8°   dziś 10°   jutro
Wtorek, 05 listopada Elżbieta, Sławomir, Dominik, Zachariasz, Balladyna

Sprawa objazdu w prokuraturze

Opublikowano 12.02.2010 08:43:55 Zaktualizowano 05.09.2018 12:17:12 top

Limanowa. Mieszkańcy osiedla 'Za Rzeką' zwrócili się do prokuratury o zbadanie, czy przy remoncie mostu nie zachodzą okoliczności popełnienia przestępstwa ze strony władz samorządowych. Ich zdaniem, nie zadbano o zorganizowanie bezpiecznego i bezkolizyjnego objazdu.

"Prosimy w szczególności o zbadanie, czy aby w przedmiotowej sprawie nie zachodzą okoliczności popełnienia przestępstwa ze strony starosty powiatowego w Limanowej, wójta gminy Limanowa i burmistrza miasta Limanowa, wraz z poległymi im służbami, polegającego na stworzeniu bezpośredniego lub pośredniego niebezpieczeństwa utraty zdrowia lub życia przez użytkowników drogi objazdowej" - napisali w zawiadomieniu do prokuratury mieszkańcy. "Naszym zdaniem miejscowe władze do tej pory nic nie uczyniły, żeby zorganizować bezpieczny i bezkolizyjny objazd. Obecna sytuacja, ze względu na nieprzystosowanie osiedlowej drogi do wzmożonego ruchu kołowego dla różnych tonażowo aut, powoduje ogromne zagrożenie zarówno dla pieszych, jak i zmotoryzowanych. Zaniechanie pewnych działań organizacyjnych jest ewidentne."

Mieszkańcy dodają, że ich wielokrotne interwencje, nie przyniosły żadnych rezultatów. Na dowód, do pisma dołączyli dotychczasową korespondencję z władzami samorządowymi. - Dziwi mnie fakt, że ja zostałem podany do prokuratury, bo jako starosta zrobiłem więcej niż do mnie należało - twierdzi Jan Puchała. - Dzięki zorganizowanemu przeze mnie spotkaniu, do którego doszło 18 stycznia, Zarząd Województwa Małopolskiego przeznaczył ponad 300 tys. zł na remont objazdu "równią łososińską". Skierowane do prokuratury pismo nie dotyczy jednak tych osób, które zawiniły - a to Zarząd Dróg Wojewódzkich, jak i wykonawca nie dostosował się do uzgodnień i zezwoleń. Chciałbym przypomnieć, że wcześniejsze zamknięcie mostu i rozpoczęcie inwestycji nie było uzgodnione z władzami samorządowymi. Remont miał być rozpoczęty na przełomie lutego i marca, i takie są na to dokumenty.

Janina Tomasik, prokurator rejonowy w Limanowej potwierdza, że zawiadomienie od mieszkańców wpłynęło. Zaznacza jednak: - Skierowaliśmy wniosek do Prokuratury Okręgowej o wyłączenie nas z tej sprawy.

Warto wiedzieć:

Zobacz również:

W miniony wtorek na sesji Rady Powiatu Limanowskiego radni jednogłośnie podtrzymali swoje negatywne stanowisko w sprawie działań Zarządu Dróg Wojewódzkich i wykonawcy remontu mostu w Młynnem.

Komentarze (34)

maja1
2010-02-12 10:09:17
0 0
Zarząd Województwa Małopolskiego przeznaczył ponad 300 tys. zł na remont objazdu 'równią łososińską'. Ludzie mija prawie miesiąc od zebrania a objazd coraz gorszy. To gdzie te pieniądze i obiecany remont? Chyba wcześnie doczekamy się nowego mostu a nie poprawy objazdu:(
Odpowiedz
rafiok
2010-02-12 10:27:02
0 0
to są pańskie jaja .Ci na stołkach dbają o swoje cztery litery a nie o mieszkańców ale spoko wybory będą pomyślimy.
Odpowiedz
fartom
2010-02-12 11:08:26
0 0
Ten most w młynnym to jest chyba czysta samowolka, nikt sie do niczego nie stosuje i wszystkie zezwolenia maja w nosie, a podobno żyjemy w państwie prawa. A co do tego remontu objazdu, to wyobraża moze ktoś sobie jak to ma niby wyglądać, no chyba nie bardzo, teraz sie tam minąć nie idzie a co dopiero jak by zaczeli remont.Zapewne wyremontują tą droge i owszem ale dopiero jak most skończą, tylko nikt otwarcie o tym nie powie. A swoja drogą to ciekawe czy za 300 tyś zrobią niby taką rewelacyjną droge??
Odpowiedz
Stachu
2010-02-12 11:08:45
0 0
Ja to się i tak dziwię mieszkańcom. Powinni się zebrać i zablokować tamtejszą drogę.
Odpowiedz
zorro
2010-02-12 11:47:11
0 0
Zgadzam się z Panem Starostą - Powiat napewno w tej sprawie nie popełnił błędu. Nie chcę rozstrzygać kto jest winny ale wydaje mi się, że dużo prawdy jest w słowach Pana Puchały.
Odpowiedz
zorro
2010-02-12 11:49:20
0 0
I żeby nie było, rozumiem postawę ludzi tam mieszkających, rozumiem równiez kierowców którzy borykają się z trudnymi warunkami na 'objeździe' bo sam tamtędy czasem jeżdżę i krew człowieka zalewa jak to się widzi...
Odpowiedz
konto usunięte
2010-02-12 11:58:50
0 0
Straszne że ludzie sa bez serca, mieli czas na program naprawczy. A my dalej jezdzimy polami dziurami, od czasu do czasu jest policja, ale co moga zrobić zamknac ruch.... Juz niema poboczy błoto, dzieci ze szkoły gimnazjalisci chodzą polami nikt nie zadbał o te dzieciątka refundacja spływa do miasta za gimnazialistów, mogli jakies porozumienie zawrzeć na dowóz dzieci na czas remontu mostu.. samochody nie moga sie minać w nie których miejscach... jak pieszy ma przechodzić....
Odpowiedz
crusader
2010-02-12 12:03:28
0 0
lepiej nie ruszać się wogóle z domu i tak jest zimno na dworze,
Odpowiedz
rafiok
2010-02-12 12:09:08
0 0
jeszcze chwila i nikt nie będzie tam jeździć bo się nie będzie dało.i nikt nie musi zamykać drogi sama się zamknie
Odpowiedz
limonovion
2010-02-12 12:10:12
0 0
zorro poczekaj z uniewinnianiem do zakończenia postepowania prokuratorskiego i postawienia zarzutów za karygodne zaniedbania i brak na chwilę obecną jakiejkolwiek próby naprawienia tego błędu urzedasów. piszę to dlatego ze jak zaczniesz po kolei wszystkich urzedasów uniewinniać to okaże się że winni są ci co tam jeżdżą bo jkby nie jezdzili to by wogóle problemu nie było....nie oderwą cztery litery od stołków urzedasy i zajmą się tym za co biorą ciężkie pieniądze...
Odpowiedz
frajer
2010-02-12 13:04:01
0 0
Z powodu licznych korkow jakie sa na 'rowni Łososinskiej' mieszkańcy Młynnego ułatwiaja sobie przejazd http://www.youtube.com/watch?v=Z4zr5FABS8U
Odpowiedz
konto usunięte
2010-02-12 13:23:24
0 0
zorro jestem z tobą. wogóle to objazd jest wytyczony tylko ze polaczki to takie są ze chcieli by miec wszystko w jeden dzien, nowy most szeroki objazd!!! a gdzie jest powiedziane ze koło stadionu idzie objazd?!!! Objazd wytyczony jest przez Pasierbiec!!! współczuje mieszkancą Łososiny ale starosta jest czysty to ludzie w polsce są tak nauczeni ze szkoda 3 km jechac na około lepiej ludzią po pod okna ciekawe jakby ci kierowcy musieli tam mieszkac?!!! a to zaledwie 10 min dluzej sie jedzie górą po nowym asfalcie, ale co tam lepiej po dziurach i narzekać...!!!
Odpowiedz
kalejdoskop
2010-02-12 14:41:56
0 0
w ogóle to mogliby nie remontować tego mostu, bo widać, że to okolicznym mieszkańcom przeszkadza. Najlepiej by było gdyby most zamknęli i wtedy byście jeździli tak samo jak teraz, tylko dożywotnio:)))
Odpowiedz
andzia287
2010-02-12 15:32:12
0 0
xxxsb, kalejdosdop:Wiecie o czym wy w ogóle piszecie?Jechaliście kiedyś przez Pasierbiec jak jest ślisko?Nie sądzę, wiec radzę Wam się przejechać i zobaczyć buksujące samochody staczające się do rowu, a dopiero potem wypowiadać.xxxsb:tylko 10 min. dłużej? Dla mnie to jest aż 10 min!Poza tym kto mi wróci za paliwo?A pomyślałeś jak mają dojechać służby ratunkowe kiedy liczy sie każda minuta a nawet sekunda?Jak nie musicie tamtędy jeździć to się nie odzywajcie!I żeby było jasne:ja rozumiem mieszkańców, że się oburzają, ale dlaczego ja mam cierpieć za błędną decyzję ZDW i naszych władz, i dodawać sobie drogi oraz narażać się na duże niebezpieczeństwo?Pieniądze na remont 'równi łososińskiej' przyznane, tylko kiedy w końcu ktoś ruszy tyłek ze stołka urzędniczego i coś zrobi?Bardzo dobrze, że sprawa trafiła do prokuratury.I winni tu są wszyscy:i ZDW, i nasze władze także.Jedni zwalają na drugich:władze samorządowe twierdzą, że się nie zgodziły na objazd przez Pasierbiec, a pan Wcisło wciska nam, że jednak dostał pozytywną opinię od władz samorządowych co do wytyczonego objazdu.Ktoś tu w takim razie kłamie.Prawda taka, ze każdy urzędas dba wyłącznie o dobro swojego tyłeczka i ma w nosie dobro swojego elektoratu!Przyjdą wybory to wam pięknie podziękujemy za traktowanie nas jak śmieci.W końcu sprawiedliwość was też dosięgnie.
Odpowiedz
harnas
2010-02-12 15:53:06
0 0
xxxsb masz rację, objazd jest przez Pasierbiec tylko wszyscy narzekać umieją. Prokuratura i tak się niczego nie dopatrzy, bo w polsce tak jest. A ty andziu 287 w ogóle masz prawo jazdy że się boisz jeździć? samochody buksują bo na letnich oponkach jeżdżą bo ,,takie jest prawo,,. Mi jakoś nie przeszkadza jazda przez Pasierbiec....
Odpowiedz
spoon
2010-02-12 18:02:15
0 0
Z objazdem przez Pasierbiec jest tak: 1. Rzeczywiście jest :) - to jest pewne 2. Kto nie chce uszkodzić samochodu - jednak jeździ tamtędy, pomimo straty czasu i pieniążków na paliwo. 3. Niestety razem z samochodami osobowymi jeżdżą samochody ciężarowe - i to nie tylko te z przedziału 3,5-12 t DMC ale doładowane na maxa ciągniki siodłowe z naczepami. Skoro ludzie złożyli ten wniosek do prokuratury - mieszkańcy i użytkownicy drogi przez Pasierbiec również powinni zlożyć podobny - ponieważ władze i policja dopuszczają ruch samochodów tonażowo niedostosowanych do tych warunków i nawierzchni. Nikt mi nie przejdzie przez rozum, że zostały ustawione znaki i to wina kierowców. Tak się złożyło, że sam, gdybym miał taką alternatywę jak oni (dziesiątki km. naddatku + strata cennego czasu liczonego na tacho) ryzykowałbym mandatem. To tak czy siak jest bardziej opłacalne, ponieważ wysokość ewentualnego mandatu + prawdopodobieństwo ukarania przez policję - wg wszelkich obliczeń, przy dzisiejszym stanie rzeczy - jest tańszą alternatywą. Co więcej patrząc na argumenty tego całego pseudodyrektora Wcisło, można wysnuć wniosek, że rzuca nimi w przekonaniu, że rozmawia z idiotami. Argument, że most zastępczy jest za drogi i że ZDW nie stać na taki wydatek, jest śmieszny w obliczu tego co muszą dodatkowo wydać kierowcy, ktorych ta decyzja dotyka bezpośrednio. Co więcej, jestem ciekaw jak do sprawy użytkowania drogi przez TIR-y podejdzie pan Szkarłat z Limdrogu. W wakacje robil generalny remont drogi dla samochodów osobowych a nie wielkich ciężarowek. Może ktoś jest w stanie mi odpowiedzieć na pytanie dlaczego NIK lub inna instytucja kontrolna nie sprawdzi czy nie dopuszczono się celowego marnotrawstwa środków? Starostę w tym temacie raczej rozgrzeszam, ale co do władz ZDW i Gminy ... raczej znacie moje zdanie.
Odpowiedz
limonovion
2010-02-12 18:11:01
0 0
http://www.gazetapodatnika.pl/artykuly/nowy_sposob_na_opieszalych_urzednikow-a_11280.htm
Odpowiedz
smo
2010-02-12 18:25:17
0 0
Tak trzymaj spoon :)
Odpowiedz
harnas
2010-02-12 18:51:08
0 0
Spoon, Wolimex jeździ przez pasierbiec aż dudni ma znajomości i nikt i nic tego nie zmieni nawet jeśli jeździ poprzed radiowozy policyjne, sporadycznie trafi się ,,tir,,bo nie patrzył na znaki, a z kalkulacji to tak jak piszesz, lepiej przyjąć mandat niż jeździć przez sącz, takie realia, andzia 287 nie ma prawka i boi się jeździć przez pasierbiec nawet za pasażera...
Odpowiedz
andzia287
2010-02-12 19:13:32
0 0
harnas: dla Twojej wiadomości powiem Ci, że prawko mam prawie 7 lat i jeżdżę praktycznie codziennie, i absolutnie się nie boję:)Tylko powiedz mi czemu ja mam ponosić konsekwencje głupiej decyzji ZDW i dodawać sobie kilometrów?Czemu mam tracić czas i pieniądze?Jak mi wrócisz pieniądze za paliwo to będę jeździć przez Pasierbiec.Parę razy spotkałam się tam z TIR-ami, które jeżdżą, jakby były 'panami tej drogi' zapominając o jej innych użytkownikach. spoon oczywiście ma rację.Prawda jest taka,że winni są urzędnicy z ZDW i nasze władze także, głównie Gmina. I to właśnie oni powinni ponieść konsekwencje.
Odpowiedz
smo
2010-02-12 20:32:22
0 0
Mieszkańcy powinni sobie zablokować przejazd własną droga osiedlową. Z pewnych źródeł wiem, że wójt nie miałby nic przeciwko takim poczynaniom. Zresztą ciekawe co władze zrobią kiedy pod którymś autem zawali się mały mostek koło MIDREWU. Teraz jest tak podziurawiony że niedługo tłumiki ludzie będą tam zostawiali... Największym problemem w tej sprawie są zaniedbania urzędników. Most powinien być odremontowany już parę lat temu. A tak to musieli zamknąć go w zimie i andzia ma problemy z objazdem. BTW andzia : raz piszesz że się boisz jeździć przez Pasierbiec, bo taakie góry, auta do rowów wjeżdżają i nie pamiętam co tam jeszcze, a raz że masz AŻ 7 lat prawo jazdy i się nie boisz .... hm.
Odpowiedz
Rasputin
2010-02-12 21:16:56
0 0
Mostek koło Midrewu rządzi...jeszcze chwila i będzie pierdut. Co do blokowania 'michurówki' to nie sądzę, że do tego dojdzie, bo to 'przeca nie łojcowizna' tylko droga publiczna. Jak ktoś ją zablokuje to pokaże mu 'faka' i rozjadę. Mam pretensję o jedną rzecz-o czas rozpoczęcia rewolucji mostowej - jakby remont mostu zaczął się na wiosnę to do zimy ludzie by się przyzwyczaili do objazu 'beze Pasierbiec' i na zimę nie byłoby takiego jęczenia jak teraz...a tak to na dzień dobry kierowcy dostali palcem grzebalcem tam gdzie światło nie dochodzi i jest bunt. Najlepsze jest jęczenie, że dziury na 'michurówce'...no to jak przeszkadza, to sru w górę na highway przez Pasierbiec,a nie jęczeć. Ja zaciskam zęby i zwieracze i jadę skrótem skrótów ;).
Odpowiedz
konto usunięte
2010-02-12 22:26:57
0 0
Kochana Andziu obawiam sie ze zachodzi prawdopodobienstwo iz kupilas prawko u pewnego Pana w słopnicach badania tez tam chyba robilas bo cos z Tobą niebardzo! Nierozumiem czemu w polsce wszystko musi byc na odwrót, po co jakie kolwiek przepisy. Powiedz mi Andziu czemu dzieci idące do szkoły niemogą swobodnie isc poboczem drogi osiedlowej, bo tobie niechce sie wstac 10min wczesniej i przejechac przez Pasierbiec?!! Co do pogotowia czy straży to pojazdy uprzywilejowane, moze gdzies o tym slyszalas, ale nic po tym jezeli Andzia i reszta podobnych do niej cwaniaczków jadą koło Midrewu bo jest szybciej, tym sposobem blokując szybszą droge takim służbą!!! na pasierbiec moze i jest góra i zakrety ale przeciez niemieszkamy w holandii, przez te 7lat co masz prawko pewnie 6,5 roku lezało nieużywane. Przepraszam ale im mniej takich ludzi jak Ty w polsce były by szanse na lepsze życie!!!
Odpowiedz
konto usunięte
2010-02-12 22:39:52
0 0
Andzia trza bylo nieinwestuwac u Moniki to na paliwko by starczylo,:D co to są TIR-y ?? moze ktos jechal Lublinem albo Żukom a Ty niemogłaś sie minąć:D hmm jakby tak policzyc to przez Pasierbiec wyjdzie pewnie ze 2 zł drozej w obie strony, a wymiana zawieszenia jeżdząc dołem pewnie sporo wiecej, zeby tak ktos jeszcze miske olejową rozbił... oszczednosci jak sie patrzy:D
Odpowiedz
konto usunięte
2010-02-12 23:09:03
0 0
smo jak nie pamietasz to porostu czytaj ze zrozumieniem tnz.wroc do danego tekstu i przeczytaj uwazniej
Odpowiedz
andzia287
2010-02-12 23:10:02
0 0
xxxsb: nie zamierzam tracić czasu ani pieniędzy na durnowaty objazd przez Pasierbiec.I myślę, że nie jest to tylko moje zdanie.A jak Tobie się 'przelewa' i masz na tyle czasu to sobie jeździj przez Pasierbiec.Lublin czy Żuk jak dla mnie to nie TIR-y.I wszelkie pretensje związane z objazdem, w tym problem ruchu pieszych, który rzeczywiście jest problem zgłaszaj do to tych, co są za to odpowiedzialni za taki stan rzeczy a nie do mnie.
Odpowiedz
konto usunięte
2010-02-12 23:17:46
0 0
piszemu=y o objazdach tu i tam . taka inwestycja byla palnowna dlugi czas wczesniej i jest to bardzo duza inwestycja .wiec zeby zaspokoicz oczekiwania wszystkich wystarczylo by zrobic obok remointowanego mostu przeprawe zastepcza ,z ruchem wahadlowym ewentulanie ,z tego co wiem to wlasciciel wolimexu jest w stanie zrobic cos takie go bez problemu .ale trza chciec...
Odpowiedz
andzia287
2010-02-12 23:18:54
0 0
xxxsb: poza tym następnym razem jak cokolwiek napiszesz to weź do ręki słownik ortograficzny, bo Twoje błędy rażą.No cóż...właśnie po tym widać jaki jest Twój poziom kultury, inteligencji i myślenia.Szkoda słów dla takich osób, jak Ty.Najpierw naucz się poprawnie pisać a dopiero potem wypowiadaj się.A jak nie, to może wróć do podstawówki:) Właśnie Twój poziom inteligencji reprezentuje większość urzędasów w Polsce, dlatego mamy, to co mamy, czyli nic nie mamy. A może Ty jesteś jednym z nich.
Odpowiedz
bestia25
2010-02-13 00:16:05
0 0
A gdzie habibi44 ??
Odpowiedz
telewizor
2010-02-13 11:32:35
0 0
To chyba koniec obecnej władzy Gminy ...
Odpowiedz
ja55
2010-02-13 15:52:51
0 0
Do xxxsb .Zderzenie busa z samochodem dostawczym 2010-02-13 15:06:40 Młynne. Objazd drogi w Młynnem przez Pasierbiec jest śliski i niebezpieczny. Przed południem doszło tam do zderzenia samochodów - w jednym z nich podróżowały siatkarki jadące na mecz. I tak oto wygląda twój objazd na nowym asfalcie przez pasierbiec. nic dodać nic ująć
Odpowiedz
adam24adam
2010-02-13 15:57:36
0 0
Andzia skoro tak piszesz o inteligencji i kulturze to może by tak grzeczniej co?
Odpowiedz
kalejdoskop
2010-02-13 20:25:26
0 0
nawet na drodze bez objazdu auta się zderzają, jest ślisko trzeba uważać.
Odpowiedz
warka
2010-02-23 08:47:29
0 0
droga przez równię jest drogą publiczną i jej blokowanie podlega karze - jedyne co można zrobić to zmienić organizację ruchu i np. wprowadzić ruch jednokierunkowy, no ale to juz by bylo samobójstwo....
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Sprawa objazdu w prokuraturze"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]