8°   dziś 10°   jutro
Wtorek, 05 listopada Elżbieta, Sławomir, Dominik, Zachariasz, Balladyna

Ewa Filipiak zostanie wyrzucona z partii?

Opublikowano 30.07.2022 15:00:00 Zaktualizowano 01.08.2022 06:14:07 pan

Zarząd powiatowych struktur Prawa i Sprawiedliwości ma zdecydować o konsekwencjach wobec Ewy Filipiak, która podczas absolutoryjnej sesji Rady Powiatu dosadnie skrytykowała starostę Mieczysława Urygę i wstrzymała się od głosu nad udzieleniem absolutorium. - Działania m.in. starosty powodują obniżenie poparcia dla PiS na terenie naszego powiatu, a ustanowienie go pełnomocnikiem będzie okazją do zemsty na nieposłusznej Ewie Filipiak – przewiduje była przewodnicząca.

Po odwołaniu z funkcji przewodniczącej Rady Powiatu Limanowskiego Ewa Filipiak stała się najostrzejszym krytykiem poczynań Zarządu Powiatu. Szczególnie dosadnie oceniła pracę włodarzy powiatu podczas czerwcowej sesji absolutoryjnej, kiedy to jako jedyna z całego grona radnych wstrzymała się od głosu w sprawie udzielenia Zarządowi Powiatu wotum zaufania. - Pan nie ma zielonego pojęcia i żadnego pomysłu na ten powiat. Nasz powiat to wóz, który sam się toczy, a pan jest woźnicą u jego steru – mówiła wówczas Ewa Filipiak. - Jak wygląda nasz powiat? Pan starosta w sprawozdaniu opowiada, na jakich imprezach był. Radzę się wziąć do pracy, może wtedy będzie pan w stanie odpowiedzieć na moje pytania. Można nadal zbierać ordery i mieć setki zdjęć w internecie, ale przecież jesteśmy tu, aby rozwijać ten powiat.

Z pytaniem o możliwe konsekwencje dla radnej z komitetu PiS zapytaliśmy starostę Mieczysława Urygę, który od niedawna jest szefem struktur partii na Limanowszczyźnie. - To było zachowanie skandaliczne i niedopuszczalne. Oczywiście, jak każdy samorządowiec poddaję się krytyce, można polemizować i nie zgadzać się, ale jak w dyskusji takiego poziomu nie dopuszczam i sam do takiego poziomu nie schodzę. Mimo wszystko zależy mi, by nasz samorząd funkcjonował w odpowiedni sposób. Na takie zachowanie nie może być miejsca – powiedział w rozmowie z nami.

Starostę zapytaliśmy wprost, czy Ewie Filipiak grozi wyrzucenie ze struktur Prawa i Sprawiedliwości. - W zarządzie powiatowych struktur PiS rozmawiamy na ten temat, ponieważ osobiście odbieram też opinie oraz sugestie innych radnych w tym temacie. Na chwilę obecną mogę powiedzieć, iż rozważane są różne rozwiązania, aby zapobiegać takim sytuacjom, jednak na razie konkretne decyzje nie zapadły. Gdy tak się wydarzy, na pewno zostanie to zakomunikowane – odpowiedział Mieczysław Uryga.

Zobacz również:

O komentarz poprosiliśmy Ewę Filipiak. Jej zdaniem, Mieczysław Uryga oraz Agata Zięba od początku obecnej kadencji „działają na niekorzyść PiS, doprowadzając do rozłamu wewnątrz struktur”, przypominając wybory zarządu powiatu, które mają temu dowodzić.

- Od początku moja osoba była persona non grata... Starosta blokował wszystkie zaproponowane przeze mnie zmiany, a nawet moje uczestnictwo w uroczystościach czy wystąpienia, gdy byłam jeszcze przewodniczącą rady. Ale trudno było na początku pozbyć się osoby, która w wyborach do rady powiatu zdobywa prawie 34% głosów poparcia wśród mieszkańców – mówi Ewa Filipiak, wskazując dla porównania, iż Mieczysław Uryga niespełna zdobył 10,56%, a wicestarosta Agata Zięba 17,82%. - Trzy lata trwało, zanim znaleźli sposoby, aby przekonać poszczególnych radnych do głosowania za moim odwołaniem...każdego w inny sposób. Przypomnę, że nie przytoczyli wówczas żadneo konkretnego argumentu – mówi. - Wiedziałam, że ich działania kierowane niestety tylko osobistymi kompleksami zmierzają w kierunku pozbawienia mojej osoby wszelkich funkcji i stanowisk. Zdaję sobie z tego sprawę i wcale nie jestem tym zaskoczona. Jak na początku kadencji wierzyłam, iż mimo wszystko ludzie ci mają dobre zamiary, tak czas zweryfikował wszystko.

Była przewodnicząca twierdzi, że wielokrotnie prosiła „o poważną rozmowę”, twierdząc, że jej odwołanie też mogło być oparte "o konkretne ustalenia, zamiast rozwiązanie siłowe". Uważa również, że działania starosty szkodzą partii. - Bardzo mi żal, że działania m.in. starosty powodują obniżenie poparcia dla PiS na terenie naszego powiatu, a ustanowienie go pełnomocnikiem – to kolejna funkcja, którą otrzymał "w spadku" po Wiesławie Janczyku – będzie okazją do zemsty na nieposłusznej Ewie Filipiak – przewiduje.

- Na ostatniej sesji nie powiedziałam nic, co nie byłoby zgodne z prawdą. Ani nikogo nie obraziłam. Nic nie poradzę na to, że starosta nie był w stanie odpowiedzieć merytorycznie na moje pytania. Zatem chęć odwołania mnie z bycia członkinią PiS oceniam jako kolejny wyraz obrażania się - z czego starosta jest przecież znany – komentuje. - Mogę się również domyślić, iż jest to również wyraz chęci zablokowania mojego startu w wyborach parlamentarnych - dodaje.

Komentarze (26)

burmistrz85
2022-07-30 15:16:28
2 31
Ja z tej obrzydliwej parti złodzieji wystąpił bym w sekundzie . Jest to największa dziadownia jaka mogła spotkać Polske.
Odpowiedz
szaradaa
2022-07-30 15:47:04
1 6
Czytam wypowiedz Pana Starosty i własnym oczom nie wierzę - do jakiego poziomu nie schodzi Starosta ????
Czasy nie odległe (kilka miesięcy temu) gdy w rozmowie z Panem Starostą dotknęła tematu "tabu" to wielkim głosem zawołał - ja tu rządzę !!!!!!!!!!
A gdzież bym śmiała w to wątpić ???
Co tam Pani Filipiak ma na SUMIENIU WZGLĘDEM STAROSTY bynajmniej mnie nie interesuje, ale na własnej skórze zaznałam , wpędzania mnie w poczucie winy, pomimo , że jestem ofiarą tego limanowskiego "światka '
Głowy niech se pourywają - i niech nie napiszę gdzie poprzystawiają
Odpowiedz
thenever1
2022-07-30 19:41:59
3 2
przecież w limanowskim pisie to nawet po polskiemu nie mówią
Odpowiedz
ciekawy
2022-07-30 19:54:12
2 3
w Starostwie - PiS a w Urzędzie Miasta Limanowa - PO i się równoważy???
Odpowiedz
ciekawy
2022-07-30 19:55:16
1 1
Burmistrz85
to ty jesteś z PO???
Odpowiedz
morbius
2022-07-30 20:38:11
0 13
Hahahaha PiS upada - nawet w swoim mateczniku. Pani Filipiak powinna sama dojść do wniosku, że lepiej samej zrezygnować niż brnąć w to dalej, bo w tej partii nie można mieć własnego zdania - tylko trzeba mówić tak, jak każe centrala w postaci starego, obłąkanego, niedołężnego i rządnego władzy karła.
Odpowiedz
zabawny
2022-07-30 21:17:25
0 9
Panią radną wyrzucą z PiS-u .
To porównywalne z najwyższą karą w ZSRR , najwyższa kara to niebyła kara śmierci lecz wydalenie poza granice związku radzieckiego . :)
Odpowiedz
niski
2022-07-30 21:18:14
0 6
P. Filipiak chce startować do Parlamentu? Olaboga. Ale po co, z kim i z czym?
Odpowiedz
34607szczawa
2022-07-30 21:25:44
1 2
Dajcie spokój powiat limanowski jest fajny... niedaleko jest do Zakopanego i Krakowa no i są baseny xD
Thenever1 zgadzam się z Twoim komentarzem.
Odpowiedz
ogonek
2022-07-30 22:36:14
0 2
Co by nie mówić, na dzień dzisiejszy nie ma partii politycznej która moglibysmy dać rządzić w obecnej chwili.
Nie szukajmy kłótni z tego powodu.
Bo tylko razem możemy wszystko. Oni o tym wiedzą, a my dalej swoje
Problem to system. Marzy mi się coś w rodzaju demokracji bezpośredniej ala w Szwajcarii
Odpowiedz
maksigo
2022-07-30 22:43:38
2 3
Czy im się w tym starostwie czasem sufit na głowę nie spadł? Strostaw i vice to idealnie do pisu pasują, bo tam nie wolno myśleć, trzeba ślepo wykonywać rozkazy z góry, a zawsze jakąś tłusta kostka do obniżania spadnie, a przecież czy nie o to tam chodzi?
Odpowiedz
ogonek
2022-07-30 22:44:55
0 1
C.d

Dr Matyja o tym wspomina.
Ten człowiek jest apolityczny .
To były krok w przód , na pewno nie w tył. Wystarczyło byśmy zrozumieli, że wspólnie możemy naprawdę dużo
Polecam wysłuchać pana Matyję, dobrze chłop "gada"
Z drugiej strony,my jako młody naród demokratyczny nie wyciągnęliśmy wniosków i dalej twardo trzymany się tego co jest.
Dość tego! Jeśli chcemy zmienić coś dla naszych przyszłych pokoleń,to musimy zrozumieć, że to co jest teraz to bagno, its
Tylko wspólnie jako drużyna wystawny im środkowy palec i zbojkotujmy choćby najbliższe wybory
Odpowiedz
111ksiadz
2022-07-31 00:07:17
1 3
A niech się zagryzą.Pasowancko! Pan starosta(celowo z małej) mówi że nie będzie się zniżał-przecież on jest na poziomie ZERO.
Odpowiedz
Rocky6
2022-07-31 00:25:37
0 8
Ci wszyscy powiatowi "politycy" to jest śmiech na sali. Poziom zerowy a ego buja w przestworzach. Dziwię się Prezesowi, że takie miernoty kierują strukturami tak poważnej partii, dla której Ewa, Mietek i Agata nie wnoszą żadnej wartości dodanej. Oni nadal myślą, że wystarczy tylko pozować do zdjęć. No żenada...
Odpowiedz
dzinio
2022-07-31 09:33:01
1 2
Za chwilę wykończą się nawzajem i dobrze.
Odpowiedz
Perla
2022-07-31 11:20:29
0 5
Pis w powiecie Limanowskim to miernoty założyli "klasztor"mają wyznawców więc im struktury nie potrzebne nie tylko pani Ewa Filipiak powinna wylecieć ale także cały zarząd brak lidera miernoty przy korycie
Odpowiedz
ciemnylud
2022-07-31 11:37:22
0 3
Perla zgadzam się, tutaj z żadnej partii nie ma nikogo na poziomie. Towarzystwa wzajemnej adoracji miernoty i głupoty.
Odpowiedz
ciekawy
2022-07-31 11:40:27
1 1
to jest odbicie Unii Europejskiej czyli IV Rzeszy Niemieckiej.
Odpowiedz
34607szczawa
2022-07-31 12:08:39
0 5
Przeciętnemy Kowalskiemu wmawia się że przez wojnę i covid taka drożyzna tymczasem ...

https://www.money.pl/gospodarka/ponad-30-mln-zl-dla-spolki-ptaka-za-opieke-nad-ukraincami-6795623062367200a.html?amp=1

Węgla było na 200 lat a po roku trzeba go ściągać z RPA, Kolumbii itp. a tymczasem pis zamyka po cichu kopalnie bo UE hahaha
Tylko kto traktaty i umowy z nimi podpisuje od 7 lat a nawet wcześniej?

Jak chodzi o ważne sprawy jak inflacja, zadłużenie , nepotyzm, podatki itd to poludnie, ragtime i inni siedzą cicho.

Ale wystarczy napisać prawdę o władzy samorządowej i nie tylko to minusy lecą od rana hihi ... no i wina Tuska xD

PO nie popieram i nie mam zamiaru ale tak Polski nie zadłużyła jak Pis. Jesteśmy wszędzie w czołówce ale w negatywnych statystykach (inflacja,zadłużenie, ceny paliw itd.)

Wyjątkiem stanowią partyjne ... ;) im majątki rosną.
Odpowiedz
arbiter
2022-07-31 13:12:22
0 1
Te ostatnie wypowiedzi Pani Ewy są naprawdę prawdziwe.Niektórym osobom w starostwie to naprawdę uderzyła woda sodowa do głowy.Pełnomocnik PiS jest na p.o.i mam taką nadzieję ,że Pani poseł Anna Paluch to zmieni. Słowa wypowiedziane przez Panią Ewę " Bardzo mi żal, że działania m.in. starosty powodują obniżenie poparcia dla PiS na terenie naszego powiatu" oddają właściwą ocenę tej sytuacji. Pani Ewo nie poddawać się.
Odpowiedz
ciekawy
2022-07-31 15:09:14
0 2
wystarczy radnym odebrać diety i skończy sie korupacja.
Odpowiedz
TSilver
2022-07-31 15:20:16
0 0
@ciekawy z tym odebraniem diet nie zgodził bym się ze by się skończyła korupcja... mogła by być większa bo była chęć zarobienia...dużo ludzi tylko do koryta chce iść tłuste koty... zresztą regionalny pis to dno... zresztą nie pamiętam żadnej powiatowej władzy która normalna u nas była... może za krótko żyje... może mnie kometujących oświecą ...czy były tu lepsze władze na naszym terenie..
Odpowiedz
tookiloki00
2022-07-31 16:16:10
0 1
PiS w limanowej to beton trzeba to po mału kruszyc
Odpowiedz
TSilver
2022-07-31 16:17:50
1 1
@tookiloki00 pytanie jest ktoś lepszy na ich miejsce w powiecie ?? hymm jakoś nie widzę haha wcześniej przed nimi słoneczko było i to samo było ... więc?
Odpowiedz
Limka28
2022-07-31 21:32:29
0 1
niech pariasy nadal na pis głosują to BIEDA będzie na tym pierdziszewie jak zawsze.
Odpowiedz
d6nonac
2022-07-31 21:44:48
0 1
PiS był ok dopóki nie zabrał się za gospodarkę. Rozjebali wszystko po całości. Zima 2022/2023 to będzie Wenezuela. I niestety pod kątem ciepła za oknem.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Ewa Filipiak zostanie wyrzucona z partii?"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]