8°   dziś 10°   jutro
Wtorek, 05 listopada Elżbieta, Sławomir, Dominik, Zachariasz, Balladyna

List otwarty Jana Winiewskiego do Pawła Zastrzeżyńskiego

Opublikowano 17.01.2019 06:25:00 Zaktualizowano 18.01.2019 07:50:32 pan

Publikujemy list otwarty Jana Winiewskiego, radnego Rady Miasta Limanowa, do reżysera i publicysty Pawła Zastrzeżyńskiego.

„Na wniosek Pawła Zastrzeżyńskiego Instytut Pamięci Narodowej Komisja Badani Zbrodni Przeciwko Narodowi Polskiemu przeprowadziła kwerendę na osobę w zasobach po byłych służbach PRL. Wniosek został złożony, gdyż w Limanowej powstał pomysł, aby jedno z rond drogowych nazwać imieniem ks. Jana Bukowca.”

Zdziwienie, szok, że to człowiek wywodzący się z Limanowej w ten sposób postępuje – delikatnie mówiąc... Pan, Panie Zastrzeżyński... w swoje gniazdo.

Wraz z przyjaciółmi zebrałem ponad 1400 podpisów pod wnioskiem nadania rondu w Sowlinach imienia ks. prałata Jana Bukowca. Dla nas ten człowiek jest bohaterem, wybudował kościół, zjednoczył ludzi, stworzył parafię. Wiemy, w jak trudnych czasach miały miejsce te wydarzenia. Zeby w tamtym okresie budować kościół, trzeba było załatwiać wiele trudnych spraw, czasem wprost niemożliwych. Ksiądz Jan potrafił rozmawiać z każdym, nikogo nie obrażając. Byli też tacy, którzy to perfidnie wykorzystali i nadal są ich naśladowcy.

Zobacz również:

Pański artykuł nie ma ładu ani składu. Jak można porównać czasy stalinowskie w których żołnierze wyklęci płacili za Polskę najwyższą cenę, do czasów lat 80.? Żyłem w latach 80., byłem aktywnym członkiem „Solidarności”, więc wiedza Pana jest kompromitująca. Dlatego nie wierzę, że jest Pan tym za kogo się podaje. Kompletny brak taktu i wiedzy historycznej.

Odniosę się też do Pańskiego artykułu o duchu komunizmu w Urzędzie Miasta w Limanowej. Za to, że umieścił Pan zdjęcie budynku Urzędu z czerwoną komunistyczną gwiazdą powinien Pan odpowiadać przed sądem. Ale był to czas kampanii, więc nie chcieliśmy na Pana szczęście „promować”.

Naruszył Pan w tym artykule moje dobra osobiste. Napisał Pan, że jeden z wiceprzewodniczących Rady Miasta Limanowa ubiegających się o reelekcję w nowych wyborach samorządowych był wykładowcą WUML-u. Jeżeli posiadał Pan taką wiedzę, to trzeba było mieć na tyle odwagi, by wskazać „winowajcę”, bo nas było tylko dwóch. Od razu miałem telefony i docinki, że jestem „komuchem”. Oświadczam, że nigdy nie byłem wykładowcą, a tym bardziej na WUML. Zresztą, nie nadaję się do tego.

Panie Pawle, w przeciwieństwie do Pana ja pochodzącę z rodziny o tradycjach patriotycznych. Dziadek Stanisław Ceglarz – budowniczy i dyrektor Szkoły Podstawowej nr 1 w Limanowej, został przez towarzyszy z komitetu PZPR w Limanowej wyrzucony ze szkoły, bo nie zdjął w szkole krzyży. Bardzo to odchorował. Jako wnuk, doczekałem się chwili, że krzyże powróciły do szkoły. Ojciec mój, Władysław Weinbrenner-Winiewski przez 5 lat okupacji był więźniem obozów koncentracyjnych. Po wojnie wyjechał na ziemie zachodnie, gdzie na wniosek aparytczyków partyjnych został zmuszony, co zrobił z wielkim bólem, do zmiany nazwiska z Weinbrenner na Winiewski. Całe życie pracował jako organista i katecheta, co nie ułatwiało nam życia. Jestem bardzo dumny ze swojej rodziny.

Mam zaszczyt być wybrany na trzecią kadencję do Rady Miasta Limanowa. Radnymi byli również mój dziadek Stanisław Ceglarz i mama Stanisława. Bycie radnym sprawia mi wielką satysfakcję. Cieszę się, że nasze miasto zmienia się z roku na rok na lepsze, a ja mam w tym swój skromny udział.

Jako Rada przyznajemy między innymi medal „Przyjaciel Miasta Limanowa” – dla osób, które w szczególny sposób zasłużyły się miastu. Gdybyśmy przyznawali medal „nieprzyjaciela miasta”, to Pan by był idealnym kandydatem.

Z poważaniem,
Jan Winiewski.

(Na zdjęciu autor listu, Jan Winiewski, radny Rady Miasta Limanowa. Fot.: UM Limanowa)

Komentarze (65)

abc58
2019-01-17 07:09:14
5 39
Panie Winiewski popierany Pana .
Odpowiedz
egze_kutor
2019-01-17 07:35:36
4 19
Panie Janku BRAWO za ten list "ma pan jaja" i za to jest pan wybierany. Co do adresata pana listu hmm...może zostawmy to już wszystko bez komentarza bo szkoda słów.
Niby felietonista niby reżyser,a sam nie wie w jakim świecie żyje.
Rondo w sowlinach powinno mieć nazwę Ks. Bukowca,a w Naszym mieście brak ulic np. o nazwie "żołnierzy Wyklętych" itp.
Co do nagrody o której pan wspomniał że miasto jej nie przyznaje to podpisze się dwoma rękami żeby taka nagroda była przyznawana,a adresat pan listu był jej pierwszym i chonorowym odbiorcom :)
Odpowiedz
konto usunięte
2019-01-17 07:37:54
16 19
Sądzę że zakończenie tego artykułu powinno być zgłoszone odpowiednim organom. Dlaczego można negatywnie ocenić mieszkańca a nie można osoby publicznej? Z tego co pisze się w internecie w ostatnich dniach Policja reaguje zdecydowanie.
Nie znam osobiście ani pana Winiewskiego ani Zastrzeżyńskiego ani nie znałem księdza Bukowca.
Podstawowym pytaniem jest czy każde rondo musi mieć patrona? Po co jest ustawa dekomunizacyjna skoro są tu czynione wielkie zarzuty ze względu na jej zastosowanie? Panie Winiewski, władza w Polsce nie jest dynastyczna. Chwali się Pan udziałem Pańskiej rodziny we władzy od której Rzeczpospolita Polska próbuje się odciąć. A Pan uznaje to jako coś chwalebnego, co daje Panu prawo pouczania i decydowania o losie innych.
Jest cała masa ludzi którzy żyjąc na przełomie dziejów zrobili mniej czy więcej dobrego. Dziś wiemy że ci bardziej zaangażowani musieli lawirować pomiędzy dobrem a złem, często jak się to mówi świecąc Panu Bogu świeczkę a diabłu ogarek. Nie róbmy z takich ludzi autorytetów. Im zawsze można udowodnić hipokryzję.
Odpowiedz
Hiena
2019-01-17 08:17:32
4 22
Nie potrzeba w Polsce rond, placów, ulic z patronatem duchownych czy bohaterów narodowych. Właśnie takie rzeczy poróżniają ze sobą ludzi. Niestety sympatie religijne nie mogą być wyznacznikiem dla nazw w przestrzeni publicznej. Co zaś tyczy się samego,,kolegi" Pawła to trudno nie zgodzić się z autorem listu...
Odpowiedz
kolendnik
2019-01-17 08:29:30
3 23
Wreszcie znalazł się ktoś , kto publicznie napomniał pana pawła ( na dużą literę imienia nie zasługuje).
Nie ma nic gorszego w życiu jak komuś się za dużo wydaje że jest profesjonalistą.
Do profesjonalizmu i publicznego wypowiadania się w jego przypadku jest jeszcze baaardzo daleko.
Odrobina taktu i pokory dużo by pomogła , ale to trzeba chcieć , tych chęci u pawła nie ma,
za to góruje arogancja, buta , i chęć zaistnienia w określonym środowisku.
Gratuluję Panie Janie. Powodzenia.
.
Sposób postępowania p
Odpowiedz
stokroteczka
2019-01-17 08:35:24
15 8
mówiąc bardzo delikatnie"Nie ma i nie będzie przyzwolenia społecznego by tajnym współpracownikom SB upamiętnić ,zwłaszcza w przypadku duchownych,którzy winni być przykładem patriotyzmu i prawości.

Tyle i aż tyle.
Odpowiedz
yyy
2019-01-17 08:38:05
2 21
No brawo !!!
Jest Pan Mistrzem w tym co Pan zrobił. Gratulacje i więcej takich upomnień dla pseudoartystów.
Niech Oni uporządkuje swoje sprawy i dają przykład a potem zajmują się losami i historią która wydaje się że jest im znana.
Pana Postawa Panie Winiewski jest godna naprawdę pochwały bo tych wypocin nie da się czytać "Pana Reżysera"
Pozdrawiam
Odpowiedz
Ratownik
2019-01-17 08:40:30
2 18
Wielce Szanowny Panie Janie nic ująć, a dodać więcej nie pozwoliła Panu wrodzona kindersztuba.
Odpowiedz
34607szczawa
2019-01-17 08:52:01
0 17
Teczek TW są pewnie setki tysięcy jeszcze przez wiele lat będą dzielić Polaków w celu walki politycznej. Jestem za ich upublicznieniem, szybkie bolesne cięcie ale skończy się dzielenie narodu.
Odpowiedz
stokroteczka
2019-01-17 09:04:16
12 9
Znaczyło by to, że tajnych współpracowników SB będziemy czcić po wsze czasy.
Dzisia ich nazwiskiem czcimy i chrzcimy ronda a jutro kościoły.
A co zostanie dla ludzi patriotów ,którzy byli ofiarami SB i ich rodzin?
Odpowiedz
thenever1
2019-01-17 09:12:31
6 2
dla ronda proponuje nazwe ---Rondo Sliskiego Błota---
Odpowiedz
rubu
2019-01-17 09:31:21
0 25
To, że Zastrzeżyński to wstrętna postać jest jasne dla każdego kto się z nim zetknął lub przynajmniej przeczytał jeden z jego grafomańskich tekstów. Takich jak on jest więcej jednak to co tutaj jest największym problemem to, że większość z nich swoje absurdalne tezy może wyrażać co najwyżej u cioci na imieninach. Temu człowiekowi natomiast dano możliwość wyrażania swoich myśli na dość poczytnym portalu i to jest straszna rzecz. Za to Ty Kubo powinieneś się strasznie wstydzić. Ja wiem, że w Limanowej wiele się nie dzieje, a tandetnie kontrowersyjne teksty tego pajaca dobrze się klikają więc i pieniążki z reklam wpływają. Są jednak jakieś granice i zastanów się czy przekraczając je za pewien czas ktoś w tym mieście będzie Ci jeszcze rękę podawał.
Odpowiedz
cichy1
2019-01-17 09:38:53
7 6
Najlepiej samemu się pokfapić do oddziału I.p.n w Wieliczce i wtedy okaże się kto jest kto.
Odpowiedz
DRKidler
2019-01-17 09:39:28
1 22
Odniosę się do tej treści listu pana Winiewskiego - "Odniosę się też do Pańskiego artykułu o duchu komunizmu w Urzędzie Miasta w Limanowej. Za to, że umieścił Pan zdjęcie budynku Urzędu z czerwoną komunistyczną gwiazdą powinien Pan odpowiadać przed sądem. Ale był to czas kampanii, więc nie chcieliśmy na Pana szczęście „promować”.
Czy gdy już dawno minął okres kampanii wyborczej, to czy Pan bądź Burmistrz ewentualnie Przewodnicząca Rady Miasta, złożyli zawiadomienie do prokuratury?. Z Panem Winiewskim nie zgadzam się z wieloma jego poglądami, ale za ten list to wielki szacunek. Zastanawia mnie tylko jedna rzecz. Dlaczego ten portal tak bardzo promuje tego pseudo dziennikarza i reżysera. To co ten gościu publikuje i dokumentuje przecież do tej roboty trzeba mieć choć trochę rozumu.. Zastrzezyński jak dla mnie nadaje się na gruntowne badanie psychiatryczne. (z całym szacunkiem", Gość w jakiś sposób musiał się odciąć od rzeczywistości. Polecam specjalistów jako społeczny środek przywracania wartości oraz logiki rozumowania w społeczeństwie.
Odpowiedz
cichy1
2019-01-17 09:43:00
2 2
stokroteczka : przecież znam twoją reakcję jak powiadomiłem ćię, że w Jodłowniku mamy tajnych współpracowników S.B.
Odpowiedz
terorist
2019-01-17 09:46:01
0 16
@stokroteczka, ja wiele rzeczy rozumiem, ale dokumentami z IPN powinien się zająć historyk, a nie zidiociały felietonista, który w 2018 roku odkrył, że w Pałacyku pod Pszczółką UB mordowało więźniów, o czym od dawna wszyscy wiedzieli. Wracając do sedna, zapewne SB sama ks. Bukowcowi teczkę zrobiła, tym bardziej, że data pozyskania jego osoby jako współpracownika budzi wielkie wątpliwości. Pomijam już fakt, że oficer prowadzący pamięta aż JEDNO spotkanie z księdzem Bukowcem. Dziwne, nie?
Odpowiedz
terorist
2019-01-17 09:48:16
2 14
P.S. Panie Zastrzeżyński, proponuję Panu przeprowadzić badania w IPN, czy pańscy bożkowie, tj. Półtawscy, także nie figurują jako TW.
Odpowiedz
sydney
2019-01-17 09:50:40
15 4
Pan jan popiera Bolków .
Ja nie. Wiele księży było kapusiami, za czasów wojny sprzedawali ludzi Niemcom .
To ze wybudował kościół, chwała za to, chociaż z pewnością nie ze swojej kieszeni, a z kieszeni wiernych.
Wiele jest księży którzy budują piękne kościoły za pieniądze parafian i wille dla siebie np. w Zakopanem, albo wille dla kochanek w Krakowie.
To tak gdzieś echo kołatało .
Więc może lepiej byłoby nazwać to rondo Od nazwy Sowliny.


Odpowiedz
konto usunięte
2019-01-17 10:21:14
19 9
Autor tego listu pisze o zdziwieniu i szoku
Na wniosek Pawła Zastrzeżyńskiego Instytut Pamięci Narodowej Komisja Badani Zbrodni Przeciwko Narodowi Polskiemu przeprowadziła kwerendę na osobę w zasobach po byłych służbach PRL. Wniosek został złożony, gdyż w Limanowej powstał pomysł, aby jedno z rond drogowych nazwać imieniem ks. Jana Bukowca.”

Zdziwienie, szok, że to człowiek wywodzący się z Limanowej w ten sposób postępuje"

To radny gminy Limanowa nie wie , że SBcja , ich naczelny szef kazał czyścić teczki po tzw. transormacji ustrojowej w Polsce?
To On nie wie, że wszystkie wladze III RP NIE CHCĄ ODTAJNIĆ raportu do aneksu WSI? Radny mówił tak :
" Odniosę się też do Pańskiego artykułu o duchu komunizmu w Urzędzie Miasta w Limanowej. Za to, że umieścił Pan zdjęcie budynku Urzędu z czerwoną komunistyczną gwiazdą powinien Pan odpowiadać przed sądem. Ale był to czas kampanii, więc nie chcieliśmy na Pana szczęście „promować”."
Te uzasadnienie o braku woli w "promowaniu" Pana Pawła Zastrzeżyńskiego w czasie kampanio wyborczej jest NIEPOWAŻNE, bzdurne. Pan Paweł nie kandydował w ostatnych wyborach, więc o jakim promowaniu radny pisze?
W mojej opini, jak już,. radny nie chcial skorzystać z przywileju szybkiego trybu procesowego, a dlaczego nie chciał?
Moim zdaniem , nie chciał, bo może to wlasnie jemu mogło zaszkodzić w kampani wyborczej??
Skąd więc taki nagły zew krwi? Ma to może uzasadnienie w sprawie prokuratorskiej dotyczącej ostatniej inwestycji miasta Limanowa??
Wydaje sie, że to był powód , nie ma bowiem nic gorszego niż "ruszenie" spraw finansowych, nieprawdaż??
Państwo polskie ( wladze III RP) zawiodły naród polski, nie uporządowali oni spraw agentury dzialajacej na szkodę Polski i jej obywateli, z tego wlasnie powodu, każda obywatelska inicjatywa w odklamywaniu faktow historycznych jest SZLACHETNA, tym bardziej , że Pan Pawel robi to charytatywnie. !!
Co natomiast robią w tych sprawach wlodarze naszego powiatu? Czy im NIE ZALEŻY na ukaraniu tych, którzy gnębili naród polski, mieszkancow naszego powiatu??
To gdzie jest ta sprawiedliwość? Włodarze powiatu limanowskiego powinny wspierać kazdą taką oddolną inicjatywę, wspomagać finansowo takich lokalnych patriotów. !!
Wstyd Panie Winiewski, ogromny wstyd,
Wstyd włodarze naszego powiatu wlodarze obu miast naszego powiatu , , wstyd, hanba.
Teraz obwracacie kota do gory nogami??
Obca agentura w Polsce, dawne służby wojskowe, ich agenci , tzw. tajne slużby szykują Nam w Polsce drugą Jaltę, rozbiór Polski, a Wy limanowskiego patriotę chcecie publicznie karać za jego poważne podejście do spraw polskich, naszego regionu??
Posłuchajcie Panowie , Panie włodarze, samorzadowcy o autorach tzw, zdrady narodowej:
https://www.youtube.com/watch?v=5iIdn0A4GJc

To wlaśnie wszelkiej maści agenci, taki los Nam zgotowali. !! Apeluje do W
Odpowiedz
konto usunięte
2019-01-17 10:21:14
12 8
Autor tego listu pisze o zdziwieniu i szoku
Na wniosek Pawła Zastrzeżyńskiego Instytut Pamięci Narodowej Komisja Badani Zbrodni Przeciwko Narodowi Polskiemu przeprowadziła kwerendę na osobę w zasobach po byłych służbach PRL. Wniosek został złożony, gdyż w Limanowej powstał pomysł, aby jedno z rond drogowych nazwać imieniem ks. Jana Bukowca.”

Zdziwienie, szok, że to człowiek wywodzący się z Limanowej w ten sposób postępuje"

To radny gminy Limanowa nie wie , że SBcja , ich naczelny szef kazał czyścić teczki po tzw. transormacji ustrojowej w Polsce?
To On nie wie, że wszystkie wladze III RP NIE CHCĄ ODTAJNIĆ raportu do aneksu WSI? Radny mówił tak :
" Odniosę się też do Pańskiego artykułu o duchu komunizmu w Urzędzie Miasta w Limanowej. Za to, że umieścił Pan zdjęcie budynku Urzędu z czerwoną komunistyczną gwiazdą powinien Pan odpowiadać przed sądem. Ale był to czas kampanii, więc nie chcieliśmy na Pana szczęście „promować”."
Te uzasadnienie o braku woli w "promowaniu" Pana Pawła Zastrzeżyńskiego w czasie kampanio wyborczej jest NIEPOWAŻNE, bzdurne. Pan Paweł nie kandydował w ostatnych wyborach, więc o jakim promowaniu radny pisze?
W mojej opini, jak już,. radny nie chcial skorzystać z przywileju szybkiego trybu procesowego, a dlaczego nie chciał?
Moim zdaniem , nie chciał, bo może to wlasnie jemu mogło zaszkodzić w kampani wyborczej??
Skąd więc taki nagły zew krwi? Ma to może uzasadnienie w sprawie prokuratorskiej dotyczącej ostatniej inwestycji miasta Limanowa??
Wydaje sie, że to był powód , nie ma bowiem nic gorszego niż "ruszenie" spraw finansowych, nieprawdaż??
Państwo polskie ( wladze III RP) zawiodły naród polski, nie uporządowali oni spraw agentury dzialajacej na szkodę Polski i jej obywateli, z tego wlasnie powodu, każda obywatelska inicjatywa w odklamywaniu faktow historycznych jest SZLACHETNA, tym bardziej , że Pan Pawel robi to charytatywnie. !!
Co natomiast robią w tych sprawach wlodarze naszego powiatu? Czy im NIE ZALEŻY na ukaraniu tych, którzy gnębili naród polski, mieszkancow naszego powiatu??
To gdzie jest ta sprawiedliwość? Włodarze powiatu limanowskiego powinny wspierać kazdą taką oddolną inicjatywę, wspomagać finansowo takich lokalnych patriotów. !!
Wstyd Panie Winiewski, ogromny wstyd,
Wstyd włodarze naszego powiatu wlodarze obu miast naszego powiatu , , wstyd, hanba.
Teraz obwracacie kota do gory nogami??
Obca agentura w Polsce, dawne służby wojskowe, ich agenci , tzw. tajne slużby szykują Nam w Polsce drugą Jaltę, rozbiór Polski, a Wy limanowskiego patriotę chcecie publicznie karać za jego poważne podejście do spraw polskich, naszego regionu??
Posłuchajcie Panowie , Panie włodarze, samorzadowcy o autorach tzw, zdrady narodowej:
https://www.youtube.com/watch?v=5iIdn0A4GJc

To wlaśnie wszelkiej maści agenci, taki los Nam zgotowali. !! Apeluje do W
Odpowiedz
stokroteczka
2019-01-17 10:22:05
3 3
Witaj @Cichy-moja opina dotycząca oceny TW SB jest powyżej. Twojej opinii nie widziałem.
Naszemu Jodłownickiemu tajnemu współpracownikowi SB na razie nikt hołdu nie składa.
Problemy w Jodłowniku są większe niż "Gryzoń" -pozdrawiam
Odpowiedz
konto usunięte
2019-01-17 10:29:40
14 8
Apeluje do Was , wŁodarze miasta Limanowa, do radnego Winiewskiego o rozsadek i zachowanie powagi w tej sprawie, jak przystało na samorzadowca, obywatela Najświętszej Rzeczpospolitej Polskiej.
https://www.youtube.com/watch?v=CExlwc5DSpM

Odpowiedz
konto usunięte
2019-01-17 10:42:04
10 7
Bronić wartości katolickich, należy w godny , chrzescijanski sposób, jak już.
Oto jak to robili Nasi przodkowie, PRAWDZIWI patrioci:
https://www.youtube.com/watch?v=_tFXZn9qNhg
Tak się kiedyś walczyło o Polskę, bądzcie jak już tymi "małymi, walecznymi rycerzami" , jak nasz lokalny patriota Pan Paweł Zastrzezyński i jemu podobni, którym dobro Polski leży na sercu.

https://www.youtube.com/watch?v=8nW3it4piK4
https://www.youtube.com/watch?v=QapSIzwQviw

Niech żyje wolna , niezależna Polska, wolna od wszelkiej wrogiej Nam agentury.
Ojczyznę WOLNĄ, racz Nam wrócić Panie. !!
https://www.youtube.com/watch?v=Jsoj_8Fp1qA
To należy ciągle prtzypominać naszym okupantom. !!
Odpowiedz
niski
2019-01-17 10:51:59
1 19
Sam fakt, że ktoś być zarejestrowany jako "TW" nie powinien decydować o naszym osądzie tej osoby. Pytanie jaka ta współpraca była i czy w ogóle była.

Polska historia jest trochę bardziej skomplikowana niż to próbuje nam przedstawić Pani Hayes.
Odpowiedz
terorist
2019-01-17 10:53:53
3 15
@grazynahayes, że kim Zastrzeżyński jest? Moim zdaniem ty, jak i felietonista jesteście tzw. pożytecznymi idiotami. Ale tak to już jest, że wszystkie idiotyzmy przyjmujecie bez zastanowienia i analizy. Patrioci od siedmiu boleści. W sumie czemu się dziwić, że w Polsce jest, jak jest, skoro można wierzyć w lechistan... Czekam @grazyno, aż kiedyś napiszesz, że Polacy byli katolikami jeszcze przed Chrystusem ;)
Odpowiedz
konto usunięte
2019-01-17 10:57:03
4 7
@niski Wiesz jaka jest różnica pomiędzy tzw. zaświadczeniem o braku rejestracji w zasobach IPN, a dokumetem potwierdzonym dokumentem ??
Otóż ten drugi wymaga odpowiedzialności karnej za podane tam informacje.
To dlaczego piszesz, że to o niczym nie świadczy??
Chciałabym zobaczyć taki dokument od Ciebie. , potwierdzony przez wszystkie oddziały IPN w Polsce, ze wszystkich województw.
Odpowiedz
konto usunięte
2019-01-17 12:06:35
0 12
Dobra słuszna wypowiedź.. Zastanawiam się czy Pan Zastrzeżyński ze swoimi felietonami stanowi pretekst do dyskusji dla redaktora Toporkiewicza ? . Apeluję o wybór mądrzejszego " zapiewajły". A propos nazwy ronda.
Jeżeli Sowliniacy chcą nazwać rondo im. Ks Bukowca to nic nikomu do tego. Inna sprawa , że "Sowliny " również powinny mieć jakieś upamiętnienie bo coraz częściej odchodzi się od nazywania tej części Limanowej w ten sposób. Trzeba pamiętać , że w okresie międzywojennym to Limanowa funkcjonowała na obrzeżach Sowlin.
Tam znajdowała się rafineria , szpital , duża szkoła powszechna chyba nawet stacja kolejowa należała do Sowlin.
Swoją drogą dobrze wiedzieć kto jest kto . Chodzi mi o P. Winiewskiego wnuka P. Ceglarza znanej postaci w Limanowej .
Odpowiedz
konto usunięte
2019-01-17 12:27:36
5 7
@coco Zaloże się tutaj ze wszystkimi , że gdyby wszyscy kandydujący samorzadowcy, MUSIELI pokazać tak udukomentowane dokumenty , z prawną odpowiedziolnością za ujawnione w nich informacje, to wyborcy czĘsto inaczej by głosowali. ;-))
Powinien już dawno temu być taki prawny wymóg plus wykazanie pochodzenia conajmniej do trzech pokoleń wstecz. Proszę nie doszukiwać się tutaj żadnej dyskryminacji , ale wyborcy, podatnicy mają prawo o tym wiedzież i sami decydować o swoich wyborach.
Takie i tylko takie wybory sĄ UCZCIWE. Dodać też należy to tej "układanki" informacyjnej zaŚwiadczenia o niekaralności WRAZ z aktem urodzenia , który ewentualnie wskazywałby zmianę nazwiska.
Znam bowiem przypadek gdy jeden z samorzadowców zmienił swoje nazwisko , a pod poprzednim nazwiskiem figurował jako karany. Nowe nazwisko takiego rejestru więc nie wykazywało.
Takie wartości i zasady powinne być PRIORYTETOWE.

Odpowiedz
aviator
2019-01-17 12:39:14
1 8
Nie znam osobiscie ani Pana Zastrzeżyńskoego ani Pana Winiewskiego, nie znałem również ks. Bukowca. Znam wielu ludzi którzy znali ks. Bukowca i zawsze mówią o nim dobrze, niesłyszałem aby ktoś mówił coś złego. Dla dobra śp księdza tym bardziej należy rozwiać wszelkie wątpliwości. Jeżeli są dokumenty to trzeba sprawdzić ich wiarygodność. Jeśli są prawdziwe trzeba się z tym pogodzić i wyciągnąć wnioski. Gdzie byli i są ludzie Solidarności, mający wiedzę kto współpracował, dlaczego blokuje się pełną dekomunizację ? Czy ktoś jest w stanie powiedzieć otwarcie, że w UM Limanowa nie pracuje nikt z byłych współpracowników ?
Odpowiedz
konto usunięte
2019-01-17 12:40:48
1 2
Muszę zanaczyć, iż ten jeden przypadek zmiany nazwiska dotyczy byłego samorzadowca z naszego powiatu, a nie samorzadowca miasta Limanowa. To tak w kwesti formalnej.
Odpowiedz
konto usunięte
2019-01-17 13:01:44
0 10
@grazynahayes . Pochodzenie proponuję nie do trzeciego pokolenia tylko od czasów rzezi galicyjskiej. Dlaczego wyróżniać tylko samorządowców. Swoje korzenie powinie okazać każdy ksiądz , który przychodzi do parafii , każdy nauczyciel - są to przecież ludzie którzy mają niebagatelny wpływ na kształtowanie młodego pokolenia. wcześnie trzeba ustalić szkielet ideologiczny czy ten pro pisowski ( koryto + ) czy ten unijny. Dotyczyć to powinno też każdego pracownika budżetówki i samorządowego.
Odpowiedz
miro
2019-01-17 13:05:53
0 14
Wreszcie. Redakcja już dawno powinna ignorować wpisy tego człowieka, a już na pewno po artykule o o tym że w dzieciństwie jadł psy bo taka bieda była
Odpowiedz
WacekZ
2019-01-17 13:07:18
5 16
Poznałem obu panów i mam duży szacunek do pan Winiewskiego. Natomiast pan Zastrzezyński wydaje mi się zakompleksionym mały człowieczkiem który nic nie osiągnął. Próbował się wypromować na pani Półtawskiej kiedy to słabo poszło postanowił pisać swoje felietony które wywołują raczej negatywne reakcje ale jego nazwisko jest wymieniane a chyba tego najbardziej pragnie. Osobiście czekam na informacje że ktoś nie wytrzymał i zwyczajnie po naszemu dał mu w twarz
Odpowiedz
kingkong
2019-01-17 13:21:08
1 8
Oj katon, już w technikum coś było z tobą nie tak, ale teraz to już dajesz czadu...
Odpowiedz
Jaworina
2019-01-17 13:23:17
1 9
Dlaczego pisze się tzw. listy otwarte. ????. Odpowiedź na to pytanie pozostawiam myśląym niezależnie i samodzielnie. I posłusznie donoszę że nie jestem za ani przeciw ......... Ale abstrachując od tego ciekawego tematu stwierdzam - że jestem 100 % PRZECIW atakowaniu ludzi którzy już nie mogą się SAMI obronić ( np artykół o księdzu Bukowcu )
Odpowiedz
Jaworina
2019-01-17 13:31:30
0 1
sorry za to " ó " w słowie artykuł. nie mam dzisiaj dobrego dnia
Odpowiedz
jas55
2019-01-17 13:56:37
0 11
Taak Janku, masz rację, trzeba uczyć tych pseudo publicystów żeby nie pisali o czymś o czym nie mają pojęcia, każdy może pisać ale nie każdy powinien być publikowany, komuś tylko wydaje się że jest publicystą a w rzeczywistości pisze bzdury bez ładu i składu, a przede wszystkim nie zna historii. Autor tekstu którego słusznie krytykujesz powinien zniknąć jako publicysta bo to obraźliwe w relacji do prawdziwych publicystów
Odpowiedz
mdklio
2019-01-17 14:17:28
1 9
Gratuluje panie Janie tego listu. Przytaczany przez pana felietonista próbuje zwrócić na siebie uwagę rzucaniem kontrowersyjnych poglądów, aby wzbudzić tanią sensację, zakładając chyba że lud "ciemny" ... to wszystko kupi. Według mnie felietony pana Z... zwyczajnie obrażają czytelników tego portalu internetowego, gdyż zakładają, że ludzie chyba rozumu swojego nie mają. Raz przeczytałam i już na kolejne artykuły pana reżysera nie wchodzę... Mnóstwo oskarżeń i insynuacji ... zero dowodów. Zwyczajne bicie piany! Aż dziwne, że można takie rzeczy pisać i to bez żadnych konsekwencji karnych. Jeśli to jest pomysł tego pana na własną promocję w lokalnych mediach i kulturze, to oznacza, że ktoś liczy na prawdę niski poziom odbiorców. Na końcu dodam, powiedzenie Rickiego Gervaisa "Lepiej tworzyć coś co inni krytykują, niż nie tworzyć niczego i krytykować innych".
Odpowiedz
thenever1
2019-01-17 14:32:07
3 1
chwile temu ;pisiury -powstały z kolan- no a teraz wkurzone komuchy też -powstały z kolan-......
i wprowadziły nowe kategorie; wspaniałego komucha i wspaniałego kolaboranta
Odpowiedz
rockfm
2019-01-17 14:41:53
3 8
Panie Janie Winiewski
poznałem Pana i mam pewność że jest Pan dobrym człowiekiem z dobrymi intencjami
lecz moim zdaniem jeżeli są zapisy i wątpliwości co do przeszłości kogokolwiek z SB to nie chciałbym mimo wszystko ryzykować nazywania imieniem i nazwiskiem czegokolwiek nawet jeżeli też wykazywał się z najlepszej strony
Odpowiedz
dzinio
2019-01-17 14:46:08
0 4
Nosił wilk razy kilka ponieśli i wilka, brawo
Odpowiedz
cichociemny
2019-01-17 15:28:33
0 1
Zgadzam się z Panem Janem i popieram,ale zastanawia mnie dlaczego pan Jan startował w 2010r do Rady Miasta Limanowa z listy Komitetu Wyborczego PO.
Odpowiedz
Hiena
2019-01-17 15:42:51
0 8
@GH, w rejestrze skazanych figuruje się nie pod nazwiskiem a pod numerem PESEL a ten nie zmienia się przy zmianie nazwiska. Jak zwykle piszesz bzdury!
Odpowiedz
Grzes83457
2019-01-17 16:46:43
1 6
Panie Janku Brawo!
Odpowiedz
saxon
2019-01-17 17:07:47
1 11
Z księdzem Bukowcem w swoim życiu zamieniłem tylko kilka słów , ale za to jego rodzinę znam doskonale - jest to rodzina bogobojna , bardzo pracowita i niezwykle patriotyczna. Jeden z braci księdza Bukowca został zastrzelony przez SB w latach czterdziestych , a drugi z braci wraz z bratową odsiedzieli "swoje" w więzieniach bezpieki w okropnych warunkach. Nie jestem do końca pewny , ale wydaje mi się że i sam ksiądz chwilę "odsiadywał". Dwóch bratanków księdza proboszcza są duchownymi - jeden proboszczem na Ukrainie , drugi ojcem zakonnym u Salwatorianów i proboszczem na parafii zakonnej koło Myślenic. Ktoś komu w ogóle powstała w głowie myśl o współpracy księdza z SB jest albo kompletnym ignorantem lub wprost - głupkiem.
Odpowiedz
pajero
2019-01-17 17:50:59
7 5
. Bycie radnym sprawia mi wielką satysfakcję. pisze radny Winiewski a ja się pytam czy bez pobierania kasy też by był
Odpowiedz
pajero
2019-01-17 17:55:35
7 3
Bycie radnym sprawia mi wielką satysfakcję. pisze Winiewski ciekawie czy bez kasy by tam jeszcze był, tak może społecznie
Odpowiedz
konto usunięte
2019-01-17 17:56:59
6 6
@Hiena To jest wiec nawet gorsza opcja, gdyż pośrednio wskazuje na ewidentne zaniedbanie sprawdzenia tego wspomnianego, bylego samorządowca w tzw. rejestrze .
Nie wiem jak to w praktyce wyglada, bo mnie nikt nie pytał o PESEL gdy występowalam do wlasciwego sądu o wydanie mi tzw. zaswiadczenia o niekaralności, potrzebnego mi do pracy za granicą.
W UK nawet w celu zatrudnienia wymagane sa prawem takie dokumenty, nie wspominając o tym, że każdy samorząd posiada wykaz wszystkich rezydentów tego okręgu włącznie z informacjami o narodowosci oraz dawnym pochodzeniu narodowym, obywatelstwie oraz etnicznym pochodzeniu kazdego rezydenta.
Można to sprawdzić na stronach tych urzedów.

@Jaworina Pomimo ogromnej sympatii do Ciebie oraz Twojej wiedzy , tym razem nie zgodzę się z Toba.
Nie ma bowiem takiej możliwosci, aby rejestrowany TW nim nie był.
Odnośnie kwestii nie mówienia o zmarłych źle, to ja proponuje aby Twoim tokiem myślenia nie mówic źle o wszystkich zmarłych aferzystach, nigdy nie rozliczonych, o nie mowieniu źle o Stalinie, Hitlerze, i innym im podobnym.
Historia pokazala wielu współpracowników dawnych slużb, którzy byli:
mili dla innych, w codziennej relacji miedzyludzkiej, czegoś tam dokonali za publiczne pieniadze, w tym przypadku pieniadze wiernych itp.
Zadajmy sobie pytanie:
Dlaczego w czasach PRLu , gdzie gnębiono polskich księży , ba nawet mordowano, jak Sp. księdza Popieluszkę, wspomniany ksiadź Bukowiec mialł otwarte drzwi do swojej działalnosci? Nie przeszkadzano mu w jego posłudze, nie utrudniano w budowie koscioła itp

Przepraszam, ale odnosze wrażenie, że niektorzy źle pojmują prawa boże.
Czy jest rzecza normalną , zgodną z katolicka nauką dzialanie na szkode innych , donoszenie na innych, tgak w tajemnicy ???

Nie obrażajcie Pana Boga i nie wycierajcie sobie jego i mieniem ust, proszę.
Tak bowiem dzialali dawni TW, mili, czesto społecznicy jak np Wałęsa. On to dopiero byl milutki, a jaki BOCHATER , ho, ho , nie kazdy mogł mu dorownać, jak sam mawial:
" O take Polske walczyłem" ;-) Przy okazji promowal firme 'Otake' ;-)
Sfalszowane dokumenty to byly TYLKO i wyłącznie dla tych, którzy składali FAŁSZYWE donosy na innych w zamian za profity, awans lub profity pieniężne, tudziez inne korzyści.

Dzisiaj wielu dzialajacych , rzadzacych w II RP tak czesto zaslania sie religią, w tym niektorzy samorzadowcy.

Jak trwoga to do Boga?? Refleksji innym życzę.

Odpowiedz
Dagi
2019-01-17 17:58:24
3 10
Panie Janie w całości popieram ten list .
Felietony, które płodzi Zastrzeżyński niczego mądrego nie wnoszą, a co najgorsze kompromituje nas Limanowian, bo on nie jest wart by nawet spojrzeć w jego stronę.
Pytam jaką tą prawdę przez te głupawe felietony chce pokazać, jaką?
- to, że jedliśmy psy?
- to,że była mordownia w Limanowej , to przecież wszyscy od dziecka wiedzą, trzeba było się postarać i ujawnić nazwiska morderców,
- to,iż przetargi w mieście wygrywa firma GURGUL, , przecież po każdym przetargu Burmistrz podaje do publicznej wiadomości jaką ofertę wybrano, a że Gurgul daje najniższe oferty i jest firmą uczciwą, sprawdzoną, to źle? / nie tylko Gurgul wygrywa,/ no ale trzeba szukać sensacji, dopatrywać się nie wiadomo czego,
- czy ten parszywy felieton na temat współpracy śp. ks.Bukowca ze służbami PRL, ukazuje prawdę ? dlaczego nie zrobił tego za życia Ks. Bukowca , pytam dlaczego?
Może niektórzy pamiętają jak był nękany przez służby śp. ks. Ludwik Kowalski proboszcz w Limanowej, co on przechodził, jak walczył , nakładali przeróżne kary, podatki, my wierni składaliśmy się na te obciążenia. Pewnie i jemu założyli jakieś teczki.
Dlaczego Zastrzyżyński w ten sposób postępuje, wiele osób się domyśla.
Jeżeli ktoś próbuje lansować go jeszcze jako patriotę, to woła to o pomstę do Boga.
Odpowiedz
konto usunięte
2019-01-17 18:07:21
7 5
Miało być BOHATER, przepraszam.
Tym wszystki krytykujacym Pana Zastrzezyńskiego , jego dzialaności na rzecz spoleczeństwa, proponują, aby uderzyli sie w pierś i nie zaslaniali się religią, gdyż SZCZUCIE na innych uraga ludzkiej godności i katolickim wartościom.

To takie podle i lewactwem trąci. Sprawiedliwosci nadszedl czas, spolecznej sprawiedliwości .
Odpowiedz
konto usunięte
2019-01-17 19:14:57
2 11
Pan Zastrzeżyński, od siedmiu boleści felietonista i jak widać również reżyser, swoimi, hmmm, nawet nie wiem jak to nazwać, wydatnie zwiększa ruch na portalu o co i tak świetnie zarabiającemu właścicielowi chodzi :).
Jego artykuły to taki potostream na tym portalu, niby wielkie gówno, ale i tak sporo osób śledzi.
Odpowiedz
Wfra
2019-01-17 19:20:08
6 4
Panie Janie, Jasiu

Nie mozesz mieszać wspanialej historii Swojej rodziny z aktami SB. Nie mozemy udawac ze w tych strasznych czsach nie bylo ludzi słabych,złamanych i zastraszonych. Ale tez nie mozemy pokazywac swoim dzieciom bohaterow ktorzy nimi nie byli. Jaki to wzor do naśladowania.?
Powolmy dzialac historykom i przyjmijmy nawet najgorsza prawde jako przestroge na przyszlosc.
J P 2 powiedzial ze tylko prawda nas wyzwoli.
Pozdrawiam Cie
P.s. O tempora o mores , Nie przypuszczalem ze kiedykolwiek bede plusowal @grazynie:):)
Odpowiedz
Hiena
2019-01-17 20:34:33
2 5
@GH, w prawym górnym rogu zaświadczenia o niekaralności widnieje bezwzględnie numer PESEL. Więc nie jest nożowe by przy składaniu wniosku urzędnik z dowodu tego nie spisał bo to warunek konieczny. Nazywanie natomiast pana Pawła patriotą analizując jego wypowiedzi i zachowania jest daleko idącym nadużyciem, on sam natomiast nie powinien z ogłaszać się katolikiem bo robi wszystko w spak i doktrynom na jakich owa religia się opiera. Jest też wyjątkowo tchórzliwym człowiekiem co przejawia się jego atakami na ludzi już nie żyjących i nie mogących powiedzieć nic w swoim imieniu. Czasem mi go żal ale czas dziwię się jego teściowi, że znosi ten wstyd i obciach. Ty natomiast masz Grażyna jeden problem, w tym regionie nie ma zaufania do obcych i aferzystów z dyktafonami do politycznych horągiewek i nacjonalistów. A Ty ciągle próbujesz na siłę zaistnieć.
Odpowiedz
konto usunięte
2019-01-17 20:37:15
4 3
'Uderz w stól, a nożyce się odezwą". Widze teraz dokładnie potwierdzenie opini mojej rodziny z Mszany Górnej na temat niesamowitej MNOGOŚCI dawnych Ubeków i SBeków w tym powiecie. Z tego co pamiętam nawet krakowski oddzial IPN to potgwierdza w nieformalnych rozmowach,
Jak to mawiał mój dziadek Kowalczyk, czasami jak wyjdą z domów w powiecie to taka gęściutka mgła się tworzy od ich ilości. ;-)

Panie Pawle muszę zorganizować grupę wsparcia dla Pana, razem wygrzebiemy ze wszystkich możliwych archiwów, tudzież od naocznych świadków zbierzemy zeznania o ich haniebnej donosicielskiej przeszłości.
Trzeba robić porządki w tym regionie, czas najwyższy , bo i swiadków Nam ubywa z upływem lat.

Ten artykuł jest świetnym papierkiem lakmusowym na to KTO jest kim lub z kim trzyma.
Toż to się "hieny" czepiły Pana Zastrzeżynskiego jak rzep psiego ogona. ;-_) Straszą i straszą, wolność slowa chcą człowiekowi odebrać, oj nieładnie , dzialania zastraszajace są karalne,

Chyba ich straszebny strach ogarnął ??? Co to będzie, co to będzie , cicho wszędzie, głucho wszędzie".
Czego Ci ludzie się obawiają, że taki rumor i nalot robią na człowieka, który wszystko co robi to szuka i pokazuje prawdę.
Tutaj jest chyba przysłowiowy pies pogrzebany. Uczciwi ludzie nie mają się czego obawiać, nieprawdaż?
Tylko PRAWDA Nas wyzwoli, idzmy za słowem bożym, tam znajdziemy wyzwolenie .
Ogary poszły w las.
Odpowiedz
konto usunięte
2019-01-17 20:52:34
3 3
@Hiena Ta częśc zdania zabrzmiala jak groźba:
"Ty natomiast masz Grażyna jeden problem, w tym regionie nie ma zaufania do obcych i aferzystów z dyktafonami do politycznych horągiewek i nacjonalistów"

Martw sie o swoją reputację i społeczne zaufanie, ja na niego NIE NARZEKAM. Powtarzam przed czym miałby sie bronić niezyjący, przecież NIKT tych danych z IPN NIE wykorzystal przeciwko niemu za czasów jego życia???
To tgeż o czymś świadczy, rusz głową .

Ty, człowiek, ktory niejednokrotnie szykanowaleś, naśmiewałeś się z ludzi wierzacych , katolików śmiesz coś twierdzić w imię praw bożych??
Pan Pawel jest ODWAŻNA osobą, publikuje swoje felietony, ma dokumenty i co najważniejsze podpisuje się pod tym swoim imieniem i nazwiskiem, a Ty jesteś totalnym TCHÓRZEM podszywającym się pod nickiem 'hiena".
Dobrze dobraleś sobie ten nick, strzał w dziesiatkę, gratuluję.
Odnośnie nagrywania, : takie jest moje niezbyte prawo,W przeciwności do wielu nie używam nagrań w celu szantaży i oczekiwania opłaty za te nagraniania. Znasz zapewnie temat, wiesz o czym pisze???

HIPOKRYTA. ;-)


Odpowiedz
limman
2019-01-17 20:55:04
0 7
Jeżeli postać księdza budzi kontrowersję to może rondo powinno nosić nazwę dzielnicy w której się znajduje - "Rondo Sowliny" i byłby spokój.
Odpowiedz
Hiena
2019-01-17 21:07:00
0 0
@GH, z kimś kto nie zna definicji podszywania się, a fakt uważa za groźby trudno polemizować, ba jest to zwykła strata czasu. Nie zarzucam Ci absolutnie, że kogoś chciałaś szantażować,Ty chciałaś kapitał polityczny zdobyć. Ale cóż, dupa nie wyszło :) Podeślij mi te linki do tych obrazliwych komentarzy bo może zaślepiony wścieklizną nie pamiętam.
Odpowiedz
konto usunięte
2019-01-17 21:18:37
2 5
Pan Zastrzeżyński wypisuje od dawna takie rzeczy, że mam poważne podejrzenia co do jego zdrowia psychicznego i od dawna nie czytam jego wątpliwej tfurczości. Niestety portal limanowa.in uparł się promować jego "felietony". Rozumiem, że kiepsko z dziennikarstwem w tych rejonach i na bezrybiu i rak rybą jest, ale konsekwencje są takie, że utrwala się oszołomstwo i to w wydaniu psychiatrycznym, ze szkodą dla pacjenta.
Odpowiedz
terorist
2019-01-17 21:21:38
0 2
@GH „Pomimo ogromnej sympatii do Ciebie oraz Twojej wiedzy , tym razem nie zgodzę się z Toba.
Nie ma bowiem takiej możliwosci, aby rejestrowany TW nim nie był. ”

Wiem, że pamięć ludzka jest krótka, ale chciałem Ci przypomnieć o takiej osobie jak pani profesor Zyta Gilowska. A takich historii jak jej, była cała masa.
Odpowiedz
konto usunięte
2019-01-17 21:32:38
0 2
@terorist Pani Śp. Zyta Gilowska byla sympatyczką PO i także Pana Kaczynskiego. Nigdy ich publicznie nie zdyskredytowala, ani żadnego lewactwa, bo zaiste tak należy nazywac w praktyce wszystkich spadkobiercow politycznych okraglego stołu.
Miala ona swoje przemyslenia, smiala powiedzieć na zamkniętym zjeździe partgii PIS o swoich obawach typu:
" Tutaj tylko egzorcyzmy pomogą". Niemniej jednak wszyscy zabiegali o jej względy, tak więc po owocach ich poznacie.

Innymi słowy, nie bylo potrzeby, aby ją kompromitować falszywymi swiadectwami o TW.
Zadaj sobie pytanie;
Co w ten sposób służby mogły zyskać, skoro ona się im nie narażała?

Pamietaj nawet Anna Walentynowicz wskazywala Wałęsę na TW, a co zrobił sąd?
Zaden sad tego nie potwierdzil, a i tak wszyscy zainteresowani wiedza kim on był. Pulkowik Dukaczewski napisal książkę o kulisach wczesniejszych ustaleń przedmagdalenkowych z ich TW, w tym Wałęsy, ale oficjalnie on nim nie jest. ;-)
Takie to sa te niby falszywe TW.
Odpowiedz
terorist
2019-01-17 21:47:47
3 0
@GH, nie będę z Tobą więcej dyskutował, bo to nie ma najmniejszego sensu. Śmiem powątpiewać w twój intelekt, bo twoje komentarze są w grubej mierze dowodem na jego brak. Ave Lechistan! I nie zapominaj, że Polacy byli już katolikami przed narodzeniem Chrystusa! Dobranoc.
Odpowiedz
saxon
2019-01-17 21:57:51
2 2
Ktoś powyżej (nie chce mi się sprawdzać) napisał że ksiądz w swojej działalności nie był niepokojony przez służby. Większej pierdoły od dawna nie słyszałem. Poza tym budowa kościoła w Sowlinach jest zasługą również dziesiątek parafian (i nie tylko) , którzy w to dzieło wkładali swój czas , pracę , datki i modlitwę , załugą bezsprzeczną ks.Bukowca jest zebranie tego wszystkiego "do kupy", koordynacja, nadzór nie tylko fizyczny , ale i duchowy oraz doprowadzenie dzieła do końca.
O ile działalność Zastrzeżyńskiego i jego felietony dotąd popierałem i się z nimi zgadzałem , to w tym jedynym wypadku coś się chłopu poje...ło.
Odpowiedz
pacho
2019-01-17 22:12:51
2 3
była cała masa rejestrowych TW, którzy nikomu nie zaszkodzili, starali się grac o paszport , materiały budowlane na kościół , zostali szantażowani ze syn nie wyjdzie z dołka, ze sie dobiorą do ich orientacji albo kochanek (kochanków) i tym podobne
za sprawa obecnej polityki IPN, kretyńskiej "nocy teczek" i "pryszczatych" felietonistów po linii owładniętych jakaś in inkwizycyjna fascynacja grzechem nurzamy się w tym mentalnym szambie razem z autorem podnieconym prawie seksualnie zlezieniem poszlak następnego kompromatu .
nikt nas nie musi wykanczac, sami sie w tym kraju zagryziemy

stad, mimo ,ze z autorem listu otwartego politycznie pewnie mi nie po drodze, popieram jego głos sprzeciwu z całej siły swych dziesięciu palców na klawiaturze.
Odpowiedz
konto usunięte
2019-01-17 23:38:56
1 2
@pacho Wielką przysługę dałeś wszystkim tym wpisem, pokazałeś PRAWDE.
Ci, którzy dają się szantażować żłym podłym ludziom, którzy mają na nich "haka", 'haki' nie stanęli Oni po stronie DOBRA. Tak właśnie nieudolnie tłumaczy siętych, którzyswoją zaprzedali duszę diabłu.
Serdeczne dzieki, masz ode mnie plusa, łapkę w górę.

Byli tacy, którzy bici , torturowani , wyrywano im paznokcie na żywca, kobietom podawano wiele napoi i nie pozwalano iść do WC przez kilka dni itp, a Ci i tak nie zaparli sie praw boskich. Wbrew pozorom te metody używano w stosunku do patriotow, ludzi uczciwych nawet w III RP, polecam książki Sum linskiego, on o tym pisze m.inn.
Staneli po stronie prawdy.
Pozdrawiam.

Odpowiedz
Jaworina
2019-01-18 10:07:06
0 5
Szanowna Pani grazynahayes - błagam - mniej pisz a więcej myśl - i naucz się czytać ze zrozumieniem.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"List otwarty Jana Winiewskiego do Pawła Zastrzeżyńskiego"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]