8°   dziś 10°   jutro
Wtorek, 05 listopada Elżbieta, Sławomir, Dominik, Zachariasz, Balladyna

'Nie wszystko trzeba pokazywać'. Nie dla transmisji, bo pokażą 'niemych' radnych

Opublikowano 16.09.2015 15:09:01 Zaktualizowano 04.09.2018 20:17:42 pan

Limanowa. Radni mogą źle czuć się przed kamerami, nie należy też prezentować wszystkiego opinii publicznej – to argumenty, które przekonały radnych do odrzucenia pomysłu transmitowania na żywo obrad Rady Powiatu Limanowskiego.

Dziś na samym początku sesji Rady Powiatu Limanowskiego radny Leszek Lis wniósł o rozważenie kwestii transmitowania na żywo obrad, nawiązując tym samym do dwóch wcześniejszych propozycji radnych, złożonych na początku tej kadencji.

Jak tłumaczył, dostęp do informacji publicznej jest istotny dla społeczeństwa, ponadto zauważył że powiat „ma czym się chwalić”. Przewodniczący Tomasz Krupiński zaproponował, by temat powrócił pod koniec sesji, w wolnych wnioskach i tak też się stało.

- Wydaje się to o tyle zasadne, że widać dużą potrzebę dostępu społeczeństwa do informacji publicznej. Taka transmisja będzie więc możliwością pozyskania informacji o pracach rady z pierwszej ręki - przekonywał Leszek Lis.

Swoje stanowisko w tej sprawie przedstawili dwaj inni członkowie Rady Powiatu. Czesław Kawalec wyraził sprzeciw, mówiąc między innymi, że niektórzy radni mogą być skrępowani procedowaniem przed kamerami.

- Decyzja o nagrywaniu bądź nie będzie sumą naszych decyzji osobistych. Ja nie odczuwam, by był ograniczony dostęp do informacji o pracy rady. Zresztą obrady są otwarte dla mediów, których zdaniem jest przekazywanie informacji - zaznaczył. - Ja natomiast nie jestem zwolennikiem nagrywania, to ekshibicjonizm, który może skutkować skupianiem uwagi na mniej istotnych rzeczach, tak prozaicznych jak ubiór, wygląd, kondycja w danym dniu. Zresztą nie każdy z nas musi się czuć komfortowo przed kamerą - mówił Kawalec.

Sceptycznie do pomysłu odniósł się także Tadeusz Kubowicz, według którego „nie wszystko musi być pokazane publicznie, bo niczemu to nie służy”.

- Szanują wniosek przedmówcy, niemniej nie był on odpowiednio argumentowany. Rozumiem jawność wszystkiego, ale na przykład dzisiaj podejmowaliśmy uchwały, za którymi stały konkretne pieniądze. Podnosiliśmy ręce, bez dyskusji. A jaki będzie tego odbiór? „Niemi radni” - mówił do pozostałych członków Rady Powiatu Limanowskiego, tłumacząc że prawdziwy „warsztat” to komisje rady, na których radni dyskutują i pracują nad wspólnym stanowiskiem. - Jako radni jesteśmy zapraszani na sesje w swoich gminach, gdzie relacjonujemy swoją działalność i słuchamy potrzeb mieszkańców. Nie widzę potrzeby pracowania przed kamerami, to nic nie wniesie - stwierdził. - Od wielu lat zasiadam w różnych gremiach i wiem, że nie wszystko musi być publicznie przekazane, nie służy to nikomu. Proponuję rozważyć ten temat, niech wypowiedzą się wszyscy - dodał.

Przewodniczący skierował wniosek o transmitowanie sesji pod głosowanie radnych. Został on odrzucony: tylko troje radnych opowiedziało się za, przeciw było piętnaścioro, a czworo wstrzymało się od głosu.

Komentarze (28)

Doradca
2015-09-16 16:29:01
4 10
W Chinach i na Białorusi też nie wszystko pokazują i żyją .
Odpowiedz
mczarna
2015-09-16 16:32:16
3 9
Jeżeli źle tam się czują, mogą pozostać w domowych pieleszach.
Nikt Ich tam nie wkładał na siłę. Sami się pchali.
Jawność i przejrzystość działania wybranej władzy jest jedną z podstawowych zasad demokracji. Chyba tak.
Odpowiedz
wiom
2015-09-16 16:56:56
3 9
Samo używanie słów typu procedowanie, ekshibicjonizm może nastręczać radnemu niemały problem, co dopiero kamera zakodowana z tyłu głowy. Samo nagrywanie nie jest skierowane na wprowadzanie radnego w komfort, bo nie jest po to wymyślone. Współczesny radny jak ma z tym problem to niech się nie pcha na salony. Od dukania i mruczenia są komisje rady, a nie sesje. Jeżeli chodzi o to ciężkie słowo ekshibicjonizm to już przesada, by radni preferowali zachowania seksualne na obradach zacnej Rady Powiatu.
Odpowiedz
Ratownik
2015-09-16 17:11:37
0 5
Tak myślałem, w mieście ekshibicjonizm oraz pokaz mody na sesjach. A i kondycję trzeba mieć (w domyśle kac odpada)
Odpowiedz
kowalsky3896
2015-09-16 17:13:38
3 10
Myślę, że spośród wszystkich radnych, Pani Agata wypowiedziałaby się przed kamerami najlepiej. Dlaczego? Wszak 8 lat głosu nie zabrała, to miałaby okazję. Kamery być powinny i ludzie powinni móc oglądać całą, dosłownie CAŁĄ transmisję, bez jakichkolwiek wycięć. Dlaczego? Niech każdy naocznie zobaczy 'pracę' osób, które zostały wybrane przez społeczeństwo. Bo pójść posiedzieć to każdy potrafi...
Odpowiedz
antymon
2015-09-16 17:13:57
5 3
Znowu ktoś się tutaj narodowi żali, bo nie zrobi biznesa na kolejnej jałowej transmisji.
Był wniosek, głosowali, odrzucili i finał.
Nad czym się tutaj żalić i rozmyślać.
Masz potrzebę, weź jeden z drugim telefon, aparat, kamerę, inne co nagrywa, nagraj, zarejestruj, nikt nie broni, wrzucaj po kawałku na youtube i się ciesz.
Zawsze możesz sobie sobie zafundować lte i założyć darmowy kanał w sieci i transmituj na żywo!
Pobaw się w telewizję sejmową.
Kogo to interesuje?
W ogóle co za durny temat?
Odpowiedz
wiom
2015-09-16 17:25:35
0 1
decyzja o nagrywaniu bądź nie będzie sumą naszych decyzji osobistych. Co ma do tego suma, może różnica byłaby lepsza, niż kółko wzajemnej adoracji
Odpowiedz
kubrik
2015-09-16 18:14:12
0 0
Pan K jest inteligentny, jeśli tak mówił to widocznie uważał, ze powinien !
Odpowiedz
takjest
2015-09-16 18:30:44
1 2
i ma pan racje panie radny Kawalec radni maja sie zajac praca na rzecz obietnic wyborczych a nie patrzeniem w ekran.
Odpowiedz
Kaczmarek
2015-09-16 19:09:50
1 5
Pomijając to, że mało ludzi ogląda transmisje czegokolwiek w całości, to nie rozumiem sprzeciwu radnych. Według tego co powyżej, powinni wnioskować jeszcze o upublicznienie obrad komisji. Nie wiem czemu ktoś miałby się 'pięknić' przed kamerami. Wystarczy być sobą, bo ludzie oceniają postępowanie i słowa, a nie sam wizerunek. Wiemy przecież jak Państwo wyglądacie na ulicy. Jeżeli ktoś 'nie ma jaj' żeby się pokazać przed kamerami i przedstawić swoje stanowisko, to jak może mieć odwagę do działania i głosowania zgodnie z sumieniem i wbrew populistom nawet bez kamer? Czy decyzje osób PUBLICZNYCH , wybranych i stale decydujących O NAS to prywatna sprawa? Chyba nie.

Jestem zdecydowanie za łatwym dostępem do takich obrad, bo nie każdy ma czas przyjechać na sesję i posłuchać naocznie. Nie każdy ma też znajomego co przyjdzie nagrywać, bo ludzie nie zawsze mają czas wtedy, gdy nasi 'reprezentanci' obradują. Co więcej - żeby rozliczyć słowa niektórych - żeby te nagrania były dostępne do końca kadencji tego grona.
Odpowiedz
takjest
2015-09-16 19:10:20
1 1
ooooo Pani @ kaczmarek po co te uprzedzenia he he :) Poparlem w swoim komentarzu Pana radnego Kawalca gdyz uwazam ze wystarczy medialnych lokalnych celebrytow . Posrod radnych powiatowych mamy jednego z Jodlownika to widzi pani jak to wyglada !!-cale swoje zycie radnego podporzadkowal sadom .
Odpowiedz
vlissin
2015-09-16 19:19:05
0 1
Radny Kawalelc ma ciekawe skojarzenia , a tak na marginesie, smieszne jest zachowanie oponujace obecnosc kamer, jezeli ktos jest inteligentnym, ume rzeczowo dyskutowac i przedstawiac swoje argumenty to nie ma oporow aby opinia publiczna go oceniala
Odpowiedz
konto usunięte
2015-09-16 19:58:44
1 2
Transmisja z obrad rady powiatu jak i rad poszczególnych gmin podzielona na punkty obrad powinna być standardem w dzisiejszych czasach. Posiedzenia rad są jawne i każdy może przyjść i posłuchać w dowolnym momencie. Nie dziwię się że ludziom się nie chce jednak powinni mieć możliwość zobaczenia jak reprezentuje ich radny wybrany w JOW. Liczy się nawet to czy swoim ubiorem ich odpowiednio reprezentuje. Rozumiem że może być problem techniczny z transmisją ale brak protokołów w BIP to moim zdaniem jest temat dla prokuratora.
Odpowiedz
CUDNA
2015-09-16 20:15:25
3 1
Transmisja mogłaby poprawić wizerunek radnych i zapewniłaby wygraną w następnej kadencji. Radni są szczerzy prawdomówni inteligentni z dykcją więc kamery byłyby rodzajem talizmanu w ich pracy samorządowej. hi,hi
Odpowiedz
tofik
2015-09-16 21:41:34
1 1
'Czesław Kawalec wyraził sprzeciw, mówiąc między innymi, że niektórzy radni mogą być skrępowani procedowaniem przed kamerami.' Fakt- przecież radni powiatowi i to nie 'niektórzy' ale prawie wszyscy to prości ludzie, chłopskiego pochodzenia, ze wsi otaczających tą piękną metropolię Limanowaską której radni (oczywiście miejscy) pięknie i ochoczo udzielają się przed kamerami......Tą różnicę przecież widć......
Odpowiedz
krzys
2015-09-16 21:58:18
0 1
Ja zaś nie chcę aby oglądać następny cyrk za nasze pieniądze, zamiast wydawać na media niech na to konto realizują jakąś inwestycję. Media mogą sobie nagrywać całą sesję i nikt im tego nie zabrania, ja jedynie życzę im sukcesu ale nie za pieniądz społeczne. Natomiast sesje mają być prowadzone w sposób merytoryczny a nie wykazywaniem się jak na arenie kto kogo pokona, jeden z chęci zemsty, drugi z chęci obudzenia w społeczeństwie agresji bo sam jest agresywny co nie pozwala mu loicznie myśleć, trzeci aby prowokować i przy tym ugrać jakiś kapitał polityczny i zaistnieć za wszelką cenę.
Nie igrzyska to nie za nasze pieniądze.
Odpowiedz
kowal
2015-09-16 22:13:04
0 1
Ciekawe kiedy będzie zgoda radnych gminy Limanowa na transmisję przez internet .
Myślę że wtedy jak się zmieni pan wójt a to chyba niedługo nastąpi.
Odpowiedz
ebi
2015-09-17 07:43:38
3 2
Nic dodać nic ując - radni pokazali jak bardzo im zależy na mieszkańcach powiatu. Jak widać z wypowiedzi większości marzą się czasy PRL i obrady egzekutywy. Panie Tadeuszu - co ma Pan do ukrycia? Jakie sprawy chcecie Państwo Radni załatwiać 'po cichu'? Czy sądzicie, że ktoś teraz uwierzy w wasze dobre intencje? Czy ma jeszcze ktoś złudzenia co do intencji jakimi się kierują przy podejmowaniu decyzji? - smutne.
Pozostaje mieć nadzieję, że znajdą się tacy którzy chociaż nagrają sesję i opublikują nagrania. Czas najwyższy rozliczyć radnych z ich pracy - czas najwyższy aby sprawy powiatu przestały być załatwiane w zaciszach gabinetów i sal konferencyjnych Starostwa.
Odpowiedz
ebi
2015-09-17 07:50:13
3 2
Panie TOP - warto by było wiedzieć jak głosowali Radni z poszczególnych komitetów wyborczych - Pan Kubowicz - przeciw nagrywaniu - nic dziwnego to przecież PRL KWw Działajmy Wspólnie
Pan Kawalec PiS - jak widać PiS nie chce jawności - lepiej czuje się w działaniach tajnych - Panie Kawalec nikt sobie nie życzy aby się Pan rozbierał na Sesji - to było by co najmniej niesmaczne.
Leszek Lis - KWW Ziemia Limanowska To Lubię - a reszta?
Odpowiedz
antymon
2015-09-17 09:50:23
0 2
Panie ebi/Top, a kto ma zapłacić za te transmisje? Sprzęt, kamery, połączenie? Powiat? My podatnicy?
Odpowiedz
ebi
2015-09-17 10:21:57
1 0
Waldek - jeśli Powiatu nie stać na kilkaset złotych na zakup sprzętu, to współczuję.
Argumenty, że każdy może przyjść na sesję, są niepoważne - nie każdy pracujący ma taką możliwość - i nikt poza radnymi nie pobiera diety za udział w sesjach. A tak na koniec - wstyd, że Powiat który jest podobno Naj Naj .... we wszystkim co robi nie zamieszcza przynajmniej nagrań z komisji i sesji na swoim BiP-ie.
Odpowiedz
antymon
2015-09-17 10:40:09
0 2
Powstaje kolejne pytanie, gdzie to mają transmitować? tutaj?
znaczy-Pan Top/ebi i reszta, oddadzą Powiatowi część doli z wpływów reklamowych z google oraz reklam lokalnych wyświetlanych w trakcie rzekomej transmisji?
Ktoś na tym zarobi, no nie?
Odpowiedz
antymon
2015-09-17 10:48:29
1 2
Pana Top/PA/ebi i reszta nie stać na?

... jeśli Powiatu nie stać na kilkaset złotych na zakup sprzętu, to współczuję. ...

???

Czują chłopcy misję dla narodu, to niech transmitują?!?
:)
Odpowiedz
Doradca
2015-09-17 11:18:21
2 2
@ antymon dajże spokój przecież mamy przebywającego na uchodźstwie w Krakowie, pochodzącego z Limanowej konferansjera, prezentera,' dziennnikarza' , koordynatora imprez, 'eventów', akcji specjalnych z doświadczeniami medialnymi (radio, tv)! Owy gość posiada referencje oraz wymagane certyfikaty i zezwolenia i chyba szuka zleceń.

Więc takie transmisje byłyby dla Niego miodem na skołatane serce.

Gdybyś Go przez przypadek spotkał to pozdrów Pana ' dzie n n n ikarza ' ;)
Odpowiedz
antymon
2015-09-17 11:27:21
0 2
zadyma o transmisje aby swoich nieudaczników promować, bo takie medialne mają pozy :)
czego się jeszcze naczelny wizjoner powiatu nie złapie aby zaistnieć ;)
Odpowiedz
Doradca
2015-09-17 16:40:39
1 0
@ antymon ten jak to piszesz ,naczelny wizjoner powiatu przędzie nieźle, jak widać .

Według źródeł zbliżonych do dobrze poinformowanych wiem, że szuka fachowców z doświadczeniami medialnymi, możesz złożyć CV a nóż widelec Ci się uda.
Odpowiedz
gooral
2015-09-18 13:29:08
0 0
Przed wyborami to się wszyscy przed kamery pchają, po wyborach niekoniecznie. Schowają się w zaciszu sali obrad - 'a może nikt mnie nie zauważy' :) Później przyjeżdżają do swoich wiosek i opowiadają jak to oni forsowali projekty ale te 'choler' z innych miejscowości zablokowali. BZDURA..... właśnie po to są kamery żeby patrzeć im na ręce i gęby, w sklepach na stacjach, bankach, ulicach wszędzie są kamery tylko naszym radnym przeszkadzają! szukają intymności ? To niech w domach siedzą. Jestem ciekaw nazwisk którzy glosowali przeciw, następnych wyborach wezmę to pod uwagę. pracujecie za nasze pieniądze chyba mamy prawo potrzeć na swoich pracowników?! Jak ktoś wcześniej powiedział nie po to się Was wybiera żeby jeszcze z wami na sesje biegać. Przy wyborach zawsze chcecie być blisko swoich Wyborców wiec możecie być bardzo blisko cala kadencje ;)
Odpowiedz
ebi
2015-09-18 23:53:47
2 0
antymon/takjest - nie chcecie posłuchać podczas obrad w jaki sposób szpital w Szczyrzycu stał się szpitalem niepublicznym? A może boicie się, że ktoś zapyta dlaczego dyrektorem jest Krupiński?
Rzeczywiście niewygodna ta transmisja ......
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"'Nie wszystko trzeba pokazywać'. Nie dla transmisji, bo pokażą 'niemych' radnych"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]