2°   dziś 1°   jutro
Czwartek, 21 listopada Janusz, Konrad, Albert, Maria, Regina

Mieszkańcy chcą wyższych zarobków dla wójta. Do Rady Gminy wpłynął obywatelski projekt uchwały

Opublikowano 17.01.2019 06:30:00 Zaktualizowano 18.01.2019 07:50:20 pan

Łukowica. Już na początku kadencji nowej Rady Gminy Łukowica, mieszkańcy są „niezadowoleni z jej poczynań” i postanowili interweniować. Domagają się ustalenia wyższych zarobków dla wójta, Bogdana Łuczkowskiego. W tej sprawie sporządzony został obywatelski projekt uchwały, pod którym podpisało się około 400 osób, zakładający wzrost miesięcznej pensji wójta o około 2 600 zł netto.

- Postanowiliśmy skorzystać z przysługującego nam prawa zawartego w Ustawie o samorządzie gminnym i sporządzając obywatelski projekt uchwały, w sposób stanowczy, a zarazem oficjalny, pokazać radnym nasze niezadowolenie. Zdecydowaliśmy się na taki krok, ponieważ nie godzimy się na to, aby nasi radni byli marionetkami w czyichś rękach! Nie pozwolimy, żeby ktoś z zewnątrz organów gminy, kto kieruje się nieczystymi interesami, miał wpływ na losy naszej gminy. Uważamy, że uchwalona przez Radę Gminy pensja dla Wójta Gminy Łukowica jest skandalicznie niska i krzywdząca! Z tego, co się orientujemy nie tylko najniższa na terenie powiatu limanowskiego, ale i w skali ogólnokrajowej. Nie przemawiają do nas oderwane od rzeczywistości argumenty radnych, którzy wnieśli w tej sprawie poprawki do pierwotnej uchwały. Pierwsza sesja Rady Gminy zawiodła oczekiwania wyborców, że po tak burzliwej i nieczystej kampanii wyborczej, w naszej gminie nastanie spokój i stanie się ona wreszcie wolna od lokalnych wojenek politycznych. Sprawa uchwalonego przez Radę Gminy wynagrodzenia odbiła się w okolicy szerokim echem, podważając nie tylko powagę urzędu wójta, ale też ośmieszając całą naszą gminę. Uważamy to za dalszy ciąg nieczystych rozgrywek, ewidentny przejaw zewnętrznego sterowania Radą i swoistą karę dla wybranego przez nas, w prawomocnych wyborach demokratycznych, wójta - wyjaśnia w rozmowie z nami inicjatorka zbiórki podpisów (nazwisko do wiadomości redakcji).

Obywatelska uchwała w sprawie ponownego ustalenia wynagrodzenia Wójta Gminy Łukowica zakłada zarobki, na które składają się następujące kwoty: 4 700 zł wynagrodzenia zasadniczego, 1 900 zł dodatku funkcyjnego oraz 2 640 zł dodatku specjalnego. W sumie proponowane przez mieszkańców wynagrodzenie ma wynosić 9 240 zł brutto, czyli 6 505 zł „na rękę".

- Uważamy, że jest to minimalna kwota wynagrodzenia, będąca do przyjęcia, za sprawowanie urzędu tak ważnego, odpowiedzialnego i reprezantatywnego względem całej gminy. Do przedstawienia Radzie Gminy naszego, obywatelskiego projektu uchwały, potrzebowaliśmy 200 podpisów poparcia mieszkańców. Niezadowolenie z pracy Rady w Gminie jest tak duże, że w przeciągu zaledwie 5 dni, w kilka tylko osób, zebraliśmy 314 podpisów, które wraz z projektwm uchwały, wnioskiem i uzasadnieniem złożyliśmy w sekretariacie Urzędu Gminy Łukowica w 18 grudnia 2018 roku - mówi pomysłodawczyni projektu uchwały. - Zainteresowanie społeczne projektem i poparcie dla nowego wójta przerosło jednak nasze oczekiwania. Tabele do zbiórki podpisów mieszkańcy zaczęli sami powielać i przekazywać dalej, dzięki czemu, niestety już po czasie złożenia projektu, zaczęły do nas napływać kolejne listy z podpisami. I tak z wymaganych 200 zrobiło się już około 400 podpisów.

Zobacz również:

Na ostatniej, grudniowej wesji Rady Gminy przewodnicząca Klaudia Janik-Wojtanowska podała do publicznej wiadomości, że projekt został jej przekazany i że jego procedowaniem Rada Gminy zajmie się na kolejnej sesji, której terminu jeszcze nie ustalono.

Przypomnijmy, że ustalone w minionym roku wynagrodzenie dla wójta Bogdana Łuczkowskiego jest najniższe wśród pensji samorządowców na Limanowszczyźnie. Pierwotny projekt uchwały w sprawie wynagrodzenia dla wójta zakłądał wynagrodzenie na poziomie 9 240 zł brutto - „na rękę” to około 6 500 zł. Tymczasem w trakcie sesji, przed głosowaniem, zgłoszono poprawkę do treści uchwały, wnosząc o zmniejszenie pensji dla nowego wójta i ustalenie jej na poziomie 5 520 zł brutto, czyli 3 900 zł netto.

„To jest śmiech na sali”, „żenujące”, „wstyd na całą gminę”, „karanie na samym początku pracy za wygraną w wyborach” - to tylko niektóre komentarze radnych, głosujących przeciwko uchwale, którzy zauważyli że nowy wójt będzie teraz zarabiał mniej, niż niektórzy podlegający mu pracownicy. Ci, którzy głosowali za, przypominali sytuację z gminy Tymbark sprzed czterech lat, gdzie obejmujący stanowisko Paweł Ptaszek także otrzymał stosunkowo niskie wynagrodzenie na początku swojej pracy, które radni później podnosili. Zaznaczali także, że nie jest to wynagrodzenie „na stałe”.

Komentarze (61)

egze_kutor
2019-01-17 07:38:04
5 3
A pan Wójt będąc chonorowy pewnie nie skorzysta z premii :-)
Odpowiedz
Pytyna5
2019-01-17 07:50:23
1 9
Pierwsze Praca ,a co dalej to się czas pokaże czy warta ta premia

Odpowiedz
niko21
2019-01-17 07:56:53
2 7
Prawda jest taka, że radni Wójta na samym początku zawalili. Jeśli ktoś oglądał II sesję to wie o co chodzi.
Teraz wielkie oburzenie i pretensje. Gdzie byli jak rada proponowała wysokość uposażenia?? Milczeli, nie mieli propozycji. Z drugiej strony patrząc, nie wiem na co ta nagonka, pensja mieści się w ustawowej wysokości, zresztą niech każdy z nas zastanowi się czy w momencie kiedy rozpoczyna pracę jako "świeżak" otrzymuje pensję jak pracownik z wieloletnim stażem i doświadczeniem. Po trzecie skoro jesteśmy jedną z najbiedniejszych gmin wypada obniżać koszty utrzymania. Zresztą jeśli nowy Włodarz wykaże się nie wierzę w to, że rada nie wyrazi zgody na wzrost pensji. Dajmy mu trochę czasu, jest nowy, niech pokaże że zasługuje na więcej.
Odpowiedz
konto usunięte
2019-01-17 08:01:22
4 12
Kto podpisał niech odrazu dołoży Panu Wójtowi tylko z własnej kieszeni. Nie wyobrażam sobie podwyżki w sytuacji, gdy Wójt zatrudnił sobie zastepce. Wszak po takiej podwyżce pensji, obydwaj Panowie rządzący, razem pobierali by z gminnej kasy tyle co była wójcina.
Odpowiedz
Lukasz01
2019-01-17 08:07:07
5 9
Wszystkie jego przetargi nie znalazły chętnego do realizacji miedzy innymi odśnieżanie dróg czy wyposażenie świetlicy wiejskiej w mlynczyskach i się zastanawiam jak będzie tak rządził to czy warto mu podnieść płacę, a tak na marginesie prezydent miasta Nowego Sącza zarabia mniej niż nasz wójt i tą pensje przyjął z pokorą, nasz nie może i go to boli widać co go skłoniło do bycia wójtem
Odpowiedz
ada0987
2019-01-17 08:20:34
4 11
Inicjatorka zbiórki podpisów powinna bardziej orientować się jeżeli chodzi o zarobki.
Tutaj zarobki z sąsiedniego powiatu:
,,prezydent Ludomir Handzel ma otrzymywać co miesiąc 3.800 złotych (brutto) wynagrodzenia zasadniczego. Do tej kwoty dochodzi również dodatek specjalny w wysokości 20 proc. uposażenia zasadniczego, czyli 760 złotych, a także dodatek za wieloletnią pracę ustalony zgodnie z obowiązującymi przepisami." - i nikt nie zbiera podpisów!!!
A tu słowa samego zainteresowanego:
,,– Jest to ciekawa inicjatywa. Ja, oczywiście nie mam tutaj nic do powiedzenia, bo to radni będą decydowali o tym, jak będą wyglądały diety i wynagrodzenie prezydenta. Wiem, że zaproponowane wynagrodzenie jest najniższe, które dopuszcza ustawa. No, cóż? Mojego podejścia do działania nie zmienia to w żaden sposób. Może jeszcze bardziej dopinguje do działania. Również obserwuje wśród radnych, że najważniejszym celem jest służenie z pasją miastu i sądeczanom."
Pan wójt nie ma większego doświadczenia zawodowego od prezydenta Nowego Sącza.......
Odpowiedz
drobiazgowy
2019-01-17 08:40:45
4 11
400 na całkowitą liczbę mieszkańców to bardzo mało. Chyba jednak mieszkańcy chcą aby zarobki zostały utrzymane na istniejącym poziomie.
Dodatkowo Pan wójt na razie nic nie załatwił i nawet przetargu nie umie zorganizować. Jedynie zastępcę udało mu się zorganizować.
Może w końcu pokaże, że zasługuje na podwyżkę zamiast skomleć w mediach o swojej niedoli?
Odpowiedz
kaczruk
2019-01-17 09:22:38
3 1
Jemu to się należy....
Odpowiedz
elf1
2019-01-17 09:28:19
1 2
Wydaje mi się ,że nie złożyli projektu uchwały, tylko pismo z podpisami o wyższe wynagrodzenie dla wójta.
Odpowiedz
DRKidler
2019-01-17 09:52:39
2 3
Proponuję żeby politycy pracowali społecznie. Zobaczymy, ilu wtedy będzie chętnych do koryta.
Odpowiedz
konto usunięte
2019-01-17 09:53:16
4 2
Obywatelski projekt uchwały- to mi się podoba. ;-) To wielu dekadach rządów byłej wójtowej z kortzeniami PRLowskimi taki ZRYW obywatelskiej inicjatywy sam mówi za siebie. Ludzie mają już dość poskomunistycznej twarzy lokalnych sitw.

POPIERAM, tak wlaśnie powinna wyglądać wladza SUWERENA !! ;-))
Task trzymać, ani kroku w tył. ;-) Precz z komuną,, z zakulisowymi rozgrywkami .


Odpowiedz
bluebird86
2019-01-17 09:56:58
2 7
Jacy mieszkancy ? Ja nie chce!!!!!!
Odpowiedz
Limanowianka11
2019-01-17 10:14:16
2 9
Jeszcze nic nie zrobił a Wyvmy chcecie pensję podnosić...
Odpowiedz
Marky11
2019-01-17 10:30:07
2 5
Głosowałem na p. Leszka bo znam go i wydawał mi się najlepszym kandydatem. Ale muszę przyznać że na razie nie mam powodu da narzekania, przynajmniej droga regularnie odśnieżona.
Oby tak dalej, bo nie ważne z jakiego obozu jest rządzący, ważne by było lepiej dla ludzi.
Odpowiedz
ryszarda
2019-01-17 10:44:18
1 7
Niech popracuje chociaż pół i się wykaże. Poza tym nie zapominajmy że nowy wójt ma zastępce który bierze wypłatę i za którego też trzeba zapłacić ZUS. Urząd poszukuje też pracownika do pozyskiwania środków - nastepny etat.

W ogólnym rozrachunku wychodzi na to, że rządy Czesławy wychodziły taniej bo Ona zajmowała się tym wszystkim
Odpowiedz
czesia1
2019-01-17 11:00:12
4 6
"Obywatelski projekt uchwały" ... hahaha. Jedynym argumentem za podwyżką jest płakanie, że inni mają więcej. Macie wice Wójta który kosztować was będzie 6 628,62 zł (3900zł netto). Za rok zapłacicie za niego prawie 80 tyś a przez 5 lat ok 398 tyś. Bogdan powinien liczyć do końca kadencji jedynie na wyrównanie do inflacji. BTW zmieńcie Bogdanowi zdjęcie profilowe bo na aktualnym wygląda jak bochen chleba.
Odpowiedz
konto usunięte
2019-01-17 11:27:22
5 4
Widzę że co niektorym dalej żal super ściska. Każdy normalny i zdrowo myślący człowiek chce zarabiac jak najwiecej. Ciekawe czy wy jestescie tak rzetelni w swoich pracach jak wymagacie od innych i czy za wszelkie wasze niepowodzenia tak chętnie oddajcie część swoich dochodow. Czemu nikt nie czepial sie bylej wojtowej jak nic nie robila a brala sama tyle co obecny wojt wraz z doradca. A pomyslodawca pracy spolecznej niech moze da przyklad i zacznie spolecznie pracowac. Kazdy niech zacznie od siebie a potem niech innym doradza. Tak bedzie najrozsadniej...
Odpowiedz
konto usunięte
2019-01-17 11:42:07
1 10
Chciałbym poznać nazwisko inicjatorki zbiórki podpisów. Swoją drogą myślę, że wiele osób chciałoby tak "skandaliczne" nisko zarabiać.
Odpowiedz
drobiazgowy
2019-01-17 11:47:05
1 8
Pracowników, którzy przychodzą po podwyżki dzieli się na 2 rodzaje.
1. Wykonują swoją pracę bardzo dobrze i mają dobre wyniki swojej pracy. Podczas rozmowy pokazują co wnieśli do firmy i jak firma zyskuje na ich pracy.
2. Miernoty i obiboki, którzy chcą zarobić a się nie orobić. Podczas rozmowy o podwyzke nie mówia o osiągnięciach, bo takowych nie mają a jedynie krzyczą, że inni zarabiają więcej.

Chyba więcej komentarzy nie potrzeba.
Odpowiedz
konto usunięte
2019-01-17 12:13:49
6 5
Przyznam szczerze, że Ci radni , którzy głosowali za obniżeniem wynagrodzenia wójta, są teraz w tzw. "potrzasku".
Przyszła sesja pokaże czy liczą się Oni z wolą mieszkanców, a to stawia ich ewentualnie w pozycji utraty zaUFANIA SPOŁECZNEGO.
Obywatelski projekt uchwały , jego treść i interpretacja inicjatorki tego projektu, WYRAŹNIE mówi o sprzeciwie społecznym w mieszaniu się osoby/ osób zakulisowych, w sprawy , decyzje ponoć niezależnych samorzadowców.
Zgodnie z obowiązującą ustawą o samorządach lokalnych, powinni Oni być wolni o jakiejkolwiek formy zewnętrznych nacisków. !!
Tutaj jest sedno tej sprawy. Mieszkancom się to nie podoba, i bardzo słusznie poedchodzą do oceny tego niepokojącego zjawiska. Głosowali Oni bowiem na tego wopjta, tych konkretnych radnych licząc na ich niezalezność decyzyjną. Nie glosowali Oni na tzw. "osoby zakulisowe", na tych, którzy lub który pociąga za przysłowiowe sznurki .
Kwestia ile zarabia Prezydent Nowego Sącza jest kwestią poboczną, gdyż jak sam powiedział ma On swoje bardzo dochodowe źródło dochodu i sam apelował o obniżenie swojego wynagrodzenia.
Istnieje bowiem uzasadniona obawa, że Ci ponoć zmanipulowani radni mogą blokować ważne uchwały , pomysły tego wójta.
Tutaj , jak już, szukałabym problemu. Takie obawy wyraził także wójt tej gminy w mediach społecznościowych .
Skupm,y się na meritum sprawy. Ci, którzy ponoć nie zgadzają się z tą petycją mogli zlożyć swoją kontrpetycję w tej sprawie.
Pytanie: Dlaczego tego nie uczynili??? ;-))
@bluebird86 Co Ty na to powiesz? Skad mamy pewność, iż jesteś mieszkańcem gminy Łukowica i jesteś przeciwko temu OBYWATELSKIEMU projektowi uchwały ???

Odpowiedz
patl
2019-01-17 12:51:26
6 5
Radni niech dalej słuchają swojego doradcy a nadal będą się bali spojrzeć w oczy mieszkańcom.Odwagi brakło radnemu-organiście który przez lata chodził po Roztoce z opłatkami a teraz bał się tam pokazać.Brawo???!!!

Odpowiedz
Bakarat
2019-01-17 13:15:01
4 5
Ciekawe ile radny oleksy ze stronia zarabia w pks I ile dorobi na kombajnie w lecie jego z rady wywalic co on wogole soba prezentuje po co kogos takiego trzymac chyba jedynie po to zeby drzemal na sesjach I diete za to bral smiech na sali gdzie on mial rozum zeby z takim wnioskiem wyskoczyc o pensje dla wojta wywalic go z rady raz na zawsze bo cala gmine osmiesza
Odpowiedz
sliwa5
2019-01-17 13:15:07
0 7
Duże nadzieje z nowym Wójtem wiążą mieszkańcy Przyszowej, Stronia bo w tej części gminy nic ale to nic się nie robiło za poprzednich rządów gminnych bo wójcina obraziła się na mieszkańców za niską liczbę głosów oddanych na jej osobę. Robiła m.in. w Roztoce bo tam dostała największe poparcie nie mówiąc o perełce Łukowicy, gdzie jak to radny poprzedniej kadencji p. Biedroń z Przyszowej podsumował szło 75 procent budżetu gminy, zresztą to widać po inwestycjach. Nareszcie ten czas minął i proszę pamiętać p. Bogdanie Nasz wójcie wyborcy tych wsi czekają że drgnie pozytywne działanie jakże w ważnych sprawach w drodze powiatowej, chodnikach, kanalizacji, woda, młodzież czeka na obiecany stadion. Niech ta piękna kiedyś turystyczna miejscowość się nie uwstecznia. Poprzednia wójcina sprzedała centrum wsi (swojemu), sprzedała budynek dawnego przedszkola też swojemu (obecnie Centrum -sklep). Co teraz zostało? Ano jest, można popatrzeć w przyszłość. Tak się zdarzyło, że jest szansa stworzenia w Przyszowej dużej w miarę jak na nasze warunki strefy aktywności małej przedsiębiorczości, są do zakupu grunty by zagospodarować na strefę, spadkobiercy oferują sprzedaż gruntów całego gospodarstwa jest tego ok. 5 ha. I trzeba się nad tą sprawą poważnie zastanowić i przemyśleć, bo praktycznie począwszy od Berdychowia całą prawą stronę można zagospodarować na ten cel. Jak wygląda dawny DOM Nauczyciela - ruina trzeba się temu przyjrzeć, dawne domki campingowe, jak wygląda ten teren a może udało by się wskrzesić, by wróciła wieś wczasowiczów. Prowizoryczny most na Słomce po powodzi do szkoły zrobiony przez firmę transportową z Przyszowej stoi do dnia dzisiejszego, tylko czekać co się może stać jak przejeżdżają po nim autobusy, stwarza wielkie niebezpieczeństwo. Okolice tak historyczne dla Przyszowej jak dworek do której wkomponowano oczyszczalnię ścieków (że nikt za ten kontener nie poniósł odpowiedzialności) zalegają takie ciemności jakby nie można było zamontować lampy ulicznej. A samo koryto pięknej rzeki woła o pomstę do nieba albo komuno wróć bo to właśnie wtedy regulowano wspomniana rzekę, jakże ona wtedy wyglądała. Zdrowia Bogdan życzę i siły. W Tobie i Twojej grupie nadzieja.
Odpowiedz
kaczruk
2019-01-17 14:15:34
4 0
Bakarat....
Chodziłeś kiedyś do szkoły?
Język polski był w planie lekcji? Chyba opuszczałeś notorycznie te lekcje.
Logiki też nie lubisz, albo nie znasz.
W sumie po co ci coś uświadamiać....
Nie sądzę, że zrozumiesz....
Odpowiedz
Boboojaga
2019-01-17 14:17:12
4 0
DO RYSZARDA ;RZADY WOJTOWEJ WYCHODZILY TANIEJ BO ONA SAMA TO ROBIŁA; A CO NIBY ZROBIA?
Odpowiedz
kaczruk
2019-01-17 14:18:01
4 4
I naprawdę męcząca jest ta wszechwiedząca Grażyna.
Nie wszystkie przypadłości da się skutecznie leczyć.
Odpowiedz
niski
2019-01-17 14:42:13
2 9
po pierwsze: radni nie obniżyli pensji tylko ją ustalili i to w sposób określony przepisami
po drugie: radni nie są po to, żeby każdy pomysł wójta akceptować tylko, żeby oceniać które są dobre i je przyjmować, a te które są złe odrzucać
po trzecie: inicjatywa obywatelska w sprawie wynagrodzenia wójta - przecież to brzmi śmiesznie. Inicjatywa obywatelska służy rozwiązywaniu ważnych problemów dla społeczności gminnej. Z pewnością wynagrodzenie określonej osoby do niej nie należy.

Czekam na inicjatywę obywatelską na temat: podniesienia płac nauczycieli, podniesienia płac sprzątaczkom i kucharkom w szkołach. podniesienia płac pracowników ośrodka pomocy społecznej. Do dzieła!!!!
Odpowiedz
abc58
2019-01-17 14:43:34
3 5
Przy takiej małej gminie to wynagrodzenie byłoby wystarczające w połowie tego co otrzymuje Prezydent Nowego Sącza.
Odpowiedz
pacho
2019-01-17 14:47:32
0 3
jak bedziemy chcieli miec urzedników pracujacych za grosze
to gratulacje z możliwości naboru kompetentnych-:)
wybrac
płacic
rozliczać
oczywiscie wybrany , na przykład majetny przedsiebiorca, moze dla przykładu zrezygnować z pensji przeznaczajac ja na cele społeczne.
Odpowiedz
BRZEGI
2019-01-17 15:32:08
0 1
..pamiętam jako juz wtedy osoba dorosła lat 70 i 80 te tzw demokracji socjalistycznej..fakt faktem że aktywiści b PZPR i np naczelnicy ,,,milicjanci zarabiali lepiej ale co teraz się wyrabia z zarobkami to ....chyba prowadzi wszystko do ...zmian bo młode pokolenie widzi że starsze pokolenie..obrosło w tłuszcz i tylko kasa ...pracownik 3000 zł..a szefowie ..wójtowie i wysocy urzędnicy ..krajowi i zagraniczni ...to kasa 5000 do 150 000/na miesiąc.i więcej....i jeszcze mówią że robią ..dla społeczeństwa ..ani słowem nie powiedzą że dla kasy...i no może dla swoistej ambicji...
....ale z tym p wójtem to jest typowa walka rady z wójtem ..tak było w Tymbarku..powinien zarabiać przynajmniej 7000 netto jak inni wójtowie...wszak to prac stresowa ... i trudna....
Odpowiedz
konto usunięte
2019-01-17 16:35:44
1 2
@karczuch Nie bądź taki do przodu, bo Ci z tyłu zabraknie. ;-) Ustawiasz tutaj ludzi po kątach, pouczasz zwracasz się do mnie po imieniu, tutaj kolego N-etykieta obowiązuje. Zwracaj się do mnie po moim niku lub per Ty jak już.
Na ilu nickach tutaj komentujesz? Zdziwiłbyś się skąd i jak sporo wiem.
Na zaufanie trzeba sobie zapracować, chyba wiesz o tym ?

Dla Twojej oraz innych krytykujących inicjatorów tego obywatelskiego projektu proponuje wrocić do artykułu ona temat zarobków wojtów i burmistrzów z naszego powiatu. Oto ten artykuł:
https://limanowa.in/aktualnosci/jak-zarabiaja-samorzadowcy-w-nowej-kadencji-porownujemy-pensje-wojtow-i-burmistrzow/43993

Teraz wszyscy uderzcie się w pierś i odpowiedzcie mieszkancom gminy Lukowica na pytania:
Czym Ci wszyscy pozostali zasłuzyli sobie na tak wysokie uposażenia? Jakie sukcesy odniesni na rzecz rozwoju swoich gmin, tudzież miast, poza oczywiscie swoimi podstawowymi obowiązkami?
Ilu spośród tych posiadajacych dodatkowe dochody, bądź swoją firmę zrezygnowało ze swojego WYSOKIEGO wynagdodzenia?
Czym zasłużył się wójt gminy Jodlownik na tak bardzo wysokie wynagrodzenie?
NIKT z nich nie zaproponował obnizenie swojego wynagrodzenia, nieprawdaż??
Wójt gminy Lukowica ma SKANDALICZNIE najnizsze wynagrodzenie w tym powiecie w porównaniu z resztą.

Tutaj produkują sie 'komuszki' w krytyce, zastanawiajace dlaczego?

To ja Wam napiszę o tym w następnym komentarzu, Wy geniusze .Czas na prawde i jej odsłonę nadchodzi.........

Odpowiedz
vsuchyv
2019-01-17 18:28:06
1 10
Czyli teoretycznie jeżeli ktoś zebrał by 400 podpisów pod petycją o odwołanie wójta Łuczkowskiego, to też byłby nagłówki typu "mieszkańcy chcą odwołania wójta" ? 400 osób na gmine liczącą około 10 tys mieszkańców ma wpłynąć na wynagrodzenie wójta?
Odpowiedz
serda
2019-01-17 18:50:47
0 5
Uważam najpierw niech coś zrobi a potem podwyżka. Nie mam nic przeciwko temu. A tak naprawdę to po co potrzebny v-ce wójt w tak małej gminie ? Pobory i koszty z tym stanowiskiem można na coś innego przeznaczyć a kwota będzie nie mała ponieważ jest to ok 60 mies. Jest sekretarz w przypadku nieobecności wójta to stanowisko jego z-cy jest zupełnie niezrozumiałe.
Odpowiedz
konto usunięte
2019-01-17 19:00:14
1 4
Ciekaw jestem jak długo jeszcze "glodowa" pensja wójta będzie głównym problemem gminy... Może by tak dla odmiany zająć się robota i realizacja obietnic z kampanii
Odpowiedz
konto usunięte
2019-01-17 19:03:50
2 6
Nie ma bata , choćby i zebrali 1000 podpisow to rada nie może zmienić wynagrodzenia wójta bo wtedy przestanie być wiarygodna dla mieszkańców. Bo nie po to uchwalali takie wynagrodzenie zeby zaraz go zmieniać bez jakichkolwiek przeslanek ku temu. Że co, że się komuś wydaje za niskie? I co z tego? Jak się zainteresowanemu nie opłaca za to pracować to niech się zwolni i już. Zatrudnienie niejakiego zastepcy pograzylo go doszczętnie w oczach mieszkańców i z tego co widać lepiej nie będzie. Jak przetrwa na stanowisku kadencję to będzie cud. Jeszcze chwila i mieszkańcy zatesknia za byłą wojcina.
Odpowiedz
mikolaj
2019-01-17 19:12:08
5 4
Pokaż co potrafisz ,po roku sprawdzamy i nawet 100 % damy .Na razie żółtodziób jesteś a 400 podpisów jak się ma do 10 000 mieszkańców gminy to Roztoka + rodzina !!!!
Odpowiedz
Bakarat
2019-01-17 19:30:50
1 3
Do kaczruk mysle ze tym nieudolnym radnym ze stronia to wlasnie ty jestes skoro sie tak oburzasz dobrze ci radze wycofaj sie I nie rob wiecej posmiewska z siebie I przez ciebie calej naszej gminy
Odpowiedz
konto usunięte
2019-01-17 21:20:13
1 4
Zastanówmy sie wspólnie co było przyczyną odejścia od popierania nowego woóta przez niektórych radnych z PIS?Komu udało się przekonać tych kilku radnych i co wzamian im zaoferowano, za posluszność wobec ponoć zakulisowo działajacej osoby?
Pan Jasinski poparl jego kandydaturę, nawet byłą premier zaproszono w tym celu przed wyborami, prawda?.

Potem nagła zmiana punktu widzenia Pana Jasinskiego. Załóżmy taka tezę hipotetycznie:
Może wójt ten gminy nie wpisuje sie w strategię tzw. lokalnych sitw?
Może w ten sposob chciano go "ukarać", zachecić do współpracy, postępowania wobec odgórnych zaleceń ludzi z tzw. "cienia decyzyjnego" ?
Pytanie:
Kogo ostatnio wyproszono ze spotkania radnych w tej gminie? Kto sie upierał , żeby na nim być pomimo tego, że nie jest On tam radnym??? Z tego co jest mi wiadomo nie byla to regulaminowa sesja gminy.

Tutaj szukajcie odpowiedzi na poprzednie pytania.
Odpowiedz
niski
2019-01-17 21:25:38
0 2
@gh - radni mają niezależni od Wójta (w każdej gminie). Inaczej gmina (każda) może znaleźć się w takiej sytuacji jak Jodłownik.
Odpowiedz
konto usunięte
2019-01-17 21:39:54
1 1
@niski Masz rację w 100 procentach. Piszę jednak o tzw. 'zakulisowych graczach', a nie o zaleznosci radnych od wójta.
Tutaj nalezy szukać problemu oraz gratyfikacji stanowiskowej jednaj z wiernych ponoć zakulisowej 'władzy'.
Zobacz zapis video z ostatniej sesji rady gminy Lukowica, tam mowili o tym OTWARTYM TEKSTEM, wylożyli tam przysłowiową kawę na ławę.
Odpowiedz
zabawny
2019-01-17 22:43:03
0 6
Wójt PRZEŻYJE, na niektórych radnych to się odbije, :)
Radni obniżyli sobie diety ? -
- jeżeli nie, to lepiej nie nazywać tego po imieniu ! .
Odpowiedz
ryszarda
2019-01-17 23:06:32
0 4
Do Baboojaga: Stara wójtowa wszystko ogarniała sama a teraz będą do tego potrzebne minimum 3 osoby: wójt, zastępca, osoba do pozyskiwania środków. Poza tym żyjemy w kapitalizmie, w żadnej prywatnej firmie czy urzędzie świeżo zatrudniony pracownik z ulicy nie może zarabiać tyle co osoba która przepracowała 20 czy 30 lat na tym stanowisku. Niech się chłopak wykaże, być może dojdzie do porozumienia z Radą Gminy i po każdym owocnym roku rządzenia dostanie 20 procent podwyżki. Te blisko 4000zł to nie jest ani dużo ani mało jak na pierwszą prawdziwą prace - myślę że listonosze z rodziny nowego wójta chcieliby zarabiać takie pieniądze.
Odpowiedz
konto usunięte
2019-01-17 23:23:23
1 2
Tak, tak gdyby wójt tej gminy przyjął rolę WASALA zakulisowych "elit' to zapewnie i przeszło 10000 zlotych, by mu zaproponowali, tak jak i naszemu nieudolnemu w zarzadzaniu gminą Jodlownik przyznali radni . ;-))
Nawet wiek by im nie przeszkadzał. ;-)
Gdyby głupota i naiwność ludzka miała skrzydla to Ci tutaj "etatowi" poplecznicy lewactwa lataliby niczym SOKOŁY. ;-)
Odpowiedz
colo
2019-01-18 08:01:15
2 3
A ja proponuję aby zbierać podpisy nad obywatelskim projektem uchwały aby Wójt w końcu wziął się do roboty bo jak na razie nie widać efektów jego pracy a już chce więcej zarabiać. Jak się wykaże to myślę że rada podniesie mu pobory bo jak na razie to zatrudnienie zastępcy spowodowało brak nadwyżki w budżecie a 40 tyś zamiast przeznaczyć na radiowóz można było na skuteczniejsze odśnieżanie aby drogi gminne były przejezdne nie tylko raz na dwa dni podczas opadów.
Odpowiedz
ada0987
2019-01-18 11:18:50
0 2
Proponuje trochę pokory, bo spektakularnych osiągnięć ani doświadczenia nie miał, pieniądze adekwatne
i zgodne z tym z czym objął urząd.
Najpierw praca potem, adekwatna podwyżka.
Niektórym w dzisiejszych czasach przewraca się w głowach tylko wymagania pytam za co??????
To pieniądze podatników czyli nasze nie powinno się nimi szastać.
Jeżeli płaca była najważniejsza to nie ta posada!!!!!
Nikt nie kazał startować!
Odpowiedz
kaczruk
2019-01-18 11:51:44
2 0
@grazynahayes
Po pierwsze nie mam nicka: karczuch!
Po drugie, nie zwracałem się do Ciebie, Pani, czy grazynahayes w jakiejkolwiek formie, a jedynie wymieniłem w zdaniu imię Grażyna.
Po trzecie Pani Grażyno (tak lepiej?) zdrowy człowiek lubi zdrowe i merytoryczne komentarze, a nie chaos - rzadko tematyczny.
Śmieszne jest utożsamianie się z kimś ponad przeciętnością i możliwością dotarcia do jakichś wiadomości, które, jak rozumiem dostępne są tylko dla pewnych służb, albo osób z nimi powiązanych, czego przykładem jest zdanie w komentarzu: "Zdziwiłbyś się skąd i jak sporo wiem".
Jakoś nie widzę efektów dysponowania tą wiedzą. No może poza ujawnieniem tzw. taśm prawdy, gdzie nic nadzwyczajnego nie zastosowano, poza użyciem dyktafonu przez jednego z rozmówców (Pani).
Może jest coś więcej i sprawy są na Policji, w Prokuraturze, Sądach? Może? Proszę mnie oświecić.
Odpowiedz
jula_r
2019-01-18 13:13:10
1 3
Pani Grażyno gratuluję jakże trafnych wniosków, zarobki zarobkami ale tutaj chodzi o coś więcej, chodzi o to by nasz Wójt działał i żeby mu w działaniach nie przeszkadzano, żeby rada stała po stronie wójta i współpracowała z nim ... Wójt miał tańczyć tak jak mu pewne osoby zagrają... ( w tym momencie ugryzę się w język i napiszę tylko tyle, że nam się podoba jego postawa, podoba nam się, że nie dał się złamać...)
Odpowiedz
jula_r
2019-01-18 13:16:01
2 3
a hejterzy/szczekacze niechże sobie szczekają, ciekawe czy sami za takie wynagrodzenie sprawowaliby funkcję wójta
Odpowiedz
colo
2019-01-18 15:02:21
1 5
@jula_r
Ja mógłbym sprawować funkcję wójta nawet za mniejszą kwotę bo jak na tak małe doświadczenie zawodowe Wójta 3900 zł to wcale nie mało a startując w wyborach dobrze wiedział że nie będzie miał tak wysokiej pensji jak poprzedniczka bo jej obniżenia domagali się mieszkańcy a taka postawa pokazuje tylko po co szedł do wyborów czyli dla kasy a nie dla dobra gminy a jak pensja wydaje mu się za mała to przecież może zmienić pracę na lepiej płatną.
Odpowiedz
konto usunięte
2019-01-18 15:47:39
2 2
@kaczruk Moje prywate życie oraz działania nie powinny Ciebie interesować. Przepraszam za pomyłkę w nazwie Twojego nicku, niestety dość często mi się to zdarza, tj. przestawienie sąsiadujących liter.
Pisałam już kiedyś , nie udostępiam danych, źródla mojej wiedzy jeśli chodzi o konkretnych ludzi
Nie bedę bowiem narażała ich bezpieczeństwa.
Poza tym w dzisiejszych czasach informacje można znaleźć prawie wszędzie, trzeba tylko wiedzieć gdzie i jak szukać. Mam też kody do części kolejnego poziomu , a jest ich w sumie klika , tzw. podpoziomów internetu. W ogólnie dostępnym internecie używamy TYLKO w około 1% z tego co tam naprawde się znajduje.
Do dwóch najwyższych poziomów mają dostęp tylko bardzo wysoko wtajem,iczeni ludzie, tzw. decyzyjne szczyty.
Tak prawde mówiąc na swiecie nie potrzebne byłyby grupy antynarkotykowe, antymafijne, antyterrosystyczne antyhandlowi ludźmi itp, bo tam wlaśnie wszystko można znaleźć. Tam oni się kontaktują pomiędzy sobą. .
W tej konkretnej sytuacji natomiast, mam kontakt z mieszkańcami tej gminy plus dostępne w sieci nagrania z sesji rady tej gminy
Ogrom informacji , w tym nawet na oficjalnych stronach rządowych jest przytłaczojący, wystarczy tylko znać podstawowe zasady funkcjonowania . Nic więcej Tobie nie napisze.
@jula_r Jestem z Wami całym moim sercem.
Pozdrawiam.

Odpowiedz
jula_r
2019-01-18 17:04:53
1 2
colo nie rozbawiaj mnie, to jest obywatelska inicjatywa a nie koncert życzeń Wójta, to my wyszliśmy z pomysłem a nasze działanie ma określony cel..., więc jeśli pewnych spraw nie rozumiesz może lepiej się nie wypowiadaj ... stanowisko wójta to nie jest ciepła posadka na której bierze się pensję za nicnierobienie...,
Odpowiedz
colo
2019-01-18 18:38:50
1 1
@jula_r
Teraz to Ty mnie rozbawiłaś, Wójt siedzi na stołku, nie spełnia obietnic wyborczych a wy występujecie z inicjatywą żeby mu pensję podnieść? Chyba jaja sobie robicie, Daje się premie bądź podnosi się komuś pensję jak sobie na to dana osoba zasłuży.
Odpowiedz
konto usunięte
2019-01-18 19:18:22
0 2
Jula_r wasza obywatelska inicjatywa o której na swoim Facebooku ochoczo informuje Pan Łuczkowski, ciągle sugerując jak mało zarabia... Tymczasem Pensja wójta została uzgodniona zgodnie z prawem, pora skończyć z ciągłym uzalanien się nad jej wysokością, i wziąć się do pracy!!!! A i chętnie poznamy nazwisko inicjatorki zbiórki podpisów
Odpowiedz
kaczruk
2019-01-18 19:20:43
0 0
@grazynahaeys karamba.... Hahaha
Odpowiedz
kaczruk
2019-01-18 19:22:53
0 0
Sorry. Grażyna Gates.
Odpowiedz
kaczruk
2019-01-18 19:24:25
0 0
Kolejny raz błąd, ale domyślnie zmieniło mi znaczenie słowa. Może teraz pójdzie prawidłowo: grazynahayes.
Odpowiedz
vojteh80
2019-01-18 20:58:54
0 2
Ej ludzie, ludzie. Czy wy w ogóle czytacie co piszecie? Ile w was jest złości, nienawiści, okropne to jest. Widzę że wam tak samo jak tym politykom, pseudo patriotom zależy na Naszym Kraju. Byle tylko się kłócić, żreć, opluwać i oskarżać jedni drugich, na tym wam i im tak naprawdę zależy. Dla was i dla nich to nie ważne czy będzie lepiej w Polsce. Bo ten jad nienawiści macie wszyscy we krwi. Nie potraficie bez tego żyć. Stale jedne i te same osoby się tutaj obrzucają "błotem" w tych komentarzach. Nie szkoda wam czasu na to tracić, warte to jest tego, co to wam daje że tą złość z siebie wyrzucacie na innych. Nie bierzcie przykładu z polityków, oni są tam a wy, my , tutaj. Naprawdę nie potrzebne to nam. Może trzeba ich zignorować, chociaż raz zostawić głupie komentarze , nie kłócić się w społeczeństwie, stanąć ponad podziałami by to oni brali przykład ze społeczeństwa.
Czy warto ? Każdy niech sobie sam odpowie.
Udanego oi spokojnego weekendu życzę wszystkim.
Odpowiedz
czesia1
2019-01-18 21:54:34
0 1
@grazynahayes albo piguły weszły za mocno, albo piguły odstawiłaś :D 1% internetu, ale cisnę :DDDDDD
Odpowiedz
konto usunięte
2019-01-18 23:33:27
1 0
@czesia1 Wiem to jest szokujące, też w to wcześniej nie wierzyłam. 1% wszystkich informacji spośród wszystkich 6 poziomów.
Uwierzyłam gdy weszłam na inny poziom.
Tego jednak nie mam zamiaru popularyzować. Poszukam jednak informacji w tym temacie, jeśli mi się to uda.
Wydaje mi się , że już kiedyś tutaj o tym pisałam, nie jestem jednak tego pewna.

Musisz jednak znac język angielski do tej najważniejszej części informacyjnej.
. Limanowa.in może zapytać o to swojego znajomego, Pawła, może będzie o tym pamiętać, gdyż kiedyś mu o tym wspominałam. .
P.s. Poleciałeś na 'grubo" z tymi lekarstwami. ;-))
Gratuluje poczucia humoru.

Odpowiedz
mikolaj
2019-01-19 20:39:04
0 0
To tylko patrzeć jak K/oświatowy się obrazi i jak poprzednio wyjedzie do Austrii kłaść płyty gipsowe bo lepiej się opłaci
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Mieszkańcy chcą wyższych zarobków dla wójta. Do Rady Gminy wpłynął obywatelski projekt uchwały"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]