8°   dziś 10°   jutro
Wtorek, 05 listopada Elżbieta, Sławomir, Dominik, Zachariasz, Balladyna

Miasto popiera starania o igrzyska

Opublikowano 02.02.2013 08:12:16 Zaktualizowano 05.09.2018 10:33:03 top

Władze miasta Limanowej popierają starania miasta Krakowa, Małopolski i Słowacji o organizację Zimowych Igrzysk Olimpijskich w 2022 roku.

W odpowiedzi na apel Gmin i Powiatów Małopolskich oraz Sejmiku Województwa Małopolskiego władze miasta (Rada Miasta Limanowa oraz burmistrz) wystosowały pisemne poparcie do inicjatywy organizacji Zimowych Igrzysk Olimpijskich w 2022 roku.

- Miasto Limanowa to stolica powiatu limanowskiego - regionu w paśmie górskim Beskidu Wyspowego i Gorców o dobrych warunkach klimatycznych, terenowych oraz znikomym zanieczyszczeniu w stosunku do innych regionów Polski stanowi atut dla rozwoju bazy wypoczynkowej, sportowej, rekreacyjnej, szczególnie pod kątem sportów zimowych - czytamy w piśmie wystosowanym przez burmistrza miasta oraz radnych Rady Miasta. - Również miasto Limanowa i region limanowszczyzny ma tradycje i bardzo duże osiągnięcia szczególnie w biegach narciarskich. Przez wiele lat zawodnicy naszego miasta i regionu reprezentowali Polskę na największych zawodach – Zimowe Igrzyska Olimpijskie w: Albertville, Nagano, Lillehammer, Turynie i Vancouver, Mistrzostwa Świata, Puchary Świata i inne zawody rangi europejskiej. Justyna Kowalczyk w ostatnich latach należy do najwybitniejszych sportowców świata, poprzedzały ją również znakomite biegaczki, biathlonistki i biathloniści z naszego regionu: Małgorzta Jasica – Ruchała, Zofia Czerwińska, Tereasa Rusnarczyk – Piwowar, Michalina Maciuszek, Halina Górniak, Zofia Liberda, Helena Mikołczyk - Kuczaik, oraz bracia Wiesław i Jan Ziemianinowie. Nasze miasto i region realizował unikalny system organizacyjny i szkoleniowy wśród dzieci i młodzieży w zakresie narciarstwa biegowego, jakim była „Próba Limanowska”, której efektem było umasowienie i nabór do dalszego szkolenia wyczynowego. Mimo różnych trudności dzięki zaangażowaniu władz sportowych i samorządowych naszego miasta i regionu limanowskiego udało się nam organizować zawody o zasięgu ogólnokrajowym i międzynarodowym.

Zatem nasze miasto i region limanowski ze względu na warunki terenowo – klimatyczne oraz tradycje sportowe może stanowić bazę sportową dla rozgrywania zawodów w konkurencjach biegowych w narciarstwie klasycznym. Uważamy, że wspierając tę inicjatywę możemy wnieść piękno i walory naszego regionu, zdolność i pracowitość naszego społeczeństwa, zaangażowanie władz samorządowych i sportowych w realizację tego projektu. Jeżeli nasz kraj otrzymałby możliwość organizacji tej światowej imprezy, liczymy na uwzględnienie naszego miasta i regionu w tym projekcie, a tym samym ożywienie naszej lokalnej gospodarki na wielu płaszczyznach, co umożliwi pozyskanie nowych miejsc pracy dla naszych mieszkańców. Zatem praktyczne wykorzystanie naszych walorów do budowy infrastruktury sportowej, rekreacyjnej, hotelowej i komunikacyjnej, służyłoby nie tylko tej imprezie, ale również naszym mieszkańcom, naszym sportowcom oraz wszystkim miłośnikom sportu, wypoczynku i turystki w naszym mieście i regionie.

Poparcie samorządu limanowskiego wysłane zostało do Gmin i Powiatów Małopolskich, Sejmiku Województwa Małopolskiego oraz do biura poselskiego Jagny Marczułajtis-Walczak.

Komentarze (34)

marlehill
2013-02-02 09:08:00
0 0
a może na rozgrzewkę, zrobić coś tak normalnego jak -lodowisko w mieście ,przed ewentualnymi -lotami na Marsa-
Odpowiedz
konto usunięte
2013-02-02 09:09:59
0 0
Bardzo dobra rekomendacja
Odpowiedz
uzytkownik3
2013-02-02 09:10:18
0 0
Piękny pomysł super tekst! Kto jest jego autorem?
Odpowiedz
konto usunięte
2013-02-02 09:25:50
0 0
Najlepszym poparciem jest zapis w uchwale budżetowej. Czy taki istnieje? Jaka to kwota? Kiedy i w jakiej postaci się zwróci?
Odpowiedz
znany
2013-02-02 09:44:23
0 0
Warunkiem do zorganizowania imprezy sportowej tej rangi, a zresztą każdej rangi, jest posiadanie stosownego zaplecza w postaci samych obiektów sportowych, no i oczywiście całej towarzyszącej infrastruktury, jak hotele z zapleczem odnowy biologicznej, łączności, komunikacji dla kibiców, itd, itd..
Pytam ile Miasto jest gotowe wydać pieniędzy, 200 mln, 500 mln?:)) Bo popieranie bez zobowiązań materialnych ze swojej strony, doprawdy jest niewiele warte.
To tak gdyby w poprzedniej kadencji, zamiast uchwalić i wyłożyć konkretne kwoty na budowę basenu Rada Miasta i Pan Burmistrz wysłali do Pana Starosty pismo, że inwestycję, a jakże popieramy, pismo pięknie zredagowane, na czerpanym papierze napisane ręcznie przez kaligrafa, bardzo ładnym i artystycznym pismem:)))
Odpowiedz
konto usunięte
2013-02-02 10:04:28
0 0
No i widzisz Znany, poparli organizację olimpiady bo mają 'wkład własny' w postaci basenu :) chyba wystarczy ??
Odpowiedz
forfiter
2013-02-02 10:29:19
0 0
Ja też popieram popieranie starań o olimpiadę.
Podejrzewam jednak że sportowcy utkną w korku pojazdów czekających na wjazd do Biedronki.
Ale może będą tam w promocji medale okolicznościowe
to sobie kupią.
Odpowiedz
ezu
2013-02-02 10:29:45
0 0
W odpowiedzi na apel wszyscy są 'za' i co dalej?
Odpowiedz
PasazerLinii7
2013-02-02 11:10:37
0 0
Miasto powinno trzymać się jak najdalej od durnej utopii igrzysk w Krakowie. I dobrze, że to tylko utopia - bo straty ograniczą się do tych kilku milionów złotych wyrzuconych na 'promocję'.

Euro 2012, które zadłużyło samorządy miast-gospodarzy na setki milionów złotych (mieszkańcy właśnie zaczynają to odczuwać w podwyżkach cen usług komunalnych), nikogo nic nie nauczyło.
A olimpiada to impreza nieporównywalnie droższa. Za te kilka dni zainteresowania medialnego płacilibyśmy nie tylko my, ale jeszcze nasze wnuki, klnąc na dziadków-megalomanów.
Odpowiedz
Doradca
2013-02-02 11:13:59
0 0
Widocznie przeczuli, że mogą coś na tym dla Miasta ugrać.
Może jakieś fundusze będą do wykorzystania.

Takie poparcia lub sprzeciwy poszczególne Rady podejmują prawie co sesję. Nie jest to novum.
Odpowiedz
konto usunięte
2013-02-02 11:58:44
0 0
W kryzysie najważniejsze są igrzyska.
Odpowiedz
coby
2013-02-02 12:04:20
0 0
obśmiałem się jak norka....@marlehill trafiłeś/trafiłaś w sedno! @forfiter brawo za dowcip! To sa 'fantasmagorie' bo nawet gdyby całe fundusze przyszły z Unii albo z jakiegos innego źrodła (bo wkład własny w postaci basenu już jest;-))) to pytanie czy warto inwestować w infrastrukture zimową taka kasę - a co potem z tym obiektami? Narodowy ma problem z zagospodarowaniem a co dopiero obiekty sportowe na miarę Olimpiady na prowincji....trzeba sobie uczciwie powiedzieć że nie będziemy nigdy stolica sportów zimowych i to nie dlatego, że są inni, lepsi ale dlatego, że nie mamy ku temu warunków naturalnych (klimat, góry etc) a brak infrastruktury to tylko tak 'przy okazji' jest przeszkodą. można wszystko wybudować - szczególnie za cudze. Tylko po co?
Odpowiedz
forfiter
2013-02-02 12:24:56
0 0
Trzeba także wziąć pod uwagę że w naszym kraju wszystko jest na opak,
nawet to że góry są na południu a morze na północy.
W związku z tym w lipcu nad Bałtykiem bywa 10 st. i deszcz
natomiast w styczniu w Zakopanem czy u nas plus 20 st.
co może spowodować że cała olimpiada spłynie wraz ze śniegiem.
Rywalizować będą tylko skoczkowie skacząc przez dziury w jezdni.
Odpowiedz
konto usunięte
2013-02-02 12:55:37
0 0
Zawsze popieram wysiłek fizyczny sportowców i postęp.

Problemem jest to, że mamy bardzo niską samoocenę wobec naszego miasta, regionu i naturalnego środowiska w organizowaniu czegokolwiek. Nie widzimy sensu w inwestycjach na ten cel.

Jeśli ktoś chce coś zrobić w Limanowej dla ludzi, inni stwarzają mu problemy, nie chcemy mu na to pozwolić, lepiej narzekać, gdybać, dopatrywać się prywatnego interesu, porównywać do innych, że jest gdzieś lepiej, albo pisać o porażkach i klepać się po ramieniu.

A Święty Mikołaj się skończył, o promocję musimy sami zadbać i o 'modę' do przyjeżdżania do nas - musimy sami o to zadbać i wyczerpać wszelkie możliwe środki. Na tym etapie, taka krytyka to zwykłe: kwękanie, kwękanie, kwękanie... takie to nasze... ;-)
Odpowiedz
tw1979
2013-02-02 12:59:44
0 0
Wielkie brawa dla władz Miasta Limanowa, za to pisemne poparcie!!! Mały minus - zabrakło mi w gronie wybitnych zawodniczek Haliny Nowak - Guńki, trzykrotnej olimpijki w narciarstwie biegowym i biathlonie. Idźcie tą drogą a wiele zyskacie, w przeciwieństwie do samorządowych malkontentów z Gminy Prawdy i Rozwoju.
Odpowiedz
forfiter
2013-02-02 13:14:57
0 0
O jedno można być spokojnym. Jeśli tu będzie Olimpiada
to już dziś wiadomo kto ją będzie otwierał i zamykał.
Zdziwią się cudzoziemcy że to nie sportowcy są tutaj uwielbiani najbardziej.
Odpowiedz
bearchen
2013-02-02 13:28:33
0 0
Organizacja Zimowych Igrzysk Olimpijskich to niewatpliwie wielki zaszczyt, jednak czy wladza nie porywa sie z tak zwana 'motyka na slonce'?
Chociaz z drugiej strony do 2022 roku moze sie wiele zmienic .
Odpowiedz
znany
2013-02-02 13:30:35
0 0
Panie radny, z całym szacunkiem, no ale jeśli Pan wierzy, że jest choćby 1 promilowa szansa, że ktoś za swoje pieniądze zorganizuje u nas jakąkolwiek konkurencje olimpijską, to....
Wybaczy Pan, że nie napiszę nic więcej, ale wyłącznie na wzgląd na Pańską Mamę i Pańskiego Dziadka:)
Nie mniej pozdrawiam.
Odpowiedz
coby
2013-02-02 14:08:40
0 0
a ja powtórze - zanim polecicie na Marsa wybierzcie się choćby na spacer do lasu.....zamiast lodowisko olimpijskie - lodowisko dla dzieci już teraz, zamiast tras olimpijskich trasy takie jak na Mogielicy, ale w większej ilości miejscowości - żeby to było rzeczywiście dla mieszkańców...Tylko za to władze będa musiały same zapłacić, albo zapłacić w większości same - na co nie ma kasy, bo przecież już wybudowali basen....A za te olimpijskie może zapłaci ktoś inny?.....I o to w tym chodzi - żeby jak najwięcej kasy wydoić skąd się da a potem pokazywać - o prosze! To dzięki naszym staraniom...I może nie byłoby to najgorsze, tylko co z tymi obiektami potem robić? Z listu wynika, że limanowszczyzna to prawie kolebka sportów narciarskich - niemalże Norwegia.....ale zdaje się kogoś poniosła fantazja ;-))
Odpowiedz
znany
2013-02-02 14:10:56
0 0
Obecne władze Miasta, zachowują się zupełnie irracjonalnie.
Popierają jakieś zupełnie utopijne przedsięwzięcie, wchodzą 'z butami' w kompetencje władz Powiatu, a nie zajmą się sprawami, które są dużo bardziej realne, Miastu i mieszkańcom dałyby wielką szansę i możliwości.
Mam tutaj na uwadze, budowę szybkiej linii kolejowej, czy też poprawę przejezdności na drodze krajowej, przez Miasto.
Ja przynajmniej o takich rezolucja, pismach i uchwałach nie słyszałem:(
Odpowiedz
konto usunięte
2013-02-02 14:19:59
0 0
Znany nawet nie wiesz jak się cieszę, że nie jesteś już radnym :) z takim nastawieniem to i tak cud, że się 'wam' udało ten basen zrobić :D
Odpowiedz
Janek64
2013-02-02 14:21:25
0 0
Przeciez dobrze pan wie czyja to robota Tak tez mozna budowac poparcie bo w polityce mowi sie tak jak chca wyborcy uslyszec ale to dziala na krotka mete. Wyborca to czlowiek swiadomy i zdrowo myslacy Pozdrawiam
Odpowiedz
namoR
2013-02-02 15:46:29
0 0
@Tusik
w 100% zgadzam sie z Toba. Juz nie raz zauwazylem jak to z ta samoocena jest. Gdybanie, narzekanie, kwekanie i skazywanie na porazke nawet malych lokalnych imprez, juz wiele tygodni przed ich rozpoczeciem, mam na mysli tutaj rozne koncerty, wystawy, zabawy sylwestrowe, spotkania, mecze, rozne inne imprezy sportowe i nie tylko.

Wielu mieszkancow dopatruje sie caly czas prywatnych interesow, a prawda jest taka ze sa tacy, ktorzy poswiecaja wiele swojego czasu bezinteresownie aby cos zorganizowac. Niektorzy komentujacy tutaj posiadaja nawet zdolnosci przewidywania jak cos bedzie wygladalo za kilka lat, ale to wszystko przez to, ze oprocz siedzienia przed komputerem i narzekania na wszystkich i wszystko (nie tylko na Staroste, Burmistrza, Wojtow, Radnych, Ksiezy itd) nic wiecej nie robia. A prawda jest taka, ze bardzo duzo zalezy od nas samych, od naszej mentalnosci, od naszej wspolnej pracy i pomocy innym dla wspolnego dobra.

Ja chetnie bym zobaczyl jakakolwiek mala ipmrezke czy spotkanie lub koncert zorganizowany przez tych caly czas narzekajacych tutaj ( a jest ich wiele) moze cos dla dzieci, mlodziezy lub starszych, emerytow czy rencistow. Jezeli Wam tak dobrze idzie narzekanie na innych ktorzy cos dobrego robia dla mieszkancow powiatu i miasta, pokazcie co potraficie zrobic sami bezinteresownie dla innych...
Pozdrawiam
Odpowiedz
bearchen
2013-02-02 16:35:13
0 0
@namoR
Tych narzekajacych to tak na prawde nie ma wielu na tym portalu.
Nie wyciagaj wnioskow z ilosci komentarzy badz nickow.
Czytaj i analizuj wszystko uwaznie, a sam sie przekonasz, ile osob nakreca ta spirale nienawisci i niecheci do lokalnych badz powiatowych wladz.
Odpowiedz
P36
2013-02-02 16:41:30
0 0
'Miasto popiera starania o igrzyska'
- no to na pewno się odbędą... chyba, że Miasto zmieni stanowisko... :)
Odpowiedz
znany
2013-02-02 16:56:50
0 0
Amstrong, a co Wam udało się zrobić, oprócz czczego gadania i buńczucznych zapowiedzi. Wydaje się Wam, że jak napiszecie pismo, to już olimpiada będzie, a może myślicie, że ktoś w to uwierzy.
Do roboty Panie i Panowie, bo od głupot niczego nie przybędzie, ani w Mieście, ani nigdzie.
Myślicie, że wystarczy wrzucić jakikolwiek, nawet najbardziej idiotyczny temat zastępczy i wyborcy będą bić brawo?
A jaka jest różnica pomiędzy obecnymi władzami, a tymi z poprzedniej kadencji, to mamy właśnie idealne porównanie;
W poprzedniej i obecnej kadencji rządzi ta sama koalicja zarówno w Warszawie jak i Krakowie i jest ten sam Pan Dyrektor GDDKiA w Krakowie, jedyna zmiana, to władze Miasta i co?
A no chodnik przy ul Kościuszki jest, no jest, a chodnik przy ul. Krakowskiej jest, no nie ma, i tyle!!!:)))

Panie Burmistrzu, czy Pan już wrócił z ul. Krakowskiej i kiedy tam będzie wybudowany chodnik???
Odpowiedz
konto usunięte
2013-02-02 17:10:56
0 0
Znany nie wam, bo ja to tylko ja :D no i zapomniałeś wspomnieć o basenie :) bardzo krótka ta lista :)
Odpowiedz
Doradca
2013-02-02 18:19:08
0 0
Panie znany ale to już było i nie wróci więcej.

Mógłby Pan oszczędzić Tusika bo chłopak się stara jak może zapracować na własne konto.

Życzy sobie Pan żeby zacząć pisać w takim tonie
do Pana ?.

To nie zabrzmiało przyjemnie.
Odpowiedz
namoR
2013-02-02 18:37:29
0 0
@bearchen
Pomoz mi czasami z ta analiza prosze, bo ja, jak czasami sie tak zapedze, to zaczynam 'narzekac na tych narzekajacych'... ha ha ha... a to juz jest tragedia!!!

Zauwazylem, ze mi sie zaczelo troche udzielac ostatnio od tych czestych wizyt na tym portalu, chyba bede musial sobie mala przerwe zrobic, z pewnoscia wielu sie ucieszy z tego powodu, poniewaz otrzymalem juz takie informacje iz niektorym przeszkadzam... :)

Wymysl cos, aby Ci wszyscy, ktorzy uzywaja po kilka 'nickow' zaprzestali te zabawy wirtualne i wtedy atmosfera tej portalowej rodzinki sie na pewno poprawi. Wszelkie narzekania zamienia sie w konstruktywna krytyke lub porady dla innych, i wtedy bedzie to wielka pomoc dla wszystkich mieszkancow jak rowniez wlodarzy powiatu, wszystkich miast i gmin.
Wiesz jak to czasami jest, ta chora nienawisc, zawisc czy zazdrosc potrafi zmienic milosc w zgnile jablko, a to jedno zgnite jablko psuje wszystkie pozostale...

Fajnie by bylo, jak by sie tak co poniektorzy zastanowili, zanim zaczna narzekac, co tak naprawde im przeszkadza, co im sie niepodoba i dlaczego zakladaja, ze to narzekanie na wszystkich i wszystko w czymkolwiek im pomoze...

Do milego...:))

Pozdrawiam wszystkich i zycze Wam aby ten zimowy miesiac luty byl dla Was jak najlepszy. 'Trzymajcie sie' jak najblizej milosci i zdrowia.
Na razie..
Serdecznie pozdrawiam. :)
Odpowiedz
znany
2013-02-02 19:11:33
0 0
Ja nie chciałem nikogo urazić, starałem się jak mogłem, żeby być delikatnym, a wyłącznie pragnę zwrócić uwagę, że radny powinien być realistą i twardo stąpać po ziemi. Bo inaczej będzie jak jest teraz.
Podałem taki przykład, bo jest bardzo charakterystyczny i pokazuje dobitnie różnicę w podejściu do istotnych codziennych spraw mieszkańców.
Wtedy na długo przed jakimkolwiek remontem drogi krajowej w Mieście /ul. Kościuszki/ Pan Poseł Janczyk razem z Burmistrzem Czeczótką, wielokrotnie jeździli do Pana Dyrektora Grygi do Krakowa i mamy to co widać.
A teraz, dopiero po interwencji mieszkańców, kiedy remont ul. Krakowskiej był na ukończeniu, Pan Burmistrz Bieda rozpoczął rozmowy z GDKDiA w Krakowie, ale wtedy to już było duużo za późno. Znamy to przecież w szczegółach z tego właśnie portalu.
No chyba nikt mi nie powie, że chodnik na Krakowskiej nie jest potrzebny dla mieszkańców i licznych dzieci uczęszczających na dwie zmiany do szkoły.
Dlaczego w takim razie ,żaden radny nie zajął się tym tematem?
A teraz robią oczywisty 'cyrk' z olimpiadą w Limanowej, bo to wydaje im się bardziej nośne, a tam na Krakowskiej jest może niewielu wyborców i można ich olać???
I na koniec, Pan Poseł Janczyk może potwierdzić, że rozmawiałem z Nim i prosiłem o rozmowę z Panem Burmistrzem i Panem Dyrektorem Grygą w Krakowie.
Pytam gdzie byli tym razem radni i władze Miasta?
Odpowiedz
Doradca
2013-02-02 20:56:49
0 0
Panie znany może porozmawiałby Pan z Panem Radnym Wojewódzkim żeby Panu przedstawił ile takich i podobnych rezolucji apeli przysyłają do Miast, Gmin, Powiatów z prośbą o poparcie.
Trochę to głupio wygląda, gdy się próbuje wmawiać Radzie Miasta lub Burmistrzowi, że sobie wymyślają sami.

Bez przesady, Pan z takim doświadczeniem samorządowym doskonale wie, na czym to polega.
Odpowiedz
Spokojny
2013-02-02 22:20:58
0 0
Według mnie miasto już dawno czyni starania o te igrzyska tylko potajemnie. Na razie szuka finalistów do konkursu jazdy figurowej wyłaniając ich wśród przechodniów na nieposypanych chodnikach.
Odpowiedz
znany
2013-02-02 23:05:35
0 0
Ja nie muszę pytać, sam codziennie otrzymuję po kilka esemesów i telefonów z różnorakimi propozycjami i mimo to nie zajmuję się duperelami, tylko najpierw sprawami fundamentalnymi dla egzystencji własnej rodziny i po prostu tego samego oczekuję od sowicie opłacanych władz Miasta.
Jak już wszystko w Mieście wybudują i wyremontują, to wtedy proszę bardzo, niech sobie organizują tą olimpiadę, mogą nawet i letnią, a i również mistrzostwa świata w futbolu:)
Bo widzisz mieszkańcy ul. Krakowskiej i okolic bardziej od olimpiady oczekują kiedy Pan Burmistrz wróci do ratusza i załatwi budowę tego chodnika:)
Odpowiedz
Doradca
2013-02-03 00:36:05
0 0
'Zimowych Igrzysk Olimpijskich w 2022 roku'
10 lat może się udać :)

Dobrej Nocy.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Miasto popiera starania o igrzyska"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]