8°   dziś 10°   jutro
Wtorek, 05 listopada Elżbieta, Sławomir, Dominik, Zachariasz, Balladyna

Kompletnie pijani rodzice opiekowali się 3-latką

Opublikowano 26.02.2016 06:26:22 Zaktualizowano 04.09.2018 19:15:00 top

Wysokie. Wczoraj kompletnie pijani rodzice opiekowali się 3-letnią dziewczynką. Teraz może grozić im kara nawet do 3 lat pozbawienia wolności.

- Wczoraj około godziny 16. w Wysokiem, policjanci udzielali asysty kurator rodzinnej przy Sądzie Rejonowym w Limanowej, która będąc z wizytą u jednej 
z rodzin stwierdziła, że rodzice 3-letniej dziewczynki sprawują nad nią opiekę będąc pod działaniem alkoholu - mówi Stanisław Piegza, rzecznik KPP w Limanowej.
Policjanci zbadali stan trzeźwości 31-latków i niestety okazało się, że obydwoje są mocno nietrzeźwi – ojciec dziecka 3,3 promila alkoholu, matka - 3 promile.
- Na miejscu była załoga karetki pogotowia, której lekarz zbadał dziewczynkę. Na szczęście stan zdrowia dziecka był bez uwag – przekazano je pod opiekę krewnej - mówi rzecznik policji. - Rodzicami zaopiekowali się znajomi.
Czynności prowadzą policjanci z Komendy Powiatowej Policji w Limanowej.
Za narażenie na niebezpieczeństwo utraty życia lub ciężkiego uszczerbku na zdrowiu może grozić kara do 3 lat pozbawienia wolności.
Zobacz również:

Komentarze (17)

edi60
2016-02-26 09:58:42
4 1
rozumiem nadgorliwość sasiadow ze doniosli gdzie trzeba na tych rodzicow ,ale czy nikomu w zyciu się niezdarzylo się sprawując opieke nad dziecmi wtym czasie cos wypic ,przecież sa imieniny ,urodziny czy tez inne uroczystości rodzinne i nic się takiego niedzialo żadna krzywda się dzieciom nie działa , ale złośliwi sąsiedzie wykorzystają kazda okazje żeby się zemscic na sąsiadach w tzw dobra dziecka .Jak sa tacy dobrzy i lezy im dobro dzieci to zamiast dzwonic na policje czy gdzies indziej to powinni zaopiekować się takim dzieckiem na czas niedyspozycji rodzicow i wziazc takie dzieci do siebie , a tak to jeszcze mogą pogorszyć los takiego dziecka bo dziś sady sa szybkie i mogą odebrać prawa rodzicielskie takim rodzicom i biedne dziecko pojdzie do calkiem obcych ludzi do rodziny zastępczej i tu dopiero zrobia krzywdę takiemu dziecku .Owszem jestem za tym żeby sąsiedzi byli zainteresowani losem dzieci ale w nie tak drastyczny sposób ,przecież można inaczej pomoz takiemu dziecku
Odpowiedz
jareek
2016-02-26 10:15:52
1 1
edi60 skoro był tam kurator to coś musiało być na rzeczy
Odpowiedz
edi60
2016-02-26 10:30:52
2 0
@jareek i tu możesz się mylic bo zgłoszenie było jeszcze wciągu godz pracy kuratora rodzinnego to wtym przypadku mogl być z racji swojej pracy , niebyly to godziny nocne
Odpowiedz
Karolinakp1987
2016-02-26 10:35:57
0 2
Imieniny,urodziny swoją drogą, ale po dwóch piwach czy kieliszku to 3,3 promila nie nabija
Odpowiedz
Cooba000
2016-02-26 10:39:05
1 2
edi60 - moim rodzicom się nie zdarzyło.

I doczytaj definicję słowa 'nadgorliwość'.

Rozumiesz pojęcie 'kompletnie pijani'?
Policjanci zbadali stan trzeźwości 31-latków i niestety okazało się, że obydwoje są mocno nietrzeźwi – ojciec dziecka 3,3 promila alkoholu, matka - 3 promile.

Człowieku, jaka zemsta sąsiadów? Jak cię tak czytam, to próbujesz udawać wielki autorytet. Ok, czasami faktycznie potrafisz zachować zimną głowę i ładnie się wypowiedzieć, ale czasami pieprzysz taki głupoty, że głowa mała.

W moim sąsiedztwie jest tylko jedna rodzina, która wychowuje dzieci po pijaku i co do której mam pewność, że tak jest. Ojciec tej rodziny nosi niebieski mundur. Ale to norma tam, bo jego ojciec pił i jego brat też pije.

'...to zamiast dzwonic na policje czy gdzies indziej to powinni zaopiekować się takim dzieckiem na czas niedyspozycji rodzicow i wziazc takie dzieci do siebie ...
Ja piertolę, Edi, chłopie, czyżbyś pisał z własnego doświadczenia? Bo tracę resztki szacunku dla ciebie.

'Owszem jestem za tym żeby sąsiedzi byli zainteresowani losem dzieci ale w nie tak drastyczny sposób '

Ja wiem, że niektórzy rodzice ubzdurali sobie, że ich dzieci to ich własność. Nic bardziej mylnego. Ani prawo, ani zdroworozsądkowo etyka temu przeczy.
Prawo można sobie samemu sprawdzić, gdzie jest wiele przepisów dających do zrozumienia, iż sprawują jedynie oni nad dziećmi opiekę na zasadzie pokrewieństwa.
A etyka? Czy człowiek jest niewolnikiem? Nie, a więc nie może być czyjąś własnością.
Odpowiedz
CUDNA
2016-02-26 10:39:39
0 4
Jadąc na imprezkę samochodem jedno z małżeństwa nie pije. Taka sama zasada obowiązuje przy małych pociechach - zachowanie rodziców-promil-owców dobitnie wskazuje że nie dorośli do .......
Odpowiedz
edi60
2016-02-26 11:11:01
2 1
@Cooba000 to co widze ze popierasz większe zlo niż mniejsze dobro z całym szacunkiem jakim ciebie darze wczuj się teraz w 3 letnie dziecko które może zostać odebrane rodzicom co takie dziecko będzie przezywalo ,to miałem namysli i nie wszędzie wystepuja drastyczne przypadki w rodzinach i ze zanim gdziekolwiek zainterweniujemy to trzeba wziazc i się zastanowić co będzie lepsze ale dla dziecka , czy po prostu wziazc takie dziecko na pare godzin do siebie na czas niedyspozycji rodzicow niż od razu dzwonic do odpowiednich instytucji wtakich sprawach
Odpowiedz
Cooba000
2016-02-26 11:30:31
1 2
Kim jesteś, aby oceniać, że jest to większe zło?

Naprawdę uważasz, że normalne dziecko chce się wychowywać w rodzinie alkoholików? Powiedz, kim jesteś dla tej rodziny?

Wczoraj w Ukrytej Prawdzie był odcinek o bitej rodzinie. Ja wiem, że będziecie się śmiać z tego serialu, ale to są historie z życia wzięte. Żaden normalny człowiek nie chce żyć w rodzinie alkoholików czy bokserów.

Zresztą można poczytać relacje dorosłych osób wychowanych w taki domach i to jak im to zniszczyło życie. Więc, co jest większym złem? Jak można tłumaczyć takie coś. Są normalne rodziny, które tak nie robią, więc się nie da a wg Ediego to normalne i może się to zdarzać. Nie jesteś dla mnie partnerem do rozmowy.

Zastanów się, co będzie lepsze dla takiej rodziny. Ukaranie ich złego zachowania i szansa do refleksji, czy przymykanie oka i czekanie na tragedię.
Jeśli oboje rodzice mają po 3 promile i pod opieką 3-letnie dziecko, to już jest drastyczna sytuacja.

Nie chce podawać skrajnych przypadków Jakuba Błaszczykowskiego czy Pawła Zarzecznego, gdzie odizolowanie od ojców dało im lepsze życie i nie zmarnowali się.
Sąsiedzi zrobili dobrą robotę. Ja na miejscu rodziców dzieci podziękowałbym im. Podziękowałbym, że oni zadbali o moje dzieci, kiedy ja byłem pijany. Jakbym wytrzeźwiał, to na pewno bym doszedł do wniosku, że w takiej sytuacji mogła stać się tragedia, a oni uratowali moje dzieci. Ordery dla sąsiadów, że nie bali się reagować i społecznego linczu, który niejako się odbywa.
Robią dobrze, a jeszcze ludzie ich osądzają od czci i wiary.
Odpowiedz
edi60
2016-02-26 11:46:47
3 2
@Cooba000 a skad wiesz ze wtym przypadku ta rodzina jest uzalezniona od alkoholu czy po prostu to pierwszy raz się zdarzylo aczkolwiek już dziecko ma 3 latka tu ciebie trochę delikatnie skrytykuje bowiem już trochę żyjesz na tej ziemi a wypowiadasz się jak dziecko małe = niekazda rzecz co się swieci złotem jest =
taksamo i wtakich przypadkach jest ze nie każdy człowiek alkoholikiem jest co raz na jakiś czas sobie wypije , wiec nie wrzucaj wszystkich ludzi do jednego worka bo bys musiala wszystkich nawet swoich rodzicow do tego worka wrzucić bo nieuwierze ze nigdy w zyciu twoi rodzice nic nie wypili
Odpowiedz
edi60
2016-02-26 11:58:48
2 1
@Cooba000 punktuje ciebie dlatego ze dobrze mówisz i myślisz ale twoje spostrzeżenia i masz racje ale tylko w tych skrajnych sporadycznych przypadkach jakie się zdarzają ,ale nie dotyczach wszystkich rodzin gdzie przy uroczystościach rodzinnych pojawia się alkohol [[ i ja takie przypadki mam namysli gdzie w normalnych rodzinach mogą się zdarzyć i zdarzają się i wlasnie to nie jest i nie może być powodem takich drastycznych interwencji z udzialem policji kuratora }} bo gdy nadgminnie jest nadużywany alkohol w rodzinach to zgadzam się z tym ze my sąsiedzi powinnismy interweniowiac dla dobra tych dzieci
Odpowiedz
hcfm
2016-02-26 12:20:10
1 2
W moim towarzystwie nie spotkałem się jeszcze z sytuacja żeby dwoje rodziców piło na jednej imprezie zawsze było dzisiaj pije stary ja się zajmuję dziećmi różnie bywa ale jedna osoba,jeden rodzic powinien trzymać fason.Przeważnie to kobiety nie piją,aleee? normalny facet powinien podkulić ogon i zająć się dziećmi BABOM też się coś należy
Odpowiedz
hcfm
2016-02-26 12:26:06
1 1
I w tej sytuacji nie musi to być patologia wystarczy że żona powiedziała DOŚĆ walisz ty wale ja zobaczymy jak się Qrwa będziesz czuł jak jutro nie będzie obiadu bo będeę miała kaca tak jak ty co drugi dzień. No i sprawa się rypła
Odpowiedz
34607szczawa
2016-02-26 17:10:17
0 3
Edi60 cos wypic? 3.3 i 3 promile i miec male dziecko?
Brak słów.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-02-26 19:07:51
0 1
Cooba000 napisałeś:
'W moim sąsiedztwie jest tylko jedna rodzina, która wychowuje dzieci po pijaku i co do której mam pewność, że tak jest. Ojciec tej rodziny nosi niebieski mundur. Ale to norma tam, bo jego ojciec pił i jego brat też pije.'


Coobo000 szanuje Cię ,ale żal czytać takie wpisy ...jak można napisać coś tak kategorycznego i stereotypowego?Trzeba mieć bardzo ograniczony umysl.
Znam masę ludzi ,których ojciec nadużywał alkoholu i oni nawet go nie tykają -mało tego są wyjątkowo porządnymi i dobrymi ludzmi.
Odpowiedz
RAGTIME
2016-02-26 20:29:25
0 1
Czytajac tytuł bylem pewny, ze to w Mszanie D. Ludzie opamietajcie sie, nie pijcie tyle post jest.Pozdrawiam trzezwych.
Odpowiedz
arosiek87
2016-02-26 21:05:20
0 0
edi60 Kurde, 3 promile!!!!!!!!!!!
Odpowiedz
Cooba000
2016-07-04 17:13:08
0 0
wege - żal czytać twój poziom myślenia.

Napisz mi, co dokładnie żałosnego napisałem? Bo sam chyba nie wiesz, o co ci chodzi.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Kompletnie pijani rodzice opiekowali się 3-latką"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]