8°   dziś 10°   jutro
Wtorek, 05 listopada Elżbieta, Sławomir, Dominik, Zachariasz, Balladyna

Pieniądze za patriotyczną obecność

Opublikowano 09.05.2017 08:45:02 Zaktualizowano 04.09.2018 16:31:26 pan

Limanowa. Kwotę 45 tys. zł limanowski samorząd przeznaczył na nagrody dla uczniów miejskich szkół za udział w uroczystościach z okazji 226. rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja. Pieniądze mają być wykorzystane na zorganizowanie wycieczki klasowej.

Dla niektórych to kontrowersyjny pomysł płacenia za patriotyzm, jednak według burmistrza to propagowanie postaw patriotycznych i obywatelskich. - Nie uważam, że to są źle zainwestowane środki - mówi Władysław Bieda.
Podczas uroczystości z okazji 226. rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja na limanowskim rynku rozstrzygnięto konkurs pod nazwą „Jesteśmy patriotami”. Jak informuje organizator – Urząd Miasta Limanowa – był to konkurs „promujący patriotyczne wychowanie młodzieży”.
Konkurs był skierowany był do młodzieży z limanowskich szkół. Zgodnie z regulaminem, każda klasa której frekwencja na uroczystości wyniosła co najmniej 80%, wraz z wychowawcą została wyróżniona dyplomem „Dobry Patriota” oraz czekiem z nagrodą pieniężną w wysokości 1500 zł z przeznaczeniem na organizację wycieczki. Natomiast klasy reprezentowane najliczniej otrzymały wraz z wychowawcą specjalne wyróżnienie – dyplom „Wzorowy Patriota” oraz czek z nagrodą pieniężną w wysokości 2000 zł, również z przeznaczeniem na organizację wycieczki.
- Ogłosiliśmy konkurs dla młodzieży związany z tym świętem patriotycznym. Były w nim przewidziane nagrody, w zależności od tego jak mocno klasa zaangażowała się w uroczystość. Pieniądze mogą być wykorzystane na organizację wycieczki - mówi Władysław Bieda.
Czytelnicy, którzy kontaktowali się z nami w tej sprawie, nie kryli zdziwienia i zbulwersowania. Ich zdaniem, płacenie za patriotyzm jest niewłaściwe. Burmistrz Limanowej jest innego zdania. - Z budżetu miasta przeznaczamy środki na programy nauki pływania czy jazdy na nartach, a także na nagrody w konkursach przedmiotowych. W ten sposób chcemy motywować dzieci i młodzież do podnoszenia swoich kwalifikacji, do rozwijania zainteresowań. Przeznaczamy też środki na działalność kółek artystycznych czy też klubów sportowych, w które angażują się nasze dzieci i młodzież. Doszedłem to wniosku, że wskazane jest by przeznaczyć środki do motywowania młodzieży do zachowań obywatelskich i patriotycznych, bo to równie ważne, jak rozwijanie zainteresowań - mówi w rozmowie z nami. - Każdy na ten świat patrzy swoimi oczami. Może być tak, że dla jednych sprawy świadomości obywatelskiej i zachowań patriotycznych są nic nie warte; pewnie są tacy ludzie którzy w ogóle nie będą zwracać na to uwagi. A moje zdanie jest takie że to wszystko jest potrzebne: i to żeby młodzież umiała pływać, i żeby umiała jeździć na nartach, ale żeby też znała naszą historię i wiedziała, jakie zachowania są właściwe jeżeli chodzi o patriotyzm i postawę obywatelską. Jeżeli my młodzieży nie pokażemy wyraźnie, że to jest ważne, to nie będą tego praktykować w przyszłości i nie przekażą tego swoim dzieciom - dodaje.
Według burmistrza, promowanie patriotycznych postaw jest „spłacaniem długu pokoleniowego”. - Kiedyś nasi rodzice nam przekazywali, że takie rzeczy są ważne. Oczywiście, można wymyślać różne formy. W konkursach przekazujemy nagrody książkowe, kupujemy gadżety i upominki. Tutaj doszedłem do wniosku, że najlepszą nagrodą będą środki na zorganizowanie wycieczki klasowej. Zachęcamy, żeby były organizowanie w taki sposób by związane były z odwiedzaniem różnego rodzaju miejsc historycznych, miejsc pamięci. Nie uważam, że to są źle zainwestowane środki - przekonuje.
Nagrodę „Wzorowy Patriota” otrzymały cztery klasy z ZSS nr 2 oraz dwie klasy z ZSS nr 1, natomiast nagrodę „Dobry Patriota” przyznano 22 klasom z ZSS nr 1, ZSS nr 2 i ZSS nr 3. W konkursie nie uczestniczyła młodzież szkolna z ZSS nr 4.
Zobacz również:

Komentarze (25)

kinia434
2017-05-09 09:06:06
8 7
No cóż... Rząd kupił wyborców to i Burmistrz kupił patriotyzm uczniów...szkoda ,że od tak młodego wieku dzieciaki są uczone,że dla kasy można te parę godzin poświęcić w dzień wolny od szkoły... Dawniej tak dobrze nie mieliśmy bo obchody 1 -3majowe były obowiązkowe i nikt nam nie dawał za to nagród pieniężnych... Szkoła kazała dzieciom Rodzice dopilnowali ich i patriotyzm był w frekwencji 100%...
Odpowiedz
wasylis
2017-05-09 09:32:36
9 3
Wszystko na sprzedaż... wszystko do kupienia... Ładna lekcja 'patriotyzmu' dla tych dzieciaków.
Odpowiedz
cobra15
2017-05-09 09:43:01
10 4
Pan Burmistrz chyba nie rozumie co to jest patriotyzm. Na pewno patriotyzm i jego promowanie nie ma nic wspólnego z pieniędzmi. To, co robi Pan Burmistrz, to nie promowanie patriotyzmu a zwykłe przekupstwo.
Odpowiedz
dzidek84
2017-05-09 09:52:32
0 14
Lepiej dzieciom niż moresom pasożytujacym na zdrowym organizmie PolskeiegoNarodu !
Odpowiedz
slowikwww
2017-05-09 10:33:21
6 5
I pewnie były dzieci, które nie wyjechały z rodzinami na majówkę bo presja klasy na obecność była duża.
Odpowiedz
adamsmith
2017-05-09 11:01:13
2 9
Chyba po raz pierwszy ale muszę stanąć w obronie Burmistrza.
Nie widzę nic zdrożnego w nagradzaniu dzieci czy młodzieży za dobre postawy. Tak samo jak należy karać za postawy niewłaściwe. Co w tym dziwnego?? Uważam że dofinansowanie do wycieczki to całkiem niegłupi pomysł. Jeśli jeszcze taka wycieczka będzie ukierunkowana na jakieś historyczne miejsca to wyjdzie całkiem sensowny mikro program promowania postaw patriotycznych.

Nie obraziłbym sie nawet jakby burmistrz dofinansowywał wycieczki do historycznych miejsc bez żadnej okazji.
Odpowiedz
Hiena
2017-05-09 11:08:32
7 6
Działania burmistrza to jawne naruszenie kodeksu pracy co wynika z faktu naruszenia prawa do ustawowego dnia wolnego od pracy dla nauczyciela,który wobec udziału przekupionej młodzieży wraz z nią musiał spędzić czas na uroczystościach odklejony od rodziny. Czegóż jednak spodziewać innego się w tej wsi można?
Odpowiedz
limka35
2017-05-09 11:32:45
6 4
Nie prawda! Nie było żadnej presji na dzieci ani na rodziców, przynajmniej w naszej szkole! Dzieci same się motywowały żeby przyjść. Uważam, że to bardzo dobry pomysł. Kto chciał to przyszedł! A dziś dzieci mają tak, że wolą siedzieć przed tabletem, smartfonem, laptopem czy telewizorem, niż ruszyć tyłek i przyjść na uroczystość patriotyczną, więc każda forma motywacji jest jak najbardziej wskazana. Może w przyszłym roku któreś z tych dzieci, (choć nagrody już np.finansowej nie będzie) - pomyśli sobie, że fajnie było w tym roku na Obchodach i ruszy tyłek i przyjdzie. I to będzie realny sukces i wymiar tegorocznej nagrody. Ja popieram, tym bardziej, że idzie to z pieniędzy samorządowych przeznaczonych na taki właśnie cel! Nie widzę w tym nic zdrożnego. W USA też jest to częste i jakoś nie robią z tego problemu tylko się cieszą na 4 lipca!
Odpowiedz
Hiena
2017-05-09 11:54:03
5 6
@Limka35,kłamiesz! Dzieci były zwyczajnie agitowane a od frekwencji zależało czy będzie dofinansowanie!
Odpowiedz
kinia434
2017-05-09 12:03:05
6 5
Byłby to super pomysł ...byłaby to super sprawa gdyby pieniążki była dane po fakcie czyli za przybycie z własnej potrzeby bycia patriotą .. Burmistrz mógł nagrodzić dzieci /młodzież ale zrobić to po cichu i fakcie a nie ,że od kilku dni było to wiadome ,że za przybycie z całą klasą jest nagroda pieniężna... wszędzie o tym ludzie mówili, że tak zrobił Burmistrz postanowił ja np dowiedziałam się w gabinecie Stomatologicznym końcem kwietnia..
@limka35 'Dzieci same się motywowały żeby przyjść' nie nie motywacja to była właśnie ta nagroda i ja doskonale rozumie dzieci bo mogą pojechać na wycieczkę, ale tak nie powinno się uczyć ich i motywować.. nie tedy droga.. Te nagrody mogły być nagrodami ,a nie powodem do uczestniczenia w obchodach 3maja..
Odpowiedz
limka35
2017-05-09 12:12:05
4 3
@hiena: nie hiena, ja nie kłamię. Ja tylko piszę, że nie było żadnej presji. U mojego dziecka w klasie dzieci same się motywowały w stylu:' przyjdź, umówimy się tam a tam', 'będę czekała na Ciebie tu i tu'. Te dzieci, które miały wyjazd majówkowy to wyjechały.
@kinia: gdyby burmistrz zrobił to 'po cichu' to dopiero byłaby chryja i nagonka, że na pewno jakaś klasa czy szkoła wiedziała o tym a inne nie....
Generalnie ja popieram. Nie widzę nic złego w motywowaniu patriotyzmu! Nawet nagrodą pieniężną.
Odpowiedz
kinia434
2017-05-09 12:21:36
2 4
@limka25... No własnie nie miała by prawa ,żadna szkoła wiedzieć o tym.. i to byłaby super sprawa i naprawdę wielka nagroda i niespodzianka, nawet dla tych dzieci/młodzieży co co roku chodzą na te obchody niezależnie od pogody czy dnia wolnego od szkoły...
Ale stało się jak stało i teraz udanych wycieczek i fajnego zwiedzania wszystkim nagrodzonym...:)
Odpowiedz
Ratownik
2017-05-09 12:39:27
0 6
kinia434 - tak rozumując PiS powinien program, 500+ ogłosić po wyborach ' i to byłaby super sprawa i naprawdę wielka nagroda i niespodzianka'
Odpowiedz
kinia434
2017-05-09 13:03:45
2 6
@Ratownik...Akurat nie trafne porównanie... Burmistrz nie zrobił tego dla wyborów tylko chciał poprzez 'nagrody pieniężne' jak najwięcej zgromadzić dzieci na obchodach 3 Maja.... Ale racja nic się nie stało przecież.... W naszym kraju wszystko można kupić jak się ma pieniądze... niech nawet dzieci 8-letnie to wiedza... dawniej był obowiązek a teraz..... ;) Miłego popołudnia.
Odpowiedz
Spokojny
2017-05-09 14:24:03
0 5
Dobre, w takim razie za udział w wojnie i obronie kraju.. na ten przykład 14 dni w Chorwacji.
A Ratownik zlituj sie i nie myl polityki z patriotyzmem bo nie zawsze idzie w jednym kierunku.
Odpowiedz
34607szczawa
2017-05-09 16:04:08
1 0
Jak szukacie sensacji to zapraszam do analizowania wydawanych publicznych pieniędzy w gm
kamienica.
Odpowiedz
pikador
2017-05-09 17:13:36
1 2
Za komuny motywowali kartkami na mięso, cukier lub alkohol :)
Odpowiedz
renezi
2017-05-09 17:28:15
3 3
Uważam, że super pomysł i gratuluję wszystkim dzieciom i nauczycielom, którym udało się zdobyć nagrody!
Odpowiedz
SZAMANKA
2017-05-09 19:48:26
2 4
Były naciski i wiem to od swojego dziecka według mnie to skandal. Aby przyciągnąć młodzież wystarczy tak organizować obchody (wszelkie) by były interesujące a nie nudne jak flaki.......
Nie ma dobrego pomysłu to najprościej kasa (to nie ma nic wspólnego z patriotyzmem )
Odpowiedz
TuronGorski
2017-05-09 20:02:21
1 2
miłość za pieniądze to prostytucja a Bieda miłości stręczycielem.......
Odpowiedz
34607szczawa
2017-05-09 23:29:23
0 0
Poludnie a może coś o hali napiszesz. Dlaczego nie mówicie głośno o tej inwestycji?
Odpowiedz
Doradca
2017-05-10 00:48:34
0 1
Każdy z nas powinien sobie odpowiedzieć, w jaki sposób przekazujemy we własnych rodzinach wartości patriotyczne?.
W całkiem nieodległych czasach, okazji do poznania tych wartości było mało i ograniczały się do akademii szkolnych np. z okazji rocznicy wybuchu II wojny światowej w dniu rozpoczęcia roku szkolnego. Dobrze, że Pan Burmistrz pomyślał o połączeniu obowiązku i przyjemności i to chyba nie dzieci i młodzież są zbulwersowani raczej kochani nauczyciele i rodzice, bo jak można było wymyślić żeby wypadało przyjść na miejskie uroczystości gdzie można było poznać jakiś mały wycinek z historii i zdobyć nagrodę finansową z przeznaczeniem na wycieczkę ?.
W dobie powszechnej globalizacji, gdy następuje zanik przejrzystej hierarchii wartości i upadek autorytetów, wprowadzających harmonię wśród tego, co ważne, a co nieistotne, nasza szkolna młodzież może mieć problem ze zrozumieniem szeroko rozumianego patriotyzmu. Te pieniądze nie były źle wydane i zaprocentują w przyszłości.
Odpowiedz
TuronGorski
2017-05-10 07:35:45
0 0
połączeniem obowiązku z przyjemnością jest również dostanie drogiego smartfona za zakwalifikowanie się do pierwszej komuni świętej.......

a drogi smartfon zaprocentuje w przyszłości
Odpowiedz
konto usunięte
2017-05-10 08:18:12
0 0
Świadomość społeczna na temat zagrożeń związanych z globalizacją wzrasta. To dobre zjawisko należy pochwalić. Wraz z tą świadomością wzrasta docenienie wartości narodowych i patriotycznych.

Ostatnimi czasy zauważa się, zmianę zapatrywań u do niedawna zagorzałych przeciwników wartości partiotycznych, narodowych . Takie postawy cieszą, musimy się łączyć we wspólnej sprawie , na rzecz dobra , interesów naszej ojczyzny, bez względu na nasze poglądy , przynależności, ;-)))

Osobiście nie rozumię nagonki na decyzję Pana BURMISTRZA w kwestii organizowania konkursów i wręczania nagród za nie.
Bądźmy uczciwi, Ci którzy krytukują taką postawę, bardzo często nie widzą nic zdrożnego w WYDAWANIU PUBLICZNYCH PIENIĘDZY na przwozy KOD-owców, totalnej opozycji na tzw. manifestacje antyrządowe.

Tutaj bowiem mamy do czynienia z łamaniem prawa, nie przeznacza się bowiem na ten cel pieniędzy samorządowych bądź pieniędzy z dotacji państwowych.
Odpowiedz
konto usunięte
2017-05-10 10:23:42
0 0
NA PRZEWOZY (busami, autokarami) KOD-wców. totalnej opozycji...............

tak miało być, przepraszam.
,
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Pieniądze za patriotyczną obecność"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]