15°   dziś 15°   jutro
Środa, 30 października Zenobia, Przemysław, Edmund, Alfons, Augustyna, Łukasz, Urban

J. Kaczyński: wszystkie partie powinny podpisać wspólne porozumienie ws. walki z epidemią COVID-19

Opublikowano 07.08.2021 07:37:00 Zaktualizowano 07.08.2021 07:39:37 top

Powinno być podpisane wspólne porozumienie wszystkich partii dotyczące zdecydowanych działań w walce z epidemią - powiedział PAP prezes PiS, wicepremier Jarosław Kaczyński. W rozmowie nie wykluczył obostrzeń dla osób niezaszczepionych.

PAP: Panie premierze, jest Pan zaszczepiony dwiema dawkami. Wystąpiły jakieś skutki uboczne, miał Pan jakieś obawy przed szczepieniem?
Jarosław Kaczyński: Jestem w pełni zaszczepiony. Nie było żadnego strachu, żadnych skutków ubocznych. Niektórych boli ręka, mnie nie bolała.

PAP: W Polsce, jak na razie, duża część społeczeństwa nie chce się zaszczepić, boi się szczepień. Czy rząd ma pomysł jak zmienić tę sytuację? Czy szczepienia będą obowiązkowe?
J.K. Odmowa szczepienia to nie jest kwestia wolności jednostki. Osoby, które powołują się na wolność w kontekście szczepień, może nieświadomie, odwołują się do tezy, iż człowiek człowiekowi wilkiem. To skrajny egoizm. Granicą wolności są prawa innych ludzi. Nie wolno innych narażać na pozbawienie zdrowia czy życia.

Państwo ma obowiązek uczynić wszystko, żeby doprowadzić do najwyższego stopnia zabezpieczenia przed zarazą, jaką jest COVID-19. Uważam, że nie można kierować się w tej sytuacji myśleniem o tym, aby nie narażać się jakiejś grupie wyborców. Trzeba kierować się dobrem ludzi.

Zobacz również:

Nasilają się nowe warianty koronawirusa. Musimy osiągnąć zbiorową odporność. Trzeba podjąć wszystkie możliwe przedsięwzięcia, zarówno zachęty do szczepień, jak i bardziej rygorystyczne kroki.

PAP: Czyli nie jest wykluczone, że niezaszczepione osoby będą mogły się spodziewać obostrzeń?
J.K.: Tak, mogą spodziewać się obostrzeń. Państwo musi robić wszystko co możliwe, aby chronić swoich obywateli przed zarazą. Nie można ulegać tym, którzy mają kłopot z analizą sytuacji i zbyt niski poziom empatii. Politycy muszą brać odpowiedzialność za trudne decyzje i ponosić ich ryzyko. Jesteśmy w stanie w ciągu tygodnia zaszczepić 5 milionów ludzi.

Szef PSL Władysław Kosiniak-Kamysz zaproponował wspólne wystąpienie wszystkich szefów partii i prezydenta w sprawie sytuacji zdrowotnej Polaków. Popieram tę inicjatywę, ale uważam, że powinniśmy iść dalej. Powinno być podpisane wspólne porozumienie wszystkich partii dotyczące zdecydowanych działań w walce z epidemią.

PAP: W ostatnim czasie dochodzi do ataków na punkty szczepień. Co rząd planuje zrobić, oprócz wzmocnienia ich ochrony, aby zapobiec tego rodzaju incydentom?
J.K.: Sejm musi przyjąć ustawę zwiększającą odpowiedzialność karną za podobne czyny. Trzeba podejmować wysiłki, aby odpowiedzialni za ataki byli schwytani i ukarani. W moim przeświadczeniu przynajmniej część tych napadów jest elementem wojny hybrydowej, a związki ludzi podejmujących się ataków mogą sięgać Rosji.

PAP: Czy w klubie PiS będzie dyscyplina i konsekwencje wobec tych, którzy kwestionują szczepienia?
J.K. Są takie osoby w klubie, ale nie w naszej partii. Nad tym będziemy się zastanawiać.

PAP: Zostajemy przy zdrowiu, albo raczej kondycji Zjednoczonej Prawicy. Przechodziła w swoich dziejach kilka kryzysów. Czy obecny spór z Porozumieniem to najpoważniejszy z nich? Czy jest szansa na jego zażegnanie?
J.K.: To zależy od jednego człowieka - Jarosława Gowina i jego współpracowników. Pytanie czy są gotowi rozbić Zjednoczoną Prawicę. Najpierw Porozumienie zaakceptowało Polski Ład, później go gwałtownie kwestionuje. Dążenie do zmian koncepcji budowy małych domów do 70 m2 bez żadnych formalności rodzi pytania, czy ktoś chce storpedować ten projekt i czy ma w tym jakiś interes. To nieodpowiedzialne działania wobec obywateli cierpiących na niedostatek mieszkań.

PAP: A co z wątpliwościami Porozumienia jeśli chodzi o zmiany podatkowe proponowane w ramach Polskiego Ładu?
J: K.: W Polsce wciąż istnieje system podatkowy obciążający bardziej średnio i mniej zarabiającą część społeczeństwa, a mniej bogatych. To, że więcej pieniędzy w kieszeniach najbogatszych oznacza większe inwestycje to bajka. Nie jesteśmy jako państwo zainteresowani tym, by ludzie za zyski podatkowe w Polsce budowali sobie domy w Alpach.

PAP: A jeśli Jarosław Gowin nie da się przekonać i zarząd Porozumienia na sobotnim posiedzeniu zdecyduje o wyjściu tej partii ze Zjednoczonej Prawicy, czy jest scenariusz rządu mniejszościowego czy też jest jakiś alternatywny plan na większość w Sejmie?
J.K.: Mamy w tej chwili nie tylko 232 posłów w klubie, ale łącznie 237 posłów, którzy wspierają nasz rząd. Oczywiście byłoby to trudniejsze rządzenie, bez Porozumienia, ale może jeszcze jacyś inni ludzie zdecydują się dołączyć do nas. Opozycja nie jest w stanie doprowadzić do przegłosowania wotum nieufności, chyba że czegoś nie wiem, bo czasem są ludzie szaleni.

PAP: Kolejna oś sporu z Porozumieniem to projektowana nowelizacja tzw. ustawy medialnej. Czy PiS poprze poprawkę partii Jarosława Gowina w tej sprawie? Czy sam klub PiS widzi potrzebę poprawiania tego projektu?
J.K.: Chcemy się tym zająć jak najszybciej. Jest poprawka mówiąca o tym, że nadawca nie może być kupiony przez żadną spółkę Skarbu Państwa (poprawka koła Kukiz'15-Demokracja Bezpośrednia -PAP). Nie było zresztą takiego planu, nikomu to do głowy nie przychodziło, bo w grę wchodziły sumy, na które żadna firma państwowa, polska, nie mogłaby sobie pozwolić. To byłoby zresztą sprzeczne z Kodeksem handlowym. To są wymysły opozycji.

Natomiast uważamy, że pomysł z możliwością kupna przez kraj z OECD (poprawka Porozumienia-PAP) jest śmieszny, bo ryzyko z tym związane, w tym z praniem brudnych pieniędzy, wejściem do polskich mediów narkobiznesu, byłoby ogromne. Wreszcie pamiętajmy, że do OECD aspiruje Rosja, a z czasem może i Chiny. Trzeba też pamiętać, że tego rodzaju prawa można nadać tylko na zasadzie wzajemności. To oczywiście na razie jest sfera marzeń, ale to powinno być choć możliwe prawnie. W wielu krajach UE te przepisy są dużo bardziej rygorystyczne.

PAP: A jak wpływa ta sprawa na stosunki polsko-amerykańskie? Jak pan ocenia obecne stosunki Polski z nową amerykańską administracją i jak na te relacje wpłynęło porozumienie między Niemcami a Stanami Zjednoczonymi w sprawie Nord Stream 2?
J.K. Umowa dotycząca Nord Streamu to element starej koncepcji o partnerstwie między USA a Niemcami i łagodzenia kursu wobec Rosji. Takie pomysły funkcjonowały od lat i były próby ich realizacji, które w jakiejś mierze stabilizowały Europę, tylko że mamy do czynienia z inną Rosją. Jeśli ktoś myśli, że uda się Rosję odciągnąć od Chin to jest w całkowitym błędzie.

Dla nas to porozumienie w sprawie Nord Stream 2 jest trudne do przyjęcia. Oczywiście w dalszym ciągu chcemy podtrzymać sojusz polsko-amerykański, także w sferze zbrojeniowej. Musimy się bardzo dozbroić, rozbudować armię - musi ona być lepiej uzbrojona i znacznie liczniejsza - czego nie da się zrobić od razu, ale trzeba to będzie robić sukcesywnie. Sądzę, że to będzie też nasz atut w stosunkach z USA. Polska musi się zacząć zbroić na poważnie i taki program za chwilę też zostanie wniesiony w postaci projektów ustaw do Sejmu. Musimy być bezpieczniejsi, także w kontekście zagrożeń hybrydowych.

PAP: A w kwestii funkcjonowania sądownictwa w Polsce, kiedy można się spodziewać zapowiedzianej przez rząd reformy Izby Dyscyplinarnej SN, konkretnych projektów w tej sprawie? Na czym miałaby ona polegać? Na całkowitym zlikwidowaniu Izby? Czy reforma będzie obejmowała także inne aspekty działania SN czy szerzej, całego wymiaru sprawiedliwości? Czy zrealizuje ona wyrok TSUE?
J.K.: Nie uznaję tego rodzaju wyroków, bo one zdecydowanie wykraczają poza traktaty i rozszerzają kognicję sądów unijnych. Traktaty, na marginesie, też trzeba byłoby zreformować. Natomiast niewątpliwie jest przedmiot sporu, czyli Izba Dyscyplinarna. Reforma przygotowywana przez minister Annę Dalkowską przewidywała likwidację Izby Dyscyplinarnej jeszcze przed wyrokiem TSUE i już kilka miesięcy temu była omawiana i pozytywnie zaopiniowana przez komitet bezpieczeństwa.

Sądzę, że trzeba tę reformę podjąć, bo ona i tak była planowana, najwyżej będzie to kwestia jej przyspieszenia, ale to jest też część Polskiego Ładu. Zlikwidujemy Izbę Dyscyplinarną w tej postaci, w jakiej funkcjonuje ona obecnie i w ten sposób zniknie przedmiot sporu. To będzie też sprawdzian, czy w UE jest choć pozór próby pokazywania dobrej woli czy taka zasada, że w Polsce mają rządzić ci, których organy unijne wskażą. Sprawa jest gotowa i była gotowa na długo przed wyrokiem TSUE, ale jest pewien porządek wprowadzania projektów z Polskiego Ładu.

PAP: Kiedy można spodziewać się pierwszych propozycji dotyczących Izby Dyscyplinarnej?
J.K.: We wrześniu, będą to projekty rządowe. One będą zmieniały kodeksy i musi to iść w dłuższym, kodeksowym trybie. Chodzi o konkretny kształt Izby Dyscyplinarnej, ale to nie oznacza, że ta Izba nie będzie funkcjonować w żadnej postaci. Tego zresztą nikt od nas nie oczekuje, ale to będzie zupełnie inny organ. Chcemy ją zreformować nie ze względu na wyrok TSUE, ale po prostu dlatego, że ta Izba nie wypełnia swoich obowiązków. Wszyscy są równi wobec prawa, w niewielu krajach sędziowie mają immunitety i dobrze byłoby je też znieść w Polsce.

PAP: A jakie będą dalsze losy podwyżek dla osób zajmujących kierownicze stanowiska w państwie oraz samorządowców i polityków? Czy Sejm zajmie się na najbliższym posiedzeniu - 11 sierpnia - projektem PiS?
J. K.: W 1997 r. wynagrodzenie dla posła po podwyżce wyniosło 6,5 tys. zł, czyli dodając trzynastkę około 7 tys. zł. To jest tylko trochę mniej niż to, co zarabia poseł w tej chwili, przed planowanymi obecnie podwyżkami. Od tego czasu minęły 24 lata, w tym lata wysokiej inflacji. Te płace były wtedy nieporównanie większe, w sensie siły nabywczej, niż dziś. Później wzrosły nieco w 1998 r. i wówczas wynosiły łącznie prawie tyle, co obecnie. Od 1998 r. złotówka pod względem wartości spadła przynajmniej dwukrotnie, siła nabywcza zmniejszyła się też co najmniej dwukrotnie. Czy jakaś grupa zawodowa w Polsce miała w tym czasie tak ogromną obniżkę realnej wartości wynagrodzenia? Nie ma takiej. My to po części nadrabiamy teraz.

PAP: PO zaproponowała swój projekt ustawy, który miałby zablokować podwyżki wprowadzone rozporządzeniem prezydenta.
J.K.: To jest czysta hipokryzja do sześcianu. Kiedy proponowaliśmy poprzednio podwyżki, Platforma zgodziła się, a potem pod wpływem Donalda Tuska wycofali się z tego. Tym razem nie zgodzili się oficjalnie, ale w prywatnych rozmowach były ciągłe podchody do posłów PiS i pytania o to, kiedy to w końcu zrobimy, bo już nie dają rady finansowo. W jakimś sensie to rozumiem - chcą wygrać wybory i sądzą, że ta sprawa będzie co jakiś czas przypominana. Natomiast człowiek, który zarządził taki krok PO zarabiał bardzo duże pieniądze w Brukseli - tyle, co dyrektor średniej wielkości banku. Do tego rozdzielił cztery lata temu majątek z żoną, więc podchodziłbym z wielką ostrożnością do tego, jak PO mówi o zarobkach.

Ja wiem, że tabloidy będą nas zawsze atakowały w takiej sytuacji, ale chcę przytoczyć jedną anegdotę. W czasie, gdy mój śp. Brat pełnił urząd prezydenta RP spotkałem na lotnisku kanclerz Niemiec Angelę Merkel. Ona przyleciała do Warszawy z wizytą do mojego brata, a ja wylatywałem wtedy do Kopenhagi. W pewnej chwili zauważyła, że przyglądam się takiemu obdrapanemu, staremu niewielkiemu samolotowi pasażerskiemu z napisem "Luftwaffe". Ten napis mnie najbardziej zaciekawił, ale zastanawiałem się, co to jest za przestarzała maszyna, co to za dziadostwo. Angela Merkel zrozumiała chyba, nad czym się zastanawiam, podeszła do mnie i powiedziała - "Tym samolotem jest już niebezpiecznie latać, ale tabloidy...". Więc krótko mówiąc - tak, rzeczywiście musimy brać pod uwagę także krytykę płynącą z tabloidów, ale musimy urealnić wynagrodzenia w stosunku do poziomu PKB.

Ten wzrost będzie dokładnie taki jak wzrost płac w Polsce i to nie w pięciu głównych działach gospodarki, które rozwijają się najprężniej. To po prostu przywrócenie stanu pewnej normalności, ale liczyliśmy się wcześniej z wieloma atakami. Uważam, że ta sprawa musi być załatwiona, także w stosunku do samorządowców.

Regularnie jest tak, że szefowie biur, poszczególnych departamentów, zarabiają więcej niż szefowie resortów, nie mówiąc o wiceministrach. W Austrii jest taka zasada, że żaden urzędnik państwowy nie może zarabiać więcej niż kanclerz Austrii. Obecny system wynagrodzeń w sferze publicznej jest absurdalny i musimy z niego wyjść - to są ludzie, którzy biorą na siebie ogromną odpowiedzialność, powinni mieć też odpowiednie kwalifikacje i otrzymują wynagrodzenie, które jest często tak niskie, że zmusza ich do rezygnacji z tego stanowiska i szukania pracy w sektorze prywatnym.

PAP: Dziękujemy za rozmowę.

Rozmawiali: Tomasz Grodecki, Mateusz Roszak/PAP

Komentarze (38)

lipowe_mac
2021-08-07 07:53:26
2 13
Kaczyński ty jesteś jak epidemia, skończ waść wstydu oszczędź.
Odpowiedz
peres
2021-08-07 07:57:19
2 11
Super wywiad. Super fantazje i logika. Wielu da się na to nabrać niestety.
Odpowiedz
zabawny
2021-08-07 08:11:07
0 6
Q.M.- oby się nie pobili między sobą , o to jak najlepiej przysłużyć się Polakom . :)
Odpowiedz
Jaworina
2021-08-07 09:31:48
2 7
To niech wodzuś zacznie od swojego ministra zdrowia który kompletnie się skompromitował swoją wypowiedzią i praktycznie poparł antyszczepionkowców.
Odpowiedz
kyniu
2021-08-07 09:49:31
0 7
"PAP: Czyli nie jest wykluczone, że niezaszczepione osoby będą mogły się spodziewać obostrzeń?
J.K.: Tak, mogą spodziewać się obostrzeń. Państwo musi robić wszystko co możliwe, aby chronić swoich obywateli przed zarazą. "
A kto uchroni nas przed klerowsko- pisowską zarazą???
Odpowiedz
konto usunięte
2021-08-07 09:49:38
1 5
A jak podpiszą, to dostaną jeszcze raz podwyżki??? Bo przecież za kampanię proszczepionkową właśnie dostali! Teraz wspólnie mają stworzyć prawo niewolnictwa?? PSL spyta, za ile ?? :))
Odpowiedz
konto usunięte
2021-08-07 10:00:07
0 1
Do Katowic Do Katowic
Odpowiedz
Antykaczysta
2021-08-07 10:08:11
0 8
Gdy Prezes Polski mówi o podwyżkach dla posłów to brzmi podobnie jak mówiła kiedyś Szydło "Te pieniądze nam się po prostu należały" Moim zdaniem rządzący są odpowiedzialni za stan państwa jak i jego budżetu, więc zamiast podwyżek powinni sami spłacać zadłużenie państwa do jakiego doprowadzili!
Odpowiedz
kyniu
2021-08-07 10:12:35
1 9
"J.K. Odmowa szczepienia to nie jest kwestia wolności jednostki. Osoby, które powołują się na wolność w kontekście szczepień, może nieświadomie, odwołują się do tezy, iż człowiek człowiekowi wilkiem. To skrajny egoizm. Granicą wolności są prawa innych ludzi. Nie wolno innych narażać na pozbawienie zdrowia czy życia."
No właśnie. Nie wolno innych narażać na utratę zdrowia czy życia.
Chce się szczepić niech się szczepi. Nie chce się szczepić, nie wolno zmuszać. To jest prawo wolności. To jest prawo do podejmowania własnych decyzji. To nie jest egoizm. Zaszczepieni nie powinni się bać nie zaszczepionych. Raczej odwrotnie, ale to wybór tych co nie chcą się szczepić. Ci co nie chcą się szczepić nie są zagrożeniem dla zaszczepionych. Panie Kaczyński, nie siej pan chorej propagandy. Przestań pan szczuć człowieka na człowieka. Przestań dzielić Polaków. To nie przystoi takiemu wielkiemu katolikowi, na jakiego pan się kreuje. Pan powoduje , swoimi wypowiedziami, że Polak Polakowi wilkiem. Jest pan i pana partia największą zarazą ,jaka spotkała Polskę od wielu lat. A do tego dołączył Kościół Katolicki. Oni też szczują i dzielą. Razem kiedyś skończycie na dnie. Jedni drugich pociągną na dno.
Odpowiedz
konto usunięte
2021-08-07 10:32:55
0 5
Dalej ta sama gadka że niezaszczepieni zagrażają zaszczepionym ,ja się pytam jakim chujem ?!?!: Skoro są chronieni przez szczepionkę!! Skończcie z tą fałszywą kłamliwą propagandą a karzeł niech już ucieka powoli
Odpowiedz
konto usunięte
2021-08-07 10:35:16
3 4
Kaczyńskiego pod mur i ...
Odpowiedz
Jaworina
2021-08-07 10:49:13
10 2
Definicja człowieka wolnego i niezależnego - to samotnik żyjący na pustkowiu i nie korzystający z żadnej zdobyczy cywilizacji, ochrony pastwa. pomocy innych ludzi. !!!!!!!!! Dlatego wolność którą wycierają se gębusie antyszczepionkowcy NIE ISTNIEJE. W jakimkolwiek społeczeństwie i nas jakimkolwiek poziomie rozwoju cywilizacji całkowita wolność nie istnieje. Moim zdaniem szczepienie powinno być dobrowolne, ale niezaszczepieni chorzy z ciężkim przebiegiem nie powinni być leczeni za wspólną kasę tylko PRYWATNIE. I tyle w tym temacie,
Odpowiedz
SUZUKI2000
2021-08-07 11:32:33
3 1
szkoda że Hitler nie żyje by to żydostwo wysłał daaaaaaaaleko
Odpowiedz
Antykaczysta
2021-08-07 12:14:31
1 8
@Jaworina
A za czyją kasę powinni być leczeni pacjenci z powikłaniami poszczepiennymi? Zastanów się dwa razy zanim coś napiszesz bo nie po to jest służba zdrowia żeby sądzić. A jak spowodujesz wypadek na drodze to też Ci mają nie udzielić pomocy?
Odpowiedz
kyniu
2021-08-07 12:39:22
1 5
@Jaworina- dziura w twoim mózgu z każdym dniem jest coraz większa.
Odpowiedz
pacho
2021-08-07 12:39:36
0 0
Jarosław Kaczyński, znany obywatel powiatu limanowskiego ...
Odpowiedz
pacho
2021-08-07 12:40:19
0 0
dla równowagi (medialnej, nie jestem wyborcą PO) ponieważ zarówno Kaczyński jak i Tusk as podobnie korzeniami związani z limanowskim :) :

-"- Jesteśmy gotowi poprzeć wszystkie rekomendacje Rady Medycznej przy premierze. Nie mamy zaufania do rządu, ale do ekspertów tak - zadeklarował na konferencji prasowej lider PO Donald Tusk, apelując o wyłączenie sprawy pandemii z politycznego sporu."- (29lipiec21)

-" podwyżki dla władzy to "coś upokarzającego", to "policzek dla osób, które podwyżek naprawdę potrzebują". Dodał też, że moment na podwyższenie sobie samym pensji też jest niefortunny, gdyż wciąż zmagamy się pandemią SARS-CoV-2.

- "Słyszymy o proteście pracowników ochrony zdrowia. Dla nich to musi być szczególnie upokarzające, że władza zapomniała o nich w trakcie trwania kryzysu związanego z pandemią - ocenił Donald Tusk."-
-"Stracić relacje z Ameryką, to znaczy zagrozić naszym absolutnie najbardziej żywotnym interesom; trzeba było naprawdę stanąć na głowie, żeby te tradycyjnie dobre relacje zepsuć, a PiS-owi się udało - powiedział w czwartek lider PO Donald Tusk. Dzisiaj Stany Zjednoczone każdego dnia wysyłają bardzo wyraźny sygnał: z rządem, który się tak zachowuje w odniesieniu do inwestycji amerykańskich, do wolnych mediów, do kwestii praworządności, z rządem, który staje się częścią tej proputinowskiej, promoskiewskiej międzynarodówki w Europie, Ameryka nie chce współpracować i nie będzie współpracować, na tym polega nasz problem"-

- "Praworządność, konstytucja, rządy prawa, niezawisłe sądy, niezależna prokuratura jest także w ich interesie. Jeśli nie rozumieją tego dzisiaj, to będą to dobrze rozumieli za dwa, trzy lata, jak ważne jest, żeby sądy i prokuratura nie były zależne od władzy politycznej. Bo władza się zmieni. Dla tych, którzy sobie na różne rzeczy zasłużyli wielką szansą jest to, że będą znowu niezależne sądy i niezawisła prokuratura, że nie będzie odwetu"-
Odpowiedz
kyniu
2021-08-07 12:43:48
1 5
@ Jaworina- jeśli spowodujesz wypadek będę wnioskował ,aby cię nie leczono z moich podatków. Służba zdrowia będzie wtedy decydować ,czy cię leczyć czy zostawić na drodze.
Odpowiedz
kyniu
2021-08-07 12:53:28
1 6
@Jaworina-napiszę to po raz setny. Wszystkim nam, a więc także i tobie, leczenie gwarantuje KONSTYTUCJA. Chyba że ty też będziesz chcieć ją zmienić.
Odpowiedz
niski
2021-08-07 12:54:45
1 1
"luftwaffe" na samolocie - ciekawe. Myślałem że Prezes urodził się po II wojnie. Nie tylko biodro trzeba operowac
Odpowiedz
konto usunięte
2021-08-07 13:09:37
1 5
@ jaworina@ idąc twoimi tokiem rozumowania osoby które prowadzą zły tryb życia jedzą słodycze palą i piją też nie powinni być leczeni za nasze podatki takie masz rozumowanie właśnie
Odpowiedz
Jaworina
2021-08-07 14:04:10
6 1
kryniu @ tobie to nie grozi bo do tego trzeba mieć mózg amigo
Odpowiedz
Jaworina
2021-08-07 14:11:10
6 1
antyszczepionkiowcy @ ale zabolało , spodziewałam się tego. ten pomysł z prywatnym leczeniem to zamierzone działanie i włożenie " kija w mrowisko ", żeby wam uzmysłowić że wolność i jej gwarancja nie dotyczy tylko was i nie tylko wy macie do niej prawo. ludzie którzy myślą inaczej też.
Odpowiedz
Jaworina
2021-08-07 14:43:12
5 1
A tak na marginesie - czego się trak boicie jak według was wirusa ani pandemii nie ma ?
Odpowiedz
mikos
2021-08-07 14:50:32
2 6
KACZYNSKI Weź się wresćie usuń z tej polityki raz na zawsze bo już najwyższy na to czas!
Odpowiedz
Antykaczysta
2021-08-07 15:07:16
1 9
@Jaworina
Nie widziałem aby ktoś tu w komentarzach pod tym artykułem napisał że nie ma wirusa i pandemi. A nie przyszło ci do głowy że może ludzie po prostu boją się zaszczepić że wzgledu na możliwe powikłania? Ja na początku też miałem zamiar się zaszczepić ale aktualnie 20 moich znajomych i członków rodziny się zaszczepiło i aż 19 osób z nich miało powikłania w tym jedna osoba zmarła a druga jest w śpiączce. Szczepionka powstała bardzo szybko i fakt faktem jest testowana masowo na ludziach.
Odpowiedz
Jaworina
2021-08-07 16:02:11
6 0
antykaczysta.@ ja też się boję że antyszczepionkowcy uniemożliwią wygraną z wirusem i nie będzie już tego świata z przed pandemii. jeżeli nie macie racji możecie być winni śmierci i cierpień setek tysięcy ludzi, upadków gospodarek głodu i zamieszek na całym świecie. Sposób działania szczepionek jest niezmienny od wynalezienia pierwszej, zmienia się tylko jej setna część w zależności od wirusa Ja uwierzyłam nauce bo korzystam z jej osiągnięć codziennie. Odpowiedz konkretnie - komu wy uwierzyliście ???
Odpowiedz
newman
2021-08-07 16:18:21
0 4
co do szczepień - ja zie szczepiłem. Ale nie uważam, że szczepienia muszą być obowiązkowe. Można i trzeba przekonywać do szczepień, edukować, tłumaczyć, zalecać itd. ale na pewno nie wolno wprowadzać obowiązku szczepień na C-19. Nie należy też dokonywać podziału na zaszczepionych i niezaszczepionych. Żadnych wykluczeń w przestrzeni społecznej i publicznej, ani żadnych nagród czy extra-możłiwości (np. koncertów tylko dla zaszczepionych). Jedyne co dopuszczam to dla zaszczepionych 2 piwa po 7 zł, a dla niezaszczepionych każde piwo po 3,5. I żadnych innych podziałów z tego tytułu.
Odpowiedz
kyniu
2021-08-07 17:54:24
0 3
@Jaworina- ty nie rozróżniasz dwóch kategorii ludzi. Tych co nie wierzą w pandemię i tych co nie wierzą w szczepionkę i boją się nią zaszczepić. Wrzuciłaś ich do jednego worka.
Odpowiedz
kyniu
2021-08-07 18:00:24
1 4
@Jaworina- skoro,jak piszesz specjalnie włożyłaś " kij w meowisko' to niczym się nie różnisz od pisokleru. Oni też tak robią ,aby wprowadzać chaos, jątrzyć,dzielić społeczeństwo. Jesteś taka jak oni.
Odpowiedz
kyniu
2021-08-07 18:06:26
0 6
@newman- masz rację. To powinna być absolutnie dobrowolna decyzja każdego człowieka. Bez nacisku i przymusu. Ja mam kuzyna,chłop jak dąb. Lekarza widział od wielkiego dzwonu. Aż tu nagle po szczepieniu wylądował w szpitalu. I podobno jedną nogą był u Pon Bucka.
Odpowiedz
powrotdzedaja
2021-08-07 20:22:49
2 1
Antyfan Kaczyńskiego i przydupas łowsika.
Normalny człowiek ocenia daną sytuację, debil ocenia przez pryzmat osoby. Nie lubię kogoś, to wszystko co robi jest be.
Odpowiedz
drewniany
2021-08-07 21:36:42
8 1
Niezaszczepieni nie powinni być leczeni nawet prywatnie!
Odpowiedz
Antykaczysta
2021-08-08 08:02:06
0 3
@drewniany
A zaszczepiłeś się w zeszłym lub w tym roku na grypę? Pewnie nie więc nie powinieneś być leczony!!!
Odpowiedz
bigi18
2021-08-08 10:24:27
0 1
Jaworina.
Nikt tu nie neguje ogólnie szczepień. Na Odrę tezca i inne choroby są potrzebne i skuteczne i przebadane przede wszystkim. Na grypę też się mało kto szczepu A epidemi nie bylo. Korona wirus jest jak grypa. Trochę gorszy bo nowy. Za kilka lat sami się na niego uodpornimy, a on co roku będzie mutowal. To co teraz podaje się przeciw covidowi to nawet nie szczepionka! To jest środek fazie testów. Po co szczepu całe społeczeństwo na coś co zagraża może jego 3%?
Odpowiedz
drewniany
2021-08-08 13:19:01
2 0
Anty kaczko a co ty porównujesz, grypę do koronawirusa, który masowo zabieral ludzi na tamten swiat i teraz jest możliwość temu zapobiedz, za dużo w tobie "anty"
Odpowiedz
Antykaczysta
2021-08-08 18:15:37
0 1
@drewniany
Tak porównuję bo piszesz takie bzdury jak byś się nie słyszał. Jakim trzeba być ograniczonym człowiekiem żeby odmawiać dostępu do służby zdrowia z tego powodu że się nie zaszczepił. Gdyby szczepionka była bezpieczna i nie było tyle ludzi z powikłaniami i zgonów po tym chyba każdy by się zaszczepił!!! Druga sprawa koronawirusa można skutecznie leczyć amantadyną w krótkim czasie
Odpowiedz
bigi18
2021-08-08 20:46:53
0 1
Drewniany po prostu na siłę nie chce zobaczyć jak naprawdę wygląda ta pandemia. On wierzy w to co mu gadają. Jakby mu powiedzieli że witamina C pomaga to by brał i wierzył że mu pomoże.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"J. Kaczyński: wszystkie partie powinny podpisać wspólne porozumienie ws. walki z epidemią COVID-19"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]