8°   dziś 10°   jutro
Wtorek, 05 listopada Elżbieta, Sławomir, Dominik, Zachariasz, Balladyna

Protesty zablokowały wniosek o referendum

Opublikowano 29.10.2012 07:40:31 Zaktualizowano 05.09.2018 10:42:59 top

Kamienica. Rada Gminy Kamienica odrzuciła w piątek wniosek mieszkańców Szczawy o referendum w sprawie podziału gminy Kamienica i utworzeniu gminy Szczawa.

Mieszkańcy Szczawy złożyli już po raz trzeci do Rady Gminy Kamienica wniosek o referendum w sprawie podziału gminy Kamienica i utworzenia gminy Szczawa. Dotychczasowe błędy formalne wniosków uniemożliwiały rozpoczęcie procedury referendalnej. Tym razem błędów formalnych nie było o czym poinformował na sesji Stefan Kuchnia – przewodniczący Rady Gminy Kamienica. – Komisja rady powołana do sprawdzenia wniosku mieszkańców po przeanalizowaniu wniosku nie dopatrzyła się nieprawidłowości – mówił na sesji przewodniczący.

Na sesję trafił jednak projekt uchwały mówiący o odrzuceniu wniosku mieszkańców Szczawy.

– Rada gminy po zapoznaniu się z argumentami przedstawionymi przez mieszkańców sołectw Zasadne, Kamienica, Szczawa, Zbludza, Zalesie zdecydowanie odrzuca wniosek mieszkańców o przeprowadzenie referendum – brzmi uzasadnienie uchwały. – Rada Gminy Kamienica w pełni podziela argumenty przedstawiane w pisemnych protestach mieszkańców, iż wnioskowany podział Gminy Kamienica doprowadzi do zniszczenia tradycyjnych więzi społecznych, gospodarczych i kulturowych, które kształtowały się od kilku stuleci. Znamiennym w ocenie rady jest, iż mająca powstać Gmina Szczawa miałaby obejmować obszar wykraczający poza granice sołectwa Szczawa, w szczególności dużą część sołectwa zasadne

Rada taki projekt uchwały przyjęła. 13 radnych było za, 1 wstrzymał się od głosu, a 1 był przeciw.

Decyzja rady blokuje przeprowadzenie w ustawowym czasie referendum.

Do sprawy powrócimy.

Zobacz również:

Komentarze (38)

zabawny
2012-10-29 08:04:14
0 0
Co za dureń ten podział wymyślił.
Komu przyszła do głowy ta myśl.
Starej Gminie przeszkadzać w rządzeniu.
A czytelników rozczulać do łez.

W każdej wsi utworzyć Urząd Gminy - pójdą na to miliony, lecz spadnie bezrobocie:)))))))))
Odpowiedz
teodor
2012-10-29 08:13:24
0 0
Nasuwa się pytanie - czy mogli zablokować jeżeli wniosek spełnia wymogi? Czy protest jest podstawą do odrzucenia wniosku? Wydaje mi się, że Rada Gminy Kamienica łamie prawo.
Odpowiedz
znany
2012-10-29 08:49:17
0 0
Nikt nie łamie prawa! Skoro dano radzie gminy prawo podejmowania stosownych uchwał, to przecież dano również prawo decydowania na nie! Bez czytania jakichkolwiek paragrafów, to jest oczywiste i logiczne.
Nawet bez jakichkolwiek protestów i uzasadnień, każdy radny, wyłącznie zgodnie z własnym rozumem i sumieniem, w każdej sprawie nad którą się głosuje, podejmuje indywidualną decyzję i to jest oparte na ustawie o samorządzie, każdym samorządzie.
Tam wyraźnie pisze, że radny nie jest związany z opiniami, żądaniami, czy życzeniami mieszkańców /wyborców/, ostateczną decyzję w każdej sprawie podejmuje sam, indywidualnie.
Ja pomijam tutaj, wyrażony w tym głosowaniu, w sposób bardzo czytelny sygnał, że tworzenie takich paranoicznych bytów, dla zaspokojenia chuci kilku, lub kilkunastu osób, jest wysoce szkodliwe społecznie. Podobnie jak wysoce szkodliwym było rozdzielanie miast od gmin, jak to miało miejsce, choćby w przypadku gminy Limanowa, czy Mszana Dolna.
Większa jednostka samorządowa, ma większe środki i może komasować inwestycje, co w procesie przetargowym daje często ogromne oszczędności. Łatwiej zarządzać kulturą, sportem i oświatą. Wreszcie znacznie łatwiej pozyskiwać środki zewnętrzne.
Odpowiedz
zibi
2012-10-29 09:14:32
0 0
Ale Ty znany mądry jesteś -jaka szkoda że Ty tej mądrości nie wykorzystałeś będąc przy stole,tylko raz za razem dawałeś ciała oj szkoda .
Odpowiedz
Doradca
2012-10-29 09:37:06
0 0
@ znany 'Nawet bez jakichkolwiek protestów i uzasadnień, każdy radny, wyłącznie zgodnie z własnym rozumem i sumieniem, w każdej sprawie nad którą się głosuje, podejmuje indywidualną decyzję i to jest oparte na ustawie o samorządzie, każdym samorządzie.
Tam wyraźnie pisze, że radny nie jest związany z opiniami, żądaniami, czy życzeniami mieszkańców /wyborców/, ostateczną decyzję w każdej sprawie podejmuje sam, indywidualnie'

Proszę Panie znany o tym pamiętać:)
Odpowiedz
znany
2012-10-29 10:10:48
0 0
Zawsze tak robiłem i to z bardzo dobrym dla Miasta skutkiem, no może troszkę gorszym dla siebie.
Ale za to codziennie z miłością mogę popatrzeć sobie w zwierciadełko, przecie...:)))
Odpowiedz
Janek64
2012-10-29 10:30:00
0 0
Najlepsze co moglo sie przytrafic demokracji to referendum .Szkoda ze tak rzadko uzywane Pozdrawiam
Odpowiedz
teodor
2012-10-29 10:32:28
0 0
@znany - a co powiesz o Słopnicach? Przy Tymbarku były by dalej dziurą a tak to jest chyba najlepiej rozwijającą gminą w powiecie.
Odpowiedz
profgreenxxx
2012-10-29 10:44:45
0 0
Skąd My To znamy ' większa Gmina to i większe środki można komasować na inwestycje'Ha!,HA.HA!
Gdzie Ty je widzisz - chyba nie w Szczawie , odkąd zabiegający o nie i zaangażowani się odsunęli to tragedia!!!!!!!!!!!!!, bez Szczawy jesteście niczym HEJ!
Odpowiedz
profgreenxxx
2012-10-29 10:51:46
0 0
Co za dureń nie chce dopuścić do Referendum - przecież to są te właściwe konsultacje społczne - ktoś nie rozumie zasad demokracji , a sam chce uchodzić za jej przedstawiciela- marny to demokrata oj marny!
Odpowiedz
Doradca
2012-10-29 10:58:58
0 0
Zapomniałem dodać Panie znany jeszcze jednego zdania.
Gdy będzie Pan pouczał Radnych, co mają zrobić:):):)

@ znany, „że radny nie jest związany z opiniami, żądaniami, czy życzeniami mieszkańców /wyborców'

'Komisja rady powołana do sprawdzenia wniosku mieszkańców po przeanalizowaniu wniosku nie dopatrzyła się nieprawidłowości – mówił na sesji przewodniczący'

Jak Pan myśli, co Radni brali pod uwagę?.

Jeżeli jest taka dominująca większość w Gminie, co do tego by ta pozostała bez zmian, Radni powinni zaryzykować i poprzeć referendum.

Zakończyłoby to definitywnie sprawę.
Po takiej decyzji , będzie sprawa wracać jak przysłowiowy bumerang.
Odpowiedz
znany
2012-10-29 11:07:04
0 0
No ale nie poparli, bo właśnie nie są związani, nawet z Twoim zdaniem i osądem. 'Związali' się natomiast ze zdrowym rozsądkiem.:)
Jak będzie jakaś naprawdę ważna sprawa dla Gminy, to zapewne poprą, ale popierać hucpę...???
Odpowiedz
anilec
2012-10-29 11:08:26
0 0
Radni z terenu nowo powstającej gminy, Ci którzy nie głosowali przeciw, mogą pakować teczki już przed nowymi wyborami.
Tłumaczenie, że głosowali dla dobra całej gminy - nie pomoże...
Odpowiedz
kubus
2012-10-29 11:15:08
0 0
UWAGA DZISIAJ W NOWYM SĄCZY SPOTKANIE W SPRAWIE JOW- PAWŁA KUKIZA, SERDECZNIE ZAPRASZAM
Miasteczko Rowerowe
ul. Nadbrzeżna 26

Kontakt:
Jerzy Tyliszczak
[email protected]
602 710 565
Odpowiedz
znany
2012-10-29 11:19:14
0 0
No, jeżeli bycie radnym, to jedyny sposób na życie, to 'Anilec' masz rację.:) Ale czasem warto mieć własne, dobrze przemyślane, zdanie, mimo wszystko. Po prostu lżej umierać, myślę..., po prostu nawet, zdrowszy umierasz.:)))
Odpowiedz
maajestic
2012-10-29 11:43:05
0 0
@znany ja sie nie zgodzę z Tobą. Rozdzielenie miasta Limanowa od gminy limanowa to było bardzo dobre posunięcie, szczególnie dla gminy wiejskiej która wyraźnie się rozwinęła po tym fakcie. No chyba ze patrzysz z perspektywy mieszkańca miasta to zgodzę sie dużo straciliście :P

a co do Gminy Kamienica i jej podziału to bardzo dobrze sie stało, że radni to zablokowali. To jest naprawde bezczelne myślenie, że Zasadne miało by być podzielone...
a tworzenie tak małej gminy to już wg...
Odpowiedz
teodor
2012-10-29 12:10:26
0 0
@znany - tu się mylisz. Przeczytaj sobie art. 170 Konstytucji RP oraz art. 17 ustawy o referendum lokalnym.Jeżeli wniosek spełnia wymogi to radni nie mają wyboru są związani z treścią wniosku. Mogą jedynie odrzucić wniosek w przypadku gdy takowych wymogów wniosek nie spełnia co już czynili wcześniej. Zgadzam się z @Doradcą. Referendum zakończyło by definitywnie sprawę i o tym powinno zadecydować społeczeństwo gminy a nie tylko 15 radnych, którzy uważają się za nie omylnych i mądrych jak @znany.
Odpowiedz
znany
2012-10-29 12:29:05
0 0
Mimo to rada nie złamała prawa:)
Maajestic, nie masz racji, bo co niby na tym zyskała Gmina Limanowa, dosłownie nic. Co w tej Gminie w ogóle jest? Nic!
Razem z ichniejszym Wójtem tak sobie dryfują, nawet rolnicy tamtejsi nie maja swojego targowiska z prawdziwego zdarzenia, żadnego centrum, ani sportowego, ani rekreacyjnego, ani kulturalnego, nic!!! Dobrze że w centrum tego czegoś, jest Miasto i to ich co nieco ratuje.
Oczywiście nie wypominając, że co najmniej, dodatkowo rocznie, to nieporozumienie, kosztuje podatnika 2 mln zł. Za te pieniądz przez tyle lat, Ziemia Limanowska mogła by mieć piękne centrum kulturalno-kongresowe z dużą biblioteką, galerią i piękną salą widowiskową i jeszcze by zostało na inne uciechy.:)
No ale stołki bardziej się liczą, ponad wszystko i zdrowy rozum:(((
Odpowiedz
znany
2012-10-29 12:39:11
0 0
Tak sobie myślę, że gdyby, w tym regionie był jakiś większy przemysł i dobre zarobki i zatrudnienie dla tych co chcą pracować, tak jak to bywa po świecie, to na te wszystkie samorządowe stołki trzeba by angażować ludzi z przysłowiowej 'łapanki', a tak to mamy...hucpę:(
Taka jest po prostu ponura prawda.:(
Odpowiedz
teodor
2012-10-29 13:40:51
0 0
powyższy komentarz należało by zatytułować 'marzenia @znanego' bo wówczas dostał by się do kryta a tak to obecnie targają go frustracje.
Odpowiedz
znany
2012-10-29 15:24:49
0 0
A właśnie że nie, większość swojego życia przepracowałem w przemyśle i na swoim i do głowy nie przychodził mi żaden samorząd.:)
Odpowiedz
megajoy
2012-10-29 17:22:38
0 0
Pytanie jakie ma być sformułowane 'Czy jesteś za podziałem Gminy Kamienica i utworzeniem z części jej terytorium Gminy Szczawa obejmującej teren sołectwa Szczawa oraz działki w sołectwie Kamienica Górna numer ewidencyjny 54, 55, 56/1, 56/3, 56/4, 57/1, 57/3, 57/4, 58/1, 58/2, 58/3, 59/1, 59/2, 60/1, 60/2, 61/2, 61/3, 61/4, 61/5, 61/6, 61/8, 61/9, 63, 64, 67, 68 (teren oczyszczalni ścieków dla Szczawy oraz działki okoliczne) i w sołectwie Zasadne numer ewidencyjny 1, 1421, 1423, 1534, 1535, 1536, 1537, 1538, 1539, 1540/1, 1540/2, 1541, 1542, 1548, 1549, 1550, 4922, 4923 (północno-zachodnie zbocza Kiczory i Gorca nachylone w kierunku potoku Kamienica)?

Troszkę panowie ze Szczawy się zagalopowali. A decyzja rady jest według mnie jak najbardziej słuszna.
Odpowiedz
teodor
2012-10-29 18:18:32
0 0
@megajoy - tereny Zasadnego, które są uwzględnione we wniosku to są tereny osób, które przy rozdziale Gminy Kamienica chcą być w przyszłej Gminie Szczawa. pozostała część to własność skarbu państwa. Nie bardzo rozumiem sensu protestu bo przecież każdy protestujący może iść do referendum i wyrazić swoją opinię. Na tym proteście ktoś chce zbić swój kapitał polityczny.
Odpowiedz
znany
2012-10-29 19:14:10
0 0
Teodor, no oczywiście na podziale Gminy Kamienica, nikt nie chce niczego 'zbić', bo jakże by...:)))
No ale na głupotę lekarstwa nie ma, niestety:(
Albo inaczej, głupcom wydaje się, że ci wokoło to sami idioci.
A referendum nie ma sensu, no chyba, że wichrzyciele pokryją koszty z własnej kieszeni, bo obciążanie finansów Gminy, dla własnego widzimisię kilku mieszkańców mija się ze zdrowym rozsądkiem.
A tak przy okazji, Doradco, nie wiem czy pamiętasz, jak za czasów kiedy starostą był Pan Bieda i paru wichrzycieli chciało rozwalić Powiat, to wtedy też powinno się było odbyć referendum?:)))
A może, jak Kali ukraść krowę, to dobry uczynek, a jak Kalemu to zły?:)))
Odpowiedz
JG121
2012-10-29 19:17:14
0 0
@teodor wydaje mi się że jesteś jednym z inicjatorów tego referendum (wnioskuję to po wpisach) a już pisanie, że tereny Zasadnego, które są uwzględnione we wniosku to są tereny osób które chcą być w przyszłej Gminie Szczawa, to już jest WIELKIE NADUŻYCIE !!! Mam tam swoich znajomych i sprawa nie wygląda tak jak Ty piszesz. Większość właścicieli ze 107 działek jakie chcą zabrać w Zasadnym i 26 działek w Kamienicy NIE ZGADZA SIĘ NA TO !!!
Ja osobiście gratuluję mądrości i odwagi Radnym Kamienicy !!!!
@znany pozdrawiam i przyłączam się do większości Twoich wpisów!!!
Odpowiedz
Doradca
2012-10-29 20:37:40
0 0
@ znany 'A może, jak Kali ukraść krowę, to dobry uczynek, a jak Kalemu to zły?:)))'

Niech Pan napisze jak to było jestem ciekaw, co to za paru wichrzycieli chciało rozwalić Powiat ?.
Nie znam sprawy chętnie poczytam gdyby Pan nam to przedstawił.

„Mimo to rada nie złamała prawa:) „ zdania są podzielone. „Komisja rady powołana do sprawdzenia wniosku mieszkańców po przeanalizowaniu wniosku nie dopatrzyła się nieprawidłowości”
W takim wypadku trzeba było czymś to zablokować. Pomysł na odsunięcie w czasie jest dobry moje zdziwienie budzi fakt, że przy tak dużym poparciu przeciwko podziałowi, nie zdecydowano się na przeprowadzenie tego konkretnego referendum. Referendum zakończyłoby ewidentnie te poczynania.
A może nie do końca jest pewność, co do niepowodzenia referendum?.

„Organ stanowiący zgodnie z art.17 ust.1 ma obowiązek podjęcia uchwały w sprawie przeprowadzenia referendum, jeżeli wniosek mieszkańców spełnia wymogi ustawy oraz nie prowadzi do rozstrzygnięć sprzecznych z prawem, przy czym organ stanowiący jest związany treścią wniosku. Uchwałę podejmuje się w terminie 30 dni od przekazania wniosku wójtowi, burmistrzowi, prezydentowi miasta i ogłasza się w takim samym trybie jak uchwałę o referendum z inicjatywy organu /art.18 i 19/. Uchwała o odrzuceniu wniosku, a także brak uchwały w ustawowym terminie rodzą prawo inicjatora referendum do złożenia skargi do sądu administracyjnego, przy czym sąd powinien rozpoznać sprawę w terminie 14 dni /art.20/”
Odpowiedz
znany
2012-10-29 21:44:05
0 0
Żadna tego typu uchwała nie łamie prawa!!!
Trudno sobie wyobrazić by rada gminy miała obowiązek popierać głupotę. Skoro przewidziano jakiś tam tryb odwołania, czy też zaskarżenia, to znaczy, że wcześniej przewidziano możliwy brak zgody, a zatem, to nie jest łamanie prawa. Złamaniem prawa jest nakazanie któremukolwiek z radnych głosować wbrew jego zdrowemu rozsądkowi i przekonaniu. Przypomnę, że w innej ustawie, chyba ważniejszej, bo bezpośrednio tyczącej ustroju samorządu terytorialnego, stoi jak byk, że radny nie jest związany z żadnym oczekiwaniem wyborców, tym bardziej wnioskiem o 'rozwalenie' dobrze funkcjonującej gminy, i tyle!!!
Odpowiedz
znany
2012-10-29 21:51:32
0 0
Doradco, były oj były. Były spotkania i narady w Myślenicach, do których, co poniektórzy chcieli Mszanę i okolicę przyłączyć. Były to ewidentne błędy kadrowe. Po kolejnych wyborach tematu już nie było.
Odpowiedz
Janek64
2012-10-29 21:59:12
0 0
Nocne polakow rozmowy! Pozdrawiam
Odpowiedz
profgreenxxx
2012-10-29 22:34:37
0 0
'Znany' ty naprawdę jesteś znany -szczególnie ze swojej głupoty i zawiści , bo siedzisz w Tym chorym 'układzie' po same uszy.
Pa!
Odpowiedz
Doradca
2012-10-29 22:45:31
0 0
„Organ stanowiący zgodnie z art.17 ust.1 ma obowiązek podjęcia uchwały w sprawie przeprowadzenia referendum, jeżeli wniosek mieszkańców spełnia wymogi ustawy oraz nie prowadzi do rozstrzygnięć sprzecznych z prawem'

I niech Pan nie brnie w swoich wywodach, bo zaprzecza Pan temu co zrobiła Rada. Ta konkretna Rada posłuchała Mieszkańców /swoich wyborców/ i z ich umocowania postanowiła podjąć taką a nie inną uchwałę.

Nie jestem oponentem tej Gminy i tej Rady. Życzę Im jak najlepiej.

PS.
A co do tych wyjazdów do Myślenic , może Pan napisać o składzie tego elektoratu?.
Odpowiedz
znany
2012-10-29 23:13:28
0 0
Ja już teraz szczegółów nie pamiętam, ale powinien pamiętać Pan Bieda, bo wtedy tam w Myślenicach, o ile się nie mylę, był.
Odpowiedz
Doradca
2012-10-29 23:17:54
0 0
Nic z tego nie rozumiem to Pan Bieda sam sobie chciał rozwalić Powiat?.
Odpowiedz
znany
2012-10-29 23:26:12
0 0
Doradco, a czy ja gdziekolwiek napisałem, że radny /nie rada/ ma obowiązek głosować wbrew woli i oczekiwaniom mieszkańców???:)))
Dlatego radny, a nie rada, bo decyzja rady, to suma niezawisłych decyzji poszczególnych radnych, a każdy ma prawo mieć własne zdanie.:)
I to by było na tyle!
Pozdrawiam dyskutantów, wszystkich!
Życzę na jutro wszystkim radnym słońca, a szczególnie Radnym z Limanowej:)
Odpowiedz
Doradca
2012-10-29 23:43:10
0 0
Gdy Pan tak nagle zmienia zdanie może to oznaczać tylko jedno. Jest coś na rzeczy. Czyżby Radni z Limanowej mieli jakieś specjalne zadanie ?.

Radni z Kamienicy nie mogą być związani z opiniami, żądaniami, czy życzeniami mieszkańców /wyborców/, ostateczną decyzję w każdej sprawie mają podejmować sami, indywidualnie, a Radni z Limanowej powinni być związani z opiniami, żądaniami, czy życzeniami mieszkańców/wyborców/ a zwłaszcza z życzeniami Pana znanego:)

Na jutro zapowiadają zawieje i zamieci nie wiem jak będzie z tym słońcem:):):)

Dobrej Nocy.
Odpowiedz
znany
2012-10-29 23:49:15
0 0
Zapytaj przecież swojego przyjaciela, bo jak napisałem, sprawę zna najlepiej i zapewne pamięta bardzo dobrze.
Jutro jest sesja Rady Miasta:)
Odpowiedz
konto usunięte
2012-10-30 13:52:03
0 0
Jeżeli chodzi o łamanie prawa przez Radę, to faktycznie można by się przyczepić ale tylko w przypadku, kiedy wniosek Szczawy nie byłby poparty odpowiednimi działaniami. To, że był poparty to było widać którejś niedzieli na rynku w Kamienicy i zbieraniem podpisów. Orędownicy podziału wykazali się brakiem przewidywalności co świadczy o ich niekompetencji względem tworzenia jakichkolwiek struktur o gminnych nie wspominając. Zebrane przez panią Sołtys Zasadnego przy wsparciu radnych gminnych głosy okazały się wystarczające aby Rada z formalnoprawnego punktu widzenia mogła bez obaw odrzucić wniosek. A Szczawa popełniła błąd wchodząc na cudzy grunt (patrz zabranie terenów Zasadnego).

Po następne, nikt przy zdrowych zmysłach nie powinien dzielić Gminy bo jest to nieopłacalne dla obydwu stron i z tego może wyniknąć więcej szkody niż pożytku. Panowie ze Stowarzyszenia zupełnie niepotrzebnie zagrali w otwarte karty z tym Zasadnym bo wyszła na jaw ich poprostu pospolita zachłanność.--> Zabrać Zasadnego sporą część, odciąć gminę Kamienica od Parku Gorczańskiego --> w domyśle gdzieś tam kryją się dotacje państwowe na rzecz GPN i ochrony przyrody jak mniemam.

No i oczywiście podtekst polityczny.
1. Jak Wójt z Radą puszczą Szczawę to rzecz jasna z małymi wyjątkami ale reelekcji nie będzie.

2. Jak się gmina podzieli to w Kamienicy będzie mniej środków finansowych na inwestycje strategiczne (taka gmina jak nasza w dużej większości utrzymywana jest z subsydiów państwowych głównie od ilości mieszkańców)

3. Rzecz jasna ja osobiście czekam na zabranie głosu przez Radnych powiatowych. Mamy ich w gminie troje i nawet jeżeli nie mają za dużo do powiedzenia w tej kwestii to powinni przedsięwziąć jakieś stanowisko.
- Pani Radna Zięba: owszem na plus zapisać można walkę o Zasadne, nie zmienia to jednak faktu, że nie poznaliśmy jej oficjalnego stanowiska w sprawie oddzielenia Szczawy
- Pan Radny Talar: chodzą słuchy, że jako mieszkaniec Szczawy sprzyja podziałowi, z jakich względów, to pozostawiam czytelnikom do własnej refleksji. Od momentu wyborów przed dwoma laty pan Radny jakby się pod ziemię zapadł. Był czas że było go pełno, a teraz -> aktywizujemy się!proszę pana, najwyższy czas.
- Pan Radny Kuziel: też bez oficjalnego stanowiska w tej sprawie, i tak w ogóle podobnie do pana Talara bardzo biernie.
Więc wypadało by się za jakąś robotę wziąć bo minęło 6 lat a ja nadal nie wiem dlaczego mam na państwa głosować, to co w ulotkach wyborczych chcecie zrobić to jedno ale czekam na rozlicznie z tego co zrobiliście i robicie.

3. Oczywiście i pana Hausnera trzeba by pociągnąć do jakoweś odpowiedzialności. Ci, którzy wierzą, że pan ex-minister robi cokolwiek bezinteresownie są śmiem twierdzić w błędzie, gdyż jak przypuszczam pomoże w nakręceniu spirali wokół Szczawy, zrobi się młyn, ludzie będą mieli mętlik w głowach po czym okaże się to dla rzeczonej osoby świetną trampoliną do powrotu do polityki, a cała reszta niech sobie radzi sama.

pozdrawiam
Odpowiedz
Janek64
2012-10-30 19:39:22
0 0
To mial byc powat myslenicki? czy gorczanski ?Dwoch sie bilo a trzeci Limanowski sie ostal i dobrze Najgorzej jak zaczynaja majstrowac przy tym nieodpowiedzialni politycy Pozdrawaiam
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Protesty zablokowały wniosek o referendum"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]