8°   dziś 10°   jutro
Wtorek, 05 listopada Elżbieta, Sławomir, Dominik, Zachariasz, Balladyna

Niejednogłośny budżet na 2013 rok

Opublikowano 31.01.2013 08:56:49 Zaktualizowano 05.09.2018 10:33:15 top

Mszana Dolna. Rada Miasta Mszany Dolnej przyjęła chociaż niejednogłośnie budżet na 2013 rok.

Poniedziałkowa sesja opóźniła się w związku z uroczystościami pogrzebowymi radnego i wiceprzewodniczącego Rady Miasta Roberta Rataja. Tylko jedno miejsce spośród piętnastu zarezerwowanych dla mszańskich radnych było wolne - to za prezydialnym stołem, to które zajmował Robert Rataj. W poniedziałek na tym miejscu stał Jego portret, a przed nim białe kwiaty i zapalony znicz. Od chwili ciszy rozpoczęła się też XXXIII Sesja mszańskiego parlamentu.

Zgodnie z obowiązującym prawem, obowiązkiem wójta/burmistrza jest przedłożenie projektu budżetu na nowy rok przewodniczącemu rady do 15 listopada kończącego się roku. W tym czasie szefowie poszczególnych komisji zwołują posiedzenia i omawiają budżet - w tych roboczych konsultacjach biorą zawsze udział burmistrz i skarbnik miasta. Przewodniczący komisji kończąc protokoły z posiedzeń opisują przyjęte przez radnych stanowisko i ocenę zaproponowanego budżetu na kolejny rok. Opinie wszystkich komisji były pozytywne, ale głosowanie już nie było jednomyślne.

Zanim radni przystąpili do głosowania, Skarbnik Miasta Bernadeta Ziemianin zapoznała radnych z opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej - ta, podobnie jak budżet, także i Wieloletnią Prognozę Finansową miasta Mszana Dolna, zaopiniowała pozytywnie. Pozytywną opinię uchwała otrzymała także od komisji budżetowej rady.
Najważniejsze zapisy nowego budżetu to; dochody na rok 2013 zamykają się kwotą 24.293.992,44 zł (w tym dochody bieżące; 18.352.438,00 zł oraz dochody majątkowe (inwestycje) w wysokości 5.941.554,44 zł) wydatki na rok 2013 - łączna ich kwota to suma 24.100.199,00 zł. Na inwestycje samorząd mszański zaplanował w tym roku kwotę 5.941.554,44 zł. Budżet ma wynik dodatni - nadwyżka zamyka się sumą 193.793,44 zł. Rada Miasta zaaprobowała także wysokość spłaty zaciągniętych wcześniej kredytów - tu łączna kwota spłaty wyniesie 1.193.793,44 zł, a złożą się na nią, kredyt w wysokości 1 mln zł i nadwyżka w kwocie 193.793,44 zł.

Po odczytaniu treści uchwały budżetowej, radni przystąpili do głosowania. Za zagłosowało 9 radnych, a wstrzymało się od głosu 5. Za nowym budżetem zagłosowali: Bogumiła Cieżak, Jerzy Karczewski, Irena Łacna, Jan Szynalik, Adam Malec, Jan Stożek, Jacek Wardyński oraz Adam Wietrzyk. Od głosu zaś wstrzymali się radni: Władysław Broczkowski, Andrzej Dudzik, Joanna Kotarba, Agnieszka Sasal i Artur Widzisz.

Po głosowaniu burmistrz Filipiak podziękował 'dziewiątce' radnych za poparcie finansowych planów na nowy rok, natomiast radnych, którzy wstrzymali się od głosu, zapytał, co takiego się stało od dnia, kiedy w czasie obrad komisji stałych Rady Miasta pozytywnie i bez uwag przyjęli przedłożony projekt budżetu, a teraz o tej pozytywnej ocenie jakby zapomnieli i podnieśli ręce w momencie gdy padło pytanie, kto się od głosu wstrzymuje.


W dalszej części obrad podjęte zostały uchwały o zmianie opłat za świadczenia udzielane przez miejskie przedszkola oraz akceptację uzyskał nowy regulamin czystości i porządku na terenie miasta. Głos zabierali również goście - mieszkańcy ul. Spadochroniarzy, którzy dopominali się o lepsze odśnieżanie drogi do oś. Warwasy.

Komentarze (59)

Rudy102
2013-01-31 09:50:38
0 0
Ciekawe czy Szanowni Radni którzy głosowali za budżetem rozróżniają przychód od dochodu,wydatki od rozchodu.
Po zaciągnięciu tego kredytu może Pan Burmistrz poinformuje Nas Mieszkańców na ile zadłużył miasto wraz z odsetkami które chyba będą spłacane przez 15 lat.
Odpowiedz
dyrygent
2013-01-31 10:08:45
0 0
Z głosowania wynika że Pani Bogusia zapomniała z kim szła do wyborów,co to jest koleżeństwo i wzajemne zaufanie.
Odpowiedz
subiekt
2013-01-31 10:22:19
0 0
Czyli zaciągnięty kredyt równa się kosztom jakie Nasze Miasto ponosi żeby Pan Burmistrz miał zastępcę przez okres sprawowania swoich rzdów.
Odpowiedz
supermenix
2013-01-31 12:51:55
0 0
Lepiej późno niż wcale a działanie piątki radnych świadczy o tym co to jest odpowiedzialność. Dobrze że jest to już przedostatni budżet rządów P.Filipiaka. Realizacje tych budżetów - z tego co pamiętam- oparte były na kredytach (czyli kredyt na kredyt). Chciałbym się mylić, ale czy zachowanie Pani Bogusi nie wynika z tego, że ogłoszono konkurs na dyrektora 2.
Odpowiedz
Rudy102
2013-01-31 12:57:51
0 0
Supermenix jest jeszcze jeden vacat - Zastępca Przewodniczącego Rady Miasta Mszana Dolna.
Odpowiedz
wampirek
2013-01-31 15:02:19
0 0
Tym głosowaniem Pani Bogusia została członkiem PSL gratuluje wyboru lepiej jawnie niż na dwie strony buzi dawać teraz awans murowany
Odpowiedz
wampirek
2013-01-31 15:41:45
0 0
Pan Burmistrz płacze że komisja budżetowa przyjęła budżet bez poprawek a mimo to głosownie było niejednogłośne a ja się pytam a było głosowanie w komisji bo na ten temat burmistrz milczy burmistrz ble ble ble na komisji to ma być jednomyślność
Odpowiedz
atruista
2013-01-31 16:49:44
0 0
zacznę tak:
Tadziu zacznij przypominać sobie jak się robi zdjęcia, bo jest dużo młodych fotografów,wypadniesz z rynku, a to jest Twoja ostatnia kadencja i co będziesz robił, chyba że Platforma Cię przygarnie jako cichego sprzymierzeńca.
Co do Bogumiły, to kobieta
1.chce zostać dyrektorem w szkole nr 2 więc co się będzie narażać naszemu kanclerzowi,
2.spróbuje sił w wyborach na burmistrza,
a co do reszty artykułu.. no więc okiem zwykłego mszanskiego mieszkańca to dziwie się jak można zaciągać kredyt żeby spłącać następny,

kolejna kwestia to TARGOWICA
Tadziu po co nam ta inwestycja , przecież coraz więcej ludzi zamyka działalnośc, powiedz mi kto przyjdzie handlować kto jak centrum miasta to biedronki, stonki i inne duperele, robisz rynek dla gmin( MD i Niedźwiedź) nie dla miasta, wieć tak jak mówiłem na początku zacznij przypominac sobie jak się robi zdjęcia.
aha jeczsze jedno 9 radnych ma jądra a 5 radnych ma jaja. pozdrawiam
Odpowiedz
Romano75
2013-01-31 17:16:57
0 0
Widać budżet na 2013 nie był taki kolorowy jak to nasz drogi i wielce wielmożny Pan Burmistrz mówi skoro aż 5 radnych się na niego wypięło. Szkoda tylko że nie miał na tyle odwagi by przekazać panu redaktorowi treści ich odpowiedzi, zapewne była by interesująca i rzuciła ciut światła (a może nawet i cienia) na sprawy budżetu i tegoż podziału 'jednomyślnej' wcześniej rady (w której jednomyślność szczerze wątpię). Widać w radzie jest tylko 5 osób które dbają o interes mieszkańców, reszta niestety dba tylko o interes p.Burmistza i swój, czego przykładem jak wspomnieli przedmówcy jest p.Cieżak, która za jednym zamachem spaliła starych kolegów ale za to zyskała nowych partyjnych przyjaciół z PSL'u i zapewne poparcie p.Tadeusza na funkcję dyrektora szkoły nr. 2. Cóż czasem interes bierze górę nad lojalnością...

Ciekaw jestem tylko jak bardzo im się pod koniec roku rozjedzie ten budżet... W końcu przecież ile można zaciągnąć kredytów ?? A my mieszkańcy tylko zastanawiamy się... czy uda nam się kiedyś spłacić efekt wielkiego wizjonerstwa naszego kochanego włodarza miasta ??
P. Tadeuszu może najpierw niech pan pospłaca długi miasta a potem buduje targowice dla gminy która nam mieszkańcom do niczego nie jest potrzebna !! Niech pan schowa swoje ego i zacznie myśleć o ludziach a nie tylko o sobie !! Są ważniejsze rzeczy w tym mieście jak robienie gminie dobrze !!
Odpowiedz
wampirek
2013-01-31 17:24:20
0 0
@atruista Pan Bóg jak chce kogoś ukarać to mu rozum odbiera targowica bezsensowny pomysł pomysły dobre jak rewitalizacja zostały mówiąc delikatnie spieprzone
Odpowiedz
tezet
2013-01-31 17:33:40
0 0

Pier******* kotka za pomocą młotka... Szanowni komentatorzy to uświadomcie nas łaskawie ile wynosi ten dług miasta niebotyczny? Tylko łaskawie nie kwotowo tylko procentowo w odniesieniu do budżetu. A jak już to zrobicie porównajcie z zadłużeniem innych miast.
Też mi się niektóre rzeczy w rewitalizacji nie podobają , np te otoczaki bezgustownie wplecione w kostkę, ale rozróżnijmy krytykę (zdrową) od krytykanctwa . Każdy włodarz jak nie ma wody sodowej zamiast mózgu posłucha krytyki i sie odniesie, ale zawodzenie o długach przy każdej okazji to już nudne jak smoleńsk. Latami nic sie nie działo i było super, teraz coś drgnęło i łoł jak źle. A czy ostatnia kadencja ? Zadecydujemy za 1,5 roku

Odpowiedz
Romano75
2013-01-31 17:51:08
0 0

'Pie******** kotka za pomocą młotka...' tezet krytyka konstruktywną można stosować w tedy kiedy ktoś słucha innych, ale nasz włodarz słucha głównie siebie za co należy mu się krytyka.

Nie mów że miasto nie jest zadłużone bo jest, nie obchodzą mnie inne miasta, interesuje mnie tylko moje !! Bo wiesz co ?? Boję się że w przyszłym roku podniosą podatek od gruntu lub czegoś innego by załatać dziurę po wielkim wizjonerstwie a ja kolego mam 4 dzieci na utrzymaniu i nie zarabiam tak jak nasz kochany włodarz !! Więc powiedz mi z czego ja będę spłacał jego głupotę ?? budowanie dla samej idei budowania ??

'Też mi się niektóre rzeczy w rewitalizacji nie podobają , np te otoczaki bezgustownie wplecione w kostkę' tezet niektóre rzeczy ?? Człowieku rynek to porażka !! bezgustowiem i kompletnym brakiem jakiegokolwiek funkcjonalności jest sama jego konstrukcja... wcześniej chociaż można było siąść w cieniu drzew na rynku, odpocząć tam, a teraz mamy patelnię z kilkoma tandetnymi kwietnikami !! Rewitalizacja w wydaniu: jak sp***rzyć coś co przynajmniej jakoś wyglądało... i najśmieszniejsze, ja jak i inni mieszkańcy za to muszą płacić !!

Kolejny temat podjęty już tutaj, targowica: czy ktoś się pytał nas mieszkańców czy czegoś takiego chcemy ?? Nie !!

'Latami nic sie nie działo i było super, teraz coś drgnęło i łoł jak źle' <- tezet ja nie chcę by się coś działo dla idei samego dziania się, tylko by działo się coś dla nas !! Jak nasz włodarz chce coś zrobić dla nas to niech połata resztę dziur w ulicach, zrobi porządek z wodą na leśnej, zajmie się ośrodkiem zdrowia by było więcej specjalistów, takimi sprawami które nam polepszą życie, a nie targowiskami, ryneczkami srajduczkami które nam do niczego nie są potrzebne !!

A co do kadencji, to jeśli dalej tak to ma wyglądać bo niech Pan Bóg broni mieszkańców tego miasta przed jego kolejną kadencją !!

Odpowiedz
Rudy102
2013-01-31 19:02:56
0 0
Jak ktoś raz zdradzi to zrobi to też następny raz.
A co do zadłużenia,to uważam że nie należy porównywać się do poszczególnych gmin w skali procentowej.
Wyznacznikiem zdolności kredytowej na chłopski rozum jest możliwość jego spłaty,a tu tego nie widać bo bierzemy kolejny kredyt na spłatę już zaciągniętych.
I tak w koło macieja,ciekawe czy Pan Burmistrz postępuje tak w swojej rodzinnej firmie FOCUS
Odpowiedz
dyrygent
2013-01-31 19:24:46
0 0
Rudy 102 gdyby Pan Burmistrz w działalności służbowej kierował się chłopskim rozumem a nie swoim ego to być może nie mielibyśmy tyle zaciągniętego kredytu wraz z odsetkami do spłaty i oczywiście może byśmy posiadali choć trochę majątku.
A tak to mamy to co mamy czyli NIC.
Ludzie są tacy jacy są odchodzą ,przychodzą tam gdzie im będzie lepiej.
Pani Bogusia widocznie wybrała taką metodę tylko żeby to były obiecanki cacanki ze strony obiecujących.
Czas pokaże jest najlepszym sędzią.
Odpowiedz
tezet
2013-01-31 19:40:54
0 0
Czyli ile jest tego zadłużenia? A brzoza w smoleńsku to sztuczna była ;-) i mgła...
Odpowiedz
dyrygent
2013-01-31 19:46:21
0 0
TEZET na pewno by było o Jeden Milion mniej gdyby nie trzeba było płacić Panu Baranowi tylko nie wiadomo za co.
Wróbelki ćwierkają że ponoć w pierwszych dniach kwietnia w Naszym Parku ma być odsłonięty jakiś obelisk???
Odpowiedz
rzeka
2013-01-31 19:51:25
0 0
Za budżetem głosowało nie dziewięciu a ośmiu radnych, nawet tyle nazwisk jest podanych. Na stronie Urzędu Miasta są zdjęcia kto głosował. Za budżetem nie głosował również radny Piotr Cieżak. A więc jak to jest celowo wprowadza się obywateli w błąd zresztą nie poraz pierwszy.
A Pani Bogusi to bardzo się dziwię, ale to już jakiś czas trwa.
Odpowiedz
wampirek
2013-01-31 20:16:21
0 0
@TOP w tekście nie ma Piotrka Cieżaka a był na sesji powinieneś to sprostować jak głosował ? pewno znowu miłościwie nam panujący dał ci tekst ocenzurowany
Odpowiedz
tezet
2013-01-31 20:47:54
0 0
jeżeli pan Baran (ktokolwiek to jest)dostał od UM 1 mln łącznie za wszystkie lata pracy w Mszanie to ja stawiam litra na łeb wszystkim komentującym i oddaje 10 tys na Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy i potwierdze to notarialnie więc :pierdolicie Hipolicie (TOP zrób z tego gwiazdki jak cię razi)
Odpowiedz
wampirek
2013-01-31 21:03:20
0 0
@tezet coś taki nerwowy boli cię coś ?czy flaszkę gorzały wypiłeś
Odpowiedz
Romano75
2013-01-31 21:09:58
0 0
tezet a coś ty taki wielki obrońca uciśnionych ?? osobiście uważam że za równo burmistrz jak i jego świta zarabia stanowczo za dużo !! Prezydent Limanowej zarabia mniej niż nasz jaśnie wielmożny, a rozporządza znacznie większym miastem przez co ma znacznie więcej obowiązków... Z resztą nasz jaśnie panujący zalicza się chyba do czołówki najlepiej zdzierających z kasy miasta w regionie, kiedyś w którejś gazecie był taki ładny ranking :) Poprawcie mnie jeśli się mylę :) Do tego doradcy, przewodniczący rady, prawnicy urzędu i księgowe i reszta świty wielmożnego :) gdyby każdy z nich obciął sobie z pensji i zarabiał po ludzku jak normalny Polak, niechże zarabiają nawet tą naszą średnią krajową to w budżecie miasta co roku było by ten 1mln co najmniej więcej :) I spłaciło by się zadłużenie które się zaciągnęło... ale tak wiem, sobie od korytka ciężko odjąć, lepiej zdzierać z innych, z mieszkańców... wyprzedać majątek miasta, podnieść podatki itd.

Więc tezet nie broń ludzi którzy źle miastem gospodarują, chyba że masz lepsze argumenty, ale nie w stylu że im się należy, bo w moich oczach to nawet strzała nie są warci za to co robią i ile za to biorą... Niestety żyjemy w dobie kryzysu, pracodawcy z nas zdzierają i jak się słyszy ile te pijawki zarabiają to się nóż w kieszeni otwiera, a jak jeszcze się widzi co robią z miastem i ma świadomość że za ich głupotę będę musiał zapłaci to aż mnie krew zalewa...

Temu nie dziw się że tutaj ludzie wylewają swoją frustrację na taki ludzi jak nasz jaśnie oświecony...
Odpowiedz
tezet
2013-01-31 21:24:54
0 0
a weźże sie chłopie zweryfikuj i stan do wyborów a wszystko ci sie rozjasni,.... punkt widzenia zalezy od punktu widzenia ty widzisz labirynt z poziomu myszki ja patrzac z góry widzę więcej
Odpowiedz
baca102
2013-01-31 21:37:52
0 0
No właśnie romano co wolno wojewodzie to nie tobie... Ty wracaj do swojego labiryntu i nie podnoś głowy, a jeszcze podatki płać uczciwie żeby tacy jak tezet mieli se z czego premie przyznawać. Tezet ja patrząc na wszystko z jeszcze wyższych hal coraz częściej widzę klozet.
Odpowiedz
Romano75
2013-01-31 21:42:52
0 0
Tezecik 'punkt widzenia zależy od punktu siedzenia', ja to widzę z punktu prostego mieszkańca tego miasta, widać ty siedzisz wyżej skoro widzisz to z aż tak szerokiej perspektywy :) Więc nie dziwię się że tak bronisz wielmożnego, skoro zapewne siedzisz tak blisko niego ;) No chyba że się mylę... Więc kolego ja się zweryfikuję a ty idź i walnij łbem w ścianę bo ci się chyba coś pomieszało i nie wiesz o czym bredzisz :P
Odpowiedz
Doradca
2013-01-31 21:48:41
0 0
Mszana Dolna to piękne rozwijające się Miasteczko.

Gdy ktoś tego nie widzi powinien odwiedzić gabinet dobrego okulisty.

To musi być wada wzroku.
Odpowiedz
tezet
2013-01-31 21:51:25
0 0
siedzę daleko od włodarza i nic od niego nie mam niestey a oceniam realnie fakty sa fakty
Odpowiedz
Romano75
2013-01-31 22:10:23
0 0
a jakież to fakty ?? Bo jakby nie patrzeć wszyscy tutaj swoje wypowiedzi opierają na pewnych faktach, mniej lub bardziej merytorycznych ale ich konkluzja jest jedna: dzieje się źle a włodarz zamiast próbować coś z tym zrobić pcha nas ku jeszcze większej zapaści budżetu miasta.

Więc proszę tezet, pokaż mi że się mylę, że mój pogląd sytuacji jest zupełnie błędny, że jestem ślepy na wspaniałości które się dzieją... Bo ja tego nie widzę
Odpowiedz
hans23
2013-02-01 08:38:39
0 0
Nie wdając się w merytoryczną ocenę budżetu, nie rozumiem tych pięciu radnych, albo się jest za albo przeciw. Albo popieram budżet,kierunek, filozofię rozwoju miasta albo nie popieram. Mam inny pomysł przedstawiam go i przekonuję do niego pozostałych. To jest odwaga i odpowiedzialność za swoje decyzje. Gratuluję 9 radnym, którzy są wyraziści i odpowiedzialni. Zaznaczam że nie oceniam i nie wdaję się w dyskusje nad budżetem.
Odpowiedz
wampirek
2013-02-01 08:51:35
0 0
Tezet widzi z fotela burmistrza lepiej i zapewne w gazetce pod Lubogoszczą wyjaśni w swoim stylu jaka go wielka krzywda spotkała i panią Bogusie że ciemnogród ich atakuje a oni przecież nic takiego nie robią tylko wysprzedają majątek /zabrany dekretem Bieruta/i kredyty biorą dla dobra bogacenia się nielicznych a biednieje miasto i mieszkańcy płacąc wyższe podatki a problemy jak woda ośrodek zdrowia ścieki bezpieczeństwo /chodnik przy Zakopiańskiej Krakowskiej Słomka itp/dalej są nierozwiązane jak burmistrz po przegranych wyborach stołka zejdzie na ziemie to przeniesie się do Rabki podobno dom tam buduje ? chłopu kasa potrzebna każdą ciemnotę wciśnie by go ponownie wybrano
Odpowiedz
konto usunięte
2013-02-01 09:27:32
0 0
Zgadzam się z Wampirkiem.

Natomiast co do mojej oceny, to wszystko czego dokonał Pan Burmistrz podczas pierwszej kadencji zostało przekreślone decyzjami o niewykupieniu dworca PKS i budową galerii. Nawet jak wygląda samo przeniesienie działalności Pana Burmistrza ( dobrze - Żony ) do galerii? Na początku nie rozumiałam tego, bo lokal przecież miał świetny, ale jak zobaczyłam co zaczyna się dziać w Mszanie tj. jak ceny poszły gwałtownie w górę za wynajem i za dzierżawę, to zrozumiałam, że było to po prostu konieczne, aby nie płacić sporo większego czynszu.

( Poza tym, czy ktokolwiek słyszał o przetargu na ten lokal? Ja przyznam, że staram się sprawdzać na bieżąco stronę Mszany i żadnej wiadomości tam nie widziałam. )

Mszana, to nie jest już miasto dla ludzi z Mszany. W tym momencie, to taki ładny lokalny bazarek na który przyjeżdżają 'okolice' Mszany i choć to bardzo potrzebne, to tylko taka funkcja Mszany mnie, jako mieszkankę miasta Mszana nie satysfakcjonuje.
Odpowiedz
Rudy102
2013-02-01 09:35:50
0 0
Kolorowymotyl masz 100% racji. Prace tzw.Pana Barana nalezy moze potraktowac jako udzial w teleturnieju MILIONERZY. Glowna wygrana padla.
Odpowiedz
subiekt
2013-02-01 10:34:40
0 0
Dajcie spokój Pani Bogusi.Judasz też zdradził, św. Piotr trzy razy się zaparł,św.Tomasz był niewierny.
Tak więc co my możemy oczekiwać od Radnego.

CHYBA PRZYZWOITOŚCI.
Odpowiedz
tezet
2013-02-01 11:36:14
0 0
kolorowymotyl gadasz bzdury, ceny czynszy w Mszanie spadły drastycznie od otwarcia galerii, patrz ile wolnych lokali stoi pustych (stara księgarnia , venus i wiele innych).Nie masz racji ze nie było przetargów na lokal po żonie burmistrza , był końcem grudnia sam sie tym lokalem interesowałem ale cena nie dla mnie ;-) http://www.wrotamalopolski.pl/root_BIP/BIP_w_Malopolsce/gminy/root_Mszana+Dolna+-+miasto/podmiotowe/Zamowienia+publiczne/Wyniki+przetargow/2012/I+przetarg+ustny+nieograniczony+na+najem+lokali+uzytkowych.htm
Odpowiedz
Rudy102
2013-02-01 12:41:19
0 0
Tezet żeby po zonie Burmistrza nie było chętnego na lokal to granda w biały dzień.
Ponoć był jeden ale porzucił swoją ofertę, ale dlaczego ?
Tezet poświęć się i weź ten lokal a zobaczysz że tam nie straszy.
Odpowiedz
kota
2013-02-01 14:50:30
0 0
radny wg was nie może mieć własnego zdania tylko jak głosuje zgodnie ze swoim sumieniem a nie 'wg jedynie słusznej linii partii' top jest zdrajcą? jeśli tak pojmujecie bycie radnym to równie dobrze burmistrz sam mógłby podejmować wszystkie decyzje. Postarajcie się czasem sami pomyśleć ... czy zawsze jestescie jednomyślni? nigdy się nie różnicie nawet we własnym obozie?
Odpowiedz
wampirek
2013-02-01 14:58:59
0 0
kota a o jakiej partii myślisz o PSL oni się nie mylą głosują jednomyślnie teraz też tak zrobili
Odpowiedz
wampirek
2013-02-01 15:21:48
0 0
Rudy 102 jak dalej nie będzie chętnego na ten lokal to może trzeba sprowadzić egzorcystę
Odpowiedz
konto usunięte
2013-02-01 16:04:58
0 0
tezet - Tak prywatnych spadłych drastycznie ( czytaj tych, do których nie dotrze 80 % potencjalnych klientów ).
Natomiast ja piszę o lokalach i gruntach, których dzierżawcą jest miasto Mszana.
Co do samego linka, to dziękuję - zgadza się przetarg jest, natomiast jestem ciekawa gdzie znalazłeś o nim informacje, bo ja ( jak już pisałam ) nie widziałam takowej na stronie Mszany, poza tym na samym sklepie również jej nie było.
Odpowiedz
Romano75
2013-02-01 16:30:42
0 0
I tutaj motylek dotykasz sedna sprawy, bo urząd planuje budowę targowicy na której najwięcej zyskają przedsiębiorcy z gminy, zezwolił na budowę wielkich molochów galerii na których najwięcej zyskali inwestorzy z poza miasta a w sumie miasto wiele z tego mieć nie będzie, a z drugiej strony miasto na swoich lokalach winduje ceny za wynajem dokopując rodzimym przedsiębiorcom... gdzie tu logika ?? Czemu nie wspieramy naszego rodowitego biznesu tylko pozwalamy obcemu kapitałowi go tłamsić ??
Odpowiedz
tezet
2013-02-01 18:50:13
0 0
Kolorowymotyl od kilku lat gminy mają obowiązek publikować na BIPie więc nie zamieszczają juz na www. I tam było bo sam szukalem ale cena wywolawcza byla na poziomie 1500 zł a ja za swój tyle płace i ledwie wiążę koniec z końcem. Romano rynek jest rynek jak ktoś wywinduje cene to ludzie ida gdziendziej, urząd se moze windowac ....prawo popytu,podaży i ceny...
Odpowiedz
Romano75
2013-02-01 21:31:19
0 0
Tezet tylko że chyba w interesie samego miasta jest wspieranie i napędzanie rodzimego rynku i aktywności rodowitych przedsiębiorców, bo to kasa również do ich budżetu. Windując ceny za swoje lokale zmuszają pomniejszych przedsiębiorców do szukania lepszych warunków gdzie indziej lub zawieszania działalności. W taki sposób sama siebie pozbawia dobrego źródła dochodu. Więc gdzie tu logika ?? Urząd chce podnosząc koszty wynajmu w krótki czasie wygenerować większy zysk, ale to spojrzenie krótkowzroczne bo wysokie ceny odstraszają. Może warto by lepiej spojrzeć na problem długofalowo i poprzez mniejsze koszty wynajmu zachęcić przedsiębiorców do inwestowania na terenie miasta ?? Wygenerować by to na przestrzeni dłuższego czasu znacznie większe zyski. Ciekawe czy nasz wielce genialny włodarz słyszał kiedyś o czymś takim jak 'inkubatory przedsiębiorczości'. Może zamiast trwonić fundusze unijne i pieniądze podatników na głupkowate targi i ryneczki, spróbowałby stworzyć taki inkubator ?? Na pewno o niebo większy byłby z tego pożytek za równo dla miasta jak i społeczności mszańskiej...
Odpowiedz
konto usunięte
2013-02-01 21:45:45
0 0
tezet - Teraz ja Ci dam linka:

http://www.mszana-dolna.eu/przetargi/

- coś chyba z tymi 'latami' się nie zgadza...

Co do wiązania końca z końcem, to nie musisz mi pisać, bo widzę, co się dzieje.

Romano75 - Ja absolutnie nie zabraniam 'obcemu kapitałowi', ( który taki obcy nie jest, bo to w końcu w większości nasi sąsiedzi ) zakładać działalność w Mszanie.
Mnie jest bardzo przykro, ( też już to kiedyś pisałam ) że wiele osób straci dorobek swojego życia i będzie musiało zaczynać wszystko od początku ( niekiedy są to osoby w starszym wieku ).
Jak już również kiedyś pisałam, jetem ciekawa, ile rocznie miasto planuje wydawać na utrzymanie terenu naokoło galerii i jak to się ma do 'zysków' dla miasta z owych obiektów.
Może jestem 'głupia', ale nie widzę tutaj wizji 'rewitalizacyjnej', tylko prywatny 'dom' a naokoło super kostka, lampy, chodniczki, 'uliczki', które są utrzymywane za nasze pieniądze - jeżeli źle to postrzegam, to bardzo proszę o korektę.
Zrozumiałabym, gdyby to były budynki miasta, gdyby to były budynki nawet prywatne, ale związane trwale z architekturą miasta, ale w takim układzie zrozumieć tego nie mogę.

Mam jeszcze pytanie.
Może ktoś wie, gdzie teraz może powstać np.: nowe kino, pływalnia, dom kultury, postój taksówek, ( może nawet kiedyś szpital ) czy inna potrzebna inwestycja, która będzie służyć MIESZKAŃCOM? Mamy jeszcze jakikolwiek tereny w promieniu kilkuset metrów od centrum miasta, pod takie budowy?

Nie chcę być malkontentem, bo wiem, że naprawdę dużo Pan Burmistrz zrobił i myli się ten, kto myśli, że tego nie doceniam, ale uważam, że na pierwszym miejscu powinno być dobro mieszkańców, a czy nowe galerie są bardziej potrzebne niż ośrodek zdrowia i chodniki ( , jak napisał wampirek ) - nie!
Odpowiedz
Romano75
2013-02-01 23:22:56
0 0
Motylek, czy ja dobrze rozumiem że oświetlenie galerii i utrzymanie terenu przy niej finansuje urząd miasta ?? Płaci za to by pan Cichurz miał ładnie oświetlone swoje budyneczki ??

Chyba sobie ze mnie jaja robicie...
Odpowiedz
konto usunięte
2013-02-02 00:39:50
0 0
To nie wiedział Pan, że to był nasz chyba największy projekt w 2011r. w ramach rewitalizacji miasta?

*Chociaż co do lamp, to do końca pewna nie jestem, więc nie chcę Pana wprowadzić w błąd.

Bardzo proszę tutaj są zdjęcia:

http://www.mszana-dolna.eu/view-gallery-77/

A tutaj są szczegóły dotyczące dokładnego przedmiotu sprzedaży.
Proszę zwrócić uwagę na pkt. nr 6.

http://www.wrotamalopolski.pl/root_BIP/BIP_w_Malopolsce/gminy/root_Mszana+Dolna+-+miasto/podmiotowe/Zamowienia+publiczne/Wyniki+przetargow/2010/Rokowania+dotyczace+warunkow+sprzedazy+nieruchomosci+gruntowej+polozonej+w+Miescie+Mszana+Dolna+przy.htm


Więcej na ten temat z tego co wcześniej czytałam wie Pan Rudy102, więc myślę, że coś napisze do tematu.
Odpowiedz
konto usunięte
2013-02-02 01:24:01
0 0
Cz. 2. zdjęcia.

http://www.mszana-dolna.eu/view-gallery-254/

To tak, dla kompletu:)
Odpowiedz
Romano75
2013-02-02 08:54:30
0 0
Nie no ja rozumiem wszystko, ale chyba po to urząd sprzedał tamten teren by nie musiał do niego dopłacać... To tak jakbym sprzedał swoje auto ale nowemu właścicielowi płacił za paliwo do niego... Dla mnie lekko chore, bo przy takim zadłużeniu zamiast szukać oszczędności, miasto pozwala sobie na taką rozrzutność ??

Teraz nie dziwię się że nasz jaśnie oświecony przeniósł się do Galerii... Gdyby mnie ktoś sprzedał tak olbrzymi teren i jeszcze mi go potem oświetlał, dbał o otoczenie i czystość to sam chętnie odstąpił bym nawet za free jakieś pomieszczenie by sobie mój dobroczyńca mógł swój interesik prowadzić (przepraszam, żona dobroczyńcy jak ktoś wcześniej wspomniał)... Niezły biznes nasz wielmożny zrobił na to wygląda... szkoda że kolejny raz mieszkańcy za to płacą...

Chociaż nie przeczę galeria bardzo ładnie się prezentuje :) Tak Krakowsko się zrobiło, wielkomiejsko ;P
Odpowiedz
baca102
2013-02-02 11:18:42
0 0
Czy jest 'pięknie' i 'wielkomiejsko' to kwestia gustu.Ale jak te sklepy w tych galeriach popadają, bo nie widać tam szału jeśli chodzi o klientów a ceny - tragedia, to będziecie mieć w centrum miasta piękne wielkomiejskie ubojnię i rzeźnię- wspomnicie kiedyś moje słowa ludu mszany!
Odpowiedz
wampirek
2013-02-02 12:03:15
0 0
hej hej baca 102 gdzieś to słyszałem pozdrawiam
Odpowiedz
wampirek
2013-02-02 12:43:50
0 0
Teraz jak budżet miasta został uchwalony niech burmistrz miasta razem z skarbniczką miasta zatańczą Poloneza na rynku orkiestrę ściągniemy z Poronina dyrygenta też a za 1,5 roku zatańczą walca pożegnalnego na tym betonowym pełen uroku ryneczku
Odpowiedz
baca102
2013-02-02 13:05:49
0 0
Wampirek widzę że jesteś w karnawałowym nastroju i tryskasz wspaniałymi pomysłami tak trzymaj, pozdrawiam i popieram a potem może dyrygent załatwi mu jakąś posadkę może Poronin trza zrewitalizować?
Odpowiedz
wampirek
2013-02-02 13:12:30
0 0
Jako mieszkanka Kasiny W rozglądnij się za ryneczkiem bo Mszański jest taki wszyscy nam zazdroszczą i namów wójta ma się na czym wzorować
Odpowiedz
Romano75
2013-02-02 14:19:25
0 0
Dobrze wampirek prawisz :D Wielce miłościwego na Wójta !! Niech zrewolucjonizuje gminę !!

Niech wszędzie pobuduje niefunkcjonalne rynki !! Pobuduje drogie w utrzymaniu stadiony i targowiska !! Niech wyprzeda wszelkie działki pod nowe galerie i sklepy !! Pozaciąga więcej kredytów do spłaty starych kredytów !! Aby mieszkańcom gminy żyło się drożej ale za to mogli podziwiać wszelkie 'cuda architektury użytkowej' nasze wielkiego reformatora Tadeusza F.

Tadzia na Wójta !! Niech Reformuje gminę !! A potem go na prezydenta, niech i reszta Polski cieszy się jego wizjami :P
Odpowiedz
Janek64
2013-02-02 14:25:56
0 0
Gdyby nie gmina to Wy panowie musielibyscie po serki jajka i mleczko do Krakowa na bazar jezdzic .Pozdrawiam
Odpowiedz
Rudy102
2013-02-02 14:36:38
0 0
Rewitalizacja jest ale nie dla mieszkancow tylko dla zaspokojenia ego Pana Burmistrza. Mam prosbe niech ktos moze znajdzie gdzies gmine podobna jak nasz czyli 8 tys mieszkancow.25 mln budzet no i burmistrza i zastepce z takimi kosztami utrzymania.W powiecie limanowskim napewno nie ma.
Odpowiedz
Rudy102
2013-02-02 14:41:07
0 0
Jedyna szansa zeby sie dowiedziec kto ponosi koszty wokol nowej galerii to zmiana mera i wtedy dowiemy sie jaki to swietny interes zrobilo miasto na sprzedazy dzialek,dlaczego zostay,powstaly dwie i kto ponosi utrzymanie miejsc wokol nich.Ja sie domyslam ale najwazniejsze sa dokumenty.
Odpowiedz
Janek64
2013-02-02 14:43:14
0 0
@panie baca 102 wiem wiem pan to dopiero wizjoner juz od 20 lat Niech pan odszuka i od kurzy taka ksiazeczke w ktorej pan zapisal swoje wizje 2008 do 2013 to dopiero kupa smiechu ha ha ha. :)
Odpowiedz
Rudy102
2013-02-02 14:52:15
0 0
Janek masz racje gdyby nie mieszkancy okolicznych miejscowosci to handel w Mszanie Dolnej by upadl.Ale i tak brdzie coraz mniej punktow handlowych a to juz ci upadajacy moga miec pretensje do mera. Janek moze ty znasz taka gmine co przy takim niski budzecie i ilosci mieszkancow ponosi tak ogromne koszty na utrzymanie swoich szefow?
Odpowiedz
Janek64
2013-02-02 15:04:38
0 0
Rudy 102 dziekuje ze potrafisz doceniac mieszkancow gminy ktorzy doskonale potrafia wspolpracowac z mieszkancami miasta Nie znam sie na wszystkim a jezeli chodzi o kase zawsze najbardziej pilnuje swojego portfela Pozdrawiam
Odpowiedz
Rudy102
2013-02-02 15:10:30
0 0
Widze Janek ze dyplomatycznie uciekles od odpowiedzi.Ja smiem twierdzic ze w dziedzinie kosztow utrzymania mera i jego zastepcy w porownaniu do ilosci mieszkancow i wielkosci budzetu jestesmy LIDEREM WSROD LIDEROW w calej Polsce. Chcialbym sie pomylic.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Niejednogłośny budżet na 2013 rok"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]