8°   dziś 10°   jutro
Wtorek, 05 listopada Elżbieta, Sławomir, Dominik, Zachariasz, Balladyna

Limanowa w przyszłości - zobacz strategię

Opublikowano 02.03.2013 08:58:04 Zaktualizowano 05.09.2018 10:29:46 top

Limanowa. Miasto Limanowa przedstawiło strategię ”Teraz Limanowa- organizacyjne i merytoryczne przygotowanie miasta do pełnienia roli beneficjenta w nowym okresie wydatkowania środków UE 2014-2020”.

W związku z realizacją programu 'Teraz Limanowa' przygotowano kilka kart projektów, które zostały zgłoszone przez samorząd miasta do banku projektów regionalnych i subregionalnych, oraz do Ministerstwa Rozwoju Regionalnego.

Do najważniejszych z nich należą projekty:

Projekt „Limanowa SlowCity”, który ma na celu utworzenie lokalnego partnerskiego obszaru funkcjonalnego – złożony przez miasto Limanowa w partnerstwie z gminą Limanowa, gminą Laskowa, gminą Tymbark oraz Gminą Dobra. Polegający na wspólnym opracowywaniu analiz, studiów i uwarunkowań planowania przestrzennego na styku jednostek administracyjnych, oraz dążeniu do spójnego systemu inwestycyjnego. Wartość wniosku o dofinansowanie 2,6 mln pln – wkład własny minimum 10%.

Projekt „Park Odnowa” , którego celem jest utworzenie nowoczesnej i przyjaznej przestrzeni dla seniorów poprzez budowę obiektu lub zespołu obiektów pobytu dla osób starszych wraz ze specjalistyczną atrakcyjną infrastrukturą rekreacyjną i funkcjonalną dla seniorów. Wartość szacunkowa projektu 54 mln pln – wkład własny 6 mln pln. ( Program regionalny).

Projekt „Limanowa COworking”, który ma na celu utworzenie strefy przemysłowej zlokalizowanej we współpracujących gminach ale zarządzanych przez jeden podmiot - złożony przez miasto Limanowa w partnerstwie z gminą Laskowa, gminą Tymbark oraz Gminą Dobra. Gminy biorące udział w projekcie chcą wspólnie utworzyć strefę przemysłową poprzez: wydzielenie obszaru, korekty układu komunikacyjnego i doprowadzenie niezbędnego uzbrojenia a także budowę hal modułowych i innych obiektów kubaturowych zapewniających realizację usług coworkingowych łącznie z funduszem poręczeniowym i szkoleniem pracowników dla firm korzystających ze strefy. Wartość szacunkowa projektu 80 mln pln – wkład własny 20 mln pln.

Projekt „Trzy Beskidy” którego celem jest utworzenie nowoczesnej oferty infrastruktury rekreacyjnej niezbędnej do rozwoju turystyki aktywnej - złożony przez miasto Limanowa w partnerstwie z miastami: Nowy Sącz i Gorlice. Wartość szacunkowa projektu 96 mln pln – w tym dla miasta Limanowa 27 mln pln przy 15 % wkładzie własnym. ( Program subregionalny).

- Akceptacja złożonych przez nas kart projektów przez Zarząd Województwa Małopolskiego oznaczała będzie zagwarantowanie finansowania inwestycji miejskich ze środków UE w latach 2014 – 2020. Decyzje w tej sprawie zapadną w najbliższych miesiącach – informuje Urząd Miasta Limanowa.

Zobacz również:

Komentarze (39)

MAJA12
2013-03-02 09:07:29
0 0
Zamysł bardzo dobry, tylko jakie będą efekty.Przynajmniej są dobre chęci , niech sie powiat wstydzi
Odpowiedz
kpiarz
2013-03-02 09:13:53
0 0
I tak za późno. Pan @znany już to dawno wszystko wymyślił. Zaraz się dowiemy, że miasto bazuje na JEGO projektach z cudownej, niewidzialnej szuflady.

A tak na poważnie - życzę sukcesów i oby choć cześć z tych projektów 'wypaliła' :)
Odpowiedz
1234567
2013-03-02 09:43:59
0 0
Limanowa Slow City, Limanowa COworking, czy tego nie można określić w języku polskim, czy również Limanowa ma mieć swój doniosły wkład w zaśmiecaniu ojczystego języka?
Odpowiedz
MAJA12
2013-03-02 09:47:37
0 0
Osiem lat rządów Czeczutki to był duży niewypał
Odpowiedz
kpiarz
2013-03-02 09:53:39
0 0
Pani @Maju, przecież ONI zrobili hale! I basen! I w ogóle!! Za 8 lat! ;)
Odpowiedz
stryk
2013-03-02 10:25:25
0 0
trzeba zrobic nową strefe żeby potem móc
strajkować i blokować pajace lepiej dajcie
spokojnie robic interesy i pracować a
my sami damy sobie rade bez was darmozjady
Odpowiedz
MAJA12
2013-03-02 10:28:08
0 0
@ Kpiarz, basen to inwestycja powiatu, działkę dało miasto. Dobrze ,że jej poprzedni burmistrz nie sprzedał . Jedna hala na osiem lat wielki sukces średnia NA roku to ile 120tyś
Odpowiedz
MAJA12
2013-03-02 10:44:19
0 0
Przed reformą administracyjną Państwa polskiego było 49 województw. W Limanowej był urząd Miasta i Gminy Limanowa, a co mamy teraz to sami widzicie urzędów i urzędników nic nie robiących ,ale czy się siedzi czy się leży to 3tyś się należy.
Odpowiedz
tedisul
2013-03-02 11:16:11
0 0
'Utworzenie lokalnego partnerskiego obszaru funkcjonalnego ' co to k..a znaczy, czyli teraz mamy całkowicie niefunkcjonalny obszar? ,zaowocuje to tylko tym ze powstanie znów kilka etatów dla limanowskich urzędasów.limanowa miasto urzedników i sklepikarzy...
Odpowiedz
kitek
2013-03-02 11:23:13
0 0
@tedisul, nie obrażaj urzedników. Urzędnik to funkcjonariusz publiczy.
Odpowiedz
zabawny
2013-03-02 11:31:40
0 0
@MAJA12
Powstanie powiatów z rozbudowaną biurokracją, to jeden z sposobów walki rządu z bezrobociem.
49 'województw' jest nadal, lecz są skupione w większe, a w tych mniejszych są filie urzędów wojewódzkich.
Czy ktoś wie ilu urzędników zatrudniało dawniej 49 urzędów wojewódzkich, a ile teraz w 16 UW pracuje urzędników łącznie z wszystkimi filiami.:)))
Odpowiedz
bearchen
2013-03-02 11:42:50
0 0
Prosze nie stekac juz od samego rana.
Projekty przygotowano. Jezeli ich realizacja dojdzie do skutku, bedzie to niewatpliwie dla wszystkich mieszkancow wielka korzysc.

Szczegolnie gratuluje stworzenia projektu 'Odnowa'.
Ciesze sie, ze los ludzi starszych nie jest nam obojetny i w jakis sposob probuje sie im uatrakcyjnic czas.

Milego dnia zycze;).
Odpowiedz
konto usunięte
2013-03-02 11:59:55
0 0
Naprawdę podobają mi się te projekty.
( Mam tylko nadzieję, że to nie jest próba cichego wchłonięcia gmin partnerskich - projekt nr 1 ).

Jeżeli projekt ( cokolwiek to znaczy ) 'COworking' 'wypali', to można będzie mówić o wielkim kroku w stronę powstrzymania masowej emigracji. Będę trzymać kciuki, ale proponuję jeszcze znaleźć jakiś 'projekcik' dla rolników z owych gmin ( jeżeli tacy jeszcze istnieją ).
Odpowiedz
MAJA12
2013-03-02 12:23:01
0 0
Zabawny, co do województw się zgadzam jest 16 wojewodów, ale w każdym dawnym województwie jest zamiejscowy oddział wojewódzki urzedników nie ubyło po reformie tyko przybyło w związku z tym bezrobocie spadło. A co do projektów miasta to ,żeby to nie polegało tylko na tworzeniu nowy miejsc dla urzędników . W starostwie kilka lat temu powstała Powiatowa rada Walki z bezrobocie i co w styczniu 10 tys bezroboTnych
Odpowiedz
znany
2013-03-02 13:09:24
0 0
'...Projekt „Limanowa SlowCity”, który ma na celu utworzenie lokalnego partnerskiego obszaru funkcjonalnego – złożony przez miasto Limanowa w partnerstwie z gminą Limanowa, gminą Laskowa, gminą Tymbark oraz Gminą Dobra. Polegający na wspólnym opracowywaniu analiz, studiów i uwarunkowań planowania przestrzennego na styku jednostek administracyjnych, oraz dążeniu do spójnego systemu inwestycyjnego. Wartość wniosku o dofinansowanie 2,6 mln pln – wkład własny minimum 10%...'

Wkleiłem tak dla przykładu, to jest przecież jakiś bełkot:)))
Ja myślałem, że strategia, to właśnie te analizy studia i uwarunkowania. Na co zatem te 2,6 mln? Ktoś sobie szykuje jakąś fuchę?
A za co będzie realizowane wykonanie?
I jeszcze, czy te wymienione samorządy wiedzą o tych planach naszych 'wspaniałych', czy może dowiedzą się w ostatnim dniu, jak niedawno przewoźnicy:)))

I na koniec, najbardziej spodobał mi się komentarz nr 13 -'Jeżeli projekt ( cokolwiek to znaczy ) 'COworking' 'wypali', ...'
To właśnie taka typowa wazelina, nie ważne co to znaczy, ależ oczywiście wspaniałe, a może to gówno w kolorowym papierku, Drogi mój lemingu:)))

Finansowanie pływalni 50/50 plus działka!!! Więc proszę w chamski sposób nie kłamać, no ale nikt przecież nie zabroni nikomu robić z siebie idioty:)))
Odpowiedz
konto usunięte
2013-03-02 13:28:01
0 0
Panie Znany z tym lemingiem, to całkowicie nie trafiona opcja, więc daruj se Pan, bo nie różnisz się Pan niczym w tym momencie, od tych, którzy piszą o 'moherach'.

Nie zrozumiał Pan zupełnie mojego komentarza.
Proponuję na spokojnie przeczytać cały komentarz jeszcze raz. Jeżeli Pan dalej tego nie zrozumie, to raz jeszcze ... i tak do skutku, aż Pan pojmie jego sens.

Cokolwiek to znaczy było określeniem słowa 'COworking'.
Czyli obcojęzycznej 'hybrydy', którą można było zastąpić zupełnie innym normalnym słowem/nazwą - nie wiem, odpowiednikiem być może - wspólna praca?
Pozdrawiam i proszę pamiętać, że nerwy są wrogiem rozumu...
Odpowiedz
HenrykV
2013-03-02 13:28:27
0 0
@znany - a pamiętasz słowa - 'nie złożyliśmy wniosku na rewitalizację rynku w Limanowej bo nie mieliśmy środków na wkład własny' - żałosne podsumowanie rządów poprzedniej ekipy, za której przespano tak wiele szans (środki unijne, schetynówki), że aż się nóż w kieszeni otwiera.
Odpowiedz
konto usunięte
2013-03-02 13:31:21
0 0
* nietrafiona ( oczywiście miało być ).
Odpowiedz
bearchen
2013-03-02 13:55:27
0 0
@HenrykuV

Ile obecna wladza, w tym rowniez i Ty uzyskala srodkow/dotacji unijnych?
Prosze Cie nie wracaj do przeszlosci bo sie potkniecie o terazniejszosc i spieprzycie przyszlosc.

Milego dnia.

@Panie znany to rowniez do Pana sie tyczy. Mieliscie swoje 5 min. Mieszkancy ocenili, po czym wladze przekazali innym.
To tyle z mojej strony.
Odpowiedz
znany
2013-03-02 14:03:52
0 0
Już nie wspomnę, że przecież co dopiero przygotowany projekt budżetu Unii, będzie musiał jeszcze zatwierdzić Parlament Europejski, potem rząd musi przygotować i przesłać do akceptacji podział przyznanych dla Polski środków, a dopiero potem można mówić o strategii dla Województwa i Miasta.

No ale jak zwykle ta ekipa żyje zapowiedziami, a że potem nie ma żadnej realizacji, to nie ważne. Ważne, że obiecywano i to baranom musi przecież wystarczyć.
A jak się nie podoba, to najwyżej mogą sobie pobeczeć:)))
Coś mi się jednak wydaje, że tym razem wyborcy nie dadzą się nabrać na te plewy, nie dadzą dale z siebie robić baranów i rozliczą, za wszystkie wstrzymane w pierwszym roku inwestycje, za te wspaniałe strefy parkowania, szczególnie pod szkołą przy Konopnickiej, za ten dodatkowy dworzec na Zygmunta Augusta i można by tak do rana, oj rozliczą!!!
Odpowiedz
HenrykV
2013-03-02 14:21:25
0 0
@bearchen - mylisz się co do moich zasług. ale ponieważ żyję w tym mieście to mogę wspomnieć: 14 mln na rozbudowę kanalizacji i oczyszczalni (wg burmistrza miasto z listy rezerwowej trafiło na podstawową), schetynówka zakończona (kopernika) i schetynówka na ten rok (droga po 2 stronie rzeki przez miasto), miejska góra z szansami na dofinansowanie (w czołówce listy rezerwowej). A jeszcze takie drobnostki jak 'orliki' i 'cyfrowe szkoły'. I żeby było jasne - nie twierdzę, że to cuda i miody ale też trzeba powiedzieć sobie jasno - to jest już resztówka środków unijnych i wszyscy wiedzą, że parę lat temu było o niebo łatwiej.
Więc zapraszam Panią do merytorycznej dyskusji, jeśli można.
Odpowiedz
znany
2013-03-02 14:25:07
0 0
Bearchem, przecież dwa, albo trzy dni temu pokazałem różnicę działania tych dwu ekip. Jak nie wierzysz, to pojedź i zobacz, po remoncie dwie dolotowe identyczne ulice, Kościuszki i Krakowską, ten sam inwestor, ci sami tam ludzie, ci sami urzędnicy w Mieście, tylko inny Burmistrz i inni radni. A jest różnica dla mieszkających tutaj i tam, czy nie ma???
Więc proszę nie pisać bzdur, bo osobie, jak można sądzić po wpisach, bardzo inteligentnej, nie wypada:)
A jeśli chodzi o wybory, to przecież nie każdy chce zostać np. radnym za wszelką cenę i nie obiecuje wszystkiego i wszystkim, byle się załapać, a potem zachowuje się jak dzisiaj radni z Sowlin.
Po prostu nie każdego na coś takiego stać, ba zapewniam, że nie warto:)
Odpowiedz
HenrykV
2013-03-02 14:30:49
0 0
@znany - a co ty masz do ulicy Kościuszki??? Przecież to inwestycja Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad i miasto nic się nie dokładało i nic z tym wspólnego nie miało. Tak samo jak z ulicą Krakowską i drogą 28 do Sowlin. Proszę Cię, człowieku, ogarnij się. Limanowa przez 8 lat Waszych rządów stała się zaściankiem i zadupiem w porównaniu do takim miast jak Gorlice, Myślenice, czy Dobczyce
Odpowiedz
znany
2013-03-02 14:32:14
0 0
O środki unijne wbrew pozorom, teraz o wiele łatwiej, bo konkurencja najczęściej nie ma już pieniędzy na wkład własny.
Ponieważ poprzednia ekipa pozostawiła finanse Miasta w bardzo dobrym stanie, to teraz po dwu latach leżenia bykiem, wypada przecież coś zrobić i jeszcze na podwyżkę płacy Burmistrzowi wystarczy, a jakże:)
Odpowiedz
bearchen
2013-03-02 14:36:37
0 0
Panie @Henryku moim celem nie bylo umniejszanie zaslug Panu Burmistrzowi.
Jest wiele inwestycji, ktore zostalo wykonanych. Nie bede sie powtarzac, bo Pan je wymienil w swoim poscie i ja to jak najbardziej pochwalam. Jest rowniez wiele bardzo potrzebnych inwestycji w planach, ktore mam nadzieje znajda odzwierciedlenie w rzeczywistosci.

Jednak drazni mnie fakt wracania do przeszlosci i wytykania komus bledow. To rowniez tyczy sie Pana @znanego.

Co do srodkow unijnych, niedawno przeciez przeczytalismy artykul na tym portalu, ze Limanowa zajmuje dalekie ostatnie miejsce w ich pozyskaniu. Moj powyzszy komentarz byl oparty wlasnie na tych informacjach. Skierowalam go do Pana, aby uswiadomic Panu jak bezsensowne jest wytykanie bledow, kiedy samemu nie jest sie perfekcyjnym.
Milego popoludnia.
Odpowiedz
znany
2013-03-02 14:41:54
0 0
Różnica jest taka, że wtedy Pan Poseł Janczyk i Pan Burmistrz byli na długo, przed rozpoczęciem remontu u Pana Dyrektora Grygi i to wielokrotnie, a teraz dowiedzieliśmy się, że Pan burmistrz rozezna i będzie interweniował, kiedy remont Krakowskiej była na ukończeniu.:( A różnica w końcu jest czy niema, a może jesteś ślepy, co?
Idź i powiedz to ludziom na Krakowskiej:)))
A co do zadupia, to kiedy Pan Koral zamknął działalność w Limanowej, a kiedy złożono wniosek o smolarnię na Fabrycznej, a ile teraz np. Powiat zainwestował w Mieście, a ile Miasto wykonało inwestycji przez te dwa lata, widzisz to jest prawdziwe zadupie:(((
Odpowiedz
HenrykV
2013-03-02 14:42:18
0 0
@znany - tak, tak finanse były w tak dobrym stanie, że nowy burmistrz musiał zablokować kredyt, który stara ekipa już w budżecie zaplanowała. @znany - lubię, jak zmieniasz punkt widzenia. Najpierw twierdzisz, że wykonywaliście inwestycje jak szaleni, a teraz, że robiliście oszczędności.
Odpowiedz
znany
2013-03-02 14:43:27
0 0
Bo widzisz jeden film o baranach nie wystarczy, żeby nie być zadupiem:)))
Odpowiedz
HenrykV
2013-03-02 15:15:39
0 0
@bearchen - w takim razie chylę kapelusz. Po prostu nosi mnie, jak gloryfikuje się czas 'straconych szans'. I z pasją będę trzymał kciuki, żeby te pomysły wyszły. Ba, nawet chcę wierzyć, że i znany będzie się z tego cieszył, bo to oznacza szansę na rozwój miasta, a tym samym na nowe miejsca pracy.
@znany - co do tak gloryfikowanych wyjazdów do Pana Grygi. Rozumiem, ze jak GDDKiA zrobiła remont całej 28 przez Gorlice to tamtejszy burmistrz i poseł nie tylko jeździli, ale musieli wręcz zamieszkać w gabinecie Pana Grygi. Bo tam zrobili ileś tam kilometrów przez całe miasto i okolice, a tu poseł z burmistrzem ledwo 2,5 km 'załatwili'
Odpowiedz
szejk
2013-03-02 15:31:28
0 0
Projekt „Park Odnowa” - idealny pomysł. W końcu Limanowa to w coraz większym stopniu miasto emerytów i rencistów. Popieram!
Odpowiedz
krzysiek12332
2013-03-02 15:50:55
0 0
Wydatkować to każdy potrafi a roboty jak nie było tak nie ma .
Odpowiedz
MAJA12
2013-03-02 16:47:42
0 0
@ Znany, to może wytłumaczysz tu wszyskim jak to się stało ,że miasto Limanowa znalazło się na ostatnim miejcu w pozyskiwaniu funduszy europejskich za pana kadencji.No cóż jak najlepiej wine zwalic na następców. Myśle ,że wielu tu piszączych jest innego zdania i to Wy leżeliście plackiem na BYKU.
Odpowiedz
zealot
2013-03-02 19:03:23
0 0
* przede wszystkim zadbać o 'użyteczność' miasta
* wyrównać drogi i chodniki w mieście
* poszerzyć wąskie dróżki, uliczki, jak np. te poza centrum miasta
* oczyścić, odmalować budynki
* poprawić 'użyteczność' szlaków turystycznych i infrastruktury wokół nich (dojazdy busami itp.)

Nie trzeba wiele planować, grunt to wykonać to poprawnie a z tym chyba w tym kraju jest najczęściej problem.
Odpowiedz
namoR
2013-03-02 19:14:59
0 0
Mi nic nie pozostaje jak tylko wierzyc mocno w to, ze wszystkie zlozone projekty przez UM zostana zaakceptowane przez Zarzad Wojewodztwa Malopolskiego.

@znany
Zapraszam Pana do wiekszego optymizmu, cieszmy sie wszyscy, przeciez tutaj chodzi o dosyc powazne sumy, ktore moga wplynac do naszego regionu i pomoc wszystkim. Zapraszam do pozytywnego spojrzenia na zycie i na miasto w ktorym Pan zyje, przeszlosc minela, nie jest tak zle jak Pan to ciagle opisuje, wszyscy uczymy sie na bledach i zawsze powinnismy patrzec pozytywnie i z nadzieja ze bedzie lepiej... Pozdrawiam :)
Odpowiedz
znany
2013-03-02 19:38:45
0 0
Skoro to taka wspaniała ekipa, pomijając ostatni skok na kasę, to niech wespół z innymi samorządami, coś konkretnego wybudują w Mieście, tak jak to było w poprzedniej kadencji, niech wreszcie pokażą, że potrafią owocnie współpracować.
Robienie w Limanowej olimpiady, wydawanie pieniędzy, które maja szansę spływać najwcześniej w 2015 roku, niech pozostawią tym co będą wtedy rządzić.
Obiecywanie co też to będzie, za 3, 7 lat, to jest robienie z ludzi baranów.
Jeżeli obiecywanki, to jest sposób, by Limanowa przestała być zadupiem i Was to rajcuje, to ja już niczego po tej waszej ekipie się nie spodziewam Pragnę jedynie, by wreszcie przestała psuć Miasto!!!
Odpowiedz
ysza
2013-03-02 20:03:17
0 0
'Akceptacja złożonych przez nas kart projektów przez Zarząd Województwa Małopolskiego oznaczała będzie zagwarantowanie finansowania inwestycji miejskich ze środków UE w latach 2014 – 2020'..toż to kopia 'szuflady pana Znanego'..cała dyskusja popycha 'zadupie' - jak mawiał Gomułka nad przepaścią 'krok do przodu '..ale teraz wołają jeszcze 'alleluja'
Odpowiedz
MAJA12
2013-03-02 20:07:02
0 0
Poprzednia ekipa i obecna robiła i robi z obywatli baranów Koral musiał sie wyprowadzić. Tak dużo się mówi o niżu demograficnym,że za 20 lat będzie wiecej emerytów niż ludzi pracujacych,a co nasze kochane władze robiły i robią nic obiecują gruchy na wierzbie.Ile matek ,ojców wyjeżdza za chlebem na zachód.
Odpowiedz
ArSeN
2013-03-03 18:12:10
0 0
Ci co tą mają strategię zrobić mają dobre chęci , lecz nie wiem czym im się uda to zrobić , ponieważ też były strategie na rozwój gminy Limanowa i nic z tego. Drogi są popękane. Ja myślę ,że kilka lub nawet kilkadziesiąt tysięcy pójdzie w błoto.
*Powodzenia w rozbudowie*
Odpowiedz
kot
2013-03-03 21:30:34
0 0
Większośc Obywateli musi wyjeżdżać za chlebem na zachód.Taki los zgotowała Polakom Solidarność.Wszystko do czasu.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Limanowa w przyszłości - zobacz strategię"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]