8°   dziś 10°   jutro
Wtorek, 05 listopada Elżbieta, Sławomir, Dominik, Zachariasz, Balladyna

Limanowa w godzinę 'W' (wideo)

Opublikowano 01.08.2018 17:25:26 Zaktualizowano 04.09.2018 09:01:57 pan

1 sierpnia 1944 roku, w stolicy o 17.00 wybiła godzina “W” – rozpoczęło się powstanie warszawskie. W każdą rocznicę na znak pamięci słychać syreny, a ruch uliczny zatrzymuje się. Zobacz godzinę 'W' w Limanowej.

Przeciwko żołnierzom niemieckim w liczbie około 16 tys. stanęło około 50 tys. powstańców. Niestety, zaledwie 5 tys. polskich żołnierzy było dobrze uzbrojonych, Niemcy natomiast dysponowali bronią pancerną, artylerią i lotnictwem. W tragicznych dniach powstania warszawskiego zginęło około 170 tys. mieszkańców stolicy, w tym 16 tys. żołnierzy. W trakcie walk i już po ich zakończeniu wściekli Niemcy zburzyli ogromną ilość zabudowań, zniszczyli wiele cennych zbiorów i zabytków. Taki był rozkaz Hitlera wydany już 1 sierpnia – zniszczyć Warszawę i wymordować znaczną część jej mieszkańców. Co znamienne Stalin nie zamierzał pomóc walczącym Polakom. Wojska radzieckie zza Wisły patrzyły jak ginie sąsiednia stolica.
Zobacz również:

Komentarze (30)

LimNova
2018-08-01 18:25:13
0 4
I tym razem miasto nie zawiodło, nie zatrzymało się. Tutaj daleko jeszcze do prawdziwego uczczenia 1.8'44
Odpowiedz
saxon
2018-08-01 19:03:59
1 3
Eee ... Kto by sie ta na minutę zatrzymywoł . Cza sie śpieszyć krowy doić ...
Odpowiedz
thenever1
2018-08-01 19:16:39
6 4
kilku rozgorączkowanych przygłupów doprowadziło do wybuchu powstania....

ku uciesze Niemców i Rosjan
Odpowiedz
TSilver
2018-08-01 20:31:41
0 6
@thenever1 troszkę prawdy w tym jest... bo te powstanie słabo było przygotowane, zgrane... Pochopne decyzje, doprowadziło miasto do rujny, dużo ofiar, ZSRR tylko na to czekało... Lecz nie zmienia faktu że należy się powstańcom SZACUNEK.
Odpowiedz
konto usunięte
2018-08-01 21:12:07
1 6
Na tym filmie dokładnie nie widać ale w drugiej części ronda większość samochodów się zatrzymała, wiem bo też byłem. Zatrzymałem się jako pierwszy i zrobił się niezły korek, ale dla Bohaterów warto i trzeba ich uczcić nawet jeżeli kilku kierowców trąbi. Chwała bohaterom.
Odpowiedz
zajec
2018-08-01 21:14:04
0 1
Powstanie, a w zasadzie ruchawka, bo wybuchło tylko w niektórych dzielnicach, nie miało żadnej szansy powodzenia, bo Niemcy ewakuowali Ostfront przez węzeł kolejowy Warszawa i w zadnym razie nie mogli pozwolić na przerwanie tego szlaku komunikacyjnego. Utrzymanie Warszawy miało dla Niemców znaczenie strategiczne, ważne dla prowadzenia działań obronnych. Powstanie było odpowiedzią na Manifest PKWNu i powołanie rządu komunistycznego w Lublinie, próbą zainstalowania marionetkowego rządu londyńskiego w wyzwolonej Warszawie i wystąpienie wobec nadchodzącej AC w roli gospodarza . Mikołajczyk był u Stalina dwa razy i niczego nie uzyskał: karty były już rozdane. Z jednej strony marionetkowy rząd londyński, z drugiej marionetkowy rząd lubelski poparty sowieckimi bagnetami. Żukow w jednej bitwie potrafił stracić 20- 40 tysięcy żołnierzy, z pewnością mało przejmował się Warszawą- liczył się wyłącznie sukces strategiczny, nie ilość ofiar.
Odpowiedz
konto usunięte
2018-08-01 21:37:59
3 5
' Godzina W | VII Marsz Powstania Warszawskiego '
https://www.youtube.com/watch?v=a0k0hZuYgAM

ANTYPOLSKIE siły rozwiązały legalny marsz w stolicy..

CZEŚĆ i CHWAŁA BOHATEROM.
Odpowiedz
royal30
2018-08-01 21:38:21
2 10
thenever1 jak by ci niemcy połowę rodziny wytłukli a ciebie samego szmacili przez tyle lat ,to uwierz mi że pierwszy byś na szkopów z widelcem poleciał i nie pie...ol że nie było warto nie żyłeś w ich czasach !!!
Odpowiedz
cichy1
2018-08-01 22:06:38
3 7
Wstyd za niektórych, którzy nie mają szacunku do tych co walczyli o Naszą Wolność od dwóch okupantów. Może lepiej było by zostać 17 Republiką C,C.C.P. Trudno pisać mając takie społeczeństwo . Boże chroń Polskę od takich ludzi.
Odpowiedz
thenever1
2018-08-01 22:08:11
3 2
royal30
jakby mi Niemcy polowę rodziny wytłukli to nie wysłałbym w odwecie nieuzbrojone dzieci na rzeż

chyba --jakbym mial rozumu tyle co wypity pisiur
Odpowiedz
saxon
2018-08-01 22:12:11
1 0
@grazynahayes - Wojewoda mazowiecki pewnie mógłby tę decyzję uchylić , ale po cóż miałby odbierać przeciwnikom politycznym tak wspaniałą okazję do wbijania sobie kolejnego gwoździa do trumny , na której wnet braknie miejsca na wbijanie sobie tychże.
W 'tefałenie' (którego nie oglądam, bo wywołuje we mnie odruch wymiotny) ,pewnie spędzeni 'na okazję' pseudo-autorytety i profesorowie bez tytułów profesorskich grzmieć będą o nazistach i takich tam innych , którymi sobie mordy wycierają przy takich okazjach , a zresztą od jakiegoś czasu robią to już bez okazji :) Zresztą to dobrze , bo znaczy że boli i ma boleć .
Odpowiedz
saxon
2018-08-01 22:14:52
1 1
@thenever - czasem naprawdę nie wykorzystujesz okazji by pysk stulić.
Odpowiedz
Hiena
2018-08-01 22:17:42
2 1
@GH, masz Ty ten rozumek maleńki, taka typowa tępa babina ze wsi...
Odpowiedz
konto usunięte
2018-08-01 22:41:41
2 2
Narodowcy po negocjacjach z Policją , po zasadnym podniesieniu kwestii bezprawności nakazu zamknięcia tego marszu ( brak konkretnych podstaw prawnych w decyzji Prezydent W-wy Gronkiewicz ) doszli do wspólnego 'porozumienia' i pozwolono im kontynuować ten marsz.
' z narodem, manifestującymi ( miało to ostatnio miejwsce z protestującymi rolnikami.

Siła rozumu i dobrej woli w walce z naszym okupantem trwa.

Odnośnie samego powstania : tutaj zawiodło zdradzieckie dowództwo, współpracujące z korporacją City of London ( ich agenci byli po wszystkich stronach walczącej Europy w czasie II WŚ.

Mówił o tej zdradzie uczestnik powstania warszawskiego , któremu ostatnio Prezydent Duda oddbierał mikrofon gdy o tym wspomniał.

https://jackcaleib.com/medium/48629317

Zwykli powstańcy jednak zachowali się jak trzeba.

Kogo należy winić za taki stan rzeczy?
'ODPOWIEDZIALNI ZA AKT LUDOBÓJSTWA NA POLAKACH W SIERPNIU I WRZEŚNIU 1944 '

https://rafzen.wordpress.com/2017/07/31/odpowiedzialni-za-akt-ludobojstwa-na-polakach-w-sierpniu-i-wrzesniu-1944/
Odpowiedz
konto usunięte
2018-08-02 07:17:19
0 0
Jak zwykle Limanowa pokazała klasę
Odpowiedz
Spokojny
2018-08-02 08:23:48
0 0
A zauważyliście jak pusto w tym :mieście'
Odpowiedz
DRKidler
2018-08-02 08:23:58
1 4
@grazynahayes: 'Narodowcy po negocjacjach z Policją , po zasadnym podniesieniu kwestii bezprawności nakazu zamknięcia tego marszu ( brak konkretnych podstaw prawnych w decyzji Prezydent W-wy Gronkiewicz ) doszli do wspólnego 'porozumienia' i pozwolono im kontynuować ten marsz.
Ratusz rozwiązuje marsz ONR. Wojewoda(pisowski) uchyla decyzję. Szef MSWiA dziękuje ONR-owi. Macie jeszcze jakieś wątpliwości. Ja nie mam. Szambo się wylało można powiedzieć, że zwierzchnikiem ONR-u jest Brudziński.
Odpowiedz
stokrotka
2018-08-02 08:40:15
1 1
I po co ten filmik, żenada, a niektóre komentarze świadczą tylko o tym jakich mamy patriotów. Przerażające.....
Odpowiedz
konto usunięte
2018-08-02 10:27:19
1 1
@DRKidler Mylisz się, w Katowicach pisowski Prezydent Krupa rozwiązał marsz Powstańców Śląskich .
To też był legalny marsz. Ostatecznie Prezydent Katowic przegrał sprawę o bezpodstawne rozwiązanie tego marszu, przegrał kilkukrotnie z Młodzieżą Wszechpolską, organizatorem tego marszu.

Odnośnie tego wczorajszego marszu w Warszawie , tutaj bezprzecznie PISowcy też maczali swoje palce, kto bowiem jest szefem Policji, Brudziński?

http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,23367668,tak-narodowcy-zmieniali-zdanie-o-policji-podczas-marszu-najpierw.html

Myślę, że PISowcy nie chcieli odsłonięcia ich prawdziwej twarzy przed narodem , nie chcieli powtórki z Katowic oraz Gdańska , gdzie ich Prezydenci przegrywali sprawy z Narodowcami.

' Katowice: Rozwiązanie majowego marszu Młodzieży Wszechpolskiej bezzasadne '
https://www.youtube.com/watch?v=hsg_MQ5hL7g

' Prezydent Gdańska przegrał w sądzie z Młodzieżą Wszechpolską '
https://www.youtube.com/watch?v=LRVNAy19bTU

Decyzję ratusza usunięto TYLKO i wyłącznie pod wpływem zachowania Narodowców oraz uczestników marszu, którzy nie ulegli PROWOKACJI.

Mylisz się w kwestii rzekomych sympatii Brudzińskiego (PISowca) z Narodowcami, takich sympatii nie ma.

To PISowcy posłuszni naszym okupantom chcieli rozwiązywać partie, ruchy narodowe.
W tym marszu wzięło udział więcej partii, stowarzyszeń narodowych niż tylko ONR.

Byli tam też m.inn szegowie Ruchu Narodowego: poseł Robert Winnicji i jego zastępca Krzysztof Bosak- obu znam osobiście.

Znam te środowiska tak więc wiem co piszę.

Wygrywa w Polsce ROZUM i zdrowy rozsądek, a przede wszystkim HONOR i miłość do Polski, czego nie można powiedzieć o rządzących i opozycji.

Rolnicy również potrafili negocjować z Policją, Inspekcją sanitarną, negocjatorami z województwa i ZATRZYMAĆ akcję zabijania ich zdrowych świń.

Teraz jest czas na obronę polskiego interesu w mądry wyważony sposób , nie dawać się prowokatorom, to My naród oddolnie odbijamy Polskę z rąk naszych okupantów.

' REPORTAŻ: Wieś Dawidy - Rolnicy aresztowali weterynarzy i zablokowali drogę '
https://www.youtube.com/watch?v=5dOk4G6Q2ws

;-)))
Odpowiedz
Technik
2018-08-02 10:43:36
2 3
grażynko Tyu naprawde jesteś jakimś przygłupem czy o co chodzi ? Pod artykułem o rocznicy powstania stawiasz linki typu
Rolnicy również potrafili negocjować z Policją, Inspekcją sanitarną, negocjatorami z województwa i ZATRZYMAĆ akcję zabijania ich zdrowych świń. Rolnicy aresztowali weterynarzy i zablokowali drogę.

Lecz się kobieto na głowę. Albo ją wreszcie trzeba ubezwłasnowolnić i odebrać dostęp do neta.
Odpowiedz
konto usunięte
2018-08-02 11:22:50
2 0
@DRKidler Tak wogóle to ten marsz był kontynuowany ponieważ lider ONR powołał ZGROMADZENIE SPONTANICZNE. W ten oto sposób naśladując przebiegłe postępowanie ich przeciwników jak np 'Obywatele RP ' czy dawniej KOD mogli nadal kontynuować ten marsz.

Jak sam zapewnie zauważyłeś po interwencji Policji, dyskusją z nimi, powołaniem spontanicznego zgromadzenia , uczestnicy marszu poruszali się po chodnikach.
To jest ewidentny dowód na respektowanie zasad zgromadzenia spontanicznego. Wątpię w to, że tutaj musiał ingerować Wojewoda. Wszystko bowiem teraz powiedzą, napiszą, aby połknąć gorcz porażki.

Poprawiam literowe błędy w poprzednim komentarzu:
SZEFOWIE Ruchu Narodowego, poseł Robert WINNICKI,

@Technik Jesteś nadzwyczaj zakłamaną osobą, łamiesz regulamin tutejszego portalu ubliżając publicznie innym.

Stosujesz ZAMORDYZM i, łamiesz polskie prawo poprzez ZAKAZ SWOBODY WYPOWIEDZI.
Opanuj się człowieku, bo podam Ciebie do Sadu, tak jak to zrobił skutecznie dr. Zbigniew Kekuś.

Wbrew pozorom protest rolników i ich skuteczne zalety negocjacyjne wiąża się z tym tematem ponieważ takimi samymi cechami wykazali się Narodowcy w marszu Powstania Warszawskiego.

Powstanie warszawskie to był zryw zniewolonego narodu, z taką samą sytuacją mamy do czynienia dzisiaj.

Różnica jest jedynie taka, że dzisiaj Naszą 'bronią' jest ROZUM, DETERMINACJA. nie uleganie prowokatorom, którzy chcą wywołać zamieszki , aby znowu polała się polska krew.

Zapomnijcie o tym wszyscy prowokatorzy, My uczymy się na błędach naszych bohaterskich przodków, których wrzucono w takie prowokacje.
Ich zdradzili agenci obcego kraju. My dzięki poświęceniu naszych przodków do tego nie dopuścimy.
Odpowiedz
konto usunięte
2018-08-02 11:43:33
3 0
Żarty się skończyły, @Hiena, @Technik @pracus do zobaczenia w Sądzie .

Tak jak pomiatacie polskimi bohaterami , pamięcią o nich , tymi zmarłymi oraz tymi żywymi , , tak samo chcecie wyciszyć ich zwolenników ?
Odpowiedz
dexter
2018-08-02 11:49:09
0 2
Nie dyskutuję na temat słuszności Powstania to sprawa historyków... za mieszkańców mojego miasta jednak trochę mi wstyd.
Odpowiedz
Technik
2018-08-02 11:57:36
1 0
a gdzie ja Ciebie obraziłem ? Stwierdziłem tylko fakt.
Odpowiedz
konto usunięte
2018-08-02 12:12:25
0 0
@Technik Jaki fakt ? Faktem jest to , że nie jesteś żadną wyrocznią. NIE MASZ PRAWA narzucać innym własnych poglądów, opinii i itp . Łamiesz moje podstawowe prawo konstytucyjne do WOLNOŚCI SŁOWA i za to odpowiesz prawnie czy się to tobie podoba czy nie.
Odpowiedz
Technik
2018-08-02 12:30:57
1 0
A gdzie ja komu coś narzucam ? Stwierdziłem tylko fakt.
Odpowiedz
LimanoMan
2018-08-02 13:55:33
0 1
Miejsce do filmowania operator wybrał 'świetne'...
Odpowiedz
konto usunięte
2018-08-02 14:43:47
1 2
Grazynahayes kilka dni temu jeden z administratorów tego portalu tłumaczył Ci, że komentarze pod artykułami powinny dotyczyć treści poruszanej sprawy, jak również prosił o nie umieszczanie linków ... jeżeli chcesz podzielić się z kimś swoimi sensacjami to zacznij pisać bloga,,, natomiast zgadzam się z tym, że nie powinniśmy się nawzajem obrażać;)
Odpowiedz
konto usunięte
2018-08-02 16:27:13
2 0
@Normalny Ja z kolei tobie i inny zoilom tłumaczę, że wasze uwagi pod moim adresem nie są w temacie tego artykułu.
O pouczeniach ze strony limanowa.in do komentujących tutaj w sposób jaqwny, publiczny nie chce nawet wspominać , bo urąga to poziomowi jakiegokolwiek publicysty, tudzież portalu- to jest dopiero łamanie prawa w biały dzień o elementarnej zasadzie kultury osobistej nawet nie wspominając.

Powracając do tematu artykułu: w tym kraju zarówno rząd jak i opozycja nie znają elementarnych zasad poszanowania godnosci Polaków , przestrzegania prawa w stosunku do zagwaratowanych prawem uprawnień uczestników marszu powstania warszawskiego, jego organizatorom , a także zwykłej ludzkiej przyzwoitosci.



Tak w ramach podsumowania poprzedniej 'dyskusji' w tym temacie, odsylam swoich adwersarzy do tej
konferencji prasowej:

'Konferencja prasowa organizatorów MPW '
https://www.youtube.com/watch?v=6Gd2y-wr1iE

Oby niektórzy złośliwi komentujacy nie okazali sie tymi, którzy sami tworzyli ramy regulaminowe, czego nie można wykluczyć.

Spokoju i rozwagi wszystkim życzę.
Odpowiedz
elvis29
2018-08-02 23:09:54
1 1
Kto promuje takie idiotyczne rocznice jak masakre Polaków przygotowana przez wywiad brytyjski i sowiecki aby Stalin mógł przywiesc nowa żydowską elite Poldki która do dzis trzyma władze ? czyżby młode pokolenie które nie wierzy juz w pierdy Szechtera i kity zydowskiego TVNu trzeba bedzie zmielic w maszynce do miesa? na to mi to wyglada Polacy 2 razy pokonali imperium Osmanskie w skutek czego upadło czy ktos wspomina o tym zdobylismy Moskwe 2 razy i czego nas ucza nasze kochane władze ze zycięzymy jak przegramy i nas zmasakruja w 2 WS jedyną sszansa był sojusz z Hitlerm dzis mamy podobny sojusz z USA i Izraelem he he skutki beda jeszcze gorsze
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Limanowa w godzinę 'W' (wideo)"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]