8°   dziś 10°   jutro
Wtorek, 05 listopada Elżbieta, Sławomir, Dominik, Zachariasz, Balladyna

Zarobki wójtów i burmistrzów - różnica ponad 5 tys. zł

Opublikowano 18.01.2015 09:07:45 Zaktualizowano 05.09.2018 07:44:23 top

Od 12,3 tys. do 6,7 tys. złotych – to dwie skrajne pensje samorządowców z Limanowszczyzny. Zobacz, kto zarabia najwięcej, a kto najmniej w regionie.

Ustalenie wysokości wynagrodzenia wójta lub burmistrza należy do kompetencji radych. Co oczywiste, nie mają oni jednak pełnej swobody w tym zakresie – ograniczeni są m.in. zapisami ustawy pracownikach samorządowych.Ustawa stanowi, że maksymalna wysokość wynagrodzenia jest uzależniona od kwoty bazowej i nie może przekroczyć jej siedmiokrotności.

Zgodnie z ustawą budżetową na rok 2014, kwota bazowa dla osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe wynosi 1 766,46 zł, co oznacza że maksymalne wynagrodzenie wójta lub burmistrza może wynosić 12 365,22 zł miesięcznie.


Ustalając wysokość pensji szefa samorządu, radni są też zobowiązani przestrzegania stawek zawartych w jednym z rozporządzeń Rady Ministrów. I tak, wynagrodzenie zasadnicze wójta lub burmistrza w gminie powyżej 100 tys. mieszkańców wynosi od 4 800 do 6 200 zł, powyżej 15 tys. do 100 tys. mieszkańców od 4 500 do 6 000 zł, a w gminie do 15 tys. mieszkańców od 4 200 do 5 900 zł. Z kolei dodatek funkcyjny wójta lub burmistrza w gminie powyżej 15 tys. mieszkańców wynosi 2 100 złotych, a do 15 tys. mieszkańców - 1 900 zł.

Każdemu wójtowi lub burmistrzowi przysługuje również dodatek specjalny, w kwocie wynoszącej co najmniej 20%, lecz nie przekraczającej 40% sumy wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego, a także dodatek za wieloletnią pracę, który przysługuje po 5 latach pracy w wysokości wynoszącej 5% miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego. Dodatek ten wzrasta o 1% za każdy dalszy rok pracy, aż do osiągnięcia 20% miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego.

Jak pensje wójtów i burmistrzów wyglądają na Limanowszczyźnie? Są duże rozbieżności – różnica pomiędzy najlepiej, a najgorzej zarabiającym samorządowcem przekracza 5,5 tys. złotych. Poniżej publikujemy zestawienie, opracowane na podstawie danych zamieszczonych w Biuletynie Informacji Publicznej.

Władysław Pazdan, wójt Gminy Limanowa - 12 330 zł;
Czesława Rzadkosz, wójt Gminy Łukowica - 12 100 zł;
Paweł Stawarz, wójt Gminy Jodłownik - 12 100 zł (przy założeniu 20% dodatku za wysługę lat);
Władysław Bieda, burmistrz Miasta Limanowa - 11 953 zł;
Benedykt Węgrzyn, wójt Gminy Dobra - 11 688 zł (przy założeniu 20% dodatku za wysługę lat);
Bolesław Żaba, wójt Gminy Mszana Dolna - 11 580 zł;
Adam Sołtys, wójt Gminy Słopnice - 11 460 zł;
Józef Kowalczyk, burmistrz Miasta Mszana Dolna - 10 240 zł;
Władysław Sadowski, wójt Gminy Kamienica - 9 695 zł (według stawek z poprzedniej kadencji);
Janusz Potaczek, wójt Gminy Niedźwiedź - 8 995 zł (według stawek z poprzedniej kadencji);
Czesław Stanisławczyk, wójt Gminy Laskowa - 8960 zł;
Paweł Ptaszek, wójt Gminy Tymbark - 6 702 zł.

Komentarze (52)

rybka1983
2015-01-18 09:22:24
8 2
Miasto Mszana Dolna to raczej ma burmistrza a nie wójta? chyba, że coś się zmieniło?
Odpowiedz
konto usunięte
2015-01-18 09:30:21
13 4
Najczęściej uzasadnieniem maksymalnej możliwej wypłaty jest wysoka ocena pracy. Problem w tym że koalicja radnych ustalająca pensję to towarzystwo wzajemnej adoracji i tylko ministerialny limit ich ogranicza. Jest jeszcze pytanie czy na pewno?
Odpowiedz
konto usunięte
2015-01-18 09:45:24
23 7
Dlaczego nie podajecie ,że to są kwoty brutto a nie netto???
Ludzie prości i niewykształceni też czytają to co tu piszecie i uważają ,ze tyle naprawdę wójtowie zarabiają,powinniście w nawiasie obok napisać ile zarabiają 'na ręke'.
Wójt Tymbarku zarabia bardzo malutko,jak na tak odpowiedzialne stanowisko.Więcej od niego zarabiają pracownicy fizyczni ,pracujący na budowach w Irlandii,Szwecji i Anglii.
Pan magister Ptaszek zarabia nieco ponad 6000 zł brutto.Kiedy zdobędzie tytuł doktora ,będzie zarabiać nieco więcej:)Bo jakby na to nie patrzeć ,to na tle pozostałych wójtów będzie najbardziej wykształconym wójtem.Wstyd byłby ,żeby taki Wójt zarabiał najmniej:)
Odpowiedz
konto usunięte
2015-01-18 10:01:11
12 10
@wege dlaczego pracownik fizyczny MA zarabiać mniej, przecież łatwiej się przekwalifikować z magistra na fizycznego niż odwrotnie jeśli komuś zależy na kasie.
Odpowiedz
ysza
2015-01-18 10:30:49
7 7
' na tle pozostałych wójtów będzie najbardziej wykształconym wójtem.Wstyd byłby ,żeby taki Wójt ' ..A to Panu SADOWSKIEMU odebrano tytuł i stopień naukowy ' doktora ' ..no ,no gratulacje za tą informację ..
Odpowiedz
konto usunięte
2015-01-18 10:30:53
12 3
west masz rację:)przyznaję :) Pan Ptaszek i tak zarabia teraz 'fortune 'w porównaniu do tego co zarabiał w Starostwie Powiatowym w Limanowej.
Czasem jednak lepiej malo zarabiać a miec stałą i pewną robotę w starostwie jako urzędnik,niż miec wielką kasę i stresować się odpowiedzialnością i wyzwaniami jakie niesie ze sobą piastowanie stanowiska wójta.:)Kto co lubi..
Odpowiedz
konto usunięte
2015-01-18 10:34:51
9 4
ysza zwracam honor:)
gratuluje wam więc Wójta ,gmino Kamienica:)
Odpowiedz
sydney
2015-01-18 10:36:05
7 7
Wege617, to czemoz panowie wojtowie nie wyruszaja do pracy za granica ?
Niech wezma sie za prace na budowie to wtedy docenia wartosc zarobionego pieniadza
Wola siedziec i pierdziec w stolek i wskazywac plcem, bo za granica fizyczni zarabiaja wiecej
Odpowiedz
zabawny
2015-01-18 10:38:53
6 2
Łatwo obliczyć roczne dochody netto w/w włodarzy, czy ktoś ma wiedzę ile rocznie te osoby wydają i odkładają? :)))
Odpowiedz
vsuchyv
2015-01-18 10:59:03
7 12
Czyli w Gminie Łukowica Pani Wójt już pobiera maksymalne zasadnicze wynagrodzenie, oraz dodatek funkcyjny, ale w dalszym ciągu domaga się podwyżki. Powinniście jeszcze przedstawić powyższy ranking w stosunku do kondycji funduszy każdej z gmin.
Odpowiedz
vipper778
2015-01-18 11:15:36
13 11
A może tymbarscy radni obniżą sobie diety bo też są nowi?
Odpowiedz
Julek
2015-01-18 11:48:04
6 14
@wege617, słyszałeś żeby jakiś wójt czy starosta odpowiadał za coś?

Odpowiedzialne stanowisko to ma chłopak wbijający gwoździe w rusztowanie. Bo jak to zrobi źle, to ktoś ucierpi i na pewno chłopak beknie. Samorządowiec czy minister ma odpowiedzialne stanowisko, tylko za nic nie odpowiada tak naprawdę.
Odpowiedz
konto usunięte
2015-01-18 12:13:23
6 11
Przypomnijcie zadłuzenie gmin a potem dopasujcie do nich poszczególne gminy. A dopiero wówczas będziecie mieć pełny obraz sytuacji. Szok po prostu...
Odpowiedz
johnconnor
2015-01-18 13:06:46
13 7
Hahaha, najlepiej wykształcony - denny żart! Jakby Ptaszek był tak dobrze wykształcony i mądry, to nie siedziałby tyle lat na marnej posadzie w starostwie. Poza tym można mieć wątpliwości co do jego pracowitości - jak był radnym to miał W NOSIE swoich wyborców -> nie chodził na sesje rady gminy.
Odpowiedz
limanowianin
2015-01-18 13:39:58
6 10
Tu trzeba brać wszystkie aspekty np. ilość mieszkańców nie jestem fanem wójta Gminy Limanowa ,ale trzeba sprawiedliwie powiedzieć,ze ta gmina jest trzy i pół raza większa od innych małych gmin ileż więcej problemów spotkań z mieszkańcami itp. to wynagrodzenie wójta limanowskiej gminy wcale nie odbiega od tych mniejszych .
Odpowiedz
limanowianin
2015-01-18 13:46:45
6 7
Co do tych tytułów naukowych to wójt Kamienicy jest od początku wójtowania dr.nauk ścisłych
Odpowiedz
Julek
2015-01-18 13:52:39
12 1
Gmina Limanowa jest tak samo beznadziejna terytorialnie jak gmina Chełmiec. Prawie 30 kilometrów od końca do końca, to nawet niejeden powiat nie ma.
Odpowiedz
jonter
2015-01-18 14:05:51
15 6
I tu widać jak wredni są radni Gminy Tymbark.
Odpowiedz
konto usunięte
2015-01-18 14:32:38
12 2
johnconnor napisał:
'Jakby Ptaszek był tak dobrze wykształcony i mądry, to nie siedziałby tyle lat na marnej posadzie w starostwie'...

Drogi Johnconnor,
Uwierz mi,że wykształciuchy teraz pracuja w sklepach i fizycznie ,bo brak pracy dla nich...chyba lepiej siedzieć na nędznym stanowisku urzędasa w Gminie czy Starostwie i jak to niektórzy mówią;'pierdziec w stołek od 7-15 stej' a brać za to 13-stki i dodatki należace sie budżetówce:)a do tego mieć stałą i pewną prace i czas dla rodziny i rozrywki.
Wiadomo ,że praca w Starostwie dla wielu nie jest szczytem marzeń i nie zaspokaja ambicji zawodowych a do tego zarabia sie tam marne grosze ,ale czemu tyle osób marzy ,żeby załatwiono im tam prace 'po znajomości' ?:):)czyżby lubili sie lenić i nie mieli ambicji zawodowych?:)wytłumacz to..
Co drugi mój znajomy inzynier pracuje fizycznie..takie czasy nastały..i nie zmienisz tego..
Gdzie miał Ptaszek więc pracować,skoro tak mało jest miejsc pracy w powiecie limanowskim?
Odpowiedz
JohnDoe
2015-01-18 14:47:29
11 8
Taka prawda ludzie młodzi wyksztalceniu pracuja fizycznie bo ich miejsca pracy sa zarezerwowane dla dzieci kolesiów starego systemu . Dlatego Polska to kraina oszustow i złodzieji i ciezko sie zyje. Bo to masakra ze ludzie inteligentni wykształceniu szukaja pracy a jakis sponsorowany od urodzenia syn , corka musi ukonczyc byle jaka szkole ( wazne by w kierunku administracja) nawet w Mozambiku bo otrzymac cieply stołek w urzedzie. Nie rozumiem jak dziecko urzednika bedac w 1 dniu zycia wie gdzie bedzie pracowac ??? A jak widze te cieleta robiace łaske ze udzieli Ci jakas informacje to pilnuje sie tylko zeby cos we mnie nie pekło . Teraz czekam na Wasze gorace opinie DZIECI STOLKOWE. Urzednicy :P
Odpowiedz
konto usunięte
2015-01-18 15:11:30
11 5
JOHN DOE cos w tym jest...namnożyło się ostatnio tych absolwentów ADMINISTRACJI:)
Ludzie to studiują tylko po to ,żeby sie załapać własnie na taki marny stołek urzędasa...tylko zapominają,że żeby byc urzędnikiem nie trzeba miec studiów:):)Po co więc studiowac coś ,co nie daje przyjemności i nie studiuje sie tego z pasji czy ciekawości..ADMINISTRACJA jest nudna jak flaki z olejem..studia przecież mozna dorobić potem za kase z budżetu ,jak juz dostanie się posade urzędnika:)
Odpowiedz
Kaczmarek
2015-01-18 15:15:00
6 9
Uważam, że najlepszą rzeczą byłyby sztywne stawki zależne od liczby mieszkańców oraz wielkości budżetu. Wtedy Ci z małych gmin mieliby stawki na poziomie np. 5-6tys., średnich miast ok 8-11 a dużych np 14tys. Obecnie odpowiedzialność i zakres działań prezydenta Krakowa, burmistrza Limanowej, a wójtami mniejszych gmin bardzo się różni. Przecież gdyby np. Majchrowski nie dorabiał na uczelniach jako wykładowca, miałby stawki zbliżone do tych małomiejskich - z tego co pamiętam - 12,5 tys.
Ponadto im mniej w kieszeniach urzędnika, tym więcej na inwestycje. Ludzie mieliby też większe zaufanie do osób, które kojarzyłyby się z pracą dla ludzi, a nie dorabianiem.
Odpowiedz
Doradca
2015-01-18 15:19:42
9 8
Coś mi się wydaje, że to nie Ptaszek ma najniższe wynagrodzenie a Pan Janusz Potaczek, wójt Gminy Niedźwiedź przy 20 % dodatku za wysługę lat a jest Wójtem od niepamiętnych czasów.
Odpowiedz
forfiter
2015-01-18 15:34:39
9 6
12 tys brutto to mniej więcej 8,5 tys. na rękę.

Tyle mają wójtowie z najwyższym uposażeniem.

Tyłka wprawdzie nie urywa bo mając głowę na karku można podobnie zarobić w sektorze prywatnym nawet i na naszym terenie.

A przynajmniej nikt się wtedy nie ma prawa czepiać i wkładać nosa w majątek.

Z drugiej strony- z góry wiadomo powszechnie że ten kto zostanie wójtem będzie miał uposażenie w takiej wysokości, więc skoro mieszkańcy go wybierają to tym samym dają przyzwolenie na takie pobory.

Więc późniejsze darcie szat i płacz z powodu pensji włodarzy może budzić zdziwienie.
Odpowiedz
vsuchyv
2015-01-18 15:40:47
11 3
Jednak jak widzisz 'forfiter' nie każdy wójt ma uposażenie w takiej wysokości jak podałeś.
Odpowiedz
forfiter
2015-01-18 15:42:28
10 6
No właśnie- nie każdy. Więc tym bardziej nie ma się co podniecać.
Odpowiedz
vsuchyv
2015-01-18 15:47:28
8 7
Dlatego napisałem, że powinno się ukazać zestawienie zarobków wójtów z funduszami gmin. A wtedy użytkownicy portalu zobaczą jaka jest rozbieżność w niektórych gminach. A szczególnie w Gminie Łukowica.
Odpowiedz
forfiter
2015-01-18 15:50:01
11 5
Tak tłumacząc na prosty język : gdyby pensja wójta miała wynosić np. 4 tysiące to kto wówczas by się ubiegał o to stanowisko ?

Ano może ci co teraz zarabiają po 2 tysiące i dla nich zarobki większe o 100% to jest coś.
Odpowiedz
vsuchyv
2015-01-18 15:59:00
8 3
Czyli według Ciebie każdy kto kandyduje na wójta robi to dla pieniędzy? To czemu nie napiszą tego w swoim programie wyborczym? Pewnie dlatego, że większość kandydatów nie ma programu. Wśród kandydatów w Gminie Łukowica tylko jedna osoba miała program.
Odpowiedz
forfiter
2015-01-18 16:35:11
9 5
@vsuchyv, coś taki zdziwiony ?

Tak , wszyscy którzy kandydują na takie stanowiska robią to dla pieniędzy.

Oraz dla innych przywilejów i korzyści wynikających z faktu bycia wójtem, burmistrzem czy prezydentem.

Nie znam osobiście takiego altruisty który robi to dla idei.

Gdyby tak było to choć jeden zrzekłby się uposażenia przeznaczając je w całości na cele charytatywne.

Jak znasz kogoś takiego to go przedstaw.
Odpowiedz
vsuchyv
2015-01-18 16:49:27
10 2
Podążając twoim tokiem rozumowania 'forfiter' można odnieść wrażenie, że każdy bez wyjątku robi wszystko wyłącznie dla pieniędzy. Więc już wiem skąd tutaj aż tyle twoich komentarzy...
Odpowiedz
vsuchyv
2015-01-18 17:23:13
7 5
Ja nie twierdzę, że wójt nie powinien otrzymywać wynagrodzenia. Zarządzanie jest także pracą, więc należy się za nią odpowiednia zapłata. Ale jeżeli ktoś zarabia już pewne maksimum i ciągle mu mało, to pewnie tak jak wcześniej napisałeś 'robi to dla pieniędzy oraz innych przywilejów'
Odpowiedz
prorok
2015-01-18 17:33:35
6 5
Powiem tak ze te zarobki ktore sa wyszczegolnione na liscie to naleza sie tym ktorzy faktycznie cos robia,zaznaczam robia a nie ze chca cos zrobic, a tak naprawde to zalezy od mentalnosci czlowieka ktory jest na takim stanowisku
Odpowiedz
konto usunięte
2015-01-18 17:52:57
5 6
To dlatego w Polsce jest tak dobrze ....
Odpowiedz
kot
2015-01-18 18:01:52
5 6
Na tym polega demokracja kapitalizmu Solidarności.
Odpowiedz
konto usunięte
2015-01-18 18:42:05
6 6
Ten Naród wyginie jak tak dłużej będzie ...
Odpowiedz
ikar3
2015-01-18 19:38:17
6 5
Proszę nawet nie drażnijcie ludzi tymi zarobkami. RADZIMY SOBIE DOSKONALE BEZ TYCH PASIBRZUCHÓW po co oni sa potrzebni nigdy mi nie pomogli wręcz utrudniali życie funkcjonuję bez potrzeby gminnych urzędników i jakoś anarchii nie ma wiem gdzie jest sklep by chleb kupić i jakoś wójt ani burmistrz do tego nie jest potrzebny.
Odpowiedz
pawell
2015-01-18 20:25:36
5 6
Może uwolnić od korytowej ustawki i urynkowić ...tak jak górnikom od 'wydobycia' z biedy i bezrobocia...?a oni chcą tak jakby byli co najmniej lekarzami...reset pomoże.
Odpowiedz
bearchen
2015-01-18 21:29:59
7 5
Mielismy Wojtow i Burmistrzow o Staroscie tez pisano. Teraz czas na wszystkich radcow, doradcow zastepcow.
To kiedy zestawienie? :)
Odpowiedz
coby
2015-01-18 21:51:10
9 5
No tak.......
Wszystko zależy jak na to spojrzeć. Porównać budzet, którym zarządzają, ilośc ludzi, teren........

Czy naprawdę uważacie , że wójt Tymbarku będzie najlepszy bo najmniej 'bierze'?

I jeszcze jedna refleksja mnie 'nachodzi' - żeby zostać wójtem/burmistrzem nie trzeba wiele - trzeba 'tylko' wystartować, wygrać i już! Kasa 'szerokim' strumieniem płynie na konto ;-)). Dlaczego wobec tego tak mało chętnych?
Weźcie też po uwagę, że ta kasa to ekwiwalent za ciężką lub trochę mniej cięzką pracę ale też za to, że każdy 'szary obywatel' może ci zaglądnąć do portfela, zwyzywać cie od nierobów, niekompetentnych idiotów, darmozjadów etc....... Narawdę chcielibyście tak?

Skoro to taKA fajna fucha z taaaaaaaką kasa to wystartuj jeden z drugim - nie musisz miec wykształcenia, na niczym się nie musisz znac - musisz 'tylko' wygrać. będzie leżał, jadł ptasie mleczko i obsadzał stanowiska rodziną i znajomymi. Już za cztery lata zazdrośnicy macię na to szansę! To chyba najbardziej 'egalitarny' zawód w Polsce - prawie każdy może, w dodatku prawie w każdym momencie życia ;-).
Odpowiedz
vsuchyv
2015-01-18 22:12:13
9 0
I tu się mylisz. Nie każda osoba jest przygotowana do zarządzania. Trzeba posiadać odpowiednie do tego kwalifikacje i wiedze, wykształcenie z nauk politycznych lub społecznych na pewno jest dużym plusem.
To już nie te czasy gdzie 'jeden z drugim' jak to określiłeś otrzymuje stanowisko po przez mianowanie.
Odpowiedz
coby
2015-01-18 22:20:42
8 0
nie wiem czy do mnie piszesz - ale jeśli do mnie to chyba nie zrozumiałeś - nie pisze o tym jak powinno być . Czy odoba z wykształceniem zawodowym nie może startowac na wójta????? Może - pod warunkiem ze nie jest karana ;-)). I mało tego - MOŻE wygrać, jeśli tylko potrafi do siebie przekonac mieszkańców. naprawdę - KAŻDY może!
Odpowiedz
vsuchyv
2015-01-18 22:26:06
9 0
A jaki jest związek tego kto może kandydować na wójta, z tematem komentowanego artykułu?
Jesteś kolejną osobą która stara się znaleźć temat zastępczy do artykułu w sprawie zarobków wójtów.
Odpowiedz
coby
2015-01-18 22:38:28
9 2
A taki że nie mogę czytać oburzenia 'społeczeństwa' na temat tego jak wielką kasę zarabiają wójtowie.....Ile byłoby dobrze? Średnia krajowa? Czy - pojedźmy po bandzie - najniższa krajowa? Ktoś tu napisał wcześniej że przecież przed wyborami znane sa mniej więcej możliwe zarobki wojtów - więc o co ten lament? Naprawde sądzisz, ze dla jakości życia mieszkańców ma znaczenie że wójt zarobi 1000 zł mniej lub więcej?

A ponieważ odczytuje (moze błędnie) zwykła zawiśc w niektórych wpisach to napisałem że przeciez każdy moze - więc o co chodzi?

A przxy okzaji stawiam że wojtowi Tymbarku podniosa zarobki po mniej więcej pół roku........;-)
Odpowiedz
coby
2015-01-18 22:44:41
9 2
Ile wg Ciebie powinien zarabiac ktoś kto zarządza budżetem 30 milionów? (Łukowica) a ile ktoś kto zarządza budżetem gminy 20 mln (Tymbark)? ile byłoby adekwatnie Twoim zdaniem?
Odpowiedz
vsuchyv
2015-01-18 22:48:30
5 1
Ale według ciebie jest dobrze jak wójt zarabia pewne maksimum (dosyć duże pieniądze jak na kondycje funduszy gminy) określone w rozporządzeniu ministra, oraz gmina którą zarządza 'szczyci' się mianem najbiedniejszej i owy wójt (Pani Wójt) domaga się w takiej chwili podwyżek?
A jeżeli nie możesz 'czytać oburzenia społeczeństwa' to po prostu przestań czytać komentarze.
Odpowiedz
vsuchyv
2015-01-18 22:55:22
6 1
Nie jest oburzające to, że wójt zarabia 12 tys. zł, przecież jest rozporządzenie w którym jasno jest napisane, że może tyle zarabiać. Oburzające jest to, że mimo takich zarobków chce podwyżek a gmina jest zadłużona, brakuje pieniędzy na włączenie oświetlenia, a wpływa to na bezpieczeństwo obywateli. Jak mówiła sama Pani Wójt w Gminie Łukowica brakuje około 100 tys. zł dla EMPOLU, ale mimo tego wszystkiego Pani Wójt oczekuje podwyżek dla siebie i pracowników.
Odpowiedz
coby
2015-01-18 22:56:30
8 2
Zadajcie sobie trud i porównajcie te gminy pod względem choćby wielkości budżetu i liczby ludności - wiele to wyjaśnia. zadłużenie ma tu średnie znaczenie - bo trzeba by przeanalizowac na co zadłużenie poszło - by chyba nie wierzycie, ze na wynagrodzenie wojtów/burmistrzów........

Przepraszam wszystkich, ale szlag mnie trafia na bezmyślne porownywanie wynagrodzenie kogos kto ma odpowiadać za dużą kasę z wynagrodzeniem zwykłego Kowlskiego........A że uważacie że ta kasę zarabiają nieodpowiednie osoby (bo głupie, leniwe, 'złodziejowate' niewykształcone.....etc) to na to jedynym lekarstwem jest wystartowanie samemu lub poszukanie lepszych ;-).
Odpowiedz
coby
2015-01-18 23:01:30
8 4
A powiedz mi @vsuchyv gdzie byli mieszkańcy gdy były wybory? Dlaczego wybrali ta samą osobę???

Wójt chce - bo każdy chciałby. Ty byś nie chciał? Czy musi dostać? przeciez to zależy od rady...... Tak, tak - rada po stronie wójta pewnie.......no i koło się zamyka......Bez wyjścia sytuacja. ech!
Odpowiedz
vsuchyv
2015-01-18 23:08:23
9 0
No właśnie o to chodzi, że ludzie niechętnie idą na wybory. Czemu? Może dlatego, że kandydaci mają 'słaby' program, a może dlatego, że niektórzy w ogóle go nie mają, a może po prostu im się nie chce.
A jeśli chodzi o rade to masz racje- większość członków rady w małych miejscowościach mówi głosem wójta...
Więc wójt chce-wójt ma...
Odpowiedz
KILLZONE
2015-01-18 23:43:47
9 1
Biedny p. Ptaszek on sie raczej nie dorobi jako wójt przy takiej nie nawisci ze strony radnych gminy Tymbark!( nie to co Nowak )
Odpowiedz
prawy
2015-01-19 09:12:29
0 0
O ile sobie przypominam Pan Wójt Żaba zarzucał Johnowi Flagowemu że jest łasy na stanowiska a co za tym idzie na pieniądze. Opadł kurz kampanii wyborczej i już wybrany Wójt , który mówi że jest altruistą przyjmuje dzielnie podwyżkę, którą zaproponowała rada po płomiennej argumentacji pani przewodniczącej.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Zarobki wójtów i burmistrzów - różnica ponad 5 tys. zł"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]