8°   dziś 10°   jutro
Wtorek, 05 listopada Elżbieta, Sławomir, Dominik, Zachariasz, Balladyna

Oświadczenie ks. Michała Olszewskiego

Opublikowano 22.10.2012 13:17:57 Zaktualizowano 05.09.2018 10:43:47 top

- Czuję się o tyle niesmacznie, że bazując na moim zaufaniu, wykorzystano mój wizerunek, bez mojej wiedzy i zgody na publikację zdjęć - napisał w specjalnym oświadczeniu ks. Michał Olszewski, którego zdjęcie pojawiło się na okładce tygodnika 'Wprost' w ubiegłym tygodniu.

W poprzednim numerze tygodnika "Wprost" pojawiło się kilka artykułów dotyczących zniewoleń i opętań. Tygodnik przytoczył też dane, wedle których tylko w Archidiecezji Warszawskiej w zeszłym roku odprawiono ponad 600 egzorcyzmów, a w kolejce do egzorcysty trzeba czekać nawet kilka tygodni.

Jednym z tekstów dotyczących całej sprawy był wywiad z Adamem "Nergalem" Darskim, liderem zespołu "Behemoth", który w rozmowie z dziennikarką mówił m.in., że hasło ateistów, "nie zabijam, nie kradnę, nie wierzę", bardzo mu się podoba.

To właśnie zestawienie zdjęcia ks. Olszewskiego z pomalowanym na czarno "Nergalem" wywołało protest pochodzącego z Laskowej ks. Michała Olszewskiego. Jak przekonuje w specjalnym oświadczeniu, publikacja "Wprost" nosi znamiona "promocji satanizmu w wykonaniu pana Adama Darskiego".

"W zeszłotygodniowym numerze tygodnika „Wprost” (Nr 42), podjęto kolejną próbę zmierzenia się z tematem zagrożeń ze strony złych duchów - brzmi oświadczenie ks. Michała Olszewskiego o którym donoszą także największe portale informacyjne w kraju. -  I o ile tę sprzed kilku miesięcy można by uznać za rzeczywiście szczerą, tak tę obecną nie sposób nie oceniać jako próbę promocji satanizmu w wykonaniu pana Adama Darskiego. Czuję się z tym o tyle niesmacznie, że bazując na moim zaufaniu, jakim obdarzyłem tygodnik kilka miesięcy temu, gdy udzieliłem pani Magdalenie Rigamonti wywiadu nt. posługi kapłana egzorcysty, wykorzystano we wspominanym numerze mój wizerunek, bez mojej wiedzy i zgody na publikację zdjęć. W moim odczuciu, zrobiono to tylko dlatego, by w jakiś sposób wyostrzyć temat i sprawić, że wywiad z Nergalem, nie przejdzie niezauważony.
Wszak nie ma w samej rozmowie, ani w „bohaterze” wywiadu, nic estetycznego, ani inspirującego, co by mogło przyciągnąć uwagę czytelnika. Co więcej, to co pan Darski mówi oraz zdjęcia, które tygodnik prezentuje, przekraczają granice dobrego smaku i godzą w tę cechę, którą już starożytni nazywali humanitas. Nie mogę więc oprzeć się przekonaniu, że jest to „wprost promocja” obleśnej formy satanistycznych wynaturzeń, a nie próba wskazania na zagrożenie, jakie ze sobą niesie satanizm. Każdy z nas, został stworzony na obraz i podobieństwo Pana Boga. Jako człowiek i jako ksiądz nie mogę zgodzić się na to, by wykraczano tak drastycznie poza wszelkie standardy etyczne i dziennikarskie, nie szanując choćby w minimalnym stopniu drugiego człowieka.

Komentarze (30)

konto usunięte
2012-10-22 13:59:52
0 0
Świat pędzi na oślep w samą przepaść piekła. Potrzeba nam odważnych księży jak ks. Michał.
Odpowiedz
crusader
2012-10-22 14:23:02
0 0
to Nergal nie powinien sie tam znalezc, to nie demon tylko zwykly erotoman gawedziarz
Odpowiedz
forfiter
2012-10-22 15:41:15
0 0
Ale o co mu chodzi ?
Przecież na tym zdjęciu nieźle wyszedł.
Odpowiedz
bearchen
2012-10-22 16:16:26
0 0
Popieram @Tusik. Odwaznych i z prawdziwym powolaniem. Pseudo ksiezom dziekuje.
Pozdrawiam.
Odpowiedz
vangsta
2012-10-22 16:18:37
0 0
Gdybym miał się znaleźć na okładce tak śmieciowego czasopisma i jeszcze w towarzystwie Nergala to również czułbym się conajmniej nieswojo /na szczęście mi to nie grozi :) /
BTW, kto pamięta pierwszą okładkę 'Wprost' z MB Częstochowską w masce gazowej?? Czysta prowokacja, taki tekst i pełna manipulacja Czytelnika - typowy mainstream, nic tylko kupować, czytać i głupieć.
Odpowiedz
namoR
2012-10-22 16:33:08
0 0
@Tusik
Masz racje, widac to golym okiem na kazdym kroku, jak wiele osob jest oslepione tym pedem w XXI wieku...

@crusader
Kilka miesiecy temu, moj znajomy heavy-metalowiec z USA zapytał mnie, czy nie wiem kto to jest ten koles w Polsce, co posluguje sie pseudonimem 'Nergal'. Nie bardzo wiedziałem co mu powiedziec, odpowiedzialem ze slyszalem o tym, jak rozne wybiorcze gazetki i media lansuja jakiegos gostka, ktory przebiera sie w czarne ciuchy, bezczesci symbole religijne innych ludzi jakim jest niewatpliwe Biblia czy Krzyz i krzyczy, ze jest zbuntowany i nie lubi wszystkich ksiezy...dlaczego tak lansuja, odpowiedzialem ze nie wiem....
...ale teraz dzieki Tobie wiem ze to po prostu gawedziasz... :)


Kazdy z nas, rowniez Ci przemadrzalcy promujacy satanizm, stana kiedys oko w oko przed smiercia. Roznica jest taka, ze wierzacy beda mieli KOGO prosic o milosierdzie i zbawienie...

@bearchen
Masz racje, w dzisiejszych czasach potrzeba nam wielu odwaznych i z prawdziwym powolaniem ksiezy.

@vangsta
Zgadzan sie z Toba.
'...Czysta prowokacja, taki tekst i pełna manipulacja Czytelnika - typowy mainstream, nic tylko kupować, czytać i głupieć.'
Nasuwa sie pytanie, dlaczego tak manipuluja nami, w jakim celu i 'kto' za tym stoi...?
Odpowiedz
FurElise
2012-10-22 16:33:41
0 0
A kto powiedział, że piekło w ogóle istnieje?
MI również podoba się hasło ateistów, ma sens.
Odpowiedz
namoR
2012-10-22 17:03:31
0 0
@FurElise
A kto powiedzial, ze pieklo w ogole NIE istnieje?


'...'Często pada pytanie, czy ateista, osoba, która odwróciła się od Boga, jest zdrajcą Jezusa. Zdarza się, że ludzie odchodzą z Kościoła w wielkim bólu, rozczarowaniu, dlatego trzeba być ostrożnym z przypinaniem łatek. Chrześcijanin popełniając grzech już jest zdrajcą Jezusa.

Można powiedzieć, że grzech to taki punktowy ateizm. W momencie, kiedy popełniamy grzech, nie ma Pana Boga, traktujemy Go jak powietrze. Myślimy: 'Panie Jezu, jeśli nawet jesteś, to wynoś się, bo ja muszę się schlać, muszę kogoś zranić, zrobić przykrość, skrzywdzić'.

Podobnie jest z ateizmem. 'Dla mnie nie ma Ciebie, zawiodłem się na Tobie, na Twoich ludziach, w takim razie Ciebie nie ma. Żyję tak, jakby Ciebie nie było. Koniec. Jestem ateistą.' W pełni człowiekiem – niegorszym od innych ludzi, ale na dnie duszy jednak nieszczęśliwym'...'
(Zrodlo: 'Katolik.pl')
Odpowiedz
Doradca
2012-10-22 17:54:12
0 0
Gdzie wzmaga się grzech, tam jeszcze obficiej rozlewa się łaska.
Odpowiedz
forfiter
2012-10-22 18:16:25
0 0
Nie brakuje i dzisiaj duchownych dających swoim życiem świadectwo o Chrystusie.
Nie dalej jak w sobotę niejaki biskup Jarecki nawalony jak stodoła po żniwach wyrąbał yarisem w słup uliczny.
Jego kapłańska krew zawierała 2,5 promila alkoholu, tego co to niby jest niedobry, niszczy zdrowie, niszczy rodziny i nas samych itd itp.ble ble ble.
Tu u nas niedawno ksiądz robił fikołki autem mając 1,7 promila, no ale wiadomo - biskup wyższy rangą to ma prawo jechać bardziej napojony.
Odpowiedz
blizniak
2012-10-22 18:20:22
0 0
przepraszam ale biskup przeprosił
Odpowiedz
forfiter
2012-10-22 18:26:10
0 0
Aha, zapomniałem dodać że polskie prawo ma zapewne podwaliny ateistyczne
gdyż uzna kościelnego hierarchę za pospolitego przestępcę, kto wie- może nawet zamknie w pierdlu.

Na domiar złego opinia publiczna złożona w 90 proc. z katolików ogłosi poczciwego biskupa zwykłym bandytą wiozącym śmierć.
I jaka tu sprawiedliwość ?
Odpowiedz
marlehill
2012-10-22 18:49:18
0 0
Pan Bóg jest bardzo miłosierny skoro jeszcze nie rozwalił tych uzurpatorów z kościoła katolickiego.
Odpowiedz
namoR
2012-10-22 19:18:56
0 0
@forfiter
No i co ja mam do Ciebie napisac jak Ty serwujesz nam tutaj takie stare wiadomosci :), przeciez wszyscy na pewno o tym czy tamtym juz slyszeli, moze dodam tylko tyle, ze nie ma na tym swiecie osob, ktore by nie grzeszyly w taki czy inny sposob...i nie masz wyjscia, musisz sie z tym pogodzic, chociaz jestes bardzo zbuntowany i nie tylko Tobie, ale wielu sie to nie podoba ze ksieza czy biskupi popelniaja grzechy, a przeciez mozna powiedziec ze im 'nie wypada' takowych czynic....

@marlehill
Masz racje, Pan Bóg jest bardzo milosierny, grzechy przebacza w sakramencie pokuty i z wielka cierpliwoscia czeka na nawrocenie kazdego ktory zabladzil.....


Szkoda tylko, ze w dzisiejszych czasach bardzo czesto nie ma kolejek do konfesjonalow....no ale zyjemy przeciez w XXI wieku.....a wielu przeciez uwaza ze to takie staroswieckie....i wszystko wolno, a wielu rodzicow tak sie staralo, i robili wszystko co w ich mocy, aby nam ten fundament wiary przekazac...ahh brak mi slow.

Milego wieczoru zycze wszystkim.
Odpowiedz
marlehill
2012-10-22 19:43:04
0 0
Namor- masz racje że wszyscy grzeszą nawet biskupi, lecz jeżeli tak jest to dlaczego zachowują się jak nieomylni ,ustawicznie wszystkich pouczają we wszystkim , jakby mieli stały kontakt telefoniczny z Panem Bogiem . Przecież się tylko ośmieszają.Powinni swe tłuste ciała sypać popiołem i spać na podłodze.
Odpowiedz
Janek64
2012-10-22 19:46:06
0 0
Stanowczo i zdecydowanie popieram ks Michala zreszta to czynie prawie pod kazdym jego Niedzielnym artykulem Pozdrawiam ks MICHALE Ks Michal jest ks z urodzenia i z powolania OBY wiecej takich to i swiat bedzie lepszy
Odpowiedz
marlehill
2012-10-22 19:47:27
0 0
I na koniec; Jest takie powiedzenie w Rosji- Chcesz głosić kazania stosuj przykazania-
Odpowiedz
namoR
2012-10-22 20:20:03
0 0
@marlehill
Poniewaz wielu zostalo do tego powolanych i przygotowanych, aby nas pouczac i prowadzic nasze dusze jak najblizej do Pana Boga. Jezeli chodzi o to czy maja 'kontakt telefoniczny' to Ci nie odpowiem, bo nie jestem ksiedzem, moze zapytaj Ks. Michala, na pewno odpowie Ci na wszystkie nurtujace Cie pytania.

Natomiast jezeli chodzi o to przyslowie,to po pierwsze nie wiem dlaczego ono jest z Rosji, a po drugie, to wedlug mojego rozumowania, to tak jakby porownal do lekarza ktory pali papierosy, a nie powinien, poniewaz kazdemu palacemu pacjentowi odradza, a sam moze zachorowac, no a doktorowi przeciez nie wypada chorowac....:)

Ale nie chce abysmy tutaj generalizowali i schodzili z glownego tematu jakim jest oswiadczenie ks. Michała Olszewskiego w powyzszej publikacji.
Odpowiedz
zabawny
2012-10-22 20:58:49
0 0
Księże Michale Olszewski, co Cię nie zabije to Cię wzmocni - życzę powodzenia.

@marlehill.
'Powinni swe tłuste ciała sypać popiołem i spać na podłodze.'
Zaraz byś im zarzucił, że popiół i podłoga są brudne, więc nie dbają o higienę osobistą CHA,CHA,CHA:)

Nie należy zwracać uwagi na wypowiedzi wrogów, pokroju 'marlehill' - przeciwnicy Chrystusa zawsze istnieli.
Odpowiedz
wicek
2012-10-22 21:35:39
0 0
namoR i Janku64 zgadzam się z Wami w 100% w dzisiejszych czasach wiara jest czymś niewygodnym, dostosowuje się ją do siebie i interpretuje jak chce...dlatego tak ważni sa księża z powołania...a takim był też ksiądz Boguś z Limanowej, którego pozdrawiam bardzo serdecznie. Od niego nigdy nie usłyszało się złego słowa, wręcz przeciwnie zawsze starał się zmotywować człowieka poprzez swoje pamiętne słowa - JESTEŚ DOBRYM CZŁOWIEKIEM! tak niewiele a potrafiło utkwić w świadomości każdego...
Odpowiedz
Doradca
2012-10-22 21:39:36
0 0
Czytam wiele artykułów Ks. Michała ostatnio przeczytałem jego książkę Jezus chodzi po Krakowie odwiedzam www.profeto.pl i powiem tak jest coś w Ks. Michale.

Nie wiem czy Wprost wie, co robi.

Wiele razy i na tym portalu Ks. Michał mówił otwarcie są ludzie dobrzy, ale są i źli nie tylko wśród świeckich, ale i wśród duchowieństwa, nie ukrywał tego faktu.

To dopiero będzie szok, gdy Pan Adam Darski Nergal zawróci z wybranej drogi.
Jeżeli niesie satanizm to jakże musi to boleć. Przedstawiony z Księdzem, który z powołaniem idzie do ludzi głosząc ewangelię.
Odpowiedz
namoR
2012-10-22 22:52:25
0 0
@Doradca
To bedzie cud gdy Pan Darski zawroci z wybranej drogi...

Bardzo czesto mam taki dylemat moralny, gdy ktos pokroju 'Nergala' probuje mnie przekonac ze pochodzi od malpy i zaden Pan Bog go nie stworzyl bo wedlug tego kogos taki nie istnieje, co ja mam wtedy odpowiedziec takiej osobie?
Z jednej strony nie chce nikogo urazic czy skrzywdzic, a z drugiej strony sobie mysle, ze moze tak jest i popelniam grzech myslac w ten sposob o takiej osobie....:D
Poradz mi cos prosze...Jak Ty mi nie odpowiesz to moze ktos inny mi cos poradzi, jezeli nie to jutro ide pytac dobrego ksiedza z powolania.
Milej nocy wszystkim zycze.
Odpowiedz
Doradca
2012-10-23 00:04:06
0 0
'Pan Adam Darski pierwszą gitarę otrzymał w prezencie od rodziców na pierwszą komunię świętą'

Zapytaj, co się wydarzyło w jego życiu, że obecnie pochodzi od małpy.

Nie ma dymu bez ognia
Nie ma skutku bez przyczyny, nie ma drogi bez końca
Nie ma kary bez winy.

Przeważnie tak jest, że „coś” się wydarzyć musiało lub życie tak się potoczyło , więc nie wypada się przyznawać, że kiedyś było się kimś innym.

Napisz co Ksiądz z powołania na to .
Zapytaj czy zgadza się z moją odpowiedzią.

Dobrej Nocy.
Odpowiedz
Julek
2012-10-23 13:54:50
0 0
Nie bardzo rozumiem oburzenie księdza Michała? Jaką ujmą dla niego jest postawienie go na przeciwnym biegunie od Nergala?

Jest osobą, która dzięki swojej aktywności stała się jednym z bardziej znanych w kraju duchownych, tym bardziej, że jest najmłodszym z 70 polskich egzorcystów.
Wprost przedstawił nam dwóch ludzi młodych o dwóch skrajnych postawach i chyba nikt nic złego o ks. Michale nie powiedział.

A może to oburzenie, to skryte lansowanie się? Wybaczcie, ale w 3 lata po wyświęceniu to nawet o Wojtyle mało wiedziano.
Tak więc mamy do czynienia z wyjątkowym duchownym, pracowitym geniuszem lub super lanserem.

Czas o tym zdecyduje.

Ps. Dlaczego ks. Michał uparcie podkreśla, że pochodzi z Laskowej? Urodził się w Limanowej jak większość, a całe młodzieńcze lata mieszkał w Jaworznej.
Odpowiedz
konto usunięte
2012-10-23 19:20:25
0 0
Niewielu jest w Bożym Kościele kapłanów Egzorcystów, tak bardzo potrzebnych w tym czasie. Spośród nich jest bardzo niewielu co dobrze i skutecznie umieją walczyć z demonami.

Ksiądz Michał ma dar i go nie zakopuje. Z drugiej strony, jako osoba wybrana jest w szczególnej nienawiści u demonów, jest atakowany (gdyby nie był to wtedy musiał y się zastanowić co źle robi).

Czy to są słowa 'lansera'?:
-czuję się o tyle niesmacznie, że bazując na moim zaufaniu, wykorzystano mój wizerunek, bez mojej wiedzy i zgody na publikację zdjęć'.

Każdy może ocenić. Ma do tego prawo. Także ks. Michał ma prawo przeciwstawić się takim manipulacjom.
Odpowiedz
forfiter
2012-10-23 19:31:30
0 0
Może ksiądz jako zawodowy egzorcysta
pójdzie do pewnego warszawskiego biskupa i wypędzi z niego tego diabła który każe mu chlać do upadłego.
Zresztą sam ten pan biskup twierdzi że pójdzie po pomoc do specjalisty, więc może właśnie egzorcystę miał na myśli.
Aha,@Tusik -wyrazu egzorcysta wcale nie trzeba pisać z dużej litery, to tak jakbyś pisał np. Kolejarz.
Odpowiedz
konto usunięte
2012-10-23 19:51:06
0 0
Widzę, forfiter, że ciebie nic złego się nie ima, nawet na własny cień byś coś znalazł... ma taki 'demoniczny' kolor. ;-)
Odpowiedz
forfiter
2012-10-23 20:06:05
0 0
@Tusik , jest taka zasada że jak np. piszę do Ciebie to właśnie to 'Ciebie' piszę z dużej litery, a to z tego powodu głównie że Ciebie szanuję i Twoje poglądy ;chociaż sam mogę mieć zupełnie inne.
Odpowiedz
konto usunięte
2012-10-23 20:30:03
0 0
Dziękuję Ci, bo naprawdę - pierwszy raz mnie tak mile zaskoczyłeś.
Odpowiedz
Janek64
2012-10-23 20:46:04
0 0
Bronmy prawdziwych ksiezy takich ktorzy nam przekazuja prawdziwa wiare oparta na dekalogu a przedewszystkim milosc do drugiego czlowieka Wszyscy potrzebujemy wsparcia i to na codzien Pozdrawiam ks Michala
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Oświadczenie ks. Michała Olszewskiego"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]