8°   dziś 10°   jutro
Wtorek, 05 listopada Elżbieta, Sławomir, Dominik, Zachariasz, Balladyna

Trzy błędy lekarzy - skutkiem śmierć bliźniąt

Opublikowano 03.10.2013 06:35:12 Zaktualizowano 05.09.2018 08:34:45 top

Limanowa. Trzy błędy popełnione przez lekarzy limanowskiego szpitala miały być przyczyną śmierci bliźniąt, do której doszło w ubiegłym roku - wynika z opinii biegłego, powołanego przez Naczelnego Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej. Trójce lekarzy zarzuca się szczególnie brak należytej staranności w opiece na rodzącą, a przez to przeoczenie zagrożeń ciąży.

Postępowanie prowadzone przez Naczelnego Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej, działającego przy Naczelnej Izbie Lekarskiej w Warszawie, zostało wszczęte z urzędu 23 sierpnia 2012 roku. Dotyczy ono bliźniąt, które na przełomie maja i czerwca ubiegłego roku przyszły na świat martwe w limanowskim szpitalu.
Przypomnijmy: w ubiegłym roku do limanowskiego szpitala przyjechała w nocy kobieta w 7 miesiącu ciąży po odejściu wód płodowych. Rano urodziła bliźnięta, ale dzieci były już niestety martwe.

Jak informowaliśmy dwa tygodnie temu, Naczelny Rzecznik Odpowiedzialności Zawodowej postawił zarzuty trzem lekarzom, pracującym w Szpitalu Powiatowym w Limanowej.

Udało nam się dotrzeć do opinii powołanego przez NROZ biegłego sądowego z zakresu ginekologii i położnictwa prof. dr hab. med. Romualda Dębskiego (specjalista w zakresie położnictwa, ginekologii, endokrynologii, ultrasonografii i diagnostyki prenatalnej). Wynika z niej, że limanowscy medycy popełnili trzy błędy, które były przyczyną śmierci bliźniąt.

Biegły twierdzi, że badanie KTG wykonane na oddziale dotyczyło wyłącznie czynności serca jednego płodu - błędem zatem było nieprawidłowe zamontowanie głowic aparatu KTG i nierozpoznanie faktu, że uzyskiwany jest zapis tylko jednego z bliźniąt.

Błędem okazał się również brak oceny postępu porodu, pomimo utrzymywania się czynności skurczowej, oraz przerwanie monitorowania kardiotokograficznego przy nieprawidłowym zapisie czynności serca płodu.

W tej sytucji pacjentka powinna być w trybie pilnym przekazana do ośrodka o wyższej referencyjności, posiadającego trzeci stopień.

Okazuje się, że zarzuty trzem lekarzom postawiono już w czerwcu tego roku. Naczelny Rzecznik Odpowiedzialności Zawodowej wskazał szczególnie na brak należytej staranności w opiece nad rodzącą, co skutkowało przeoczeniem zagrożeń ciąży i w konsekwencji - zgonem bliźniąt.

Pełnomocnik pokrzywdzonych, adwokat dr Waldemar Ziętek, złożył już do Sądu Rejonowego w Limanowej zawezwanie do próby ugodowej przeciwko Szpitalowi Powiatowemu w Limanowej o zadośćuczynienie dla pacjentki. Termin posiedzenia sądu wyznaczono na 19 listopada.

Odrębne postępowanie prowadzi w tej sprawie Prokuratura Rejonowa w Nowym Sączu, obecnie jest ono jednak zawieszone - prokuratura czeka na sporządzenie opinii biegłych, powołanych z katedry Zakładu Medycyny Sądowej we Wrocławiu. Opinia ma być gotowa dopiero w kwietniu przyszłego roku.
Do tematu powrócimy.

Komentarze (66)

cleveland
2013-10-03 06:55:48
0 0
Czy lekarze zostali zawieszeni - odsunięci od obowiązków? czy szpital wydał jakieś oświadczenie? Milczenie nie jest dobrym wyjściem.Wzbudza niepokój u osób które będą się leczyć w Limanowej.
Odpowiedz
antymon
2013-10-03 07:58:09
0 0
Przynajmniej inicjały tych specjalistów poprosimy:)
Odpowiedz
Doradca
2013-10-03 08:09:24
0 0
A co z pozostałymi postępowaniami?.

Czy jeszcze oprócz Rodzin ktoś o nich pamięta?.

Czy Szpital wypełnił swoje zapewnienia z okresu tych tragicznych wydarzeń?.
Odpowiedz
kinia434
2013-10-03 08:12:33
0 0
o ile jeden lekarz mógłby się pomylić to na miłość Boską gdzie byli ci dwaj..ale w Limanowej jest taka zasada co jeden powie i zrobi to wszyscy pozostali są zgodni w jego decyzji..działa to tak nie tylko w szpitalu ale i na komisjach orzecznictwach o niepełnosprawności..
Odpowiedz
DAKOTA
2013-10-03 09:10:37
0 0
jak sie ma plus 25 na obu oczkach..........
Odpowiedz
DAKOTA
2013-10-03 09:12:18
0 0
jak sie ma problem z........
Odpowiedz
lotos
2013-10-03 09:24:00
0 0
przykre zdarzenie i tralma, dla rodzicow, wogole nie powinlo to miec zdarzenia.... ja w dniu swojego porodu bedac w szpitalu lekarz ginekolog popatrzyl na mnie i stwierdzil ze ja rodzic dzis nie bede a rodzilam mu na oczach wrocilam za 2 godz znow na szpital jak mnie zobaczyl to juz sie nie pokazal przy porodzie inny mna sie zaja za co bardzo mu dziekuje:) a tamten Hmmm.... niech sie goni...... przeraza mnie to sie dzieje w tym szpitalu
Odpowiedz
malaAnia07
2013-10-03 09:31:26
0 0
właśnie z tymi porodami zawszę odsyłają bo to jeszcze nie teraz i karzą czekać a potem się dziwią czemu dzieci martwe się rodzą... wyrazy współczucia dla rodziny...
Odpowiedz
cola
2013-10-03 10:30:44
0 0
...czy w takim kraju chciales zyc
gdzie tylko z nazwy jeszcze twoj
gdzie czerwoni placza na grobach
tych,ktorych sami zabili by zyc...
Odpowiedz
malaAnia07
2013-10-03 10:34:18
0 0
nie wystarczy sam remont porodówki... przydali by się nowi bardziej uprzejmi lekarze...
Odpowiedz
Doriska
2013-10-03 11:00:52
0 0
Lekarze powinni zostać odsunięci... to osoby publiczne, nie rozumiem zatem dlaczego nie podano danych, teraz ludzie na ginekologii czy oddziale położniczym będą się bać leczyć, powaduje to brak zaufania.
To karygodne... Nic nie zwróci kobiecie krzywd wyrządzonych przez nich... trauma zostanie do końca życia. Wyrazy współczucia.
Odpowiedz
juzek
2013-10-03 11:05:22
0 0
Jaki szpital, taka referencyjność...
Odpowiedz
bearchen
2013-10-03 11:18:16
0 0
Rok w zawieszeniu na 2 lata.
Odszkodowanie pokryja z OC szpitala.
Zawieszenie w obowiazkach na pewnien czas, a potem wroca jak gdyby nigdy nic. Jak jest dobry obronca, to i o uniewinnienie powalczy. Czasem sie udaje. Wystarczy poczytac o takich przypadkach w calej Polsce i taki a nie inny obraz sie wylania tego typu spraw. Jak bedzie w tym przypadku?
Moze podobnie?
Trauma rodzicow, najlbizszych niedoopisania. Czy kiedykolwiek zdecyduja sie jeszcze na dziecko po takich przezyciach zalezy od nich samych, chociaz zapewne nie bedzie latwo, bo przypuszczam, ze strach przed porodem pozostanie zawsze.
Odpowiedz
Doriska
2013-10-03 11:25:22
0 0
Prokuratura w Nowym Sączu prowadzi postępowanie... oni są bardzo dokładni. Czuję że lekarzom się tak łatwo nie upiecze- i bardzo dobrze. Niech poniosą surową kare... przez nich zmarły dzieciaki... nie ma radości w najbliższych lecz opłakiwanie, to straszne.
Odpowiedz
juzek
2013-10-03 11:28:43
0 0
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425,14712315,Lekarz_po_kilku_dyzurach_z_rzedu_przyjal_samego_siebie.html

Ciekawe, czy u nas jest lepiej?
Odpowiedz
kinia434
2013-10-03 11:32:33
0 0
@Doriska..@mał[email protected] im wszystko na sucho bo czymże jest kara nawet więzienia za stratę dwóch malutkich istot ludzkich..i jeszcze bezczelnie umywanie rąk od wszystkiego..zero skruchy czy pokory po takim nieszczęściu..bo lekarz to PAN..a to przecież oni są dla ludzi a nie ludzie dla nich..
Odpowiedz
elvis29
2013-10-03 12:10:50
0 0
kinia 434 lekarz tez czlowiek czy ty jak cos robisz nigdy sie nie pomylilas ???
Odpowiedz
Doriska
2013-10-03 12:16:11
0 0
elvis- to był błąd w sztuce lekarskiej, zaniedbanie, karygodne zaniedbanie... nie żyją dzieci, więc przestań @kini zadawać głupie pytania!
Odpowiedz
bearchen
2013-10-03 12:36:32
0 0
@kinia434
To jaka wedlug Ciebie kara jest najlepsza dla tych lekarzy?
Poza tym gdzie to pisalo, ze lekarze nie przyznaja sie i nie wyrazaja zadnej skruchy? Przeoczylam cos?
Mysle, ze to co sie stalo doktorzy nie przyjeli z nadzwyczajna obojetnoscia.
Kazdy z nas ma sumienie. Prawo daje im mozliwosc obrony i korzystaja z niej.W tym przypadku raczej na poblazanie nie maja co liczyc, bo wedlug artykulu i opinii innych sa poprostu winni.
Mnie tylko zastanawia to, ze decyzje podjeli we 3. Wszyscy sie pomylili.
W sumie to nie mi oceniac lekarzy i wydawac osady.
Wspolczuje serdecznie rodzinie, bo wielka tragedia ja spotkala.
Naprawde wielka, nikt i nic nie jest w stanie tego wynagrodzic.
Straszne jest tez to, ze jeszcze nieraz uslyszymy o tego typu przypadkach, bo my nie jestesmy w stanie temu zapobiec. Niestety.
Odpowiedz
kinia434
2013-10-03 12:37:08
0 0
@elvis29..podziękuj Bogu że to twoja matka rodząc ciebie(bo w kapuście napewno cię nie znalazła..choć by wiele na to wskazywało)nie trafiła na tych lekarzy bo by cię tu bardzo brakowało..tak lekarz też człowiek.. ale tu było trzech lekarzy..ktoś kto odpowiada za ludzkie życie nie powinien się mylić a jak jest inaczej niech zmieni zawód..mniej płatny ale pomyłki będą dopuszczalne ..masz jeszcze jakieś pytanie??
Odpowiedz
Rita25
2013-10-03 12:38:34
0 0
Uważam, że powinien się zmienić system dyżurowania. Żaden lekarz niczego nie zrobi porządnie jeżeli pracuje prawie całą dobę - ( dniówka w szpitalu, prywatny gabinet gdzie przyjmuje dopóki są pacjenci, przychodnia oraz dyżury w szpitalu, które dosłownie odsypiają robią tylko to co muszą, bo są przemęczeni).Naprawdę dobrze zarabiają i nie wiem po co im tyle godzin pracować.Takie sprawy powinny być kontrolowane i srogo karane. Lekarz na dyżurze nocnym powinien być wypoczęty i całą noc dyżurować a nie spać.
Odpowiedz
jane
2013-10-03 12:39:24
0 0
no niestety tak jest w limanowskim szpitalu ja rodziłam w lipcu też chcieli mnie odesłac na oddział bo porodu niby jeszcze nie będzie a za niespełna dwie godziny urodziłam.
Odpowiedz
bearchen
2013-10-03 12:42:49
0 0
@kinia
'podziękuj Bogu że to twoja matka rodząc ciebie(bo w kapuście napewno cię nie znalazła..choć by wiele na to wskazywało)nie trafiła na tych lekarzy bo by cię tu bardzo brakowało.
'Nie mozesz tak pisac, bo na jakiej podstawie uwazasz, ze przy kazdym rodzacym dzieciatku popelniliby blad?
Badz troche obiektywna :)).
Widzisz, ja znam przypadek, gdzie lekarka wykonywala swoj zawod wysmienicie, obsluzyla tysiace pacjentow w ciagu calej swojej kariery, a przy jednym sie pomylila i pacjent zmarl. Czy to oznacza, ze juz nikt inny po tej tragedii nie przezyje jezeli zostanie przyjety przez ta kobiete?
Nie do konca masz racje w tym co piszesz.
Odpowiedz
bearchen
2013-10-03 12:45:40
0 0
@Rita25 gdyby sluzba zdrowia funkcjnowala tak jak nalezy a pazernosc lekarzy na kase nie byla tak ogromna, zadne gabinety prywatne nie byly by potrzebne, a wrecz zakazane.
Mnie tylko zastanawia kto zrobi porzadek wreszcie z tym, zeby lekarze przestali przyjmowac na oddziale prywatnie podczas swojego dyzuru.
To powinno byc calkowicie zakazane i surowo karane.
Odpowiedz
konto usunięte
2013-10-03 13:06:28
0 0
Trzy błędy lekarzy, czy błędy trzech lekarzy?
Odpowiedz
kinia434
2013-10-03 13:16:53
0 0
@bearchemn..te słowa były przenośnią o czas..i chwilę mogła być to każda inna rodząca kobieta..nasza siostra żona z tu komentujących czy któraś z nas..jestem obiektywna ..przecież nigdzie nie napisałam żeby ich wygnać z kraju lub spalić na stosie... nie wiem którzy lekarze popełnili błąd może nawet mój lekarz ginekolog co chodzę do niego na wizyty i bardzo sobie go chwalę ..elvis29 napisał że co jest jak się mylę..w domu zupa przesolona w pracy zjeba od szefa...nie uczyłam się na lekarza bo nie podołałabym temu zawodowi..mnie to bulwersuje że jak jeden lekarz nie miał racji to dlaczego tych dwoje nie reagowali i nie starali się pomóc kobiecie i dzieciom..przecież trzy głowy to nie jedna..wić nie rozumię za bardzo dlaczego na mnie razem z elvisem29 tak naskoczyłaś.. mi też dziecko zmarło i lekarz ani raz nie powiedział mi przepraszam..i nigdzie sprawa nie poszła została w szpitalnych murach..a on do dziś pracuje ..
Odpowiedz
Doriska
2013-10-03 13:29:51
0 0
@kinia masz rację, nie denerwuj się... dwóch lekarzy znam z nazwiska, niestety nie wiem kto był trzecim. Pisać publicznie nie będę, ponieważ nie pojawiło się to w artykule...
Odpowiedz
bearchen
2013-10-03 13:37:15
0 0
@kinia nie odbieraj tego jako atak na Twoja osobe.
Nie musimy sie ze soba zgadzac, ale bron Boze nie bylo moim zamiarem na Ciebie naskoczyc :).
P.S.
Przykro mi z powodu smierci Twojego dziecka.
Odpowiedz
kinia434
2013-10-03 13:56:23
0 0
@Doriska..może i ktoś twierdzi że nie mam racji ok..to niech wezną i sprawdzą sobie ile wciągu 10lat wstecz zdarzyły się takie zaniedbania ze strony lekarzy... ja wiem o 6-ciu dzieciątek..teraz dwoje i to w samym mieście..a rodzące są z całego Powiatu i nie tylko naszego..wszyscy lekarze nadal pracują..8lat temu jeden z poprzednich ordynatorów powiedział do matki pierwsze dziecko (4.100 miał chłopczyk)..uduszony podczas porodu..-na jednego lekarza dwoje dzieci rocznie może odejść..dobrze że to był listopad więc limit mu się kończył..
Odpowiedz
kinia434
2013-10-03 14:10:54
0 0
tylko wiecie co się zmieniło..do tej pory rodzice tych malutkich nieżyjących ciałek..kupowali trumienkę robili pochówek i rozpaczali każdy na swój sposób..i sprawy nie było.. a cisza jest najlepszą obrońcą winnych..teraz ludzie nagłośniają takie tragedie poprzez media i szukają sprawiedliwości..a inni to czytają i nabierają pewności siebie i w razie dotknięcia ich podobnymi rzeczami wiedzą jak można zareagować i gdzie szukać pomocy..
Odpowiedz
bobana
2013-10-03 14:17:56
0 0
Ja w Limanowskim szpitalu rodziłam 8 lat temu,wspomnień dobrych nie mam,powiedziałabym ,że jak już coś to pozostała mi trauma ...Moje uparte dziecko urodzic sie nie chciało.Wody płodowe odeszły mi rano i na tym się skończyło.Poród nie postępował,położna na początku była miła,ale potem jej cierpliwość i uprzejmość malały z każdą minutą..Lekarz był ok,ale niestety ówczesny ordynator miał swoje zdanie i nie interesowało go co mówi lekarz prowadzący poród.Kiedy faszerowano mnie kolejnymi dawkami jakichś cudów na wywołanie porodu lekarz podszedł do mnie i dosłownie mnie przeprosił za to co tu się wyrabia...powiedział,że nie wie po co mnie męczą bo to i tak się skończy cesarką,byłam juz na skraju wytrzymałości psychicznej i fizycznej,do tego stopnia,że było mi wszystko jedno co będą ze mną robic byle się to skończyło.Wtedy nie zdawałam sobie sprawy,jak groźne jest to dla mojego dziecka.O chamskich odzywkach położnej nie wspomnę,bo nie ma sensu,zresztą nie tylko takie tam pracują ;) Są też te życzliwe. Na szczęście o północy skończyła się też cierpliwość lekarza prowadzącego,który kazał mnie przygotować do cesarki.Położna po raz kolejny popisała się kulturą i taktem. Kobietę,która rodzi pierwszy raz,która cierpi już tyle godzin potraktowała jak worek ziemniaków...po prostu zdarła ze mnie koszule nocną i dosłownie wepchnęła mnie na ten fotel ginekologiczny.Pomyślałam,że jak już będę wychodzić ze szpitala,to jej podziękuje.Modliłam się tylko w duchu by w końcu mnie pocięli i dali spokój.Kiedy wszedł ordynator,jeszcze zapytał lekarza,czy jest pewny,że potrzebna jest cesarka.Myślałam,że go zabije,jeśli powie,że jeszcze czekamy,na szczęście lekarz stanowczo trzymał się swojego zdania.Do operacji wezwano anestezjologa,ponieważ byłam usypiana.Kolejny przykład buty i chamstwa,pani doktor była oburzona,że budzą ją o tej porze....Kiedy po wszystkim mnie budzono,pamiętam jak klepała mnie po twarzy i wołała po nazwisku.Nie pani X tylko po prostu po nazwisku,zero kultury i delikatności.Przez tyle lat miałam nadzieje,że coś sie tam zmieni,a jak widze jest coraz gorzej.Nie wyobrażam sobie tam rodzić jeszcze raz.Moje znajome,też omijają ten szpital szerokim łukiem,a szkoda,bo przecież są tam inni wspaniali lekarze.
Odpowiedz
Doriska
2013-10-03 14:27:12
0 0
Dobrze iż teraz się wszystko medialnie nagłaśnia, być może będzie mniej takich tragedii...
Odpowiedz
Doriska
2013-10-03 14:30:18
0 0
@Kinia- masz rację! A Ci co dzieci nie mają niech twierdzą inaczej! Musi się coś zmienić bo to jest koszmar... zero szacunku do rodzącej wówczas kobiety... jak chcieli zaczekać do rana to powinna przynajmniej być monitorowana, zresztą i tak źle zapieli ktg...
Odpowiedz
bearchen
2013-10-03 14:39:41
0 0
@kinia z komentarzem 30 zgadzam sie calkowicie. Tego typu sprawy nie powinny byc zamiatane pod dywan.
@Doriska czy mi sie wydaje, czy Ty twierdzisz, ze Ci co dzieci nie maja problemu przez to nie rozumieja?
Blad w sztuce lekarskiej zdarza sie w kazdej dziedzinie medycyny.
Czy to porod, czy operacja, czy zwykly zabieg. Dotyczyc moze kazdego.
Odpowiedz
Doriska
2013-10-03 15:06:10
0 0
@bearchen- tak... ten post skierowany był głównie do Ciebie... Włącz przynajmniej wyobraźnię... jesteś w ciaży z bliźniakami i one umierają z powodu zaniedbań 3 lekarzy... szkoda słów...
Odpowiedz
bearchen
2013-10-03 15:24:17
0 0
Ale wlasciwie to o co Ci chodzi @dorisko bo skierowalam jeden post do Ciebie reszta wymieniam zdanie z @kinia.
Wszystkich tych, ktorzy nie sa z Toba, traktujesz jakby byli przeciwko Tobie. Jestes matka, to fakt, ale nie traktuj innych bezdzietnych jakby byli wczoraj urodzeni i pojecia nie mieli w czym rzecz?

'Włącz przynajmniej wyobraźnię... jesteś w ciaży z bliźniakami i one umierają z powodu zaniedbań 3 lekarzy...szkoda słów.'

Teraz to mnie podsumowalas tak, jakbym cieszyla sie z tej tragedii i zabiegala o uniewinnienie lekarzy.

Widzisz, mnie przy tym nie bylo, znam sprawe z mediow, wiec komentuje ogolnie. Nie bede osadzac na sile,krytykowac, bo po pierwsze nie wiem czy rodzice tych dzieci sobie tego zycza, zeby ta sprawe tak poruszac w komentarzach, po drugie nie jestem sedzia i nie mam dowodow w rece.
Ty natomiast usilujesz przekonac wszystkich do swoich racji. Najchetnie to widze, ze ucieszylby Cie fak, zeby wszyscy Ci wtorowali.
A kto ma odmienne zdanie ten jest be.
Nie napinaj sie tak, szkoda Twojego zdrowia :)).
Odpowiedz
Rita25
2013-10-03 15:25:29
0 0
@bearchen masz rację powinno być zakazane przyjmowanie prywatnych pacjentów w szpitalu i karane.To jest tak jak bym w pracy robiła coś co mi przynosi dodatkowy dochód ( np. haftowała) a swoją pracę zaniedbywała. Tak właśnie robią lekarze. Jak jest na dyżurze niech robi to co ma akurat do roboty na oddziale. Sprawdzi jak się czują pacjentki i czy wszystko ok. Nawet niech sobie zdrzemnie trochę jeżeli jest wszystko ok. Ale dyżur to mam być dyżur bo za to bierze ciężkie pieniądze.
Odpowiedz
Misia25
2013-10-03 16:21:24
0 0
Dlaczego nie są podane dane tych lekarzy? Może będzie to ostrzeżenie dla kobiet w ciązy...i tak limanowska porodówka traci pacjentki, którą wolą rodzić w np. Roztoce, i generalnie wcale się nie dziwię.
Odpowiedz
Doriska
2013-10-03 16:31:23
0 0
Też jestem zaskoczona czemu nie podano nazwisk... to osoby publiczne w końcu.
Odpowiedz
kinia434
2013-10-03 16:58:21
0 0
@[email protected] nie tak..myślę że wszyscy co się wypowiadają pod tym artykułem ..to jedni opisują swoje doświadczenia..drudzy martwią się bo porody przed nimi..a jeszcze inni doświadczyli tego na swojej skórze lub w rodzinie..i każdej z nas te komentarze będą inne emocjonalnie ...Twoje @Doriska..cięte bo znasz tych lekarzy wiesz że pracują dalej zachowują się jakby nic się nie stało..Ty @bearchen..nie masz jeszcze dzieci ale to nie znaczy że nie rozumiesz problemu..o ile dobrze pamiętam taką tragedię miałaś w bardzo bliskiej rodzinie..i podchodzisz do tej sprawy z takim dynstansem troszkę...mnie to spotkało to piszę to z żalem i może dlatego to tak wygląda..a co do rodzin czy by chcieli czytać takie komentarze czy nie to już inna sprawa..nikt rodziców nie szczuje i każda z nas jest z nimi z sercem myślą i głęboko współczujemy..
Odpowiedz
saleen22
2013-10-03 17:42:47
0 0
Z wieloma osobami sie zgadzam szczegolnie z tymi ktore przezyly podobna sytuacje,ja tez stracilem mi najblizsza osbe i jest to bol niedoopisania,przylaczam sie do kondolecji dla rodzicow,jezeli chodzi o lekarzy mam swoje zdanie i uwazam (ale nie znam szczegolow) ze jezeli im udowodniono(a szczegolnie trzem) to kara za smierc dzieciatek z powodu bledu dla nich jest zdecydowanie zbyt niska,u nas tutaj skad pisze mieli by mocno przechlapane i napewno juz nie wrocili by do swojego zawodu
Odpowiedz
malaAnia07
2013-10-03 18:49:47
0 0
to ino w Polsce mamy takie zacofane prawo...
Odpowiedz
forfiter
2013-10-03 19:35:04
0 0
A kolegium ordynatorów coś dziwnie nie zabiera głosu...
Odpowiedz
Doradca
2013-10-03 21:08:56
0 0
Drogie Panie niestety nic nie poradzimy na to, co się już stało.

Ból po stracie osób najbliższych z czyjejś niezamierzonej winy jest taki sam jak ten spowodowany zaniedbaniem.

Jego nic i nikt nie wynagrodzi.
Trzeba mieć nadzieję, że takich przypadków nie będzie a gdyby się przydarzyły to Szpital zachowa się jak dżentelmen i będzie umiał przede wszystkim przyznać się do winy przeprosić i otoczyć ewentualne rodziny troskliwą opieką i pomocą.

Przedstawienia aktorskie, których byliśmy świadkami po tegorocznych zdarzeniach nie mieściły się w żadnych ramach przyzwoitości.

Dla Rodziców Tych Dzieci wyrazy współczucia tak i dla wszystkich pozostałych po podobnych przeżyciach.

Podejście do Pacjentów w Szpitalu się zmienia bądźmy dobrej myśli i miejmy nadzieję, że takich sytuacji będzie mniej i nie będziemy musieli patrzeć na podobne ludzkie dramaty.
Odpowiedz
Karol3
2013-10-03 21:21:53
0 0
Lekarze ginekolodzy przyjmują w szpitalu w godzinach pracy prywatnie, w swoich gabinetach (po godzinach) w innych szpitalach i przychodniach a potem się dziwić że nie wyspany i błędy popełnia....sama wiem bo rodziłam 2 razy położna lekarza nie mogła dobudzić do cesarki...karygodne co się dzieje...liczy się tylko kasa a zdrowie i życie dziecka na drugim planie...a o kulturze nie wspomnę... pamiętam jak trafiłam pod koniec ciąży w nocy do szpitala z bardzo wysokim ciśnieniem i gorączką to lekarz na ginekologii rozbudzony stwierdził, że rano mam iść do lekarza i tylko zapytał do jakiego chodzę ginekologa jak mu powiedziałam to histerii dostał i tylko słyszałam jak mówił do położnej że rano mam sobie do niego iść...dzięki Bogu nic się nie stało maleństwu ale różnie mogło być....KARYGODNE!!!!
Odpowiedz
saleen22
2013-10-03 23:12:08
0 0
@Doriska jak jestes zaskoczona dlaczego nie podano nazwisk to moze Ty podaj skoro znasz dwoch bardzo dobrze ,napewno uratujesz nie jedna kobiete aby nie przechodzily przez taka tragedie skoro takie bledy popelnili i tak niska kare za to poniesli,,prosze zastanow sie
Odpowiedz
malaAnia07
2013-10-04 09:01:09
0 0
@seleen22 ma rację... skoro wiesz jacy to lekarze powinnaś napisać...
Odpowiedz
Doradca
2013-10-04 09:12:22
0 0
Nie narażajcie Pani @ Doriski.

Bardzo o to proszę.

I co z tego, że napisze później zostanie z tym sama, bo nie będziemy mogli Jej pomóc.
Odpowiedz
malaAnia07
2013-10-04 10:15:39
0 0
@Doradca a Ty widzisz żeby tu ktoś narażał @Doriske ??
Odpowiedz
Doradca
2013-10-04 11:33:09
0 0
@ malaAnia07 tak to już jest,że widzę.

Pozdrawiam malaAnia07.
Odpowiedz
Doriska
2013-10-04 11:37:30
0 0
malaAnia07- wiem że masz rację ale Doradca dobrze napisał iż mogę być narażona jak podam te nazwiska skoro nie ma ich w artykule... Jak pyta mnie ktos na pw co to byli za lekarze- to odpisuję wówczas... a kilka osób już zapytało...
Odpowiedz
malaAnia07
2013-10-04 11:47:47
0 0
@Doriska mi też możesz napisać:) @Doradca ale tak nie jest nie miałam nawet takiego zamiaru żeby narażać na co kolwiek @Doriske... też Cię pozdrawiam @Doradca..
Odpowiedz
kinia434
2013-10-04 11:48:10
0 0
@Doriska nie daj się podpuścić bo nie [email protected] nie jesteś autorem tekstów to nie Twój styl pisania i za czysta polszczyzna ..tak się nie robi.to jest be..
Odpowiedz
Doriska
2013-10-04 12:04:12
0 0
na pw owszem, mogę napisać... wiem kto pełnił dyżur tej feralnej nocy... jak już napisałam wcześniej, dwóch lekarzy znam, niestety nie wiem kto był trzecim.
Odpowiedz
bearchen
2013-10-04 12:16:01
0 0
@Doriska jestes rozsadna kobieta i nie daj sie podejsc.
Pozdrawiam i milego dnia zycze.
Odpowiedz
bearchen
2013-10-04 12:17:10
0 0
@kinia
Brawo za spostrzegawczosc :)).
Odpowiedz
Doriska
2013-10-04 12:24:21
0 0
@Kinia- co do Salenn22- masz rację... to nie jego styl pisania... ups...
Odpowiedz
kinia434
2013-10-04 12:39:13
0 0
@[email protected] rzut oka na pismo i nie ma się wątpliwości..akurat taką wiedzę to mam..:) tylko o co w tym chodzi tak robią tylko nieuczciwi..no chyba że sekretarka mu posty pisze..:)
Odpowiedz
Doriska
2013-10-04 12:52:09
0 0
Oj nieładnie się zachował, oczywiście że nie jego styl.. być moze ktoś mu dyktował co ma napisać...lub zatrudnił Polską sekretarkę.
Odpowiedz
saleen22
2013-10-04 16:45:57
0 0
@Doriska bardzo przepraszam ,,i ciesze sie ze sie nie dalas 'podpuscic',,sorry ale troche mnie ponioslo bo tak samo jak mialas pretesje do autora ze nie podal nazwisk to on tez mialby problemy,,,to napisz na Pv i ja je podam ,,nie mam nic do stracenia z zaoceanu moze uratuje kilka kobiet niech sie dowiedza prawdy
@Kinia Tobie tez sie naleza przeprosiny nie mialem zlych zamiarow :(sorry
Odpowiedz
saleen22
2013-10-04 16:50:09
0 0
Kobiety przyzekam bo nigdy nie przysiegam,(rzadko),,to jestem tylko jak i nigdy nie mialem sekretarki,,to jestem tylko ja ale przyjmuje to za komlement wylecialem ponad 20 lat z Polandii ale duzo sie podszkolilem dzieki temu portlalowi i zawsze bede ja klikowal i zawsze bede mial jednego nicka,,nie nawidze kogos kto nim nie jest :(
Odpowiedz
Doriska
2013-10-04 17:43:24
0 0
@salenn22- do Twojej wiadomości- ja nie miałam i nie mam pretensji do autora iż nie podał nazwisk lekarzy... większośc wie kim oni są... ja tylko byłam zdziwiona dlaczego nie padły chociaż ich inicjały... więc nie zmieniaj teorii myślenia... także i Tobie tego nie podam na pw... jesteś za oceanem i na dodatek mężczyzną więc nic Ci nie grozi. Tyle z mojej strony do Ciebie.
Odpowiedz
saleen22
2013-10-04 17:51:28
0 0
@Doriska ,,sorry ze Cie urazilem i inne osoby,,nie powinienem Cie podpuszczac ale to mnie wkurzylo ze dostali taka niska kare za SMIERC!!! niewinnych dzieciatek ,,i moja intecja byla aby inne kobiety nie przeszly takiej najwiekszej tragedi ..i tyle
Odpowiedz
Doriska
2013-10-04 18:46:12
0 0
Jeszcze nie otrzymali kary, sprawa jest w toku, proszę czytaj ze zrozumieniem!!!
Odpowiedz
saleen22
2013-10-04 18:50:04
0 0
oki sorki ,,,na przyszlosc bede czytal ze zrozumieniem ,,wiesz wiecej skoro ich tak dobrze znasz
Odpowiedz
saleen22
2013-10-05 02:18:07
0 0
temat jest bardzo powazny i przepraszam ze go troche zasmiecilem,,wszystko powinno byc na Pv,,,sorry :((
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Trzy błędy lekarzy - skutkiem śmierć bliźniąt"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]