8°   dziś 10°   jutro
Wtorek, 05 listopada Elżbieta, Sławomir, Dominik, Zachariasz, Balladyna

Co dalej z geotermią?

Opublikowano 16.01.2013 08:21:01 Zaktualizowano 05.09.2018 10:34:52 top

Poręba Wielka. Budynek przy Ośrodku Wczasów Dziecięcych w Porębie Wielkiej ma zostać wyposażony w wanny, w których będą odbywały się kąpiele lecznicze.

Do rozpoczęcia inwestycji, jak mówi Jan Puchała - starosta powiatu, ma dojść jeszcze w tym roku.

- Odwiert przeszedł badania i jest już gotowy. Natomiast na terenie naszego Ośrodka Wczasów Dziecięcych w Porębie Wielkiej jest budynek, który zostanie wydzielony z ośrodka i przekazany aportem przez nas spółce Gorczańskie Wody Termalne - mówi Jan Puchała, starosta powiatu. - Znajduje się on 500 metrów od odwiertu. Trzeba do niego doprowadzić solankę i go wykończyć. Po stworzeniu koncepcji zagospodarowania terenu chcemy w nim zainstalować wanny, w których będą mogły odbywać się kąpiele lecznicze. Oprócz tego na terenie budynku chcemy by ruszyły inne usługi jak np. masaże lecznicze. W ten sposób spółka Gorczańskie Wody Termalne - zarządzająca odwiertem - będzie już zarabiała na siebie.

Władze chcą jeszcze pozyskać środki z Ministerstwa Środowiska na wykorzystanie energii odnawialnej - solanki. Ma ona służyć również do ogrzania budynków całego Ośrodka Wczasów Dziecięcych. Powiat chce zachęcić do tego także m.in. Gminę.

Komentarze (63)

Doradca
2013-01-16 09:20:17
0 0
Kalendarz przyspieszył?.
Czy dzisiaj jest 01.kwietnia 2013 rok ?.
Odpowiedz
LimE
2013-01-16 09:33:22
0 0
Jak się budżetówka za biznesy zabiera to nie wróżę sukcesów:)
Odpowiedz
tuskkaczor
2013-01-16 09:36:29
0 0
włożyc wanny i wpuścic wodę to dopira na końcu,a gdzie opika lekarska,gdzie opinia środowiska medycznego o przydatności tej wody na konkretne dolegliwosci,gdzie opieka medyczna i średniego personelu,gdzie zaplecze kuchenne,co robic z wodą po 'kąpielach' Panie starosta?to na razie chyba 01.04.2013.Długi w Starostwie rosną,czy chce pan iśc drogą jednej z najbardziej zadłużonych i zacofanych gmin a z panem wielce zaprzyjażnionych?
Odpowiedz
tuskkaczor
2013-01-16 09:43:05
0 0
Zgadzam się @LimE samorządy winny stwarzać warunki do rozwoju przedsiębiębiorczości.Jakie osiągnięcia na drodze biznesowej mają za sobą 'członkowie Zarządu'?-cha ha ha
Odpowiedz
wacus
2013-01-16 09:45:20
0 0
Skąd informacja, że takich opinii brakuje? Jak sie pisze wiadomość po łebkach, to brakuje sprawdzonych faktów. Lime, masz zadatki aby zostać wróżka...Gratuluje koncepcji i pomysłu na Geotermie, to szansa na pracę i napływ turystów. Przeszkadza już kilku Panom, że powiat szykuje kolejne inwestycje? Ruszenie do pracy rodacy bedzie dobrym pomysłem.Zadłużona gmina? To Laskowa:) zabawa w 100 pytań do?
Odpowiedz
tuskkaczor
2013-01-16 09:56:07
0 0
Miło mi słyszec ,że Laskowa przyjażni się ze Starostą,ale jestem zniesmaczony informacją @wacuś o jej kondycji-chybione @wacuś-zdrówko
Odpowiedz
Doradca
2013-01-16 09:58:11
0 0
Warto przeczytać:

http://www.e-polska.info/Niedzwiedz/Gorczanskie-Wody-Termalne-–-badania-dobiegaja-konca,12167.html?action=go
Odpowiedz
wacus
2013-01-16 10:14:47
0 0
Dziękuje za życzenia, okres grypowy daje sie we znaki...kondycja Laskowej z taka ilością Doradców i Radców musi być znakomita, przeprsszam, że śmiem w to wątpić:) tuskkaczor, jak wam idzie realizacja wielkiego planu wyłożenia swoich łapek i zadków do powiatu? Słyszałem o problemach...Geotermia, to ogromną szansa i brawa dla Starosty, ze po 30 latach ktoś zabrał się za taką inwestycję. Pochwalić trzeba pozostałe Samorządy, które są w spółce. Nie przejmujcie się Panami od krytyki, Oni będą szukać intryg, bo tylko krytyką i intrygami oraz plotkami, są w stanie odwrócić uwage ludzi od swojej bezsilnosci i mizernych sukcesów.
Odpowiedz
tuskkaczor
2013-01-16 10:26:53
0 0
Na razie są to pobożne życzena @wacusiu-od czegoś trzeba zacząc to fakt,ale na miłość boska od pieczenia chleba jest kucharz od interesów PRZEDSIĘBIORCA A OD działania samorządowego -Samorząd
Odpowiedz
tuskkaczor
2013-01-16 10:26:59
0 0
Na razie są to pobożne życzena @wacusiu-od czegoś trzeba zacząc to fakt,ale na miłość boska od pieczenia chleba jest kucharz od interesów PRZEDSIĘBIORCA A OD działania samorządowego -Samorząd
Odpowiedz
Doradca
2013-01-16 10:27:27
0 0
„Specjaliści z AGH na zlecenie PAN podjęli badania wydajności i składu chemicznego źródła. Na podstawie ich badań powstanie tzw. dokumentacja zasobowa. Dopiero to przesądzi o eksploatacji gospodarczej ujęcia”

Widocznie ta dokumentacja jest już gotowa.

Nadzieje z budową basenów topnieją i mają na to wpływ opinie innych takich ośrodków, które nie przynoszą zakładanych wcześniej dochodów.

Nie jest to winą Pana Starosty. Zmienia się koniunktura. Jak się nie ma, co się chciało to się lubi to, co jest możliwe do zrobienia.

@ wacus Ty jesteś w gorącej wodzie kąpany?

Nikt już nawet nie myślał, że to powstanie biorąc pod uwagę sprawozdania z innych tego typu ośrodków.

Jest to informacja jak najbardziej pozytywna.

Ty oczywiście wiesz co inni myślą i chcieli powiedzieć.
Piszesz pod dyktando, czy urwałeś się z przysłowiowej choinki?.
Odpowiedz
wacus
2013-01-16 10:33:18
0 0
Widzisz, tuskkaczor masz rację. Dlatego jeśli jest spółka, to pewnie może być inwestor, będzie inwestor, to będzie zarządzanie...nie widzę sprzeczności. Doradco, z Twojej choinki lecą już igiełki, pozamiataj i zniknij :)
Odpowiedz
tuskkaczor
2013-01-16 10:33:50
0 0
@wacyś -na wszystko przyjdzie czas,wszystko ma swój początek i koniec-tak mawiają.
Po mojemu .
Odpowiedz
tuskkaczor
2013-01-16 10:38:37
0 0
Basenów pewnie nie będzie,tylko wanny,a utrzymanie bieżące pracowników spółki kosztuje-ile miesicznie podatnik limanowski na to płaci@wacusiu?
Odpowiedz
tuskkaczor
2013-01-16 10:42:04
0 0
i ilu ich jest? po co aż tylu to niegospodarnośc to nąsze -podatników pieniądze!!
Odpowiedz
wacus
2013-01-16 10:46:47
0 0
Tuskkaczor, zacytuje klasyka jakim jest Doradca. Ty wiesz co myślą inni? Starosta mówi, ze finalizuje się sprawa basenów a Ty, ze ich nie będzie. Co Was tak dzisiaj wzięło na etaty wróżek? Co? Szukacie koncepcji na biznes, jak Was wyborcy wymiotą że stoleczków? Tusk, zapewne kosztują mniej od stadka Doradców i Asystentów. Geotermia przynajmniej daje rozwój i miejsca pracy a co dają podatnikowi Asystenci i Doradcy oraz Radcy?
Odpowiedz
tuskkaczor
2013-01-16 10:56:06
0 0
Pytam starostę'ilu pracowników etatowych zatrudnia za pieniądze nasze spółka 'Gorczańskie Wody' z siedzibą w Porębie,ile miesicznie kosztują podatników te etaty.Co robi kilka osób na co dzień,jeżeli Spólka' nie prowadzi żadnej działalności a ekspertyzy wykonują podmioty w swojej branży za duże podatników pieniądzeoprócz kosztów zatrudnienia/to nadużycie !! to afera
Odpowiedz
wacus
2013-01-16 11:21:44
0 0
Tuskkaczor, to jest Wasza metoda na wsadzenie zadków do powiatu? Nie mozecie znieść faktu, że kolejna inwestycja się finalizuje? Udowodnij, ze placisz podatki, najglisniej ryczy ten, kto ich nie płaci. Są odpowiednie instytucje które kontrolują wydawanie publicznych pieniędzy, jakoś oo wielu kontrolach nikt tej afery nie widzi, poza Tobą tuskkaczor. Zapowiedzi wielkiej ofensywy kończą się na pisaniu populistycznych haseł w komentarzach na jakiejś stronce? W dodatku mizernie argumentowanych! Baseny powstaną a spółka będzie już zarabiać, dzieki super pomysłowi na otwarcie kąpieli w Domu Wczasów Dziecięcych. Życzę tej inwestycji powodzenia a malkontentom rzec wypada: zgoda buduje i wspierajmy Starostę i Wójtów w tej wielkiej inicjatywie.
Odpowiedz
atruista
2013-01-16 11:37:53
0 0
Szanowni Państwo
Już kiedyś wypowiadałem się na temat gminy Niedźwiedź i prawda jest taka że nawet nasze wnuki nie będą korzystały z basenów termalnych w Porębie. chwała Panu Staroście że chce coś zrobić dla powiatu ale akurat w tej gminie sie nie da. Spółka jeszcze sie dobrze nie zawiązała a już Prezesa Mąkows..... mieli który bierze z tego co pamiętam ok 2 tyś. więc skąd ma być inwestor, spółce zależy na tym by nic nie było bo inwestor nie będzie chciał wkłądać ogromnych pieniędzy w taką klikę i dostać 15-20 % udziałów, ko kiedy mu to się wróci za 50 lat???temat żródeł odżywa przy wyborach wójt Potaczek co kadencje obiecuje obiecywać że zródła będą haha
nie wspomnę o tym jak funkcjonuje gmina i radni z wypłatą miesięczną 500 zł. Ludzie obudźcie sie nie w tej gminie nie z tymi ludźmi, czemu zawsze te same gęby pchają sie do tego koryta????
Odpowiedz
tuskkaczor
2013-01-16 11:48:14
0 0
Czekamy my 123 tysiczny naród powiatu limanowa,czekamy na odpowiedz dot.celowości zatrudniania na obecnym etapie spólki prezesa pobierającego wynagrodzenie i pracownikó .Ilu ich jest? jaki mają zakres prac?-skoro spółka nie prowadzi żadnej działalności a sporządzanie ekspertyz i wnioskóa dokonują inne podmioty?Ile Od ilu miesięcy tylu pracowników jest zatrudnnionych,ile to kosztuje podatników?
Prosz o konkrety@wacusiu- to przykre,ale społeczeństwo musi wiedzieć prawdę.A TO BOLI.OJ BOLI.
Odpowiedz
wacus
2013-01-16 12:00:11
0 0
Tuskkaczor, zgoda buduje. Skąd Twoj pomysł i informacja, że. Spółka nic nie robi. Widocznie robi, skoro inwestycja idzie do przodu, skoro rusza praca w domu wczasowym. Brakuje Ci tuskkaczor wiedzy i piszesz głupoty. Zamiast siać propagandę, poszukaj lepiej informacji ile dokumentów, ekspertyz, opini, wniosków, zgód i spotkań wymaga uzyskanie koncesji. Ile czasu i setek stron pism wymaga pozyskanie terenów, odpowiedni stan prawny. Chwała ludziom, ze pracują i efekty tej pracy widac. Tuskkaczor, zwroc się że swoimi problemami do spółki lub psychiatry. Daj ludziom pracować i znajdź sobie zajęcie. Nuda powoduje, ze piszesz brednie. Poznaj lepiej problem, temat a potem błyskaj wiedzą. Na ten moment nie wiesz nic i tylko się ośmieszasz.
Odpowiedz
tuskkaczor
2013-01-16 12:15:02
0 0
@wacuś nie obrażaj tylko przedstaw miesięczne cwydatki spółki czytaj'pieniądze samorządowe'na utrzymanie etatów-
czekamy,czekamy,czekamy.Obażać tak portfią tylko tchórze . żądane informacje potwierdzą tylko nasze tezy,że i @Lim E,że budżetóka nie może brać się za takie interesy.Do zatrudniania swoich na etaty za nasze pienią dze -tttttttto TAK ,DO TEGO SIĘ NADAJECIE-WOBEC BRAKÓW ODPOWIEDZI-ŻEGNAM SEE YOU ;
Odpowiedz
Doradca
2013-01-16 12:20:37
0 0
@ wacus zgoda buduje pamiętaj o tym w następnych komentarzach.
Odpowiedz
wacus
2013-01-16 12:36:33
0 0
Tuskkaczor, widocznie jestes za mało inteligentny aby w takiej spółce pracować. Zwróc się ze swoim żalem do spółki. Piszesz populistyczne, wyswiechtane hasełka w które sam już nie wierzysz...ale piszesz je. Bo masz te chorobliwą chec wladzy. Za duza twą dupka na powiatowe stolki.
Odpowiedz
tuskkaczor
2013-01-16 12:41:36
0 0
dalej obrażasz a zgoda buduje @wacuś
Niestety tak działa wasza spółka za nasze pieniądze,
od obrażania jesteście boscy,i od etatów za nasze.
Pożałowania godny Twój dzisiejszy występ.
Odpowiedz
tuskkaczor
2013-01-16 12:44:34
0 0
Do wyborców ukłony i wniosek do radnych o anlizę i ocenę stanu obecnego zatrudnienia w spółce
Odpowiedz
konto usunięte
2013-01-16 12:50:26
0 0
wacuś widzisz my internauci jesteśmy na tyle tępi że nie potrafimy znaleźć, a Ty widzę jesteś doskonale zorientowany więc rzuć kwotą ile kosztuje utrzymanie spółki GWT i ile ta spółka jest na dzień dzisiejszy warta gdybym chciał kupić jakiś udział?
Odpowiedz
wacus
2013-01-16 13:08:05
0 0
Taniej, niż doradca, radca i asystent...takie mam wrazenie. Tuskkaczor, znowu błyszczysz...co mają Radni do tematu spółki? Szkoda zdrowia na rozmowe z Tobą. Napisz sobie pismo do spółki i z pewnościa odpowiedzą. Nie tak jak z zarobkami asystentów i doradców czy radców było...że nikt powiedzieć nie chce. Niech soolka oescuje a powiat inwestuje w baseny, to są ogromne perspektywy dla rozwoju...a Ty multiniku kilkoma prowokacyjnymi wpisami tej inicjatywy i zapału ludzi nie zatrzymasz. Napisz o swoich sukcesach i osiągnieciach, pomysłach, inwestycjach, inicjatywach...słuchamy?
Odpowiedz
tuskkaczor
2013-01-16 13:37:51
0 0
Powiat Limanowa jest głównym udziałówcem spółki,jest jej głównym założycielem,pytam kolejny raz starostę za pośrednictwem mediów'jaki jest miesięczny koszt funkcjonowania w/w spółki.Bez obrazy Panowie.To nie są żarty!
Odpowiedz
atruista
2013-01-16 13:41:13
0 0
wacus a co Ty tak nie chcesz powiiedzeć ile przecież płacimy podatki pit, cit, vat i z tego macie pieniądze w twj spółce. z tego co pamiętan, czytałem kiedyś iż pan prezes zarabia ok 2000 zł jeżeli to nie prawda to podaj prawdziwe liczby, ale z drugiej strony 2000 za niec nie robienie...ciekawa posada więc ile pytamy
ile?????????????????????
Odpowiedz
wacus
2013-01-16 13:51:30
0 0
Zapytaj w spółce. Zgoda buduje a kazda inwestycja kosztuje. Ta daje perspektywy rozwoju dla regionu. Prymitywny jest sposób i chęci dyskredytowania tej inicjatywy. Tuskkaczor, kiedy masz wolny czas? Nie mam wiedzy o kosztach. Jakie nie sa, warto inwestować i rozwijać powiat. Trzeba na to czasu, zaparcia ale Samorządy dadzą radę, bez bicia piany.
Odpowiedz
LimE
2013-01-16 13:57:14
0 0
Biorąc pod wzgląd , jak starostwo zarządza basenem w Limanowej jest mało prawdopodobne by geoterma w wykonaniu tych osób była rentowna . Przerost zatrudnienia ogromny !!
Odpowiedz
tuskkaczor
2013-01-16 14:09:33
0 0
co na to @wacus i spółka?
Odpowiedz
hans23
2013-01-16 14:15:15
0 0
Jest zarząd, jest rada nadzorcza, każdy ma coś z tego i niekoniecznie jest zainteresowany aby sprawy szły mocno do przodu. Spółka wygląda jak ten drugi odwiert, wisi na nim wiadro i solanka kapie. Lepiej nic nie robić bo jeszcze ktoś dokręci śrubkę i przestanie kapać. Lepiej pozorować działania, robić otoczkę a kropla po kropli do wiaderka wpadnie.
Odpowiedz
zone902
2013-01-16 14:59:36
0 0
Po 1 aby wydobywać wodę, trzeba mieć koncesję na wydobycie, której spółka nie ma. Po 2 zaś trzeba mieć gdzie zużytą wodę wylać, gdzie spółka nie ma także takiej opcji a poopowiadać sobie jak by to pięknie było to starosta se może, no ale cóż z tego ... ?
Odpowiedz
namoR
2013-01-16 15:03:43
0 0
Panie i Panowie
Oswieccie mnie troche prosze poniewaz nie rozumiem waszych narzekan. O tym przedsiewzieciu bylo juz wiadome od dawna, z tego co pamietam kazdy z Was mogl byc udzialowcem, przypominam sobie nawet pewien dokument dostepny na tym portalu po wypelnieniu ktorego byla mozliwosc wejscia do spolki. Wszystko rusza w tym roku, dlaczego jestescie tak negatywnie nastawieni do tej inwestycji. Dla mnie juz nie jest wazne kto i ile bedzie zarabial, najwazniejsze jest to ze powiat bierze w tym udzial, chce pozyskac srodki z Ministerstwa Srodowiska na wykorzystanie energii odnawialnej, jakby nie patrzec jest to dobre nie tylko dla przyszlosci powiatu ale rowniez dla calej spolecznosci. Bardzo ladnie to wyglada z daleka, chyba ze o czyms nie wiem...? oswieccie mnie prosze, poniewaz chyba nie chodzi tutaj o zazdrosc itp...
Odpowiedz
konto usunięte
2013-01-16 15:49:33
0 0
namor moim zdaniem to jest tak że czym więcej tajemnic tym więcej domysłów i nieufności. A jak się w coś angażuje władza to tej nieufności jest 2 razy więcej.
Odpowiedz
Doradca
2013-01-16 16:12:06
0 0
Wybacz Roman, ja na Twoje pytania nie odpowiem, bo cokolwiek bym nie napisał byłoby użyte przeciwko mnie samemu.

Niczego nie zazdroszczę, bo pracy zazdrościć nie można a ta planowana inwestycja będzie wymagała bezgranicznego poświęcenia.

Mogę napisać, bo to sprawdziłem, że pracownicy /Zarząd, Rada Nadzorcza w/w spółki pracują charytatywnie.
Nie ma w dostępnych publicznie oświadczeniach majątkowych jakichkolwiek dochodów z tego źródła znalazłem tylko jeden dochód, jednego z Panów, który wpisał dochód z zasiadania w radzie nadzorczej kwotę 2908,75 złotych.

Pozdrawiam z zaśnieżonego powiatu limanowskiego.
I nie mam na myśli nic złego, pięknie u nas pada śnieg. Prognozy pogody przewidują duże ochłodzenie na nadchodzące dni.

Gdybyś chciał się dowiedzieć na temat panujących warunków atmosferycznych to chętnie odpowiem.
Odpowiedz
namoR
2013-01-16 16:21:03
0 0
@west
Ja nadal nie pojmuje co tu jest ta 'tajemnica'? Domysly natomiast zawsze beda, ale tez sie zastanawiam nad tym co lub kto sprawil to, ze niektorzy stracili ufnosc dla lokalnych wladz?
Odpowiedz
atruista
2013-01-16 16:21:15
0 0
Roman nie bądż śmieszny
kiedy opublikowany został ten dokument wiele osób chciało zostać udziałowcem ale spółka nie chciała. Dużo ludzi zna człowieka który pracyje za granicą i chciał zainwestować w spółkę bardzo duże pieniądze (tak jak zachęcali włodaże powiatu )to go wyśmiali z czym on w ogóle przychodzi, jakimiś groszami więc moje pytanie brzmi czy ta spółka z tą radą nadzorczą nie działa czasem na niekorzyść
Odpowiedz
namoR
2013-01-16 16:25:32
0 0
@Doradca
Przeciez nie jestesmy w sadzie, z jakiego powodu cokolwiek mialoby byc uzyte przeciwko Tobie :) Tak wiec pisz i informuj nas o tych 'tajemnicach' poniewaz spoleczenstwo chce wiedziec wszystko, ale tylko pod jednym warunkiem ze to sa fakty i prawda...
Odpowiedz
Doradca
2013-01-16 17:00:23
0 0
He,he to zaproszenie w razie 'W' jest aktualne?.:)
Czy jakieś fakty przedstawiałem, które nie były prawdziwe?

Do piątku będzie obficie padał śnieg, od soboty siarczyste mrozy. Potwierdziłem to na pogodynce.
Wiadomości ogólnodostępne, tylko na takich bazuję:)

Trzeba sprawdzić czy jesteśmy do takich warunków przygotowani.
Odpowiedz
namoR
2013-01-16 17:07:04
0 0
@atruista
Nie wiem jak dziala ta spolka, dlatego pytam poniewaz za duzo jest to wszystko owiane roznymi tajemnicami, a ja nie lubie jak niektore smrody dochodza az za ocean ...:)
Jezeli chodzi o ten dokument o podpisywaniu deklaracji lub potencjalnego zaangazowania kapitalowego to widzialem go tutaj: http://limanowa.in/wydarzenia/news;tajemnicza-spolka-w-powiecie,8104.html

Smieszny staram sie byc zawsze bo smiech to zdrowie :))
Pozdrawiam
Odpowiedz
sumal
2013-01-16 17:13:34
0 0
Obserwuj e to od lat i co widzę:od lat 90-tych do powstania spólki wszystko szło opornie ale do przodu.Zajmował się tym wójt i lokalny Zwiazek podhalan.Kiedy postała spółka i wszedł do niej starosta wszystko stało się totalna pozoracją.Starostwo z budżetu walneło milion na kapitał zakładowy (nie wiedziec po co)inni udziałowcy (gminy) też coś podorzucały i teraz tę kasę konsumują.Wszelkie działąnia typu zapraszanie udziałowców to pozoracje.Spółka nie ma wystarczająccego terenu pod baseny, nie ma koncesji na wydobycie nie ma drugiego odwiertu na zatłaczanie zużytej solanki.Wójt przed powstaniem spółki miał koncepcję działąnia opracowaną przez PAN gdzie było krok po kroku co robic ale on wolał oddać sprawę staroście a sam bajdurzy teraz po zebraniach wiejskich o tym jak to będzie (ostatnio zasłąnia się prezesem Mąkowskim).W sumie ci ludzie nie mają pojęcia o tym jak działa spółka z oo i jak inwestować w takiej sytuacji ale chroni ich to ze sa w spółce i nikt tego nie kontroluje bo Rady Gminne i Rada Powiatu jeszcze mniejsze pojęcie o swoich możliwościach w tym zakresie mają.Zresztą Krupiński tez synala gdzies ulokowac musi. Wanny w Porębie to stary pomysł pierwszego prezesa spółki co miało być dodatkiem do basenów dla uatrakcyjnienia oferty Domu Wczasów dziecięcych ale to tylko możliwość zawarcia niewielkiego kontraktu na leczenie z NFZ-tem.Dlatego w tym układzie personalnym baseny mozna miedzy bajki włożyć ale kto lubi być bujanym to niech se w to wierzy.
Odpowiedz
namoR
2013-01-16 17:14:05
0 0
@Doradca
Nigdy przez mysl mi nie przeszlo i nie przejdzie to, ze Ty moglbys napisac kiedykolwiek 'nieprawdziwe fakty' :)
A z pogoda to u mnie nie dobrze, brak sniegu, ludzie chca odsniezac chodniki, lopaty przygotowane a tu wielka bieda nastala na rekordowy brak bialego puchu.
Pozdrawiam :)
Odpowiedz
sumal
2013-01-16 18:51:23
0 0
Dodam jeszcze że absurdem było i jest ładowanie kasy w kapitał zakładowy spółki (ten starostowy milion i gminne setki) bo kapitał zakładowy społki z oo nie słuzy inwestowaniu,to jest składnik strukturalny spółki i może wynosic 5 tys (dawniej 50 tys).Inwestuje się poprzez kapitał rezerwowy ale ten starościunio i wójcie a także radni pojęcia o tym nie mają. rada nadzorcza złozona z elektryka,zootechnika i kogos tam jeszcze jeszcze mniej wie co i jak.No i bawią sie chłopaki a czas leci i kasa topnieje.Podobno powstała też druga spółka krupińska do obsługi tamtej he,he,he
Odpowiedz
Janek64
2013-01-16 20:03:12
0 0
@namoR TY jestes prawdziwym Patriota dwoisz sie i troisz zeby zapanowala zgoda i zaufanie a to przelozylo sie na dobro mieszkancow ziemi Limanowskiej Pozdrawiam

@ panie Doradco juz od dzisiaj moze zapanowac ocieplenie a nawet odwilz i to z wielka korzyscia tylko to wykorzystaj Dzisiaj troche stracisz a jutro wiele zyskasz Pozdrawiam
Odpowiedz
zabuniam
2013-01-16 20:29:08
0 0
Jeśli samorządy będą budowały termy w Porębie Wielkiej to one nigdy nie powstaną.Większy ruch/ale tylko medialny/zrobi się przed wyborami,a do tych mamy dwa lata.
Najlepiej by te osoby pojechały na naukę do Józka Dziubasika z Białki Tatrzańskiej,wtedy sukces murowany
Odpowiedz
namoR
2013-01-16 20:36:33
0 0
@Janek64
Staram sie jak tylko moge najlepiej, ale idzie mi to jak przyslowiowa krew z nosa, jak jedna dziurke od nosa przytkam chusteczka to zaraz z drugiej dziurki znowu kapie i tak caly czas w kolko to samo...:), brak zaufania, podejrzenia, oskarzenia, tajemnice, absurdy, domysly, plotki, brak zdgody i tolerancji, czasami nawet narcystyczne zaburzenia osobowosci polaczone z falszywymi przekonaniami, brak zdolnosci wnioskowania, braku wyobrazni czy empatii itd... itd ...
Kiedys moja zona mnie zapytala: '...dlaczego ty tak ostatnio cos narzekasz...', ja odpowiedzialem:'...a bo na portalu Limanowa.in cos za czesto narzekaja na to i owo...' :))
Zyjemy w czasach kiedy bardzo czesto widac jak zanika struktura zycia spolecznego, coraz bardziej rozrywają sie wiezy miedzy ludzmi, panuje bezdusznosc i egoizm itp..., ale moze nie bede sie rospisywal tutaj na ten temat...
Pozdrawiam :)
Odpowiedz
bearchen
2013-01-16 20:38:15
0 0
@namoR jak Polacy przestana narzekac, to wyjda z wprawy. Pod tym wzgledem jestesmy liderem w Europie jak nie na swiecie.
Wiec nie odbieraj im tego zaszczytu.
Pozdrawiam i robie co moge, zeby przegonic ta zime do Ciebie, jak narazie bezskutecznie ;).
Odpowiedz
Janek64
2013-01-16 20:40:27
0 0
@namoR taka rzeczywistosc naszego zycia powiatowego nic dodac nic ujac wszystko napisales. Przesylam ci troszke naszego bialego puchu na lodowisko do ogrodu :)Pozdrawiam
Odpowiedz
konto usunięte
2013-01-16 20:45:36
0 0
Nie piszcie tylu bzdetów, bo ginie sedno sprawy. Im więcej bełkotu, tym gorzej. A samorządy, to już w ogóle kasy na nic nie mają. Urzędnicy do roboty, albo na zasiłek.
Odpowiedz
namoR
2013-01-16 21:16:51
0 0
@bearchen
@Janek64
Cos chyba zaczyna dzialac z tym Waszym przesylaniem i przeganianiem zimy do mnie, mowia ze jakies tam opady sniegu sie powoli zblizaja...:)) Dziekuje Wam bardzo.

Wierze w to mocno, ze juz niedlugo rozpocznie sie zaplanowana inwestycja i wkrotce w Osrodku Wczasow Dzieciecych w Porebie Wielkiej z kapieli leczniczych bedzie korzystalo wiele osob z calej Polski.
Milej nocy wszystkim zycze.
Odpowiedz
tuskkaczor
2013-01-17 08:56:27
0 0
Witam ,dla @doradcy wiadomośc zbliżona do członków jednej z komisji Rady:Spółka zatrudnia prezesa,który bierze pieniądze -normalne bo prezes,chyba jak na prezesa tak potężnej spółi to nieduże pieniądze,natomist-uwaga przedmiotowa spółka zatrudnia jeszcze conajmniej 2 osoby! które w mojej ocenie zajmują się???? i koszt mieszięczny funkcjinowania Spółki wynosi? kilka lub kilkanaście tys.Do oceny i analizy przez społeczeństwo-pozdrawiam
Odpowiedz
namoR
2013-01-17 16:26:43
0 0
@tuskkaczor
Przeczytalem, przeanalizowalem i ocenilem Twoj powyzszy komentarz i dalej nic nie rozumiem o co Ci chodzi...:)
Odpowiedz
Doradca
2013-01-17 16:46:26
0 0
Faktycznie Pan Prezes Spółki Gorczańskie Wody Termalne pobiera wynagrodzenie za pełnioną funkcję.

Pomylił datę na oświadczeniu majątkowym z tego względu wcześniej tego nie znalazłem.

19.200,00 złotych to dochód netto za 2011 rok.
Pan Prezes jest równocześnie Sekretarzem Gminy Niedźwiedź.

Przepraszam, że byłem tak mało spostrzegawczy.
Odpowiedz
namoR
2013-01-17 17:59:11
0 0
@Doradca
Jak to jest, Pan Prezes czy inne osoby z zarzadu w spolce z o.o. powinni pobierac wynagrodzenie czy nie? Probuje zrozumiec Wasza dociekliwosc a zarazem zadaje sobie pytanie, ilu z nas byloby chetnych aby po zalozeniu takiej spolki dzialac w niej charytatywnie?

Poszperalem cos w necie ta temat spolek z o.o. i nigdzie nie moge znalezc jakiejkolwiek informacji iz takowe wynagrodzenia sa sprzeczne z prawem. Ja caly czas wierze w to, ze spolka Gorczanskie Wody Termalne jest dobra inwestycja i przyniesie zyski dla powiatu i okolicznych gmin, no ale na efekty musimy jeszcze chwile zaczekac...
Odpowiedz
namoR
2013-01-17 18:04:51
0 0
'...Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (spółka z o.o.) może być zawierana w celach gospodarczych przez jedną lub więcej osób, o ile ustawy nie wprowadzają w tym zakresie ograniczeń. Nie można w takiej formie prowadzić działalności innej niż gospodarcza, a więc np. działalności kulturalnej, politycznej czy charytatywnej. Przepisy szczególne wyłączają ponadto możliwość prowadzenia w tej formie m.in. przedsiębiorstw bankowych, ubezpieczeniowych czy funduszy powierniczych
Założenie spółki z o.o. jest bardziej skomplikowane niż w przypadku spółek osobowych i wymaga spełnienia następujących warunków:
1) zawarcia umowy spółki;
2) wniesienia całego kapitału zakładowego;
3) ustanowienia władz spółki;
4) wpisu do rejestru sądowego.
Zawarcie umowy
Umowa spółki z o.o. musi być sporządzona w formie aktu notarialnego pod rygorem nieważności; tak samo akt założycielski, gdy spółkę zakłada jedna osoba. Co powinien zawierać akt notarialny.
Umowa powinna określać co najmniej:
- firmę i siedzibę spółki; firma może być obrana dowolnie, ale powinna zawierać dodatek - 'spółka z ograniczoną odpowiedzialnością'; w obrocie może ona używać skrótu: 'spółka z o.o.' lub 'sp. z o.o.';
- przedmiot działalności spółki, czyli czym się ona będzie zajmowała;
- czas trwania spółki - jeśli jest ograniczony;
- wysokość kapitału zakładowego; minimum - 50.000 zł. (czytaj: kapitał zakładowy);
- czy wspólnik może mieć więcej niż jeden udział; (minimalna wysokość jednego udziału nie może być niższa niż 500 zł). Jeśli zgodnie z umową wspólnicy mogą mieć po kilka udziałów to są one równe, jeśli zaś mają tylko po jednym udziale to ich wysokość może być nierówna.
- liczbę i wartość nominalną udziałów objętych przez poszczególnych wspólników.
Kapitał zakładowy
Kapitałem zakładowym jest oznaczona kwota pieniężna stanowiąca sumę udziałów wszystkich wspólników a zarazem będąca pierwotnym majątkiem spółki. Jest to inaczej mówiąc wartość czystego majątku, którą spółka z o.o. w interesie wierzycieli zobowiązuje się utrzymywać w całości i nie rozdzielać między wspólników. Kapitał ten stanowi podstawę odpowiedzialności spółki wobec wierzycieli i gwarancję jej wypłacalności, co ma także znaczenie przy ubieganiu się o kredyty bankowe. Minimalna wysokość kapitału zakładowego wynosi 50.000 zł (dotychczas było to 4.000 zł).
Cały kapitał zakładowy powinien być przez założycieli spółki objęty i wpłacony przed powstaniem spółki, tzn. przed wpisem do rejestru sądowego. Może on być wniesiony bądź w formie gotówkowej, bądź w formie wkładu niepieniężnego, czyli aportu (ruchomości, nieruchomości, prawa majątkowe itp.). Kapitał dzieli się na części, czyli udziały, będące odzwierciedleniem praw i obowiązków wspólnika, wynikających ze stosunku spółki.
Ustanowienie władz spółki z o.o.
Forma organizacyjno - prawna spółki z o.o. wymaga powołania określonych organów, które będą prowadziły sprawy spółki i reprezentowały ją na zewnątrz w obrocie (np. przed sądami).
Władze, do których Kodeks spółek handlowych zalicza:
- zarząd,
- zgromadzenie wspólników,
- i ewentualnie - radę nadzorczą lub komisję rewizyjną, powinny być powołane w umowie spółki bądź późniejszej uchwale, ale w każdym razie - przed zarejestrowaniem spółki. Powołanie rady albo komisji rewizyjnej jest konieczne, gdy kapitał spółki jest wyższy niż 500.000 zł, a wspólników jest więcej niż 25-ciu.
Zgromadzenie wspólników jest najważniejszym organem spółki z.o.o. Uchwały wspólników wymaga m.in.:
1) rozpatrzenie i zatwierdzenie sprawozdania zarządu z działalności spółki, sprawozdania finansowego za ubiegły rok obrotowy oraz udzielenie absolutorium członkom organów spółki z wykonania przez nich obowiązków;
2) postanowienie dotyczące roszczeń o naprawienie szkody wyrządzonej przy zawiązaniu spółki lub sprawowaniu zarządu albo nadzoru;
3) zbycie i wydzierżawienie przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanej części oraz ustanowienie na nich ograniczonego prawa rzeczowego;
4) nabycie i zbycie nieruchomości albo udziału w nieruchomości, jeżeli umowa spółki nie stanowi inaczej;
5) zwrot dopłat....'
Odpowiedz
namoR
2013-01-17 18:06:41
0 0
'...Możliwe są dwa sposoby podejmowania uchwał przez wspólników: w drodze głosowania na zgromadzeniu oraz głosowania pisemnego bez odbycia zgromadzenia. Zgromadzenie wspólników może mieć charakter zwyczajny lub nadzwyczajny.
Zwyczajne zgromadzenie wspólników powinno odbyć się w terminie sześciu miesięcy po upływie każdego roku obrotowego. Przedmiotem obrad powinno być m.in.:
- rozpatrzenie i zatwierdzenie sprawozdania zarządu z działalności spółki oraz sprawozdania finansowego za ubiegły rok obrotowy;
- powzięcie uchwały o podziale zysku albo pokryciu straty, jeżeli sprawy te nie zostały wyłączone spod kompetencji zgromadzenia wspólników;
- udzielenie członkom organów spółki absolutorium z wykonania przez nich obowiązków.
Zgromadzenie nadzwyczajne może być zwoływane w każdym czasie i w każdej sprawie. Oba rodzaje zgromadzeń są co do zasady zwoływane przez zarząd. W sytuacjach szczególnych powyższa kompetencja przechodzi na radę nadzorczą lub komisję rewizyjną. Także wspólnik lub wspólnicy reprezentujący co najmniej 1/10 kapitału zakładowego mogą żądać zwołania nadzwyczajnego zgromadzenia wspólników oraz umieszczenia określonych spraw w porządku obrad najbliższego zgromadzenia wspólników. Żądanie takie należy złożyć na piśmie zarządowi najpóźniej na miesiąc przed proponowanym terminem zgromadzenia wspólników. Uczestnictwo w zgromadzeniu może być osobiste lub przez pełnomocnika. Pełnomocnictwo powinno być udzielone na piśmie pod rygorem nieważności i dołączone do protokołu zgromadzenia. Uchwały zgromadzeń zapadają większością głosów, chyba że inaczej stanowi akt założycielski lub ustawa. Niektóre kategorie uchwał wymagają kwalifikowanej większości głosów. Przykładowo uchwała odnosząca się do istotnej zmiany działalności spółki zapada większością 3 głosów. Głosowanie co do zasady jest jawne. Z tajnym głosowaniem mamy do czynienia np. w przypadku wyborów.
Prawa i obowiązki wspólników.
Wspólnicy posiadają określone prawa i obowiązki wynikające z faktu posiadania udziałów:
- obowiązek pokrycia udziału w gotówce lub przez aport;
- prawo do wynagrodzenia za dostarczone spółce świadczenia niepieniężne;
- prawo uczestnictwa i głosu na zgromadzeniu wspólników;
- prawo zaskarżania uchwał;
- prawo kontroli;
- prawo uczestnictwa w podziale zlikwidowanego majątku spółki;
- prawo zwrotu wpłat na udział w razie redukcji kapitału zakładowego, umorzenia udziałów kosztem obniżenia kapitału zakładowego;
- prawo udziału w zysku bilansowym; zysk przypadający wspólnikom dzieli się w stosunku do udziałów. Możliwe jest wypłacenie zaliczki na poczet dywidendy, jeżeli jej sprawozdanie finansowe za ostatni rok obrotowy wykazuje zysk. Zaliczka stanowić może najwyżej połowę zysku osiągniętego od końca ostatniego roku obrotowego, powiększonego o nie wypłacone zyski z poprzednich lat obrotowych oraz pomniejszonego o straty z lat poprzednich i kwoty obowiązkowych kapitałów rezerwowych utworzonych zgodnie z ustawą lub umową spółki.
Zarząd spółki prowadzi sprawy oraz ją reprezentuje. Składa się z jednego lub większej liczby członków spośród udziałowców, a także osób spoza tego grona. Członek zarządu jest powoływany i odwoływany uchwałą wspólników, chyba że umowa spółki stanowi inaczej. Odwołanie nie pozbawia go roszczeń ze stosunku pracy lub innego stosunku prawnego dotyczącego pełnienia funkcji członka zarządu. W sytuacji gdy zarząd jest wieloosobowy to sposób reprezentowania spółki określa umowa. Jeżeli umowa spółki nie odnosi się do tej kwestii, to do składania oświadczeń w imieniu spółki wymagane jest współdziałanie dwóch członków zarządu albo jednego członka zarządu łącznie z prokurentem. W stosunku do członka zarządu stosuje się zakaz konkurencji polegający na tym, że nie może on bez zgody spółki zajmować się interesami konkurencyjnymi ani też uczestniczyć w spółce konkurencyjnej jako wspólnik spółki cywilnej, spółki osobowej lub jako członek organu spółki kapitałowej bądź uczestniczyć w innej konkurencyjnej osobie prawnej jako członek organu. Zakaz ten obejmuje także udział w konkurencyjnej spółce kapitałowej w przypadku posiadania przez członka zarządu co najmniej 10 proc. udziałów lub akcji tej spółki albo prawa do powołania co najmniej jednego członka zarządu.
Rada nadzorcza i komisja rewizyjna są organami spółki, których wspólne lub oddzielne istnienie może przewidywać umowa spółki. Obligatoryjnie ustanawia się jeden z tych organów w spółkach, w których kapitał zakładowy przewyższa kwotę 500 tysięcy zł, a wspólników jest więcej niż 25....'
Odpowiedz
namoR
2013-01-17 18:09:13
0 0
'...Rada nadzorcza (komisja rewizyjna) składa się co najmniej z 3 członków powoływanych i odwoływanych uchwałą wspólników. Kadencja trwa jeden rok. Rada nadzorcza sprawuje stały nadzór nad działalnością spółki we wszystkich dziedzinach jej działalności, nie ma prawa wydawania zarządowi wiążących poleceń dotyczących prowadzenia spraw spółki. Do kompetencji rady nadzorczej należy ocena sprawozdań w zakresie ich zgodności z księgami i dokumentami oraz stanem faktycznym, a także wniosków zarządu dotyczących podziału zysku albo pokrycia straty. W celu wykonania swoich obowiązków może badać wszystkie dokumenty spółki, żądać od zarządu i pracowników sprawozdań i wyjaśnień oraz dokonywać rewizji stanu majątku spółki. Umowa spółki może rozszerzyć uprawnienia rady nadzorczej. Takie unormowanie nie jest możliwe w przypadku komisji rewizyjnej. Uchwały rady podejmowane są jeżeli na posiedzeniu jest obecna co najmniej połowa jej członków, a wszyscy jej członkowie zostali zaproszeni. Umowa spółki może przewidywać surowsze wymagania dotyczące kworum rady nadzorczej. Możliwe jest oddawanie głosu na piśmie za pośrednictwem innego członka rady. Podejmowanie uchwał przez radę nadzorczą w trybie pisemnym lub przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość jest dopuszczalne tylko w przypadku, gdy taką możliwość przewiduje umowa spółki
Wpis do rejestru sądowego
Powstanie spółki z o.o. jest uzależnione od dokonania wpisu w rejestrze sądowym, co oznacza, że wpis ma charakter konstytutywny. Z chwilą zarejestrowania spółka z o.o. nabywa osobowość prawną.
Do wniosku o zarejestrowanie należy dołączyć:
- umowę spółki;
- oświadczenie wszystkich członków zarządu, że wkłady na pokrycie kapitału zakładowego zostały przez wszystkich wspólników w całości wniesione
- dowód ustanowienia władz spółki z podaniem ich składu osobowego;
- listę wspólników z podaniem ich imion i nazwisk (ewentualnie firm - jeśli wspólnikami są inne spółki) oraz liczby i wartości nominalnej udziałów każdego z nich;
- wzory podpisów członków zarządu...'
Odpowiedz
namoR
2013-01-17 18:10:11
0 0
'...Zgłoszenie spółki z o.o. do rejestru powinno obejmować:
1. firmę, siedzibę i adres spółki;
2. przedmiot działalności spółki;
3. wysokość kapitału zakładowego;
4. określenie, czy wspólnik może mieć więcej niż jeden udział;;
5. imiona, nazwiska i adresy członków zarządu oraz sposób reprezentowania spółki; wszelkie zmiany w tym zakresie powinny być zgłaszane do rejestru, gdyż wskazują one wspólników uprawnionych do reprezentacji spółki - bez tego spółka nie mogłaby funkcjonować w obrocie zarówno na rynku jak i przed organami np. przed sądami;
6. imiona i nazwiska członków rady nadzorczej lub komisji rewizyjnej - jeśli są ustanowione;
7. jeśli wspólnicy wnoszą wkłady niepieniężne (aport) - zaznaczenie tej okoliczności;
8. czas trwania spółki, jeśli zgodnie z umową jest on oznaczony;
9. ewentualnie - jeśli wynika to z umowy - wskazanie pisma przeznaczonego do ogłoszeń spółki.
Nazwa spółki z o.o. związana jest z tym, że wspólnicy odpowiadają za zobowiązania spółki tylko do wysokości wniesionego wkładu, natomiast to spółka, jako odrębna od wspólników osoba prawna, odpowiada za swoje zobowiązania - swoim majątkiem - w sposób nieograniczony.
Osobowość prawna spółki z o.o.
Spółka posiada ja co oznacza, że w obrocie występuje jako odrębny od wspólników podmiot, mogący nabywać prawa i zaciągać zobowiązania.
Spółka z o.o. ma zdolność do czynności prawnych, zdolność sądową (zdolność do występowania jako strona w procesie), zdolność układową i upadłościową. Ma to znaczenie przy prowadzeniu inwestycji, w których spółka z o.o. dysponująca własnym majątkiem i wyspecjalizowanymi organami, może występować jako równorzędny partner.
Odpowiedzialność wspólników za zobowiązania spółki ograniczona jest do wysokości wniesionego do spółki wkładu. Należy przy tym odróżnić odpowiedzialność wspólników i odpowiedzialność spółki. Spółka za swoje zobowiązania odpowiada w sposób nieograniczony, ale tylko swoim 'własnym' majątkiem, tj. majątkiem spółki a nie wspólników. Należy jednak przy tym pamiętać, iż mimo, że spółka odpowiada przed swoimi wierzycielami do wysokości udziałów wspólników plus majątek spółki, to jeśli okaże się to niewystarczające, odpowiadają dodatkowo wszyscy członkowie zarządu całym swoim majątkiem. Ich odpowiedzialność jest przy tym solidarna. Oznacza to, że wierzyciele według swego wyboru mogą żądać zapłaty od wszystkich członków zarządu, od niektórych z nich lub tylko od jednego, spełnienie zaś świadczenia przez któregokolwiek z członków zarządu zwalnia pozostałych. Członkowie zarządu mogą zwolnić się od takiej odpowiedzialności tylko, gdy wykażą, że we właściwym czasie został zgłoszony wniosek o postępowanie układowe wobec spółki lub zgłoszono upadłość, albo też że zaniedbanie powyższych czynności nie nastąpiło z ich winy lub nie przyniosło szkody wierzycielowi. Jak zatem widać, możliwość zwolnienia się zarządu spółki z o.o. od osobistej odpowiedzialności za długi spółki jest mocno ograniczona; powinni o tym pamiętać przede wszystkim przedsiębiorcy działający w tzw. małym biznesie, w którym z reguły wspólnicy są jednocześnie członkami zarządu.
Ponadto, wspólnicy spółki z o.o., podobnie jak wspólnicy spółki komandytowej, ponoszą odpowiedzialność za zobowiązania podatkowe spółki, a także za zobowiązania wobec ZUS - w tym przypadku jednak konieczna jest droga postępowania sądowego.
Odpowiedzialność powyższa spoczywa także na członkach zarządu spółki z o.o.
Spółka z o.o., będąc osobą prawną, płaci podatek dochodowy w wysokości 30 % swojego dochodu ( w latach 2001 i 2002 - 28 %). Dochód wspólników (dywidenda) jest opodatkowany według stawki ryczałtowej w wysokości 20%. Jest to opodatkowanie porównywalne z opodatkowaniem spółek osobowych.
Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością jest przydatna tam, gdzie działalność gospodarcza ma być prowadzona na dużą skalę i gdzie konieczne jest zaangażowanie większego kapitału. Spółka taka jest przy tym niezależna od wspólników, w tym sensie, że występuje w obrocie jako odrębna od nich osoba prawna, dysponująca własnym majątkiem.
Spółka akcyjna natomiast może być zawiązana dla realizacji każdego celu prawnie dozwolonego, zarówno gospodarczego jak i innego - np. kulturalnego, charytatywnego, społecznego itp. Z reguły stanowi ona jednak formę działalności gospodarczej, ułatwiającą tworzenie dużych przedsiębiorstw oraz koncentrowanie kapitału. Tworzenie takiej spółki jest możliwe, gdy wspólnicy dysponują kapitałem w wysokości co najmniej 500.000 zł i zamierzają emitować akcje firmy.
Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością jest odseparowana od swoich akcjonariuszy. Zazwyczaj żaden udziałowiec nie może być osobiście odpowiedzialny za długi firmy czy jej zobowiązania. Istnienie firmy nie jest też uzależnione od obecności jej udziałowców...'
Odpowiedz
Doradca
2013-01-17 20:43:43
0 0
Nie mam Roman żadnych sprzeciwów, co do Spółki, tam zatrudnionych osób, wynagrodzeń i tego by nasz piękny powiat rozwijał się proporcjonalnie do uznań.

Jak mało, kto cenię sobie każdą inwestycję, która prowadzona jest dla polepszenia infrastruktury a gdy w grę wchodzą nowe etaty zwłaszcza dla ludzi młodych, którzy na pracę czekają po dwóch, trzech fakultetach i nie widać by mogli ją znaleźć, bo kolejne duże firmy likwidują się, tym bardziej jestem happy.

Praca dla swoich ponad wszystko.

Niech nam się żyje lepiej.

„Zgoda buduje, niezgoda rujnuje”
Odpowiedz
Janek64
2013-01-17 21:00:33
0 0
Juz od nastepnego tygodnia specjalny wyslannik z wojewodztwa pojawi sie w gminie Niedzwiedz i pewnie sprawi ze poplynie worek pieniedzy na ta inwestycje a gmina Niedzwiedz bedzie wiodacym inwestorem. Pozdrawiam
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Co dalej z geotermią?"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]