8°   dziś 10°   jutro
Wtorek, 05 listopada Elżbieta, Sławomir, Dominik, Zachariasz, Balladyna

Kwestują na cmentarzach

Opublikowano 01.11.2011 09:24:08 Zaktualizowano 05.09.2018 11:29:28

Dzisiaj i jutro (1 i 2 listopada) na cmentarzach Diecezji Tarnowskiej alumni Wyższego Seminarium Duchownego w Tarnowie zbierać będą ofiary na pokrycie rosnących kosztów związanych z funkcjonowaniem Seminarium oraz z pracami związanymi z wykończeniem odnowionej seminaryjnej biblioteki.

- Ośmieleni dotychczasową życzliwością kapłanów i wiernych naszej diecezji zwracamy się i w tym roku z serdeczną prośbą o wsparcie naszego Seminarium, które utrzymuje się z dobrowolnych ofiar kapłanów i wiernych. Jesteśmy wdzięczni za każdy grosz, którym ludzie dobrego serca dzielą się z alumnami, wychowawcami i profesorami Wyższego Seminarium Duchownego w Tarnowie – podkreśla rektor ks. Jacek Nowak, cytowany przez Portal Diecezji Tarnowskiej..

 Zbiórka odbędzie się na cmentarzach przez cały dzień 1 listopada i do południa 2 listopada. Alumni będą posiadać identyfikatory. Tam, gdzie nie będzie kleryków, kwestować będą na rzecz Seminarium członkowie rad duszpasterskich, lektorzy i ministranci.

W tarnowskim seminarium do kapłaństwa przygotowuje się 198 alumnów, tym 3 ze Zgromadzenia Księży Filipinów oraz 1 z diecezji mińsko – mohylewskiej na Białorusi.

Źródło (tekst i fot.) Portal Diecezji Tarnowskiej.

Komentarze (33)

4x4
2011-11-01 10:05:19
0 0
Zjadło komentarz dla czego hm.
Odpowiedz
top
2011-11-01 10:09:11
0 0
W historii nie ma żadnego komentarza.... Wyślij jeszcze raz.
Odpowiedz
4x4
2011-11-01 10:11:13
0 0
Powinno być zbierane na renowację naprawę starych zaniedbanych grobów tak jak to się robi w Krakowie czy gdzie indziej w Polsce no ale to limanowa.(lub cmentarz na Jabłońcu)
Odpowiedz
forfiter
2011-11-01 10:31:59
0 0
Rozbudowali seminarium więc co się dziwić rosnącym kosztom.
Jednak taki sposób dofinansowania tej uczelni jest mało wydajny i niewdzięczny.
Powinno to być zorganizowane w sposób następujący : każdy nowy absolwent opuszczający mury seminarium
i odbierający święcenia kapłańskie przekazuje na rzecz swojej uczelni- w ramach wdzięczności- wszystkie prezenty gotówkowe które otrzymuje od gości podczas swoich prymicji.
I nie będzie wtedy potrzeby kwestowania na cmentarzach.
Odpowiedz
111ksiadz
2011-11-01 10:38:58
0 0
Jak to ładnie nazwane-kwestowanie.To nic innego jak zbiórka publiczna bez wystąpienia o zezwolenie.Zbiórka na renowację starych grobów,tak-ale to co się dzieje to normalna żebranina-stara tradycja.
Odpowiedz
royski
2011-11-01 10:48:41
0 0
Na cmentarzach niszczeją stare nagrobki, wszędzie w Polsce w dnu Wszystkich Świętych kwestuje się na ich odnowę, a u nas stoją i żebrzą na seminarium, szlag już człowieka trafia. A tak w ogóle, czy alumni mają pozwolenie na zbiórkę pieniędzy na cmentarzach komunalnych? Czy TOP mogłbyś to sprawdzić, bo jak nie to straż miejska i przepędzić to całe towarzystwo
Odpowiedz
PTY
2011-11-01 11:30:18
0 0
JAK JA STUDIOWAŁEM,TO NIKT NIE ZBIERAŁ PIENIĘDZY NA MOJĄ UCZELNIĘ-ZA WSZYSTKO MUSIAŁEM SOBIE SAM PŁACIĆ.DLACZEDO ONI NIE MOGĄ?
Odpowiedz
juzek
2011-11-01 12:01:47
0 0
Zgadzam się z poprzednikami - łatwo rękę wyciągnąć i powiedzieć 'Dajcie'. A ci młodzi uczniowie mogliby przynajnmiej wykonać jakąś społeczną pracę - dlaczego nie zorganizują jakiegoś dokształcania dzieci w szkołach podstawowych, korepetycji, jest wiele sposobów jak można aktywnie pomagać a dopiero potem żądać pieniążki. Jeszcze szkoły nie skończyli więc niech zapracują chociażby na tyle ile mają umiejętności a potrzeb i potrzebujących nie brakuje. Nie brakuje jednak mówiących 'Dajcie'. Jak mamy wychowywać nowych kapłanów, którzy nie chcą od początku być skalani ciężką pracą a dopiero później wymagać zapłaty.
Odpowiedz
forfiter
2011-11-01 12:09:40
0 0
Tak jak pisze 4x4@ 1 listopada to dobry dzień na zbiórkę na renowację podupadłych cmentarzy i pomników.
A skoro pan rektor seminarium dziękuje za każdy grosz to może spełnijmy jego prośbę i wrzucajmy tym zbierającym właśnie po 1 groszu.
Także propozycja @juzka jest warta uwagi.
Jeśli przykładowo w seminarium trwały prace budowlane to należało dogonić w czasie wakacji przyszłych księży do roboty, choćby do mieszania zaprawy.
A nie do mamy i taty na wywczas.
Odpowiedz
pinokio12
2011-11-01 12:19:39
0 0
tak czy siak szatan się cieszy
Odpowiedz
westerly
2011-11-01 17:28:49
0 0
seminarium moloch, a powołań coraz mniej.
Odpowiedz
kocica
2011-11-01 18:50:40
0 0
przecietny człowiek, żeby utrzymać mieszkanie musi cały miesiąc tyrać a kleryk jak jeden dzien postoi pod cmentarzem to ma wygody przez okrągły rok - no wkoncu coś za coś!
Odpowiedz
seicento900
2011-11-01 19:04:14
0 0
cala nadzieja w polikocie
Odpowiedz
narciarz123
2011-11-01 19:27:24
0 0
trudno zrozumiec te komentarze w tej 'części' kraju gdzie jest największa frekwencja w kościołach pięknych i nowych/ to jest taka tylko refleksja bez jakichkolwiek uwag/
Odpowiedz
IGU
2011-11-01 19:58:38
0 0
A u nas ksiądz wysłał ministrantów aby zbierali pieniądze pod cmentarzem żeby biedni klerycy nie musieli marznąć
Odpowiedz
oskarczan
2011-11-01 20:01:44
0 0
4 mld złotych rocznie traci państwo na rzecz tych 'duchownych' to tyle ile kosztuje utrzymanie kontyngentu w afganistanie. Obie sytuacje nie powinny mieć miejsca skoro mamy walczyć z kryzysem i zmniejszać zadłużenie. A oni jeszcze 'kfestują' hah

wystarczy ze paru biskupów nie zmieni swojego 3 letniego bmw na nowszy model tylko poturla sie nim jeszcze 3 lata i bedą mieli na seminarium ,
Odpowiedz
mol
2011-11-01 20:43:06
0 0
Najwięcej mają o powiedzenia ci co grosza na Kościół nie dali.
Nie płacicie to nie macie nic do gadania.
Jakiś dureń 4 miliardy wyliczył, skąd to wziąłeś – z gaci Palikota?
A w Afganistanie to uważasz zaszczytna misja?
Dotąd Polacy walczyli „ Za wolność waszą i naszą”
A w Iraku i Afganistanie „ Za niewolę waszą i naszą”
Ale słabe główki nawet tak oczywistych nie dostrzegają.
Odpowiedz
Doradca
2011-11-01 20:46:22
0 0
A ja wrzuciłem parę groszy bo chcę by młodzi alumni uczyli się w dobrych warunkach mogłem dać - mogłem, to dałem.
Nie wyobrażam sobie Polski bez Księży.A Księży mamy takich jak my jesteśmy bo wyszli z pośród nas. Mój znajomy Ksiądz przysłał mi list tej treści:

Nasza Siostra w Chrystusie, żona i matka pięciorga dzieci, ma zostać powieszona za dwa zdania, wypowiedziane do swoich koleżanek:
”Jezus Chrystus umarł za moje grzechy i za grzechy świata.
Mahomet dla was tego nie zrobił.”

Powiedziała to, ponieważ koleżanki natarczywie przekonywały ją do przyjęcia Islamu.

Tysiące chrześcijan na świecie jest rokrocznie mordowanych tylko za to, że są chrześcijanami! Podpiszcie się pod petycją, i tym samym przyczyńcie się do próby uratowania życia choćby tej jednej ofierze prześladowań:

http://gosc.pl/doc/993542.Uratuj-Asie-Bibi

A jak już podpiszecie, to prześlijcie ten list swym przyjaciołom.
Odpowiedz
Doradca
2011-11-01 20:50:46
0 0
Uważam Was za Przyjaciół, więc jak ktoś z Was zechce podpisać to proszę aby to zrobił.
Odpowiedz
duch
2011-11-01 20:52:01
0 0
jak czytam te wasze komentarze to aż się słabo robi chyba wam żal,to stańcie i wy może coś nazbieracie każdemu wolno a znając życie to najwięcej gadają ci co nic dają .
Odpowiedz
Dina
2011-11-01 21:30:31
0 0
Dzień 'Wszystkich Świętych' nie jest dniem zbierania na odnowę pomników, mimo że tak robią w Krakowie. '4x4' chyba nie bardzo uważałeś na lekcji religii, albo nie słuchasz kazań, bo widać, że nie kumasz tematu!
Odpowiedz
111ksiadz
2011-11-01 21:32:48
0 0
Doradca-proszę Cię,przestań!To jest demagogia!Sprawa Asie-Bibi,to bardzo poważna i przykra historia a nabijanie kabzy czarnym to zupełnie inna sprawa.
Odpowiedz
Dina
2011-11-01 21:43:34
0 0
Ty '111' tak Cię boli, że ktoś daje 'czarnym'? Nie dałeś, to nie mów (a właściwie głupio nie pisz)!
Odpowiedz
pinokio12
2011-11-01 21:50:13
0 0
Ten szatan jest beszczelny, że akurat dzisiaj ma ochotę do pracy.
Odpowiedz
oskarczan
2011-11-01 22:02:03
0 0
nie dałem nic i nie mam zamiaru dawać , dość się już nachapali a dalej biednych udają.

Podkreśliłem ze tez nie jestem za wysyłeniem Polaków do Afganistanu.

Skąd 4 mld ? łatwo sobie policzyć
1,2 mld - pensje dla katechetów
0,9 mld - fundusz kościelny

to jest to co państwo oddaje w jamłużnie
reszta to to co państwo traci na podatkach których 'czarni' nie płacą . Nie wszyscy wiedzą ale taki 'duchowny' nie płaci nawet podatku jak sobie nową furę sprowadzi także dawajcie im dalej coraz więcej niech mają na swoje zachcianki. Nie wspominam o interesach duchownych którzy nie muszą się rozliczaźć przed żadną instytucją.
Odpowiedz
blizniak
2011-11-01 22:52:31
0 0
ludzie są tylko ludzmi i błądzą. czy ktoś słyszał o przypadku takim oto,że po śmierci jakiś zameldowany człowiek w Limanowej w ciągu ostatniego 50 lecia nie miał pogrzebu w obrządku katolickim? tak, że mniej słów mniej błędów. Jak trwoga to do Boga.
Odpowiedz
Doradca
2011-11-01 22:59:11
0 0
@111ksiadz to nie jest demagogia to właśnie od takich konkluzji jak tu na portalu się zaczyna gdyby Asie-Bibi nie wypowiedziała tych słów zachowałaby się tak jak większość z nas udawałaby, że jest katoliczką.@ oskarczan
zarobiłem na to, by dać temu co uważam. Nie liczę nikomu w portfelu. Tam uczą się młodzi z którymi zapewne się spotkamy wcześniej czy później. A już na pewno któryś z Nich będzie poproszony o modlitwę przy Twojej i mojej trumnie. Któryś z Nich będzie przygotowywał w przyszłości moje lub Twoje dzieci do przyjęcia któregoś z sakramentów. Mnie nie ubyło niech Chłopaki się uczą w dobrych warunkach i będą pomocni dla tych co Ich będą potrzebowali. Gdy moi koledzy szli do seminarium, alumnów było około 250 teraz już tylko 198 a to tylko parę lat.
Odpowiedz
crusader
2011-11-02 08:16:37
0 0
powinno sie usunac niektore szatanskie wpisy
Odpowiedz
Mr4
2011-11-02 09:02:17
0 0
Doradco masz rację. A szczekają najwięcej ci co nic nie dają i są daleko od Kościoła. Tylko dlaczego później chcą katolickiego pochówku?
Niedawno ma bliźniaczym portalu pojawiła się informacja o śmierci pewnej osoby, którą znałem przed wielu laty. Wówczas był to pierwszy partyjny w mieście, utrwalający stary ustrój i walczący z kościołem. Teraz czytam, że Msza Św pogrzebowa odbędzie się... Aż mnie ręka świerzbiła aby coś napisać ale o zmarłych źle się nie mówi... I pomyślałem może dobrze że się nawrócił. Lepiej późno niż wcale. Czego i wam życzę 111, oskarczan itp.
Odpowiedz
cheffos
2011-11-02 15:00:13
0 0
@oskarczan, do 4 może i umiesz liczyć, ale czy do 4 miliardów - tu już mam wątpliwości. Weźmy przykładowo fundusz kościelny, otóż w 2011r z budżetu państwa poszło na ten cel 89 mln, a to jest w przybliżeniu 0,09 mld a nie 0,9! Co do reszty, nie chce mi się nawet sprawdzać.
Odpowiedz
IGU
2011-11-02 18:31:59
0 0
Doradca masz rację wspierając misje tam naprawdę jest ciężko i pracują tam naprawdę wspaniali księża.Myślę że gdyby tak połowę marmurów z Seminarium Duchownego w Tarnowie sprzedać i pieniądze przeznaczyć na misje to było by im dużo lżej. Budynki ZUSu to szopy w porównaniu z seminarium
Odpowiedz
Dina
2011-11-03 21:38:55
0 0
-oskarczan-wyliczając 4 mld zapomniałeś o komunistycznym aparacie ucisku Narodu Polskiego, który dobrze się ma i jeszcze lepsze stołki dzierży, bierze wysokie emerytury na które Ty czy chcesz, czy nie chcesz płacisz podatki - na Kościół dajesz jeśli chcesz !
Odpowiedz
kluska
2011-11-06 06:19:50
0 0
A rodziców to seminarzyści nie mają??? Generalnie koszty utrzymania dziecka na kazdych innych studiach ponoszą rodzice-jest to ich obowiązek,a jeżeli z jakichś powodów nie są w stanie pomóc studentowi,to młodziak idzie do pracy i jednocześnie studiuje lub pracuje za granicą gromadząc środki na naukę, a nawet rezygnuje ze studiowania. Taka jest rzeczywistość...Nie widziałam żebrzącego studenta uczelni cywilnej!
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Kwestują na cmentarzach"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]