądz będzie miejmy nadzieję czas do myślenia nad swym postępkiem !!!
Odpowiedz
smo
2012-09-25 14:56:58
0 0
@gloves masz coś do proboszcza to idź i mu to powiedz, a nie oczerniaj publicznie.
Odpowiedz
anilec
2012-09-25 14:57:59
0 0
Życzę opamiętania się..., Szczęść Boże.
Odpowiedz
konto usunięte
2012-09-25 15:01:34
0 0
Sąd go osądzi, Bóg go osądzi, a wy nie sądźcie abyście nie byli sądzeni.
Odpowiedz
kuliop
2012-09-25 15:01:47
0 0
A ciekawe z kim się tam załatwił??? - przecież jechał z plebanii - odpowiedzialność spoczywa na obydwu, poza tym proboszcz wiedząc o chorobie rodaka nie powininien mu nic proponować...
Odpowiedz
kuliop
2012-09-25 15:09:34
0 0
Trzeba mieć tylko nadzieję, że znajdzie w sobie tyle siły i wsparcie otoczenia, by podjąć walkę o 'normalne' życie. No i oczywiście z Bożą pomocą.
Odpowiedz
crusader
2012-09-25 15:22:41
0 0
...ale trafil w przepust
Odpowiedz
namoR
2012-09-25 15:54:46
0 0
Kazda pokusa mami wielkimi obietnicami, gdy czlowiek jej ulegnie, przekonuje sie, ze to wszystko bylo uluda, a zrodlem pokus jest istniejaca w nas pozadliwosc ciala, wladzy i pieniedzy, wiec modlmy sie za tych, ktorzy latwo ulegaja, poniewaz pokusy dzialaja na wszystkich i to z wielu stron....co z kolei czesto prowadzi do nalogu....
Odpowiedz
bxmark
2012-09-25 17:15:54
0 0
Czyżby sami księża tu sie wypowiadali? Swój swojego broni
Odpowiedz
namoR
2012-09-25 17:43:35
0 0
@bxmark
No...masz racje, Janek64 to proboszcz a crusader to wikary....a wszyscy inni lacznie ze mna to ministranci, lektorzy i siostry zakonne, ..... ha ha ha ha :)
Aha...a Ciebie pozwole sobie mianowac biskupem..:))
Pozdrawiam wszystkich serdecznie i zycze milego wieczorku.
Odpowiedz
forfiter
2012-09-25 19:03:34
0 0
Proboszcz ubolewa, mając pewnie dobre intencje, ale nie o to się tu rozchodzi.
Bo w gruncie rzeczy ksiądz może sobie leżeć spity na plebanii mając nawet pięć promili, albo w zakrystii czy w konfesjonale.
Wielkiej szkody tym nie uczyni i nie ma sprawy jeśli w ten akurat sposób zamierza realizować swoje powołanie.
Chodzi o to że nie ma żadnego prawa-świeckiego czy boskiego- prowadzić samochodu pod wpływem alkoholu.
Oprócz popełnienia przestępstwa popełnia także grzech przeciwko
V przykazaniu !
I o to się właśnie rozchodzi.
Inna rzecz podlegająca jurysdykcji prawa kościelnego jest taka:
czy ważna jest Msza Św. odprawiona przez najeb...go księdza ?
Odpowiedz
Janek64
2012-09-25 19:26:14
0 0
@ namoR dajesz czadu ha ha:) Nigdy ministrantem nie bylem a co dopiero proboszczem ha ha .Ze mnie bylby taki proboszcz jak z Ciebie koscielny ha ha .Pomodlimy sie za ksiedza i jakos bedzie dobrze .
Odpowiedz
Szaman124
2012-09-25 20:25:12
0 0
Ludzie Wy się słyszycie co mówicie? Robicie sensację jak by to nie wiem co było... Ile dziennie osób w Polsce po pijaku za kółko wsiada? Współczuję temu Księdzu i jego rodzinie (dla tych niedorozwojów: mam na myśli rodziców rodzeństwo Księdza), że muszą przechodzić przez tą falę krytyki. Mam nadzieję że dzięki wsparciu otoczenia uda Mu się wygrać z nałogiem.

@gloves: Biskup nie wysłał tego Księdza na byle jaką parafię tylko do rodzinnego domu. Więc jak nie wiesz to siedź cicho.

@kuliop: Człowieku z jakiej plebanii jechał? Plebania jest w Nowym Rybiu a wypadek miał miejsce w Rupniowie więc jechał w stronę plebani. Zastanów się co piszesz.
Odpowiedz
Junior
2012-09-25 21:40:36
0 0
Miesiącem trzeźwości jest sierpień. Ojciec musi się wyspowiadać i można krzyknąć ' nic się nie stało' !!!
Odpowiedz
konto usunięte
2012-09-25 22:01:54
0 0
szaman124 : no wiesz my ' ludzie ' to my może słyszymy co mówimy , ale ty chyba nie wiesz co piszesz człowieku .
Odpowiedz
gloves
2012-09-25 22:16:14
0 0
@Szaman124 To jak wysłał Biskup księdza do rodzinnego domu to tym bardziej nie powinien robić dziadostwa we wsi i szerzyć złej reputacji parafii.

Do Szanownego proboszcza nic nie mam @smo !!!
Odpowiedz
elvis29
2012-09-25 22:41:01
0 0
Jakos dla grzesznkiow ksieza nie sa zbyt poblazliwi i wspanialomyslni strasza pieklem i rownaja z blotem a sami jedza poaja lulki pala i rozbija sie luksusowymy samochodami
Odpowiedz
Doradca
2012-09-25 23:39:34
0 0
W każdym tygodniu na tym portalu są kazania Ks. Michała w których nie ucieka od trudnych tematów pisze wręcz o grzechach naszych ale i o grzechach księży, sióstr zakonnych, pisze my czytamy i przechodzimy nad tym do codzienności.

Gdy wydarzy się podobne do w/w zdarzenie próbujemy uogólniać. Czy wszyscy są źli?. Nie.
Tak jak nie wszyscy są źli lekarze, politycy, nauczyciele, policjanci tak i księża.
Opisany przykład nie jest w żadnej mierze godzien pochwały. Nie potrzeba być katolikiem aby zobaczyć zło które płynie z takiego zachowania.
Człowiek z natury jest jednak istotą ułomną. Jeżeli jeden Ksiądz upadł moralnie to mamy przyjąć to za wyznacznik do pozostałych ?.

Wytknęliśmy błąd, skrytykowaliśmy zachowanie, zakwalifikowaliśmy ten wyczyn jako grzech z rodzaju ciężkich.
Nazywaliśmy zło po imieniu, bo jest złem. Pozwólmy jednak by ten Ksiądz miał możliwość leczenia taką jak mają inni z takim nałogiem.
Czy skorzysta z takiej formy leczenia i czy będzie z tego pozytywny rezultat- daleka i ciężka droga przed nim.
Odpowiedz
konto usunięte
2012-09-26 00:11:11
0 0
nie możemy tego traktować jak wyrocznię , lecz to jest ' SŁUGA BOŻY ' i tak mu nie przystoi : jednak to jest ' BATMAN '
Odpowiedz
namoR
2012-09-26 01:50:56
0 0
@Doradca
Zgadzam sie z Toba w 100%, pragne tylko zauwazyc iz liczba wyswietlen pod publikacjami kazan Ks.Michala diametralnie sie rozni od tych jak powyzsza, i co rowniez jest dla mnie dziwne, jest to juz trzecia 'goraca' publikacja na temat tego wypadku w ciagu ostatnich dwoch dni. Pierwsza ponad 8 tys wyswietlen, druga ponad 14 tys. i trzecia, czyli ta pod ktora komentujemy na dzien dzisiejszy ponad 9 tys. wyswietlen. Kazanie Ks.Michala np. z 16 wrzesnia - 917 wyswietlen. O czym to swiadczy..? nie musze nikomu tlumaczyc. Dodam jeszcze ze w dzisiejszych czasach jest moda na uogolnianie i obrzucanie 'katoli' nie tylko w wielu roznego rodzaju mediach i to na dosyc wysoka skale. Zauwazylem ze dla niektorych tutaj, na tym portalu krytykowanie i wytykanie roznego rodzaju grzechow nie tylko duchownym w komentarzach, to tak jakby codzienny chleb bez ktorego niektorzy nie potrafia normalnie funkcjonowac, gdy nie doloza czegos czy to w postaci niesmacznego zartu lub ironii itp. , no ale mamy przeciez wolnosc slowa, przykre to ale prawdziwe, nasza Ojczyzna sie zmienia a co za tym idzie...Ciekawy jestem, ilu jeszcze pamieta haslo czy motto 'Bog, Honor, Ojczyczna', przeciez sa to wyznaczniki tozsamosci nas Polakow, to haslo odroznia nasz narod od innych narodow. Wszelkie proby odcinania sie od ktoregokolwiek z elementow tego hasla niszczy polskosc w samych podstawach i korzeniach, a przeciez swiadomosc istnienia wszystkich elementow tego hasla mozemy odnalesc w calej historii Polski.Przykre to jest czasami , szczegolnie gdy pomysle o naszych ojcach, dziadach i pradziadach jak rowniez tych wszystkich, ktorzy oddali swoje zycie aby wszystkim zylo sie lepiej...
Odpowiedz
Janek64
2012-09-26 08:08:05
0 0
@namoR nic dodac nic ujac . Napisales wszystko ppod ty artykulem Zgadzam sie ztym .
Czasem trzeba napisac nawet ostro ale trzeba tez sie nawzajem wspierac Nikt znas nie jest swiety . Pozdrawiam jeszcze spiace Chicago
Odpowiedz
Buntownik
2012-09-27 01:12:41
0 0
Czy musi wydarzyć się wypadek, żeby sprawy o których głośno się nie mówi ujrzały światło dzienne ??? Ileż tu jest jeszcze innych ciekawszych spraw..., którym uciera się morde i zamiata pod dywan. Każe się nam żyć w kłamstwie i przymykać oczy ,bezsilność,zmowa milczenia.
Gdyby nie ten wypadek to nigdy by to nie ujrzało światła dziennego. Jeśli Ksiądz Proboszcz wiedział o problemach podwładnego ,który siadał za kółkiem to jest to rarzący brak wyobrażni i odpowiedzialności za życie innych i samego kierowcy. Człowiek z chorobą alkocholową nie myśli racjonalnie, ale tego należałoby wymagać od księdza Proboszcza. Niestety tego zabrakło. U nich obydwu.
Odpowiedz
Buntownik
2012-09-27 02:23:08
0 0
Wstyd dla Nowego Rybia, bez wąpienia wstyd dla Proboszcza.
Ciekawe czy parafianie 'bogobojni' nadal będą po tym tacy chojni ? Nic dziwnego że ks.Proboszcz sie smuci.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Ksiądz miał trafić na leczenie"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]