8°   dziś 10°   jutro
Wtorek, 05 listopada Elżbieta, Sławomir, Dominik, Zachariasz, Balladyna

Zapłacą 9 zł od osoby miesięcznie?

Opublikowano 11.02.2013 08:45:55 Zaktualizowano 05.09.2018 10:31:51 top

Mszana Dolna. Mieszkańcy Mszany Dolnej zapłacą 9 zł miesięcznie od osoby za wywóz śmieci. To wyższa stawka niż w innych gminach. Powód takiej stawki tłumaczy burmistrz Tadeusz Fipiliapk.

Na ostatniej sesji Rady Miasta Mszana Dolna dyskutowano i uchwalono nowy regulamin porządku i czystości na terenie miasta Mszana Dolna. Zakłada ona opłaty za wywóz śmieci w wysokości 9 zł miesięcznie od osoby i jest to wyższa stawka niż w innych gminach (przykładowo w gminie Limanowa cena będzie wynosić 4 zł od osoby za śmieci niesegregowane i 3 w przypadku śmieci segregowanych).

- Kiedy radni uchwalili nową stawkę, mieli pełną świadomość, że do dnia kiedy ustawa śmieciowa wejdzie w życie (lipiec 2013) te stawki z pewnością będą inne - mówi Tadeusz Filipiak, burmistrz Mszany Dolnej.

Burmistrz Tadeusz Filipiak wyjaśnia skąd ona się wzięła. - Samorządy muszą uwzględnić wynikające z ustawy, trzy pozycje w swoich przymiarkach do ustalenia nowej stawki: koszty odbioru, transportu, odzysku i unieszkodliwienia odpadów komunalnych, koszty tworzenia i utrzymania punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych oraz koszty administracyjne obsługi systemu - mówi burmistrz. - Z ewidencji zameldowanych wiemy, że liczba gospodarstw domowych w Mszanie Dolnej wynosi 1951. Przyjęliśmy, że w naszym mieście mieszka 8 tys. ludzi. Na jedno gospodarstwo przypada zatem 4,1 mieszkańca. Według statystyk jeden człowiek produkuje średnio w roku ok. 200 kg odpadów, czyli ok. 17 kg na miesiąc. Czyli rocznie na terenie naszego miasta powstaje około 1632 tony odpadów, co daje 136 ton na miesiąc. Wiemy na pewno, że mszańskie śmieci pojadą na Instalację Regionalną do Myślenic lub Tylmanowej - tam przyjęcie 1 tony śmieci zmieszanych (niesegregowanych) kosztować będzie ok. 260zł, zaś tona segregowanych symboliczne 1zł. Znamy też koszt odbioru i transportu (na dziś, bez przetargu) odpadów niesegregowanych i zmieszanych (takie wyliczenie podały nam firmy transportowe). Życzyłyby one sobie za tę usługę 240 zł/tona. Jeśli te wszystki dane podliczymy, to przy założeniu, że nikt nie segreguje w Mszanie śmieci, koszt rocznego odbioru odpadów od mieszkańców da kwotę 816.000zł. Przy założeniu, że segregujemy wszyscy, ta suma spada do 620.976zł (wtedy i tak powstaje ok 50% odpadów zmieszanych). Kolejne koszty to utrzymanie punktu selektywnej zbiórk:; plac, kontenery i boksy, paliwa, energia i media, transport i utylizacja elektro śmieci, przeterminowane leki, materiały z rozbiórek, wielkie gabaryty, baterie i opony, akumulatory, a także koszty osobowe. Kosztowałoby to ok. 280 tys zł na rok. Założyliśmy jednak tańszy wariant: dwa razy w roku w wyznaczonych miejscach 'wystawka' tego wszystkiego co wymieniłem powyżej. Wtedy koszty to mniej więcej 150 tys zł. Ostatni składnik kosztów całej ustawy śmieciowej to administracja obsługi system - 124.680 zł. Zzłożyły się na to koszty osobowe pracowników, oprogramowanie komputerowe, papier i tonery, opłaty pocztowe, sprzęt komputerowy, kampania informacyjna wśród mieszkańców, system GPS do monitorowania śmieciarek.

Jak wyjaśnia burmistrz przy powyższych założeniach, maksymalny koszt roczny funkcjonowania systemu wyniesie ok. 1.220.680 zł. Minimalny zaś, to 895.656 zł. Maksymalny koszt śmieci na jednego mieszkańca to 12.72 zł, minimalny 9.33 zł. Na gospodarstwo domowe, koszt miesięczny maksymalny to 52.14 zł, minimalny zaś 38.26zł i stąd wzięło się 9 zł.

- Mamy również przygotowaną alternatywną propozycję - będzie przedmiotem dyskusji szefów komisji stałych Rady Miasta. Dotyczy ona opłat od gospodarstw domowych, w zależności od ilości osób w nim zamieszkujących - wyjaśnia burmistrz. - Wiemy (z ewidencji ludności), że w Mszanie są 384 gospodarstwa domowe z 1 dzieckiem (poniżej 18 roku życia), 353 gospodarstwa z dwojgiem dzieci, 134 gospodarstwa z trojgiem dzieci. Czwórka dzieci - w 52 gospodarstwach, piątka - w 21 , szóstka dzieci - w 7 gospodarstwach domowych, siódemka dzieci - w 1 gosp., dziewięcioro dzieci - w 1 gosp. i jedno gospodarstwo z dziesięciorgiem dzieci. Jeśli zatem przyjąć, że będziemy zbierać od 'głowy' 9 zł to najbardziej ucierpią rodziny/gospodarstwa domowe z większą ilością dzieci (te produkują przecież mniej śmieci na głowę). Ale są i takie przypadki, i tych jest chyba najwięcej, że w gospodarstwie zamieszkuje na przykład 11 osób i na pewno nie są to rodzice plus 9 dzieci. Tylko rodzice (2 osoby), dziadkowie (2 osoby) żonaty syn i synowa (2 osoby) dwójka niezamężna, młoda i pracująca i trójka małych dzieci. Tych wypadałoby traktować inaczej i liczyć im inaczej niż rodzinie gdzie mieszkają rodzice posiadający np. czwórkę dzieci małoletnich. Ale takiego rozgraniczania i ustalania stawki wg tych kryteriów ustawodawca nie dopuszcza.

- I mamy ból głowy, podobnie jak setki samorządów w Polsce. Pozostaje także kłopot z mieszkańcami bloków. Tutaj problemem będzie stosowanie odpowiedzialności zbiorowej dla wszystkich mieszkańców w przypadku gdy jeden lub kilku mieszkańców zanieczyści segregowane odpady np. odpadkami kuchennymi.
Mamy na poprawki czas do końca czerwca - mam nadzieję, że uda nam się wypracować taki system, który pozwoli złagodzić skutki tego nowego obowiązku -
dodaje Tadeusz Filipiak. - Nigdy dodatkowe obciążenie nie znajdzie u ludzi akceptacji, ale trzeba z tym problemem jakoś sobie poradzić. Dobrze, że rozpoczęto. Będzie to jeszcze kulać jakiś czas, ale wierzę, ze i w Polsce będzie kiedyś tak czysto jak w Szwajcarii czy Austrii.

Komentarze (51)

mitek
2013-02-11 11:15:20
0 0
A kiedyś nasz pierwszy panujący był za segregacja odpadów.W innych gminach jednak można pobierać opłaty za śmieci posegregowane a u nas trzeba z górnej półki opłaty!!! Brawo władza!!! Już niedługo wybory...
Odpowiedz
QWA68
2013-02-11 11:33:56
0 0
krótko i na temat,POWALIŁO was!!!( pierwszy raz w życiu czekam na wybory....)
Odpowiedz
hejhej
2013-02-11 13:40:23
0 0
A co z ustawą z dnia 29 lipca 2005r ozu żytym sprzęcie elektonicznym i elektrycznym Dz.U.2005r. Nr.180 poz 1494 rozdział 4, rozdział 6 art.42
Odpowiedz
konto usunięte
2013-02-11 16:42:28
0 0
czyli 17kg śmieci kosztuje 9zł, więc tona śmieci kosztuje niewiele mniej co tona węgla!!!
Dlaczego:
'Ostatni składnik kosztów całej ustawy śmieciowej to administracja obsługi system'.
I co jeszcze? Błyskotliwa uwaga, zgodna z ogólną polityką prorodzinną:
'...to najbardziej ucierpią rodziny/gospodarstwa domowe z większą ilością dzieci'
Odpowiedz
UngaBunga
2013-02-11 17:00:03
0 0
Panie Burmistrzu jak na Pana głosowałem
w kazde wybory to teraz uroczyscie oswiadczam
że na następne wybory głos pójdzie na kogo innego.
Niestety to co ostatnimi czasy się dzieje
w Mszanie z cenami to jawne ciągnięcie ludziom z kieszeni.
Przypomne Podatek budynki mieszkalne
0,57gr/metr, grunty z działalnoscią
0,72gr/metr, budynki działalność gospodarcza
18,30zł/metr ,teraz śmieci 9zł od osoby
a gdzie opłaty za kanalizacje prąd i telefon.
Wykończycie ludzi .Pamiętaj Pan że ludzie niezarabiają
tyle co Pan.Szkoda wogóle się denerwować
Zycie w Mszanie Dolnej to horror .Osobiście wymelduje wszystkich i niezapłace Panu ani grosza.
Odpowiedz
Mkowalczyk59
2013-02-11 17:03:28
0 0
Nic tylko trzeba teraz czekać do nowych wyborów :(
Odpowiedz
sandwicz
2013-02-11 17:30:42
0 0
Po wyborach będzie nowy do segregacji śmieci dla Niego proponuje CZARNY worek będzie Mu do twarzy !!!
Odpowiedz
UngaBunga
2013-02-11 17:30:59
0 0
Panie Burmistrzu wybudował Pan park
który miał służyć mieszkańcom.Owszem słuzy
ale czy tylko w sezonie wiosennym ,letnim,
i jesiennym???Niepowiem uliczki są
odsnieżone ale co z placami zabaw dla dzieci???
Wogóle chuśtawki nie są odśnieżone są
ferie w różnych województwach ,chciał Pan aby
turyści do Nas przyjeżdżali.A tu taki zonk
niemożna w Parku z dziećmi w zimie się pobawić.
Odpowiedz
lalamido
2013-02-11 18:00:50
0 0
nie pozostaje nic innego jak się wymeldować. a najlepiej wyemigrować. 'syf i malaria'
Odpowiedz
wampirek
2013-02-11 18:08:43
0 0
Dziś wielu mówi że nie zagłosuje na Burmistrza widać chłop nie daje sobie rady jak ma radzić sobie jak on nie rządzi pytanie tylko kto ? kto w pośpiechu wysprzedaje najcenniejsze działki w centrum miasta ?w czyim interesie podejmowane są takie ? decyzje na pewno nie interesie mieszkańców ? czy za tymi decyzjami idą konkretne korzyści dla mieszkańców jak woda czy niski koszt za śmieci itp Panie burmistrzu zatrudnił Pan paru leserów dopisz pan im do zakresu czynności papierkową robotę a nie zatrudniaj pan dodatkowo osoby i ponad 100tys mamy oszczędności
Odpowiedz
baca102
2013-02-11 19:51:48
0 0
Cytat z powyższego wywiadu:'Będzie to jeszcze kulać jakiś czas, ale wierzę, ze i w Polsce będzie kiedyś tak czysto jak w Szwajcarii czy Austrii'. Ja myślę Panie Burmistrzu,że to będzie tylko 'kulać' dopóki ludzie w Polsce nie będą zarabiać tyle co mieszkańcy wymienionych przez Pana krajów.
Odpowiedz
zbig
2013-02-11 19:54:51
0 0
Mam podpisaną umowę na wywóz śmieci z firmą Traszkan (w tym roku podniósł stawki), odbiór co 2 tyg., segreguję śmieci, gospodarstwo - 4 osoby. Opłata śr./mies. - 32,50. Wszyscy zadowoleni. Dlaczego miałbym płacić 36 ZŁ ?!!! 42 zł rocznie więcej?!!! W imię czego, pytam?!!! Wg ankiety, którą wypełniłem miało być taniej. NIE AKCEPTUJĘ STAWKI.
Odpowiedz
UngaBunga
2013-02-11 20:13:41
0 0
Nikt niekceptuje takiej stawki
Limanowa 4 złote a Mszana 9 złotych od osoby .
Jakim prawem???Ludzie zbierać podpisy
jak najszybciej kto za a kto przeciw tej stawce
.
Odpowiedz
bolek1990
2013-02-11 20:32:55
0 0

coś się im w głowach poprzewracało banda złodziei. byle by do grobu wpędzić człowieka. co jeśli w domu nas jest 11 osób masakra. tępe ............!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Odpowiedz
wampirek
2013-02-11 20:39:38
0 0
@Zbig nie zapomnij rozwiązać umowę z Traszkanem jak tego nie zrobisz będziesz płacił podwójnie 9 złotych jest to cena za segregowane śmieci za śmieci nie segregowane jest wyższa stawka
Odpowiedz
ryniu
2013-02-11 20:39:39
0 0
To jeszcze nic.Mistrzostwo świata jest w Nowym Targu,dotychczas było 5,80 zł.od osoby ,a po nowej stawce będzie 11 zł lub 8 zł.JAK ŻYĆ BURMISTRZU,JAK ŻYĆ
Odpowiedz
bearchen
2013-02-11 20:53:43
0 0
Wszystko dzis kosztuje nawet smieci.
Odpowiedz
mitek
2013-02-11 21:03:43
0 0
A może tak przedterminowe wybory!!!?????
Odpowiedz
hejhej
2013-02-11 21:18:17
0 0
mitek ja juz po rku drugiej kadencji mera, namawialem do referendum i przedterminowe wybory,jestem za i nawet pomoge zbierc podpisy, do odwaznych swiat nalezy
Odpowiedz
hejhej
2013-02-11 21:20:07
0 0
znam dobre mi9ejsce na skladowanie ul.marka i okolice
Odpowiedz
Rudy102
2013-02-12 09:52:08
0 0
Uchwała Nr S.O. IX/429-138/12
Składu Orzekającego Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Krakowie
z dnia 10 grudnia 2012 roku

w sprawie: opinii do projektu uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej Miasta Mszana Dolna na lata 2013 – 2025.

'W przedstawionej prognozie kwoty długu zachowano w poszczególnych latach powyższe relacje, niemniej Skład Orzekający zauważa, ze zostały one obliczone w oparciu o prognozowane wielkości dochodów i wydatków bieżących (za wyjątkiem danych z 2011 roku), podczas gdy w przyszłych latach będą one wyliczane na podstawie wielkości wykonanych. Mogą zatem istotnie różnić się od obecnie prognozowanych i tym samym znacznie ograniczyć możliwości obsługi posiadanego zadłużenia, a także możliwości zaciągania nowych kredytów i pożyczek lub emitowania obligacji komunalnych.'
Odpowiedz
subiekt
2013-02-12 09:57:36
0 0
Tak więc RIO przedstawiło nam sytuację finansową Naszego Miasta która jest dla nas nieciekawa.Pan Burmistrz zadłużył Nas,wysprzedał majątek a teraz będzie musiał nam podnosić podatki lokalne żeby zachować swoje apanaże no i oczywiście Pana Barana i Pani Skarbnik.
Odpowiedz
dyrygent
2013-02-12 10:09:00
0 0
W limanowej jest obecnie około 5 zł, u nas ma być więcej i jak rozumiem to nie koniec na tym.
Pytam się kto zajmował się sprawami śmieciowymi od momentu wejścia w życie ustawy.
Oczywiście Pan Burmistrz tylko patrzeć jak zwali to na PO i Pana Premiera.
Odpowiedz
Smoczus
2013-02-12 10:36:43
0 0
Burmistrzowi to się juz w głowie poprzewracało! Podatki w góre, opłaty za śmieci prawie najdroższe w całym powiecie. Niech nam nasze mszańskie słońce łaskawie uchyli rąbka tajemnicy skąd taka wysoka kwota się wzieła za te śmieci? Czy w innych gminach mają taniej bo tam odbiór smieci jest tańszy? I cene mają 50% niższą niż my? Bo nie potrafie tego ogarnąć tak zmyślnie jak nasza 'alfa i omega'. Czy nasz drogi Tadeuszu powołując się na ilość i liczebność gospodarstw domowych w naszym mieście sprawdziłeś jak ta ilość osób przekłada się na dochod miesięczny w tych rodzinach? Czy jak zwykle Ci ten drobny acz istotny szegół umknął bo przecież Ty zarabiasz 12000 zł miesięcznie więc co tam zapłacić 9 zł na miesiąc?? A co ma powiedzieć rodzina z 2 czy trójka dzieci gdzie rodzice i żywiciele rodziny zarabiają minimalną krajową (sytuacja bardzo częsta w naszym mieście, zresztą ile można zarobić w Tesco czy biedronce?). Dla nich perspektywa wydania dodatkowych 50zł miesięcznie na śmieci, plus kolejny wzrost podatków lokalnych to dylemat czy kupić jedzenie czy może buty dla dziecka. Czy to normalne takie łupienie obywateli Mszany? A może Tadeusz zatrudni się w Tesco na kasie i zobaczy jak się żyje za 1200zł na ręke. Cały miesiąć. Jak wtedy planuje się budżet domowy i jak wpływa na niego taka opłata za śmieci i inne daniny które nakłada na nas nasz 'nieomylny' A może by tak Tadzio zwolnić zastępce i innych urzedników których sie poprzyjmowało. Da to duże i realne oszczędnościa miasto napewno na tym nie ucierpi. Potem przestań za nasze pieniądze utrzymywać teren przy nowych galeriach i już bedzie na tyle żeby dotować z kasy miasta wywóz śmieci tak by koszt nie był większy jak 5zł miesięcznie od głowy. Czy to tak trudne Burmistrzu? Zawsze możesz dać dobry przykład (jako dobry chrześcijanin- przecież na takowego się kreujesz)i obciąc sobie pensje do średniej krajowej, znów w kasie miasta pojawiłyby się kolejne oszczędności a i ładnie by to wyglądało od strony PR - przecież bardzo o PR dbasz razem z zastępcą. Zwłaszcza że te założenia budżetowe na 2013 to troche nierealne są co zauważyło w swojej uchwale Kolegium Izby Obrachunkowej cyt:
Uchwała Nr S.O. IX/429-138/12
Składu Orzekającego Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Krakowie
z dnia 10 grudnia 2012 roku

w sprawie: opinii do projektu uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej Miasta Mszana Dolna na lata 2013 – 2025.

'W przedstawionej prognozie kwoty długu zachowano w poszczególnych latach powyższe relacje, niemniej Skład Orzekający zauważa, ze zostały one obliczone w oparciu o prognozowane wielkości dochodów i wydatków bieżących (za wyjątkiem danych z 2011 roku), podczas gdy w przyszłych latach będą one wyliczane na podstawie wielkości wykonanych. Mogą zatem istotnie różnić się od obecnie prognozowanych i tym samym znacznie ograniczyć możliwości obsługi posiadanego zadłużenia, a także możliwości zaciągania nowych kredytów i pożyczek lub emitowania obligacji komunalnych.'

Tak Tak Tadziu: Zacząłeś śnić te swoje wizje rozwoju, wszystko na kredyty które trzeba spłacać. A że w kasie miejskiej środków brak to się bierze kredyty na spłate poprzednich kredytów. I sprzedaje wszystko co w tym mieście wartościowe. Jak przyjdą gorsze czasy to co wtedy miasto sprzeda? Skoro wszystko zostało juz sprzedane!! Chyba burmistrzu rozminąłeś się z powołaniem. Bo to Ty masz służyć miekszańcom a nie na odwrót. A tymczasem chcesz nas doić z resztek pieniędzy żeby realizować te swoje fantazje. Nikomu niepotrzebne! Dlatego apeluje: Tadeuszu nie idz tą drogą!!
Odpowiedz
wampirek
2013-02-12 10:39:36
0 0
Podobno miłościwy nam panujący szykuje nowy podatek aby wejść do urzędu i rozmawiać z Burmistrzem trzeba będzie najpierw wysłać płatnego SMS co tam leczy się w Kasince M za śmieci będzie płacił w Rabce a jest jak w reklamie Tesco atrakcyjny
Odpowiedz
UngaBunga
2013-02-12 10:58:11
0 0
Co do ŚMIECI I OPŁAT .Z Mojego przykładu
rodzina 2+3dzieci .Miesięcznie zakupuje
2 worki empol koszt 13 złotych .Reszta to 2 worki
plastiku odbierane bezpłatnie przez traszkan
i worek papieru czyli koszt smieci w 5 osobowej rodzinie
to 26 złotych miesiecznie .A Tu prozycja 45 złotych.
Dlaczego mamy płacić o 19 złotych wiecej miesięcznie???
Czy to 19 złotych pójdzie na spłate zadłużenia Mszańskiego???
Odpowiedz
Smoczus
2013-02-12 11:10:17
0 0
@UngaBunga to nie pójdzie na spłate. Pójdzie to na podwyżke dla naszego mera i jego zastępcy. Przecież ogrom pracy włożony w wyprzedaż majątku jest wart dużo więcej niż te marne 12 tyś miesiecznie jakie każdy z nich bierze. Może Panie Burmistrzu nowy zakład fotograficzny by Pan otworzył to dochody panu wzrosną i miasto nie bedzie musiało panu płaćic. Jak czasem powstanie nowa galeria na działce którą własnie miasto sprzedaję rękami 'dyrektora rady miasta' zwanego dalej burmistrzem to proponuje podpisać umowę zapewniającą nabywcy darmowe sprzatanie i utrzymywanie terenu wokoł obiektu. I tam otworzyć kolejny oddział Fokusa. Może pod nazwą : Foto-Tadeusz? albo Foto-Dyktator? Bo wiesz Tadziu grunt to chwytliwa nazwa. Bo z czegoś trzeba będzie żyć jak kadencja się skończy. A przecież za marne 1200na rękę się nie utrzymasz. Przyzwyczaiłes się do pensji burmistrza i poziomu życia jaki ona niesie.
Odpowiedz
supermenix
2013-02-12 11:17:15
0 0
Przy zarobkach jakie osiąga Pan Burmistrz, 9zł za osobę to pikuś. Do zarobków (tj. ok 12000zł/miesięcznie)doliczyć jeszcze trzeba nagrodę roczną i jeszcze być może telefon komórkowy gratis(być może nie jeden) i prawdopodobnie ekwiwalent za korzystanie z samochodu prywatnego.
Co do kosztów za wywóz śmieci doliczyć musimy obsługę galerii, bo przecież my musimy za to zapłacić a przypominam, że tam znajduje się siedziba 'Rodzinnej Firmy' Pana Burmistrza.
Odpowiedz
wampirek
2013-02-12 11:17:18
0 0
@UngaBunga zapłacisz po 9 zł pod warunkiem będą segregowane a jak fotograf zrobi zdjęcie twojego worka i uzna że śmieci są nie posegregowane /regulamin/to cena wyższa 18zł od osoby
Odpowiedz
dyrygent
2013-02-12 11:27:34
0 0
Pan Burmistrz doprowadzi swoimi działaniami jak przewiduje RIO do nie wypłacalności Naszego Miasta.Opędzlował prawie cały Nasz Majątek,zadłużył Nas do niemożliwości prawdopodobnego regulowania zobowiązań a w zamian zrewitalizował nam Miasto i obiecał nam postawić obelisk w Parku.
A jeszcze nakarmi nas pomnikiem w Rynku.
Panie Burmistrzu 'Kończ Waść wstydu oszczędź'
Odpowiedz
Rudy102
2013-02-12 11:34:08
0 0
Panie Burmistrzu czy Pan jako człowiek głębokiej wiary nie powinien pójść za przykładem Papieża Benedykta XVI i abdykować.
Jak widzimy po działaniach Pana Jarosława Kaczyńskiego jest to bardzo dobry okres do kończenia nieudolnych rządów.
Odpowiedz
Janek64
2013-02-12 11:37:08
0 0
Witam Ciekaw jestem ile to ja bede musial placic za swoje smieci w mojej gminie Jak by strasznie duzo to wybiore sie z petycja do mojego pana wojta Moge isc na czele a czy wy panowie dolaczycie do mnie bylaby okazja z rzucic maski i w cywilizowany sposob porozmawiac . Wiec zapraszam
Odpowiedz
Rudy102
2013-02-12 11:44:44
0 0
Janek 64 u Was w gminie Wójt Gminy Prawdy i Rozwoju pomimo tego że podobnie zarabia to jednak wyczulony jest na biedny los swoich mieszkańców i wyznaczył kwotę 20zł od gospodarstwa bez względu na ilość mieszkańców.
Oczywiście Janku nie można tu zapomnieć o dużej roli Pana Przewodniczącego z którego to inicjatywy została obniżona kwota śmieciowa.
Odpowiedz
Janek64
2013-02-12 11:53:59
0 0
To sie mi podoba ! To pubicznie pragne podziekowac moim wlodarzom kazdy grosz sie liczy by zyc normalnie.Dziekuje
Odpowiedz
Rudy102
2013-02-12 15:14:41
0 0
Wrobelki cwiekaja na miescie ze chyba cos sie dzieje z przedszkolem miejskim tym przy rynku.Chca go likwidowac czy cos tam?
To dopiero poczatek zaciskania pasa miejskiego,ale dlaczego kosztem dzieci jesli to prawda?
Odpowiedz
Janek64
2013-02-12 15:20:01
0 0
@ Rudy bedziecie dowozic dzieciaki do Lostowki do przedszkola Dacie troszke gminie zarobic Ale musisz to uzgodnic z Panem Janem.
Odpowiedz
Rudy102
2013-02-12 15:26:52
0 0
Janku to co bedzie sie dzialo w finansach miasta trudno przewidziec.Pan Burmistrz ma to szczescie ze ma nieudolna Rade miasta i moze wszystko robic co uzna za sluszne.
Bez kozery stwierdzil ze to Rada ustalila stawki.
Odpowiedz
supermenix
2013-02-12 15:29:23
0 0
Piszemy o referendum, ale mam pytanie, kto będzie chciał ponieś odpowiedzialność za nieudolne rządy Pana Filipiaka?
Nowy Burmistrz będzie miał tylko dochody bieżące, które mogą nie starczyć na spłatę zobowiązań bankowych jak przewiduje RIO.
Ten budżet pozbawi nas możliwości udziału w korzystaniu z funduszy europejskich w Latach 2014-2020 ze względu na brak środków finansowych na udział własny.
W mieście po rządach Pana Filipiaka pozostanie pusta taca i ogrom długu.
Odpowiedz
Rudy102
2013-02-12 15:40:42
0 0
supermenixs tak sie zastanawiam czy czasem ta polityka gospodarcza Pana Filipiaka polegajaca na wysprzedazy majatku miasta i zaciaganiu kredytow nie ma na celu zniechecenia wartosciowych kandydatow na Burmistrza ktorzy maja nalezyta wiedze i po cyfrach widza jak prezentuje sie stan finanssow miasta.KATASTROFALNIE.
Wtedy rosna szase Pana Filipiaka na kolejna kadencje a za rywala to slupa znajdzie.
Odpowiedz
UngaBunga
2013-02-12 15:56:28
0 0
Oj widzę że trzeba sie ewakuować z tego
miasta bo nic Tu dobrego w przyszłosci niebedzie.
Brak terenów przemysłowych,rządzący zrobili
turystyczne Miasto co turystów ani słychu ani widu.Miasto naszpikowane handlem a pracy zero.
To po co tu mieszkać i robić.Obraz rysującej się Mszany to nędza i rozpacz.
Odpowiedz
Rudy102
2013-02-12 16:12:39
0 0
UngaBunga z gory przepraszam jesli sie myle ale ty raczej chyba broniles Pana Filipiaka.
Ja uwazalem ze jest on wielka pomylka,szkoda dla naszego miasta.Zostal Burmistrzem jak to mowil moj kolega na zasadzie wyboru pomiedzy gangrena a cholera w II turze.
Odpowiedz
wampirek
2013-02-12 17:11:38
0 0
@supermix masz rację ale nie całkiem rządy Filipiaka nie mogą trwać wietrznie nim wcześniej zostaną przerwane tym lepiej dla mieszkańców Pusta kasa i długi będą ale wyjście z tych trudności może tylko osoba nowa na tym stanowisku tu różaniec nie pomoże tu trzeba ciąć do bólu zwalniać tych co się teraz zatrudniło a nie starych pracowników nie dajmy się wmanipulować w kandydatów którzy będą słupami wyborczymi dla PSL i Filipiaka jak wodę z mózgu zrobić wyborcą
Odpowiedz
UngaBunga
2013-02-12 17:19:46
0 0
@Rudy102 Masz racje broniłem jeszcze rok temu niestety zawiodłem się bardzo.Otworzyłem szeroko oczy.
Odpowiedz
Rudy102
2013-02-12 18:08:25
0 0
UngaBunga jest wielka sztuka przyznac sie do bledu.
Ale nalezy to docenic.
Jednej rzeczy nie rozumiem jesli oczywiscie jest to prawda ze Pan Burmistrz zaczyna cos majsterkowac przy przedszkolu.Zeby oszczednosci robic na dzieciach,najpierw trzeba zaczac od siebie.Jak to mowia cudze pod lasem a swego z metra nie widac.
Odpowiedz
dyrygent
2013-02-12 18:58:58
0 0
A moze by Pan Starosta Dziedzina zabral glos w tej sprawie.Kiedys mial odwage w sprawie Osrodka Zdrowia,a moze mu sie wyrwalo.Za rok wybory Panie Starosto i trzeba pokazac ze ma sie niezaleznosc.Na Pana Filipiaka Pan nie licz,bo jak tak dalej pojdzie to moze trzeba bedzie zorganizowac referendum.Sa jeszcze pozostali radni.Pani Jamroz co nam moze powiedziec,ma kobieta jeden problem z kim zrobi sobie zdjecie bo chyba nie z Panem Ziobro.No jest jeszcze Pan Rog i mysle ze jego stac na niezaleznosc i obiektywna ocene powstalej sytuacji.
Odpowiedz
wyborca77
2013-02-12 19:45:36
0 0
Z tego co wiem to ten ostatni Pan podporządkowany jest 'ośrodkowi szczyżyckiemu' jak większość polityków w naszym powiecie.
O skutkach rządów osób nieudolnych i niekompetentnych, mieszkańcy miasta i gminy to się jeszcze przekonają w najbliższym czasie. To wszystko zacznie się niebawem walić jak domino.
Odpowiedz
Doradca
2013-02-12 20:53:40
0 0
Ech, gdybyście byli laikami to mógłbym przymknąć oczy ale specjaliści takiej klasy piszą takie komentarze to nie jest normalne.

Pierwsze przetargi tzw. 'śmieciowe' są rozstrzygane a ceny są zabójcze.
Ciekawe, co napiszecie, gdy stawka będzie oscylowała na poziomie tej z podjętej uchwały ?.
Daliście upust frustracji przedstawiając wszystkie tematy nie związane ze śmieciami. Odpocznijcie może trochę, co ? :)
Odpowiedz
wampirek
2013-02-13 08:00:40
0 0
Burmistrz chciał by w Mszanie było czysto jak Szwajcarii a pisał na ulotkach wyborczych że był w Hiszpanii i podglądał jak funkcjonuje tam administracja /mył samochody na myjni/ jak został wybrany na Burmistrza wprowadził w życie to co zobaczył rozrost administracyjny znowu był w Hiszpanii podobno jako tłumacz i co zobaczył Hiszpania bankrutuje przyjechał i realizuje ciągnie miasto na dno finansowe lepiej niech Burmistrz do tej Hiszpanii więcej nie jedzie a do Szwajcarii tam są wzorce o wiele lepsze do skopiowania a zresztą za 1,5 roku będzie pan wolny
Odpowiedz
konto usunięte
2013-02-13 09:54:24
0 0
Wampirek.
To, że ktoś mył samochody, to żadną hańbą nie jest - wręcz przeciwnie, świadczy to, że Pan Burmistrz ciężką pracę powinien znać.

Smoczuś - Pana Post nr 24, a właściwie jego ostatni akapit, wydaje mi się, że trafia w sedno całej sprawy.


****************************************************
Ponieważ zauważyłam, że pojawiła się informacja o przetargu na osławioną działkę w centrum miasta ( cena wywoławcza za ok. 15a, to 1.400.000 + vat ( zapewne tym razem kostka będzie posypana złotem )), to mam propozycje:

Gdy już powstanie kolejna Galeria, to niech Pan Burmistrz wydzierżawi ją całą, jako nową siedzibę Urzędu Miasta, wtedy 'stary' urząd się zburzy, a działkę sprzeda.
******************************************************

Ja muszę się przyłączyć do ogólnego larum ( chociaż rzadko się z Panami zgadzam ).
Z utęsknieniem czekam na wybory - przede wszystkim najwyższy czas zmienić radnych.
Odpowiedz
grubas
2013-02-13 12:44:56
0 0
Ja proponuje by w celu oddłużenia miasta Pan Tadeusz Filipiak i Pan Michał Baran zrezygnowali z zakupu obelisku i pomnika mających znaleść się w parku i w rynku. Zamiast pomnika na rynku proponuje postawić tam popiersie naszego burmistrza z uwydatnionym 'ego naszego mera'. Pod popiersiem tabliczke pamiątkową z napisem: Tadeusz Filipiak I Car i władca Mszany Dolnej który w latach 2006-2014 wyprzedał całą Mszane aby realizować swoje futurystyczne ambicje'

Natomiast w parku miejskim zamiast obeliska zatrudnic za minimalną pensję samego burmistrza aby stał tam zamiast obeliska. Jego masywna sylwetka napewno godnie zastąpi planowane umieszczenie tam kawałka głazu. Mógłby wtedy nasz burmistrz opowiadać potomnym o histori Miasta, Smoleńsku itd. Mołgby też prowadzić tam wykłady z cyklu: Nieudolne zarządzanie miastem oraz szybka i sprawna wyprzedaż majątku miejskiego'. NAtomiast Pan Baran zamiast zajmować się wertowaniem for i pisaniem pochlebnych komentarzy i pieśni na temat swojego chlebodawcy może również za minimalną pensje doglądac w parku budek dla ptaszków zgodnie ze swoim wykształceniem (jest ornitologiem) i pasją. Te dwa proste kroki zapewnią naszemu miastu ponad 200tyś oszczędności miesiecznie oraz pozbawią Burmistrza i jego prawej ręki mozliwosci dalszego szkodzenia MSzanie i jej mieszkańcom. I te zaoszczędzone 200tyś przeznaczyć na wkład własny miasta w dotowanie wywozu śmieci tak aby cena była przystępna dla każdego mieszkańca bez względu na to czy zarabia 1200zł czy też 12000 jak nasi wodzowie.
Odpowiedz
ksk
2013-04-03 20:10:33
0 0

A ja wam powiem, że burmistrz doskonale sobie zdaje sprawę, że ponownie nie zostanie wybrany, za to jak pogrywa sobie z ludźmi. Ma nas wszystkich głęboko gdzieś, nie obchodzi go ani nasza sytuacja, ani to co o nim mówimy, czy myślimy. W tej chwili liczy się dla niego tylko to, żeby przez te półtorej roku kadencji, które mu zostało nachapać się ile się da!!!!!! Liczy się tylko jego interes, nie nadaje się na zarządce czegokolwiek. Nadęty bufon, a nie gospodarz. Ciekawe z czego większość ludzi zarabiających najniższą krajową ma wyprodukować 17 kg śmieci miesięcznie?? A może będziemy płacić za utylizację 'starych' sprzętów pana burmistrza, który będzie miał ochotę wymienić je na nowe?? Pana burmistrza stać na więcej rzeczy, to i odpadów produkuje więcej... Jeśli pan burmistrz taki cwany, to niech stosownie do wysokości swoich dochodów płaci dużo wyższą stawkę! Jakoś inne miasta, gminy potrafią dać niższe stawki.

Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Zapłacą 9 zł od osoby miesięcznie?"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]