8°   dziś 10°   jutro
Wtorek, 05 listopada Elżbieta, Sławomir, Dominik, Zachariasz, Balladyna

Nie uciekł, tylko się... wypisał

Opublikowano 13.01.2014 07:48:50 Zaktualizowano 05.09.2018 08:23:53 top

Limanowa. Limanowska policja poinformowała rano, że policjant, który brał udział we wczorajszym wypadku miał 2 promile alkoholu. Policja wszczęła w jego sprawie postępowanie dyscyplinarne. Natomiast 33-letni kierowca ze szpitala nie uciekł, tylko się wypisał. Policja nie zdążyła go przebadać alkomatem.

Najnowsze informacje: 'Porsche kierował pijany policjant, prokuratura postawiła zarzuty'

Wyszedł na własne żądanie

Jak informuje teraz (9:00) policja 33-letni mężczyzna, sprawca wypadku w Mszanie Dolnej, nie uciekł ze szpitala, tylko się wypisał.

- Mężczyzna wyszedł na własne żądanie, gdyż nie posiadał ubezpieczenia i nie chciał płacić za badania lekarskie, a czuł się dobrze – informuje Stanisław Piegza, rzecznik KPP w Limanowej.

Czy w momencie wypadku był na pewno trzeźwy? Nie wiadomo, bo policja nie zdążyła go przebadać - policji jeszcze wtedy w szpitalu nie było.

Mężczyzna zatrzymany został wczoraj przed godziną 15. i przyznał się do prowadzenia pojazdu. Wtedy był trzeźwy. Dziś zostanie przesłuchany przez prokuratora.

Dwa promile policjanta

Jak już wczoraj informowaliśmy policjant, który około 20 minut po służbie uczestniczył w wypadku porsche w Mszanie Dolnej był pijany. Podane wczoraj przez nas nieoficjalne informacje potwierdza dziś rzecznik limanowskiej policji.

- Badanie alkotestem wykazało u policjanta dwa promile alkoholu w wydychanym powietrzu - poinformował dziś rano Stanisław Piegza, rzecznik KPP w Limanowej. - Wyniki z krwi będą znane w czasie późniejszym, gdyż krew została pobrana trzy razy w godzinnych odstępach czasowych, tego typu badanie pozwoli na ustalenie kiedy spożywał alkohol.

Początkowo otrzymaliśmy informację, iż badanie było przeprowadzone w tzw. trybie manualnym, obecnie (14:00) rzecznik poinformował nas, że badanie nie było w trybie manualnym, lecz automatycznym - badanie to jest dokładne i służy np. jako dowód w sprawie.

Stanisław Piegza dodaje, że po wypadku natychmiast wszczęto wewnętrzne postępowanie dyscyplinarne wobec funkcjonariusza, które ustali jego ewentualną odpowiedzialność dyscyplinarną. Na miejscu wypadku pracował m.in. prokurator z limanowskiej prokuratury, funkcjonariusze Biura Spraw Wewnętrznych i Wydziału Kontroli KWP Kraków, biegli z zakresu pożarnictwa i wypadków drogowych.

Funkcjonariusz ten wciąż przebywa w szpitalu.

33-letni mieszkaniec Lubnia, który wczoraj po południu przyznał się do kierowania porsche został zatrzymany.

Obecnie czekamy na odpowiedzi policji na pytania dotyczące okoliczności wypadku i ostatnich godzin pracy funkcjonariusza przed nim.

Przypomnijmy

Przypomnijmy, że do wypadku doszło wczoraj około godziny 6.20. Mieszkańcy Mszany, którzy w tym czasie szli do kościola ulicą Piłsudskiego, mówili, że porsche boxter s kilkukrotnie pokonywało ten odcinek drogi krajowej jadąc bardzo szybko, tak w kierunku Limanowej, jak następnie do centrum Mszany. Podczas 'przejażdżki' w kierunku centrum Mszany Dolnej, około 300 metrów po pokonaniu łuku drogi w lewo, samochód nagle zjechał na lewy pas. Prawym przodem uderzył w ogrodzenie posesji znajdującej się po lewej stronie drogi, które zbudowane było z szyny kolejowej, następnie samochód uderzył w drugą część bramy, tym razem bokiem (ogrodzenie wbiło się tuż siedzeniem kierowcy), następnie przejechał po dachu garażu/wiaty i tyłem uderzyło w słup energetyczny, który został złamany. Samochód zatrzymał się na drodze i po chwili stanął w płomieniach. Pożar ugasili strażacy.

W samochodzie jechało dwóch mężczyzn. 33-letni mieszkaniec Lubnia, a także policjant. Obydwóch tych mężczyzn pogotowie zabrało do szpitala. Policjant został hospitalizowany, natomiast 33-latek oddalił się ze szpitala. Tego samego dnia przed godziną 15. zatrzymała go policja, w trakcie przesłuchania przyznał się do prowadzenia pojazdu.

(Aktualizacja 9:15, 14:22))

Komentarze (36)

Doradca
2014-01-13 09:29:53
0 0
'Wynik trybu 'manualnego' nie jest wiarygodnym dowodem i informuje tylko, że u badanej osoby znajdował się alkohol, nie daje jednak podstaw do ustalenia stężenia alkoholu (alkomat przystawia się jedynie do wydychanego powietrza osoby badanej). Jak wynika z instrukcji jednego z alkomatów używanych w policji stosuje się go u osób, które 'nie są w stanie wydmuchać wymaganej ilości powietrza, utrudniają go lub są nieprzytomne'.

Jaja sobie robicie ?. To skąd wiedzą że było 2 promile jak alkomat przystawia się jedynie do wydychanego powietrza osoby badanej i pokazuje że jest obecny alkohol a nie daje wyniku stężenia.

Dobre,bardzo dobre.
Odpowiedz
M44
2014-01-13 10:01:40
0 0
http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia/news/wypadek-i-pozar-porsche-ranny-policjant-mial-2-promile,1981693 jakos wiedza ile mial i ze pil:D
Odpowiedz
M44
2014-01-13 10:06:04
0 0
i przypomnial się moment z 'Drogówki' kiedy to pijani policjanci cisneli samochodami po miescie nie baczac na nic
Odpowiedz
eintracht
2014-01-13 10:06:38
0 0
Zamiatanie pod dywanik?
Odpowiedz
xxxx0000
2014-01-13 10:23:55
0 0
No to sie juz najeździł . Dlugo nie trzeba było czekać w sobote malo brakło a w kasince by sie zderzył na czołowe, jechal jak szalony wyprzedzał każdy samochód. I przez takich ludzi giną niewinni LUDZIE!!!!!!!!!!!!!!!
Odpowiedz
Rabaczanka10
2014-01-13 10:40:25
0 0
Sprawcy tego wypadku jadąc na podwójnym gazie rozumu nie mieli nic, ale szczęscia aż za dużo jak to zrozumieć stróż prawa jaki przykład mogą oni dać to widzimy w tym wypadku.
Odpowiedz
hefajstos
2014-01-13 11:16:14
0 0
TOPEK w tej mszanie chyba zabuksowałeś jedno i to samo czy w tej okolicy nic innego sie nie dzieje? zmieniłbyś nazwę tego portalu na 'mszana in' żałosne są te twoje wypociny
Odpowiedz
bearchen
2014-01-13 11:27:43
0 0
Pijacki narod!!!
Wstyd i hanba!!!
Przez takich ludzi gina niewinne osoby!
Czy ktos zrobi cos z tym w koncu? Ile tragedii jeszcze musi sie zdarzyc, ile ludzi musi umrzec, ile ludzi musi cierpiec przez takich nieodpowiedzialnych kretynow!!!
Piles nie jedz. Szok, szok, szok!!!
Odpowiedz
Mr4
2014-01-13 11:48:08
0 0
Jakoś cisza o monitoringu z mszańskich kamer. Czy przypadkiem 'film się nie urwał' z powodu wichury?
Odpowiedz
jendreczek
2014-01-13 11:49:52
0 0
A świstak siedzi na komendzie i zawij sobie tą sprawę w sreberko.Nie wie tylko dlaczego granatowe anioły sprawiedliwości chcą wciskać kit na poziomie własnej inteligenci.
Odpowiedz
Majka100
2014-01-13 11:56:55
0 0
same brednie ubezpieczenie płacone w UE jest ważne w każdym kraju UE i nie może go wykupić obywatel UE w żadnym z krajów UE więc jeśli odprowadzał składki w WB to leczenie szpitalne ma w UE całej a policjant kłamie no chyba ,że robił na czarno w WB a to przestępstwo ,to co nie stać go było na ubezpieczenie w WB a na Porsche tak przecież wiemy ,że nawet taksówkarze pracujący w Polsce płacą składki w WB o co była ostatnia afera z premierem WB.A po za tym obowiązkiem Oiom-u jest badanie krwi w razie operacji na zbadanie grupy krwi .A poza tym dlaczego zatajasz to że kolega policjanta dotarł sam na posterunek i stamtąd policja odwiozła go na pogotowie a policjanta odwiozło pogotowie wezwane przez mieszkańców świadków.Kiedy panowie spotkali się w szpitalu to uzgodnili wersje widać to wyraźnie.Panie prokuratorze próbki krwi napewno są w szpitalu no chyba,że ziomek policjanta tam pracuje i je zdążył zniszczyć.A uszkodzenia auta wyraźnie wskazują ,że policjant prowadził bo jest strona kierowcy całkowicie zniszczona a pasażera dużo mniej .Obowiązkiem policji w zdarzeniu drogowym jest obowiązkiem nr 1 sprawdzenie trzeźwości alkomatem z wydrukiem i zapisem cyfrowym .Jeśli policjanci tego nie zrobili to powinni być ukarani za niedopilnowanie obowiązków łącznie z dyscyplinarnym zwolnieniem Panie Piegza nie zna pan przepisów to jakim jest Pan rzecznikiem chyba niedoukiem wciskającym kity o przepisach i ubezpieczeniach .
Odpowiedz
bearchen
2014-01-13 12:06:17
0 0
Czy ten policjant byl pijany na sluzbie????
Odpowiedz
konto usunięte
2014-01-13 12:35:35
0 0
http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia/news/wypadek-i-pozar-porsche-ranny-policjant-mial-2-promile,1981693
Odpowiedz
konto usunięte
2014-01-13 13:34:31
0 0
W takim razie po co w ogóle fatygował karetkę aby go wiozła do Limanowej?
W końcu to z Mszany Dolnej miał bliżej do domu.
Mógł od razu powiedzieć że nie ma ubezpieczenia, czuje się dobrze oraz idzie do domu.
Wtedy jednak musiałby być zatrzymany przez policjantów i poddany czynnościom związanym z wypadkiem.
Jego postępowanie powinno być zakwalifikowane jako utrudnianie śledztwa, prokurator powinien zawnioskować o tymczasowy areszt a sąd się do tego przychylić, jako że istnieje groźba matactwa.
Odpowiedz
blysk
2014-01-13 13:37:54
0 0
Może ktoś mądry zlikwiduje tę kropkę po wg w pierwszym zdaniu? Bo aż się nie chce dalej czytać...
Odpowiedz
emily
2014-01-13 13:56:47
0 0
no to teraz wstęp do BUNGA wzrośnie 100% trzeba auto odrobić
Odpowiedz
aikikaj
2014-01-13 14:02:47
0 0
Po co to bicie piany Panie i Panowie.
Czy pamiętacie aby kiedykolwiek zwolniono policjanta w limanowej?
Ale na pewno pamietacie sławetnych np. jorek itp.
Poczekają aż sprawa ucichnie ewentualnie przeniosą i będzie gitara :)
Odpowiedz
konto usunięte
2014-01-13 15:40:37
0 0
Widać że od samego początku sprawa była robiona na tzw. 'ukręcenie łba'.
Z opisu wygląda że od samego początku mszańscy policjanci mieli sprawcę, zaniedbali badanie alkomatem bezpośrednio po zdarzeniu, chociaż był w dobrej kondycji fizycznej i nic nie stało na przeszkodzie aby takowe wykonać.
Również doprowadzili do możliwości oddalenia się kierującego, bez poddania się koniecznym czynnościom.
Odpowiedz
Perla
2014-01-13 16:23:58
0 0
Ja nie wiem czego chcecie od tego policjanta może w ramach nocnego dyżuru przesłuchiwał i użył 1 litra gość był bardziej rozmowny i wypił z nim poczekajmy oby nie tłumaczono że w trakcie gdy płonął samochód gość się nawdychał oparów i nastąpiła reakcja chemiczna i czuć było zapach alkoholu nie wiadomego pochodzenia
Odpowiedz
wladca64
2014-01-13 16:50:35
0 0
bearchen i majka100 takie święte jesteście i wszystko wiecie najlepiej
Odpowiedz
blizniak
2014-01-13 18:38:02
0 0
Po tragicznym zdarzeniu w Kamieniu Pomorskim to co wydarzyło się w Mszanie Dolnej nabiera innego wydźwięku. Co na to Pan Minister Sienkiewicz?
Odpowiedz
forfiter
2014-01-13 19:21:50
0 0
To już nie są przelewki. Wobec policjanta wszczęto postępowanie dyscyplinarne.
Nie chcę krakać ale kto wie czy premia za styczeń nie przejdzie mu koło nosa.
Odpowiedz
wow
2014-01-13 19:43:17
0 0
wladca64 popieram komentarz. Poza tym głupich komentarzy to już się nawet czytać nie chce ... widzę samych prawych i sprawiedliwych ha ha ha
Odpowiedz
konto usunięte
2014-01-13 19:47:29
0 0
jedni mówia ze,,łapa łape myje,, inni ze ku..a ku...e łba nie urwie!!!!!!
Odpowiedz
mw22
2014-01-13 20:00:29
0 0
jak się to mówi pies psu ogona nie urwie.Sprawa zostanie zamieciona pod dywanik a policjant dalej będzie służbe pełnił tylko w innej miejscowości.Z prawe polskim to był pasażerem a z prawem angielskim kierowcą a ze to się stało w polsce to był pasażerem.Szkoda ze taki przykład policja daje innym.Ale co wolno wojewodzie to nie tobie s....zie
Odpowiedz
konto usunięte
2014-01-13 20:03:06
0 0
Można też przyjąć wersję, że w wyniku uderzenia rozszczelnił się zbiorniczek płynu spryskiwacza i nieprzytomny pasażer nieświadomie był go spożył. Jako że to była dobra fura, więc i płyn był odpowiedniej jakości.
Odpowiedz
czarek511
2014-01-13 20:36:34
0 0
BEARCHEN,MAJKA100 nie będę się powtarzał popieram komentarze w 100% biedak na porsche go stać a na konsultacje już nie,a po wypisaniu się ze szpitala dalsze losy wypadku go nie interesowały? aż dopiero policja go zatrzymała i to dopiero o 14 czy 15 długo wypłukiwali z niego ten alkochol żeby mógł przedstawić się jako kierowca ale poczekajmy jak policja sama tego nie ujawni i sprawa pozostanie ostatecznie tak zakończona to filmik zrobiny w momencie jak panowie opuszczali pojazd po zdarzeniu trafi tam gdzie powinien. NIE POPUSZCZE TEJ SPRAWY!!!!!!!!!!!!!
Odpowiedz
konto usunięte
2014-01-13 20:53:31
0 0
Co godzina to nowina wczoraj rano uciyk po południu go znależli dziś rano się wrócił w południe się wypisoł po południu wysezdł na własne żądanie.Jutro jak go prekurator za bardzo nie wymorduje to będzie budował chłopu szope i naprawiał siatke bo slupa już energiczni naprawili.Gorszy jego kolega nie doś ze dwa kace to się poharatoł a jescz połajanka od szefostwa pewnie będzie.
Odpowiedz
kpiarz
2014-01-13 21:53:01
0 0
Proponuje przeznaczyć jedną dotacje celową dla naszej Policji na taker, bo to wszystko jest tak 'grubymi nićmi szyte', a i tak się rozłazi na wszystkie strony ;)
Odpowiedz
konto usunięte
2014-01-13 22:21:38
0 0

Pytanie ? : dlaczego nap.... wszyscy na gliniarza ? przecież w świetle prawa on był tylko pasażerem tak ? ,i jeszcze nie ma udowodnionej winy więc dlaczego już ma 'wyrok'.Drugie pytanie to : jeżeli podano inicjały polcjanta to też bym chciała poznać kierowcy ( no chyba że to syn jakiegoś prominentnego przydupasa ) .

Odpowiedz
blizniak
2014-01-13 22:39:59
0 0

inny portal pisze, że ten kierowca jest zatrzymany i jutro będzie doprowadzony do prokuratury. Nie badany na trzeźwość w dwóch różnych miejscach w dniu wczorajszym a dziś zatrzymany. Jedno i drugie jakieś dziwne.

Odpowiedz
namoR
2014-01-13 23:06:09
0 0
Tak z ciekawosci zapytam Was, ile kosztuja takie podstawowe badania lekarskie w przyblizeniu, poniewaz... 'Mężczyzna wyszedł na własne żądanie, gdyż nie posiadał ubezpieczenia i nie chciał płacić za badania lekarskie, a czuł się dobrze – informuje Stanisław Piegza, rzecznik KPP w Limanowej.'
Odpowiedz
kpiarz
2014-01-13 23:13:10
0 0
Wychodzi na to, Panie Romku, że zarobił w GB na 'prosiaka', ale na badania już go stać nie było :)

Dobrej nocy wszystkim :)
Odpowiedz
samson
2014-01-13 23:13:49
0 0
'habibi44' - Policjant - jako kierowca czy pasażer nie powinien dopuścić do łamania przepisów(na służbie czy po) bo On ma być przykładem i wzorem aby ta formacja mogła egzekwować prawo od społeczeństwa .Komentarze związane z tą sprawą nie dają złudzeń jaką ma Policja opinię wśród społeczeństwa(nie tylko na Limanowa.in), dlatego bezsensem pozostaje pytanie dlaczego...
Odpowiedz
zabawny
2014-01-13 23:16:22
0 0
@namor - nic się nie zapłaci jak jest się trzeźwym, nietrzeźwy to inna bajka.

Właściciele porsche, to ubodzy ludzie - skąd taki weźmie kasę na badanie. :)
Odpowiedz
konto usunięte
2014-01-14 00:30:05
0 0
Jakaś plaga? :D

http://allegro.pl/porsche-boxster-i3868089766.html
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Nie uciekł, tylko się... wypisał"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]