2°   dziś 1°   jutro
Piątek, 22 listopada Marek, Cecylia, Wszemiła, Stefan, Jonatan

Zderzenie motocykla z samochodem

Opublikowano 18.05.2014 19:49:04 Zaktualizowano 05.09.2018 08:10:24 top

Limanowa. Dwie osoby trafiły do szpitala w wyniku zderzenia motocykla z samochodem.

Do wypadku doszło około godziny 19:10 na ulicy Piłsudskiego w Limanowej.

Ze wstępnych ustaleń policji wynika, że kierująca samochodem, jadąc w kierunku Limanowej wykonywała manewr skrętu w prawo na drogę osiedlową, w tym czasie wyprzedzał ją motocykl... po prawej stronie. Doszło do zderzenia pojazdów.

W wyniku wypadku do szpitala trafił kierujący motocyklem oraz pasażerka. Ich życiu nic nie zagraża.

Na czas działania służb ratunkowych ruch w miejscu wypadku odbywał się wahadłowo.

Komentarze (97)

kinia434
2014-05-18 21:23:35
0 0
Droga redakcjo ustalacie już kto WINNY? bo zapewne napiszecie takowy artykuł..?
Powrotu do zdrowia poszkodowanym...
Odpowiedz
konto usunięte
2014-05-18 21:27:35
0 0
Ilu jeszcze trzeba tragedi,żeby kierujący jednośladami nauczyli się respektować przepisy ruchu drogowego?
Odpowiedz
Ka27
2014-05-18 21:54:16
0 0
właśnie! dlaczego od razu nie ma napisane że motocyklista winny?!
Odpowiedz
konto usunięte
2014-05-18 22:01:14
0 0
Może dała kierunkowskaz w lewo, a skręcała w prawo?
Odpowiedz
h3k
2014-05-18 22:19:25
0 0
puszki wina,,,puszki wina,,,puszki wielka,wielka wina...
Odpowiedz
Ka27
2014-05-18 22:20:37
0 0
???????? Ze co puszki?
Odpowiedz
Pawlo1234
2014-05-18 22:25:28
0 0
No i właśnie piszesz 'sonar' respektować przepisy a w Polsce obowiązuje ruch prawostronny. Na tym docinku jest wystarczająco szeroko żeby wyprzedzić pojazd po lewej stronie ale jeśli kierujący samochodem jadą bliżej lewej strony a nie prawej to dochodzi do takich incydentów. A napisane jest PATRZ W LUSTERKA i to w obydwa.
Odpowiedz
konto usunięte
2014-05-18 22:45:28
0 0
Nie upewniła się czy może bezpiecznie wykonać manewr?
Odpowiedz
Ka27
2014-05-18 22:56:22
0 0
Określenie omijania.
Omijanie to przejeżdżanie obok nie poruszającego się pojazdu, uczestnika ruchu lub przeszkody.Obowiązki kierującego przy omijaniu.
Zachować bezpieczny odstęp.
Zmniejszyć prędkość w razie potrzeby.
Odpowiedz
kinia434
2014-05-18 23:05:00
0 0
motorzyści często omijają lub próbują ominąć np samochód bez zastanowienia czy zmniejszenia prędkości a w efekcie tak to wygląda..........
Odpowiedz
bearchen
2014-05-18 23:11:10
0 0
masz racje @kinia434
Swietnie obrazuje to ponizszy filmik, ktory znalazlam przegladajac yt.
2-3 h po wypadku, ktory mial miejsce niedawno na skrzyzowaniu drogi powiatowej z krajowa.

http://www.youtube.com/watch?v=mqbLw6cRSzk
Odpowiedz
forfiter
2014-05-18 23:16:12
0 0
motorzyści powiadasz.......

otóż według Wikipedii motorzyści to : 'Motorzysta - podstawowa (nieoficerska) funkcja w dziale maszynowym na statku handlowym (okręcie). W marynarce handlowej wyróżnia się dwa stanowiska motorzysty:

młodszy motorzysta
motorzysta wachtowy
Funkcja motorzysty wachtowego jest zaliczana do stanowisk pomocniczych niezbędnych dla zapewnienia bezpieczeństwa żeglugi.

Osoby zajmujące stanowiska motorzysty i młodszego motorzysty muszą wykazać się odpowiednimi kwalifikacjami udokumentowanymi świadectwem wydanym przez urząd morski.

To może już zanadto uprawnień motorzysty, chociaż może nie należy żadnych przeceniać.

Jeśli ich zwodowali to trzeba im pomóc.
Odpowiedz
forfiter
2014-05-18 23:19:38
0 0
I do końca nie jest pewne czy Urząd Morski ma swoją delegaturę w Starostwie limanowskim więc lepiej gdyby sprawa się sama zutylizowała.
Odpowiedz
konto usunięte
2014-05-18 23:22:00
0 0
Nie wiem o jakim jakim docinku Pawlo piszesz, jeśli chodzi o wyprzedzanie z prawej jak masz prawko powinieneś wiedzieć kiedy i gdzie można, nie masz weź kodeks ucz się bo może Ci to kiedyś zdrowie uratować.
pozdro.
Odpowiedz
forfiter
2014-05-18 23:22:22
0 0
Chociaż motorzysta wachtowy byłby przydatny choćby na czas kampanii wyborczej.

Tak przynajmniej oceniam na bazie jego prerogatyw.
Odpowiedz
forfiter
2014-05-18 23:28:27
0 0
A ten co się wywalił to musiał być młodszy motorzysta.
Odpowiedz
kinia434
2014-05-18 23:32:12
0 0
forfiter..się uczepiłeś mojego określenia gdybyś pisał z pod innego nika bym to rozumiała a tak no cóż..... MOTOCYKLISTA poprawka do komentarza nr 10
Odpowiedz
forfiter
2014-05-18 23:40:53
0 0
tak w sumie ewentualnie,bezpardonowo i bezpretensjonalnie to mógłbym napisać 'z pod innego nika' jeśli bym go miał , a tak to nieszczczęsny odpiszę ' ze swojego nika' że przecież nic się nie stało ! No nie ,Polacy ?
Odpowiedz
kinia434
2014-05-18 23:52:16
0 0
@!bearchen..dzięki za filmik ,tak właśnie wygląda jazda niektórych młodzików na motorach podwójna ciągła,wzniesienia,zakręty skrzyżowania nie przestrzegają żadnych przepisów,innych kierowców mają za nic.
ale zaznaczam że są i motocykliści którzy zachowują się na drogach kulturalnie i jeżdżą przepisowo, nie wszystkim można zarzucić brawurę w jezdzie.
Odpowiedz
maro
2014-05-18 23:56:16
0 0
Ciekawe czy był sygnalizowany zamiar skrętu, albo jak to ostatnio modne najpierw się hamuje a później się zobaczy czy warto dać kierunkowskaz i niestety są skutki a lusterka przydadzą się do czegoś innego (nie tylko dla pań)
Odpowiedz
bodzio55
2014-05-19 01:14:26
0 0
LUDZIE CZY WY NIE WIDZICIE ŻE TEN SAMOCHÓD JEST UDERZONY Z BOKU. JAK BY SKRĘCAŁ PRAWIDŁOWO Z PRAWEGO PASA I MOTOR BY W NIEGO WJECHAŁ TO UDERZENIE BYŁO BY W INNYM MIEJSCU. SAMOCHÓD MUSIAŁ SKRĘCAĆ NA PEWNO Z LEWEGO PASA I JAWNIE ZAJECHAŁ DROGĘ MOTOCYKLIŚCIE. ODKĄD ZATEM SKRĘCA SIĘ Z LEWEGO PASA W PRAWO BO TAK MUSIAŁO BYĆ PATRZĄC NA USZKODZENIA W SAMOCHODZIE. SAMOCHÓD BYŁ POD KĄTEM PRAWIE 90 STOPNI. NIE MOŻNA Z PRAWEGO PASA TAK OBERWAĆ JAK WIDAĆ NA ZDJĘCIU W SAMOCHODZIE. MOTOR NIE JECHAŁ PRZECIEŻ PO CHODNIKU LUB POBOCZU
Odpowiedz
Doradca
2014-05-19 08:27:37
0 0
Kierowcy samochodu wydawało się, że jedzie wozem drabiniastym. To samo się dzieje przy Biedronce tam szczególnie trzeba uważać, co z gorsza robią to notorycznie kierowcy mniejszych samochodów przybliżają się do środka jezdni a następnie skręcają w prawo.

Art. 22. 1. Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany pas ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności.
2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:
1) do prawej krawędzi jezdni - jeżeli zamierza skręcić w prawo;
2) do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej jej krawędzi - jeżeli zamierza skręcić w lewo.
3. Przepisu ust. 2 nie stosuje się, jeżeli wymiary pojazdu uniemożliwiają skręcenie zgodnie z zasadą określoną w tym przepisie lub dopuszczalna jest jazda wyłącznie w jednym kierunku.

Oczywiście specjalistki od wypadków drogowych już na 100% wiedzą kto był winny i jak zawsze oberwie się motocykliście.
W Tymbarku robiły próby i nagrywały innych motocyklistów żeby udowodnić winę tych z wypadku.

Trzeba mieć na....e w głowach i to poważnie.
Odpowiedz
Biszkopcik101
2014-05-19 08:36:03
0 0
Doradca: ale co masz na myśli, przez 'trzeba mieć na...e w głowach i to poważnie'?
i jak to.. zgadzam się z użytkownikiem bodzio 55..
Ludzie! nie osądzajcie motocyklisty , jeżeli nie wiecie jak było..
Odpowiedz
Przeciwny
2014-05-19 08:50:59
0 0
Ludzie kto Wam dał prawko,od kiedy wyprzedza sie prawa strona?No Chyba ze w UK ale tu jest Polska i jeździ sie prawa strona co samo mówi za siebie ze wyprzedzamy po lewej.Drugie motocykl musiał być dość daleko skoro uderzył w drzwi a nie narożnik,i trzeba wziasc pod uwagę ze oboje powinni zachować szczególna ostrożność,kolejna sprawa to jeśli sie nie mylę tam jest odcinek wycięty z ruchu wiec chyba nie można sie po nim poruszać.
Odpowiedz
1959
2014-05-19 09:14:30
0 0
@doradca
Na tym filmie zamieszczonym wyżej widac wyraznie jak jezdzi szarancza motocyklistów.Widać gdzie mają przepisy.Bez słów!!!
Naj.... w głowie to masz Ty jak takich bronisz!!!
Co do kolizji w Limanowej się nie wypowiadam bo tam gdzie są dwie osoby mogą być trzy opinie!
Odpowiedz
kinia434
2014-05-19 10:08:22
0 0
@doradco..z tym na..ne w głowie to sobie uważaj bo może przyjdzie taki dzień kiedyś trafisz na którąś z nas, jesteś taki cwany masz wtyki w portalu? to sprawdz sobie kto i kiedy nagrał ten filmik i wrzucił do neta bo przecież to jest do sprawdzenia a jak nie umiesz to poproś przyjaciela a nie oczerniaj nas.
a co do wypadku w Tymbarku to najwięcej Ty żeś się oszczekał ale to nic czas wszystko pokaże..
Odpowiedz
Biszkopcik101
2014-05-19 10:29:24
0 0
hola, hola.. ale nikt niech tutaj nie mówi, że motocykliści to piraci czy coś.. przestańcie ich oskarżać..
powtarzam po raz drugi: NIE OSĄDZAJCIE MOTOCYKLISTY, JEŻELI NIE WIECIE JAK BYŁO !!!
a wgl.. czemu samochód z miejsca wypadku ściągnęli??
Odpowiedz
Biszkopcik101
2014-05-19 10:32:11
0 0
ii o ile się dobrze orientuję, kierowcy samochodu nic się nie stało, a motocykliście i pasażerce tak.. więc raczej wiadomo kto ma gorzej.. SORY,że tak powiem ale piszecie zupełnie bezsensu..
Odpowiedz
konto usunięte
2014-05-19 10:38:24
0 0
1959
Tutaj nie ma kogo bronić - Motocykliści jechali bardzo spokojnie, uważnie i absolutnie nie widzę tutaj sytuacji, która miałby komukolwiek zagrażać.
Podwójna ciągła, to całkowite nieporozumienie w tym miejscu z taką widocznością. To jest idealne miejsce do wyprzedzania, a w stronę Mszany, jest takich miejsc bardzo niewiele.

Komentarz (bodajże) autorki filmu - 'niech jadą dziady' jest dla mnie niezrozumiały.

Doradca - Strach się bać:) Musi Pan mieć się na baczności, bo jak Kinia, bądź któraś z Jej Kumpelek na Pana trafi to ...
A chyba wie Pan CZYJĄ koleżanką jest Kinia?
;)
Odpowiedz
Doradca
2014-05-19 10:46:09
0 0
Jest taki mały problem @kinia434 ja jeżdżę motocyklem.

Przecież nie ja, tylko Ty pisałaś, że robiliście próby w dzień wypadku. Nawet ściągnęliście motocyklistę ze ścigaczem, bo podobno Twój Syn ma tzw. inny motor.

@ kinia434 „długość tego odcinka jest około 150 m,motorem przy prędkości 100/h pokonuje się w 4 sekundy wczoraj popołudniu było to sprawdzone przez kolegę syna na tak zwanym ścigaczu,(akurat syn ma inny motor) nikt by nie miał tam szans zdążyć będąc wyjeżdżającym z tego skrzyżowania również jak by tam stał np zepsuty jakiś pojazd”.

Widzisz @ kinia434 gdybyś pamiętała, co piszesz nie musiałabyś mi grozić żebym uważał, bo przyjdzie taki dzień że kiedyś trafię na którąś z was.

Czy to znaczy, że zarejestrowałyście jakieś stowarzyszenie latających na miotle :)?.

Wsiądź na motocykl to się „pościgamy” może mnie dopadniesz ;)

Trzeba mieć, oj trzeba.
Odpowiedz
M44
2014-05-19 10:53:54
0 0
I ponownie grono specjalistów sie wypowiada . Od rozstrzegania winy jest policja /prukuratura . Choc dziwne ze wyprzedzał prawa strona wtf ? Chyba ze owa pani brała zapas jak 20 metrowy zestaw i motocyklista stwierdził ze sie zmiesci jesnak jak widac ocena sytuacji nie była dobra :P
Odpowiedz
Przeciwny
2014-05-19 10:57:57
0 0
Biszkopcik101 jesteś śmieszny!! Kierowca samochodu jest winny bo mu sie nic nie stało??Zawsze motocyklista będzie bardziej poszkodowany w starciu z samochodem ale to nie powód do tego zeby za to obwiniać kierowców samochodów.Wsiadajac na motocykl musisz liczyć sie z tym ze nie masz poduszek powietrznych ani strefy zgniotu która Cię ochroni.Wiec chyba zdajesz sobie sprawę jakie jest ryzyko.W tym przypadku dobrze ze motocyklisty nie poniosła fantazja i nie jechał 100km/h bo mogło sie to zakończyć o wiele tragiczniej.Szybkiego powrotu do zdrowia Życzę a innym motocyklista tyle samo powrotów co wyjazdów :-) Ps.ten wypadek nie powinien być kwestją sporną tylko przestroga dla jednośladów ze samochody są wszędzie i musza Oni oceniać prędkość swoją jak i samochodów
Odpowiedz
konto usunięte
2014-05-19 10:59:57
0 0
@kolorowy motylku
Kolorowo to ty masz w głowie i jeszcze kwiatki!!!
Przepisy Ruchu Drogowego obowiazuja wszystkich również motocyklistów.Nie ważne jest że tam jest dobra widocznośc!!!PODWÓJNA CIĄGŁA nic dodac nic ujac.Ciekawe jakby jechał radiowóz czy byś wtenczas wyprzedzał i był taki cwany?
Doradco uważaj bo jak cię dopadną to możesz płakać i najesc się wstydu!!!
Odpowiedz
konto usunięte
2014-05-19 11:06:12
0 0
Ig1 - Gdybym już kilka razy nie pojechała na czołówkę wyprzedzając na 'prawidłowej', przerywanej, to pewnie nie wiedziałabym o czym piszę.

'„długość tego odcinka jest około 150 m,motorem przy prędkości 100/h pokonuje się w 4 sekund ' - Widać, że Kinia robiła te wyliczenia - troszkę są machnięte ;).
Odpowiedz
Biszkopcik101
2014-05-19 11:07:03
0 0
Przeciwny: ale nie chodzi mi o to, że jest winny.. bo wiesz.. akurat widziałem to wydarzenie.. po prostu uważam, że kierowca samochodu powinien poruszać się zgodnie z ruchem, zmylił motocykliste i właśnie wydarzyło się, to co wydarzyło..
przeczytaj sobie wypowiedzi nr.22, 21..
i jeszcze raz powrotu do zdrowia poszkodowanym!! :)
Odpowiedz
konto usunięte
2014-05-19 11:15:46
0 0
@kolorowy a jednak jesteś tylko małym motylkiem!!!
Odpowiedz
konto usunięte
2014-05-19 11:17:40
0 0
Ig1 - Widziałam, że poprawiałeś ten komentarz - dodanie słowa 'małym' faktycznie podnosi 'ogromnie' jego sens.
Odpowiedz
filutek
2014-05-19 11:46:05
0 0
Czy zdarzają się obecnie takie sytuacje na drodze, gdy motocykliści zatrzymują się i stoją w sznurku pojazdów gdy taki wydarzy się na drodze?

Wyprzedzanie z prawej strony jest dopuszczone na odcinku drogi z wyznaczonymi pasami ruchu w przypadku jezdni jednokierunkowej oraz dwukierunkowej, jeżeli ta ma co najmniej dwa pasy ruchu na obszarze zabudowanym lub trzy pasy poza obszarem zabudowanym przeznaczone do jazdy w tym samym kierunku.
Czy dwukierunkowa ulica Piłsudskiego ma dwa pasy ruchu przeznaczone do jazdy w tym samym kierunku?
Jeśli nawet kierujący 'puszką' zmylił motocyklistę to kto dał prawo jednośladowi grzać jego prawą stroną z taką szybkością? Motocyklista wyjątkowo (ale i tak w niezgodzie z przepisami) mógł skorzystać z wolnej przestrzeni do jazdy na wprost ale zachowując szczególną ostrożność i dosłownie w tempie pieszego czy rowerzysty kontynuować jazdę.


Panie Doradco, Pan coś spożywa o tej porze? Pana posty są od pewnego czasu jakieś dziwne.
Odpowiedz
konto usunięte
2014-05-19 11:51:12
0 0
To jest duża różnica.
Ponieważ mały motylek to mała główka a jak mała główka to mały m.....ek no to i oliwy mało!!!
Nie odpowiedziałes mi na pytanie zadane wczesniej!!!
Odpowiedz
konto usunięte
2014-05-19 12:04:06
0 0
@filutek
Zgadzam się z Tobą co do @Doradcy.
Odpowiedz
Doradca
2014-05-19 12:10:41
0 0
@ filutek 'Jeśli nawet kierujący 'puszką' zmylił motocyklistę to kto dał prawo jednośladowi grzać jego prawą stroną z taką szybkością?'

Z jaką to prędkością grzał ten motocyklista?.

Nauczyć się skręcać, bo nie potrzeba przybliżać się do środka jezdni żeby skręcić w prawo małym samochodem osobowym chyba, że jedzie się z przyczepą lub naczepą.

Art. 22. 2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:
1.do prawej krawędzi jezdni - jeżeli zamierza skręcić w prawo;

3. Przepisu ust. 2 nie stosuje się, jeżeli wymiary pojazdu uniemożliwiają skręcenie zgodnie z zasadą określoną w tym przepisie lub dopuszczalna jest jazda wyłącznie w jednym kierunku.
Odpowiedz
Doradca
2014-05-19 12:12:48
0 0
@ lg1 nudzi Ci się.
Odpowiedz
konto usunięte
2014-05-19 12:22:16
0 0
Coś ugryzło?
Odpowiedz
konto usunięte
2014-05-19 12:30:26
0 0
Ig1 - Zrozumiałam Twój sarkazm - nie był on jakoś wyjątkowo lotny i zakamuflowany (więc nie wiem po co go tłumaczysz), natomiast nie zrozumiałam do czego go napisałeś, skoro rzeczowo odpisałam Ci na Twój komentarz.

Co do pytania, to myślałam, że to bardziej pytanie retoryczne, jeżeli to było normalne pytanie, to nie ma problemu:
(ODPOWIADAM)
Gdyby przede mną jechał radiowóz z normalną prędkością, to na pewno bym go nie wyprzedziła - gdyby jechał skrajnie poniżej dopuszczanej, na pewno bym go wyprzedziła.
Gdyby za mną jechał radiowóz, a przede mną 'tir' od Limanowej i musiałabym czekać na TO miejsce 10 km., aby go wyprzedzić (co już mi się kilkukrotnie zdarzyło) na 100 procent bym go wyprzedziła.
Cwana nigdy się nie staram być i takie wyprzedzanie nie jest kwestią cwaniactwa, tylko normalnej, ekonomicznej jazdy.

A teraz ja Ci zadam pytanie - podaj mi powód/y dla którego jest linia ciągła w tym miejscu - żeby sprecyzować, po prawej stronie w kierunku Mszany?
Odpowiedz
bearchen
2014-05-19 12:30:33
0 0
Jak widac nie tylko ja zauwazylam, ze doradcy odbija palma?
Przepraszam za wyrazenie, ale nie da sie tego inaczej okreslic, no chyba ze ktos inny pisze pod Twoim nickiem, bo przeciez to modne u was ponoc?
A moze sie juz wypaliles? Twoje posty sa tak bezsensowne ostatnio, ze szkoda czasu poswiecac na czytanie.

Zejdz ze sceny, wstydu oszczedz.

A co do samego wypadku.
Zarowno kierowcy samochodow jak i motocyklisci powinni patrzec na oczy.
Ani jedni ani drudzy nie sa swieci.
Sa sytuacje ktorych nie da sie przewidziec, bo nikt nie jest Duchem Swietym, zeby wiedziec, jak zachowa sie kierowca za nami czy przed nami.
A sama predkosc odgrywa tez duza role, dlatego zamiast posluchac ryku silnika warto najpierw do glosu dopuscic rozsadek.

Powrotu do zdrowia zycze. A i artyk. o tym kto winny by sie przydal, bo przeciez chyba portal przeprowadzil jakies sledztwo tak jak w przypadku wypadku, ktory mial miejsce 11 maja?
Odpowiedz
Doradca
2014-05-19 13:08:37
0 0
Popatrz, popatrz @bearchen nie doczytała.

'- Natomiast wczoraj kilkanaście minut po godzinie 19, w Limanowej na ul. Piłsudskiego, 19-letni motocyklista jadący suzuki wyprzedzał z prawej strony seata, którym kierowała 52-latka. Auto w tym czasie prawidłowo skręcało w prawo i doszło do zderzenia obydwu pojazdów - mówi rzecznik. - Kierujący motocyklem złamał rękę, po otrzymaniu pomocy medycznej opuścił szpital, pasażerka motocykla również była w szpitalu doznała ogólnych potłuczeń po badaniach opuściła placówkę. Obydwoje kierujący byli trzeźwi, sprawca kolizji ukarany mandatem'.

Co jest modne i u kogo to większość z nas wie.

Masz jakiegoś dobrego specjalistę to się udaj na badania jak orzeknie, że jesteś zdrowa to ja też się do niego wybiorę.
Odpowiedz
bearchen
2014-05-19 13:18:27
0 0
A dziekuje dziekuje, nie mam tyle czasu co Ty, zeby siedziec na portalu od rana do wieczora i wertowac kazdy artykul.

Wniosek z tego taki, ze tylko w przypadkach niejasnych do akcji wkracza portal? Wszystko rozumiem.

Chyba sie jednak nie pomylilam ani z jednym ani z drugim.
Dziekuje rowniez za troske o moje zdrowie.

Pozdrawiam Cie.
Odpowiedz
konto usunięte
2014-05-19 13:20:57
0 0
Starostwo vel Miasto 1:0
Odpowiedz
Doradca
2014-05-19 13:26:25
0 0
@ bearchen Ja tylko się odniosłem do Twojej diagnozy.

Odwzajemniam pozdrowienia.
Odpowiedz
kinia434
2014-05-19 13:40:48
0 0
doradco..umiesz tylko zerżnąć to co było już napisane na tyle cię stać,uważaj na drodze bo los bywa złośliwy a pośmiewisko chodzi blisko,czym ty się chwalisz jazdą na motorze aleee mi to wyczyn.hahaha nie ma co wracać do tamtego wypadku ale filmik daje do myślenia ale szanowny Pan doradca jak komuś nie dokopie powyzywa i od głupków nazwie to nie będzie spełniony,karmisz się tym?
a Ty motylku..pewnie że mam KOLEŻANKI i cieszę się z tego ale widzę że ciebie to strasznie boli i zazdrościsz bo ty biedna musisz ich na portalu szukać , szkoda że nie ma zimy byś sobie BAŁWANA ulepiła:)
Odpowiedz
bearchen
2014-05-19 13:45:03
0 0
@doradco
'Nic o mnie, beze mnie'

W Twoim przypadku sprawdza sie w 100%. :)

Milego dnia wszystkim.
Odpowiedz
Doradca
2014-05-19 13:56:06
0 0
@ kinia434 proszę znajdź jeden mój komentarz w którym kogokolwiek wyzwałem od 'głupków' w przeciwieństwie do Ciebie do takich sformułowań się nie słaniam.

@ bearchen ja zacząłem czy Ty ?.

Milego popołudnia.
Odpowiedz
konto usunięte
2014-05-19 14:35:18
0 0
Widzisz Kiniu jak to jest - ja szukam, a Ty znajdujesz:).
Bałwana nie muszę lepić, gdyż zawsze Ty mi jeszcze pozostajesz - nawet do zimy czekać nie muszę.
Odpowiedz
1959
2014-05-19 14:44:49
0 0
Czy ktoś tam z Was skręcał w prawo jadąc od Sowlin ?
Chyba nie ponieważ jest tam zle ułożony krawęznik(za wysoko)i jak się skręca odrazu w prawo można sobie uszkodzic oponę wraz z felga.
Odpowiedz
Biszkopcik101
2014-05-19 16:08:11
0 0
motocyklista nie jechał z dużą prędkością.. chciał po prostu chciał ominął samochód..
Odpowiedz
konto usunięte
2014-05-19 16:15:42
0 0
Biszkopcik101 - Dobrze rozumiem, że widział Pan, jak Pani, która skręcała w prawo włączyła kierunkowskaz w lewo?
Odpowiedz
Biszkopcik101
2014-05-19 19:42:34
0 0
Szczerze..nie wiem..nie widziałem kierunkowskazu.. zauważyłem go w ostatniej chwili, czyli dokładnie w kilka sekund przed uderzeniem..Pani, która kierowała samochodem najechała bliżej środka drogi i skręt nagle uderzenie..nie potrafię tego dokładnie opisać, przepraszam, to był za wielki szok..
Odpowiedz
konto usunięte
2014-05-19 19:51:46
0 0
Bardzo Panu dziękuję - dla mnie rzeczą dziwną jest wyprzedzanie z prawej strony na 'normalnej' drodze bez chęci ominięcia kogoś skręcającego w lewo ( bądź osoby, która sygnalizuje taki manewr).
Odpowiedz
Biszkopcik101
2014-05-19 19:55:47
0 0
ale nie można przecież przewidzieć tego, że samochód który bez kierunkowskazu zjeżdża częściowo na pas 'skrętu w lewo' po czym nagle skręca w prawo i w ostatniej chwili włącza kierunkowskaz.. to czy winny jest tylko motocyklista??
Odpowiedz
konto usunięte
2014-05-19 20:03:24
0 0
Ja nie twierdzę absolutnie, że winny jest Motocyklista. Wręcz przeciwnie - nie sądzę, aby ktoś świadomie pchał się pod koła wioząc jeszcze Pasażerkę, dlatego zastanawia minie ten wypadek.
Odpowiedz
kinia434
2014-05-19 20:14:02
0 0
Tak pisanie do kogoś że ma na...e w głowie to nie ubliżanie dziwny sposób myślenia, Motylico jeszcze się kampania nie rozpoczeła a ty już taka aktywna..
@Biszkopcik101..nie tłumacz się tu na nic ci się to nie zda, zrobisz to w sądzie.
Redakcjo doba już mineła od wypadku nie ustaliliście jeszcze WINNEGO? co się tak dziadujecie?
Odpowiedz
konto usunięte
2014-05-19 20:20:37
0 0
Kampania za kim, bądź przeciw komu?
Biorąc pod uwagę ilość naszych komentarzy, to ja przy Tobie blado wypadam - nie martw się, skończy mi się 'laba', to będę tutaj tylko znowu rzadkim gościem.
Odpowiedz
kinia434
2014-05-19 20:24:24
0 0
Już tęsknię..
Odpowiedz
konto usunięte
2014-05-19 20:28:52
0 0
Eeee tam - masz Koleżanki, to ukoją Cię w tęsknocie. Dasz radę Kinia;)
Odpowiedz
Biszkopcik101
2014-05-19 21:24:50
0 0
kinia434: jeśli chcesz się kłócić to niema sprawy..ja się nie tłumaczę.. po prostu piszę, co widziałem..a to,że tobie chce się kłócić to nie moja sprawa..daj sobie spokój..
Odpowiedz
kinia434
2014-05-19 21:54:58
0 0
zle mnie zrozumiałeś Biszkopcik..ale nie ważne.
Odpowiedz
bodzio55
2014-05-19 22:01:17
0 0
dla informacji wszystkich ekspertów ruchu drogowego na tym blogu w tym również naszych policjantów: wyprzedzanie po prawej stronie jest dopuszczalne jeżeli na jezdni pasy ruchu są ROZDZIELONE LINIAMI POZIOMYMI, z wyjątkiem miejsc szczególnie niebezpiecznych takich jak wzniesienia, zakręty. Jeżeli ktoś ma jeszcze zapytania lub wyjaśnienia o coś chętnie pomogę.
Odpowiedz
bodzio55
2014-05-19 22:26:45
0 0
MOTOCYKLIŚCIE PRAGNĘ PORADZIĆ NIECH SIĘ ZAINTERESUJE: DLACZEGO SAMOCHÓD ZOSTAŁ USUNIĘTY Z MIEJSCA ZDERZENIA PRZED PRZYBYCIEM POLICJI PRZECIEŻ TAM BYŁY OSOBY KTÓRE WIEDZIAŁY JAK SIĘ ZACHOWAĆ W TAKICH SYTUACJACH (LEKARZ Z CAŁYM ZESPOŁEM, PIELĘGNIARKA W SAMOCHODZIE USZKODZONYM). DLACZEGO SPRAWA ZOSTAŁA ZAKOŃCZONA SZYBKO MANDATEM KARNYM SKORO TO JEST WYPADEK A NIE KOLIZJA. POZA TYM CAŁA GAMA NIEDOCIĄGNIĘĆ TAKICH JAK PROMIEŃ SKRĘTU SAMOCHODU, MIEJSCE CAŁEGO ZDARZENIA JAK ROZUMIEM TEŻ NIE ZOSTAŁO USTALONE I WIELE INNYCH SZCZEGÓŁÓW ALE NIE CHCĘ SIĘ JUŻ DALEJ ROZPISYWAĆ. OD MANDATU MOŻNA SIĘ ODWOŁAĆ W CIĄGU 7-MIU DNI. POZDROWIENIA DLA WSZYSTKICH MOTOCYKLISTÓW. NIE DAJCIE SIĘ PALANTOM ZA KIEROWNICĄ MYŚLĄCYM ŻE NIKT TAK WSPANIALE NIE JEŹDZI JAK ONI !!! PRZECIEŻ ONI W WIĘKSZOŚCI NIE ROZRÓŻNIAJĄ I MYLĄ PODSTAWOWE POJĘCIA DROGOWE.
Odpowiedz
Doradca
2014-05-19 23:36:48
0 0
Ładne kwiatki.

@kinia434 czy to przez przypadek nie Ty prowadziłaś ten samochód ?

Piszą, że za kierownicą pielęgniarka siedziała dlatego pytam :)
Odpowiedz
Doradca
2014-05-19 23:41:15
0 0
Uszkodzenie ciała powyżej dni 7 to już chyba wypadek nie kolizja.
Odpowiedz
Julek
2014-05-20 00:03:00
0 0
@bodzio55. Chroń nas Panie Boże od takich co przepis czytają, a niczego nie rozumieją.
'wyprzedzanie po prawej stronie jest dopuszczalne jeżeli na jezdni pasy ruchu są ROZDZIELONE LINIAMI POZIOMYMI' - ale człowieku w tym samym kierunku!!! Czyli po chłopsku tłumacząc przy pomocy łopaty tam na Piłsudskiego musiałby być jeszcze jeden pas w stronę Rynku domalowany. Stąd tyle wypadków z motocyklistami, ze połowa z nich to analfabeci nierozumiejący tego co w kodeksie drogowym napisane.

Post 38 @filutka zawiera definicję dopuszczalności wyprzedzania z prawej:
'Wyprzedzanie z prawej strony jest dopuszczone na odcinku drogi z wyznaczonymi pasami ruchu w przypadku jezdni jednokierunkowej oraz dwukierunkowej, jeżeli ta ma co najmniej dwa pasy ruchu na obszarze zabudowanym lub trzy pasy poza obszarem zabudowanym przeznaczone do jazdy w tym samym kierunku.' - kapujesz bodzio55?
Odpowiedz
Biszkopcik101
2014-05-20 10:12:11
0 0
Jadąc z Limanowej do Sowlin jest jeden pas ruchu, natomiast jadąc w przeciwną stronę, czyli do Limanowej, są miejsca gdzie są dwa pasy ruchu.
Odpowiedz
konto usunięte
2014-05-20 10:56:12
0 0
https://www.youtube.com/watch?v=yIxgnPHbNsE

Julek - w szczególności ten link polecam Tobie.
Odpowiedz
konto usunięte
2014-05-20 11:24:37
0 0
@biszkopcik
A ile jest pasów ruchu w tym konkretnym miejscu?
Tyle w temacie!!!
Odpowiedz
konto usunięte
2014-05-20 11:26:53
0 0
Ig1 - A Ty nie zapomniałeś odpowiedzieć na czyjeś (konkretne moje) pytanie?
Odpowiedz
Biszkopcik101
2014-05-20 11:32:37
0 0
tym miejscu, w którym był wypadek są 3 pasy ruchu z czego 2 są w stronę Limanowej..
Odpowiedz
zawodowiec
2014-05-20 11:40:35
0 0
Przepraszam wszystkich...ale przyjrzyjcie się dokładnie w którym miejscu jest uderzony samochód...Jak może być spowodowany przez motocykliste,skoro jest uderzony w tym miejscu ???
Odpowiedz
Julek
2014-05-20 12:25:41
0 0
Motylku, dlaczego polecasz mi ten link? Czy tam jest cokolwiek innego powiedziane co napisałem ja na podstawie tekstu 'filutka'. Wy wszyscy nie rozumiecie tekstu pisanego?

Więc jeszcze raz: żeby moc wyprzedzać z prawej strony na obszarze zabudowanym muszą być dwa wyznaczone pasy do jazdy w tym samym kierunku. Poza obszarem zabudowanym muszą być co najmniej trzy pasy ruchu w tym samym kierunku. Czyli nawet na autostradzie nie w każdym miejscu wolno wyprzedzać inny pojazd z prawej strony. Info do motocyklistów - WAM TEŻ!
Odpowiedz
konto usunięte
2014-05-20 12:45:09
0 0
@pulchny słodki biszkopciku
Jest wczesniej jeden(wydzielony) pas do skretu w lewo na ul.Słoneczną.Ale w kierunku Limanowej jest tylko JEDEN pas ruchu(w tym DOKŁADNIE miejscu).Oczywiscie jest też pas do Sowlin oraz linie poziome(okreslające tzw.wysepkę)które chyba bierzesz za pasy.
Odpowiedz
konto usunięte
2014-05-20 13:02:25
0 0
Julek
Może Ci napiszę - będzie Ci łatwiej.

'Z prawej strony dopuszczalne jest wyprzedzanie w momencie, kiedy jakiś pojazd stoi przy osi jezdni i sygnalizuje zamiar skrętu w lewo, wobec czego, jest nawet obowiązek wtedy wyprzedzania z zachowaniem szczególnej ostrożności ....'

https://www.youtube.com/watch?v=yIxgnPHbNsE
Odpowiedz
konto usunięte
2014-05-20 14:00:02
0 0
Zawodowiec a co ty sugerujesz ,wyjasnij konkretnie!!!
Odpowiedz
zawodowiec
2014-05-20 14:24:45
0 0
zacytuję: 'LUDZIE CZY WY NIE WIDZICIE ŻE TEN SAMOCHÓD JEST UDERZONY Z BOKU. JAK BY SKRĘCAŁ PRAWIDŁOWO Z PRAWEGO PASA I MOTOR BY W NIEGO WJECHAŁ TO UDERZENIE BYŁO BY W INNYM MIEJSCU. SAMOCHÓD MUSIAŁ SKRĘCAĆ NA PEWNO Z LEWEGO PASA I JAWNIE ZAJECHAŁ DROGĘ MOTOCYKLIŚCIE. ODKĄD ZATEM SKRĘCA SIĘ Z LEWEGO PASA W PRAWO BO TAK MUSIAŁO BYĆ PATRZĄC NA USZKODZENIA W SAMOCHODZIE. SAMOCHÓD BYŁ POD KĄTEM PRAWIE 90 STOPNI. NIE MOŻNA Z PRAWEGO PASA TAK OBERWAĆ JAK WIDAĆ NA ZDJĘCIU W SAMOCHODZIE. MOTOR NIE JECHAŁ PRZECIEŻ PO CHODNIKU LUB POBOCZU'
Odpowiedz
konto usunięte
2014-05-20 14:48:38
0 0
Zawodowiec
Tam jest jeszcze słup który zasłania strazak a wjazd ciasny i prawie każdy kierowca(znajacy wjazd) nie chcąc uszkodzic opony przez kraweżnik 'LEKKO'odbija w lewo a następnie wykonuje skręt w prawo przy włączonym kierunkowskazie PRAWYM!!!
Odpowiedz
konto usunięte
2014-05-20 15:27:42
0 0
@Doradco
Chyba trafiłeś z tą pielegniarką bo jakis dziwny spokój po Twoim komentarzu!!!
Odpowiedz
zawodowiec
2014-05-20 15:45:48
0 0
Jaki słup...tam żadnego słupa nie ma...
Odpowiedz
Julek
2014-05-20 16:01:51
0 0
@kolorowymotylku, a czy w tym przypadku samochód kierunkowskazem wskazywał zamiar skrętu w lewo?

Czy to jest to miejsce wypadku http://oi58.tinypic.com/2qsvz9w.jpg
A prawdopodobnie tak, to się grzecznie pytam gdzie niby w lewo miał samochód skręcać?

Pomysł z wciskaniem ludziom dopuszczalności wyprzedzenia samochodu z prawej oparty jest na głupim pomyśle wciśnięcia ludziom, że samochód miał niby skręcać w lewo, a wtedy wolno. Otóż w tym miejscu samochód skręcić w lewo nie miał gdzie, bo nawet na posesję tam wjazdu nie ma.

W tym miejscu także nie ma drugiego pasa ruchu w stronę centrum, właśnie się skończył kilka metrów wcześniej. Jest za to slup latarni utrudniający samochodowi skręt w prawo z linii jazdy tuz przy krawężniku.

O czym tu dyskutować, kierowca motocykla przekombinował, nie zachował bezpiecznej prędkości i wciskał się tam gdzie nie powinien.
Odpowiedz
konto usunięte
2014-05-20 16:21:41
0 0
Julek - Ale o czym teraz rozmawiamy?
Ja nie piszę na temat tego, czy ktoś mógł skręcić w lewo, czy chciał skręcić w lewo, ale samej prawidłowości manewru wyprzedzania takiej osoby z prawej strony.
Miejsce faktycznie wygląda nieciekawie z szerszej perspektywy.
Odpowiedz
zawodowiec
2014-05-20 17:48:45
0 0
Cholera!!nie kombinował!!ratował sobie i pasażerce życie..dajcie mu już spokój.! Ciekawi mnie,czy jakbyście wy byli w Jego sytuacji,co byście zrobili..
Odpowiedz
konto usunięte
2014-05-20 19:09:28
0 0
@zawodowiec
Nie wyprzedzałbym!!!
Odpowiedz
zawodowiec
2014-05-20 20:57:33
0 0
no,no...teraz tak mówisz,a ciekawe gdybyś był w takiej sytuacji...
Odpowiedz
konto usunięte
2014-05-20 22:30:56
0 0
@zawodowiec
Uważaj 'słup' jaki słup łup oj przepraszam haha!!!
Sprawdziłes czy tam jest?
Odpowiedz
konto usunięte
2014-05-21 08:53:18
0 0
@zawodowiec
Jest czy go nie ma?
Odpowiedz
zawodowiec
2014-05-21 11:20:32
0 0
Przyznam jest słup,ale wcześniej i nie wierzę żeby kierowca samochodu,aż tak wcześnie chciał 'ominąć' słup..to co tu piszesz jest zbędne...
Odpowiedz
zawodowiec
2014-05-27 19:15:57
0 0
a i do wszystkich...z tego co się orientuję,to kierowca motocyklu ma złamaną: piątą kość śródręcza,a pasażerka bodajże musi chodzić o kulach i nie wiem co jej do końca jest...a PANI,która jechała samochodem jest pielęgniarką i podczas tego wydarzenia NIE UDZIELIŁA IM POMOCY!! rozumiem..była zszokowana..ale no wiecie..nie,że nie lubię pielęgniarek,czy coś do nich mam,wręcz przeciwnie..ale no stwierdzam tylko fakty...
i tyle..Dziękuję za uwagę..:)
Odpowiedz
Przeciwny
2014-05-31 22:34:26
0 0
Teee 'zawodowiec' życzę Ci żebyś zawsze patrzył w prawe lusterko jak skrecasz do biedronki jadąc od strony Limanowej,i żebyś nigdy nie spotkał motocyklisty który myśli ze skrecasz do starego ogólniaka.Byl kierunkowskaz w prawo i po sprawie a motocykliści powinni zachować szczególna uwagę a nie 'bo ja myślałem'.Dobrze ze to było małe auto a nie ciężarówka i moze motocyklista nauczy sie na kosztownym błędzie.Biorac pod uwagę wiek motocyklisty to więcej godzin przejezdzonych ma na placu manewrowy niż na drogach.
Odpowiedz
zawodowiec
2014-06-07 15:03:27
0 0
@Przeciwny:
ale wiek nie ma nic wspólnego z tym jak kto jeździ..pomyślałeś,że motocyklista jeździ od najmłodszych lat??..a ten wypadek musiał być spowodowany,zapewne z powodu tego,że pani w samochodzie mogła włączyć za późno kierunkowskaz..i to co napisałeś jest bezczelne..to ile jeździł to nie nasz interes..ma prawo jazdy,to ma i jestem pewien,że nauka jest dla obydwu stron..pani będzie patrzyć w lusterka i nie tylko,aby eliminować 'martwe pole', a motocyklista będzie stosował zasadę ograniczonego zaufania..
Odpowiedz
zawodowiec
2014-06-07 15:09:38
0 0
i co do skrętu, do biedronki i ogólniaka..czemu akurat dałeś przykład motocyklisty..z samochodem może być podobnie..i za 'przestrogę' dziękuję, i radzę, tobie jej także przestrzegać..bo w przyszłości możesz kiedyś być w podobnej sytuacji..
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Zderzenie motocykla z samochodem"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]