8°   dziś 10°   jutro
Wtorek, 05 listopada Elżbieta, Sławomir, Dominik, Zachariasz, Balladyna

Kolejka krzesełkowa zamknięta, właściciel zatrzymany

Opublikowano 21.01.2019 10:50:00 Zaktualizowano 22.01.2019 10:46:32 pan

Poręba Wielka. Policja zatrzymała 43-letniego właściciela ośrodka w Porębie Wielkiej-Koninkach, który mimo wygaśnięciu decyzji zezwalającej na eksploatację uruchomił kolejkę krzesełkową.

W sobotę w miejscowości Poręba Wielka w gminie Niedźwiedź funkcjonariusze z Komisariatu Policji w Mszanie Dolnej w ramach prowadzonego postępowania przygotowawczego ujawnili, iż właściciel kolejny raz dopuścił do użytkowania krzesełkową kolej linową, pomimo decyzji Transportowego Dozoru Technicznego o wygaśnięciu decyzji zezwalającej na eksploatację urządzenia.

W związku z powyższym policjanci zatrzymali 43-letniego właściciela kolejki. Mężczyzna zostanie doprowadzony do Prokuratury Rejonowej w Limanowej.

- Odpowie za naruszenie Ustawy o dozorze technicznym oraz za narażenie na bezpośrednie niebezpieczeństwo utraty życia albo ciężkiego uszczerbku na zdrowiu osób korzystających z tegoż wyciągu - mówi mł. asp. Jolanta Mól z Komendy Powiatowej Policji w Limanowej.

Zobacz również:

Na stronie internetowej ośrodka narciarskiego zamieszczono informację o trwającej "przerwie technicznej". 

W czerwcu ubiegłego roku, bo drobnym wypadku, kolejką w Koninkach zainteresował się Transportowy Dozór Techniczny. Inspektorzy uznali wtedy, że kolejka powinna zostać zamknięta, ale tak się nie stało. Dwa miesiące później po zawiadomieniu turysty przeprowadzono drugą kontrolę. TDT wydał kolejną negatywną opinię, mimo to kolejka nadal działała.

(Fot. Oficjalny profil FB stoku w Koninkach, który wczoraj poinformował w ten sposób narciarzy o zamknięciu wyciągu)

Komentarze (32)

Jaworina
2019-01-21 11:05:10
9 6
W naszej ukochanej Najjaśniejszej prawie wszyscy mają prawo za przeproszeniem w rzyc....i. A to dlatego że go nikt nie egzekwuje oraz że jet na to przyzwolenie społeczne. I tak bedzie do momentu wykończenia naszej planety, zatruia wszystkich zasobów wodnych, itd....itp.... co się komu spodoba. A to bimbanie z prawa widoczne jest SZCZEGÓLNIE w obszarach ochrony środowiska. I jest taki schemat: zatruć, zniszczyć, aniwczyścić WSZYSTKO dookoła - byle się NACHAPAĆ. To boli, ale cały czas podcinamy gałąź na której siedzimy.
Odpowiedz
pacho
2019-01-21 11:08:47
1 6
szkoda miejsca.....
Odpowiedz
podlesiok
2019-01-21 11:12:29
5 15
Szkoda,bo ładna trasa,a i kolej historyczna ale wymagająca trochę od użytkowników,podejrzewam ze jak zwykle w takich sprawach górę wzięło asekuranctwo urzędników KDT a nie faktyczny stan techniczny kolei,ale takie mamy czasy że jak oferma wywali się na chodniku to zaraz dochodzenie ze może nie przezzwykłe gapiostwo ale na pewno ktoś złe odśnieżył czy posypał.
Odpowiedz
piotrek22
2019-01-21 11:40:06
1 15
Każdy z komentujących powyżej ma wiele racji, ale pomijamy największy problem i kłopot zarazem tego cudownego miejsca- GPN !!! To przepisy dotyczące parków narodowych "podcinają gałąź" temu i wielu innym miejscom w Polsce. Gdyby nie durne czasem i bezsensowne obwarowania, Koninki byłyby dziś miejscem najchętniej odwiedzanym w Małopolsce. Mają potencjał i historię za sobą. No ale polscy urzędnicy niejednej inicjatywie ukręcili łeb. Koninkom tez chyba dadzą radę - oświetlenie, kanapa na min. 4 os, naśnieżanie i wiele innych, koniecznych kwestii, wciąż natrafiało i natrafia na NIE! Wielka szkoda!
Odpowiedz
Wfra
2019-01-21 12:28:33
1 3
No to zostają nasze wyciągi z okolic Limowej .Wczoraj super warunki i brak kolejek na Łysej Górze:):)
Pozdrawiam
p.s.
Rosół z jagnięciny w restauracji na górnej stacji nie do przebicia. Reszta zresztą też!!
Odpowiedz
Wfra
2019-01-21 12:29:27
0 2
Łuuuupss sorry literówka!!
Limanowej
pozdrawiam
Odpowiedz
kris500
2019-01-21 12:53:13
1 5
Zgadzam się z piotrkiem22. Takie miejsce już dawno powinno zostać zmodernizowane a turyści płynęliby szerokim strumieniem co przełożyłoby się na rozwój regionu. Szkoda że marnuje się taki potencjał tego pięknego miejsca.
Odpowiedz
Duud
2019-01-21 13:08:34
0 8
Jazda na nartach nie polega na tym żeby szybko i wygodnie wjechać w górę na krzesełku. Koniki były najlepsze właśnie dlatego że nie wywoziły wiele osób i zjazd był przyjemnością. Wstawienie tam czegokolwiek szerszego niż "dwójka" było by dramatem. Choć najlepiej było by przeprowadzić niezbędne modernizacje zwiększające bezpieczeństwo i nic poza tym tak żeby utrzymać klimat miejsca. Każdy kto szuka szybkiej szerokiej kanapy może pojechać do Kasiny i potem udawać że jedzie na nartach przeciskając się przez tłum ludzi.
Odpowiedz
zyx
2019-01-21 13:15:00
1 5
Szkoda miejsca bo ładnie tam.
Odpowiedz
piotrek22
2019-01-21 13:34:00
0 6
@Duud, masz rację, niechby była chociaż powstała tam "dwójka", jak na starej kolejce w Kluszkowcach, ale wtedy koniecznym jest reaktywacja funkcjonujących kiedyś orczyków/talerzyków na samym Tobołowie i ich wzajemna komunikacja. Marzeniem byłaby infrastruktura wokół nich (co na to GPN????) Wtedy wjeżdżamy krzesełkową na górę i jesli chcemy, zjeżdżamy w dół główną trasą, ale możemy pozostać na Tobołowie i tam rozkoszować się jazdą i widokami. A jęśli powstałyby tam trasy do biegania, spacerowania...(co na to znów GPN????) A po powrocie! Ciepłe baseny, kuligi, ogniska....co pomarzyć nie wolno? Może kiedyś tak będzie?
Odpowiedz
34607szczawa
2019-01-21 14:09:48
0 2
GPN jest jakby przeciwko rozwojowi turystyki?
Odpowiedz
Poludnie
2019-01-21 14:15:28
0 6
Bezpieczeństwo ponad wszystko, ale i nie brakowało takich co non stop podkładali kłody właścicielowi....Wielka szkoda, smutek że powoli to wszystko co dobre umiera :((((((((
Odpowiedz
piotrek22
2019-01-21 14:27:30
0 8
Trzeba przypomnieć, jak Józek bezinteresownie udostępniał krzesełko dzieciakom z klubów biegających na nartach, jak robił trasy po stokówkach, organizował spartakiady KSM dla młodzieży z całej Polski. Zarabiał na tym? To gość z pasją i pieniędzmi, które chciał tu zainwestować, ale u nas litera prawa nade wszystko! Nawet, jeśli to prawo jest bezduszne, bezsensowne. Trzeba było mobilizacji wszystkich, bo wszyscy mieliby z tego pożytek, wymierny, liczony w złotówkach. A tak? Po co tam teraz jechać?
Odpowiedz
zabawny
2019-01-21 17:31:00
2 1
Dobrze że tak groźnego osobnika doprowadzono do Prokurator-a . :)))
Odpowiedz
mati83
2019-01-21 18:49:44
2 1
Za to jest 10 lat pozbawienia wolności za niebezpieczeństwo i nadzór nad kolejką linową katastrofa lotu lądowym odpowie paragraf 128 za przestępstwa w nas w narciarstwie kolejce linowej długie lata posiedzi za ten czyn nie stosował się do przepisów technicznych ruchu linowych
Odpowiedz
Maja20
2019-01-21 19:03:01
3 1
Przerwa techniczna?
Mamy zimę, snieg, mróz... a tu noc w areszcie i pieniędzy brak.
Odpowiedz
Kano
2019-01-21 21:15:52
0 6
Co się dzieje z tą gminą?
Odpowiedz
dna
2019-01-21 22:09:44
0 3
Obawiam się, że ta kolejka będzie istnieć w obecnej formie albo nie będzie jej wcale. GPN raczej nie zgodzi się na modernizację, a dodatkowo postawienie tam czteroosobowej kolei wymagałoby poszerzenia stoku co w ogóle nie wchodzi w rachubę! Postawienie kolejki dwuosobowej wydaje się optymalnym rozwiązaniem ale czy jest ono uzasadnione ekonomicznie? Raczej wątpię.... Niestety na naszych oczach umiera wyciąg na Tobołów, a wraz z nim Gmina Niedźwiedź bo kto tam jeszcze będzie chciał przyjechać jeśli nie mają do zaoferowania nic turystom?! Obawiam się, że cisza i spokój to w obecnych czasach zbyt mało...
Odpowiedz
untenberg
2019-01-21 22:32:49
2 8
...i trzeba tak faceta "urąbać", żeby już nie powstał. Zamiast pomóc, dać dotację na rozwój firmy, na modernizacje. Toż to przy takim przedsiębiorcy inni mieli okazję zarobić. Począwszy od kiełbasek,, obiadków, noclegowni, czy nawet lokalnej Żabki czy Biedronki, w której ludzie zostawialiby grosz. To logiczne...a tak....to trzeba do Austrii, Norwegii, Irlandiii itp pakowac walizki....
Odpowiedz
kajzer
2019-01-22 00:28:22
1 5
Już od paru lat próbowano "pozbyć się" wyciągów w Koninkach, najpierw brak zezwoleń na jakąkolwiek modernizację a potem afery i donosy jak próbowano coś zmienić. Myślę że to też jest częściowo zasługa zarządu GPN (z którym miałem kiedyś do czynienia), który jest oporny na wszystko i gotów bronić każdego źdźbła trawy. Teraz do Koninek w zimie mało kto będzie przyjeżdżał, głównie miastowi żeby pod lasem psy wyrzucić. Ładna promocja regionu.
Odpowiedz
Certyfikat
2019-01-22 01:30:30
1 2
Niestety pozostaje tylko sprawę nagłośnić i przedstawić w którejś z telewizji. Tutaj powinna być zdecydowana relacja Wójta!!!
Odpowiedz
piotrek22
2019-01-22 08:17:36
0 4
@Certyfikat, słusznie napisałeś, że w tej sprawie powinien zareagować wójt gm. Niedźwiedź. Zaglądnąłem na stronę gminy i co tam widzę? Wciąż "aktualne" zaproszenie na mszę w intencji śp. P.Adamowicza (była odprawiona w sobotę w MD) a o sytuacji w Koninkach (zdarzyła się w niedzielę) ani mru, mru. Myślę sobie że pan wójt musi treść i sposób reakcji na to wydarzenie skonsultować "wyżej", z pewnym ważnym człowiekiem, jak zawsze. No bo taka wypowiedź ad hoc, od serca mogłaby przynieść starty. Wierzyć się nie chce, że jedyna atrakcja tej gminy zwisa i powiewa jej władzom. Trudno to pojąć
Odpowiedz
Ratownik
2019-01-22 08:23:38
2 2
Uwielbiam te emocjonalne reakcje czerni. Jakby runęły krzesełka i zginęło np. dziecko jaki byłby wrzask: Gdzie była Policja!? Gdzie było TDT?! A tak mamy płacz nad biednym właścicielem
Odpowiedz
Certyfikat
2019-01-22 08:48:11
0 1
@Piotrek22 Oczysiście. Od czegoś w końcu jest. A jak to nie pomoże, to trzeba działać wyżej.
@Ratownik Co Pan w ogóle pisze.... Już od dawna krążą plotki o tym, komu to miejsce przeszkadza i kto chce się pozbyć P. Paska. Tutaj to nie jest kwestia niesprawnej kolejki, tylko wg tego, co mi wiadomo braku możliwości (blokowania) jej remontu. Natomiast Wójtowi się dziwię.... bo zamiast ładować olbrzymie pieniądze w mocno podejrzaną baleologie tutaj, gdzie Gmina nie dokładada żadnych pieniędzy, a są turyści, mogą być na tym wymierne zyski nie ma żadnej reakcji... Wstyd, wstyd i jeszcze raz wstyd i naprawdę mam nadzieję, że przyjedzie jakaś tv i zrobi obszerny materiał na temat Stacji w Koninkach i Domu Wczasów Dziecięcych w Porębie, który też przez podejrzane inwestycje był swojego czasu zagrożony.
Odpowiedz
factis
2019-01-22 08:53:29
2 3
Zgadzam się z @Ratownik ludzie nie mający zielonego pojęcia o sprawie chcieliby wynieść na ołtarze zarządcę wyciągu, a nie zdają sobie sprawy z zagrożeń dla życia i zdrowia jakie tam istniały. Raz na jakiś czas się zdarzy, ze sluzby zareagują wcześniej i jest wszechobecne narzekanie i płacz, ze jak tak można takie super ładne miejsce atakować, a gdyby służby odpuścily i w koncu doszło do tragedii, to byłby lincz na władze samorządowe, policję, państwo i wszelkie inne instytucje. Czytając takie komentarze jak niektóre powyżej można się tylko utwierdzić, ze mentalnie tkwimy w głębokiej komunie, a do zachodu nam bardzo daleko
Odpowiedz
floop
2019-01-22 09:07:51
0 4
Szkoda, bo miejsce urokliwe i okolica piękna. Ale skoro kompetentny urząd stwierdził, że na tym wyciągu może się komuś coś stać, to taki wyciąg powinien być zatrzymany bez żadnej dyskusji. Skoro właściciel nic sobie z tego nie robi, prokurator powinien naprościć jego myślenie. Natomiast gminie powinno zależeć na tym, by to miejsce ucywilizować, wszak jest to jedyna, całkiem fajna zimowa atrakcja turystyczna w tej gminie.
Odpowiedz
konto usunięte
2019-01-22 10:34:17
0 2
@untenberg Tak właśnie zaprzepaszczono ogromną szanse, zgadzam się z Tobą w całej rozciągłości Twojego komentarza. Brak reakcji gminy jest hańbiący. W taki oto sposób wykańcza się POLSKĄ PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ. !!!
Są dotacje, ulgi dla obcych podmiotów gospodarczych, zagranicznych podmiotów, ugi, zwolnienia z podatków od 10 do 15 lat , a POLSKIEGO PRZEDSIĘBIORCĘ się dołuje. W taki oto sposób wygania się zdolnych, przedsiębiorczych Polaków do pracy za granicę.
Stańmy WSZYSCY za właścicielem tego ośrodka, napiszmy petycję w tej sprawie do lokalnych władz, ściągnijmy tutaj telewizje. Musimy wspierać polską przedsiębiorczość, jest to Naszym obowiązkiem.
Dzisiaj niszczą tego człowieka, jutro będą następni, musimy być SOLIDARNI w obronie polskiego interesu, polskiego kapitału LUDZKIEGO i ekonomicznego.
@untenberg Gratuluję otwartości umysłu i serca. ;-)
Odpowiedz
abc58
2019-01-22 11:24:58
0 2
Jeździć wyciągiem niesprawnym i nie dopuszczonym do użytku to tak samo jak przewozić dzieci niesprawnym autokarem , który nie przeszedł badań i jest niedopuszczony do użytku. . Wyciąg w zimie zarabia dużo ale w lecie musi przejść remont i wtedy trzeba część zarobionych pieniędzy włożyć i być gotowym do następnego sezonu a nie płakać w styczniu bo wyciąg niesprawny u zagraża bezpieczeństwu dzieci i ich rodzicom. Chyba ,że chcemy się cofnąć do komuny i farsę odstawiać.
Odpowiedz
konto usunięte
2019-01-22 11:38:38
1 1
@abc58 My o niebie, a Ty o chlebie. Wiadomą rzeczą jest to o czym piszesz, niemniej jednak był czas i nadal jest na uratowanie tej kolejki. Wszystko co należy zrobić to wykazać dobrą wolę i wspomóc dofinansowanie tej kolejki, być przychylnym w tym kierunku, umożliwić dotacje.
Najbardziej jest krzywdzacy fakt pobłażania , nie skazywania za przestępstwa wszelkiej grupy przekrętów, aferzystów, podczas gdy szeregowych obywateli traktuje się jak przestepcow największego kalibru.
Nie skazywania aferzystów gospoddarczych, którzy dzialają przeciwko i na szkodę polskiego interesu, obywatel;i RP okradanych w tych aferach.
To taki stan rzeczy doprowadza do ZUBOŻENIA Polaków plus antypolska polityka w stosunku do polskich przedsiębiorcow, tj. dyskryminacja tychże w stosunku do zagranicznych koncernów, podmiotów gospodarczych.

Tutaj masz wiele przykładów na tego typu PATOLOGIE., nieudolności systemu, nierowności wobec prawa , orzeczeń sądowych lub jego braku. w stosunku do poważnych nadużyć.
https://www.youtube.com/watch?v=H5sUbl81M4Q


Odpowiedz
abc58
2019-01-22 11:52:29
0 0
Wyciąg jak jest nowy i nowoczesny przynosi zyski i wtedy część dochodów się odkłada potem się remontuje a w końcu wymienia się na nowy z zarobionych dotychczas pieniędzy. Tak postępuje większość przedsiębiorców. Mój znajomy jest współwłaścicielem wyciągu i tak postępuje jak piszę. Nie narzeka na brak dochodu jest zadowolony z biznesu.
Odpowiedz
konto usunięte
2019-01-22 12:21:33
0 1
@abc58 Zaprzeczasz sam sobie, skoro wyciąg jest nowy i nowoczesny, to KTOŚ wcześniej wydał pozwolenie na jego użytkowanie, potem coś poszło nie tak ( przedsiębiorcy wiedzą jak ten system działa, mówią też o tzw. "smutnych panach" i tzw. "wziątkach". ) to może zmieniło punkt widzenia??

Widzisz @piotrek22 w swoim komenmtarzu z wczoraj z godz. 14;27:30 wyraźnie napisał, że ten człowiek był pasjonatem i charytatywnie organizował wiele zajęć.
Jak ktoś , kto zainwestował ogromne pieniądze w ten interes mógł sobie pozwolić na odkładanie pieniędzy , skoro musiał płacić na bieżaco wszystkie daniny płynące z tytułu prowadzenio działalności???
Co on miał modernizować, skoro jak piszesz wszystko jest nowe, nowoczesne???

Zastanów się, prosze. Ponadto może wziął pożyczkę i musiał ją spłacać wraz z tymi wspomnianymi daninami??
Wiesz coś w tym temacie???

Odpowiedz
pacho
2019-01-22 12:47:54
0 0
@abc wydaje sie ze biznes w tym wypadku nie idzie najlepiej, o ile dobrze rozumiem właściciel wyciągu w Konikach jest tez właścicielem wyciągu na Magurze (która obecnie ma duze trudnosci)
https://gazetakrakowska.pl/narciarze-rozgoryczeni-bo-stok-w-magurze-malastowskiej-wciaz-zamkniety/ar/13816841
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Kolejka krzesełkowa zamknięta, właściciel zatrzymany"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]