8°   dziś 10°   jutro
Wtorek, 05 listopada Elżbieta, Sławomir, Dominik, Zachariasz, Balladyna

Nazwiska Żołnierzy Wyklętych z Limanowszczyzny

Opublikowano 01.03.2018 14:25:00 Zaktualizowano 17.09.2018 16:14:48 pan

Dziś 1 marca – Narodowy Dzień Pamięci Żołnierzy Wyklętych. Przypominamy nazwiska części działaczy podziemia niepodległościowego i antykomunistycznego z Limanowszczyzny.

Wojciech Dębski „Bicz” - żołnierz września 1939 r., dowódca oddziału partyzanckiego „Opór” Batalionów Chłopskich, z którym walczył na teremie powiatów limanowskiego i nowosądeckiego w latach 1942 – 1945, zamordowany przez funkcjonariuszy UB i NKWD na posterunku w Limanowej w dn. 21 kwietnia 1945 r.
Władysław Bukowiec – żołnierz Armii Krajowej, po 1945 r. dowódca oddziału Narodowej Organizacji Wojskowej, walcząc dalej o wolną Polskę został zamordowany w Żmiącej 7 września 1950 r. przez funkcjonariuszy UB i MO.
Ludwik Zelek – żołnierz Armii Krajowej, a po 1945 r. dowódca oddziału Narodowej Organizacji Wojskowej, zamordowany 3 marca 1947 r. przez funkcjonariuszy UB na posterunku w Limanowej.
Wincenty Bukowiec – żołnierz Armii Krajowej i Narodowej Organizacji Wojskowej, zastrzelony w 1949 r. w Żmiącej przez funkcjonariuszy MO i UB z posterunku w Ujanowicach.
Kazimierz Augustyn – żołnierz Armii Krajowej i Narodowej Organizacji Wojskowej, zastrzelony w rejonie Chomranic w 1953 r. przez funkcjonariuszy UB i KBW z Nowego Sącza.
Genowefa Kroczkówna „Lotte” – pielęgniarka i sanitariuszka Zielonego Krzyża, komendantka sekcji sanitarnej oddziału „Bicza”, zastrzelona 15 maja 1945 r. przez funkcjonariusza UB z Limanowej.
Antoni Mruk „Guzik” – żołnierz grupy „Opór” Batalionów Chłopskich, zastrzelony przez funkcjonariuszy UB i NKWD w dniu 21 kwietnia 1945 r. w czasie akcji uwalniania oficerów AK z więzienia Urzędu Bezpieczeństwa w Limanowej.
Franciszek Miśkowiec – żołnierz Armii Krajowej, zastrzelony przez funkcjonariuszy UB i NKWD w dniu 21 kwietnia 1945 r. w czasie akcji uwalniania oficerów AK z więzienia Urzędu Bezpieczeństwa w Limanowej.
Zygmunt Joniec „Zyg” – żołnierz września 1939 r., dowódca oddziałów „Ligas” i Centra” AK, po0 1945 r. skazany przez UB na wieloletnie więzienie.
Kazimierz Bukowiec – żołnierz Armii Krajowej i Narodowej Organizacji Wojskowej, wieloletni więzień polityczny.
Stanisław Salabura – żołnierz Narodowej Organizacji Wojskowej, wieloletni więzień polityczny.
Wincenty Gawron – żołnierz Armii Krajowej, więzień Auschwitz, a po ucieczce uczestnik Powstania Warszawskiego, następnie działacz emigracyjny i twórca Muzeum Wojska Polskiego w Chicago.
Stanisław Oleksy – żołnierz Batalionów Chłopskich, po 1945 r. wieloletni więzień.
Teofil Górka „Dywan” – żołnierz grupy „Opór” Batalionów Chłopskich, a od 1945 r. dowódca oddziału WiN, wieloletni więzień polityczny.
ks. płk. Józef Joniec – kapelan 2. Korpusu Polskiego gen. Władysława Andersa, po powrocie do Polski prześladowany i niszczony przez aparat UB.
ks. Ignacy Zoń – kapelan 3. Zgrupowania AK, od 1945 r. oddziału WiN, represjonowany w latach 50. przez UB;
ks. Władysław Gurgacz – kapelan okręgu nowosądeckiego AK, zamordowany przez UB w więzieniu w Krakowie;
ks. Józef Wróbel z Pisarzowej, ks. Józef Nowak z Ujanowic, ks. Bernardyn Dziedziak z Jaworznej, ks. Ignacy Dziedziak z Ujanowic, ks. Jan Lech z Kamienicy, ks. Eugeniusz Kubowicz z Kamienicy, ks. Julian Wójtowicz z Kamienicy.
Zobacz również:

Komentarze (38)

konto usunięte
2018-03-01 15:13:38
4 12
Cześć i chwała wszystkim bohaterom z Limanowszczyzny , którzy walczyli za wolną Polskę i Polaków.

' Żołnierze Wyklęci - oprawa, race, hymn! '

https://www.youtube.com/watch?v=B8m5WYJLaOg

' Śląsk - Legia (oprawa WKS-u - żołnierze wyklęci).2012.02.26 '
https://www.youtube.com/watch?v=4rSCKvfpGEE

Bóg, honor. ojczyzna.
Odpowiedz
noting
2018-03-01 17:40:01
11 2
To nie zadni żołnierze wykleci tylko partyzanci z okolicznych gór Beskidu Wyspowego . PIS uczynił z nich bohaterów
Odpowiedz
cichy1
2018-03-01 19:46:55
4 10
noting: Partyzant to też żołnierz ,tylko że po wejściu sowietów poszli do podziemia [ LASU] bo nie zgadzali się na ustrój jaki przynieśli nam sąsiedzi ze wschodu.
Odpowiedz
Wfra
2018-03-01 20:00:27
3 7
Chwala bohaterom!!!!!


Piszemy UB ,milicja , komunisci a moze ktorys z naszych historykow z Limanowej / a mamy paru dobrych absolwentow historii / moglby rozszyfrować nazwiska oprawcow naszych ojcow i sasiadow?? To nie byli anonimowi oprawcy !!
Pozdrawiam
Odpowiedz
konto usunięte
2018-03-01 20:04:01
3 5
@noting To nie PIS zrobił z nich bohaterów. Oni byli bohaterami wdzięcznym im za walkę Polaków praktycznie od pierwszego dnia ich walki.

Wdzięczni Polacy, bez wzgledu na rzady w Polsce zawsze ich kochali i nadal kochają, szczególnie teraz gdy antypolonizm przybrał na sile.

Rządy , partie w tych rzadach przemijają, a w III RP pozostawiaja po sobie coraz to wieksze długi i rozczarowanie.
Rządy rozgrywają Nas , zawsze wymyślą sobie takich lub innych bohaterów, aby przytulić się do naiwności wyborcy, niestety oni wszyscy dbali i dbają bardziej o siebie, oraz obce interesy niż o NARÓD POLSKI.
Zyją z Naszych pięniedzy i oczekują abyśmy ich hołubili. To jest taki TEATRZYK dla naiwnych.
Patriotyzm i troska o NARÓD, OJCZYZNĘ powinna przejawiać się w czynach, a nie w teatrzyku., grze pozorów.
Odpowiedz
Wfra
2018-03-01 20:06:22
1 9
Chwala bohaterom!!!!!


Piszemy UB ,milicja , komunisci a moze ktorys z naszych historykow z Limanowej / a mamy paru dobrych absolwentow historii / moglby rozszyfrować nazwiska oprawcow naszych ojcow i sasiadow?? To nie byli anonimowi oprawcy !!
Pozdrawiam
Odpowiedz
Wfra
2018-03-01 20:09:09
3 9
Nasi krewni i sasiedzi bohaterami byli, sa i beda!!
PIS tylko pomogl w pamieci!

Pozdrawiam
Odpowiedz
aramis
2018-03-01 20:53:45
5 13
Jeszcze żyją nieliczni świadkowie tamtych wydarzeń i mogą opowiedzieć którzy to byli wyklęci a którzy przeklęci [żołnierze czy bandyci ] gdy ICH zabraknie wyłączność na pisanie Historii będą mieli tylko politycy włącznie z politycznym IPN-em.
Świat nigdy nie jest czarno-biały. Dziś jednym odbiera się stopnie wojskowe a innych wynosi cokoły nie zawsze słusznie cóż skoro taka jest linia programowa Partii ?
Odpowiedz
MarianEf
2018-03-01 21:52:16
1 2
http://katalog.bip.ipn.gov.pl/informacje/16712 - przynajmniej esbekowi emeryturę obcięli. jeśli jego żona obecne pracująca w UP Limanowa nie była w SB niech mnie pozwie.
Odpowiedz
jeden1
2018-03-01 22:18:46
5 1
Dzisiaj w Limanowej odbyły się uroczystości poświęcone Dniu Żołnierzy Wyklętych o czym dowiedziałem się z okolicznego portalu,na tym POwiatowym PUDLU cisza.Może kolejny artykulik o Kogucie albo balneologii?
Odpowiedz
mjm
2018-03-01 22:47:40
3 15
Rzadko się tu wypowiadam, ale nie mogę milczeć gdy pod hasłem 'Żołnierzy wyklęci' wybiela się osoby którzy w okresie okupacji okryły się złą sławą.
Do takich nalezą niestety członkowie Batalionów Chłopskich oddziału 'OPÓR' pod dowództwem Wojciecha Dębskiego. Nie należy źle oceniać zmarłych, wszak otrzymali już nagrodę o Najwyższego.
Należy jednak zadać pytanie! Kto wynagrodzi krzywdy jakie zadali ci 'pseudobohaterowie' tego oddziału zwykłym mieszkańcom Starej Wsi czy Siekierczyny. Okaleczonym kobietom, matkom które stawały w obronie swoich domostw i ich dzieciom które potem latami cierpiały.
Nie można zaliczać do niezłomnych zwykłych 'wataszków' tylko dlatego że przypadkowo zgineli w ostatnich, podkreślam w ostatnich dniach wojny.
Dziś nie żyją już dorośli świadkowie tamtych czasów. Żyją osoby które jako maleńkie dzieci były tego świadkami i później ofiarami ich niegodnych czynów.
Odpowiedz
cordis
2018-03-02 00:42:02
1 9
Znane są przypadki, że na tych z lasu wyroki wydawało i wykonywało AK... no i teraz którzy wyklęci?
Odpowiedz
cordis
2018-03-02 00:42:08
1 4
Znane są przypadki, że na tych z lasu wyroki wydawało i wykonywało AK... no i teraz którzy wyklęci?
Odpowiedz
zajec
2018-03-02 07:18:19
1 5
19 stycznia 1945 roku , rozkazem Okulickiego Leopolda 'Niedżwiadka' Armia Krajowa została rozwiązana, a jej żołnierze przestali być żołnierzami. O jakich żołnierzach mówimy więc ?
Odpowiedz
wlk219
2018-03-02 07:25:49
0 3
Lista jest niepełna sam mogę dodać udokumentowanych kilka nazwisk .
Odpowiedz
joga
2018-03-02 08:24:27
0 7
Wbrew temu, co teraz wspólnie pisze piss i ipn, historia nie jest czarno-biała. Np. czy Dębski'Bicz' był zołnierzem wyklętym? Skoro przez okres wojny był dowódcą oddziału LSB 'Opór'a na polecenie Mamaka /podziemnego starosty, który sie ujawnił/ w lutym 45 z częścią oddziału pzrystąpił do UB jako dowódca plutonu wartowniczego. Został skatowany przez założycieli UB w L. za 'zdradę' tj zorganizowanie napadu na areszt UB w kwietniu 45r / z akcją podobno nie miał nic współnego /. Partyzanci z Oporu, formalnie członkowie UB, którzy uczestniczyli w akcji lub ja poparli wraz z T. Górką 'Dywanem' poszli w las, jako samodzielny oddział. Nie podporządkowany nikomu / skad pomysł, że byli oddziałem WiN-u?/Oni, gdyby żyli, to zgodnie z obecnymi przepisami, za okres słuzby w UB emeryturę mieli by zabraną, niezaleznie od wspaniałej karty z czasów wojny. A dlaczego w w/w wykazie nie ma J Wąchały 'Łazika'. Może dlatego, że został odstzrelony przez ludzi 'Ognia'?
Odpowiedz
DRKidler
2018-03-02 08:57:36
3 3
W narracji PiS „Żołnierze Wyklęci” to wyłącznie krystalicznie czyści i nieskalani mordem bohaterowie, opowieść ta stoi w poprzek historycznej prawdzie.
Odpowiedz
berecik
2018-03-02 08:59:44
0 3
Trudno się wypowiadać na temat konkretnych wydarzeń, ich uczestników, ale nie ulega dla mnie wątpliwości, że ludzi ci kierowali się nie możnością zaakceptowania rządów wyzwolicieli Polski z pod okupacji Niemiec ludowej władzy. Bardzo wielu Żołnierzy Wyklętych ponadto nie miało wybory wyjścia z lasu gdyż po wyjściu czekało ich brutalne śledztwo, na ogół kończące się śmiercią lub długim więzieniem.
Ich opór z punktu widzenia możliwości zmiany stats kwo był skazany na niepowodzenie, ale był wyrazem woli i pragnień społeczeństwa Polski poza niewielkimi wyjątkami. Myśmy nigdy nie pogodzili się z PRL a ich beznadziejna walka była zaczynem do wszystkich zrywów niepodległościowych aż do powstania III RP.
Odpowiedz
tat
2018-03-02 09:02:54
0 3
http://gazetabaltycka.pl/promowane/nieszczesnikow-mordowano-obuchami-siekier W bratobójczej wojnie domowej wzięło udział po obu stronach ok. 450 tys. ludzi. W zbrojne podziemie zaangażowanych było 120-180 tys. osób, z czego w zorganizowanych oddziałach, uzbrojonych, a nawet otrzymujących żołd – ponad 20 tys. Według ostatnio publikowanych danych, w 1945 r. w lesie pozostawało 13-17 tys. osób, rok później ok. 8,6-8,8 tys., po amnestii zaś, w latach 1947-1950 działalność prowadziło do 1,8 tys. Po 1950 r. walkę z bronią w ręku kontynuowało 250-400 ludzi, tworząc dwu-, trzyosobowe oddziały. Ocenia się, że zabitych zostało 7672 „leśnych” (Maria Turlejska podaje liczbę 8668), według niezweryfikowanych danych w latach 1944-1954 za przestępstwa polityczne skazano na karę śmierci ok. 5 tys. osób, z czego ponad połowę wyroków wykonano.
Z rąk członków powojennego zbrojnego podziemia zginęło 4018 milicjantów, 495 ormowców, 1616 funkcjonariuszy UB oraz 3729 żołnierzy Wojska Polskiego, Korpusu Bezpieczeństwa Wewnętrznego i Wojsk Ochrony Pogranicza. Ofiar wśród cywilów było niewiele mniej: 5143 osoby, w tym 187 dzieci do lat 14. Łącznie ok. 15 tys. osób. (Nie wolno zapominać, że ofiarami byli także żołnierze Armii Czerwonej, ale tu znamy tylko szacunkowe liczby, choć wiadomo, że są to tysiące). Bratobójcza wojna pochłonęła więc co najmniej 25 tys. ofiar, nie wliczając w to trwale okaleczonych.
Po pierwszej amnestii w 1945 r. podziemie opuściło tylko 30 217 osób, z czego część na powrót podjęła walkę z polskimi i radzieckimi służbami bezpieczeństwa. W wyniku ogłoszonej 22 lutego 1947 r. amnestii 53 517 osób wyszło z podziemia, a 23 257 przetrzymywanych w więzieniach lub aresztach ujawniło swoją działalność. Historia rzadko bywa czarnobiała.
Odpowiedz
konto usunięte
2018-03-02 10:08:33
4 2
Jak można oczerniać ludzi, którzy DOBROWOLNIE skazali się na tułaczkę , prześladowania i śmierć, a to wszystko po to , abyśmy dzisiaj mogli żyć w Polsce?

Kto może wybrać sobie taką dolę? Zdrajca czy patriota? Pytanie jest retoryczne, nieprawdaż?

Ci krytukujący zólnierzy NIEZŁOMNYCH wpisują się w narrację antypolską.

' STOP z Antypolonizmem '
https://www.youtube.com/watch?v=FOZmh58oQ5E
Odpowiedz
colo
2018-03-02 10:36:50
0 7
@grazynahayes
Ale na szacunek zasługują tylko ci którzy walczyli o wolną Polskę, lecz nie wszyscy ludzie którzy przebywali w lasach w tym czasie to żołnierze wykleci bo i zdarzały się bandy które trudniły się kradzieżą bydła, świń, drobiu i zboża. Mojej śp. babci Niemcy zabrali krowę a po wojnie przyszli tzw. partyzanci i podobnie jak okupant zabrali krowę grożąc śmiercią jeśli nie odda. Pani Grażyno wystarczy popytać starszych ludzi po okolicznych wsiach a nie to co się przeczyta w internecie bo przecież najważniejsza jest prawda i należy oddzielić ziarno od plew.
Odpowiedz
CUDNA
2018-03-02 10:55:56
3 3
'@tat
Z rąk członków powojennego zbrojnego podziemia zginęło 4018 milicjantów, 495 ormowców, 1616 funkcjonariuszy'
Zginęło ale zginęło zdrajców sługusów sowieckiego okupanta o całą resztę za mało.
Gdy chłop spowiadał się że UB-eka zabił to ksiądz mu powiedział by najpierw grzechy wyznał a na koniec może pochwalić się dobrymi uczynkami. hi,hi
Odpowiedz
konto usunięte
2018-03-02 11:06:06
2 1
@colo To były bandy, a nie żołnierze niezlomni(wyklęci). Źródla historyczne , przekazy ustne świadków mówią rónież o tym, że byli to ludzie , którzy się pod nich podszywali (UB, SB, NKWD członkowie).

Mówimy dzisiaj o bohaterach, a Wy wyskakujecie z nielicznymi wyjątkami i chcecie z tego zrobić główny temat, to jest jakaś ABERRACJA. !!!

Co w ten sposób chcecie udowodnić, dla mnie taka postawa to zaprzaństwo, przepraszam , ale tak to wyglada.
Odnoszę wrażenie, że zrobicie wszystko, aby udowodnić, że ofiary były oprawcami i na odwrót, odnoszę także wrażenie , że w ten sposób chcecie dokopać PISowi i jego zwolennikom, ponieważ uwierzyliście w BZDURĘ , że to właśnie PIS ich wylansował ( żołnierzy wyklętych).

Takie myślenie jest totalną bzdurą , to co zrobił PIS to jest ZWYKŁY POPULIZM!!!
Patrzcie na czyny , a nie na PUSTOSŁOWIE, ekipy rządzacej. PIS przejął w swoim programie prawie wszystkie hasla Narodowców, ABY PRZEJĄĆ ICH ELEKTORAT, !!!.

Zdarzenia ostatnich tygodni wyraźnie POKAZAŁY całe zakłamanie PISu , oni raczej dbają o siebie i obce interesy ( jak robiły wszystkie rządy III RP ) niż o NARÓD POLSKI.
W zderzeniu z rzeczywistością ich pełne frazesów patriotycznych usta są jawną kpiną .

Tutaj sobie świętują obchody żołnierzy wyklętych, a po cichu , w skryciu przed narodem robią to:

https://wiadomosci.wp.pl/dotarlismy-do-utajnionego-dokumentu-ktory-zawiera-propozycje-kompromisu-z-izraelem-6225659895277697a

Zdecydowana większość Ludzi już nie kupuje ich patriotycznego teatrzyku, polecam komentarze internautów pod tym artykułem.

Polecam rownież to:
' USTALENIA W JEROZOLIMIE W SPRAWIE WINY POLSKI 20% z biliona zł I NAS ROZGRZESZĄ Z SPRAWSTWA ZA II WŚ '
https://www.youtube.com/watch?v=UTQpQmCKcAI
Odpowiedz
colo
2018-03-02 11:29:26
0 2
@grazynahayes
Nikt tu nie neguje zasług lecz niektórzy byli upamiętnieni mimo iż na to nie zasługują ale teraz trochę o bohaterach z naszego terenu. Kilka lat temu ruszyła budowa pomnika Żołnierzy Wyklętych niedaleko krzyża na Młyńczyskach w miejscu gdzie została zastrzelona przez UBeka Genowefa Kroczek 'Lotte' ,niestety po śmierci inicjatora tej budowy Teofila Górki 'Dywana' betonowy słup na którym miał być pomnik stoi i nikt nim się nie interesuje. W linku poniżej historia Genowefy Kroczek 'Lotte' i innych wyklętych z naszego regionu.

http://www.dziennikpolski24.pl/aktualnosci/malopolska/a/niezlomna-sanitariuszka-lotte,12275262/
Odpowiedz
podlesiok
2018-03-02 13:58:38
0 3
Ludzie,opanujcie emocje,przecież tym ograniczonym kujonkom z IPN i innym politrukom o to właśnie chodzi by nas dzielić i nawet sami tego nie wymyślili,powielają wzorce'o człowieka który się kulom nie kłaniał'.Jak piszą nieliczni świat nigdy nie jest czarno-biały(jest dla daltonistów,chociaż tez nie do końca,występują jeszcze odcienie szarości) Pamiętam wypowiedzi starszych kobiet ze wsi w których 'wojował z władzą Ogień'w reportażu TV z 90 lat,i nie były to żądne stanowisk i apanaży współczesne 'znawczynie wszystkiego lecz sterane życiem wiejskie baby mające jak najdalej jakąkolwiek poprawność polityczną i trudno mi zaiste nazywać i uznawać tego watażkę bohaterem.I jeszcze komentarz do mojego jednego negatywa,'cudna' twój komentarz jest albo przejawem totalnej głupoty, albo pogardy porównywalnej do speców z SS.
Odpowiedz
noting
2018-03-02 17:51:00
1 0
colo masz racje ukrywali sie bandyci i dzięki nim tak-zwanym żołnierzom wyklętym dwie wsie zostały spalone
Odpowiedz
konto usunięte
2018-03-02 22:19:57
3 1
Każdy kto walczył o wolną Polskę zasługuje na SZACUNEK, bez względu na to czy nalezał do formacji X czy Y . Obowiązkiem spoleczeństwa natomiast bylo ich wspiuerać.

Pitolenie o zaqbranej krowie przechodzi ludzkie pojecie w zderzeniu z poswięceniem WłASNEGO życia za innych, za ojczyznę. !!!
Sama dobrowolnie oddalabym żywność takim ludziom.
Tutaj pokazuje się niskie pobudki w obronie oprawcow.
W stanie wojny ten , który jest przeciwko obronie interesu ojczyzny podlega prawom wojennym, koniec kropka.

Takie dywagacje są małostkowe. Marnie widze tych krytykujacych w roli obronców intersu narodowego. Nie daj Boże w przypadku wojny na takich liczycćnie możemy.
Przykre jest to, ale prawdziwe.
Odpowiedz
Wfra
2018-03-02 23:31:13
0 1
Szanowni ,,Pisarze,,
Czytajcie ksiazki,wspomnienia i dokumenty a potem piszcie opinie bo inaczej krzywdzicie porzadnych ludzi ktorych skrzywdzila komunistyczna zaraza!
Pozdrawiam
Odpowiedz
colo
2018-03-03 09:01:58
1 4
@grazynahayes
Ręce opadają, potrafi pani przeczytać moje powyższe komentarze ze zrozumieniem, przecież napisałem że należy się szacunek tym co walczyli o wolną Polskę ale to nie oznacza że wszyscy z nich byli święci. 'Pitolenie o zabranej krowie przechodzi ludzkie pojecie w zderzeniu z poswięceniem WłASNEGO życia za innych, za ojczyznę.' Tym fragmentem komentarza obraziła pani mnie i pamięć o mojej babci i pani PITOLENIE jest nie na miejscu bo z faktami się nie dyskutuje. Mojej babci w czasie okupacji bardzo ciężko było się utrzymać z dwójką małych dzieci a jej pierwszy maż był partyzantem, nieraz trzeba było jeść tylko obierki z ziemniaków a potem przyszli Niemcy i zabrali krowę, później jak jakoś udało jej się wystarać o drugą to przyszli ludzie podający się za partyzantów i zabrali drugą krowę i zachowywali się w podobny sposób jak okupant. Pani Grażyno do sedna, prawdziwi partyzanci nie kradli tylko prosili o jedzenie a pierwszy maż babci który był prawdziwym partyzantem który walczył o wolną Polskę został później zabity przez tych bandytów bo za dużo wiedział o ich kradzieżach. Cześć i chwała tym którzy walczyli a nie okradali.
Odpowiedz
aramis
2018-03-03 09:37:07
0 1
I znowu - jeżeli fakty mówią co innego niż chce tego tzw. poprawność polityczna to tym gorzej dla faktów.
Siła przewodnia narodu partia ma zawsze rację.
Odpowiedz
aramis
2018-03-03 10:00:45
0 2
@Wfra - nie czytajcie książek - tam można napisać wszystko - słuchajcie wspomnień ludzi - nawet tych styranych życiem wiejskich bab jak napisał @podlesiok nie słuchajcie polityków którzy za stanowiska powiedzą - napiszą wszystko
Odpowiedz
konto usunięte
2018-03-03 10:28:47
0 1
@aramis Poprawność polityczna to EUROKOŁCHOZ i cała neomarksistowska ideologia UE i tzw. 'elit'.
Wlaśnie w tej ideologii państwo i naród w pełnym tego słowa znaczeniu nie istnieją.

@colo Ten artykuł jest poświęcony konkretnym osobom , żołnierzom niezlomnym , a Ty wyskakujesz z odosobnionymi przypadkami.
Pomyśl jak czuje się rodzina tych ludzi czytając te wszystkie rzeczy.

Powtarzam , ten rodzań dzialań w czasie walki tychże ludzi był rodzajem stanu wojennego, a według tych zasad ludność musi współpracować z tymi, którzy za nich walczą i podlegają oni osadom praw wojennych.
Zdrajcy, kolaboranci, a i tacy byli , którzy współpracowali z UB i innymi organami opresji musieli ponieść tego konsekwencje.
Przepraszam, ale nie ja to wymyśliłam.
Gdyby opór wszystkich Polaków był skuteczny to w wolnej wowczas Polsce byłoby więcej przyslowiowych krów, a nasi okupancji poszliby w niepamięć.
Liczy się dobro ogółu , ludzie powinni się JEDNOCZYĆ i pomagać sobie nawzajem gdy chodzi o los i życie narodu, byt naszej ojczyzny.
Odpowiedz
kolawa
2018-03-03 10:31:08
1 0
W żadnej wojnie nie istnieją tylko czarne i białe postacie. Podobnie z wyklętymi. Jest wielu Bohaterów i znajdzie się kilku co ma na sumieniu rzezie ludności cywilnej, bandytke i gwałty oraz grabierze. Sądze, że idea tego święta, to pamięć o tych prawdziwych bohaterach a pozostałych już kto inny raczej osądził więc o co drzeć teraz szaty. Chwała tym prawdziwym Bohaterom.
Odpowiedz
konto usunięte
2018-03-03 10:31:12
0 0
Jeszcze jedno, mój dziadek też był partyzantem, wcześniej był w kawalerii, był żołnierzem i walczył z bandami UPA.
Moja babcia miała swój sklep i rzeżnię , oni nie patrzyli na pieniądze, ale dzielili się z innymi, wspomagali ludzi . partyzantów.
Odpowiedz
Antykaczysta
2018-03-03 10:43:51
2 2
Polityka historyczna to trudny temat ale myślę że każda sprawa powinna być oparta na bezwzględnej prawdzie historycznej, bez żadnego wybielania faktów i jeśli chodzi o żołnierzy wyklętych to ostatni dzwonek aby zebrać informacje od ostatnich żyjących świadków tych czasów bo dziś napisać można wszystko, szczególnie to co podoba się obecnej władzy która dzięki ustawie o IPN próbuje wybielać co niektóre fakty i dzięki temu mamy teraz konflikt m.in z Izraelem a to Polska powinna opierać się na bezwzględnej prawdzie bo wiele lat musieliśmy czekać na przyznanie się Rosji do prawdy o Katyniu.
Odpowiedz
Wfra
2018-03-03 13:29:24
0 1
Aramis - co a bzdury chlopie piszesz ! Nie czytajcie ksiazek??
Toz to baranami łatwiej kierowac i kłamstwa im wmawiac!!
Pozdrawiam
Odpowiedz
konto usunięte
2018-03-03 20:14:33
1 2
Najtrafniej rolę żołnierzy wyklętych oraz nawiazanie do obecnych czasów w Polsce określił Pan S. Michalkiewicz:
' Niech na zawsze w piosence pozostanie chwała Polski , partyzancka brać, tak śpiewano w jednej z piosenek . To wyrażało nadzieje,że po zakończeniu wojny Ci ludzie, te środowiska , Ci żołnierze którzy dochowali WIERNOŚCI RZECZYPOLPOLITEJ , ZŁOŻYLI DANINĘ KRWI, na ołtarzu jej niepodległości , będą tą CHWAŁĄ OTOCZENI.

Niestety stalo się inaczej dlatego, że od roku 1944 naród polski . historyczny naród polski został ZMUSZONY i jest zmuszony do dzisiejszego dnia do DZIELENIA TERYTORIUM PAŃSTWOWEGO
polskojęzyczną WSPÓLNOTĄ ROZBÓJNICZĄ.

Nie ma już jednego narodu polskiego , naród polski na swoim własnym terytorium MUSI znosić istnienie polsko-języcznej wspólnoty rozbójniczej. .........'
Żeby można mówić mówić o jednym narodzie to musi być jakiś WSPÓLNY ideał, w którym wszyscy członkowie tego narodu podzielają- tego JUŻ NIE MA. !!

Co więcej mimo upływu czasu przynależność albo do historycznego narodu polskiego , albo do polsko-języcznej wspólnoty rozbójniczej reprodukuje się w kolejnych pokoleniach i to jest bardzo smutna wiadomość.
Proszę Państwa ŻOŁNIERZE , którzy DOCHOWALI WIERNOŚCI Rzeczypospolitej , którzy złożyli na OŁTARZU JEJ NIEPODLEGŁOŚCI daninę krwi nie zostali otoczeni chwałą , a zwłaszcza Ci, którzy reprezentowali narodowy kierunek ideowy, mówię o żołnierzach narodowych sił zbrojnych ........
Polskojęzyczna wspólnota rozbójnicza , która dzięki WSPARCIU SOWIECKIEMU PRZEJĘŁA RZĄDY NAD POLSKA, nie życzyła sobie konkurencji ze strony autentycznych patriotów, wręcz przeciwnie ta konkurencja stwarzala dla ich wladzy, rzadów zagrożenie.

Polskojęzyczna wspólnota rozbójnicza , zróżnicowana pod względem, narodowosciowym i rasowym ZWALCZAŁA KAŻDY PRZEJAW PATRIOTYZMU polskiego. a zwłaszcza ten który reprezentowali żołnierze narodowych sił zbrojnych. '

Tak było przez cały PRL. W III RP reprezentują te postawy trzecie pokolenie UB-ków, resortowe dzieci itp.
W III RP stworzono mit legendy

Nic dodać, nic ująć.
Źrodło:
' MEGA! ŻOŁNIERZE NIEZŁOMNI BYLI WIERNI POLSCE DO KOŃCA! '
https://www.youtube.com/watch?v=D1ewDAdwVyE
Odpowiedz
Wfra
2018-03-04 07:36:03
1 1
Grazyna nic dodac nic ujać. To twoj najlepszy tekst !!
Pozdrawiam
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Nazwiska Żołnierzy Wyklętych z Limanowszczyzny"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]