8°   dziś 10°   jutro
Wtorek, 05 listopada Elżbieta, Sławomir, Dominik, Zachariasz, Balladyna

Samorząd kupi drona, by zwalczać smog?

Opublikowano 01.02.2018 07:28:06 Zaktualizowano 04.09.2018 15:57:16 pan

Limanowa. Według burmistrza, limanowianie nie przywiązują wagi do tego, czym oddychają. Ma to swoje konsekwencje. - Jeżeli chodzi o zachorowania na nowotwory, powiat limanowski jest na pierwszym miejscu w Małopolsce. A powiat limanowski pisze w swoim folderze: „Ostoja natury i zdrowia”. Naprawdę, weźmy to pod uwagę - apelował.

Podczas ostatniej sesji padły propozycje zorganizowania dodatkowych patroli straży miejskiej w celu sprawdzenia, czym pali się w piecach limanowskich domów. Władysław Bieda zapowiedział natomiast, że samorząd rozważy zakup... drona.
Z wnioskiem o zorganizowanie dodatkowych patroli straży miejskiej na terenie Limanowej wystąpił podczas ostatniej sesji przewodniczący zarządu osiedla nr 7, Waldemar Ślwia. Jak podkreślał, patrole powinny odbywać się w godzinach popołudniowych, również w weekendy.
- Chodzi o monitorowanie i kontrolę tego, co czasem wydobywa się z kominów. Trzeba przy tym wyposażyć strażników w jakieś mobilne urządzenia. Innej drogi nie ma - mówił.
W swojej wypowiedzi zaznaczał, że samorząd robi dużo w kwestii zmniejszenia zanieczyszczenia powietrza, którym oddychają limanowianie. - Ale musimy zacząć równolegle zacząć to kontrolować. Ktoś, kto chodzi po mieście widzi co się dzieje, nie tylko w rynku, ale również na terenie okolicznych osiedli. Wielu mieszkańców ma o to pretensje, ma uwagi, że jesteśmy pasywni w tym temacie - stwierdził. - Wiem że są to dodatkowe koszty, dodatkowe zadanie dla straży miejskiej, ale trzeba coś robić. Trujemy siebie i innych.
Przewodniczący zarządu osiedla apelował także o zorganizowanie kampanii w miejskich szkołach. - Czasem jest tak, że dziecko potrafi przekonać rodzica - przypomniał.
O prowadzeniu ciągłych kampanii profilaktycznych w szkołach, uświadamiających o zagrożeniach jakie niesie ze sobą smog, zapewniła przewodnicząca Rady Miasta. - Myślę, że taka kampania w szkołach trwa cały czas. Nauczyciele przypominają uczniom, a na wywiadówkach apelują do dorosłych - powiedziała Jolanta Juszkiewicz, na co dzień nauczycielka.
- Jest fatalnie, mieszkańcy często zaczepiają mnie i mówią „Róbcie coś” - włączył się później do dyskusji radny Mateusz Wroński, według którego wystarczy spacer na Miejską Górę, by w drodze powrotnej przekonać się o złym stanie powietrza w centrum.
Zabierając głos, burmistrz Władysław Bieda zaznaczył, że samorząd prowadzi od dłuższego czasu działania, które mają doprowadzić do poprawy stanu powietrza. To m.in. monitoring stanu powietrza oraz udział w programach, dzięki którym mieszkańcy otrzymują bezzwrotne dotacje na przykład wymianę starych kotłów na bardziej ekologiczne, spełniające normy. Ale, jak powiedział burmistrz, stosunkowo niewiele osób wykazuje nimi zainteresowanie.
- Zastanawiające jest to, jak bardzo mało właścicieli budynków chce z tego skorzystać. Te programy nie będą powtarzane, nie będzie sytuacji że można za darmo mieć nowy kocioł i praktycznie za darmo przebudować instalację. Jest też program, który umożliwia pozyskanie środków na docieplenie budynku - powiedział burmistrz.
Przypomniał też, że w przypadku spalania odpadów może być nałożona dotkliwa kara do 5 tys. zł. - Właściwie do 2025 roku każdy będzie miał kocioł gazowy, bo trudno będzie spełnić normy przy kotle węglowym. To nikogo nie minie. Niezależnie od tego, nie wiem czy to rozsądne żeby zamiast oszczędzać zdrowie, my zaoszczędzamy na paleniu - mówił.
Zapowiedział także, że miasto – idąc za przykładem innych samorządów – rozważy zakup drona. - Zastanawiamy się nad tym, żeby iść przykładem takich miast jak Katowice, żeby zakupić drona wyposażonego w odpowiednie czujniki i mogącego monitorować, co się dzieje. To jest najgorsza rzecz, jaką można robić, ale jest to naprawdę zastanawiające, jak nikt nie przywiązuje do tego wagi. Nie chcemy w sposób dokuczliwy i dotkliwy do tego przekonywać - tłumaczył.
Władysław Bieda zwrócił też uwagę na najpoważniejsze konsekwencje złego stanu powietrza. - Statystycznie, jeżeli chodzi o zachorowania na nowotwory, powiat limanowski jest na pierwszym miejscu w Małopolsce. A powiat limanowski pisze w swoim folderze: „Ostoja natury i zdrowia”. Naprawdę, weźmy to pod uwagę - zaapelował.
(Fot.: UM Katowice)
Zobacz również:

Komentarze (47)

slonko42
2018-02-01 07:39:02
2 22
Czy to aby zgodne z prawem? Takie lotnicze wkroczenie na teren prywatnej działki... Za niedługo będą dronem przez okna patrzeć co robię po pracy. Chcecie ekologii to proszę zrobić dotację ale nie na piece czy instalacje tylko dotację do dobrego węgla czy gazu. Myślę że wszyscy z uśmiechem palili by to co trzeba.
Odpowiedz
TuronGorski
2018-02-01 07:40:50
4 13
czekamy jeszcze na zakup łodzi podwodnej do badania czystości ścieków........
Odpowiedz
papuas
2018-02-01 07:51:35
3 9
Straż Miejska to niech zaczyna patrolowanie po godz. 16 , kiedy większość ludzi zaczyna palić w piecach węglowych i wtedy widać co komu z komina leci .
Odpowiedz
colo
2018-02-01 07:56:06
3 16
Drony nie pomogą w tym żeby było czyste powietrze, tu trzeba działań w innym zakresie tak jak wspomniał wyżej @slonko42, przy obecnych cenach węgla zdarza się że już nie każdego jest na niego stać i w ramach oszczędności spala śmieci i inne odpady a kary nałożone w związku z tym nie pomogą rozwiązaniu problemu.
Odpowiedz
34607szczawa
2018-02-01 08:38:52
2 11
To będzie walka ze smogiem czy przeciwnikami politycznymi?
Może trzeba kominy oflagować kto popiera obóz rządzący w danej miejscowości aby przez pomylkę swojego nie przewąchali :)
Odpowiedz
dzinio
2018-02-01 09:28:13
0 7
Wystarczy z komendy policji zerknac w okna i widac jak kopca im pod oknami nie trzeba chodzic na miejska gore Panie Mateuszu
Odpowiedz
DRKidler
2018-02-01 09:33:30
0 4
Pozostaje taka sama kwestia jak przy fotoradarach: żeby ukarać to trzeba wskazać sprawcę bez najmniejszej wątpliwości. Znowu będą wysyłać qwiz i szukać naiwnych Czyli pomiar był, ale bez wskazania 'kto wrzucił do pieca' skończy się jak poprzednio => tzn: 'Podetrzyj się mandatem...'
@slonko42: A co do wlatywania nad Twój teren - Ty jesteś właścicielem gruntu i tego co na nim stoi, w powietrzu może latać co chce, tak samo jak codziennie przelatują Ci nad głową samoloty.
Odpowiedz
radca
2018-02-01 09:47:05
1 13
Obniżyć cenę gazu i po problemie. Samorządy powinny dopłacać tym, którzy ogrzewają tylko gazem.
Odpowiedz
znany
2018-02-01 09:55:13
0 4
Są dwa zasadnicze źródła smogu, czyli zanieczyszczeń powietrza, spaliny z rur wydechowych samochodów i te z kominów od kotłów CO i CWU.
Nie tak jeszcze bardzo dawno, kiedy nie było przydziałów gazu na ogrzewanie, wszystkie większe kotły opalano węglem, a dokładnie miałem węglowym, stąd na osiedlach i blokowiskach te wysokie kominy. Był taki jeszcze nie tak dawno przy szpitalu.
Ale wtedy nie było tyle samochodów i problem smogu był o wiele mniejszy.

Zatem równolegle do wymiany kotłów na bardziej ekologiczne należy uczynić wszystko, aby ograniczyć ruch samochodowy w centrum i Sowlinach i wyprowadzić tam gdzie jest lepszy przewiew powietrza.

Nieprawdą jest, że spaliny z gazu są mniej szkodliwe, po prostu nie tam pyłu i mniej śmierdzą, ale kocioł opalany dobrym węglem na palenisku retortowym z równoczesnym wychwytywaniem sadzy w kotle i kominie problem pyłu i smrodu praktycznie w 99% rozwiązuje.
Takie kotły są i tylko takie kotły można obecnie produkować.
Pozostaje problem cen dobrego węgla i kontroli jakości u dystrybutora.
Odpowiedz
znany
2018-02-01 10:02:33
0 3
Owszem obniżka cen gazu rozwiązała by problem, ale wtedy dotujemy dostawców z Rosji USA, czy niedługo z Norwegii, a na to nas na pewno nie stać, natomiast obniżając ceny dobrego węgla dotujemy nasze górnictwo i na to powinno być nas stać!!!
Odpowiedz
radca
2018-02-01 10:09:17
0 1
Nie do końca. Trzeba znać produkty spalania gazu i węgla. Węgiel jest paliwem złożonym z dużej ilości związków chemicznych, zawiera C !
Odpowiedz
TuronGorski
2018-02-01 10:12:08
0 4
znany
czyste powietrze jest w; UK,Niemczech czy Holandii ,gdzie samochodów dużo ale nikt nie spala węgla....
natomiast w nas; Wałbrzych,Wrocław,Sucha ,śląskie ,limanowski rynek itd to jeden wielki odór......
Odpowiedz
TuronGorski
2018-02-01 10:13:38
0 0
więc znany ;nie pij alkoholu z rana
Odpowiedz
konto usunięte
2018-02-01 10:14:28
0 4
Ale to jest @znany element światowej polityki aby uwiązać nas u gazu którego większością dysponują najważniejsze mocarstwa. Można tylko wyciągać wnioski że sposobu wprowadzania tych przepisów w Polsce.
Odpowiedz
znany
2018-02-01 10:15:59
0 2
Na palenisku retortowym, gdzie jest cały proces odgazowania, spalania i dopalania, przy bardzo wysokiej temperaturze, te wszystkie związki, albo są spalane, albo neutralizowane i nieprawdą jest, że gaz to czysta mieszanina węglowodorów, bez żadnych zanieczyszczeń.
Odpowiedz
znany
2018-02-01 10:20:48
0 1
Wystarczy popatrzeć na komin gdzie się spala dobry suchy węgiel na kotle retortowym IV lub V klasy, nie wydobywa się nic!!!
Natomiast z kotła opalanego gazem wydobywa się biały dym, owszem bez pyłu, który jest składnikiem smogu, ale jest w takim białym dymie cała tablica mendelejewa.
Odpowiedz
MAJA12
2018-02-01 10:22:12
0 3
KARAĆ ZA SPALANIE ŚMIECI



karać karać
Odpowiedz
wartownik1
2018-02-01 10:25:36
3 5
I jak ma być dobrze rok 2018 przywitał Nas podwyżką cen gazu!!! A cena węgla 2,5 roku temu wynosiła 600zł a Szydło z Kaczyńskim podwyższyli cene do 900zł!!! I co mają zrobić Emeryci? których nie stać na zakup leków czy żywności? trzeba jakoś ogrzać dom to palą wszystko bo szukają oszczędności...
Odpowiedz
kolawa
2018-02-01 10:26:36
1 1
już miał Panie Bieda jeździć po mieście specjalny BiedaSmokBus i mierzyć i wykrywać? teraz dron? kolejna publiczna kasa w błoto? kolejne dwa etaciki potrzebne? bo samo nie poleci? to tak jak z tym targiem? etaciki są tylko dochodu brak?
Odpowiedz
znany
2018-02-01 10:54:02
1 3
Chorego trzeba leczyć, a nie wystarczy zmierzyć temperaturę, a czym zatem jest taki dron, termometrem, czy lekarstwem, no i oczywistym kosztem w zakupie i utrzymaniu?
Odpowiedz
radca
2018-02-01 10:56:00
1 2
Znany, mylisz się! Produktami spalania gazu są dwutlenek węgla i para wodna. 'Biały dym' to mgła ze skroplonej pary wodnej, gdy na zewnątrz jest niska temperatura, dwutlenek węgla jest niewidoczny.
Skąd by się w spalinach z gazu wzięła cała tablica Mendelejewa skoro metan składa się tylko z węgla i wodoru - CH4. To w węglu jest cała tablica Mendelejewa. W kuchni spalasz gaz w kuchence gazowej z otwartym palnikiem gotując np. wodę na kawkę. Wystarczy zwykła wentylacja. Spróbuj tak zagotować wodę paląc węglem. Chemia, chemia - podstawy !
Odpowiedz
34607szczawa
2018-02-01 11:07:56
0 4
Odgórne spalanie węgla to oszczędność na węglu i minimalny dymek z komina. Kampania przeciwko polskiemu górnictwu trwa w najlepsze. Tylko po co niemcy u nas szukają wegla i są zainteresowani kupnem naszych kopalń?
Odpowiedz
znany
2018-02-01 11:10:19
0 1
Gdyby tak było, to zgoda, ale tak po prostu nie jest, żadna kopalina nie jest wolna od związków, które się tam znajdują, choćby siarkowodór....

Natomiast ja się pytam co zrobiła poprzednia ekipa rządowa przez 8 lat, gdyby wprowadziła kilka lat temu zakaz produkcji kotłów niskich generacji i zakaz obrotu węglem niskiej jakości, to dzisiaj byłoby zupełnie inaczej.

Gdyby nie wstrzymano przygotowanej w 100% budowy tak zwanej małej obwodnicy, to dzisiaj nie byłoby korków w centrum, a przecież dymią najwięcej samochody stojące w korkach.
Odpowiedz
konto usunięte
2018-02-01 11:29:24
0 6
To pierwsze Polska MUSI bazować na wŁasnym surowcu energetycznym, którym jest węgiel- nasz narodowy skarb.

Po drugie są już opracowane technologie zgazowania podziemnego węgla , były również przeprowadzane realne spalania tychże nawet w kopalni z niskokalorycznym węglem i były bardzo zadawalajace. !!!

Ten i poprzedni rząd są jednak głusi wobec przedstawianych im danych.

Po trzecie Polska ma ogromne obszary wód geotermicznych, tutaj też są przeprowadzone badania, istnieją technologie.

Po czwarte mamy w Polsce producenta piecy ( niedrogich piecy w stosunku do obecnie Nam proponowanych) gdzie następuje calkowite spalanie wegla. Linki wkleję później.

Po piąte wysprzedaje się na pniu polskie kopalnie z wysokokalorycznym weglem, tudzież likwiduje powoli, restrukturyzuje Ten proces niszczenia polskich kopalni trwa niezmiennie w III RP.

Po szóste Należy zwrócić uwagę, że Polska podpisała umowy z krajami Europy zachodniej o sprzedaż Polsce śmieci z tych krajów, łącznie z tak zwanymi śmieciami mokrymi, przemoczonymi (odpady medyczne, )
Plus sprzedaż Polsce odpadów z elektrowni atomowych np. z Niemiec.

Pytanie jest takie co robi się z tymi śmieciami w Polsce? Nadmieniam są to bardzo szkodliwe dla zdrowia, ŻYCIA LUDZKIEGO odpady, groźne również dla ŚRODOWISKA NATURALNEGO.

O tym skandalu powiadomiły Nas media angielskie i ich dochodzenie w tej sprawie, przeprowadzone śledźtwo dziennikarskie.
Te umowy podpisano z poprzednim rządem, ale NADAL OBOWIAZUJĄ. !!!!

' SZOKUJĄCY MATERIAŁ U.E nie szanują Polaków ! POLSKĘ UWAŻAJĄ ZA ŚMIETNIK '
https://www.youtube.com/watch?v=1-64sh3Xx78&t=2s

Po siódme Źródeł chorób nowotworowych proszę szukać w :
- szczepionakach ze szkodliwymi substancjami
- opryskach z samolotów z chemitrails( ponoć także z odpadami olejowymi i tymi odpadami medycznymi).

- Żywności z GMO itp.

Konkluzja:
Do czego Nas wszystkich doprowadzą obce interesy korporacji, firm w Polsce oraz polityka na LEŻĄCO polskich rządów III RP?
-
Odpowiedz
royal30
2018-02-01 11:40:46
0 3
Ludziska będą urządzać zawody w strzelaniu do drona z wiatrówki hehe
ile by mniej dymu było jakby ludzie odpowiednio w piecu rozpalali
Odpowiedz
BlackAngel9
2018-02-01 11:52:44
0 2
Ja mam pytanie do portalu Limanowa in: Dlaczego usuneliście i zabkokowaliscie dodawanie komentarzy pod tematem 'Policja apeluje o wzmożoną czujność w związku z serią włamań do domów '?????? Czyżby ludzie napisali brutalna prawdę o policji ?I jak widać prawda boli ???
Odpowiedz
konto usunięte
2018-02-01 12:09:29
1 6
Wielu Polaków jest ZBULWERSOWANYCH , (w tym i ja) bzdurną politykę poskiego rzadu , rzadów III RP w zaniedbywaniu interesu polskiego, ze ślepego kopiowania polityki ELIT europejskich , noemarksistowskich ideologii, marksistów kultorowych, którzy NISZCZĄ interesy narodowe w tym Polski.

Ślepym wdrazaniu przez samorzadowców bzdurnych procedur wbrew interesowi narodowemu.

W dwudzistoleciu międzywojennym wszyscy którzy wykazywali sie niegospodarnoscią, dzialaniom wbrew interesom narodowym z AUTOMATU byli sądzeni. !!!

POLSKA już została postawiona w pozycji przegranej wraz z wszystkimi Polakami, bzdurne zarzadzenie blokady ambasady Izraela doprowadzilo do tego, że zagraniczna prasa zarzuca Nam, że obecny rzad wprowadzil getto w Warszawie, uniemozliwił normalna prace tej ambasady.

Gdzie tutaj jest te wstawanie z kolan?

Nie znajduje juz słów na to wszystko.
Zainteresowani mogą sobie wyszukać w wyszukiwarce ten komentarz. ;
' USA & ISRAEL vs POLSKA ! Polska przegrała już wszystko ! CZAS NA REPRESJE ! '

Obudżcie sie proszę Panowie samorzadowcy.
Odpowiedz
edi60
2018-02-01 12:51:19
0 1
noi po co niech p.Burmistrz wysle kontrole do kotłowni w miescie w samym rynku takie najwięksi truciciele to HSP oraz Dom Towarowy chyba ze p. Burmistrz na czarne okulary zalozone i jeszcze maseczke ma załozoną ze nie widzi i nie czuje tego problemu od wielu lat . proszę wziazc najpierw swoje podwórko oczyscic a później za prywatne kotlownie .Ja już dziesięć lat nie pale w piecu weglem ani nie spalam smieci sam zalozylem ogrzewanie gazowe w moim mieszkaniu żeby nie zatruwac rynku a tyle się mowi i pisze ale nic do tej pory się niezrobilo z tymi największymi trucicielami powietrza . mieszkam w samym rynku to widze i czuje
Odpowiedz
kiza
2018-02-01 14:25:26
3 1
Najwyższy czas na zakup drona, skoro wszelkie badania, prośby i perswazje nie pomagają!

To że kogoś nie stać na dobry opał czy dobrej klasy piec nie usprawiedliwia do tego żeby spalać śmieci i TRUĆ innych!!!

A tak swoją drogą drogą to Ustawa Antysmogowa dla Małopolski wyraźnie nakłada na służby samorządowe kontrolę przestrzegania wprowadzonych ograniczeń, które już przecież weszły w Małopolsce od 1 lipca 2017 roku, poniżej cytat:

Kontrola przestrzegania wymagań uchwały będzie prowadzona przez uprawnione służby (straż miejską i gminną, upoważnionych pracowników gmin, policję) na podstawie udostępnianych przez użytkowników dokumentów – np. dokumentacji technicznej, instrukcji użytkowania, wyników badań, certyfikatów, które będą potwierdzać spełnienie wymaganych poziomów sprawności i emisji. Jeśli użytkownik nie będzie posiadał takich dokumentów, będzie domniemane, że instalacja nie spełnia wymagań uchwały. W przypadku naruszenia przepisów uchwały, mieszkaniec może być ukarany mandatem do 500zł lub grzywną do 5 000 zł.

Tak więc Panie Burmistrzu, podjęcie decyzji o szybkim zakupie drona to bardzo dobra decyzja!
Odpowiedz
bulkatarta
2018-02-01 14:41:37
1 5
Już to widzę oczyma wyobraźni : użytkownika nie stać na zgodny z wszelkimi wymogami piec oraz, przede wszystkim opał i po kontroli z radością przyjmuje karę mandatu opiewającą do pięciu tyś.zł. A na drugi dzień wrzuca dalej do pieca co ma pod ręką i co wytworzy choć trochę ciepła. Co niby mają wnieść te kary. Co niby latający dronik ma pomóc, odstaszy na chwilę pstryknie fotkę kominka, poleci dalej. A ludzie robić będą i ,,palić' swoje.
Odpowiedz
kojot
2018-02-01 14:58:27
3 3
Wartownik1. Kaczyński to, Kaczyński tamto, Kaczyński co innego. Chłopie, jak jesteś uczulony, to idź się leczyć. Poza tym przydało by Ci się trochę lekcji z tego, co ten znienawidzony przez Ciebie Kaczyński może, a czego nie może. Jak Ci się nie podoba palić węglem, to pal gazem, albo grzej prądem, którego cenę o ok. 40% od 1.02. 2018 na noc obniżył 'Kaczyński'. Tu jeszcze raz piszę, że kłamiesz jakoby ceny gazu zdrożały. Od 2015 do stycznia 2018 ceny gazu 'Kaczyński obniżył o 16%. Ostatnia obniżka 'Kaczyńskiego' była 1.01 2016r. Tak jak widać, Kaczyński to wariat, nie wie co robić według Ciebie. Kaczyński również ustala ceny węgla. Zobacz ile kosztuje tona w kopalni, a ile tona u ciebie na składzie. Oferta firm handlujących węglem, przywiozą Ci tonę b. dobrego węgla z atestem do domu za ok. 700zł. Weź się i ogarnij. Masz internet, czy nie? Czy znów Kaczyński Ci go podpieprzył jak Hadaczowi? Ja tak kupowałem węgiel. Nie płacz teraz za emerytami, bo gdzie byłeś wcześniej, gdy dostawali 400zł/mc? POPIERAM natomiast @radcę, który słusznie pisze, że należało by obniżyć cenę gazu dla tych, którzy posiadają piece gazowe i nimi ogrzewają. Bo za przeproszeniem na goowno zdają się różne podejścia zwna 'programami'. Np. kawka czy jakieś inne. Uważam, że to największa bzdura jaką mogli wymyślić 'samorządowcy'. Pieniądze idą na obliczenia, wyliczenia i inne bzdury, a beneficjent OKRUCHY. Tak, że nie jednako Pan Bóg daje, jednym kurę, drugiemu jaje. To jeszcze stary system samorządowy. Mam nadzieję, że wiesz o czym piszę. Pisz prawdę, bo z tym 'Kaczyńskim' i PiS, to już zakrawa na chorobę. I każdy, ale to naprawdę każdy, pomyśli, żeś chory.
Odpowiedz
konto usunięte
2018-02-01 19:32:25
0 2
Jak jesteś @radca taki bystry z chemii to dlaczego do kotła gazowego MUSI być wydech ze stali nierdzewnej?
Tak w gazie jak i w węglu są zanieczyszczenia. Te z węgla widać za z gazu nie.
Odpowiedz
chlop
2018-02-01 21:37:11
0 1
@kiza , święte słowa 'To że kogoś nie stać na dobry opał czy dobrej klasy piec nie usprawiedliwia do tego żeby spalać śmieci i TRUĆ innych!!!'
Odpowiedz
wartownik1
2018-02-01 23:10:02
1 2
@kojocie z gruszowca ale wyprali ci mózga pisiory wciskając ci kit, że ceny prądu i gazu spadły! Włącz myślenie oglądając TvPis, ciemny naród wszystko kupi.
Odpowiedz
bzykol
2018-02-01 23:29:34
2 5
1. Jak ja lubię to pieprzenie @grazynahayes o chemtrails czy o szczepionkach :D zaraz wyjdzie że palenie śmieci jest spoko, a to chemtrails nas truje. A kto truje? NO JAK TO?! ONI! No ale jacy oni? NO ONI! NIC NIE WIESZ CIEMNY, ZMANIPULOWANY PRZEZ MEDIA LEMINGU!

Najfajniejsze jest to, że o bycie zmanipulowaną masą oskarżają nas ludzie totalnie zmanipulowani przez tworzących teorie spiskowe.
Mało tego. Wpisy @grazynahayes mają od groma cech manipulacji.
Odwoływanie się do uczuć, 'wy nie wiecie', 'my wiemy i damy wam tą tajemną wiedzę za darmo', 'powszechnie wiadomo, że (i tu bzdurna teoria)' (nie wiedziałeś? To głupi jesteś!), oskarżanie o wszelkie zło jakichś tajemniczych ONYCH, źródła z dupy lub w ogóle brak źródeł, wklejanie pseudonaukowych wywodów Dionizego Pietronia (swoją drogą najeżonych pseudonaukowym bełkotem i zwykłymi bzdurami) czy innych oszołomów, wmawianie ludziom, że CAŁY NAUKOWY ŚWIAT jest przekupiony itp.

Ogarnijta się ludzie, poczytajta jakieś wartościowe źródła i przestańta pierd***ć głupoty.

2. Dymią samochody? Przykład Krakowa:
Samochodów od groma. Ok miliona mieszkańców. W lecie zaduch, powietrze stoi przez tydzień, a smogu jakoś ni ma. Zanieczyszczenie utrzymuje się max na poziomie 40-80% normy. Przychodzi okres grzewczy i co? I w Targowisku już czuć że wjeżdża się do Mordoru. W tamtym roku wielokrotnie przekroczenia norm pm10 i pm2.5 sięgały po 1300%. W tym roku jest dużo lepiej, bo:
-Kiepska zima,
-co chwilę wieje halny
-zlikwidowano ponad 10000(!) palenisk węglowych
A i tak co jakiś czas zarządzają darmową komunikację miejską, bo przekroczenia po 300%. Oczywiście i tak to gówno daje, bo zanieczyszczenia z samochodów to zaledwie kilka % smogu.
Skończy się sezon grzewczy - skończy się smog.
Odpowiedz
kojot
2018-02-02 09:08:54
4 0
Wartownik1. To jedyny argument jaki posiadasz? Gratulacje dla bystrości Twojego umysłu na poziomie 'Prawdy' i tylko prawdy 24godz/dobę. Ja posiadam jeszcze internet, (na Gruszowiec dociera) a Tobie pewno podpiepszył Kaczyński, jak twierdził niejaki kodziarz Hadacz (TW Matka).
Odpowiedz
cichy1
2018-02-02 19:57:04
0 2
Powiem tak : Nie jestem za kontrolami po domach, ale jak ktoś uporczywie pali nie wiadomo czym i kopci to jestem za kontrolą palenisk poprzez komisyjny pobór popiołu z popielnika pieca. Tam gdzie kilkanaście lat temu mieszkałem straż miejska z ochroną środowiska tylko w ten sposób eliminowała takich kopciuchów , pobierali komisyjnie popioły do słoika z opisem od kogo pochodzi popiół badany w labolatorjum i jak wykryto czyn się pali, nakładano mandaty 500zł nie zapłacił to 5000 zł kolegium. Dopóki społeczeństwa nie stać na inne żródła energii to problem nie zostanie rozwiązany. Wystarczy dać ludziom zarobić ,rencistom i emerytom podnieś świadczenia i po problemie. A pieniążki i tak wrócą do budżetu państwa w postaci podatków z konsumpcji.
Odpowiedz
EZZIO
2018-02-03 09:56:26
0 0
@west
chemia na poziomie szkoły podstawowej się kłania. Przy spalaniu gazu powstaje dużo pary wodnej, co powodowało by korozję zwykłej stali, stąd zastosowanie 'nierdzewki'
'.
Odpowiedz
konto usunięte
2018-02-03 11:19:08
0 0
@bzykol Piszesz tak, cytuje:

'1. Jak ja lubię to pieprzenie @grazynahayes o chemtrails czy o szczepionkach ........'
Po pierwsze Twój nick świetnie odzwierciedla Twoj sposob myślenia wraz z używanym slownictwem typu ' pieprzenie'.

2. Pokaż mi gdzie piszę o popieraniu spalania śmieci? Nigdy tego nie popierałam, sprawdź moje poprzednie komentarze na ten temat.
3. Wykazalam już Tobie, że to właśnie Ty MANIPULUJESZ INNYMI , a to chociażby poprzez fakt wmawiania innym, że jestem za spalaniem toksycznych odpadów.

4. Abstrahując o tych nielubianych przez Ciebie źródel, które podaję , obrażanie ludzi od pseudonaukowcow itp, zastanow się od kiedy zaczęto nagłaśniać problem smogu i dlaczego wiązano go ze spalaniem wegla, od kiedy pisze się i mowi o globalnym ociepleniu , jaka OGROMNA kasa jest pozyskiwana od wielu krajow z tego tytułu, kto jest tego największym BENIFICJENTEM, czy problem tzw. smogu zniknął po wprowadzeniu ograniczeń zakazu ruchu samochodow do centrów miast np, w Londynie?
Co cieplarne ocieplenie ma wspólnego ze zmianą klimatyczną, która nawiasem mówiąc jest NATURALNYM, CYKLICZNYM PROCESEM. !!! To dlaczego uważa się to za nadzwyczajne zjawisko?

Czy nasza planeta ucierpiala kiedyś na wskutek tego ocieplenia? itp, itd. Jestem przeciw wszelkim ograniczeniom wolności człowieka i ingerencją w nasze prywatne życie. Ten pomysł z dronem jest tego przykładem.
@cichy1 Napisał Wam jak to się powinno robić, bo to jest jedyna słuszna i WIARYGODNA metoda badawcza.
Do tematu jeszcze powrócę.
Teraz nie mam czasu .

Włącz myślenie .
Odpowiedz
konto usunięte
2018-02-03 11:25:04
0 0
globalnym ociepleniem tak miało być, a nie cieplarne ocieplenie , przepraszam.
Odpowiedz
lucek3300
2018-02-03 12:52:06
0 2
globalne ocieplenie i smog to wielka bzdura którą się nam wmawia jeżeli ktoś cokolwiek myśli to nie będzie słuchał tych bzdur
Odpowiedz
konto usunięte
2018-02-03 14:20:17
0 0
@lucek3300 Dokładnie, !!! Jak Nas 'skubią' w baiały dzień to już przechodzi ludzkie pojecie, piszę o beznadziejnej polityce, ogromnej niegospodarności oraz debilizmu rządzacych w III RP.

Jak chcą oskubać Krakowian pod haslem smogu opowie Wam dr. Jaskowski, o zaklamaniu tematu smogu, tzw. medeialnego smogu.
'Świat jest inny odc.28 - Smog medialny
https://www.youtube.com/watch?v=5kS9wNZhNcg

@bzykol Poczytaj sobie prosze o handlu emisją CO2, przeczytaj o korupcji z ta zwiazana.
Zastanów się dlaczego Polska gdzie 1/3 kraju zajmują lasy nie korzysta z tego i nie handluje O2?

Handel O2 to obecnie świetny interes, tak samo jak i handel CO2. W Anglii wykują ziemie i mają zamiar sadzenia ogromnych terenów ldrzewami, przyszłymi lasami.

Kupujcie lasy , to jest świetna inwestycja na przyszlość.
Odpowiedz
konto usunięte
2018-02-03 14:46:54
0 0
Dlaczego kupowanie urzadzeń do tzw, monitoringu smogu jest totalną bzdurą i wyrzucaniem pieniędzy podatnika w bloto?
Tutaj odpowiedź znajdziecie w 29 minucie i 40 sekundzie w zapisie w linku powyzej.

Otóż smog moze być mierzalny TYLKO od ok. 100 m nad powierzchhnią ziemii. !!!
Niewątpliwie jest to jednak dobry interes dla firm sprzedających te urzadzenia oraz prawdopodobnie dla urzadników, samorządowców.
Odpowiedz
bzykol
2018-02-04 10:42:28
1 1
O Jezu! Jaśkowski! Ok. Z betonem ciężko się będzie dyskutowało.

Kilka rzeczy. W skrócie.
Jaśkowski przytacza jakąś bzdurną definicję smogu. Słowo smog powstało ponad 100 lat temu w Anglii i od tamtego czasu jego definicja się nie zmieniła. Warto czasem zerknąć do encyklopedii a nie łykać bezmyślnie bzdur.
Pomijam, że Jaśkowski daleko w swojej definicji odszedł od etymologii tego słowa. Przypomnę: smog=smoke+fog.

Smog mają powodować elektrofiltry? Dobrze ponad 100 lat temu elektrofiltrów jeszcze nie było. Gdyby w 52. Londyńczycy mieli elektrofiltry to smog nie zabiłby tylu ludzi. Pierwszy elektrofiltr został wynaleziony w laboratorium w 1907 roku a jego droga od laboratorium do przemysłu była jeszcze bardzo, bardzo długa.

Jaśkowski to znany ekspert od wszystkiego. Znany przede wszystkim z tego, że plecie bzdury, przeinacza, mówi półprawdy lub po prostu kłamie.
Tutaj pośrednio stwierdza, że w encyklopediach źle zdefiniowano smog. Kłamie też, że definicja ta zmieniła się w ostatnich latach. Umówmy się.
Prawidłowe definicje zjawisk znajdziemy w encyklopedii a nie gabinecie gdańskiego konowała.

W ogóle ciekawy z niego gość. Twierdzi, że klimat się nie ociepla, a lodowce roztapiają okręty atomowe.


Ogólnie, wstawianie tutaj, jako argumentów w dyskusji,wywodów gościa od którego odcina się nawet uczelnia na której studiował i ostrzega przed jego opiniami świat naukowy, jest raczej słabe.

Na pewno Cię nie przekonam, bo do Was nic nie dociera, więc na tym kończę dyskusję. Polecam weryfikację informacji i źródeł. Szukaj prawdy.
Odpowiedz
lucek3300
2018-02-04 15:36:44
0 0
bzykol nie wiesz o czym mówisz konował to z ciebie........
Odpowiedz
bzykol
2018-02-04 15:49:34
1 1
No właśnie o to mi chodziło z tym betonem. Nic nie trafi. Masz jakieś kontrargumenty czy tylko 'konował to z ciebie...'?
Odpowiedz
lucek3300
2018-02-05 11:50:39
0 0
mam tylko za dużo gadania ......
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Samorząd kupi drona, by zwalczać smog?"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]