8°   dziś 10°   jutro
Wtorek, 05 listopada Elżbieta, Sławomir, Dominik, Zachariasz, Balladyna

144 interwencje, 85 uszkodzonych budynków. W działania zaangażowano 249 ratowników PSP i OSP

Opublikowano 10.03.2019 09:11:00 Zaktualizowano 12.03.2019 10:58:01 top

Region. Blisko 120 interwencji straży pożarnej i nawet 40 uszkodzonych lub zerwanych dachów - to bilans strat w powiecie limanowskim, wywołanych silnym wiatrem. Na zdjęciu głównym zerwany dach ze szkoły podstawowej w Męcinie.

Poniedziałek:

13:30 Od północy do godz. 11:00 limanowska Komenda Powiatowa PSP odnotowała już 144 interwencje. 

Tylko dzisiaj na terenie powiatu limanowskiego silne podmuchy wiatru zerwały dachy z 11 budynków gospodarczych oraz uszkodziło dachy na 32 budynkach mieszkalnych i 20 budynkach gospodarczych, spowodowały również inne uszkodzenia 1 budynku mieszkalnego i 16 budynków gospodarczych. Aż 59 z ogólnej liczby 144 interwencji dotyczyło wiatrołomów. Na szczęście, we wszystkich zdarzeniach nie ma ofiar ani osób poszkodowanych.

W działaniach wykorzystano dotąd znaczne siły i środki: 27 pojazdów i 81 ratowników z Państwowej Straży Pożarnej oraz 42 pojazdy i 168 ratowników z jednostek Ochotniczej Straży Pożarnej.

- Otrzymujemy kolejne zgłoszenia. W chwili obecnej prowadzonych jest równocześnie 9 interwencji - mówi bryg. Tomasz Pawlik, zastępca komendanta powiatowego PSP w Limanowej.

9:08 Liczba interwencji podjętych przez straż pożarną na Limanowszczyźnie sięga już 120. Służby odnotowały nawet 40 uszkodzonych lub zerwanych dachów. - Cały czas prowadzimy działania - mówi nam mł. bryg. Tomasz Pawlik, zastępca komendanta PSP w Limanowej.


6:55  O godz. 03:40 na stacji meteorologicznej w Nowym Sączu zanotowano poryw wiatru 36 m/s (130 km/h). 

6:53 Dopiero dziś o godzinie 4:29 IMiGW, gdy nad powiatem limanowskim wiatr zaczął się uspokajać, IMiGW wydało ostrzeżenie drugiego stopnia dotyczące silnego wiatru. - Przewiduje się wystąpienie silnego wiatru o średniej prędkości od 40 km/h do 50 km/h, w porywach miejscami od 90 km/h do 115 km/h z zachodu - napisali w ostrzeżeniu meteorolodzy. Będzie ono ważne do godziny 8.00. Na szczęście wiatr już słabnie. 

6:41 - Na chwilę obecną mamy 70 interwencji. Zerwanych lub uszkodzonych zostało 27 dachów, a 1 budynek gospodarczy (stodoła) się zawalił. Pozostałe zdarzenia dotyczą głównie powalonych drzew. Działania cały czas trwają - informuje bryg. Tomasz Pawlik, zastępca komendanta KP PSP w Limanowej. 

6:16 W Męcinie zerwany został dach z budynku szkoły - poinformował Pan Jakub, który jest także autorem poniższych zdjęć (dziękujemy!):

 

6:15 Wiatr się uspokaja.

5:09 O godzinie 5:00 prędkość wiatru w Limanowej wynosiła 60 km/h, w Jodłowniku - 60 km/h , a w Mszanie Dolnej 52 km/h.

4:34 O godzinie 4:30 prędkość wiatru w Limanowej wynosiła 71 km/h, w Jodłowniku - 65 km/h , a w Mszanie Dolnej 55 km/h. 4:05 W Limanowej wiatr osłabł i o godzinie 4.00 jego prędkość wynosiła 80 km/h, w tym samym czasie w Jodłowniku wynosiła 95 km/h, a w Mszanie Dolnej 56 km/h.

3:47 Według danych IMIGW na południu kraju najsilniejsze podmuchy wiatru zanotowano w Jodłowniku - o godzinie 00:40 wiatr osiągał tam prędkość 113 km/h. W Limanowej o godzinie 3:40 wiatr wiał z prędkością 100 km/h, a w Mszanie Dolnej najsilniej wiało o godzinie 2:50 - 80 km/h.

3:42: Według prognoz numerycznych najgorsze porywy wiatru właśnie nadchodzą nad region. Według prognoz wiatr w porywach może osiągać prędkość nawet 125 km/h. 

3:36: Do straży ciągle napływają zgłoszenia dotyczące uszkodzonych i zerwanych dachów w regionie. Na pomoc strażakom z Limanowej wezwani zostali m.in. strażacy z OSP Mszana Dolna. Coraz więcej miejscowości nie ma także prądu.

***

Niedziela:  Według najnowszych danych (z godziny 12.00) w ostatnich 12 godzinach strażacy interweniowali 14 razy. Jak informuje komendant PSP w Limanowej trzy zdarzenia dotyczyły uszkodzonych budynków mieszkalnych, a dwa budynków gospodarczych. Pozostałe interwencje związane były z powalonymi drzewami. Łącznie w działaniach brało 33 ratowników PSP (10 zastępów) i 129 OSP (27 zastępów).

W zdarzeniach na szczęście nikt nie ucierpiał. 

Tylko w niedzielę od godziny 2. do 5. strażacy interweniowali 11 razy. Większość interwencji dotyczyła wiatrołomów - 9. Dwie kolejne interwencje dotyczyły uszkodzonych dachów na budynku gospodarczym oraz mieszkalnym w Janowicach. Łącznie w akcjach brało udział 5 zastępów PSP - 24 ratowników oraz 16 zastępów OSP - 89 ratowników. 

Na tym działania strażaków jednak się nie zakończyły. Od godzin porannych napływają kolejne zgłoszenia. Jedna z akcji (działania trwają dalej) dotyczy zerwanego poszycia około 80m2 dachu na plebanii w Kaninie oraz z budynku mieszkalnego w Słopnicach. 

- W tym momencie otrzymaliśmy kolejne zgłoszenie dotyczące drzewa, które przewróciło się na budynek mieszkalny w Jurkowie - poinformował nas przed chwilą mł. bryg. Wojciech Frączek, komendant KP PSP w Limanowej. 

Według prognoz numerycznych przez dzień wiatr nieznacznie osłabnie (w porywach do 70 km/h), jednak w nocy z niedzieli na poniedziałek może w porywach przekraczać nawet 100 km/h. 

Na zdjęciu zerwany dach na budynku plebanii w Kaninie (fot. OSP Limanowa):

Komentarze (33)

zabawny
2019-03-10 11:20:50
13 7
Dekarze i cieśle, nie wykluczam również projektanta, musieli być fachowcami najwyższej klasy. :)
Odpowiedz
kolo10
2019-03-10 12:25:11
1 6
Powiedział co wiedział........
Odpowiedz
BRZEGI
2019-03-10 12:33:46
4 3
...wiatr wiatrem....ale coś nie tak z tymi nowymi dachami....
Odpowiedz
jendrus84
2019-03-10 12:52:41
0 4
Czemu tak madrujecie??!kazdemu się to może przytrafic hello???a budynek plebani na Kaninie nie jest nowym budynkiem Pozdrawiam
Odpowiedz
tookiloki00
2019-03-10 13:48:22
0 0
Dawniej jak parę dachówek wyrwało to resztę można było jeszcze ratować a blachę jak zacznie lupić to do konca a swoją drogą jak te nowe dachy będą miały około 50 lat to przy słabszych wiatrach będą lecieć jak zapalki
Odpowiedz
AdamKnight
2019-03-10 14:24:20
0 0
@jendrus84, mówisz także o mieszkańcach drugiego pietra czteropiętrowego bloku z płaskim dachem? Otóż mylisz się, wiatr nie czyni losowania.
Odpowiedz
elf1
2019-03-10 14:42:47
1 3
Powalenia drzew na budynki to tylko i wyłącznie wina właścicieli, był czas ,,lex szyszko' trzeba było sobie zrobić z tym porządek nie opuszczać się na ekologów i wiatr
Odpowiedz
konto usunięte
2019-03-10 19:59:11
0 2
Masz rację @elf. Niestety nie każdy zdążył. Teraz sytuacja jest taka że jak chcesz ściąć SWOJE drzewo to musisz poprosić Wójta, ten Ci przyśle urzędnika który sprawdzi czy tam aby nie przysiadł jakiś ptaszek i za jakiś czas wyda stosowną decyzję. A jak przewróci wiatr to straż szybciutko zetnie na opał.
Odpowiedz
pompson
2019-03-11 03:53:11
0 2
Pierwszy raz w życiu chyba takie wiatry widzę dookoła mordarki tylko niebieskie światłatła to jest straszne
Odpowiedz
zajec
2019-03-11 07:38:32
0 1
Nie wiedziałem, że można zbudować dach z jakichś listewek.
Odpowiedz
daniel393
2019-03-11 08:33:03
1 1
@zajec
Wyobraź sobie, że około 90% dachów jest tak zbudowanych...

@pompson
To tylko porywisty wiatr - co prawda wyrządza szkody, ale "strasznie" to będzie dopiero, gdy przeleje się Czara Gniewu Bożego!
Odpowiedz
stach3
2019-03-11 08:55:19
1 1
Limanowa powinna sie cieszyc ze jest wiatr, bo wywiewa wszelkie zamieczyszczenia, smog, dymy, smrody po zimie i palonych w piecach smieciach, w koncu bedzie czyste powietrze i bedzie czym oddychac.
Odpowiedz
konto usunięte
2019-03-11 11:08:38
1 1
@daniel393 Osobiscie nie mieszała bym Pana Boga z tym , jak już to może być sprawą jego przeciwnika.
Jest taka teoria "spiaskowa" związku nawałnic jakie przebiegły przez Polskę w 2017 roku, w tym silne wichry, a tzw. "bronią klimatyczną" HAARP.
Tutaj masz więcej na ten temat plus zdjęcia radarowe :
https://www.youtube.com/watch?v=nrlOPybVZIg

Wspomniani przeciwnicy Boga , tj. sataniści zjechali się 8 marca 2019 roku do Torunia w celu intronizacji szatana, chyba o tym słyszałeś??
W niektórych kosciołach to ogłoszono i modlono się przeciwko temu haniebnemu aktowi.
https://www.youtube.com/watch?v=U9JrM9lnDH8
Tutaj natomiast jest list otwarty kierowany do Polaków:
https://www.youtube.com/watch?v=iOQ9xWx2cgc

Niech Pan będzie z Nami i strzeze Nas wszystkich.
Ogromna tragedia tych wszystkich, którym wichura wyrzadziła straty , moje głębokie wyrazy współczucia.





Odpowiedz
daniel393
2019-03-11 14:37:04
0 1
@grazynahayes

https://wobroniewiaryitradycji.wordpress.com/2017/08/20/ks-adam-skwarczynski-boze-tornado-nad-polska/

Jego przeciwnik może działać na tyle, na ile jemu pozwoli, a dopuszcza jego działanie z różnych względów...

W moim pierwszym wpisie, miałem na myśli gniew "ostateczny", który: obserwując to co dzieje się na świecie (znaki czasu) i w samym Kościele, można przypuszczać, że nadchodzi i godzina ta jest już bardzo blisko...


Odpowiedz
krzysiek12332
2019-03-11 16:24:00
0 1
Ciekawy jestem co teraz zrobi Rząd żeby pomóc w jakikolwiek sposób osobom które nie miały ubezpieczeń bo ich po prostu nie było stać w czasach kiedy wszystko drożeje i ściąga się coraz więcej podatków i danin w tym od nieruchomości może zaproponować żeby ukarać jeszcze tych ludzi którzy ucierpieli karami finansowymi w trybie administracyjnym za to że silny wiatr pozbawił ich dachów ręce opadają jak człowiek musi walczyć we własnym kraju żeby przeżyć miesiąc z najniższej krajowej a z siłami natury nikt nigdy nie wygrał . Panowie z Wiejskiej zobaczymy co teraz wymyślicie jak znam życie to cały tom dokumentacji będzie trzeba zgromadzić zaświadczeń i oświadczeń żeby cokolwiek otrzymać od wójtów czy burmistrzów a tu trzeba działać błyskawicznie żeby to co zostało po wichurach zniszczone szybko odbudować .
Odpowiedz
konto usunięte
2019-03-11 16:57:33
0 0
@daniel393 Bardzo dobry komentarz, zgadzam się z Tobą w 100 %. ;-)
Spośród tak wielu polskich księży wybraliśmy tego samego, to nie jest przypadek.
Problem jest w tym, że KK w Polsce jest rozsadzany od środka , przez pewną grupę episkopatu , ponoć 1/3 z nich to masoneria. ;-((
Widzisz ten ostatni mój link i komentarz ks. A. Skwarczyńskiego jest o wiele bardziej odważny niż ten z 2017 roku, gdyż
powaga sytuacji jest już o wiele większa, zbliżamy się do ostatecznego rozwiazania .
https://www.youtube.com/watch?v=j-j99B4QP1c

Czekamy na przybycie Naszego Pana, nasze cierpienie niedługo się skończy....:
https://www.youtube.com/watch?v=f-lzoUeZ1eE
https://www.youtube.com/watch?v=PV07lcZttmw

Pozdrawiam.

Odpowiedz
niski
2019-03-11 17:15:41
0 0
wow, może urządzimy sobie zbiorowy seans biczowania albo spalimy czarownicę na stosie, bo paru majstrów poszło na skróty i nie zadbało o właściwe mocowanie blachy na dachach.
2 przykazanie brzmi: Nie będziesz wzywał imienia Boga twego nadaremno.
Odpowiedz
daniel393
2019-03-11 17:41:28
0 1
@grazynahayes

Oczywiście te materiały do których link podała Pani w ostatnim wpisie - widziałem już wcześniej.
Staram się słuchać tylko dobrych pasterzy (niestety przeważają wilki w owczych skórach), ale tych, którzy głoszą prawdę też jest wielu, a głoszą oni z mocą i serce człowieka powoli się przemienia...
Odpowiedz
BRZEGI
2019-03-11 20:20:34
0 7
...strażakom za trud i poświęcenie wielkie dziękuję i wielki szacunek ...szczególnie tym ..co robią to społecznie z OSP...
Odpowiedz
papier1
2019-03-11 20:32:22
0 3
Najważniejsze, że nikt nie zginął! Dzięki naszym dzielnym strażakom ludzie mają pomoc w sprzątnięciu i zabezpieczeniu domów.
Teraz ubezpieczyciele wypłacą odszkodowania i będzie ok ;) Mam nadzieję, że poszkodowani byli ubezpieczeni.
Odpowiedz
saxon
2019-03-11 22:07:30
2 0
@krzysiek12332 - "ciekawe co zrobi rząd" - przestań se mordę wycierać rządem. Stać było chałupę postawić , to stać powinno ubezpieczyć , a nie na każdym kroku rząd. Czy rząd wywołał wichurę ?!
Odpowiedz
dzidek84
2019-03-11 22:30:45
0 0
Terminy na wczoraj a potem takie są efekty...
A
Odpowiedz
konto usunięte
2019-03-11 23:29:49
0 1
@krzysiek12332 Zgadzam się z Twoim komentarzem, ten rząd podobnie jak i poprzednie mają BEZPIECZENSTWO Polaków głęboko w nosie.
Oto raport o ich zaniedbaniach w tym względzie, nie będę już wiecej tego komentować, bo zapewnie za szczerość zamknięto by mnie we więzieniu. ;-))
https://www.youtube.com/watch?v=crLVXlPr8vM
Tutaj kontynuacje nieudolności tych ludzi:
https://www.youtube.com/watch?v=LGhlYUGwOL0


Odpowiedz
krzysiek12332
2019-03-12 08:22:51
0 0
Saxon ty chyba nie masz bladego pojęcia o realiach życia myślisz że wszystkich stać było na wybudowanie domów i ubezpieczenie ich nie życzę ci tego ale przekonasz się kiedyś co to jest starość lub niepełnosprawność to zmienisz zdanie na temat mojego wpisu .
Odpowiedz
krzysiek12332
2019-03-12 08:34:43
0 0
I jeszcze jedno Saxon jak ktoś płaci podatek od domu , pola ., lasu to po co go płaci przez lata żeby w takiej sytuacji jak teraz mógł liczyć na pomoc rządzących .Mogę powiedzieć podobnie jak ty po co mi płacić podatek od domu niech sobie biurokracja radzi sama jak wymyślii tyle stanowisk do siedzenia a ja przez wszystkie te lata pieniądze sobie odłożę i w razie takiej sytuacji nie będę potrzebował od nikogo pomocy .
Odpowiedz
saxon
2019-03-12 09:15:26
0 0
Krzysiek , "pomoc" rządzących drogi panie , w wielkim skrócie , polega na zabraniu jednym i daniu drugim . Ubezpieczenie mienia , też w wielkim skrócie , na odkładaniu sobie kasy na takie min. "ewentualności"..
Odpowiedz
konto usunięte
2019-03-12 10:27:16
0 1
@saxon Teoretycznie trudno jest się z Twoją interpretacją nie zgodzić, praktycznie jednak wygląda to inaczej.
Widzisz placisz za nieruchomość uibezpieczenie póki co dobrowolnie w Polsce, ale mogę się z Tobą zalożyć , że będzie to niedlugo wymóg tak jak io w krajach zachodniej Europy.
Wszystkie wymogi bowiem są kopiowane wiernie z UK , popatrz na zdecydowaną większość firm ubezpieczeniowych na pol;skim rynku, są to firmy angielskie.

Teraz sedno sprawy:
Warunki ubezpieczenia są tak wykalkulowane , że często nie pokrywają one standardowych szkód, a i uzyskanie odszkodowania czesto obwarowane jest tzw. limitem od ktorego firma ubezpiueczeniowa wyplaci Tobie odszkodowanie.
Mówiąc innymi slowy do pewnej kwoty, tzw. progu musisz zaplacić sam za szkodę, nie wspominając już o tym iż firmy te wycofaly się całkowicie z tzw, pakietu szkód typu : żywioły, trzęsienia ziemii czy tez dzialania wojenne.

Reasumując:
Kwoty poniesione przez lata na ubezpiecznia są o wiele wyższe niż profity z tego płynące (odszkodowania) dla poszkodowanych.
Na zachodzie MUSISZ ubezpieczyć nieruchopmość nawet gdy ją wynajmuszesz.
Wielokrotnie miałam takie sytuacje gdzie sama pokrywalam koszty szkód pomimo faktu ubezpieczenia czy to nieruchomości, czy to samochodów, o ubezpieczniu zdrowotnym nie wspominając.
Zachodnie firmy ubezpieczeniowe to jedna wielka rozpacz , z PZU tez musiałam się sądzić , łatwo nie było zajęło mi to rok, ostatecznie wygrałam, ale metody zastraszania tudzież manipulacji tej firmy sięgały dna.


Odpowiedz
konto usunięte
2019-03-12 11:04:46
0 0
Na zachodzie MUSISZ ubezpieczyć nieruchomość nawet gdy ją wynajmujesz.
Przepraszam za poprzednie błędy.
Wcześniej wspomniane doswiadczenia z firmami ubezpieczeniowymi były głównie z czasow mieszkania za granicą , stad te moje obawy o ewentualnym przejęciu tychże warunkow na rynek polski.
Póki co bowiem widze taką tendencje ostatnimi czasy w Polsce, gdyż jesteśmy bardzo uzaleznieni od decyzyjnej polityki City od London Corporation, a to daje wiele do myślenia.
"Musisz to wiedzieć(420)W jakim czasie roztrwonią majątek narodowy Ci, którzy nim obecnie dysponują? "
https://www.youtube.com/watch?v=NCD_Q1g1J-s
Tutaj ciag dalszy tzw. "Zwodzenia" Polaków:
"Musisz to wiedzieć! (426) Plecaki na portfele Polaków! Tacy jesteśmy dziani! "
https://www.youtube.com/watch?v=rx9vRYHTquI
Tutaj podsumowanie tzw. "rzadzenia" i wydawania pieniedzy publicznych przez nieudolne rzady III RP.
Mysle, że dziecko dobrze wychowane potrafiłoby zachować większy rozsadek , rozwagę w zarzadzaniu cudzymi pieniedźmi.
https://www.youtube.com/watch?v=3HuyUpZVe0k
Tutaj z kolei o poddaństwie rzadzacych w stosunku do decydentów City of London Corporation:
"Morawiecki na rozkaz Rothschilda opłaci imigrantom wynajm mieszkania "
https://www.youtube.com/watch?v=bZ2O61s3sSI

Przedwyborczy koncert składanych "obiecanek cacanek" przez partie polityczne zaczął się , a wraz z tym wzrasta niebotycznioe dług publiczny Polski.
Kredytodawcy, zagraniczni , bankierzy zacierają ręce z radości, w tym FIRMY ubezpieczeniowe, banki ,
Rząd nawet NIE PŁACI rolnikom za szkody wyrzadzone przez dziki , tuidzież za wybijanie zdrowej trzody chlewnej.

Tak to własnie "rzadzą" pseudoelity w Polsce.
Konkluzja:
Za wszystkie obiecanki cacanki FINALNIE zapłaci POLSKI PODATNIK, w tym za szkody zwiazane z tą wichurą.

Odpowiedz
krzysiek12332
2019-03-12 11:48:34
0 0
Zobaczymy Saxon jak będziesz na emeryturze najniższej i przytrafi ci się nie daj Boże taka sytuacja czy będziesz miał ubezpieczony dom , Zgadzam się tylko z tobą w tym że pomoc jednym oznacza zabranie drugim to sumują ja też bym nie chciał płacić coraz to nowych podatków w różnej formie i postaci a muszę bo nie mam nic do powiedzenia jak nie będę płacił to mnie zamkną we wiezniu i tak ktoś na moje utrzymanie będzie musiał łożyć tak czy siak kto płaci podatki uczciwie i przepracował uczciwe lata do emerytury a teraz go nie stać na wszystkie leki i utrzymanie po takich szkodach powinien otrzymać pomoc mimo to że nie był ubezpieczony .Jeżeli ty byś był w takiej sytuacji jak te rodziny bez ubezpieczenia domu i jeszcze marne środki na utrzymanie się przy życiu to inaczej byś myślał . Ja tu nie pisze o swojej sytuacji tylko o ludziach którzy nie z własnej winy nie mieli ubezpieczeń bo mają za małe środki finansowe żeby przeżyć a co dopiero płacić ubezpieczenia domów które bylu budowane w latach 80 . Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia .
Odpowiedz
thenever1
2019-03-12 12:12:14
0 0
w wielkim skrócie to ;
pisiury właśnie budują jeden wielki PGR więc znikną problemy i troski
Odpowiedz
krzysiek12332
2019-03-12 12:14:59
0 0
Saxon i ostatni mój wpis nie myśl że jestem zwolennikiem socjalu i rozdawnictwa sam nie korzystam i nie korzystałem z żadnej pomocy państwa ale najzwyczajniej mi żal ludzi którzy przepracowali 40 i więcej lat i nie mogą teraz z głodowych emerytur związać końca z końcem a jeszcze niektórym wichura teraz uszkodziła budynki i zwyczajnie powinni otrzymać pomoc od rządu jak pomaga się patologi i alkocholikom to takim ludziom tym bardziej powinno się pomóc . Trochę empatii w społeczeństwie powinno być a nie klutnie i nienawiść bo jeden ma dużo a drugi jeszcze więcej a są tacy co żyją bardzo skromnie wierz mi .
Odpowiedz
saxon
2019-03-12 17:28:49
0 0
@GH - Szkody wyrządzone przez dziką zwierzynę ma obowiązek pokrywać koło łowieckie na którego terytorium szkoda miała miejsce . Sładka roczna płacona przez myśliwego danego koła rzadko jest mniejsza od 1500 zł , oprócz tego do danego okręgu PZŁ rocznie wpłaca ok 350 zł . Każde koło musi być ubezpieczone na wypadek szkód wyrządzonych przez dziką zwierzynę i płaci słono ... Z resztą - zgoda.
Odpowiedz
saxon
2019-03-12 17:44:25
0 0
Krzysiek12332 - nigdzie nie wspominam o biednych emerytach , czy generalnie - o przypadkach szczególnych. Dla mnie , w sytuacji gdzie po wichurze jeszcze dobrze liście , ani dachy nie opadły , pytanie co zrobi i ile da rząd - jest groteskowe . Chętnych na branie od rządu przybywa , wszystkim ostatnio nagle się należy , a później larum - podatki idą w górę !
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"144 interwencje, 85 uszkodzonych budynków. W działania zaangażowano 249 ratowników PSP i OSP"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]