8°   dziś 10°   jutro
Wtorek, 05 listopada Elżbieta, Sławomir, Dominik, Zachariasz, Balladyna

W MZGKiM szykują się zmiany

Opublikowano 30.04.2011 19:36:37 Zaktualizowano 05.09.2018 11:56:13 top

Limanowa. Miejski Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Limanowej prawdopodobnie do końca maja zmieni swoją strukturę. Burmistrz rozpoczął na ten temat rozmowy z radnymi. Przekształcenie mają uchronić przed zwolnieniami.

W miniony czwartek burmistrz miasta Władysław Bieda spotkał się z radnymi Rady Miasta oraz dyrekcją Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej.

- Na spotkaniu wstępnie przedstawiliśmy możliwości zmian strukturalnych MZGKiM
– mówi Władysław Bieda, burmistrz miasta Limanowa. – Myślimy o przekształceniu zakładu budżetowego miasta w jednoosobową spółkę komunalną miasta Limanowa. Tego typu spółka daje możliwość rozwoju zakładu, m.in. startowania w przetargach na usługi dla innych podmiotów, czego na dzień dzisiejszy robić nie może - usługi może świadczyć tylko na rzecz miasta.

Jak tłumaczy burmistrz różnica pomiędzy funkcjonowaniem zakładu budżetowego miasta, a spółki komunalnej jest również taka, iż w przypadku zakładu budżetowego miasto musi pokryć jego stratę, a w przypadku spółki nie ma takiego obowiązku – jedynie jeśli ogłosi się jej upadłość lub likwidację. W spółce to na barkach zarządu, rady nadzorczej będzie spoczywał obowiązek dbania o dobrą kondycję finansową nowej firmy.

Obecnie w MZGKiM pracuje około 150 osób. – Siłę roboczą i potencjał zakładu należy wykorzystać, a utrzymując go w tej formie organizacyjnej konieczne byłoby ograniczenie zatrudnienia, gdyż miasto nie ma na tyle zleceń prac, by zakład mógł się utrzymać – mówi burmistrz. - W obecnej formie zakład, przy zbyt malej ilości zleceń, musi stosować wysokie stawki, by pokryć koszty swojego funkcjonowania. W momencie, gdy zakres działania zakładu rozszerzy się, stale koszty, pozostaną bez zmian, a tym samym spadnie cena świadczonych usług. Szczególnie zależy nam na tym, aby przekształcenie zakładu nie spowodowało zwalniania pracowników, aby mogli oni pracować i uczciwie zarabiać.  Chciałbym uspokoić mieszkańców, że przekształcenie w spółkę, dotychczasowego zakładu budżetowego miasta, nie pozbawia nas decyzji ustalania np. opłat za wodę i ścieki. Te stawki nadal będzie ustalała Rada Miasta. Przekształcanie nie jest również wyzbywaniem się majątku, gdyż nadal będzie on własnością miasta. Myślę, że zmiana ta zmobilizuje zakład do modernizacji, poprawy jakości wykonywanych prac, a także obniżki cen usług świadczonych dla miasta.

Rozmowy na ten temat z Radą Miasta zostały rozpoczęte, gdyż przekształcenie wymaga podjęcia stosownych uchwał przez Radę. –Należy go dokonać jak najszybciej. Mamy nadzieję, że uda się wszystko z Radą ustalić do końca maja – mówi burmistrz. – Odkładanie tej decyzji w nieskończoność prowadzi tylko do podtrzymywania obecnego stanu, w którym widzimy niezadowolenie mieszkańców. Oczywiście jest to decyzja ważna, wymaga rozwagi, nie mniej jednak pod względem formalnym przygotowywane jest takie przekształcenie i nie wyobrażamy sobie dalszego funkcjonowania zakładu w takiej formie. Mam nadzieję, że proces przebiegnie sprawnie, z korzyścią dla wszystkich.

 

Zobacz również:

(Na zdjęciu siedziba MZGKiM w Limanowej przy ulicy Rzecznej)

Komentarze (44)

AwM
2011-04-30 19:42:31
0 0
No i bardzo dobrze.
Odpowiedz
konto usunięte
2011-04-30 19:44:43
0 0
mam nadzieje, że kierowniki z Rzecznej wezmą się do roboty, a czy będę mógł wybrac innego operatora do wywozu śmieci? Odśnieżania ulicy u mnie? i czy będzie dzięki temu więcej koszy na ulicach, aby nie było śmieci po całym centrum miasta?
To normalność, a nie koncert życzeń
Odpowiedz
1234567
2011-04-30 20:56:25
0 0
może to i dobrze, ale nie chwalmy dnia przed zachodem słońca!!!
Odpowiedz
budzik
2011-04-30 21:14:57
0 0
Koszy, to w Limanowej dostatek przy ulicach, ale niestety służa nie tylko przechodniom, ale i wlascicielom niektorych okolicznych sklepow, a i zdarzają sie pomysłowi mieszkancy podrzucajacy smieci z domow. Tylko po co te kamery na rynku,gdzie straż miejska, skoro nawet takich prostych spraw nie mozna upilnowac?
Odpowiedz
1234567
2011-04-30 21:33:56
0 0
Czołem czeczen!-' kierowniki z Rzecznej' i teraz wzięły by sie do roboty ,gdyby nie system prawny i organizacyjny zakładu, który nie pozwala na start w przetargach, a U.M.nie zleca robót , bo brak funduszy.Mieszkańcy zas nie mając rozeznania w sytuacji prawnej firmy i finansowej miasta obwiniają o wszystko zakład komunalny!!!
Odpowiedz
konto usunięte
2011-04-30 21:47:28
0 0
A czy UM Limanowa zapłacił wszystkie należności wobec MZGKIM za akcję zimową ?,a Dyrekcja MZGKIM tak się boi o stołki że policzyli Miastu po kosztach.Owszem w porównaniu z pracownikami fizycznymi ,pracowników biurowych jest stanowczo za dużo w MZGKIM,ale czy radni i burmistrz coś z tym zrobią ?,osobiście wątpię bo w MZGKIM są rodzinne 'klany' i to powiązane z radnymi Miasta Limanowa.
Odpowiedz
Dagi
2011-04-30 22:07:55
0 0
kicius- ale przyznaj, że koszty MZGKiM ma bardzo wysokie.
Odpowiedz
konto usunięte
2011-05-01 00:19:52
0 0
drżyjcie wszyscy wykonawcy i usługodawcy wszelkich usług na rynek wejdzie firma która jest najtańsza na całym południu i tylko przez niedopatrzenie musiała świadczyć usługi tylko dla tak małego Miasta…Wspaniała lokalizacja sprzęt jeden z nowocześniejszych baza do pozazdroszczenia i ludzie z samymi dobrymi pomysłami w głowach…sami specjaliści…co tam Limdrog co tam Wolimex co tam Dróg Bud czy Holding niech się skryje Dimarco i Empol to MZGKiM pokaże jak to się robi i jak robota ma wyglądać…wstrzymać wszystkie przetargi do wakacji bo potem będzie tylko taniej i duuuużo lepiej….Firma będzie kwitła i tak ją obłożą dotacjami z UE że sami nie będą wiedzieli co jeszcze będą potrzebować…a ja się będę przyglądał i zawijał sreberka ….i będę chwalił jak to wszystko idzie ku lepszemu…”podobno” nawet można będzie wybudować najnowocześniejszy zakład ekologicznego przerabiania destruktu na gorąco…tylko żeby potem ktoś nie napisał że to był jego „ pomysł…” na południu Polski takiego zakładu nie ma i może powstać w Limanowej … Super…czy są jakieś propozycje co do osób Zarządzających taką Firmą??? Czy coś się zmieni??? Czy wszystko ma być po staremu…czy ktoś przyjdzie z wielkim doświadczeniem ??? no tak pewno jeszcze nikt nic nie wie…znam takiego Pana który w nagrodę za przekształcenia wyjechał do USA i zarządza Bankami Światowymi ale ma Kolegów w Polsce a Oni umieją przekształcać…ostatnio to się nazywa firma consultingowa od dokonania etatyzacji stanowisk pracy jak to zwał tak to zwał w każdym razie sami specjaliści…trzymam kciuki żeby się wszystko bez problemów odbyło i MZGKiM kwitł i rozwijał się,,, szkoda by było tak wielkiego majątku aby poszedł na marne...a przy obecnym założeniu i przy czasowym braku pracy pierwszym etapem byłyby zwolnienia a na tym nikomu nie zależy…
Odpowiedz
konto usunięte
2011-05-01 10:39:37
0 0
Dagi ,mają wysokie koszty bo za dużo jest 'gryzipiórków' i nie zatrudniają ludzi na czarno jak to robią limanowscy biznesmeni.
Odpowiedz
konto usunięte
2011-05-01 10:53:18
0 0
No i dobrze jak ich sprywatyzują to sie wreszcie wezmą do konkretnej roboty bo przecież dysponują takim sprzętem maja takie możliwości ,sam kiedyś byłem świadkiem jak panowie z MZGKiM przyjechali latać ulice ściągnęli sprzęty i ku mojemu zdziwieniu usiedli w cieniu pod drzewem po gadali sobie i po 30minutach zabrali sprzęty i pojechali a droga została jaka została, kolejna sprawa to odśnieżanie ulic w zimie mieszkam na takim osiedlu gdzie ciągnik odśnieża ulice dopiero jak już całkiem nas zasypie czyli około 50 60cm śniegu a wcześniej musimy sami samochodami jakoś przecierać szlak .Na szczęście dzięki pomysłowi Pana Burmistrza to się zmieni i jakość usług będzie znacznie na wyższym poziomie co nam jako mieszkańcom się nie podważalnie należy
Odpowiedz
mireks
2011-05-01 12:54:11
0 0
kicius, kogo ten zaszczyt kopnął,chyba taczkami wozi ziemie.
Odpowiedz
Junior
2011-05-01 13:07:10
0 0
Kicius, w pełni masz rację w ocenie, jakości i ilości osób siedzących w biurach. Potwierdza to zdjęcie obiektu MZGKiM ale tam się nie mieszczą mają jeszcze dziuplę przy ul. Spacerowej. Układ zaczyna się kruszyć i do Limanowej wróci normalność dzięki obecnym Włodarzom.
Odpowiedz
Dagi
2011-05-01 13:10:16
0 0
kicius- Nie pierwszy raz już piszesz, że limanowscy biznesmeni zatrudniają na czarno, więc w końcu napisz którzy, przecież o uczciwość trzeba walczyć, a nie przypisuj tego ogólnie wszystkim.
Odpowiedz
konto usunięte
2011-05-01 14:10:38
0 0
mireks, chodziło o radnego p. Dyląga,który ma firmę usługową.
Odpowiedz
konto usunięte
2011-05-01 14:34:48
0 0
kicius to jest nie zgodne z prawem… nie wyobrażam sobie aby któryś z Burmistrzów o tym wiedział i nie zareagował natychmiast….podałeś nazwisko i zapewne to nie rozejdzie się po kościach myślę że wiesz co napisałeś jeżeli to nie jest prawdą możesz ponieść tego konsekwencje…”ale czy radni i burmistrz coś z tym zrobią osobiście wątpię bo w MZGKIM są rodzinne 'klany' i to powiązane z radnymi Miasta Limanowa.”
nie rozumiem twojej wypowiedzi…sam artykuł jest właśnie na ten temat więc moim zdaniem starają się „coś” robić…jak to będzie zależy od Rady która zadecyduje o tym czy przekształcać czy reorganizować i posyłać ludzi na bezrobocie…moim zdaniem powinno się zadbać o to by majątek tego przedsiębiorstwa nie poszedł na marne ludzie mieli pracę a MZGKiM poczuł się jak prawdziwe przedsiębiorstwo któremu wszystko można …i pokazał jak wygląda solidna praca a już samo startowanie i wygrywanie przetargów pokaże to… na co tę firmę stać…będzie to też z korzyścią dla pracowników… którzy będą solennie wynagradzani i już nikt nie będzie musiał porównywać płac do firm prywatnych…trzeba tylko pamiętać o jednym że pracownicy będą musieli pracować tak jak w firmach prywatnych a wynagrodzenia będą zależne od wypracowanego zysku…ja życzę powodzenia w przekształceniu i nie powiem że nie będę się temu przyglądał z boku… a jak mi się będzie coś nie podobało to napiszę…No to Rada ma twardy orzech do zgryzienia...tak z dostępnych materiałów wynika że bez przekształcenia MZGKiM nie ma szans przetrwania w obecnej obsadzie ilościowo –osobowej…150 osób to duża Firma przeliczając średnio na same płace i pochodne… musi się starać o pracę i bez przerwy monitorować rynek aby się na nim utrzymać…
Odpowiedz
konto usunięte
2011-05-01 14:46:43
0 0
zlosciwiec,jak chcesz to oficjalnie zapytaj Burmistrza jakie usługi świadczyła dla Miasta firma tego radnego i ile za to Miasto Limanowa zapłaciło,musi Ci na zapytanie odpowiedzieć.Jeżeli oczywiście to Cię interesuje.
Odpowiedz
burczymistrz
2011-05-01 14:53:50
0 0
Ustawa ZABRANIA aby firma Radnego Miasta dostawała zlecenia z Urzędu!!! To jest Skandal!
Ja się pytam jaka to firma i kto na taki układ pozwolił!?

Brawo Zlosciwiec – „Doradca” !!! Nieźle doradza Panu Burmistrzowi
Cytat: „w przypadku zakładu budżetowego miasto musi pokryć jego stratę, a w przypadku spółki nie ma takiego obowiązku – jedynie jeśli ogłosi się jej upadłość lub likwidację”.

Co zrobić aby zlikwidować miejsce pracy dla 150 osób?
Czy ty zlosciwiec „Doradca” nie pobierasz czasem pensyjki z dwóch źródeł – jako „Doradca” w Laskowej i „Doradca” w Limanowej?

zlosciwiec – posłuchaj, doskonale zdajecie sobie sprawę z tego jaki będzie los tego Zakładu, niejednokrotnie wypowiadałaś się w swoich komentarzach na ten temat i robiłeś z siebie „(…)” pisząc pokrętnie, że jesteś ZA a nawet PRZECIW. Ten Zakład jeśli nie dostanie zleceń od Urzędu Miasta Limanowa to się nie utrzyma i dobrze o tym wiesz.

Wystarczy przejrzeć Twoje komentarze zwłaszcza o ujęciu wody – to wszystko mówi za siebie.

Wypowiedź Burmistrza: „Oczywiście jest to decyzja ważna, wymaga rozwagi, nie mniej jednak pod względem formalnym przygotowywane jest takie przekształcenie i nie wyobrażamy sobie dalszego funkcjonowania zakładu w takiej formie. Mam nadzieję, że proces przebiegnie sprawnie, z korzyścią dla wszystkich.”

Wypada tylko trzymać za słowo Pana Burmistrza i nikt nie powinien być zwolniony z MZGKiM. A ciebie Zlosciwiec (czytaj Doradca) to bym złapał, ale za co innego ;-)

Wystarczy pomyśleć skąd ten „zlosciwiec” tak wszystko wie od podszewki – czytaj jego komentarz nr 8 jeszcze raz. Pięknie wyrecytował wszystkie firmy. Zresztą przeczytaj jego wszystkie komentarze dotyczące Urzędu Miasta Limanowa. Pełna racja jak sam mówi – urzędnikiem nie jest i nigdy nie był – czy na umowie ma „Doradca…”?

Znajdzie się firma, która przejmie obowiązki i zgadnijcie kto jest jej Szefem? Zlosciwiec – myślisz o inny ludziach jak o Kretynach. Powiedzcie otwarcie Likwidacja! A nie róbcie ludziom wody z mózgu.
Odpowiedz
konto usunięte
2011-05-01 15:01:18
0 0
kicius, znam tego radnego ale nie słyszałem żeby będąc radnym świadczył usługi dla miasta. Myślę że radny p.Dyląg poprosi TOPa o IP twojego komputera i wniesie o nie słuszne pomówienie przez ciebie. Widzisz wiem tyle że świadczył takie usługi zanim został radnym a teraz nie słyszałem, ale wszystko można sprawdzić daty zamówień i faktury w urzędzie. Podaj taką datę jak jesteś pewny tego co piszesz.
Odpowiedz
konto usunięte
2011-05-01 15:15:53
0 0
bobi,chodziło mi o to że świadczył usługi dla Miasta i UM dawał Mu zlecenia,każdy wie że jak jest radnym to już nie może świadczyć takich usług i nikt go nie podejrzewa że będąc radnym łamie prawo. UM nie dawał zleceń MZGKIM i przez to wzięły się ich kłopoty, a UM przecież jest właścicielem MZGKIM i należało dbać o swoją firmę,a nie dawać zleceń innym.
Odpowiedz
konto usunięte
2011-05-01 15:44:11
0 0
kicius, MZGKiM ma kłopoty ponieważ w tym roku burmistrz zaczął się przyglądać ich drogich fakturom co praktykowali to od lat i zaczął ich rozliczać, bo do tej pory na jaką kwotę fakturę wystawili takie im Miasto płaciło, a każdy mieszkaniec widzi jak pracują na drogach ('czy się stoi czy się leży 500zł się należy'), a w dodatku rozośnięte jest tam zatrudnienie pracowników biurowych w stosunku do pracowników fizycznych a każdy musi mieć dobrą wypłatę. Dlatego jak najbardziej jest trafna decyzja burmistrza aby utworzyć spółkę komunalną miasta. Do tej pory to MZGKiM nie musiał się liczyć z konkurencją bo im nic nie zagrażało puki pieniądze są w kasie UM.
Odpowiedz
konto usunięte
2011-05-01 17:43:16
0 0
burczymistrz za stanowisko należy się określone wynagrodzenie ja chętnie przyjmę już kiedyś pisałem z 10% od każdego o które mnie podejrzewacie z przyjemnością… natomiast żadnej takowej funkcji nie piastuję i nie zamierzam się o żadną z tych funkcji ubiegać...ale miło że aż tak wysoko mnie obstawiacie...upomnę się Obu tym Panom przy najbliższej okazji… za chwilę tak się wzbogacę ze nie będę musiał pracować tu 900,00 tu z 700,00 a jeszcze kiedyś pracowałem w Szpitalu to może 500,00 złotych nazbiera się…może jeszcze jakieś propozycje???
kicius…widzisz jak to często bywa …nikt inny jak Ty sam napisałeś „na razie to wszystkie mniejsze roboty ziemne zamiast MZGKIM dostaje pewien radny rady Miasta Limanowa i to jest zgodne z polskim prawem” „zlosciwiec, jak chcesz to oficjalnie zapytaj Burmistrza jakie usługi świadczyła dla Miasta firma tego radnego i ile za to Miasto Limanowa zapłaciło” wcześniej pomyśl potem napisz…nikt tych słów za Ciebie nie napisał…tym bardziej że wymieniłeś Nazwisko Radnego…a to jest osoba publiczna i przez pełnioną funkcję musi dbać o swoją reputację a takie oskarżenia nie są na miejscu tym bardziej że sam się z tego wycofujesz więc tak nie jest…Ja na Twoim miejscu bym przeprosił Tu w/w Radnego…Tu Go oskarżyłeś i tu powinno paść słowo przepraszam…
Odpowiedz
konto usunięte
2011-05-01 18:01:29
0 0
Kicius „A czy UM Limanowa zapłacił wszystkie należności wobec MZGKIM za akcję zimową ?,a Dyrekcja MZGKIM tak się boi o stołki że policzyli Miastu po kosztach. Owszem w porównaniu z pracownikami fizycznymi ,pracowników biurowych jest stanowczo za dużo w MZGKIM”
Wiesz czy pytasz … pewno nie pracujesz w MZGKiM a to przyśniło Ci się w nocy…albo… jesteś doradcą : )…żartowałem z tym doradcą żebym to ja nie musiał przepraszać…
Odpowiedz
remo1736
2011-05-01 18:03:53
0 0
@bobi – mam inne zdanie na temat tego co piszesz! „burmistrz zaczął się przyglądać” Czy Ty zapomniałeś czym zajmował się wcześniej Burmistrz? On doskonale zna się na kontrolach!
Burmistrz ma narzędzia i ludzi aby kontrolować wydatki, więc nie lej wody, bo przez Twój komentarz zwolnią Dyrektora od finansów UM. Z Twojego komentarza jest wniosek, że Burmistrz sam nie wie, co się dzieje w podległych podmiotach – MZGKiM? To jest własność miasta a nie prywatna firma. Prywatna firma to dopiero może będzie – jeszcze nie dziś ale jutro? Ok. około 2011/12?
Odpowiedz
konto usunięte
2011-05-01 19:24:20
0 0
@remo1736 - wyraźnie ty nie zrozumiałeś mojego komentarza i słów burmistrza napisanych w tym artykule: 'Myślimy o przekształceniu zakładu budżetowego miasta w jednoosobową spółkę komunalną miasta Limanowa.' To znaczy że to nie będzie prywatna firma, a ja popieram takie działania burmistrza.
Odpowiedz
konto usunięte
2011-05-01 19:48:50
0 0
kicius- ty jesteś pracownikiem MZGKiM na chorobowym ze schorzeniami kręgosłupa a nie głowy, co wypisujesz takie brednie we swoich komentarzach, jest niedziela radzę odpoczywać bo jutro czeka cię znowu praca dorywcza z braciszkiem przy budowlance.
Odpowiedz
remo1736
2011-05-01 19:53:52
0 0
@ bobi Ile osób zwolnicie? Kiedy firma popadnie w kryzys z powodu braku zleceń z UM to za rok przejdzie w ręce prywatne? Dlaczego nie mówicie prosto z mostu o zamknięciu MZGKiM w tym roku? Dlaczego owijacie w bawełnę? Kto wejdzie na ich miejsce po zlecenia? Burmistrz nie jest małym dzieckiem i przeszedł przez stanowiska urzędnicze, więc wie jak rządzić. Czy Prawda tak boli?
Dlaczego było najeżdżanie w komentarzach na MZGKiM, aby zrobić obraz „Biednej” i „Nieudolnej” Burmistrz z tego co mi wiadomo zajmował się wcześniej doradztwem dla Samorządów i nie podjął kontroli jednostek budżetowych UM? Chcesz powiedzieć, że Burmistrz wcześniej nie wiedział jak funkcjonuje MZGKiM?
Odpowiedz
jurek2
2011-05-01 20:11:54
0 0
Kiedy Pan Burmistrz zapłaci za „kiełbasę wyborczą” ze „swoich pieniędzy” nie Urzędu za ten „idiotyczny” pomysł wpuszczenia samochodów przed budynek LDK? Płyty marmurowe są połamane!!!
Kiedy w końcu wymieni te połamane płyty? Władza powinna mieć honor, bo jak ja nasram to sprzątam po sobie.
Odpowiedz
molay
2011-05-01 20:18:42
0 0
a jak sprzatasz ?? w rekawiczkach czy gola reka ?? :)
Odpowiedz
konto usunięte
2011-05-01 20:31:08
0 0
molay on nie sprząta lecz zlizuje jęzorem !
Odpowiedz
konto usunięte
2011-05-01 21:01:02
0 0
przeczytajcie chociaż jeden raz to co staracie się komentować w tym artykule jest wszystko powiedziane...niczego nie trzeba się domyślać i nie potrzeba pełnić żadnej funkcji tylko przeczytać ze zrozumieniem...
1. Obecnie w MZGKiM pracuje około 150 osób. – Siłę roboczą i potencjał zakładu należy wykorzystać, a utrzymując go w tej formie organizacyjnej konieczne byłoby ograniczenie zatrudnienia, gdyż miasto nie ma na tyle zleceń prac, by zakład mógł się utrzymać – mówi burmistrz
2. Myślimy o przekształceniu zakładu budżetowego miasta w jednoosobową spółkę komunalną miasta Limanowa. Tego typu spółka daje możliwość rozwoju zakładu, m.in. startowania w przetargach na usługi dla innych podmiotów, czego na dzień dzisiejszy robić nie może - usługi może świadczyć tylko na rzecz miasta.
3. W momencie, gdy zakres działania zakładu rozszerzy się, stale koszty, pozostaną bez zmian, a tym samym spadnie cena świadczonych usług. Szczególnie zależy nam na tym, aby przekształcenie zakładu nie spowodowało zwalniania pracowników, aby mogli oni pracować i uczciwie zarabiać.
4. Oczywiście jest to decyzja ważna, wymaga rozwagi, nie mniej jednak pod względem formalnym przygotowywane jest takie przekształcenie i nie wyobrażamy sobie dalszego funkcjonowania zakładu w takiej formie. Mam nadzieję, że proces przebiegnie sprawnie, z korzyścią dla wszystkich.
5. Chciałbym uspokoić mieszkańców, że przekształcenie w spółkę, dotychczasowego zakładu budżetowego miasta, nie pozbawia nas decyzji ustalania np. opłat za wodę i ścieki. Te stawki nadal będzie ustalała Rada Miasta. Przekształcanie nie jest również wyzbywaniem się majątku, gdyż nadal będzie on własnością miasta.
Co tu jest niezrozumiałego??? To wszystko są słowa Burmistrza ale co niektórym zaświeciła się czerwona lampka…podstęp węszyć można wszędzie i zawsze…a może tak trochę logiki…
Odpowiedz
Junior
2011-05-01 21:21:57
0 0
Rynek nie zna próżni i nie ma co rozdzierać szat za MZGKiM niech upadnie powstanie podmiot, który będzie dobrze funkcjonował. Oni nawet śmieci nie wywożą robi to prywatny przewoźnik w sposób poprawny. Pracowników z biur można przesunąć do sortowania odpadów od zaraz. MZGKiM nie musi myśleć o przekształceniach bo jest na garnuszku UM to dawno powinno być zmienione. Oni nie chcą zmian i się ich boją bo dwukrotnie za tą samą usługę nie można obciążać mieszkańców. Miasto było MISTRZEM GOSPODARNOŚCI i trzeba wybrać podobny kierunek. Jeśli Rada Miasta będzie mieć inny kierunek przekształceń to przegramy jako mieszkańcy a zadłużenie miasta będzie narastać. Zakład budżetowy rozliczyć dokładnie bo UM będzie ponosił odpowiedzialność materialną za jego działalność. Początek 2011 roku i kadencji RM jest okresem sprzyjającym do przeprowadzenia szybkich zmian. ŻYCZĘ ODWAGI !!!!
Odpowiedz
konto usunięte
2011-05-01 22:37:35
0 0
remo1736- te pytania to nie do mnie kieruj bo nie jestem decydentem w MZGKiM i w UM. Przykro minie pomogę Ci.
Odpowiedz
flakon7500Pln
2011-05-01 22:52:20
0 0
zlosciwiec jesteś chory na władze! zlosciwiec łańcuch ci się poluzował?
co chciałeś udowodnić wklejając „jeszcze raz” treść artykułu – bezradność?

Przyszedłeś do NAS w styczniu z malutkiej wioski do naszej miastowej rodziny, …przyjęliśmy ciepło…, ale ty chcialeś byc Gwiazdorem, zresztą już wtedy wiedzieliśmy z kim mamy do czynienia i wiedzieliśmy jakie przekształcenia ci wcześniej nie wyszły! (wtedy w innych okolicznościach)… zacząłeś od siania fermentu z panią przewodniczącą, a później co zrobiłeś z siebie przed kamerą Kroniki – (…) co pokazałeś, bezradność??? ... jak jesteś z nami to nie przeciwko nam… nie gra się do własnej bramki… jeszcze się nie nauczyłeś (a w szkole uczyłeś) …zapamiętaj sobie praca w „rodzinie” jest pracą zespołową tu nie ma miejsca na gwiazdy!. … zajmij się robotą - swoją robotą. …szkoda, że wszystko sprowadzasz do jednego gabinetu… i z nikim się nie liczysz. koledzy ;-)

… nieźle jak na początek likwidacja miejsc pracy dla 150 osób… Spójrz nam w oczy!
Odpowiedz
studenci
2011-05-01 23:51:33
0 0
Co jest powodem przekształceń wg. Burmistrza:

a) daje możliwość rozwoju zakładu
b) niezadowolenie mieszkańców
c) nie wyobrażamy sobie dalszego funkcjonowania zakładu w takiej formie
d) w obecnej formie zakład, przy zbyt malej ilości zleceń, musi stosować wysokie stawki

To jest jakaś niesamowita Strategia Marketingowa – dwie różne skrajności zostały postawione na szali: Rozwój vs. Strata
To w którym kierunku idziemy: Tniemy zatrudnienie czy się rozwijamy? Nic tylko się uczyć i brać przykład. Tego nie znajdziecie w książce Ricky W. Griffin „Podstawy Zarządzania Organizacjami”

Pytanie: Jaką metodą badawczą zostało zmierzone „niezadowolenie mieszkańców” skoro jest jednym z czynników decydujących. Czy była przeprowadzona – Ankieta? Pytają studenci 1 roku Zarządzania i Marketingu”
Odpowiedz
darek05l
2011-05-02 00:11:46
0 0
Studenci, poczekajcie parę lat to się dowiecie. A czy cięcie zatrudnienia wyklucza rozwój??? hmm... Książka to nie wszystko, a pan Griffin na pewno nie brał pod uwagę bajzlu w Limanowej, bo było by dla Was za trudno ;) Tylko proszę, nie cytujcie tu jakichś definicji, bo się porzygam.
Odpowiedz
studenci
2011-05-02 00:25:47
0 0
Taka formuła – taka prosta dla Ciebie, abyś zrozumiał sens – wedle życzenia:
Ogranicz sobie jedzenie i powiedz sąsiadowi, że nie tyjesz, ani nie chudniesz, bo się rozwijasz.

Wiedza jest straszna, czasami tak od niej głowa boli, lepiej stosować zasadę ciemnego ludu. Szkoda, że nie nazwali tego „Promocja” tylko tak przyziemnie i niezrozumiale „Przekształcenie” troszkę niezrozumiałe jak dla mnie. Wolę słowo „Przekazanie” lub „Likwidacja”
Odpowiedz
konto usunięte
2011-05-02 07:13:23
0 0
flakon7500Pln nie wiem czy to coś da… ale ja chętnie spojrzę w Twoje oczy...jeżeli dalej będziecie mnie mylił z kimś innym to nic na to nie poradzę...nie jestem osobą o którą mnie podejrzewacie ale ja mogę sobie pisać swoje a wy swoje...wszystkie dostępne materiały dowodzą że wyrosną zakład którego trudno w obecnych czasach będzie utrzymać a jest niezbędny do utrzymania Miasta…czy potrzeba być bardzo inteligentnym i mądrym aby stwierdzić że ten zakład trzeba ratować wszak utrzymuje się z budżetu Miasta a likwidacja go przyniesie więcej złego niż dobrego…bez wodociągów i kanalizacji żadne Miasto nie może funkcjonować normalnie…nie po to wydawane były pieniądze wszystkich mieszkańców aby teraz to wyrzucać w błoto…to wszystko było budowane za pieniądze przysłowiowego Kowalskiego więc powiedzcie kto byłby na tyle odważny żeby to zniszczyć…
Odpowiedz
1234567
2011-05-02 08:53:44
0 0
wydaje mi się, że juz sami komentatorzy wnet zlikwdują MZGKiM,po czym dobiorą się do nazwy naszego miasta zamienając ją na Nowy Jork czy Mediolan, gdyz tam równiez władze mają problem ze śmieciami, a ilością komentarzy pobiją temat 'katastrofy smoleńskiej'-'zalmana'dotychczasowej rekordzistki na naszym portalu!!!
Odpowiedz
Junior
2011-05-02 11:52:09
0 0
Od kilku lat zarządzający MZGKiM nie brali pod uwagę rzeczywistości takiej jaka ona jest teraz to już odpływają, muszą mieć pretensje do poprzedniego zarządu i rady, które uparcie broniły nieprzystającego do obecnych czasów zakładu.Fachowcy a takich jest dużo w zakładzie poradzą sobie na wolnym rynku ale muszą pozbyć się balastu biurokratycznego. Rywalizacja z prywatnymi firmami im nie zaszkodzi a pomoże. Wpływy do budżetu z działalności będą normalne a nie tak jak obecnie. Hybryda socjalistyczno-kapitalistyczna upada od kilku lat i to staje się faktem na naszych oczach. DUŻO WYTRWAŁOŚCI !!!!!
Odpowiedz
Rys
2011-05-02 20:07:14
0 0
I powstanie jak zwykle du…żo miejsc pracy a odpłatność za usługi spadną. Pobożne życzenia. To taka „komercjalizacja” jak szpitali. Przecież jak miasto nie ma pieniędzy wystarczająco teraz, to później co się zmieni. Firma zbankrutuję. Przejmie sprawę jakaś firma z jednym biurem obsługująca pół Polski z finansami w raju podatkowym i za dwa-trzy lata zapłacimy tyle ile zażądają bo alternatywy innego podmiotu już nie będzie. Ci co się znają to wiedzą że stawki dla MZGK akceptuję( w zasadzie wymusza) Rada Miasta. A spokój mieszkańców jest radnym potrzebny i tak w kółko. I dlatego później usłyszymy stawki?? to nie nasza sprawa to rynek. My zgodnie z obowiązującym prawem wykonywanie tych usług zapewniliśmy. A że nie chcecie tyle płacić?. Włochy mają większy staż w UE (a Neapol przecież nie leży w Afryce).
Odpowiedz
Junior
2011-05-02 21:09:18
0 0
Należało dawno czapę niereformowalną MZGKiM wyrzucić albo doprowadzić do upadku były ku temu sygnały ale są tam powiązania i do końca będą się bronić jacy to są potrzebni. Świat idzie do przodu nowe technologie i sprzęty wypierają tradycjonalizm. Stawiajmy odważnie na młodzież takim może być TUSIK i inni.
Odpowiedz
Rys
2011-05-02 21:21:09
0 0
I za tą technologię zapłacimy jakiejś firmie też sami. W porządku. Sęk w tym że ceny tych usług będą jak UE a nasze wypłaty jak teraz. I to jest sedno sprawy .
Odpowiedz
Junior
2011-05-02 21:30:18
0 0
Zapłacimy ale nie podwójnie jak to obecnie robią w tym zakładzie, brak uczciwości, arogancja itd. Zmiany są potrzebne jak świeże powietrze nad Limanową.
Odpowiedz
Rys
2011-05-02 21:40:25
0 0
Przemyślane z koncepcją zmiany tak. Ale tak dla zasady nie.
A co do zapłaty to niech każdy mówi za siebie bo to jego forsa.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"W MZGKiM szykują się zmiany"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]