8°   dziś 10°   jutro
Wtorek, 05 listopada Elżbieta, Sławomir, Dominik, Zachariasz, Balladyna

​Badania potwierdzają spalanie śmieci. Nasilą się kontrole

Opublikowano 04.02.2023 02:31:00 Zaktualizowano 05.02.2023 23:58:54 pan

Limanowa. Próbki pobrane z domowych palenisk w czterech przypadkach potwierdziły spalanie śmieci, jedna ze spraw zakończyła się w sądzie. W tym roku Urząd Miasta Limanowa podwoi liczbę kontroli w kotłowniach.

Wraz z rozpoczęciem sezonu grzewczego na terenie miasta Limanowa rozpoczęły się kontrole nieruchomości w zakresie przestrzegania zakazu spalania odpadów oraz zapisów uchwały antysmogowej. 

Podczas ostatniej sesji w swoim sprawozdaniu burmistrz Władysław Bieda referował, iż w 2022 roku przeprowadzono na terenie 100 planowanych kontroli, w tym 21 po zgłoszeniach od osób postronnych w ramach tzw. ekointerwencji. 

Limanowski magistrat wskazuje, że kontrole to jedno z działań zmierzających do poprawy jakości powietrza w mieście, a przeprowadza je ekodoradca, posiadający odpowiednie upoważnienie udzielone przez burmistrza, wraz ze strażą miejską. Czynności kontrolne wykonywane są w obecności właściciela nieruchomości lub dorosłego domownika, bez wcześniejszego powiadomienia.

Zobacz również:

W ramach kontroli sprawdzeniu podlegają: rodzaj stosowanego urządzenia grzewczego; zawartość urządzenia; materiały przygotowane do spalenia; a w przypadku podejrzenia spalania odpadów, popiół.

- W ubiegłym roku pobrano cztery próbki popiołu z palenisk, wszystkie wykazały spalanie odpadów. Jedna ze spraw trafiła do sądu - powiedział burmistrz Władysław Bieda. 

W porównaniu do 2022, w tym roku kontrole jeszcze się nasilą - zgodnie z zapisami programu ochrony powietrza, zaplanowano aż 200 kontroli na terenie Limanowej. 

Komentarze (43)

thenever1
2023-02-04 05:34:30
13 9
brawo ,łapać palaczy śmieci
Odpowiedz
kriss1983
2023-02-04 06:33:50
2 11
Przecież prezes pozwolił
Odpowiedz
papuas
2023-02-04 07:38:04
6 21
21 konfidentów ! Kiedyś ludzie sobie pomagali , dziś szczują na siebie . Parszywy świat .
Odpowiedz
Jozek123
2023-02-04 08:19:48
0 6
A wegiel gdzie ile miasto limanowa rozprowadziło
Odpowiedz
Jozek123
2023-02-04 08:23:16
5 12
Swoją nieudolność urzednicy z miasta chcą przeżucic na mieszkańców wywołuja strach
włodarze wyszkoleni w czsach komuny wiedza co robia
żeby od siebie odwrócic uwage
Odpowiedz
fredy39
2023-02-04 08:39:25
0 4
Ależ panie władzo toż to wosz wugiel.
Odpowiedz
thenever1
2023-02-04 08:57:55
5 1
prezes pozwolił gazować Polaków , natomiast Niemcy z Brukseli dbają o zdrowie polskich obywateli
Odpowiedz
SUZUKI2000
2023-02-04 09:04:58
0 0
https://www.youtube.com/shorts/0VgbUsCa54M
I po co te kontrole???? Jak działa prawo telewizyjne a nie piśmienne??? Nigdy nie wolno ich wpuszczać na prywatną posesję!!!!! Myślą że są bogami?!?! Taki h....j i wyp....... Tyle w temacie.
Odpowiedz
SUZUKI2000
2023-02-04 09:06:34
0 9
Szkoda Ze "drogowców" nie kontrolują? Jak nie da się nigdzie dojechać bo lodowisko!!!!!!!
Odpowiedz
zabawny
2023-02-04 09:27:35
1 12
Prawdziwi truciciele są nie do ruszenia z powodu powiązań i zależności , natomiast jak ktoś rozpali w kotle-CO Gościem Niedzielnym lub Wyborczą to musi się liczyć z tym , iż farba tychże gazet jest strasznie trująca dla środowiska . :)

NIE POPIERAM SPALANIA JAKICHKOLWIEK ŚMIECI .
Odpowiedz
inkoinko
2023-02-04 09:41:44
0 4
Domy kontrolują a składy budowlane utylizują w kopciuchach wszystkie odpady i jadąc przez limanową to widać bez analiz. Do piekarni się zawsze doczepiają a jeszcze od nich jest najlepszy chleb. A składy budowlane wszystkie biedne bo co dwa lata muszą kupować nowe samochody żeby się prezentować. Do odbioru budynku to mają kocioł gazowy a po odbiorze przez PINB wstawiają kopciucha i uruchamiają utylizację.
Odpowiedz
AdamKnight
2023-02-04 10:02:56
9 5
Cieszę się, że mogłem znaleźć się w zacnym gronie zaledwie 21 osób, którym zależy na oddychaniu powietrzem pozbawionym charakterystycznego zapachu palonych plastików. Zachęcam do zgłaszania podejrzanych zapachów.
Odpowiedz
sosnek
2023-02-04 10:12:21
0 5
Najpierw koszary a potem zakaz produkcji papierosów a potem paleniska
Odpowiedz
Bocian12
2023-02-04 10:24:44
0 6
Znam osoby, które każdą butelkę plastikową, folie itp palą w piecu. Płacą za śmieci ale kto im każe włożyć do worka i wynieś do drogi. Takich trucicieli powinno się surowo karać.
Odpowiedz
alepoco
2023-02-04 10:31:21
3 2
Jarek pozwolił
Odpowiedz
Bocian12
2023-02-04 10:48:00
4 5
@grazynahays widzę, że bronisz trucicieli. Dla mnie każda akcja, która choć trochę pomoże abyśmy mogli oddychać w miarę czystym powietrzem jest słuszna.
Odpowiedz
AdamKnight
2023-02-04 10:58:16
2 0
@grazynahayes, dzięki za miłe słowa. Owszem, czasem namierzę jakiegoś upadłego, ale znowu nie nazwałbym siebie detektorem upadłych. Nie potrzeba aż takich wielkich słów. No ale miło mi, dzięki, dzięki!
Odpowiedz
minor
2023-02-04 13:24:41
1 2
frerdy39
masz zupełną rację z tym węglem co Urząd Miasta sprowadził wreszcie dla mieszkańców, jego jakość jest poniżej wszelkich norm. Wartość opałowa fatalna za to ilość popiołu bardzo pokaźna, taka że palenisko gaśnie bo żar tonie w popiele. Gminy z okolic jakoś chwalą sobie otrzymany węgiel !!!!!!!!!! Jednak można !
Odpowiedz
ciekawy
2023-02-04 13:45:42
1 3
najlepiej być strażnikiem miejskim siedzieć na etaciku na koszt społeczeństwa i jeszcze składać donosy na ludzi do sądu, historia lubi sie powtarzać, w PRLu byli też tacy i nazywali sie IRCha i ORMO.
Odpowiedz
ciekawy
2023-02-04 13:48:52
0 1
AdamKnight
jesteś radnym miejskim że chwalisz konfidentów i kapusiów???
Odpowiedz
papuas
2023-02-04 14:35:43
3 3
adamknight - ilu podpier...łeś kapusiu ?! 5 , 9 , a może wszystkich 21 ? Wymiotować mi się chce na takich jak ty . Nie mam pieca węglowego , grzeję dom gazem i sąsiedzi z mojego osiedla nie raz dają czadu z kominów . Zwracam im uwagę , ale na myśl by mi nie przyszło , by jak ostatnia świnia kapować na znajomego ! Możesz normalnie patrzeć na swą mordę w lustro ?
Odpowiedz
peres
2023-02-04 15:22:15
2 3
@papuas tak dla refleksji.
Jesteś świadkiem sytuacji, kiedy sąsiad zabija człowieka. Potem zwłoki wywozi w ustronne miejsce i głęboko zakopuje.
Co robisz w tej sytuacji?
Jak rozumiem milczysz albo zwrócisz uwagę sąsiadowi, aby więcej razy tak nie robił.
I tym sposobem masz czyste sumienie. Na sąsiada nie złożyłeś donosu, jeszcze go poczułeś i dalej żyjecie w pełnej zgodzie.
Czy to jest normalne postępowanie?
Specjalnie podałem marginalny i drastyczny przykład, abyś zrozumiał jak powinna wyglądać prawidłowa postawa CZŁOWIEKA.
Odpowiedz
peres
2023-02-04 15:27:35
2 4
Nie pochwalam bzdurnego donosicielstwa, ale trzeba potrafić rozróżnić pewne wartości.
Jeżeli coś jest określone nakazami bądź zakazami prawnymi, to raczej po to, aby się do tego stosować. Czas się wyzbyć nawyków przenoszonych jeszcze z czasów komuny, gdzie można było np. brać co się dało z państwowego zakładu pracy, bo przecież to nie była kradzież...
Niech każdy zacznie pracować nad sobą i postępuje zgodnie z prawem i normami społecznymi, to nie wystąpi sytuacja, gdzie ktoś na kogoś złoży donos.
To chyba oczywiste.
Odpowiedz
AdamKnight
2023-02-04 16:34:09
1 1
@ciekawy, Twoje pytanie nie ma sensu, ponieważ nie chwalę konfidentów i kapusiów.

@papuas, mnie natomiast chce się wymiotować, gdy oddycham trującym powietrzem. I nie mówię o dymie ze spalania węgla, który to dym też zdrowy nie jest. Rozumiem pewne kompromisy. Ale są granice. @peres ładnie Ci to wytłumaczył. Przynajmniej mam nadzieję, że coś z tego zrozumiesz. Mordo!

P.S. Kto nie pali śmieci, ten może mieć tysiąc kontroli i nie musi się obawiać. Nie widzę w czym problem.
Odpowiedz
slakut2455
2023-02-04 16:53:06
1 0
Niech najpierw sprawdza czym Rejonowa pali i ich piekarnia z krótkiej.
Odpowiedz
royal30
2023-02-04 17:04:03
0 5
no to jest straszne, na stu czterech koniec świata. Straż miejską wyposażyć w łopaty i do odśnieżania, niech zarobią na siebie
Odpowiedz
ciekawy
2023-02-04 18:07:08
0 2
AdamKnight
a jesteś radnym miejskim?
Odpowiedz
AdamKnight
2023-02-04 18:58:00
0 0
A co żeś taki ciekawy?
Odpowiedz
cbs
2023-02-04 23:35:35
1 2
Żyjemy w chorym kraju...brawo straż miejska,co za osiągnięcie ,nawet jeden stanie przed sądem. Jesteście pojeb...ni.
Odpowiedz
5555
2023-02-05 07:52:13
1 3
Wylewać wiadro pomyj na kontrolerów ,gonić z prywatnej posesji
Odpowiedz
ciekawy
2023-02-05 11:22:34
0 2
a kto i kiedy dokona kontroli czym palą strażnicy miejscy i ich krewni???
Odpowiedz
cbs
2023-02-05 15:22:55
0 0
Grażyna zgadzam się z tobą,ale tu nie chodzi o palenie śmieci czego nie wolno.tu chodzi o włażenie pseldo strażników na moją prywatną posesję i niestety chyba trzeba ich wpuścić bo i tak przyjadą z policją...
Odpowiedz
powrotdzedaja
2023-02-05 16:02:00
0 0
siures, przede wszystkim to zacznijmy od tego, że jesteś złamanym ujem.
Nie popierasz konfidentów i kapusiów? A pisanie do kogoś - wiem, gdzie mieszkasz, ujawniam, wiem, jak się nazywasz, wiem na temat twojej rodziny, ujawnię, to co to jest? Ty skundlony gnomie.
O jakich ty wartościach piszesz? Ty nie masz żadnych wartości i nie masz żadnej wartości.
"...brać co się dało z państwowego zakładu pracy, bo przecież to nie była kradzież..." To kto sobie używa z pieniędzy Polaków i nie potrafi tego publicznie powiedzieć? I jeszcze otwiera koryto dla swoich przydupasów?

"Niech każdy zacznie pracować nad sobą i postępuje zgodnie z prawem i normami społecznymi, to nie wystąpi sytuacja, gdzie ktoś na kogoś złoży donos.
To chyba oczywiste."
Padłem ze śmiechu i leżę. Jesteś upośledzony.
Odpowiedz
powrotdzedaja
2023-02-05 16:15:09
0 0
Przeczytałem twój drugi komentarz no i tym bardziej leżę i nie mogę wstać.

Wyrocznia moralności. Szkoda, że tak ładnie to tylko na papierze wygląda.
Odpowiedz
powrotdzedaja
2023-02-05 16:16:26
0 0
A ty, papuas, jak zwykle baran skończony.

Zgłaszanie wykroczeń i przestępstw to nie jest wg ciebie pomoc, a krycie to już tak?

Debilu niemyty, zgłaszanie to twój obywatelski obowiązek. Sumienia nie masz? To se kup, jak cię stać. Widocznie cię nie stać.
Odpowiedz
peres
2023-02-05 17:59:16
0 0
Dzedaj, były polityk Giertych twój bezsensowny i zarazem beznadziejny sposób rozumowania określiłby jednym zwrotem: ciamciaramcia.
Ty nawet nie udajesz, że jesteś ograniczony. Nie udajesz, bo jesteś naturalnym ogranicznikiem. Odnoszenie się do twoich rozważań, to bardziej beznadziejne, niż syzyfowa praca. Na twoim przykładzie fajnie widać, że osoby z zaburzeniami psychicznymi mają zachwiane spojrzenie na rzeczywistość. Posługujesz się kompletnie nie trafionymi porównaniami, skrótami myślowymi. Jaka psychika, takie owoce myślenia, dokładniej głupkowatego myślenia.
No taki króciutki intelektualnie jesteś. Przykro mi, że cofasz się w rozwoju. Liczyłem na progres, a tu masz babo placek. Miłego wieczoru pultancie.
Odpowiedz
powrotdzedaja
2023-02-05 20:00:59
0 0
Jak napisać coś, a jednak nie napisać nic.
siures w tym doktorat robi.
"nie trafionymi' - tyś czasem nie kreował się na polonistę? Specjalnie na codzień przeca.
Nie napisałeś dosłownie nic, zero. Same figury retoryczne niepoparte niczym. Niczym. Dobra, wiem, że nie wiesz, co to jest figura retoryczna.
Giertych, twój idol, ahaha. Oczywiście jak zwykle wyzwiska od chorych psychicznie. Zawsze, kiedy tego używasz, wiemy, że przegrywasz. Ty świrze. Hehe.
Odpowiedz
powrotdzedaja
2023-02-05 20:02:12
0 0
Widać, że zabolał cię mój komentarz. Ale musiał, w końcu prawdę napisałem. Sobie na niego zasłużyłeś i to skrzętnie.
Konfident i kapuś.
Odpowiedz
YwzanZeb
2023-02-06 11:13:00
0 0
Bo w tym cały jest ambaras, że donosiciel może być anonimowy.

Rozumiem pewne kompromisy, są sytuacje kiedy trzeba zwrócić się do władz. Ale są granice. Jeśli ktoś decyduje się na donoszenie, to donos nie może być anonimowy, w przeciwnym wypadku fałszywy donos jest bezkarny, co daje możliwość uprzykrzania życia sąsiadom, a prawdziwy  „dbacz o dobro wspólne” pozostaje bez nagrody.
Aktualnie mamy wysyp różnych „aplikacji” do anonimowego donoszenia, bardzo niedobra tendencja, ale w totalitarnym państwie policyjnym każdy musi być strażnikiem każdego. (taka Ciecia ErPe - człowiek człowiekowi cieciem).

Natomiast każdy, kto pisze bzdurne komentarze w stylu „kto zgodnie z prawem ten nie ma się czego bać” wzywam, aby codziennie wpuszczali do domu ze cztery kontrole, przecież nie ma się czego bać.
Odpowiedz
AdamKnight
2023-02-06 15:42:56
0 0
@YwanZeb, ogólnie wydawałoby się, że masz rację. Donosy, anonimowe donosy nie kojarzą się dobrze. Nie chodzi jednak o jakieś bzdurne kwestie, że sąsiad wymienił okno na drzwi balkonowe i nie zgłosił tego nigdzie, albo chodzi przez miesiąc w tych samych ubraniach, więc stąd się wzięły wszy na mojej głowie, albo jego pies wydaje się smutny, albo... Nie!

Jeżeli ktoś chce mnie zabić, otruć, ja nie patrzę na formę obrony, po prostu się bronię jak umiem. To on przekracza granicę, nie ja. Ja nie atakuję, tylko się przed nim bronię (a że anonimowo? w tym momencie nie ma to znaczenia).

Trzeba umieć znaleźć granicę pomiędzy anonimowym zgłoszeniem a donosem, pomiędzy upierdliwym sąsiadem a takim, który nie chce, żebyś go truł.
Odpowiedz
AdamKnight
2023-02-06 15:46:46
0 0
Niektórym trudno przychodzi zrozumienie...

W prostych słowach: nie chodzi o samo przestrzeganie przepisów, ponieważ niektóre przepisy mogą być (i faktycznie są) bzdurne. Natomiast są przepisy, które naprawdę chronią MOJĄ OSOBĘ i jeżeli ktoś nie przestrzega TYCH przepisów, zwalnia mnie z moralnej odpowiedzialności za anonimowe zgłoszenie.
Odpowiedz
YwzanZeb
2023-02-06 19:36:18
0 0
W Ewangeli jest taka procedura: Zawinił kto przeciw tobie - upomnij go w cztery oczy, nie posłucha - weź świadka, jeśli nadal nie posłucha - oddaj go władzy.
I to powinien być wzór postępowania.
Odpowiedz
powrotdzedaja
2023-02-06 19:45:19
0 0
Konfident i kapuś, gdzie jesteś?
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"​Badania potwierdzają spalanie śmieci. Nasilą się kontrole"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]