8°   dziś 10°   jutro
Wtorek, 05 listopada Elżbieta, Sławomir, Dominik, Zachariasz, Balladyna

Wójt: "pandemia pokazała, jak ważne są spotkania i rozmowy twarzą w twarz, bez pośrednictwa ekranu"

Opublikowano 31.01.2021 05:26:00 pan

Miniony rok przyniósł zmiany, których nie spodziewał się nikt. Pandemia koronawiursa SARS-CoV-2, która rozpoczęła się w chińskim Wuhan i szybko objęła cały glob, wywołała znaczące skutki w życiu społecznym i gospodarczym. W nowej rzeczywistości musiały odnaleźć się także samorządy. Kończymy cykl rozmów z włodarzami miast i gmin Limanowszczyzny.

Na koniec cyklu rozmów z włodarzami samorządów z Limanowszczyzny podsumowania roku 2020 i skutków pandemii koronawirusa dokonał wójt gminy Łukowica, Bogdan Łuczkowski. 

Jak mówi wójt, w kontakcie z mieszkańcami Urząd Gminy postawił przede wszystkim na kontakt zdalnym, ale również na umawiane wcześniej rozmowy bezpośrednie - w tym celu uruchomiony został punkt obsługi petentów dla tych osób, które decydowały się na osobistą wizytę w urzędzie. 

- Wewnętrzny reżim sanitarny i możliwość pracy zdalnej uchroniły urząd i jego jednostki, przed absencjami spowodowanymi stanami izolacji czy kwarantanny. Pojedyncze przypadki nieobecności z tych powodów nie zakłóciły pracy Urzędu. Większym problemem było korzystanie przez żeńską część personelu naszego urzędu z opieki nad dziećmi do lat 8 w okresie zamknięcia placówek edukacyjnych, ale i te braki kadrowe nie wpłynęły istotnie na bieżącą realizację zadań – twierdzi Bogdan Łuczkowski. 

Zobacz również:

Bogdana Łuczkowskiego pytaliśmy również o to, jakie skutki dla finansów samorządu zrodził kryzys wywołany przez pandemię. - Urząd Gminy Łukowica musiał ponieść wydatki związane z przystosowaniem się do pracy w warunkach pandemii, np. poprzez stworzenie odpowiednich warunków do przyjmowania mieszkańców, zaopatrzenie w środki ochrony indywidualnej i utworzenie punktu obsługi petenta. Były to koszty rzędu 83 tys. zł. Natomiast ogólny poziom dochodów Gminy Łukowica w 2020 roku wzrósł o 9 mln 271 tys. złotych w stosunku do roku 2019. Podobną tendencję obserwujemy w przypadku udziałów w podatku PIT, które wzrosły o 254 tys. zł – odpowiada wójt. 

Jaka jest kondycja miejscowych firm oraz które branże w gminie Łukowica ucierpiały najbardziej? Według wójta, większość firm z terenu gminy Łukowica odczuła negatywny wpływ pandemii na prowadzony biznes, choć każda z nich spowolnienie gospodarcze odczuła w innym stopniu. - Z mojej wiedzy wynika jednak, że najmocniej ucierpiały przedsiębiorstwa transportowe i handlowe. Duże straty w tych branżach wiązały się z ograniczeniami w sprzedaży i w przemieszczaniu się – mówi nasz rozmówca. 

Pandemia, która rozpoczęła się w 2020 roku, zrodziła też społeczne skutki. - Na pierwszy plan z pewnością wysuwają się problemy związane ze spowolnieniem gospodarczym: pogarszająca się kondycja firm i obawy o utratę pracy. Trudno przewidzieć jakie długofalowe skutki może mieć wpływ nauki zdalnej na naszą młodzież: brak kontaktu z rówieśnikami, dostępu do regularnych zajęć edukacyjnych i sportowych. To prawda, że wiele spraw możemy załatwiać przez telefon czy komputer, ale człowiek jest istotą społeczną. Pandemia pokazała zarówno dzieciom, jak i dorosłym, jak ważne są spotkania i rozmowy twarzą w twarz, bez pośrednictwa ekranu – mówi wójt gminy Łukowica, Bogdan Łuczkowski.

Komentarze (38)

limanowianin1980
2021-01-31 08:19:34
4 6
Wójta to i bez pandemii ciężko było spotkać w urzędzie. Na audiencje do papieża jest łatwiej dostać.

Dobrze, że pandemia nie przeszkodziła mu w robieniu zdjęć na Facebooka.
A tak to spokojnie mógł sobie pstrykać zdjęcia 5 razy przy jednej inwestycji. I robić ludziom wodę z mózgu
Odpowiedz
scigany01
2021-01-31 09:01:20
8 4
Na totalną opozycję zawsze można liczyć,jadu nie szczędzi...
Odpowiedz
fredy39
2021-01-31 09:38:46
3 6
A jak się zapytam raport pokontrolny z RIO, miał być na stronie BIP zamieszczony a nie jest!? Aż tak źle jest? Ukrywanie nic nie da i zamiatanie pod dywan. RIO i tak zamieści na swoim portalu. Aż tak trudny rok dla wójta raczej nie był, pensyjka co miesiąc pewna, ba nawet podwyżka była. Chyba że projekty po byłej wójt się skończyły i trzeba kombinować, oraz robić projekty. Ale panie wójcie po co pan przyjął urzędników którzy nie mają pojęcia jak to zrobić!? To oni po części mają projekty robić. Bo tak to będzie cieniutko a wybory się zbliżają.
Odpowiedz
konto usunięte
2021-01-31 09:47:49
5 5
To jest chyba jedyny wójt w naszym powiecie, który bez owijania w bawełnę i bez bicia pokłonów zdradzieckiemu rządowi , mówi tak jak jest z tą PLANdemią.
Odpowiedz
bigi18
2021-01-31 10:00:34
2 6
Limanowianin
A próbowałeś się umówić wcześniej, czy tak po prostu wparowales i oznajmiła że chcesz się spotkać z wójtem? Jak zadzwonisz wcześniej to dostaniesz termin i wójt będzie.
Odpowiedz
fredy39
2021-01-31 10:13:00
2 2
A ostatnio przyjął w urzędzie posła Patryka Wichera, zdrajcę swoich wyborców, bo złożył autorski projekt ustawy, zniesienia prawa do odmówienia mandatu. Mógł się pochwalić wójt, bym zasadził kopa posłowi, za to że nie realizuje wolę wyborców, tylko wolę naczelnego wodza. Mam nadzieję że kariera zakończy się szybko i powróci gdzie jego miejsce.
Odpowiedz
robek
2021-01-31 10:21:48
3 6
To trochę wstyd dla wójta, że go broni Pani Grazynka znana z kosmicznych teorii totalnie oderwanych od rzeczywistości na każdy temat. Nie tylko na temat pandemii
Odpowiedz
lenny
2021-01-31 10:43:07
2 4
Zwyczajowo było tak, że do poprzedniej wójtowej można było przyjść o każdej porze i była na tyle osobą kompetentną, że była w stanie bez wielkiego 2 tygodniowego przygotowania odpowiedzieć na proste pytania.

Wójt niestety tak kompetentną osobą nie jest i nie ma zielonego pojęcia co się w gminie dzieje - najlepszym przykładem jest zatrudnienie nowego dyrektora GOK, gdzie po jego 4 dniach rządów, wyszła jego niekompetencja i brak znajomości prawa, co właśnie sprawdza prokuratura...
Odpowiedz
straznik5
2021-01-31 10:44:37
2 3
bigi18 = Radny Andrzej Sułkowski popracuj trochę nad pisownią, twoje wpisy to bełkot który ciężko się czyta.
W temacie dostępności Wójta to prawda, Pan Bogdan unika spotkań z mieszkańcami własnej gminy.
Odpowiedz
powazny7005
2021-01-31 10:55:12
3 4
Scigany01 i dobrze, że piszą. Ja od dziś też będę pisać, bo to jest jedyne miejsce gdzie wójt nie może kasować komentarzy, które pokazują jego prawdziwe oblicze.
Bo na jego facebooku to tylko propaganda popierana przez kilku wiernych typu p. Justyna, p. Teresa itp. Żygać się chce tymi wpisami. Wchodzenie do tyłka bez namydlenia.
Ja nie mogę się doczekać spotkania na wsi jak wójt przyjedzie. Ostatnio nie byłem, bo pracuje daleko, ale się poświęcę i przyjadę specjalnie, żeby mu wygarnąć co myślę na jego temat. Nie ujdzie mu to na sucho.
Odpowiedz
odpowiedzialna
2021-01-31 10:58:41
0 1
Jeszcze chwila i u Urzędzie Gminy nikt z Przyszowej stanowiska nie uchowa. Ciekawe kiedy następny konkurs?
A co dotych spotkań To tyko tyle że mają parcie na "szkło.........."
Odpowiedz
straznik5
2021-01-31 11:29:37
0 1
lenny Uchyl rąbka tajemnicy, co ten artysta nabrykał, że Prokuratura będzie przyglądać się sprawie.
Odpowiedz
konto usunięte
2021-01-31 11:33:03
1 1
@robek Sam jesteś kosmitą
Odpowiedz
PasazerLinii8
2021-01-31 11:38:38
4 3
@powazny7005 masz absolutną rację co do kasowania komentarzy przez Łuczkowskiego na Facebooku. Jego zachowanie jest dziecinne i tchórzliwe w tym zakresie. Cokolwiek napiszesz w komentarzu, co chociażby trochę rzucało cień na jego cudowny wizerunek, to od razu kasuje komentarze albo blokuje użytkownika i już nie da się zamieścić niczego. Ma kilku pupilków co ciągle mu słodzą, kadzą i to jest w porządku. Te komentarze zostają. Mam gdzieś takiego wybrańca gminy Łukowica, który uważa się za kryształową postać, a tymczasem boi się najmniejszej krytyki i to krytyki uzasadnionej. Ty Wójcie Bogdanie wiesz o co chodzi i przyznaj się, że kasujesz albo blokujesz komentarze na Facebooku. Jeżeli chcesz, to przytoczę treść tych komentarzy. Niech się więcej czytelników dowie, co było napisane i co usunąłeś zanim zdążyli to przeczytać inni czytelnicy.
Odpowiedz
lenny
2021-01-31 11:39:23
0 0
@straznik5
Z tego co mi wiadomo, to włamał się do biura Związkiu Nauczycielstwa Polskiego Oddział w Łukowicy. A pewnie niedługo więcej informacji wypłynie- może Wójt pochwali się na FB poczynaniami swojego podwładnego.
Odpowiedz
konto usunięte
2021-01-31 11:43:17
2 4
Takie prymitywne komentarze , jacy sami jesteście. Pluć jadem tylko potraficie i nastawiać jednych przeciwko drugim.
Dzielić ludzi, a w taki sposób własnie okradano i niszczono Polskę, poprzez tworzenie konfliktów, aby naród nie połapał się co robi władza i zajmował się stworzonymi przez nich konfliktami

Ta zła energia do was wróci z co najmniej zdwojoną siłą .
Odpowiedz
konto usunięte
2021-01-31 11:47:36
1 2
@PasazerLinii8 Zarzucasz temu wójtowi to co mnie często robią ludzie z tego portalu?
To jest kasują moje komentarze, niewygodne im komentarze?

Popatrz bliżej siebie , nie widzisz swojego pod nosem, a cudze widzisz pod lasem?

HIPOKRYTA.
;-))
Odpowiedz
kaczruk
2021-01-31 11:48:45
3 1
Kogo widzę?. Najpopularniejszą postać Facebooka w gminie Łukowica:). Uwielbia się fotografować przy każdej okazji. Postawa w rozkroku, swoisty ubiór, a czasami towarzystwo ulubionych radnych. No nie da się nawet nowo zainstalowanej lampy zapalić bez fotki wójta. Zastanawiam się, czy otwarcie drzwi do sklepu nie powinno być uwiecznione jakąś wyszukaną fotką. Taka tam dygresja.
Odpowiedz
PasazerLinii8
2021-01-31 11:55:00
0 0
@grazynahaeys do czego zmierzasz? Napisałem, że są kasowane komentarze na Facebooku, bo to prawda. Możliwe, że tobie też kasuje je portal limanowski. Tego nie wiem. Napisałem o tym, co wiem na pewno. I gdzie tutaj hipokryzja?
Odpowiedz
konto usunięte
2021-01-31 12:01:57
1 1
@PasazerLinii8 Twoja hipokryzja ma kilka twarzy :
1. Jesteś elementem składowym w portalu limanowa.in
2, Ujawnij swoje personalia, a wówczas można będzie stwierdzić twoją wiarygodność.

Znam takich, którzy zakładają sobie tutaj kilka kont , a bywało, że kłócili się sami z sobą
;-).
Jednego z tych ETATOWYCH KOMENTUJĄCYCH tutaj znam osobiście.
Zaiste jest to hipokryta nad hipokrytami, podobnie jak i inni "etatowi" komentujący tutaj , których też znam.

FARSA nad farsami.

;-))

Pozdrawiam
Odpowiedz
konto usunięte
2021-01-31 12:08:10
3 3
Nie ważne kim jest ważne że coś robi dla gminy ,widać jak się gmina się zmienia w tak krótkim czasie . Jestem ciekaw jak zaangażowani by byli ci wszyscy mądrale co krytykują. Miłej niedzieli.
Odpowiedz
PasazerLinii8
2021-01-31 12:11:05
1 1
@grazynahayes co się tak do mnie przyczepiłaś? Nadal nie widzę wyjaśnienia faktu posądzania mnie o hipokryzję. Możesz jaśniej się wyrazić, czy będzie jak zawsze? Totalny galimatias i kosmiczne teorie? Łuczkowski kasuje na Facebooku komentarze i to jest fakt. Jaka jest w tym zachowaniu moja hipokryzja? To może chodzi ci o hipokryzję wójta, bo nie jest w stanie pokazać wszystkiego, co pisane jest na jego temat? Jego postępowanie zamazuje rzeczywistość.
Odpowiedz
konto usunięte
2021-01-31 12:33:53
0 5
Konkurs na dyrektora GOK już był, bo jak stwierdził Pan Wójt powinien się odbywać co 5 lat, czekam teraz na konkurs na dyrektora GOPS, czyżby tam konkursów się nie przeprowadzalo
Odpowiedz
konto usunięte
2021-01-31 13:00:00
2 0
@PasazerLinii8 Już jaśniej wytłumaczyć tego nie można. Przecież pisałam niemalże elaboraty na temat wspomnianych przeze mnie komentujących hipokrytów .
Gdzie widzisz kosmiczne teorie, skoro kosmosu jaki Nam przedstawiają nie ma.
;-)
Fakt jest taki:
anonimowi ludzie , którzy BOJĄ się pokazać własne imię i nazwisko UJAWNIĆ WŁASNE PERSONALIA , nie są dla mnie wiarygodni.
Ci nazwani przeze mnie "etatowi" tutaj sami mi o tym mówili, iż piszą dla limanowa.in. STĄD NAZYWAM ICH ŻARTOBLIWE "ETATOWYMI:
Jeden z nich powiedział mi, iż (ponoć) limanowa.in , żalił mu się, że jestem dla nich "twardym orzechem do zgryzienia: "do wyciszenia".

Usuwać komentarze niewygodne systemowi dla którego prawdopodobnie służą, każe frajer potrafi.
Podjąć jednak MERYTORYCZNĄ DYSKUSJE to już niewielu potrafi.
W swojej głupocie kilku z nich powiedziało mi nawet zbyt wiele .
Podtrzymuje te nazwanie ciebie jako hipokryty oraz tego etatowego komentowania w świetle dowodów w sprawie jakie posiadam,
Czujesz się skrzywdzony to zrób mi sprawę, tak samo niech to zrobi limanowa.in wtedy wyłożę karty na stół.

Nie ze mną te numery Bruner.....
;-))

Odnośnie rzekomego kasowania twoich komentarzy przez wójta:
Masz tą samą szanse . udowodnij to w sądzie skoro czujesz się poszkodowany.

Wtedy sąd osądzi czy bezpodstawnie obrażałeś w nich wójta lub niszczyłeś jego dobre imię, tyle tylko, że tam MUSISZ BYĆ sobą, a nie GALEM ANONIMEM.
;-))
Do roboty ...........

;-))

Odpowiedz
maat
2021-01-31 14:20:34
2 4
@limanowianin1980, a próbowałeś/aś spotkać się z papieżem, że takie porównanie podajesz?? Miłej niedzieli :))
Odpowiedz
robek
2021-01-31 14:53:34
1 3
Grażyna żartujesz sobie że niby portal ma przez Ciebie twardy orzechów zgryzienia??? Haha raczej mają zysk dzięki Tobie bo za każdym razem ja klikasz komentarze to oni na Tobie zarabiają....
Ty na prawdę nie widzisz że pół powiatu się z Ciebie śmieje. Serio Kobieto. To nie jest złośliwie teraz. Zastanów się nad tym.
Odpowiedz
PasazerLinii8
2021-01-31 15:23:45
1 3
@grazynahayes z tobą jest coś w
W nieporządku? Myślisz, że boję się sprawy w sądzie, gdzie mógłbym udowodnić kasowanie komentarzy na Facebooku przez wójta? Śmieszna jesteś. Z kolei jaką sprawę miałbym założyć wójtowi w sądzie? Sprawę o kasowanie komentarzy? Ty się dobrze czujesz? Pisząc o tym chciałem zakomunikować szerszemu gronu ludzi, jaki ten wójt jest rzetelny i jak dba o swoje dobre imię. Kasuje komentarze kiedy wytknie mu się błędy albo niestosowne reakcje, nie przystające funkcji jaką pełni. Jeżeli stać go na pełnienie funkcji, to powinien mieć odwagę wszystko przyjąć na klatę, a tam gdzie trzeba odeprzeć "atak" i pokazać, że on ma rację. Wtedy można powiedzieć, że ma charakter, że jest Kimś. Usuwając komentarze idzie na łatwiznę i nie potrafi sprostać swojej funkcji. Jest zatem słaby mentalnie i merytorycznie. A z tobą Grażyno nie będę polemizował, bo masz takie teorie, że normalny i zdrowy człowiek musiałby nabawić się zaburzeń psychicznych, aby wchodzić w polemikę z kimś takim jak ty.
Odpowiedz
jakoooo
2021-01-31 15:42:20
0 3
Lenny, masz absolutną rację, Panią Wójt można było zastać o każdej porze w urzędzie, szczególnie w ostatniej kadencji. Ale wynikało to chyba z tego, że miała duże trudności z podniesieniem się z fotela, nie wspomnę już o przemieszczaniu się.
Odpowiedz
magda82
2021-01-31 16:27:59
2 7
Takich podwyżek wynagrodzenia Wójta, jak w Gminie Łukowica, to nie ma chyba nigdzie. Dobrze, że wiadomo skąd wziął się taki pośpiech przy maksymalnej podwyżce. Jedno jest pewne, w naszej gminie wazeliny nie braknie, nawet jak trzy kolejne wirusy opanują świat. A tak z innej beczki - kolejny konkurs na jakiś stołeczek to kiedy? Proponuję bardziej starannie dobierać skład do jury, żeby nie było kolejnego pośmiewiska, kto komu zadaje pytania. No, a teraz pora się odwdzięczyć ... nie prawda? Tylko, żeby żona się nie dowiedziała.
Odpowiedz
konto usunięte
2021-01-31 17:14:02
2 4
@magda82
z tym jury podczas konkursu, to prawdziwa hańba. Koleżanka w pierwszej ławce w kościele, a pod ławką kipi zawiść, brak honoru i żądza bycia "ponad"... Z protekcji także chętnie korzysta.... Poza tym bycie "koleżanką" nie daje kompetencji. Wstyd, aż się kurzy! Niektórzy nie wiedzą co to godność. Tfuuu!
Odpowiedz
maat
2021-01-31 17:30:02
2 2
@omegaalfa, a ta "koleżanka" w jury, to przypadkiem nie jest ta zakompleksiona z miną ludojada, która dzięki protekcji pewnej pracę łapnęła w sąsiedniej gminie powiatowej? Ale obciach. Ten smrodek koleżeński capi dookoła. Ha ha ha....
Odpowiedz
rysio68
2021-01-31 18:54:17
0 2
Badaniom na obecność przeciwciał przeciwko koronawirusowi SARS-CoV-2 poddano 1354 pracowników. Okazało się, że odporność nabyła już ponad połowa z nich, a dokładnie 697 osób. Większość nie wiedziała, że przechorowała COVID-19.
Więcej: https://zdrowie.radiozet.pl/Medycyna/Wiadomosci/Odpornosc-na-koronawirusa-w-Polsce-szokujace-dane-z-Nowego-Sacza
Odpowiedz
szaradaa
2021-01-31 19:06:33
0 0
Pan Wójt to się chyba podoba Pani Grażynce!
Odpowiedz
konto usunięte
2021-01-31 20:24:58
1 2
@maat
Z tym porównaniem "pani koleżanki" trafiasz w setkę he he he... Młodzież w ekonomie dokładnie podobne porównanie przedstawia :))
Odpowiedz
konto usunięte
2021-01-31 22:11:36
1 5
Śledząc wielce szanowną komisję do GOK-u to nie trzeba być osobą wtajemniczoną co do koneksji owej komisji do wielce szanownego p. dyrektora elekta Czaji: po pierwsze p. koleżanka nie tylko po fachu z którą tworzą różne "arcydzieła i wydarzenia" podobno historyczne: druga koleżanka z ZASu, która ma na sumieniu wiele za poprzedniej wójtowej łącznie z zadłużeniem szkół, teraz obecnemu wójtowi je z ręki, ma dług do spłacenia, żeby jej Bogdan nie zrobił wcześniej konkursu: trzeci to prezes klubu, który ma dług do spłacenia za drogę asfaltową wykonaną do jego syna pod domek: czwarty to p. adwokat, który bierze grubą kasę od Bogdana za jego ład prawny. Mówili, że za poprzedniej wójtowej były przekręty ale rządziła lata więc wprawiła się w boju: a ten młody jeszcze nie opierzony synek dryfuje na pełnym morzu jak "tytanic" - fascynujące
Odpowiedz
peres
2021-02-01 08:50:41
0 2
@sowinka44 Titanic nie dryfował lecz zatonął.
Odpowiedz
lenny
2021-02-01 09:38:17
1 1
@peres
sowinka44 pewnie miała na myśli okres przed zatonięciem, jak już kotłownie zalało ;)
Odpowiedz
peres
2021-02-01 10:31:04
0 1
Może mi ktoś powiedzieć jakiego koloru zarost ma Bogdan Łuczkowski?
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Wójt: "pandemia pokazała, jak ważne są spotkania i rozmowy twarzą w twarz, bez pośrednictwa ekranu""
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]