8°   dziś 10°   jutro
Wtorek, 05 listopada Elżbieta, Sławomir, Dominik, Zachariasz, Balladyna

Szkolne stołówki pójdą do likwidacji?

Opublikowano 14.06.2013 07:12:29 Zaktualizowano 05.09.2018 08:46:41 top

Dobra. W ramach racjonalizacji wydatków władze Gminy Dobra zamierzają przekształcić szkolne stołówki. Ma to przynieść ok. 180 tys. złotych oszczędności w skali roku. Niestety, jak informuje nasza Czytelniczka, pracę może stracić 17 osób.

O sprawie zostaliśmy poinformowani przez jedną z naszych Czytelniczek. Z wiadomości, którą otrzymaliśmy, wynika że w miejsce tradycyjnych szkolnych stołówek ma pojawić się catering. - Ostatnio odbyło się spotkanie w tej sprawie z dyrektorami szkoły, na którym wójt polecił przekazać pracownikom, iż z dniem 30 czerwca dostają wypowiedzenie - pisze. - Pracę straci 17 osób.

Z prośbą o wyjaśnienie sprawy zwróciliśmy się do wójta Dobrej, Benedykta Węgrzyna. Ten informuje, że decyzje w sprawie stołówek jeszcze nie zapadły. - W chwili obecnej jesteśmy na etapie wstępnych wyliczeń. W najbliższych dniach odbędą się komisje Rady Gminy, w trakcie których sprawa będzie dokładnie analizowana i zostaną podjęte odpowiednie decyzje - mówi wójt. Niestety jesteśmy zmuszeni do racjonalizacji wydatków w wielu sferach, m.in. i w kwestiach związanych z żywieniem dzieci w szkołach - tłumaczy.

Pytany o zwolnienia pracowników z obsługi stołówek, odpowiada: - Dopuszczamy taką możliwość, że obecnie pracujące osoby, założą działalność i będą świadczyć dla nas takie usługi.

Zdaniem naszej Czytelniczki rodzice dzieci korzystających ze stołówek nie zostali jeszcze poinformowani o planowanych zmianach, które mogłyby okazać się dla nich niekorzystne, jeśli ceny posiłków wzrosną po przekształceniach stołówek.

Wójt Benedykt Węgrzyn zapewnia jednak, że do tego nie dojdzie. - Założenia jakie podjęliśmy są następujące: koszty jakie będą ponosić rodzice mają pozostać na tym samym poziomie jak dotychczas, czyli ok. 2,20 zł, tzw. wsad do kotła - mówi. Posiłki mają być przygotowywane na miejscu, w szkolnych kuchniach i ewentualnie dowożone tam, gdzie kuchni nie ma, czyli tak jak to ma miejsce obecnie.

Więcej szczegółów w kwestii przekształceń szkolnych stołówek będzie znanych po posiedzeniach gminnych komisji - wtedy władze podejmą konkretne decyzje.

Dwa lata temu podobne rozwiązanie próbowały wprowadzić władze miasta Limanowa. Po protestach rodziców od pomysłu odstąpiono.

Do tematu będziemy wracać.

Komentarze (49)

komentator000
2013-06-14 08:41:02
0 0
Uważam, że nie można dopuścić by nasze dzieci jadły posiłki cateringowe - czy Pan Wójt chciałby, aby jego dziecko jadło posiłek którego składniki ze względu na 'oszczędności' pochodziły z Biedronki. Panowie i Panie poczytajcie jak istotne jest odżywianie szczególnie w okresie rozwoju dziecka. Ja jako rodzic dziecka z przedszkola w Dobrej mówię NIE dla pomysłu likwidacji.
Odpowiedz
paprotnik
2013-06-14 10:18:26
0 0
2 zł 20 za obiad to naprawdę mało,takie warunki to rewelka ale niestety ktoś za to musi zapłacić,rodzice, którzy chcą odżywiać dziecko z wyższej półki a nie biedronkowo muszą wiedzieć że za to nie może płacić cała gmina.Ja mając dzieci w szkole nie posyłałam na obiady, ponieważ sama gotowałam w domu i tak jak mnie było stać to dzieci moje jadły albo brały kanapki do szkół i nikt mi do niczego nie dopłacał.
Odpowiedz
bobana
2013-06-14 11:15:49
0 0
Oczywiście,że najlepiej jest oszczędzać na dzieciach i to jest właśnie nasz polityka prorodzinna!! Niech wójt oszczędzi trochę na sobie.... W szkole w Skrzydlnej też odbyło się zebranie rodziców na temat likwidacji stołówki,chciałabym zaznaczyć,że oczywiście nasz wójt się nie pojawił pomimo zaproszenia,zresztą czego oczekiwać od niego skoro nawet pani dyrektor szkoły się nie pojawiła,ani nikt w zastępstwie,wstyd!
Odpowiedz
smo
2013-06-14 11:37:11
0 0
dobre i 180 tys, będzie na nagrody dla urzędasów.
Odpowiedz
kolo2
2013-06-14 11:50:55
0 0
Wyobraźmy sobie że przejmuję kuchnie. Myślicie że nie będę chciał wypracować jak największego zysku? A jak? Zaniżając i to drastycznie jakość posiłków.
Odpowiedz
kary123
2013-06-14 12:55:27
0 0
powoli ,powoli .. gdzie w gminie gotuje az 17 osob jedno danie ? przeciez to paranoja zeby np 17 osob w gminie gotowalo zupe ogorkowa czy ryz z truskawkami ? Wojt ma racje i popieram go, po co tyle etatow ? jestem nauczycielką i widze ze na kuchni tylko sie siedzi i kawe pije i plotkuje , nikt z rodzicow tego nie widzi ? pytam sie gdzie sa te wrzeszczace osoby ? gdzie ? Niech to wezmie ktos w prywatne rece i gotuje w tych szkolach i zostawi tych ludzi zatrudnionych a wtedy zobaczy ile etatow jest potrzebnych a nie 17 az ????? masakra . My nauczyciele widzimy jak na codzienn tu jest .. wiec po co ten wrzask !! Wójcie wreszcie rozsadne decyzje !!
Odpowiedz
paprotnik
2013-06-14 13:04:29
0 0
kary 123 masz racje
Odpowiedz
KKK259
2013-06-14 13:09:48
0 0
Zatem proszę, kary123 i paprotnik ugotujcie od godziny 7.00 na 11.30 220 obiadów. Bądź jak w przedszkolu przygotujcie 3 posiłki na 150 dzieci. Jak jeszcze zdążycie wypić kawę i poplotkować to gratuluję szybkości!
Odpowiedz
oridzinalna
2013-06-14 13:36:13
0 0
Zanim zaczniesz się wypowiadać kary123 to zweryfikuj swoje informację. Kucharki nie pracują w gminie tylko w szkołach w gminie Dobra. W samej Dobrej są 2 szkoły i przedszkole co daje 3 budynki, czyli 3 kuchnie, czyli sam sobie policz ile osób w jednej kuchni musi pracować żeby ugotować posiłki dla dzieciaków. A do tego masz szkołę w Jurkowie, gdzie również jest stołówka i gotują tam posiłki dla pobliskich mniejszych szkół. I jeszcze do tego dochodzi szkoła w Skrzydlnej. Więc dla tylu szkół mają może pracować 2 kucharki i biegać od szkoły do szkoły??? Pomyśl zanim coś napiszesz
Odpowiedz
moro
2013-06-14 17:40:01
0 0
Kary123 chyba studia zrobiłaś zaocznie bo pisać to ty nie umiesz. Taktu też nie masz. Dlaczego żadna z kucharek nie wrzuciła tekstu, że jedna z nauczycielek nie uczy dzieci tylko obserwuje co się dzieje w kuchni? Pewnie są lepiej wychowane...
Odpowiedz
mutter
2013-06-14 18:11:54
0 0
Popieram głosy na NIE! Moje dzieci korzystały z przedszkolnej stołówki w Dobrej. Było zróżnicowane jedzenie, często własne wypieki, dobre, lubiane przez dzieci desery, repeta w razie potrzeby. Nie wydaje mi się, by panie w tej, i każdej kolejnej kuchni w gminie, a nawet powiecie, przygotowały posiłki, siedząc i plotkując. Gary też się same nie zmyły.
W limanowskich szkołach rodzice się nie zgodzili na takie rozwiązanie jak catering. Co prawda cena obiadu jest wyższa niż Dobrej mniej więcej o złotówkę, ale może to właśnie jest sposób na rozwiazanie problemu. Rodzic, któremu zależy na tradycyjnej stołówce, chętnie dopłaci do posiłków a gmina trochę zaoszczędzi.
Odpowiedz
konto usunięte
2013-06-14 18:28:05
0 0
Pewnie kucharka to nie człowiek i nie potrzebuje się niczego napić, tylko stać przez osiem godzin na baczność przy garach.
Nauczyciele na pewno w pracy kawy nie piją... a może by tak o wynikach w nauczaniu coś powiedzieli...
Odpowiedz
PORTA
2013-06-14 18:38:46
0 0
CO MOŻE POWIEDZIEĆ NAUCZYCIEL O PRACY W KUCHNI ? NAUCZYCIEL PRACĘ ZACZYNA SIĘ O GODZINIE 8.00 O ILE SIĘ NIE MYLĘ PANIE Z KUCHNI ZACZYNAJĄ JĄ O GODZINIE 6,00 A CZASEM JUŻ WCZEŚNIEJ . NIE WYDAJE MI SIĘ ŻEBY PRZYCHODZIŁY TAK WCZEŚNIE POPLOTKOWAĆ . A TAK POZA TYM MOŻE PANI NIE SMAKOWAŁ OBIAD BO NIE BYŁO NA PRZYKŁAD ŁOSOSIA A TYLKO RYŻ Z TRUSKAWKAMI NO ALE JEŻELI POTRAFI PANI UGOTOWAĆ OBIAD ZA 3,50 BO TYLE PŁACĄ DOROŚLI TO ZAPRASZAMY DO JAKIEJ STOŁÓWKI BĘDZIE OKAZJA SIĘ WYKAZAĆ.
Odpowiedz
kary123
2013-06-14 19:50:42
0 0
nie uczylam tylko w jednej szkole w zyciu wiec wiem lepiej niz PORTA, MORO I ordzinalna -Ty jestes naprawde ordzinalna . Podwincie rekawy i do roboty ....
Odpowiedz
TuronGorski
2013-06-14 19:53:51
0 0
nigdy nie mogłem pojąć dlaczego im grubsza kucharka to tym cieńszy krupnik....
Odpowiedz
PORTA
2013-06-14 20:01:21
0 0
KARY123 ZAPRASZAMY DO KTÓREJKOLWIEK STOŁÓWKI NA GODZ.6,00 PANIE NA PEWNO SIĘ UCIESZĄ Z DODATKOWEJ POMOCY MOŻE TRZEBA W KOŃCU ZOBACZYĆ CO TO PRACA FIZYCZNA I WTEDY BĘDZIEMY ROZMAWIAĆ O KONKRETACH.
Odpowiedz
moro
2013-06-14 20:11:12
0 0
To pewnie dlatego w kilku że pozbywali się ciebie bo zamiast patrzeć sobie na ręce patrzyłaś na innych.
Odpowiedz
rozsadna21
2013-06-14 20:56:47
0 0
Czy Wy jesteście normalni?? Mówie o tych, którz są za likwidacją! A pomyśleliście z czego te panie utrzymają rodziny? Myślicie, że one tylko piją kawę w pracy? kary123 a Pani to niby co w pracy robi? Dzieci uczy? Najpierw niech Pani popatrzy na siebie a potem ocenia pracę innych!! Myśli Pani że w kuchni się tylko odpoczywa?? To może niech pani się zamieni z tymi kucharkami!! Dla mnie to jest chory pomysł żeby wprowadzić catering, może i tańszy ale to nie wójt straci posade tylko 17 innych osób...
Odpowiedz
ogrodniczka5
2013-06-14 21:05:39
0 0
bobana wójt nie będzie oszczędzał na sobie urzędnikom też nie zabierze - tak powiedział na wstępie na zebraniu z rodzicami .
Tak na marginesie , osoby które nie mają mgr przed nazwiskiem to nie ludzie?
Odpowiedz
rozsadna21
2013-06-14 21:09:45
0 0
Popieram ogrodniczka5. Ale widocznie mgr zawsze wiedą lepiej. A Pani kary123 gdyby popracowała w kuchni to by chyba zaczęła szanować to jaką ma pacę, i że wogóle ją ma!!
Odpowiedz
ryniu
2013-06-14 21:11:29
0 0
Jeśli pan wójt szuka oszczędności to może by sobie pensję obniżył.Najlepiej to sięgnąć do cudzej kieszeni.Pani profesor kary123 to chyba z przepracowania takie głupoty opowiada.Po osiemnastu godzinach pracy tygodniowo ,może się w główce poprzewracać.
Odpowiedz
ogrodniczka5
2013-06-14 21:20:24
0 0
wójt i PANOWIE RADNI ktorych tak ochoczo aczkolwiek poniewczasie stwierdzam wybraliśmy oszczędności w oświacie już zrobili zamykając szkoły w Porąbce, Gruszowcu ale widać to ciągle zamało ....
Odpowiedz
moro
2013-06-14 21:29:33
0 0
Przecież teraz jeszcze na dowozach oszczędzi.
Tylko patrzeć jak fotoradary i parkometry poustawia.
Odpowiedz
ogrodniczka5
2013-06-14 21:35:24
0 0
moro masz rację inwestycje muszą się zwrócić !
pani KARY jak nauczycieli będą zwalniać to nie będzie wrzasku to będzie JAZGOT..... ,etat nauczyciela już nie taki pewny...
Odpowiedz
PORTA
2013-06-14 21:35:33
0 0
PROPONUJE JESZCZE ZEBY PANI KARY123 DO TYCH WIECZNIE PIJACYCH KAWE KUCHAREK DODAŁ JESZCZE PANIE KTÓRE SPRZATAJĄ SZKOŁY NO I OCZYWIŚCIE KONSERWATORÓW BO PRZECIEŻ NIE MAJĄ NIC DO ROBOTY A TAK SWOJĄ DROGĄ PRZECIEŻ TO TEŻ OŚWIATA Z PRZEWOZAMI SZKOLNYMI WÓJT SOBIE JUZ PORADZIŁ STOŁOWKI SA KOLEJNE WIĘC MYŚLĘ ŻE ZA ROK PANIE SPRZĄTACZKI I KONSERWATORZY PRZECIEŻ TO TEŻ MOGĄ ROBIĆ INNE FIRMY
Odpowiedz
ogrodniczka5
2013-06-14 21:45:38
0 0
następni w grafiku są magistrzy
wszyscy zwolnieni ustawią się w kolejce po zasiłek Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej ....tylko gdzie wójt znajdzie na to kasę? może zgra w totolotka ?
Odpowiedz
moro
2013-06-14 21:52:10
0 0
Porta idźmy dalej. Przecież nauczyciele też mogą być wynajmowani z firmy zewnętrznej, wtedy dopiero byłaby oszczędność! W sumie to bez Wójta też można żyć...
Odpowiedz
konto usunięte
2013-06-14 22:01:46
0 0
...skoro zapomniał kto na niego głosował.
Miejmy nadzieję, że nasi radni okażą więcej zdrowego rozsądku i wybiją to Wójtowi z głowy. Nie zawiodą chyba naszego zaufania.
Odpowiedz
mika77
2013-06-14 22:10:47
0 0
Popieram crazycrow mam nadzieję że NASI RADNI postarają się Naszego WÓJTA troszke przystopować i pomyślą o swoich dzieciach bądź wnukach nie tylko przez pryzmat pieniędzy i oszczędności. Może nie podsuwajmy WÓJTOWI takich pomysłow bo przecież gotów tak zrobić i nie dość że nasze dzieci glodne to i w brudzie utoną w szkole.
Odpowiedz
bearchen
2013-06-14 22:36:01
0 0
No brawo!
Likwidujmy wszystko, przeciez trzeba zaczac oszczedzac.
A w ogole bylismy kiedykolwiek rozrzutnym krajem??
Bo odkad pamietam to bieda u nas az piszczy.
Odpowiedz
bobana
2013-06-14 22:57:30
0 0
jak dobrze,ze taki ruch sie zrobil,moze dzieki temu wojt nie zlikwiduje naszych stołówek :):) trzeba sie mu przeciwstawiac,bo zle sie dzieje!!.wiec jeszcze raz,SZANOWNY PANIE WOJCIE OSZCZEDNOSCI POSZUKJA W WLASNEJ KIESZENIE A OD NASZYCH DZIECI WARA!! NA NICH OSZCZEDZAL NIE BEDZIESZ!
Odpowiedz
moro
2013-06-15 09:30:40
0 0
Jest jeszcze coś o czym musimy wiedzieć. Jeden z radnych pojechał tam gdzie wprowadzono cateringi lub panie kucharki wzięły kuchnie w ajencje. Koszt posiłków wynosi około 8 zł i delikatnie mówiąc nie są wartościowe. Więc niech wójt nie mówi że nic się nie zmieni, bo to jest zwykłe mydlenie oczu.
Odpowiedz
qwerta
2013-06-15 17:08:33
0 0
z tego co się orientuję to wójt bez decyzji radnych niewiele może, tak więc przekonamy się teraz w czyim interesie działają WYBRANI PRZEZ NAS radni
Odpowiedz
kary123
2013-06-16 00:33:13
0 0
dajcie zdecydowac wojtowi i radnym a nie krzyczec tu na tym portalu .... co za dewoty ...... p.s.pozdrawiam tu wypowiadajace sie pracownice kuchni ktore za wszelka cene chca byc nietykalne !!!!
Odpowiedz
moro
2013-06-16 09:23:36
0 0
Kary123 na pewno są tu panie kucharki i nie dziwi mnie to bo każdy ma prawo bronić swojej pracy ale widzę też opinie matek którym chodzi o ich dzieci. A ty to chyba jesteś od wójta bo dużo wazeliny w twoich wpisach.
Odpowiedz
kary123
2013-06-16 12:31:16
0 0
wazwlina to Ty pachniesz bo bronisz kucharek ... popatrz na siebie a nie oczerniaj ze jestem nauczycielka od wojta ...
Odpowiedz
kary123
2013-06-16 12:59:31
0 0
... a po drugie , na 4000 osób które czytały ten artykuł to wypowiedziało sie raptem 12 osób na tak dużą gmine ! wiec wynika z tego ze to tak szczerze to nie zależy nikomu na tych stołoówkach ,, gdzie są rodzice .. nie mają internetu ?
Odpowiedz
bearchen
2013-06-16 13:09:40
0 0
11 osob.
Nie naleze do Waszej gminy, ale uwazam, ze pomysl z likwidacja i oszczedzaniem na dzieciach jest totalnie glupi. Mam nadzieje, ze uda Wam sie przekonac wladze gminy i wszystko pozostanie tak jak do tej pory.

Pozdrawiam
Odpowiedz
rozsadna21
2013-06-18 08:49:07
0 0
kary123 RODZICE MAJĄ INTERNET! ALE NIE MAJA CZASU TUTAJ SIEDZIEĆ BO MAJĄ INNE ZAJĘCIA !! ale widze, że Ty tu sporo czasu spędzasz więc chyba masz za dużo wolnego czasu w pracy lub po pracy!! I zastanów się jak byś Ty postąpiła gdybyś miała stracić prace!!
Odpowiedz
plotek12
2013-06-18 14:07:59
0 0
Tak czytam i wyciągam z tego wnioski takie ze kucharki gotujace w tych szkołach tylko narzekają a tak naprawde gotuja tylko 1! danie nie wliczam (przedszkolaków oczywiście) i jest minimum 2 kucharki i do tego pomoce a w zakopanym jest 1 kucharka nie raz z pomoca a nie raz bez gotujaca w sezonie wakacyjnym na400! osob i to nie jedno danie tylko 2! wiec nie narzekajcie tylko sie ruszcie do roboty. a wy rodzice nie zgadzajcie sie na catering!
Odpowiedz
rozsadna21
2013-06-18 21:13:40
0 0
plotek12 może i w Zakopanym jest 1 kucharka ale ona na pewno zarabia więcej, a tak w ogóle to ona sama wiedziała jaka ją praca czeka. Ale ja też na miejscu rodziców bym się nie zgodziła na catering, bo to jest chory pomysł!
Odpowiedz
petent
2013-06-19 10:37:42
0 0
Wójt Gminy podejmując decyzję o zwolnieniu pracowników kuchni (kucharki, intendentki itp.) i zamianie ich na firmy cateringowe , na pewno porównał jakość i cenę tych samych posiłków w różnych stołówkach szkolnych na terenie gminy i nadszedł czas na porównanie z firmą , może wszystkim wyjdzie to na dobre:
- smaczne posiłki
- oszczędność 180tyś, przy zapewnieniu że odpłatność rodzica za posiłek pozostanie na dotychczasowym poziomie.
- krupnik „grubszy”, kucharka szczuplejsza
- dzieci najedzone
- zadowoleni rodzice
Odpowiedz
PORTA
2013-06-19 10:59:11
0 0
plotek12 zapomniałeś dodać ,że ta Pani z Zakopanego na pewno jeszcze w między czasie potrafi pokoje posprzątać , skoczy na zakupy i jeszcze trawnik skosi ;)
Odpowiedz
mika77
2013-06-19 11:06:10
0 0
Petent coś mi tu Urzędem Gminy pachnie. Pomyślmy jak można porównywać cenę tych samych posiłków w różnych stołówkach przy różnej ilości stołujących się ? Ekonomia i logiczne myślenie się kłania.
Odpowiedz
petent
2013-06-19 11:31:11
0 0
Mika77- czy Ty jesteś kucharką (grubą :)),że nie wiesz jak obliczyć cenę jednego kotleta przy różnej ilości żywionych – to tak jak : 2 x 2 = 4.
Nie trzeba tu wielkiej ekonomii, wystarczy ukończenie pierwszej klasy szkoły podstawowej .
Pozdrawiam !.
Odpowiedz
mika77
2013-06-19 12:48:44
0 0
Panie petent kucharki w tym czasie pracują . Swoją drogą ładnie Pan im ubliżył . Nie myślę,żeby którakolwiek Stołówka miała dostęp do internetu w dobie oszczędzania.
Odpowiedz
petent
2013-06-19 13:58:54
0 0
Z tym ubliżaniem, to nie miałem tego na celu, ale tak wyszło i to przez Ciebie mika77 bo trudno Ci zrozumieć że każda stołówka może obliczyć, a nawet oblicza cenę jednego posiłku i te wartości można porównać. Przepraszam wszystkie kucharki te szczupłe i te grube :).
Odpowiedz
ebi
2013-06-19 14:44:39
0 0
Panie redaktorze a Jodłownik?
Odpowiedz
ogrodniczka5
2013-06-19 17:13:54
0 0
PAN WÓJT NA ZEBRANIU WIEJSKIM ZAPEWNIAŁ ZE CATERING NIE
WPROWADZI . TAK WYGLĄDAJĄ ZAPEWNIENIA NASZEJ WŁADZY !!!
PRZED WYBORAMI ZŁOTE GÓRY , PO WYBORACH PAZURY !!!!
CZŁOWIEK SIĘ NIE LICZY TYLKO BILANS ZYSKÓW I STRAT!!!!!!!!!!
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Szkolne stołówki pójdą do likwidacji?"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]