11°   dziś 12°   jutro
Sobota, 05 października Igor, Flawia, Placyd, Apolinary, Rajmund, Justyna

Spotkanie, nowe pomiary i nieścisłości

Opublikowano 06.04.2013 14:31:37 Zaktualizowano 05.09.2018 10:25:41 top

Limanowa. Wczoraj burmistrz miasta spotkał się z jednym z mieszkańców protestujących przeciw udrożnieniu ulicy Lipowej. Do spotkania dołączyli pozostali sąsiedzi. Jego efektem mają być m.in. nowe pomiary i przedstawienie mieszkańcom aktualnej koncepcji ronda.

Wczoraj w godzinach popołudniowych odbyło się spotkanie Władysława Biedy, burmistrza miasta Limanowa z jednym z mieszkańców protestujących przeciwko udrażnianiu ulicy Lipowej (droga ma połączyć planowane rondo w Sowlinach z obecnym mostem na ulicy Lipowej). Mieszkaniec ten zaprosił pozostałych zainteresowanych sprawą sąsiadów. Spotkanie odbyło się na jednej z działek, której przejęcie jest decydujące dla realizacji inwestycji budowy ronda i drogi łączącej je z mostem na ulicy Lipowej.

- Burmistrz po zapoznaniu się z wyznaczonym przez geodetów obszarem z którego mamy być wywłaszczeni był bardzo zdziwiony tym, że chodzi jednak o szerokość 5 metrów, a nie 2 metrów jak dotychczas twierdził - mówią mieszkańcy uczestniczący w spotkaniu. - Konkluzją burmistrza była potrzeba przeprowadzenia nowych pomiarów na działkach oraz powiadomienia nas o nowej koncepcji ronda, która powstała według niego dwa dni wcześniej.

Jak dodają mieszkańcy, burmistrz poinformował ich, że dodatkowy zjazd z ronda, który ma być stworzony będzie drogą przystosowaną do ruchu pojazdów o masie do 10 ton. - Do tej pory twierdził, że chodzi jedynie o pojazdy osobowe do 3.5 tony, o czym mówił na ostatniej sesji Rady Miasta. Ta nieścisłość zwraca naszą szczególną uwagę - mówią mieszkańcy.

Jutro opublikujemy list otwarty mieszkańców przeciwnych rozwiązaniu, które proponuje Urząd Miasta.

W poniedziałek mamy nadzieję uzyskać i opublikować obecne stanowisko władz miasta w całej sprawie.

Przeczytaj także: Rondo i granice. Droga jest gdzie indziej

Komentarze (18)

terorist
2013-04-06 14:49:42
0 0
Szkoda, że nie było transmisji na żywo z tego spotkania. Byłaby rozrywka. A tak to trzeba czekać na znanego, myszkę i słońce.
Odpowiedz
konto usunięte
2013-04-06 14:53:33
0 0
a to jeszcze nie napisali tego listu,że nie można go od razu zamieścić,aha chodzi o bicie piany i liczbę wejść tu 2tys jutro drugie 2 Rozumiem, polityka
Odpowiedz
myszka1
2013-04-06 15:19:16
0 0
leśny - masz rację ale to miało być chyba rondo wyborcze.

Nie wszyscy wiedzą ze GDDiA i tak ma w planie bez pieniążków z miasta Limanowa wybudować rondo trój -wylotowe bez ingerencji miasta. Bez pieniędzy miasta.

Pewno już by było jak by burmistrz nie podpisał porozumienia że chce dołożyć jeszcze drogę z drogi wewnętrznej mieszkańców zrobić drogę szybkiego ruchu przez osiedle.

ominąć plan zagospodarowania miasta Limanowa bo przecież co tam mieszkańcom nie trzeba nawet ich informować ze się ich wywłaszczy.Tylko wystarczy postraszyć spec -ustawami ( jak się straszyło za komuny )

A plan zagospodarowania burmistrza nie tyczy, co tam.

Puścić przez działki drogę szybkiego ruchu do 10 ton niech poczują smród spalin.

to wypowiedzi słońca jasnego masz na życzenie ,,terorist.,,
słońce wybacz ze wkleiłem Twoje wypowiedzi ale tak samo myślimy.
Szkoda czasu na pisanie mieszkańcy osiedla sami sobie poradzą.

Znają dobrze Plan zagospodarowania przestrzennego Miasta Limanowa i z utęsknieniem czekają na remont mostu i drogę po pod Kościół dawno zaplanowaną.
Odpowiedz
myszka1
2013-04-06 15:25:14
0 0
Przejazd na czas remontu ronda będzie do Limanowej. Po pod Kościół jak jest, Więc o co się martwić.
Odpowiedz
myszka1
2013-04-06 16:20:15
0 0
Miasto ( to znaczy my wszyscy mieszkańcy bo to jest majątek publiczny) mamy dużą działkę po pod Kościół w Sowlinach, można zrobić tam malutkie rondeczko, trój-wylotowe gdzie uczestnicy ruchu drogowego z Mszany Dolnej czy Tymbarku skręcą sobie do Limanowej. ( Nie będą musieli wjeżdżać w Sowliny centrum )

Wiec ruch się rozbije. I wszystko będzie Tak jak jest w Planie zagospodarowania miasta.

Z reszty działki parking dla mieszkańców i na wprost most do remontu na spalony zajazd i prosto w z dłuż rzeki do miasta druga droga dojazdowa.
Odpowiedz
terorist
2013-04-06 16:23:24
0 0
Jaaaaaaaaaa, myszka, serio w Limanowej będzie droga szybkiego ruchu? Ach te tony spalin... Teraz rozumiem tych spalin mieszkańcy Sowlin nie wdychają? Kurka wodna, w tych Sowlinach to się jakieś cuda dzieją.

P.S. @myszka1 możesz pisać spod jednego 'linka'? Albo weź teraz napisz jako @slonce1 i tak dyskusję sobie prowadź. Weźcie jeszcze @znanego zaproście to może wystąpi znów jako @nędza.
Odpowiedz
myszka1
2013-04-06 16:30:39
0 0
wogule wiesz co to jest plan zagospodarowania przestrzennego, by z Tobą rozmawiać.

Droga szybkiego ruchu to w przenośni. Bo raz burmistrz na spotkaniu z mieszkańcami się określił ze będzie to zjazd dla samochodów do 3,5 tony, teraz ze do 10 ton wiec co jest halucynacje czy matactwo czy manipulacje,
Odpowiedz
myszka1
2013-04-06 16:36:14
0 0
a most wąski jednokierunkowy. A ten przy Zajeździe pod Kościołem gdzie jest droga KDL publiczna do remontu.
Odpowiedz
terorist
2013-04-06 16:39:08
0 0
A co oznacza słowo 'wogule'? Szukałem w googlach i w słowniku ale niestety nie znalazłem. @myszka1 na pewno to jest walka UM (konkurencji) z twoją działalnością przedszkolną. Na 100% tylko i wyłącznie o to chodzi.
Odpowiedz
HenrykV
2013-04-06 18:48:42
0 0
myszka1 - na drodze krajowej a taką jest dk28 nie może być rond w tak bliskiej odległości. Rondo przy wjeździe na drogę koło kościoła nie powstanie, bo nie może. I tyle. Z całym szacunkiem ale kilka osób nie może blokować tak koniecznej dla całego miasta inwestycji
Odpowiedz
peryskop
2013-04-06 21:13:27
0 0
Dzisiaj dowiedziałem sie , że całą aferę wokół ronda napędza dr Lupa. To on podburza ludzi i straszy ich, że bedą tam jeździć szybko samochody, że nie bedą mogli mieszkać spokojnie. Rondo nie zwiększy ilości samochodów tylko ruch rozłoży się na dwie drogi.
Wydawać by się mogło, że doktor człowiek wykształcony powinien widzieć trochę dalej niż koniec własnego nosa. Jemu jest wszystko jedno czy Limanowa będzie się rozwijać czy nie. Mało tego to wprowadza poczciwych ludzi w błąd. Myślę , że każdy rozsądnie myślący mieszkaniec Limanowej jak go spotka to powie mu co o nim myśli.
Odpowiedz
myszka1
2013-04-06 21:37:54
0 0
petreskop- nie masz racji, Pan doktor wie o innej arternatywie. Jak i my wszyscy wiemy.

Jako człowiek wykształcony zna Plan zagospodarowania Miasta Limanowa i dobrze wie gdzie jest droga i zjazd publiczny do setynówki.

Tak samo HenrykV nie masz racji. Mogą blokować bo żeby brać się za jakieśkolwiek plany trzeba mieć zmieniony plan zagospodarowania przestrzennego i zgodę mieszkańców.

W planie droga druga do miasta jest pod Kościołem wzdłuż rzeki.

Kazdy z mieszkańców osiedla ma swoje plany i nikt nie może ich zastraszać i terroryzować.
Odpowiedz
myszka1
2013-04-06 21:42:27
0 0
słonce napisało i ma rację-
po to jest miejscowy Plan zagospodarowania by regulował prawo.

Droga wewnętrzna mieszkańców to droga niezaliczana do żadnej z kategorii dróg publicznych na podstawie ustawy ( Dz. U. z 2007r. Nr19,poz 115 ) cześć z nich może być nawet ogólnodostępna. Wiec właścicielami należy wcześniej rozmawiać.

W planie zagospodarowania przestrzennego Droga lokalna wyznaczona na zjazd dodatkowy do miasta to droga po pod Kościół przez most który jest do remontu.

I to tylko moze być zaliczone do Inwestycji celu publicznego patrząc na plan zagospodarowania Miasta Limanowa. Ponieważ to w planie zagospodarowania przestrzennego to działanie o znaczeniu lokalnym ujete w PLANIE ZAGOSPODAROWANIA MIASTA LIMANOWA i to może tylko stanowić realizację celów o których mowa w art.6 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami.
Odpowiedz
myszka1
2013-04-06 21:52:46
0 0
,,znany,, tez ma rację w kilku pytaniach;

Dyskusja wyżej, przybrała jakiś absurdalny wymiar.
Z jednej strony stoi wazelina obecnego Burmistrza, która niezależnie od okoliczności uważa, że 'pomysł' Pana Burmistrza jest bezwarunkowo najlepszy i jedyny, a protestujący mieszkańcy to osobniki z gruntu aspołeczne i kupa awanturników, którzy dla dobra ogółu powinni bezwarunkowo oddać Miastu potrzebną część swoich i tak już niewielkich działek, na których wybudowali kiedyś domy i teraz mieszkają, a w przyszłości będą mieszkać ich dzieci.
Prawda, że paranoja?
Z drugiej strony osoby tam mieszkające, lub z nimi solidaryzujące, które próbują przekonać, że po pierwsze jest to bezprawne, mają konstytucyjne prawo bronić i chronić swoją własność, a po drugie przedstawiają alternatywne rozwiązanie.

Ja mam wobec tego pytania;
Czy były przeprowadzone badania i analiza ruchu, przez jakiegoś specjalistę z tej dziedziny i jaka jest opinia?
Czy sprowadzenie tak dużego ruchu w jeden punkt, tzn tak niewielkie rondo nie będzie powodowało w godzinach szczytu korków na drogach dojazdowych /tam są przecież również przejścia dla pieszych/?
Czy ten wyjazd na otwartą ul. Lipową nie będzie się pomiędzy tymi domami, po prostu korkował?
Czy nie jest równorzędnym rozwiązaniem, rondo, albo poszerzenie, obecnego wjazdu w ten ciąg objazdu wzdłuż rzeki, z równoczesnym wykonaniem dodatkowych pasów ruchu, dla prawoskrętu /jadącym od strony Tymbarku/ i lewoskrętu /jadącym od strony planowanego trójwylotowego ronda/?
Czy jeżeli Pan Burmistrz ma rację i uda się te wywłaszczenia podciągnąć po specustawę, w co ja osobiście wątpię, a budowa ronda czterowylotowego odsunie się bez wątpienia o dobre kilka lat, to czy wtedy będzie szansa na jego budowę i czy jest sens utrzymywać taki stan rzeczy jak jest obecnie przez tyle lat/ bo ruch może się jedynie zwiększać/?

Dopiero odpowiedź na te wszystkie wątpliwości mogłaby odrobinę przybliżyć problem i być może dałaby najlepsze rozwiązanie.
No ale od tego jest Miasto, które nie może działać ponad prawem i nie może siłowo wprowadzać, wymyślonych , być może w czasie bezsenności 'rewelacji'.
Odpowiedz
myszka1
2013-04-06 21:54:05
0 0
przepraszam cie ,,znany ,, ze wkleiłem Twoje wypowiedzi ale masz dużo racji.
Odpowiedz
bearchen
2013-04-06 22:06:06
0 0
Od dwoch dni walkujecie o tym miejscowym Planie zagospodarowania... Nie mam nic przeciwko, po prostu Wasz posty sa zabawne, oczywiscie pozytywnie;)
Odpowiedz
myszka1
2013-04-06 22:09:17
0 0
NAJLEPIEJ NIE WIDZIEĆ

Nie dajmy się prawdzie zaskoczyć!
Spalmy wyrzutów listę
i najlepiej - przymknijmy oczy
na to, co oczywiste....

Anna Wojdecka
Odpowiedz
buziaczek91
2013-04-09 19:31:07
0 0
I co z tym stanowiskiem władz miasta??? nie mają nic do powiedzenia???
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Spotkanie, nowe pomiary i nieścisłości"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]