6°   dziś 8°   jutro
Sobota, 16 listopada Gertruda, Edmund, Maria, Małgorzata, Marek

Na Piłsudskiego będą dodatkowe parkingi

Opublikowano 27.10.2014 06:31:45 Zaktualizowano 05.09.2018 07:53:22 top

Limanowa. Około stu miejsc parkingowych powstanie przy ul. Piłsudskiego w ramach jej przebudowy. Wszystko dzięki zmianie projektu – ten opracowany wcześniej przez GDDKiA zakładał likwidację wszystkich miejsc postojowych, również w pobliżu szpitala i budynku liceum.

Ponad 100 miejsc postojowych zostanie wykonanych podczas przebudowy ul. Piłsudskiego - odcinka drogi krajowej nr 28, przebiegającego przez Limanową.
Pierwotnie, zgodnie z projektem opracowanym na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, miejsca parkingowe które obecnie znajdują się przy limanowskim fragmencie „krajówki” objętym modernizacją, miały zostać zlikwidowane.
Nie byłoby to korzystne dla wielu kierowców, którzy każdego dnia pozostawiają przy ul. Piłsudskiego swoje samochody – najwięcej jest ich w pobliżu Szpitala Powiatowego w Limanowej.
Samorząd miasta postanowił dokonać zmian w projekcie, by parkowanie przy ul. Piłsudskiego nadal było możliwe.
- Przy ul. Piłsudskiego powstaną parkingi. Tych miejsc postojowych udało się wygospodarować ponad sto. W związku z tym, że pierwotny projekt opracowany przez GDDKiA nie przewidywał żadnych miejsc postojowych, a widzimy że potrzeba na parkowanie tam jest i obecnie zatrzymuje się tam bardzo dużo samochodów, jeszcze w ubiegłym roku na koszt miasta zleciliśmy opracowanie nowego projektu, który został zaakceptowany przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad - mówi Władysław Bieda.
Zmiany w projekcie polegały jedynie na tym, że wszędzie tam, gdzie pas drogowy jest wystarczająco szeroki, powstanie chodnik wzdłuż którego będzie można pozostawiać auta.
- Pierwotnie ten chodnik miał być wąski i wtedy tych miejsc postojowych nie przewidywano. Myślimy, że jest to bardzo ważne i dla mieszkańców miasta i dla tych wszystkich, którzy do Limanowej przyjeżdżają - mówi Władysław Bieda.
Najwięcej miejsc parkingowych będzie zlokalizowanych w rejonie Szpitala Powiatowego oraz I Liceum Ogólnokształcącego. Ponadto, parkowanie będzie możliwe w pobliżu ulic: Ceglarskiej, Żuławskiego i Paderewskiego.
- Wszystko to, jak myślę, z dużą korzyścią dla mieszkańców - dodaje burmistrz.
Zobacz również:

Komentarze (50)

konto usunięte
2014-10-27 06:38:18
18 7
Oczywiście wszystkie będą PŁATNE. A Bieda i Zoniu i tak zaparkują na boisku przy ogólniaku :)
Odpowiedz
Hiena
2014-10-27 07:20:28
16 6
Taa, po co pod I LO skora zrobili parking przy szkole,na Piłsudskiego przy szpitalu parlują Ci,którzy za parking szpitalny płacić nie chcą. Inwestycja taka zatem nie ma służyć mieszkańcom a kasie miejskiej.
Odpowiedz
maly07
2014-10-27 07:44:40
9 5
Bardzo słusznie...
Odpowiedz
jacek272
2014-10-27 07:49:35
4 6
No to jak w końcu. Będą nowe miejsca czy nie zlikwidują starych nazywając je nowymi?
Odpowiedz
MAJA12
2014-10-27 08:10:56
6 11
Naprawdę wspaniale, że burmistrz wpadł na na taki pomysł, parkingi w Limanowej są na wagę złota a szczególnie te bezpłatne, bo mam nadzieje, że Urzędnicy miejscy nie będą mili zamiaru się pastwić się ludziach, którzy przyjeżdżają się do szpitala leczyć, czy odwiedzać chorych.
Odpowiedz
konto usunięte
2014-10-27 08:17:49
2 7
Te parkingi nie są w gestii burmistrza, tylko GDDKiA.
Odpowiedz
HenrykV
2014-10-27 08:20:02
11 9
trzeba by powiedzieć - słońce wstało, idioci również. @wislakowi się nie dziwie, bo biedak prawa jazdy nie ma, a jeżdżąc na rowerze lub spacerując po Kościuszki nie widzi ile osób z tych parkingów korzystało.

@hiena - skoro parkingi służą kasie miejskiej, to basen służy kasie Starostwa - nie od rzeczy ten nick - podobno hiena potrafi sama sobie odgryź ogon
Odpowiedz
colo
2014-10-27 08:36:00
5 6
Ciekawe jak szybko po zakończeniu remontu będą tam parkomaty?
Odpowiedz
M44
2014-10-27 09:36:31
6 3
@colo zapewne jak najszybciej i bardzo dobrze .
Odpowiedz
Hiena
2014-10-27 09:46:50
13 3
@Henryk V, nie od rzeczy to brać sobie login zdrajcy , a o hienach wiesz widać niewiele. Oczywiście, że kasa z basenu wpływa do starostwa na utrzymanie tegoż obiektu, normalna kolej rzeczy, , płatny parking na drodze krajowej natomiast to pazerna chęć czerpania zysków z każdego kawałka parkingu.
Odpowiedz
HenrykV
2014-10-27 10:39:15
5 11
@hiena - a kto powiedział, że parking na Piłsudskiego jest/będzie płatny. NIKT. Na razie wymyśliłeś to Ty. Po co? Aby uzasadnić lansowane przez Ciebie tezy. Ktoś, poza Tobą i @wiślakiem mówi o tym, że te parkingi będą płatne??

Opanuj się człowieku i dyskutuj o faktach, a nie o tworzonych przez siebie mitach.
Odpowiedz
adamsky
2014-10-27 10:54:39
13 4
Szanowni. Zioniuniu osobiście produkuje się tu w komentarzak! Szanowni no laurka dla Biedy i nendzy w limanowej na prywatnym folwarku limanowej in jest. Trzeba być skończonym idiotom żeby płacić za projekty z naszych podatków na drogę co należy do państwa a nie samorzadu. Było proponować i wymagać od gddkia parkingów a nie robić za nich projekty. Z naszych podatków szanowni to ludziom pomagajcie a nie projekty i wizualizacyje! Szanowni co wy bieda i nendza zioniuniu macie jakie zapendy malarskie że tak o tych projektak gadacie w koło?!? Bezrobocie, Bieda i nendza a wy płacicie za projekty?!? Dzieciom za obiady wszkole zzapłacić idioci skończeni bo co drogie głodne chodzi. Banda kretynów!
Odpowiedz
konto usunięte
2014-10-27 11:23:45
11 10
@adamski&hiena
@wioslak&wiesmak
Wy możecie pokiwać sobie paluszkami w bucie a ja i wielu innych będziemy głosować na obecnego burmistrza czy wam się podoba czy nie !!!
Żeby nie burmistrz to by parkingów nie było i wtenczas byscie podnosili larum nieprawdaż?
Odpowiedz
adamsky
2014-10-27 11:33:22
13 4
Szanowni żeby nie bieda i nendza to już byłoby lepiej. Szanowni tera mamy grzyba, syf i wojenki. Tyko niedoszły i folwark in kasuje z koryta. Szanowni tera to tylko te lisy farbowane od koryta wywalić trza.
Odpowiedz
chlop
2014-10-27 11:35:55
6 9
@lg1-Dobrze piszesz.
Odpowiedz
kinia434
2014-10-27 12:15:13
3 7
Panowie a co Wy dziś tacy bez kultury ....każdy będzie głosował, a na kogo to już każdego prywatna sprawa..
Odpowiedz
Hiena
2014-10-27 12:26:11
7 4
@kinia434, no spójrz jaki ten lg1 niekulturalny, co najmniej jak zabroniłbym my głosować albo agitował go w kierunku któregoś kandydata, a ja nigdy,nigdzie za nikim nie optowałem:| Czuje sie skrzywdzony:P
Odpowiedz
kpiarz
2014-10-27 12:52:06
6 9
Cóż wybory się zbliżają, zatem będziemy dostrzegać procesy polegające na powstawaniu nowych lub nagłym uaktywnianiu się starych nick'ów, które do tej pory jakoś nie odczuwały potrzeby namiętnego udzielania się, w celu zaszkodzenia lub wychwalenia tego lub owego kandydata, aczkolwiek zarzekać się będą, iż są 'neutralne' i 'obiektywne'. Tak było i tak jest :)

Co do samej informacji - miało nie być miejsc postojowych ale dzięki asumptowi samorządu miasta i nakładom pieniężnym na nowy projekt, a także przychylności GDDKiA będzie ich ok 100. Ja się ponoć nie znam, bo 'prostak' jestem bazujący na informacjach z 'pospólstwa', ale myślę, że to bardzo dobra wieść dla każdego mieszkańca. Oczywiście znajdą się tacy, którzy będą twierdzić uparcie, że obecny Pan Burmistrz nic nie zrobił dla miasta i jego mieszkańców i nadal nic nie robi. Jak ma robić takie 'nic', to ja poproszę o jeszcze ;)
Odpowiedz
kinia434
2014-10-27 12:56:20
4 3
@Hiena...nie smutaj nie tylko Tobie się obrywa ;)

@HenrykV.. a będzie tych sto miejsc parkingowych darmowych??? Burmistrz wyda taka decyzję jeszcze za swojej obecnej kadencji ?? no bo jak by ta czasem nie został wybrany ..... czy postawia parkometry i będą to miejsca płatne ??? pytam Ciebie bo zapewne znasz odpowiedz i rozwiałbyś wszelkie domysły czytelników.
Odpowiedz
HenrykV
2014-10-27 13:12:13
5 6
utworzenie strefy płatnego parkowania to kompetencja Rady Miasta

Ponadto zgodnie z przepisami ustawy o drogach publicznych w przypadku ustanowienia strefy płatnego parkowania opłatę pobiera zarządca drogi - czyli w przypadku ul. Piłsudskiego w Limanowej GDDKiA.

Odpowiedź na pytanie czy Rada z Burmistrzem zdecydują o pobieraniu opłat na rzecz GDDKiA jest chyba prosta i nie wymaga dalszej dyskusji.

Jak ktoś nie wierzy zapraszam do lektury ustawy o drogach publicznych - art 13 - 13b
Odpowiedz
bearchen
2014-10-27 13:13:09
6 7
Ulica Pilsudskiego przez ktora przejezdza dziennie tysiace samochodow powinna byc dwupasmowa. Dziwne, ze przy najbardziej ruchliwej drodze buduje sie parkingi, zamiast starac sie ja rozszerzyc.
No ale pewnie sie nie da tak jak obwodnicy tez sie nie da i wiele wiele innych rzeczy w tym kraju. A problem polega na tym, ze najpierw sie cos buduje a potem bedziemy sie martwic o parkingi dojazd itp. Tak jak to bylo w przypadku Biedronki.

@kinia434 to sobie juz nie postoisz za darmo ha ha.
Odpowiedz
adamsky
2014-10-27 13:15:02
13 5
Szanowni. Do 16 listopada bedemy tu czytali, że słońce swieci dzięki burmistzowi Bieda i nendza w limanowej. Szanowni gwiazdy soadnom z firnamentu gdy bieda i nebdza do stodoły wchodzi. Szanowni a zioniuniu toddzięki niemu ziema się kręci. Szanowni!
Odpowiedz
adamsky
2014-10-27 13:21:11
12 4
Farbowane lisy z PełO nawet robotę gddkia pod siebie wezmą żeby godać że to oni robiom. Z naszych podatków robią i łaska żadna. Reżimowa broszurka folwark in musi promowac burmistrza bieda i nendza i zioniuniu. Klakierstwo!
Odpowiedz
konto usunięte
2014-10-27 13:22:24
5 6
Nawet jakby były płatne to i tak dodrze bo będzie gdzie zaparkować idąc do szpitala ponieważ parking pod szpitalem i tak nie miesci wszystkich samochodów.Oczywiscie najlepiej jakby był bezpłatny !!!Poczekajmy trochę jak go zrobią.
Odpowiedz
Hiena
2014-10-27 13:26:50
9 5
@Henryk V, wprowadzasz czytelników w błąd!! Wszak mowa w artykule o poszerzonym przez miasto w nowym projekcie chodniku, wzdłuż którego ma zostać zlokalizowany parking, należy zatem rozumieć, że parkin nie będzie znajdował się wzdłuż drogi, której właścicielem będzie GDDKiA a na chodniku, który to należał będzie do UM. To tak w nawiązaniu do ustawy....
Odpowiedz
kinia434
2014-10-27 13:38:04
5 3
@bearchen... ta myślisz że będę kasę Radzie Miasta i Burmistrzowi nabijała jeszcze na głowę nie upadłam hehe ,,,bym się martwiła jak by Szpital parkingu nie miał a ja karty parkingowej :) .. tak ze mi to lotto..

@HenrykV ..dziękuję za udzielona odpowiedz z której wynika jasno że........ jak by Burmistrz chciał się przypodobać wyborcom to może zrobić bezpłatny parking w tym miejscu, a jak już czasem i będzie miał wygraną i wyborców już w tyłku to zrobi płatny parking i koniec kropka.... zapłacisz człowieku to i zaparkujesz.. więc Hiena może mieć całkowitą rację...
Odpowiedz
HenrykV
2014-10-27 13:44:24
6 7
@hiena - nie wiem czy śmiać się czy płakać.

Zarówno chodnik jak i parkingi powstaną w pasie drogowym przy ul. Piłsudskiego.

Opłatę zgodnie z art 13b ust 7 pobiera zarząd drogi, a w przypadku zarządcy drogi - zarządca drogi - a zatem GDDKiA.

To tyle jeśli idzie o ustawę. Jak umiesz poruszać się po internecie to znajdziesz sobie ustawę o drogach publicznych.
Odpowiedz
kinia434
2014-10-27 13:45:09
5 3
@lg...zdajesz sobie sprawę ze niektórzy kierowcy zostawiają samochody po parę godzin np idąc do Szpitala czy Przychodni... jak i również na parę minut idąc do Apteki....
Odpowiedz
HenrykV
2014-10-27 13:50:55
4 8
@kinia434 - moze napisałem to niejasno - gdyby rada miasta ustanowiła na piłudskiego strefę płatnego parkowania to pieniędze z parkingów pobierałaby GDDKiA w Krakowie.
A zatem
po pierwsze musiałby byc wniosek o ustanowienie strefy złożony przez GDDKiA
po drugie Rada musiałaby zrobić prezent dla GDDKiA i ustanowić strefę
po trzecie - kto przytomny ustanowiłby strefę z której ktoś inny pobierałby pieniądze???????
po czwarte - GDDKiA nie ma żadnego interesu, żeby obsługiwać parking w Limanowej bo takich praktyk nie stosuje.

Więc szanowna @kiniu Burmistrz Miasta Limanowa nie może sobie wprowadzić SPP kiedy chce i pobierać opłat za parking na Piłsudskiego.

Starałem się opisać problem maksymalnie jasno.
Odpowiedz
konto usunięte
2014-10-27 13:54:24
7 3
Co ma piernik do wiatraka?Parking jest potrzebny !Gorzej jakby go nie było!!!
Odpowiedz
kinia434
2014-10-27 14:05:54
3 4
no @HenrykV.. z całym szacunkiem w końcu napisałeś to normalnie , czytelnie i zrozumiale dla każdego tutaj prostego człowieka a nie tylko np dla Doradcy czy kpiarza tym swoim urzędowym językiem...

No i super miejsca parkingowe jak najbardziej potrzebne a jak darmowe to już całkiem gitara....
Odpowiedz
konto usunięte
2014-10-27 14:14:30
5 6
Widzisz Kiniu i doszłaś do meritum sprawy przecież pisałem ze parking jest potrzebny jaki by nie był ale @Henryk wszystko już wyjasnił
Odpowiedz
serko
2014-10-27 14:16:55
4 2
(Myślimy, że jest to bardzo ważne i dla mieszkańców miasta i dla tych wszystkich, którzy do Limanowej przyjeżdżają - mówi Władysław Bieda. . Wszystko to, jak myślę, z dużą korzyścią dla mieszkańców - dodaje burmistrz.) ... i z tymi słowami sie zgadzam .. ale hipokryzja Biedy mnie drazni ! niby sie troszczy o zmotoryzowanych mieszkańców a jednoczescie kazdy skrawek wolnego miejsca do parkowania zrobił płatnym ! ciekaw jestem czy on sam płaci za parking ??? moze ktoś wie gdzie burmistrz parkuje ???
Odpowiedz
Hiena
2014-10-27 14:24:21
7 2
@Henryku V, hola,hola,hola. Poniekąd masz rację, ale w przypadku Limanowej na podstawie odpowiednich porozumień pomiędzy powiatem, samorządem województwa i GDDKiA, Miasto Limanowa przejęło zarządzanie przystankami na terenie miasta, co za tym idzie przejęło obowiązek zapewnienia użytkownikom tychże, odpowiednich warunków dojścia i korzystania z w/w, stan ten jednoznacznie wskazuje,iż równolegle przejmuje UM na siebie obowiązki administrowania chodnikami, które stanowią ciąg komunikacyjny w dojściu do przystanku.
Odpowiedz
kinia434
2014-10-27 15:08:07
5 1
[email protected] dochodzę tylko lubię mieć jasny i dokładny obraz każdego meritum sprawy.. i dlatego jak nie wiem to zadaje pytania takie a nie pisze co mi ślina przyniesie na język.. chociaż Hiena całkiem mądrze pisze a o tych porozumieniach tez coś pisane było...
Odpowiedz
konto usunięte
2014-10-27 15:14:11
4 3
No i gitara Kiniu
Odpowiedz
Doradca
2014-10-27 15:15:09
6 8
I wychodzi na to, że jak będą parkingi i to jeszcze bezpłatne to będzie źle.

Dajcie sobie na wstrzymanie bo tego czytać nie można. Gdyby Hiena był Burmistrzem to by remontu Piłsudskiego nie było nie mówiąc o parkingu bo i po co jak było tak dobrze.

Dobrze, że Pan Burmistrz o tym pomyślał nie każdego jest stać na opłacenie parkingu przy Szpitalu. Jest wielu pacjentów potrzebujących opieki rodziny .

20 złotych można przeznaczyć na pampersy, leki lub picie dla chorego.
Odpowiedz
Abdal
2014-10-27 15:18:24
3 4
Jeżeli ów miejsca parkingowe będą za darmo, bądź częściowo za darmo 9mam tu na myśli teren przy szpitalu) to bardzo fajna inicjatywa i jak najbardziej popieram, lecz jeżeli mają zamiar tam postawić parkometry to brak słów. Ulica jest tak szeroka, ze parkingi już dawno tam powinny być po całej długości, ZA DARMO.
Odpowiedz
Hiena
2014-10-27 15:27:05
8 1
Pożyjemy zobaczymy, w Limanowej już cuda miały być, tylko puki co tych cudów nie ma...
Odpowiedz
Hiena
2014-10-27 15:31:05
9 1
A co do bycia burmistrzem, to każdy może zostać, ważne żeby miał coś w głowie i otaczał się mądrzejszymi doradcami od siebie a nie jak w tym przypadku idiotami...
Odpowiedz
kinia434
2014-10-27 15:35:01
4 2
@Doradca...człowiek przez Ciebie zaczyna przemawiać....czyżby i Ciebie życie lizło???
Odpowiedz
Doradca
2014-10-27 15:35:45
3 6
A to Pan Burmistrz ma jakiegoś doradcę ?. Pierwsze słyszę. Jednak człowiek to dużo rzeczy nie wie .
Odpowiedz
Doradca
2014-10-27 15:38:22
4 6
@ kinia434 przecież wiesz, że Cię lubię ;)
Odpowiedz
HenrykV
2014-10-27 15:50:06
5 3
@hiena - kompromitujesz się tylko. Uchwały w sprawie przejęcia zarządzania przystankami dotyczyły wyłącznie przystanków. Wynika to jednoznacznie z ich treści. Wystarczy odrobinę wysiłku aby znaleźć je na BIPie Miasta. Zostały podjęte na podstawie uchwały o publicznym transporcie zbiorowym i nie mają żadnego związku z chodnikami.

Zgodnie z ustawą o publicznym transporcie zbiorowym przystanek komunikacyjny to miejsce przeznaczone do wsiadania lub wysiadania pasażerów na danej linii komunikacyjnej, w którym umieszcza się informacje dotyczące w szczególności godzin odjazdów środków transportu, a ponadto, w transporcie drogowym, oznaczone zgodnie z przepisami ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908, z późn. zm.5));

jak widać przejęcie zarządzania przystankami nie oznacza przejęcia żadnych 'dojść' czy chodników

nauka, @hiena, to potęgi klucz
Odpowiedz
Hiena
2014-10-27 15:55:33
5 1
Pożyjemy zobaczymy...Ucz się za tem Henryku, ucz...
Odpowiedz
kinia434
2014-10-27 16:05:41
4 1
Tak tak Doradco..wiem doskonale jak mnie lubisz niejednokrotnie poczułam to na własnej skórze szkoda tylko ze moi najbliżsi również:( tak że nie rzucaj słów na wiatr.
Odpowiedz
Doradca
2014-10-27 16:13:09
5 5
Oj @ kinia434 zaskoczyłaś mnie nie przypominam sobie żebym był sprawcą jakikolwiek zdarzeń jeśli jednak uważasz, że tak było to bardzo przepraszam chociaż naprawdę nie wiem za co .

Ciebie nie da się nie lubić .
Odpowiedz
GPP
2014-10-27 18:51:10
5 2
To może burmistrz poinformuje ile kosztował nowy projekt na przebudowę , aby zlokalizować te nie(zbędne) dla mieszkańców (czy przychodów miasta) miejsca parkingowe które obsługuje zewnętrzna firma, obliczymy ile to trzeba sprzedać kart parkingowych aby zwrócił się koszt zmiany projektu dla remontowanej drogi.
Odpowiedz
racjonalny
2014-10-27 18:55:30
6 3
I po kiego grzyba te parkingi przy drodze? Zamiast zrobić przelotówke przez miasto z prawdziwego zdarzenia... po dwa pasy w każdą stronę, lokując w nich pasy do lewoskrętów itd. Pod szpitalem jest dość miejsca, wystarczy uporządkować ich burdel i wygospodarować miejsce na parkingi - bezpłatne!
A teraz ta ścieżka Piłsudskiego będzie się tylko korkować ze względu na parkujące samochody.
h**, d** i kamieni kupa
Odpowiedz
sstan
2014-10-28 19:55:51
0 0
racjonalny ,w calosci sie z toba zgadzam,nie ma obwodnicy,a 2pasy w jednym kierunku na Pilsudzkiego rozwiaze na dlugie lata,powstana ronda i dalej d....zbita bedzie to samo co dzis, a parking jak by mial oplaty na nasza kieszen to mysle ze spelnialby swoja role, te 2 klitki kolo parkingu rozwalic,to sie 100 aut zmiesci
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Na Piłsudskiego będą dodatkowe parkingi"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]