21°   dziś 19°   jutro
Piątek, 17 maja Brunon, Paschalis, Weronika, Wiktor, Stanisław, Sławomir, Wera

Luksusowe Porsche księdza proboszcza budzi oburzenie. O sprawie piszą ogólnopolskie media

Opublikowano 06.11.2017 19:29:21 Zaktualizowano 04.09.2018 16:08:06 pan

Czy składki wiernych są przeznaczane na przyjemności doczesne proboszcza? Takie pytanie stawiają parafianie w Kasinie Wielkiej i publikują zdjęcie luksusowego auta księdza. O sprawie pisze m.in. Wirtualna Polska i Radio Zet.

Na pytania o coraz mniejszą frekwencję parafian na niedzielnych mszach św., administratorzy strony „Kasina Wielka Kaplica na Brzegu” na portalu Facebook odpowiadają m.in. zdjęciami nowego samochodu księdza proboszcza. To luksusowy samochód Porsche Macan.
Jak można wyczytać w poście opublikowanym wczoraj, samochód to tegoroczny egzemplarz i jest wart około 400 tys. zł.
- Kiedy parafianie widzą jak ksiądz, który zbiera składki w drugą niedzielę miesiąca w kościele z przeznaczeniem „na potrzeby kościoła”, zbiera po domach wysyłając po raz kolejny na ten sam cel strażaków i radę parafialną, a te prace nadal nie są wykonywane tylko w zamian ich widzimy w garażach plebańskich coraz więcej klasowych pojazdów, przykładowo sportowy Porsche Macan (2017 rok), wart sporo ponad 400 000 tys. zł. Każdy mający samochód zdaje sobie sprawę jakie są koszty utrzymania pojazdu OC, AC, NW, Assistance, mechanika, itd… - wyliczają autorzy wpisu.
O sprawie pisały w poniedziałek ogólnopolskie media m.in. Radio Zet oraz portal Wirtualna Polska. We wtorek sprawą zainteresowały się telewizje oraz wiele portali.
Do tematu powrócimy.
(Aktualizacja 7 XI 2017r. 22:19. Fot.: Facebook – Kasina Wielka Kaplica na Brzegu)
Zobacz również:

Komentarze (85)

pawel93
2017-11-06 19:33:11
2 17
Bóg zapłać xd
Odpowiedz
sydney
2017-11-06 19:35:51
3 19
Czy tylko to jedyny przypadek? Nieeee
Odpowiedz
sydney
2017-11-06 19:40:17
2 19
Przepraszam, ale ciężko na to pracują DD w pocie czoła
Dlatego ja nie daję nigdy na składkę .
Nawet nie przeszkadza mi ryk proboszcza za uchem „bóg zapłać”
Odpowiedz
konto usunięte
2017-11-06 19:43:43
12 3
do tez czlowiek
Odpowiedz
tomaszko9
2017-11-06 19:46:16
2 21
e tam, wcale nie takie ładne, nasz proboszcz ma ładniejsze :)
Odpowiedz
daniel393
2017-11-06 19:55:37
3 16
Jest tylko garstka duchownych, którzy w tych trudnych czasach (czasach ostatecznych), uświadamiają 'wiernych' i prowadzą bitwę, by jeszcze kogoś ocalić...
Inni - chyba diabła mają za ojca...! Panie Boże - Ześlij opamiętanie dla nich.

Panie, Jezu Chryste, Synu Boga żywego, zmiłuj się nade mną, grzesznikiem.
Odpowiedz
konto usunięte
2017-11-06 20:05:51
2 25
Owieczki się strzyże, barany też. Radźcie dorastającym synom by na księdza szli, to teraz jedyny zawód z zapewnioną przyzwoitą pensję, mieszkaniem pracowniczym, obiadami i dużym pakietem gratisów, do tego po pierwszych biedniejszych latach stażu stanowisko właściwie samodzielne i duża swoboda decyzji i bezkarność. Co prawda trzeba dawać rękę do całowania różnym brzydkim nawiedzonym staruszkom ale za każde cmoknięcie kasa jest, zaś młodych dziewczyn i chłopców na oazie do wyboru do koloru jak ktoś chce. Kwestia strojów może problematyczne, sutanna się czasem plącze pod nogami, ale jak się zamówi odpowiednio uszytą, to można dorobić głębokie kieszenie- w jednej kasa, w drugiej flasza i się żyje.
ps. Zdarzają się wyjątki pracujące dla idei, jak w każdym zawodzie.
Odpowiedz
BRZEGI
2017-11-06 20:10:30
2 12
..co się dziwicie jak każdy mężczyzna..duże ego...lubi samochody..kasa jest...z przyzwoleniem władz kościelnych chyba będzie źle ..zapewne zmiana placówki...a samochód przejdzie na utrzymanie parafii...
.....to robi się modne ,,,proboszcz kupuje ' furę' ...zamieszanie ..a dla pospólstwa ... samochód będzie do dyspozycji parafii...to jeszcze lepsze dla proboszcza...spadają koszty prywatne ..koszty można rozliczyć w kosztach parafii....i przy dobrych układach ...super...a gdzie ..powściągliwość zalecana przez Papieża Franciszka...
Odpowiedz
konto usunięte
2017-11-06 20:10:37
3 12
Oj tam lamentujcie lamentujcie
przeniosą na inną parafię i co ...

przyjdzie następny i też będzie chciał kupić
sobie 'brykę'
a kto za to zapłaci ?

pozdrawiam wiernych i nie wiernych
Odpowiedz
daniel393
2017-11-06 20:11:04
0 3
Tu przykład, na to co wyżej napisałem:

https://www.youtube.com/watch?v=oqu2RbeY9uU
Odpowiedz
kowal07
2017-11-06 20:24:30
1 7
piękny ursus pod wiata za pare lat cacko plebana straci swą wartośc a 60 dalej bedzie trzymać
Odpowiedz
Hiena
2017-11-06 20:24:35
6 7
Sponsorowane wygłupy przez durnych ludzi. Jak widać można nieźle żyć z bajki o przygodach cieśli...
Odpowiedz
ciemnylud
2017-11-06 20:35:34
0 17
Uderzmy się w pierś i przyznajmy że to my jesteśmy sponsorami tego rozpasania. Jedni przed drugimi szpanujemy kto da więcej księdzu za mszę, chrzciny, pogrzeb... Nawet na Wszystkich Świętych niektórzy nie potrafią uszanować, że msza na cmentarzu powinna być za wszystkich zmarłych tylko zamawiają prywatną intencję a stawka musi być za take 'fanaberie' wysoka. Brawo ciemny sponsorski lud.
Odpowiedz
konto usunięte
2017-11-06 20:47:12
2 7
tzw. 'Cicha składka' :)
Odpowiedz
kris500
2017-11-06 20:51:23
2 3
Oto jak parafianie oceniają proboszcza:
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=2011810332422380&id=1573037016299716
Odpowiedz
kris500
2017-11-06 20:53:52
1 7
Albo tu:

http://www.kasinawielka-kaplicanabrzegu.pl/owoce-8-lat-poslugi-w-parafii-kasina-wielka-ks-wieslawa-maciaszka-coraz-mniej-parafian-na-mszach-sw-niedzielnych/
Odpowiedz
konto usunięte
2017-11-06 20:54:28
1 5
http://www.kasinawielka-kaplicanabrzegu.pl/owoce-8-lat-poslugi-w-parafii-kasina-wielka-ks-wieslawa-maciaszka-coraz-mniej-parafian-na-mszach-sw-niedzielnych/
Odpowiedz
konto usunięte
2017-11-06 20:55:10
1 4
o, kris, zdublowaliśmy się
Odpowiedz
konto usunięte
2017-11-06 21:03:41
2 10
na marginesie : 100 mszy zamówionych na pogrzebie = 5tys zł w kieszeni księdza.
Kto wymyślił taki zwyczaj żeby indywidualne msze zamawiać bo nie wypada inaczej? Kto wymyśl, żeby na mszach pogrzebowych jeszcze z tacą chodzić, mimo opłacenia księdzu obsługi pogrzebu?
W innych rejonach kraju jest np tak, że mszy nie zamawia się wcale na pogrzebie, Jest chodzenie z tacą podczas mszy pogrzebowej, i to co zbierze od uczestników przelicza na ile mszy wystarczy, wyznacza terminy i daje rodzinie zmarłego rozpiskę - nie ma od kogo te msze, jest za duszę, od wszystkich żałobników.
Czy to nie jest bardziej po chrześcijańsku? Bo ten zwyczaj indywidualnego zamawiania, wyczytywania później od kogo msza, licytacji kto więcej mszy miał... to jest karmienie pychy ludzkiej w celu wyłudzenia kasy.
Odpowiedz
Doradca
2017-11-06 21:13:57
6 5
http://krakow.gosc.pl/doc/4293084.Metropolita-zaprasza-do-wsparcia-ubogich

'Pomoc dla ubogich powinna być zakorzeniona w tajemnicy miłosierdzia, którą żyli św. Faustyna i Brat Albert' - pisze abp Jędraszewski '

Trzeba uderzyć się w serducho i zacząć od siebie. Papież Franciszek podczas Światowych Dni Młodzieży jeździł po Polsce granatowym volkswagenem golfem w Watykanie jeździ komunikacją miejską i mocno nawołuje do opamiętania za to przez hierarchów kościelnych i księży jest na każdym kroku atakowany.

Oddać te limuzyny z przeznaczeniem, że pozyskane z sprzedaży pieniądze pójdą na ubogich.

Staram się pomagać potrzebującym z serca, aczkolwiek jak czytam takie informacje krew się gotuje.

Proszę zapytać abp Jędraszewskiego czy na tym polega pomoc dla ubogich która powinna być zakorzeniona w tajemnicy miłosierdzia ?.
Odpowiedz
ciemnylud
2017-11-06 21:15:44
1 8
Dobrze przynajmniej że nie wszyscy którzy wstępują do seminarium zostają księżmi bo się na nich wyznają Ci którym Wiara i Bóg leży na sercu.Gdyby ich nie usunęli to dopiero Ci by pokazali na czym polega pazerność i 'miłość bliźniego'.Ale to co im nie wyszło jako funkcjonariusz kościoła pokazują niejednokrotnie w cywilnym życiu poza kościelnym.
Chrystusa nie ukrzyżowali ludzie nie wierzący tylko Ci którzy podawali się za najbardziej wierzących.ZA PIENIĄDZE LUD SIĘ PODLI ZA PIENIĄDZE KSIĄDZ SIĘ MODLI.
Odpowiedz
CUDNA
2017-11-06 21:25:54
3 7
Drodzy Parafianie powinniście być dumni z zamożnego proboszcza. hi,hi

http://kawaly.tja.pl/dowcip,ksiadz-na-mszy-zbiera-datki-podchodzi
Odpowiedz
kris500
2017-11-06 21:28:18
0 8
@ciemnylud masz rację z tymi niedoszłymi księżmi.Chwała tym którzy ich wypatrzyli i usunęli bo dopiero by pokazali na czym polega posługa kościelna.Chyba pamiętamy proboszcza z Miłosierdzia Bożego ,odszedł na druga parafię i też było głośno o nim.Są tacy wśród nas żeby coś osiągnąć otumanić drugiego to po dwa razy w niedzielę latają do kościoła bo inaczej tego nie można nazwać.Przypomniało mi się powiedzenie 'największe zwycięstwo szatana jest to że ludzie uwierzyli że go nie ma'.
Odpowiedz
Rocky6
2017-11-06 21:36:23
3 14
Ksiadz proboszcz juz sie zbliza
Juz puka do mych drzwi
Pobiegne go przywitac
W mym reku wino drzy
O szczescie niepojete
Ksiadz sam odwiedza mnie
Sasiedzie wspomoz renta
Bym mogl pokazac sie
W spizarni trzymam koniak
W lodowce wodki dwie
Pobiegne po kieliszki
Ksiadz lubi napic sie
O szczescie niepojete
Ksiadz wypil flaszki dwie
Sprowadze go po schodach
Bo sam wywroci sie
Otwieram drzwi Toyoty
Ksiadz proboszcz chwali mnie
W swej Nysce policjanci
Zyczliwie smieja sie
Ksiadz ruszyl z piskiem opon
Nie zdazyl uciec kot
Zahaczyl swiatlem o slupek
I wyrznal bokiem w plot
Ach placza parafianie
Co widzieli wypadek ten
Toyota duzo kosztuje
Znow trzeba dac na msze
Odpowiedz
konto usunięte
2017-11-06 21:40:09
5 11
Doradca zmienił się z grazynahayes . To jedna i ta sama osoba wystarczy prześledzić jej wpisy . Księża to powinni płacić 1100 zł ubezpieczenia co miesiąc i+ do tego wynajem sali szkolnej . Powinni być też uznani za przedstawicieli obcego państwa na terenie RP i skasowane mieć prawa wyborcze bo są przedstawicielami obcego państwa o nazwie Watykan
Odpowiedz
roxanne
2017-11-06 21:54:16
1 7
HAHAHAHA CIEMNIAKI :)))) Od Boga dostał na Mikołaja !
Odpowiedz
zabawny
2017-11-06 22:07:05
0 10
Nie najlepiej się ten dobrobyt odbiera, w czasach gdy uczciwi pracowici ludzie posiadają nierzadko pojazd typu Opel Corsa lub inne pordzewiałe badziewie.
Moim zdaniem, przełożony księdza lub sami parafianie mogliby wysłać człowieka z charyzmą, do odprawienia rytualnych modłów nad tym dobrodziejem, bo po Bożemu takiego auta dorobić się niemożna. :)

Proponuję wykwalifikowanego fachowca:
http://www.gazetakrakowska.pl/artykul/670827,najmlodszy-egzorcysta-w-polsce-uzdrawia-bog-nie-ja,id,t.html
Odpowiedz
kris500
2017-11-06 22:24:37
3 5
Czego to ich uczą w tych seminariach,przynajmniej chwała im za to że potrafią wychwycić tych którzy nie powinni głosić Słowa Bożego i tym samym oddzielić chwast od urodzajnego ziarna. Kolega opowiadał że u niego w parafii był proboszcz małego wzrostu ale otyły o znacznej tuszy.Wyszedł kiedyś na ambonę i tak rozpoczął kazanie 'za dużo dbacie o ciało a za mało o duszę' .Czy przyjdzie kiedyś czas opamiętanie na hierarchów kościelnych?. Są przecież jakieś granice pazerności?.To co opisuje internauta @ciemnylud to się w głowie nie mieści by podczas mszy na cmentarzu we Wszystkich Świętych odprawiać mszę w intencji indywidualnej.Zamiast przyjąć tę intencję kapłan winien wytłumaczyć tej osobie że oczywiście mszę odprawi ale nie w ten dzień chyba że ofiara przebija racjonalność myślenia i to wszystko widzą młodzi ludzie. Nasza wiara zaczyna być wiara odpustową i kościoły będą stawały się coraz bardziej puste co już widać w dużych miastach.
Odpowiedz
kris500
2017-11-06 22:25:32
3 7
Pan Jezus chodził i nauczał a oni ani nie chodzą ani nie nauczają. Ale kto bogatemu zabroni?
Odpowiedz
zawiedziony
2017-11-06 22:26:04
1 10
Kilka razy miałem przykry obowiązek pochować u tegoż proboszcza swoich bliskich z rodziny.
Pomimo tego ze nieżle dostał za pogrzeb to nawet kazania nie powiedział a wraz z organistą to przy ludziach i przy trumnie upominał się o pieniądze gdzie chciałem się rozliczyć w cywilizowany sposób po pogrzebie.Za pieniądze to rozpłaczą się jak dzieci.Organista tez spore ma co łaska.Jedyny co zasługuje na szacunek to grabarz skromny cichy człowiek
Odpowiedz
ciemnylud
2017-11-06 22:31:16
2 9
W jedynej z parafii zapytano księdza czy nie wstyd mu jeździć drogim samochodem. Odparł, że Pan Jezus w niedzielę palmową do Jerozolimy wjechał na tłustym nie chudym osiołku. Wtedy któryś z parafian nie wytrzymał i odparł mu, że to prawda, ale prawdą też jest to że z tej samej Jerozolimy Jezus wyszedł już z krzyżem na plecach. Ksiądz więcej nie wydawał się w dyskusję z wiernymi na temat samochodu.
Odpowiedz
bimbambom
2017-11-06 23:39:39
3 6
Przecież proboszcz musi mieć szybkie i niezawodne auto, żeby z ostatnim namaszczeniem zdążył!!! ;p
Odpowiedz
wartownik1
2017-11-06 23:42:47
8 9
Ojciec dyrektor Rydzyk lepszymi furami jeździ i Wam PiSiory to nie przeszkadza bo głosy zbiera dla kurdupla z Żoliborza
Odpowiedz
kaeli
2017-11-06 23:49:41
1 12
Definicja słowa 'Parafianin' wg Słownika Języka Polskiego:
a/ członek parafii
b/ człowiek bez ogłady, wykształcenia, zacofany, ograniczony
Odpowiedz
konto usunięte
2017-11-06 23:57:32
2 7
Zanim skomentuje muszę przeprosić @doradce, bo przez pomyłkę dałam mu minusa, a miał być plus, przepraszam.

Moi przedmówcy już prawie całkowicie wyczerpali temat, cóż mogę dodać?

Niestety , z przykrością stwierdzam, iż wielu księży w Polsce uczynili z Kościoła oraz wiary INSTYTUCJĘ FINANSOWĄ, a zaiste nie taka powinna być rola kościoła.

Kazania często są dedykowane 'włodarzom', a nie wszystkim wiernym , demoralizacja w tej instytucji , niestety już bardzo finansowego wymiaru sięga dna, odejscie od nauczania , wychodzenia do wiernych z pomocą, nauczaniem, wsparciem, szerzenie sie masonskich praktyk , symboliki w kościele jest zatrważająca.

Sama nie zdawałam sobie wcześniej z tego sprawy, dopóki nie poznałam tej tematyki.

Spowiedź powinna być bezpośrednia do Boga , bez udziału księży, Watykan stał się wykonawca zaleceń swoich 'zwierzchników', wiadomo o kim jest mowa,

Jedynym ich 'bożkiem' jest pieniądź , ' bożkowie' systemu solarnego i całe zlo z tym związane.

Bóg jest w Nas samych i tam go szukajmy, w naszych dobrych uczynkach, zachowaniach.

Nie sponorujmy tych, ktorzy traktują Nas jak przysłowiowe 'dojne krowy', z całym powazaniem dla tych zwierzat.
Odpowiedz
konto usunięte
2017-11-07 07:02:29
2 3
Oj, tam ; to tylko 4 koła. Kto rano wstaje temu Bozia daje. Na to wygląda że kto w niedzielę pracuje , tego dopiero Bozia sponsoruje . Przecież my wszyscy wierni też nie jesteśmy równo obdarowani przez Boga. A mój już nieżyjący dziadek mówił jak widział przesyt u wybranych ; diabeł na jedną kupę ..., dlatego bądźmy rozsądni i cieszmy się z tego co mamy .
Odpowiedz
ciemnylud
2017-11-07 07:12:21
1 2
Widziałem naszego Wójta za kierownicą innego samochodu niż ten którym ostatnio jeździł.Może Pan Wójt nabył nowy pojazd,nie zła bryka i być może ksiądz proboszcz pozazdrościł Panu Wójtowi i też kupił samochód ale gdy te dwie bryki porównam to ksiądz bije wójta na głowę.A może zakup samochodu przez proboszcza to nie ze składek i różnych wpłat kościelnych których jest mnóstwo i bez przerwy przybywa a z innego źródła? .Może ksiądz proboszcz prowadzi działalność gospodarczą,jest być może udziałowcem jakiegoś przedsięwzięcia finansowego?Aż się ciśnie na usta krótka rozprawa Mikołaja Reja 'Rozmowa między Panem, Wójtem, a Plebanem' a w Kasinie same pany.
Odpowiedz
DRKidler
2017-11-07 08:56:29
1 3
http://demotywatory.pl/4810494/Przeznaczenie-datkow-na-kosciol-
Odpowiedz
DRKidler
2017-11-07 09:21:29
3 5
Może redaktorzy przyglądnęliby się samochodowi jaki ma proboszcz w Jodłowniku. Też chyba dużo nie odbiega od swojego kolegi z Kasiny Wielkiej. No parafianie tej parafii, proszę o 'wrzucenie' kilku zdjęć tego samochodu. A być może opublikujemy zdjęcia samochodów wszystkich księży powiatu limanowskiego (nie tylko proboszczów). Powinni poruszać się na osiołkach, jak ich król z Izraela !. Ślubują żyć w ubóstwie a nie w luksusie. Strasznie skromne są te 'bidulki'. Cóż, tłuste tyłki trzema wygodnie wozić!. Od razu widać, że katolicyzm to porządna firma. Trzeba pamiętać, że początki były skromne od osiołka do Porsche Macan.
Odpowiedz
dobryslopnice
2017-11-07 09:34:38
3 3
Cóż wójt z Plrbanem jedna droga chodzą. A najlepiej podobaja mi się zestawienia majątkowe naszych wójtów. Kpina i śmiech. Ciekawe kiedy duchowni będą takie tez publikować? Bo wójt ze Słopnic jest tak biedny ze ho ho ho. Jednak na tym majątku gminnym coś mu ciężko idzie. A trzyma się ze ho ho ho... na tak łapówek się nie wpisuje w dochody!!! Zapomiałem o nich ze to się daje pod stołem!!!
Odpowiedz
Flerow
2017-11-07 10:41:10
1 6
Irytujące jest to czytanie na pogrzebach przez pół godziny ofiarodawców, jak by nie można było powiedzieć że zamówiono 100 mszy.
Odpowiedz
pawell
2017-11-07 10:47:39
2 7
...drażniące to ujadanie, a przecież uczyliście się o tym...
Marcin Luter (niem. Martin Luther, ur. 10 listopada 1483 r. w Eisleben, zm. 18 lutego 1546 r. tamże) – niemiecki reformator religijny, teolog i inicjator reformacji, mnich augustiański, doktor teologii, współtwórca luteranizmu. Autor 95 tez potępiających praktykę sprzedaży odpustów, w których odrzucał możliwość kupienia łaski Bożej.
Sprawy finansowe są cierniem w życiu Kościoła...a Rady Parafialne są nadal bezwolnym narzędziem.
Odpowiedz
konto usunięte
2017-11-07 11:09:08
3 3
Jest prosta zasada na chamstwo, tłumaczy to bardzo dobrze Profesor Chodkiewicz:

' Na chamstwo odpowiada się jeszcze większym chamstwem, tak trzeba! - prof. Marek Jan Chodakiewicz

https://www.youtube.com/watch?v=QJ7VFElg9Jk

Wychowano mnie oraz innych RODAKÓW w atmosferze POTULNOŚCI, POKORY, USTĘPLIWOŚCI nadstawiania innym drugiego policzka , gdy ktoś Nas zaatakuje, OSZUKUJE, nauczono NAS bycia FRAJERAMI. !!!!

Prawda jest jednak taka: NIE MOŻNA BYĆ FRAJEREM, bo 'chamstwo' niszczy dobrych, UCZCIWYCH LUDZI, WYKORZYSTUJE NAS I ŚMIEJE NAM SIE W TWARZ. !!!!


Znam inne powiedzenie , a brzmi ono tak:

' Pogłaszcz chama , to Ciebie kopnie.
Kopnij chama, to Ciebie POGŁASZCZE. '

Tak dla jasności tematu, to nie uważam tego proboszcza za 'chama', ale UCZCIWY to on na pewno nie jest. !!!!
Odpowiedz
Flerow
2017-11-07 11:17:02
2 5
@kirs500,, Ale kto bogatemu zabroni? ' ja mam powiedzenie : A kto broni biednemu żyć bogato? I tego się trzymajmy nie bądźmy zazdrośni, to tylko auto. Inna sprawa że zawsze są granice przyzwoitości związane choćby z wykonywanym zawodem i to nie dotyczy tylko duchownych.
Odpowiedz
Pytyna5
2017-11-07 11:28:03
2 6
Teraz w tych czasach to Księża i panowie Żyją w luksusach ja już złamanego grosza im nie dam bo u nich to luksusy i rospusty
Odpowiedz
pawell
2017-11-07 11:43:12
1 3
@Flerow
...można zadać pytanie o różnicę pomiędzy przyzwoitością...a przyzwoitką.
Odpowiedz
Poludnie
2017-11-07 12:37:15
0 8
Proszę nie wkładać do jednego worka wszystkich księży,,, myślę że najwięcej szczekają ci którzy na kościół nie dają nic.....My mamy księdza który jeździ starym fiatem uno,to co robi w Kościele jest godne do naśladowania dla innych księży,,,remonty,organy,odnowienie ławek,wymiana ogrzewania, głośników, poręcz dla starszych bo przedtem nikt o tym nie pomyślał,wiele innych rzeczy, prezentów dla dzieci i starszych,nie da się wszystkiego opisać,jest dopiero 5 lat a zrobił tyle co inni nie zrobili za 30 lat.....Umiecie tylko po wszystkich jechać równo,tak jakby wszyscy byli jednakowi.
Odpowiedz
WSI
2017-11-07 12:41:27
2 14
Najwyższa pora opodatkować opodatkować Księży i przestać wydawać nasze pieniądze na Kler bo Księża dwa razy nas doją :
1.Uczą nasze dzieci w szkołach za co zastają pensję od Państwa.
2.Odprawiają msze , pogrzeby , itp. za co biorą ogromną kasę od ludzi a co powinno być za darmo.Dobrze wiemy ile trzeba dać za pogrzeb 1000-1500zł , i to śmieszne ze dziwią się iż coraz mniej ludzi chodzi do Kościoła.
Ten ksiądz pokazał swoje bogactwo jakiego się dorobił na ludziach i nauką jest dla ludzi by skromniej Księży nagradzali. Spokojnie można stwierdzić iż większość tych kapłanów poszła na Księdza by się dorobić kasy na garbie innych co im bardzo dobrze wychodzi.Wszyscy wiemy ze są kapłani którzy mają swoje konkubiny i dzieci , jezdzą na Kobiety które za kasę robią różne rzeczy , a na mszach lubią ludzi uczyć jak mają postępować.Tu właśnie ukazuję się ponury stan naszego Kościoła który mieni się WZOREM dla innych a w prawdzie najprostszemu człowiekowi nie dorównuje.Mieni się teraz pytanie na co komu piękne słowa jeśli się do nich nie stosuje ???
Odpowiedz
synszefa
2017-11-07 12:54:17
5 4
Pracuje to ma :) i bardzo dobrze ksiądz z parafii musi się prezentować :)
Odpowiedz
WSI
2017-11-07 12:57:27
1 12
@DRKidler faktycznie dobrze napisałeś ze przydałoby się takie zestawienie z całego Powiatu jakimi furami wożą się Księżą , a co do auta Proboszcza z Jodłownika to też artykuł w tym temacie byłby na miejscu.Zapomniałem dodać o pedofilii jaka się szerzy w Kościele(jako ogólnoświatowej instytucji) i nikt o tym nie mówi zaczynając od Papieża a kończąc na zwykłych Księżach , a fakty są brutalne ze niszczą młodość dzieciom i zostawiają traumę na całe życie ale nikt za to rozliczony nie jest lub niewielka część sprawców wśród Księży.
Odpowiedz
Ewenement
2017-11-07 13:09:51
2 12
Tak to jest jak się nauczyło dawać im w kopertę za wszystko wspierajcie legalna czarna mafie dalej :) Papież Franciszek wyraźnie powiedział ze branie pieniędzy za sakrament małżeństwa to barbarzyństwo a dalej dajecie ^^
Odpowiedz
wartownik1
2017-11-07 13:18:39
1 7
To dlatego Nasza biegaczka Justyna Kowalczyk nie jest już widziana na mszy w Kasinie...
Odpowiedz
konto usunięte
2017-11-07 13:39:50
2 1
@WSI Dobrą propozycję przedstawileś, jest ona godna poparcia.

@Poludnie Nie wszyscy księża są tacy sami, na szczęście są i tacy, którzy prawidlowo pojmują swoje duszparterstwo.

Nie może być jednak dyskryminacja wsród ludzi, podatki powinni placić WSZYSCY bez wyjątku ( tutaj ponownie zgadzam się z WSI).

To jest tak wbrew naszej wierze , aby NIERÓWNO traktować obywateli RP, bo księża też nimi sa.
Nie ma rownych i rowniejszych .

Wszyscy podlegamy PRAWU NATURALNEMU, a ono jest wyżej niż prawo stanowione,

Prawo naturalne istnieje od zarania wieków, Święty Augustyn też o tym nauczał.

http://e-prawnik.pl/porady-prawne/prawo-cywilne/prawo-naturalne-i-prawo-stanowione.html

Praktycznym dowodem o wyższości prawa naturalnego nad stanowionym, jest GODNA POCHWAŁY postawa uczciwych Ukraińców, ktorzy pomogli polskiemu kierowcy i uchronili go przed domniemaną korupcją (łapówką) dla ukraińskiej policji.

Są także uczciwi ludzie ................

' Musisz to wiedzieć (256) Porządni Ukraińcy uratowali polskiego kierowcę z łap milicji... '

https://www.youtube.com/watch?v=6qqx6cvniGI

Można się uczyć od tych porządnych ludzi jak NIE BYĆ przysłowiowym frajerem. ;-)))
Odpowiedz
DRKidler
2017-11-07 14:01:25
4 8
Skąd my to znamy, takie powiedzenie: 'co inni nie zrobili za 30 lat'. A co dzieje sie teraz. grabienie państwa, destrukcja, deformacja. Zamiast powtarzać propagandę władzy pisowskiej wystarczy popatrzeć wkoło I zobaczyć co się dzieje, wystarczy przeczytać te 'dzieła', które tworzy pisowski rząd (są dostępne w necie).ale nie ma się co dziwić, bo teraz do władzy dorwali się ludzie, którzy nic w życiu nie zrobili, mają jedyną szanse, by nachapać się kasy - I robią to z pasją. Obrzydliwość. I to zawsze mało kasy...maja wypłaty jako katecheci, ponoć 13- nastki i bony na święta .A i tak wierne gosposie znoszą co smaczniejsze kąski na plebanie .Kasują ciężką kasę a jeszcze wołają żeby im dać na remont plebani!. To już jest szczyt wszystkiego!!!! Parafianie niektórzy marzną w zimie, ich małe dzieci ciągle chorują , bo wilgoć, a oni chcą na nowe super ciepłe okna, drzwi, solary i pieron wie co jeszcze. Opodatkowaćtacę, zarobki księży, Wprowadzić cennik i tyle !! A póki jest to 'posługa kapłańska' to jest ona DARMOWA !! Oni SŁUŻĄ a nie ZARABIAJĄ !! Cholerna mafia rozpuszczona przez rydzykowe towarzystwo i innych bogobojnych...
Odpowiedz
M44
2017-11-07 14:02:11
3 8
Dlatego nigdy żaden z tej zgraji.... Nie dostanie ani grosza na tace nigdy. Wolę dać owsiakowi badz innej instytucji a nie tym zlodzieja . Pewnie lepiej będzie mu wyrywać laseczki na takie auto. No cóż pewnie niektórzy z komentujących sami mu dawali na tace i teraz wielce oburzeni. Ksiądz w Slopnicach dolnych poszedł lepszym rozwiązaniem nie zmienia auta jezdzi zwykłym A4 ale w zamian zmienia moto bawi się w polowanie crossy i ludzie nic nie mówią bo przeciez dalej jezdzi starym autem.
Odpowiedz
konto usunięte
2017-11-07 14:06:02
2 5
Poczytajcie sobie książki pt BYŁEM KSIĘDZEM. Dopiero tam zobaczycie co się dzieje w kościele.
Odpowiedz
DRKidler
2017-11-07 14:18:11
3 9
Znalazłem coś takiego w necie.
Msza. Ksiądz z tacą podchodzi do staruszki. Ta grzebie drobne w portmonetce. Ksiądz zauważa banknot 100 złotowy. Mówi: sto złotych też może być. Staruszka odpowiada: to na fryzjera. Ksiądz: ale Maryja nie chodziła do fryzjera. Staruszka: a Jezus nie śmigał porsche.
Odpowiedz
MAJA12
2017-11-07 14:53:29
2 10
Panie redaktorze ludzie na chleb nie mają rodziny wychowują w biedzie i nędzy żyją ,a Ci w takich luksusach żyją .

Może by tak wszystkich prześwietlił i podał do publicznej wiadomości.

Podobno fajna bryka jest w Przyszowej
Odpowiedz
DRKidler
2017-11-07 15:12:38
5 3
Za kilka minut o całej tej sprawie będzie reportaż w TVN24 '15 na żywo'. Zapraszam do oglądania.
Odpowiedz
ramzesss
2017-11-07 16:21:12
4 6
Może taczki by mu pasowały????co wy na to parafianie???????
Odpowiedz
h2o
2017-11-07 17:04:40
5 0
Ukradł to auto
Odpowiedz
acca
2017-11-07 17:55:06
6 4
A może byście napisali prawdę a nie oszczerstwa zawistnych ludzi którzy oczerniaja z zemsty.
Odpowiedz
ciemnylud
2017-11-07 18:43:36
2 2
acca my piszemy prawdę z zawiści że my tacy głupi byli. Jak to mówią mądry parafianin dopiero jak porshe zobaczył...
Odpowiedz
sydney
2017-11-07 19:28:24
2 5
M44 ile lat proboszcz buduje kościół w Słopnicach?
I dalej końca nie widać.
Slopnicoki się cieszą że dobrego proboszcza mają - buduje kościół.
A na jego hobby przymykają oczy, bo kościół buduje.
więc głupota ludzka nie zna końca
Odpowiedz
zajec
2017-11-07 19:49:16
2 3
A gdzie to napisane jest, że ksiądz biedny być ma ?
Odpowiedz
konto usunięte
2017-11-07 20:03:12
1 5
U nas w Słopnicach Kościół został wybudowany bardzo szybko i to jaki... na dodatek można sobie obejrzeć mszę online. Tylko nikt nie wie ile mieszkańcy musieli poświęcić własnych sił i czasu, jak ktoś nie mógł odpracować dniówki w miesiącu to powinien zapłacić firmie jedyne ??? PLN za roboczo dniówkę. Oczywiście najważniejsze były składki z których tak naprawdę nie wiadomo kto i w jaki sposób się rozliczał.
Pozdrawiam.
Odpowiedz
M44
2017-11-07 20:11:55
0 6
Jak sie mógł rozliczać skoro nigdzie nie odprowadza podatków nie pisze itp. Jak to powiedziała jedna z moich znajomych na jego temat patrz jaki biedny ile wkłada w kościół i wogole nawet na auto go nie stać bo takim starym jezdzi.... A na hobby wydał tyle ze nie jedno nowe by kupił ale tego ciemny lud już nie widzi. Znam tego goscia od samego początku jak przyjechac i w obecnej chwili to całkiem inna osoba nawet porozmawiac się z nim nie da bo niedługo Ci pokaże tatuaż harley i każe odejść... I patrząc na obecną władze to kościoła nigdy nie opodatkuja Wręcz przeciwnie dadzą im nowe przywileje bo on powie na ambonie że obecnej partji sprzyja opacznosc i wszyscy poleca głosować
Odpowiedz
login
2017-11-07 21:27:31
2 0
CAŁA PRAWDA O KLI https://www.youtube.com/watch?v=PH-tTCIxnlk
Odpowiedz
login
2017-11-07 21:30:01
2 1
W N.Sączu powinni szlabany ustawić bo wiocha zalewa Sącz

https://pl.wikipedia.org/wiki/Myto
Odpowiedz
BRZEGI
2017-11-07 22:41:45
2 4
...a myślałem ,że tu chodzi o samochód a tu chodzi o atak na Kościół...przerabialiśmy to w okolicach Szczyrzyca parę lat temu ...to po prostu nagonka i totalny atak..
... wszak mecenasi i inni z tzw wyższej kasty..... też kupują samochody i inne dobra...
... lekarze też mają samochody i to co roku inne i inne dobra ...a podobno marnie zarabiają...
..nauczyciele wójtowie , starostowie , burmistrzowie...
....nikomu nic nie zazdroszczę ale na ustawione ataki... i zorganizowane już się nie dam nabrać ...życzę dobrej nocy....dobrych spokojnych snów...
Odpowiedz
bearchen
2017-11-07 23:11:49
1 8
Uwielbiam te wszystkie komentarze lamentujacych osob, ze ksiedzom sie dobrze powodzi. Ale prawda jest taka,ze jakby glupi lud nie dal to oni tez by nie mieli.
Sami sponsorujecie ich hobby, wiec do kogo te pretensje?
Odpowiedz
konto usunięte
2017-11-08 00:32:31
1 0
My tu gadu, gadu, a rzeczywistość Nam umyka przed oczami.............

Włączmy myślenie................

' BIJEMY NA ALARM - dr Hubert Czerniak - SPOTKANIE NA ŻYWO - WILKANÓW '

https://www.youtube.com/watch?v=N95_UpDv7So
Odpowiedz
konto usunięte
2017-11-08 00:55:05
1 0
Proponuje skupić się na własnym zdrowiu i życiu, bo są to zaiste NAJWAŻNIEJSZE KWESTIE. !!!

Proszę posłuchać czym faszerują Nas w pożywieniu na naszym rynku, jak tego uniknąć, zainteresowani mogą znależć w tym linku:

' ZMIENIAMY MYŚLENIE - KOTLINA KŁODZKA - T.Rolnik & A.Kudliński - 06.11.2017 r. '

https://www.youtube.com/watch?v=r-sHUcSV4lw
Odpowiedz
ciemnylud
2017-11-08 07:18:04
0 2
Szkoda że w wczorajszym wydaniu Wiadomości w TVN nie wystąpił, nie zabrał głosu, nie wyraził swojego stanowiska w tej sprawie Pan Wójt na tle samochodu którym obecnie jeździ.Bo przecież to najważniejszy notabl tej okolicy.Jak to mawiał Wójt w Chłopach Reymonta 'Ja Wójt wam to mówię'.
Odpowiedz
Andri018
2017-11-08 07:47:26
1 1
A może proboszcz dostał prezent to Porsche od Justyny Kowalczyk na urodziny ?
Odpowiedz
trybunal
2017-11-08 08:41:16
1 2
oj,@brzegi ,brzegi dobrze wiesz,że i w Szczyrzycu 'wyjechała baba na łopacie' a w Kasinie z autem za 400 000 jest też prawda.
Odpowiedz
miodek
2017-11-08 11:59:39
5 1
Państwa Nowaków żal dupę ściska.

https://wp.tv/i,proboszcz-sciagnal-dach-z-kosciola-sam-jezdzi-porsche-wierni-wsciekli-,mid,2010285,cid,2303844,klip.html?_ticrsn=3&ticaid=61a304
Odpowiedz
rulewicz
2017-11-08 12:42:12
2 2
Dziwne ze tylko jedna rodzina wypowiada sie jaki to zly ten proboszcz. Z tego co glosi wiesc to awanturnicy, ktorzy sa potrzebni przy wyborach samorzadowych. Dwa razy robili kampoanie obecnemu wotjowi w 2010 i 2014.
Odpowiedz
rulewicz
2017-11-08 12:43:08
2 2
W 2009 roku rozwalili klub pilkarski w Kasinie Wielkie, to bardzo konfilktowi ludzie, a teraz sie za kosciol wzieli.
Odpowiedz
jagod
2017-11-08 15:21:31
0 6
Nikt się nie będzie przejmować jakimś tam Porsche księdza. Kościół nigdy się nie będzie przejmować zbyt dużą ilością pieniędzy księży, pod warunkiem że dzielą się regularnie swym majątkiem z biskupami i dalej z Watykanem. Kościół przymyka też oko na kochanki księży, ich dzieci oraz na akty pedofilskie. W najgorszym wypadku przeniosą księdza do innej parafii i pozamiatane, przecież ciemny lud wszystko kupi… a owieczki trzeba strzyc, barany też…
Odpowiedz
GienekW
2017-11-08 23:09:49
2 1
Tak naprawdę za całą tą aferą stoi jedna rodzina Nowaków z osiedla Brzegi,
którzy uzurpują sobie prawo do Kaplicy na Brzegu, prowadzą stronę kaplicy i
jednocześnie prywatną wojnę z proboszczem W. Maciaszkiem.
Ta sama rodzina poprzedniego proboszcza chce 'wynieść na ołtarze' i
zapomnieli, że poprzednik samochody zmieniał co roku, miał kochankę z którą miał dziecko i wille w Zakopanem o czym wszyscy w Kasinie wiedzą (tajemnica poliszynela)

Większość parafian z Kasiny Wielkiej jednak broni proboszcza, który kupił Porsche.
Założyli oni profil 'Oburzeni Parafianie Kasina Wielka' na Facebooku i
wysłali list do administratora strony Kaplicy na Brzegu zatytułowany
'Witaj Piłacie XXI wieku'. Podczas przyjazdy TV wszyscy sie pochowali i jedynie przeciwko proboszczowi wypowiedział sie Józek 'Żyd' ze sklepu, który jest niewierzący i właśnie ta rodzina Nowaków i nikt inny więcej. Żaden z dziennikarzy nie przeprowadził rzetelnego śledztwa co tak naprawdę myślą parafianie o tym wszystkim.
Odpowiedz
GienekW
2017-11-09 16:14:59
1 4
Panie Jan Nowak z rodziną z Brzegu możecie być z siebie dumni, dopięliście swego i pogrążyliście proboszcza.
Kasina Wielka która dotychczas była kojarzona z malowniczą miejscowością w Beskidzie Wyspowym, której trasy górskie ukochał sobie JPII oraz z sukcesami Justyny Kowalczyk teraz kojarzy się z podhalańską wiochą w której ciemny lud zasponsorował proboszczowi nowe Porsche.
Odpowiedz
GienekW
2017-11-09 17:21:03
1 3
A może Pan J. Nowak zamiast punktować 'grzechy' proboszcza na stronie kapliczki i popierając je ładnymi cytatami z Biblii sam zastanowi sie dlaczego został usunięty z seminarium ?

„Nie sądźcie, abyście nie byli sądzeni. Bo takim sądem, jakim sądzicie, i was osądzą; i taką miarą, jaką wy mierzycie, wam odmierzą. Czemu to widzisz drzazgę w oku swego brata, a belki we własnym oku nie dostrzegasz? Albo jak możesz mówić swemu bratu: Pozwól, że usunę drzazgę z twego oka, gdy belka [tkwi] w twoim oku? Obłudniku, wyrzuć najpierw belkę ze swego oka, a wtedy przejrzysz, ażeby usunąć drzazgę z oka twego brata.” (Mt 7,1-5)
Odpowiedz
ysza
2017-11-12 20:15:36
0 2
' celem naszego ziemskiego istnienia i ziemskiego pielgrzymowania nie jest ilość przeżytych lat, ale wieczność, pełna wspólnota w gronie świętych' - to nie ma się co dziwić że Tym na limanowszczyźnie się spieszy. tkim pojazdem szybciej...nie tak dawno chyba był też Taki w Wilkowisku ..
'
Odpowiedz
gumis
2017-11-13 19:25:59
0 0
ciekawa sprawa
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Luksusowe Porsche księdza proboszcza budzi oburzenie. O sprawie piszą ogólnopolskie media"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]