8°   dziś 10°   jutro
Wtorek, 05 listopada Elżbieta, Sławomir, Dominik, Zachariasz, Balladyna

Korki powodem rozmów

Opublikowano 11.01.2011 08:27:12 Zaktualizowano 05.09.2018 12:03:15 top

Limanowa. W czwartek przedstawiciele GDDKiA, policji i samorządowcy będą zastanawiać się jak rozwiązać problem nowych korków w Limanowej spowodowanych przez sklep biedronka.

Przypomnijmy, że w minioną środę otwarto nowy sklep biedronka przy ulicy Piłsudskiego w Limanowej. Otwarcie spowodowało wielkie korki w mieście, gdyż kierowcy tamowali ruch w momencie, gdy chcieli wjechać na  parking pod sklepem. Wielu z nich po prostu zatrzymywało się na ulicy Piłsudskiego czekając, aż zwolni się jakieś miejsce parkingowe. W ten sposób Limanowa została zakorkowana o różnych porach w środę, piątek i sobotę.

Drogowcy tą sytuacją są zaskoczeni. Tłumaczą ją głównie tym, iż sklep jest nowy.

- 13 stycznia obędzie się spotkanie naszych przedstawicieli z policjantami i samorządowcami z Limanowej – informuje Magdalena Chacaga, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. – Decyzję czy parking o tej liczbie miejsc dla takiego sklepu jest wystarczający podejmuje starostwo, my możemy tam jedynie zmienić organizację ruchu poprzez zmianę oznakowania poziomego i pionowego.

Jak dodaje rzecznik, pracownik GDDKiA zauważył, że pod sklep wjeżdżają z dostawą tiry, które w trakcie manewrowania utrudniają tam ruch. – Szerokość wjazdu pod sklep to 6 metrów i nie jest ona wystarczająca dla tirów, które tam wjeżdżać nie powinny – mówi rzecznik. – To jest jednak kwestia przestrzegania przepisów przez właścicieli biznesu.

Niestety nie udało się nam dowiedzieć, dlaczego centrum handlowe przy ulicy Krakowskiej musiało wykonać dodatkowy pas do prawoskrętu i postawiono tam zakazy lewoskrętu. Być może uda się uzyskać odpowiedź na te pytania w czwartek.
Zobacz również:

Komentarze (51)

toma
2011-01-11 08:37:31
0 0
TOP Bedzie tam i napewno Twój ulubieniec ze Starostwa w czarnym kapeluszu to porobisz mu znów duzo fotek
Odpowiedz
konto usunięte
2011-01-11 08:45:45
0 0
Co zrobić? Nakręcić druga cześć filmu 'Job - ostatnia szara komórka' jest tam taka scena ze stonką ... należy ją powtórzyć w Limanowej... i po sprawie :)
Odpowiedz
limonovion
2011-01-11 08:51:07
0 0
Samorządowcy może znajdą jakiś korkociag i odkorkują naszą 'limanowską obwodnicę' ...oby nie brali tylko do reki korkociągu od szampana... bo tutaj za wiele nie pomoże , natomiast przy stole przy którym zasiądą to taki korkociąg może im zapewne pomóc 'rozładować' jescze nie napoczete butelki... A tak całkiem serio to kiedy zaczynają obwodnicę Limanowej budować? ..przecięcia wstęgi na półmetku roboty i poświęcenia dawno w Limanowej nie było przecie...
Odpowiedz
lucyjka1982
2011-01-11 08:57:21
0 0
TOP - kto jest organizatorem tego spotkania? GDDKiA, drogowcy, samorządowcy...hmmm a czy przypadkiem ktoś tu nie zapomniał o Posłach Ziemi Limanowskiej, których mamy aż 3??? potem będzie wielki szum i gadanie jak to Posłowie nic nie robią, a tymczasem nie daje się im szansy na dogłębne poznanie problemu!
Odpowiedz
ghostface
2011-01-11 08:57:22
0 0
Przedstawiciele GDDKiA, policji i samorządowcy rychło w czas zaczęli się nad tym zastanawiać...
Odpowiedz
konto usunięte
2011-01-11 08:59:34
0 0
Co z tego, ze sie spotkaja, podebatuja, wypija, dobrze zjedza, a znajac zycie problemu i tak nie rozwiaza! Zalosne ta cala sprawa...
Odpowiedz
happyboy
2011-01-11 09:11:27
0 0

@lucyjka1982 poslowie maja w ... zakupow w Biedronce nie robia, w korku tez pewnie nie stoja...

Odpowiedz
poplo
2011-01-11 10:00:29
0 0
bearchen-masz rację
Odpowiedz
tomasz1974
2011-01-11 10:07:33
0 0
Czytajcie ze zrozumieniem. '... Wielu z nich po prostu zatrzymywało się na ulicy Piłsudskiego czekając, aż zwolni się jakieś miejsce parkingowe. W ten sposób Limanowa została zakorkowana o różnych porach w środę, piątek i sobotę. ...' I kto tu jest winny ? Jakoś tiry nie blokują Biedronki w kinie , w Centrum na kopernika tez niewidac korków. Korki robią sami kierowcy z okolicznych wiosek , którzy za szczyt marzen stawiają sobie wjechać do Biedronki samochodem przed kase!
Odpowiedz
jelon
2011-01-11 10:10:02
0 0
to bardzo proste na ulicy Piłsudskiego wstawić znak zakaz zatrzymywania sie i po problemie postawić polcję obok szpitala bo itak nie mają co robic oni będą wypisywać mandat za mandatem i dwa problemy z głowy :)
Odpowiedz
Mateo
2011-01-11 10:33:58
0 0
rondo zbudować!
Odpowiedz
Julek
2011-01-11 11:18:18
0 0
Obniżyć ceny u konkurencji i apetyt na biedronkę minie.
Odpowiedz
konto usunięte
2011-01-11 12:04:52
0 0
No tak...Mądry Polak po szkodzie, zamiast zapobiegac, będą leczyc.... dlaczego nie pomysleli o 'prawdopodobnym' utrudnieniu ruchu na ulicy Piłsudskiego przed rozpoczęciem budowy, lub w trakcie ?
Odpowiedz
Ifo
2011-01-11 12:07:52
0 0
w bardzo prosty sposób, trzeba zrobić osobne pasy dla tych którzy skręcają do biedrony, oraz dla tych którzy jada w stronę Limanowej. Zlikwidować częściowo tam parking i bd, gorzej z tymi którzy jada do biedrony z lim, bo tam to już jest problem musiałby być zlikwidowany chodnik ^^ a na taki układ nikt nie pójdzie. A i zapomniałabym pociągnąć za dupę kogoś kto dał zezwolenia !!
Odpowiedz
glgthc
2011-01-11 12:07:55
0 0
tomasz1974 zgadzam sie!!....
Odpowiedz
Bimbas
2011-01-11 12:22:47
0 0
To nie ma napojów wyskokowych z biedronki :)) ... bo jak są to jeden z naszych wszechwładnych 'wszystko-otweralskich' posłów na pewno tam wpadnie wieczorkiem .. nie mylić z kopalnią węgla ... bo to w impulsie
Odpowiedz
mogielica
2011-01-11 12:36:14
0 0
Najbardziej śmieszy mnie to że Tiry nie powinny tam wjeżdżać haha to się pytam jak zostanie tam dostarczony towar? Biedra wozi tylko Tirami, nie mają dostawczaków… Hej…
Odpowiedz
zibim
2011-01-11 12:36:50
0 0
Sprawa wjazdu do tego marketu była poruszana jeszcze przed wydaniem pozwolenia na budowę była wizja lokalna lecz urzędnicy GDDKiA z Krakowa z problemem usytuowania wjazdu i o ilości i rodzajach samochodów byli dokładnie poinformowani,ale siła wyższa i jest zgoda na wjazd - KTO ZA TYM STOI ?????
Odpowiedz
gaga14
2011-01-11 12:49:16
0 0
wczoraj jechałam Piłsudskiego o 16 i 18 i ruch był płynny
Odpowiedz
bubu2134
2011-01-11 13:07:38
0 0
Jestem za wolnymi datkami dla żony i jego dzieci.Podajcie jakieś konto.
Odpowiedz
hacel
2011-01-11 16:07:13
0 0
Droga krajowa nr 28 to jest paranoja dróg. Jak można nią jeździć skoro nie można nawet porządnie przejść. Korki w Limanowej to dopiero będą .Przejazd będzie trwał i trwał.A gospodarze będą debatować i debatować . Przecież nawieżcnia się sypie jak kurtyzana
Odpowiedz
JAN
2011-01-11 16:26:01
0 0
Nie rozumię jak to na parking 'pod sklep' i TIRy podjeżdżaja 'pod sklep' tam nie ma podziemnych parkingów ani też magazynów , a szkoda, wielka szkoda.
Odpowiedz
JAN
2011-01-11 16:29:37
0 0
A czy tu 'powiatowy nadzór budowlany' czyli policja budowlana nie miała nic do powiedzenia ?A może coś 'przeoczyli' ?
Odpowiedz
JAN
2011-01-11 16:32:05
0 0
Na ul.Piłsudskiego było źle, jest fatalnie , a bedzie jeszcze gorzej, bo najprawdopodobniej na wiosę nie będzie zupełnie przejezdna, a Ci z GDDKiA tylko licza i licza najczęściej w niedziele wieczorkiem.
Odpowiedz
hacel
2011-01-11 16:52:56
0 0
Jeżdzę wszędzie po Polsce ale takiej drogi krajowej to chyba nie ma nigdzie. Co 10m zjazd do domu niewiem kogo, albo przepust albo siuranie. Przepraszam ta droga to powinna być pewnie osiedlowaalbo polna.
Odpowiedz
hacel
2011-01-11 16:55:56
0 0
Acha ten sklep biendronka z kordłą to chyba ktoś wystawił za duże pieniądze i za duże przyzwolenie.
Odpowiedz
thedarklord
2011-01-11 17:13:29
0 0
w innym mieście robią blokade drogi i to skutkuje a władza śpi spokojnie kto wział w łape
Odpowiedz
konto usunięte
2011-01-11 17:14:05
0 0
nie było uroczystego otwarcia, nikt nie wskoczył do Bidronki w garniturze to macie tego skutki.
Odpowiedz
gerar
2011-01-11 17:16:50
0 0
TERAZ TO ZA BARDZO NIE MA O CZYM ROZMAWIAĆ. INWESTYCJA WYKONANA ,ZGODĘ DOSTALI TO TERAZ MOGĄ WSZYSCY SAMORZĄDOWCY SIECI BIEDRONKA NASKOCZYĆ NA KRAWĘŻNIK PRZY ICH PARKINGU. A JAK BĘDĄ ZA BARDZO NASKAKIWAĆ TO POZEW DO SĄDU DOSTANĄ BO PRZECIEŻ WSZYSTKO JEST LEGAL.
Odpowiedz
edith
2011-01-11 17:31:10
0 0
a co bedzie,kiedy do chorego lub innych powaznych przypadkow pojawi sie na tej drodze karetka pogotowia na SYGNALE??? kto za to baknie,jesli dojdzie do TRAGEDII?
Odpowiedz
gerar
2011-01-11 17:57:23
0 0
BIEDRONKA TO SIEC Z PORTUGALSKIM KAPITAŁEM. JEJ WŁAŚCICIEL JERONIMO MARTINAS MA PROSTA POLITYKĘ NAJGORSZY TOWAR ZA NAJNIŻSZĄ CENĘ.JEST ZNANY Z TEGO ZE ZAMIAST PŁACIĆ DOSTAWCĄ WYSUWA DO NICH CIĄGŁE ROSZCZENIA FINANSOWE W TEN SPOSÓB ROZŁOŻYŁ BARDZO WIELU MAŁYCH PRODUCENTÓW MIĘDZY INNYMI POLSKICH.MAMY PRZECIEŻ POLSKIE TANIE SIECI PROMUJĄCE POLSKI DOBRE PRODUKTY I TOWAR ALE BARONOM GŁUPIM NIE DA SIĘ TEGO WYTŁUMACZYĆ
Odpowiedz
Rys
2011-01-11 17:57:54
0 0
Cyt.”Drogowcy tą sytuacją są zaskoczeni. Tłumaczą ją głównie tym, iż sklep jest nowy.” . A gdyby był stary to co ?. Cyt.” Jak dodaje rzecznik, pracownik GDDKiA zauważył, że pod sklep wjeżdżają z dostawą tiry, które w trakcie manewrowania utrudniają tam ruch”. A u „Wrony” to tiry mają- czapki niewidki- tam nie torowały. Zobaczymy jak będzie po otworzeniu nowej części?. A to jest ta sama droga krajowa. Swoją drogą co dalej robią tam te tiry przy „Biedronce” na krajówce?.
Odpowiedz
jerzykiller
2011-01-11 18:00:01
0 0
czy wy czasem nie przesadzacie? limanowa to przecież nie jakiś pępek świata tylko normalne miasteczko. Gdzie w miasteczkach są sklepy? przy głównych ulicach bo na zadupie nikt nie pójdzie, a Biedronka to nie centrum handlowe żeby ludzie jechali po kilkanaście kilometrów. Był z was ktoś pod Europą w Sączu, widział co się tam dzieje w piątek albo w sobotę gdy ludzie blokują całą ulicę bo nie moga na parking wjechać? Zejdźmy na ziemię - Limanowa to prowincjonalne miasto położone wzdłuż wcale nie najważniejszej drogi krajowej z wcale nie tak wielkim ruchem i małymi tak naprawdę korkami (duże są przez kilka dni - albo przez Biedronkę albo przez ludzi wychodzących z bazyliki). Polska nie zrobi Wam obwodnicy - tak samo jak nie przywrócą ruchu kolejowego przez Limanową. Bo jest cała masa miast i miasteczek, które obwodnic potrzebują bardziej niż Limanowa. jeździe np do Krakowa i spróbujcie wyjechać na Warszawę i Kielce, jeździe do Warszawy i spróbujcie na Alei Krakowskiej jechać na Radom. Jeśli ktoś się łudzi, że oni poczekają bo limanowianie mają problem z powodu biedronki to chyba jest w błędzie. Trochę realizmu ludzie. I więcej pogody ducha, bo komentarze tutaj to jeden wielki festiwal narzekania i frustracji.
Odpowiedz
hacel
2011-01-11 18:08:59
0 0
jerzykiler ty nie jesteś człowiek wolny ty lubisz korki, chyba za bardzo.Molochy stawiać z dala od dróg ityle
Odpowiedz
slawusik
2011-01-11 18:09:35
0 0
proste killer! i c**** se usmażcie!
Odpowiedz
gerar
2011-01-11 18:17:40
0 0
TE BARANY KTÓRE TAM CHODZĄ NABIJAJĄ KASĘ OBCYM A POTEM POTRAFIĄ TYLKO BECZEĆ ŻE SA BIEDNI I DLATEGO MUSZĄ CHODZIĆ DO BIEDRONKI. NARZEKAJĄ POTEM ŻE POLSKA TO JEDNO WIELKIE BAGNO,BEZNADZIEJA,TRAGEDIA,SYF I ŻE NIE DA SIĘ TU GODNIE ŻYĆ.
Odpowiedz
jerzykiller
2011-01-11 18:20:10
0 0
rozśmieszacie mnie chłopaki - jeśli dla Was biedronka, która jest na każdym krakowskim osiedlu jest molochem to ... ja nie wiem, gdzie Wy mieszkacie.. Co do korków - potem jeszcze innym przykład - most helleński w Sączu - a co jeśli ktoś z Limanowej codziennie musi tam stać po godzinie w każdą stronę??? to są korki. wyluuuzujcie Panowie. Nikt nie lubi stać w korkach, ja także, ale realia są jakie są. (a w idealnym świecie do Krakowa i Sącza pojedziemy szybką koleją przez Piekiełko, będziemy leczeni przez gwiazdy światowej medycyny pracujące w limanowskim szpitalu na najlepszym na świecie sprzęcie, a codziennie po kolacji wypijemy kieliszek najlepszego koniaku, a na zimę przeniesiemy się do rezydencji na lazurowym wybrzeżu - czego Państwu i sobie życzę (zwłaszcza stojąc w korku na Piłsudskiego w Limanowej))
Odpowiedz
Rys
2011-01-11 18:28:14
0 0
To że tak jest tam, to nie powód do tego, aby tak samo było u nas. Do „Europy ” także nasi jeżdżą bo taniej i jest gdzie zaparkować (chociaż z w weekendy z trudem). Takie czasy są po prostu że jedziemy na zakupy głównie samochodem z dalsza, to normalność i nie tylko w Limanowej. Nie chodzi o Biedronkę, ale o rozum władz przy pozwoleniu. A ponadto bądźmy mądrzejsi bo oni już to przećwiczyli a tych Centr nie przeniosą teraz nagle w inne miejsce. Nowe powstają już mądrze umiejscowione. Aha i są dużo bardziej „prowincjonalne” miasta a już to dawno stosują i miło tam się robi zakupy.
Odpowiedz
hacel
2011-01-11 18:33:14
0 0
W związku z powyzszym zapraszam na zakuppy do silli
Odpowiedz
konto usunięte
2011-01-11 20:00:02
0 0
Jak można porównywać korki w Limanowej do korków w Krakowie czy Nowym Sączu? Porównujmy Limanową do miast o podobnej wielkości.
Odpowiedz
jerzykiller
2011-01-11 20:15:44
0 0
kaliaa - ale ja mówię o sytuacji w Polsce - krzyczymy, że brak obwodnicy to skandal na miarę Europy czy świata, a ja próbuję pokazać, że w skali całego naszego kraju to jest sprawa absolutnie minimalistyczna. Po prostu jako zacofany kraj mamy ogrom potrzeb do zaspokojenia i musimy się pogodzić z tym, że - niestety - są ważniejsi od nas. Bo jeśli rząd ma wybierać czy zbudować obwodnicę Limanowej czy dać kasę na nowy most w sączu nad Dunajcem to jak myślisz, co wybierze?? (jeśli ten obecny most się sypie i wszyscy się modlą, żeby się nie zawalił). Mnie wkurza jedno - przez lata wydano ogromne pieniądze na symulacje, projekty, wizualizacje i różne ćmoje boje - tymczasem te pieniądze trzeba było po prostu zagospodarować sensownie. I tyle. Nie zmienia to faktu, że brak obwodnicy czy prostego remontu dk28 to wina przede wszystkim naszych posłów. Bo mimo wszystkich faktów o których wyżej napisałem w tym kraju powstało dużo gorszych paradoksów (peron we Włoszczowej) więc i obwodnicę Limanowej dałoby się wywalczyć.
Odpowiedz
Maiya
2011-01-11 20:28:48
0 0
a Nowy Sącz to jest jakaś metropolia? To taka dziura jak Limanowa no może troszkę większa. A i ludzie w tym ns zadufani w sobie i nie widzący nic poza czubkiem własnego nosa.
Odpowiedz
konto usunięte
2011-01-11 20:33:08
0 0
Troszkę większa??? Z tego co mi wiadomo to NS jest 5 razy większy niż Limanowa. No, ale zgodzę się że Metropolią nie jest.
Odpowiedz
konto usunięte
2011-01-11 20:37:02
0 0
Biedronka stoi w bardzo atrakcyjnym miejscu i musimy przywyknąć do tego krajobrazu. Myślę że skupianie się na Biedronce jest niewłaściwe, przecież droga 28 to nie tylko pole kupione od Pani Dentystki dla marketu spożywczego.
Odpowiedz
forfiter
2011-01-11 21:00:34
0 0
Odnośnie porównywania L-wej do Sącza małe spostrzeżenie: w limanowskich korkach naliczycie najwyżej kilkanaście aut na rej.KN; natomiast w Sączu pojazdów na KLI jest zatrzęsienie. Co więcej-ich kierowcy b.często są źródłem nieprzewidywalnych, irracjonalnych zachowań na drodze.
Odpowiedz
CyberJunkie
2011-01-11 22:10:38
0 0
Ludzie przecież niech coraz więcej będzie takich sklepów tylko połowę ludzi co odpowiadają za drogi pozwalniać
Odpowiedz
JAN
2011-01-11 22:21:25
0 0
Jak widać najnowszy burmistrz ma wspaniałego doradcę w osobie JerzegoKillera./przez szacun z dużej litery/ale czy to wystarczy, bo jakna razie to mija połowa stycznia i o budżeciedla miasta ani widu ani słychu , a np ul.Lipowa czeka.
Odpowiedz
konto usunięte
2011-01-11 22:29:39
0 0
zastanawia mnie dlaczego autor tego tekstu nie wiem dlaczego na drodze krajowej przy sklepie o którym wspomina jest dodatkowy pas ruchu. Są przepisy, które nakazują podjęcie pewnych przedsięwzięć w pewnych sytuacjach. Trzeba tylko zapoznać się z przepisami
Odpowiedz
jerzykiller
2011-01-11 23:53:49
0 0
JANIE (z samych dużych liter) a co do Biedronki, korków czy obwodnicy ma burmistrz??? i to w dodatku nowy, rządzący od połowy grudnia?? nawet demagogia powinna mieć swoje granice. Może Bieda odpowiada także za ptasią grypę i epidemię cholery na Haiti??
Odpowiedz
hefajstos
2011-01-12 08:39:30
0 0
O jakich rozmowach wy mówicie nasze władze potrafią zamknąć drogę krajową 28 bo właśnie będzie różaniec fatimski a tak zechciał jegomość i oni teraz będą coś kombinować z biedronką gdzie byli włodarze jak podpisywano plany na budowę no chyba że to było zaraz po pierwszej wojnie światowej gdzie natężenie ruchu było ciut mniejsze ale jest rozwiązanie godziny otwarcia sklepu 22.00-05.00 i takie same godziny dla pochodów katolickich
Odpowiedz
konto usunięte
2011-01-12 09:24:26
0 0
A te dwa tiry z upadłej firmy ,które stoją na parkingu dla osobowych samochodów czekają też na decyzje z komisji w czwartek ?czy na wjazd do BIEDRONKI?
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Korki powodem rozmów"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]