4296
Porady
Motoryzacja USTERKI , PROBLEMY - PORADY
konto usunięte 2012-07-30 06:18:50
WITAM! MOŻE NAJWYŻYSZY CZAS UTWORZYĆ MAŁY TEMAT W KTÓRYM KAŻDY KTO MA PROBLEM ZE SWOIM POJAZDEM MÓGŁ ZASIĘGNĄĆ OPINII PUBLICZNEJ NA TEMAT NAPRAWY , SERWISU I POLSECANYCH WYKONAWCÓW NAPRAW
ZAPRASZAM!
ZAPRASZAM!
Re: Motoryzacja USTERKI , PROBLEMY - PORADY
djdeejay
2012-07-30 10:15:27
To ja zacznę:
Mondeo MK1 1994r 2.0 16v Sedan
Przy prędkości 60-80km/h trzęsie całą budą podczas hamowania, w podczas zwykłej jazdy w tych przedziałach lekko drga.
Wymieniane:
Hamulce + klocki ATE
sworznie wachacza
drążki
przeguby
dokręcane luzy przy łożyskach na półośce
Hamulec ręczny naprawiany
Koła przekładane razem z gumami na wszystkie możliwe sposoby, czyli nie pokrzywione. Co to może być?
Łożysko przy McPhersonie?
Mondeo MK1 1994r 2.0 16v Sedan
Przy prędkości 60-80km/h trzęsie całą budą podczas hamowania, w podczas zwykłej jazdy w tych przedziałach lekko drga.
Wymieniane:
Hamulce + klocki ATE
sworznie wachacza
drążki
przeguby
dokręcane luzy przy łożyskach na półośce
Hamulec ręczny naprawiany
Koła przekładane razem z gumami na wszystkie możliwe sposoby, czyli nie pokrzywione. Co to może być?
Łożysko przy McPhersonie?
Re: Motoryzacja USTERKI , PROBLEMY - PORADY
konto usunięte
2012-07-30 23:14:05
może to wyglądać na łożysko ale najpierw pasowało by sprawdzić maglownice, czy drganie czujesz bezpośrednio na kierownicy?
Re: Motoryzacja USTERKI , PROBLEMY - PORADY
oskarczan
2012-08-01 16:36:51
Na bank tarcze zwichrowane z przodu , mogły byc nowe ale wystarczyło je zagrzac i wjechać w kałużę i poszły sie chulać
Re: Motoryzacja USTERKI , PROBLEMY - PORADY
oskarczan
2012-08-01 16:40:05
mogą być też przewody elastyczne stare i płyn nie ma przepływu , tłoczek nie wraca i sie grzeja hamulce , sprawdź czy felga jest strasznie gorąca jak przejedziesz dłuższą trase ,
Re: Motoryzacja USTERKI , PROBLEMY - PORADY
oskarczan
2012-08-01 16:41:05
ale tarcze i tak do wymiany ale pasuje sprawdzić inne rzeczy tak jak pisałem zeby 3 razy nie wymieniac
Re: Motoryzacja USTERKI , PROBLEMY - PORADY
Przemek217
2012-08-07 11:01:12
A popatrz w jakim stanie masz tuleje wahaczy, przede wszystkim poziome tuleje.
Re: Motoryzacja USTERKI , PROBLEMY - PORADY
Ktosik
2012-08-07 14:44:03
Wypada chyba sprawdzić wyważenie kół.Miałem podobny problem też szukałem luzów na przegubach,wyważyłem i problem zniknął.
Re: Motoryzacja USTERKI , PROBLEMY - PORADY
djdeejay
2012-08-07 16:04:10
Tarcze sprawdzone, idealny stan, nie krzywe. Przewody + tłoczki wymieniane, płyn tak samo. Tuleje wymienione chyba w styczniu, kiedy miałem podobny problem. Felgi proste, przekładane nawet inne koła. Teraz do wymiany idzą simerbloki i zbierzność, bo jest tragiczna, jeśli to nie pomoże to sobie daruję i kupuję co innego, bo podobno nie opłaca się dokładać to tego samochodu - podłużnica kończy żywot, uszczelki przy szybach, amortyzatory, no i ruda znów wychodzi.
Re: Motoryzacja USTERKI , PROBLEMY - PORADY
Przemek217
2012-08-24 09:00:12
Witam:)
Mam pytanko do macherów od silników 1.9 TDI VW:)
Jakie są zależności między elektrozaworem klapy gaszącej a turbiną?? Po wpięciu pod launcha Seata leona 1.9 tdi 110km wywaliło mi błąd tego elektrozaworu <zwarcie do masy> i ciśnienia daładowania <przekroczona wartość doładowanie>. Gruszka klapy gaszącej nie pracuje więc jest coś nie tak z zaworem to wiem na 100% bo błędu nie da sie skasować, drugi błąd zginął, cięgno gruszki nie jest przytarte bo można nim palcem ruszyć, turbina nie bije według wskazań w blokach pomiarowych. Na mój chłopski rozum sprawa wygląda tak: Klapa gasząca nie dyga czym powoduje przymknięcie układu dolotowego, turbina <jeśli jest dobra> robi ciśnienie ale powoduje przeładowanie w układzie dolotowym z powodu źle działającej klapy gaszącej <niedrożny ukł dolotowy> co powoduje odcięcie turbiny <tzw tryb awaryjny> uniemożliwiając przeładowanie:) tak se wydedukowałem:). I moje pytanko czy mój tok myślenia jest dobry??
Pozdrawiam Przemek
Mam pytanko do macherów od silników 1.9 TDI VW:)
Jakie są zależności między elektrozaworem klapy gaszącej a turbiną?? Po wpięciu pod launcha Seata leona 1.9 tdi 110km wywaliło mi błąd tego elektrozaworu <zwarcie do masy> i ciśnienia daładowania <przekroczona wartość doładowanie>. Gruszka klapy gaszącej nie pracuje więc jest coś nie tak z zaworem to wiem na 100% bo błędu nie da sie skasować, drugi błąd zginął, cięgno gruszki nie jest przytarte bo można nim palcem ruszyć, turbina nie bije według wskazań w blokach pomiarowych. Na mój chłopski rozum sprawa wygląda tak: Klapa gasząca nie dyga czym powoduje przymknięcie układu dolotowego, turbina <jeśli jest dobra> robi ciśnienie ale powoduje przeładowanie w układzie dolotowym z powodu źle działającej klapy gaszącej <niedrożny ukł dolotowy> co powoduje odcięcie turbiny <tzw tryb awaryjny> uniemożliwiając przeładowanie:) tak se wydedukowałem:). I moje pytanko czy mój tok myślenia jest dobry??
Pozdrawiam Przemek
Re: Motoryzacja USTERKI , PROBLEMY - PORADY
synchro
2012-08-25 00:42:14
Ale zamęt.
Co do klapy gaszącej to jak nazwa wskazuje służy do gaszenia samochodu. Działa w ten sposób, że wyłaczając zapłon, gruszka ma się przesunąć na około 3 s i jak auto zgaśnie to wróci do położenie pierwotnego. Co do przeładowania, polecam temat pod tytułem n75. Warto także sprawdzić sztangę od łopatek bo jedno lub drugie jest przypieczone i dlatego Ci autko pewnie przechodzi w tryb awaryjny z powodu przeładownia i traci moc co zapobiega wypaleniu dziury w tłoku lub ukręceniu ośki w turbo.
Czyli:
-kalpy gaszącej nie tykać jak auto gaśnie
-N75, sprawdzić podcisnienia i zrobić test
-łopatki turbiny i sztanga, może wystarczy rozruszać, ale problem powraca po jakimś czasie.
PS: Miłym zwyczajem jest podawanie oznaczenia silnika bo w grupie VAG jest ich z 20 (1.9 tdi). Ty masz AFN prawdopodobnie, czyli najlepsze co wyszło pod znaczkiem 1.9 TDI, turbo ze zmienną geometria.
Co do klapy gaszącej to jak nazwa wskazuje służy do gaszenia samochodu. Działa w ten sposób, że wyłaczając zapłon, gruszka ma się przesunąć na około 3 s i jak auto zgaśnie to wróci do położenie pierwotnego. Co do przeładowania, polecam temat pod tytułem n75. Warto także sprawdzić sztangę od łopatek bo jedno lub drugie jest przypieczone i dlatego Ci autko pewnie przechodzi w tryb awaryjny z powodu przeładownia i traci moc co zapobiega wypaleniu dziury w tłoku lub ukręceniu ośki w turbo.
Czyli:
-kalpy gaszącej nie tykać jak auto gaśnie
-N75, sprawdzić podcisnienia i zrobić test
-łopatki turbiny i sztanga, może wystarczy rozruszać, ale problem powraca po jakimś czasie.
PS: Miłym zwyczajem jest podawanie oznaczenia silnika bo w grupie VAG jest ich z 20 (1.9 tdi). Ty masz AFN prawdopodobnie, czyli najlepsze co wyszło pod znaczkiem 1.9 TDI, turbo ze zmienną geometria.
Re: Motoryzacja USTERKI , PROBLEMY - PORADY
synchro
2012-08-25 08:32:35
Łopatki czyli kierowniczki turbiny od zmiennej geometrii jak by ktoś nie wiedział ;)
Re: Motoryzacja USTERKI , PROBLEMY - PORADY
AntyCzarny
2012-08-25 09:34:27
W starym leonie 110 km od kiedy masz zmienna geometrie ? masz tylko zawór upustowy w turbinie sterowany podciśnieniem który sie otwiera i zamyka w zalezności od doładowania i tu moze byś problem jeśli sie zapiecze to wtedy łapie błeda i przechodzi w tryb awaryjny.A przy przeładowaniu wypali dziure w tłoku to genialnie wymyśliłeś czy ukreći ośke w turbinie haha :)
Re: Motoryzacja USTERKI , PROBLEMY - PORADY
Przemek217
2012-08-25 17:13:04
Sprawa rozwiązana przyczyna zawór n75, niedomaganie klapy gaszącej spowodowane urwanymi przewodami zaraz za wtyczką do elektrozaworu.
Dzięki za pomoc i pozdrawiam Przemek
Dzięki za pomoc i pozdrawiam Przemek
Re: Motoryzacja USTERKI , PROBLEMY - PORADY
synchro
2012-08-25 21:20:03
Włąśnie w starym afn jest kierownica spalin, zwana też zmienną geometrią. W 1z 90 km masz zwykłego wastegatea czyli zawór upustowy. Właśnie w przypadku kierownic zapieka się ten lipny pierścień bo całe sterowanie jest zasyfione sadzą z wydechu. Lepiej są zrobione np. garett 1752 bo tam sterownie jest oddzielone, tylko czasem się sztanga lubi przytrzeć.
Zaloguj się żeby dodać odpowiedź