5°   dziś 10°   jutro
Niedziela, 24 listopada Flora, Emma, Emilia, Chryzogon, Jan, Aleksander, Roman

O szpitalu w Gazecie Wyborczej: „Niezła placówka, tylko nie ma szczęścia do pracowników” i... mediów

Opublikowano 11.01.2015 08:07:11 Zaktualizowano 05.09.2018 07:45:05 top

O serii fatalnych przypadków w Szpitalu Powiatowym w Limanowej pisała ostatnio „Gazeta Wyborcza” w internetowym, krakowskim wydaniu. Wspominano m.in. o śmierci bliźniąt, ucieczce lekarzy z oddziału, śmierci 41-latka odsyłanego dwukrotnie z SOR-u i lekarzu z cofniętym w przeszłości prawem wykonywania zawodu. Według dyrektora, szpital jest dobry, tylko nie ma szczęścia do mediów.

Gazeta Wyborcza w krakowskim wydaniu internetowym opublikowała tekst na temat Szpitala Powiatowego w Limanowej. W artykule przypomniane zostały najgłośniejsze przypadki – niestety, tragiczne – związane z działalnością placówki.
- Bliźnięta zmarły, ordynator anestezjologii uciekł z dyżuru, trafił się nawet lekarz z zatrzymanym w przeszłości prawem wykonywania zawodu... To o Szpitalu Powiatowym im. Miłosierdzia Bożego w Limanowej, o którym powiadają, że to niezła placówka, tylko nie ma szczęścia do pracowników - można przeczytać w nagłówku publikacji.
Autorka artykułu przypominając ostatnią kontrowersyjną historię, która miała miejsce na Oddziale Anestezjologii i Intensywnej Terapii, zauważa że w szpitalu noszącym imię Miłosierdzia Bożego nie ma miejsca dla złych lekarzy. Jak twierdzi, o nowych nie jest jednak łatwo, bo limanowska placówka „niektórym kojarzy się tylko z zesłaniem”.
Dyrektor zwolnił dwóch lekarzy, którzy oddalili się z oddziału gdy rodzina zmarłej pacjentki wezwała policję, podejrzewając że medycy są pod wpływem alkoholu lub środków odurzających. Ich miejsca już zostały zajęte i w szpitalu pracują nowi specjaliści. - Bo to jest naprawdę dobry szpital, choć do mediów to my nie mamy szczęścia - tłumaczył dziennikarce „GW” dyrektor Marcin Radzięta.
Zapewniał także, że szpital pod każdym względem stara się otoczyć swoich pacjentów jak najlepszą opieką. Autorka w tekście wspomina, że by ją o tym przekonać, dyrektor „trochę z desperacji” poczęstował ją pierogami ze szpitalnej kuchni. - Bo wie pani, my tu staramy się na pacjentach nie oszczędzać. Mamy bardzo szeroki receptariusz, antybiotyki z najwyższej półki. Zdecydowaliśmy się utrzymywać kuchnię szpitalną, żeby jedzenie dla chorych mieć pod kontrolą. Chcemy, żeby byli zadowoleni i żeby posiłki były smaczne - wyjaśniał.
Cały artykuł o limanowskim szpitalu można przeczytać w internetowym wydaniu krakowskiej „Gazety Wyborczej”.
Zobacz również:

Komentarze (30)

exkalibur
2015-01-11 08:41:45
15 13
nic nowego pon redaktorrrr do sprawy niewniósl,jedno i to samo az mdli
Odpowiedz
TuronGorski
2015-01-11 09:09:24
18 12
czyli chcom ale nie mogom...
Odpowiedz
1234567
2015-01-11 09:16:24
9 22
' Bo my wie pani, na pacjentach staramy się nie oszczędzać. Mamy szeroki receptariusz, antybiotyki z najwyższej półki', mówi dyrektor, nie dodając jednak, że ubezpieczony pacjent z receptą, często wysyłany jest do apteki, gdzie ponosi koszty lekarstw podawanych mu póżniej na oddziale !
Odpowiedz
1234567
2015-01-11 09:23:00
16 7
Turon Gorski

zaczynasz małpować, - ten styl zarezerwował 'adamsky'!
Odpowiedz
joga
2015-01-11 09:30:09
15 12
Zadałem sobie trud owej lektury w GW. Jest znacznie szerszy niż powyższe streszczenie. Subiektywnie uważam,, że pani „redaktor” Hajnosz powinna nad tytułem zamieścić nagłówek: tekst sponsorowany /porcją pierogów/. Bo niemal cały artykuł to hołd oddany Panu Dyrektorowi, który wspaniale kieruje instytucją wspaniałą ale, niestety, ma pecha do „takiego ” personelu, a jeszcze większego do nieżyczliwych mediów. Naturalnie, zapewnie bezinteresownie, pani redaktor poświęciła cały akapit na czarny PR wobec przychodni doktora L. Szota/zaniedbany budynek, mało pacjentów, obawa przed planami szpitala itd./. Generalnie zgadzam się z oceną Exkalibura
Odpowiedz
konto usunięte
2015-01-11 09:42:33
11 22
Niestety na taką opinię Szpital sam sobie zapracował,łącznie z personelem wyższym!
Odpowiedz
Doriska
2015-01-11 10:41:17
11 23
Wstyd... wstyd...i jeszcze raz wstyd panie Radzieta...
Panska wypowiedz jest ZENUJACA!
Leki z najwyzszej polki jesli sobie je ktos wykupi!
Przestan pan klamac w zywe oczy!!!
Odpowiedz
paprotnik
2015-01-11 10:47:52
12 23
Szpital zapracował sobie na taką opinię, te przypadki to tylko wierzchołek góry lodowej, a ile jest takich co nikt o tym nie wie, bo ludziom szkoda nerwów.Ja też wiem coś na ten temat, mogłabym przytoczyć nie dawną historię na SOR i na oddż wewn.Jeśli nie będzie dyscypliny nad lekarzami to tak się bedzie działo za takie wielkie pieniądze idą na dyżur spać, są nie grzeczni wręcz ordynarni uchodzi im to płazem nie wiem dlaczego.Jak im nie pasuje niech jadą za granice jak inni ale nigdzie takiej kasy nie dostaną za tak mało wysiłku i za brak kultury osobistej.Oni o tym wiedzą i trzymają się kurczowo Polski i jeszcze strajkują.Szkoda słów.
Odpowiedz
1234567
2015-01-11 11:09:32
10 20
Obrońcy szpitalnego Miłosierdzia, ruszyli do gromadnego minusowania nieprzychylnych im komentarzy !
Odpowiedz
konto usunięte
2015-01-11 11:10:49
13 20
Ciekawe kto tak minusuje gorliwie w obronie Miłosierdzia Bożego?
Bo przecież nie pacjenci!!!
Odpowiedz
forfiter
2015-01-11 11:28:44
10 15
No i proszę - pierożki palce lizać !
Odpowiedz
Julek
2015-01-11 11:36:08
11 14
Wybiórcza to lider mętnego nurtu. Czego można po niej oczekiwać?
Odpowiedz
dadamek77
2015-01-11 12:14:14
20 5
Pan Redaktor Toporkiewicz zachowuje się jak Wybiórcza, bo bardzo wybiórczo zacytował artykuł Wyborczej.
Wyciągnięte pojedyncze zdania z kontekstu całości dobrego artykułu który rzetelnie opisuje realia limanowskiego Szpitala.

Pierogi w Szpitalu mają bardzo dobre!
Pozdrawiam kuchnię i stołówkę, często wpadam tam na obiad, za kilka złotych można dobrze i zdrowo zjeść.
Polecam pomidorową! Pychota!
Odpowiedz
JohnDoe
2015-01-11 12:18:18
15 12
Gazeta Wyborcza to biuletyn informacyjny obecnego systemu a bardziej rzetelny jest Super Expres i Fakt. Najwyzsza pora walczyc z zakłamaniem ludzi lat starego systemu pełengo korupcji i oszustw a takie serwisy jak LIMANOWA.IN patrza im na rece i to boli!!!!!

Nawet najgorszy artykuł w tym serwisie jest BARDZIEJ RZETELNY niz wszystkie informacje ktorymi karmia nas ogolnopolskie media. !!!!
Odpowiedz
dadamek77
2015-01-11 12:27:40
18 5
Ja limanowski Szpital cenie, oddani ludzie tam pracują. Nigdy mi nie zaszkodzili. Łatwo się pisze o negatywnych wydarzeniach które zdarzają się wszędzie, nie tylko w Limanowej.

Trudniej napisać coś pozytywnego o Szpitalu.
Jak napiszą pozytywnie coś, to zaraz wyrwane z kontekstu cytaty żeby ośmieszyć i krytykować nadal.

Swoje wyśmiewacie zamiast doceniać.
Odpowiedz
Cooba000
2015-01-11 12:34:29
18 4
Wolę Wyborczą niż TV Republika, TV Trwam, Gazeta yyy jakaś tam. Codzienna, Polska? A chyba Nasz Dziennik.
Najśmieszniejsze jest to, że te całe Wildsteiny, Sakiewicze i inni pseudokatoliccy prawicowcy sami ze sobą się kłócą, bo każdy by chciał po swojemu i kompromis w takim środowisku jest niemożliwy. Jest jedynie możliwe, jeśli jeden człowiek (Kaczyński) rządzi twardą ręką, a reszta jest jego pieskami. A patrioci wg nich, to ci co z nimi, a reszta nie. Ja nie jestem z nimi, a za patriotę się uważam, więc niech sp..., bo nie będą mi wmawiać że nim nie jestem.
Szczególnie, że czytam i staram się dowiedzieć o początkach naszego narodu i ludu, a oni potrafią jedynie flagę w dłoni nieść i iść w marszu pośród ludzi, którzy robią to samo w liczbie tysięcy. Ależ mi patriotyzm. A nawet dobrze po polsku nie umieją.
Odpowiedz
lobo
2015-01-11 12:57:08
9 19
Nie mogą władze 'zboleć' że kolejna sprawa 'wypłynęła na zewnątrz' nie udało się zatuszować. Śmieszne to narzekanie na nagonkę mediów. Poprzedniego dyrektora na 'siłę' odwołano a teraz same wpadki.....
Odpowiedz
dadamek77
2015-01-11 13:18:37
23 5
Poprzedni Dyrektor miał o 100% więcej takich sytuacji natomiast nikt ich nie nagłaśniał, bo rządziło kolesiostwo i prywatne układy.

Teraz Dyrektor jest z poza układu kolesi, to się pisze i pompuje afery.
Szkoda, że temat się wyciąga a potem zapomina napisać o finale sprawy.
Jakoś nie czytam tutaj o umorzeniach postępowań.
Najważniejsze, to pisać o aferach nawet jak aferami nie są.
Odpowiedz
sebek18
2015-01-11 13:19:56
22 4
Co wy chcecie od tego dyrektora i tak już dużo zrobił dla szpitala co on jest winny ? widać że sie stara żeby było jak najlepiej on by musiał zmienić cały personel szpitala żeby było dobrze ale to jest nie realne. On wniczym nie zawinił ,tych dobrych rzeczy nikt nie widzi tylko same złe.
Odpowiedz
111ksiadz
2015-01-11 13:27:11
11 22
Jak kilka pikantnych(żenujących)spraw zobaczyło światło dzienne,to po prostu brak szczęścia do mediów-pogratulować.Oczywiście nie wszystko złe w tym szpitalu,ale Pan Radzięta po prostu nie radzi sobie z lekarzami.Prosta rzecz dyscyplina-przychodzą do pracy kiedy chcą,wychodzą kiedy chcą,spóźniają się do przychodni-a niech pacjent zwróci uwagę takiemu to masakra.Ciągle śpią na dyżurach lub bardzo zmęczeni(jak Ci w nocy),ale tak jest gdy się obskakuje kilka fuch,bo ciągle mało i mało.
Odpowiedz
palos12
2015-01-11 13:32:47
9 22
Po prostu żle rzadzi personelem.Podobno jest duze bezrobocie,wiec o wymiane nie trudno.:) A najlepiej zaczac od dyrektora
Odpowiedz
asd
2015-01-11 13:32:51
8 21
a najgorszy oddział to wewnetrzny ordynator nawet nie ma czsu porozmawiac tylko trzeba biegac za nim po korytarzu
Odpowiedz
dadamek77
2015-01-11 13:39:55
25 5
Mam bardzo dobre zdanie na temat Dyrektora, wreszcie widać, że coś się w tym szpitalu robi. Poprzednik niestety był słaby. Poza tym poprzednik był chroniony przez lokalnych kolegów i nic na światło dzienne nie wychodziło.
Obecnie nie wyszło pozbycie się Starosty w wyborach, to zaczynają kopać dołki pod Dyrektorem Szpitala?
Być może z powodu obaw o dalsze zatrudnienie kilku Panów.
Pan Dyrektor powinien wyczyścić szpital z kilku osób które robią mu czarny PR oraz wynoszą na zewnątrz informacje.
Panie Dyrektorze polecam przyjrzeć się pracy kilku ludzi.
Pozbycie się ich ukróci praktyki z wynoszeniem informacji poza Szpital oraz zakończą się plotki i obmawianie.
Odpowiedz
111ksiadz
2015-01-11 14:28:55
14 13
@dadamek-tak masz rację-ostatnie zdanie Twojego postu plus niech zaczną gadać(bardzo się boja)pielęgniarki i będzie musiał zwolnić 80% lekarzy.
Odpowiedz
dadamek77
2015-01-11 14:36:53
18 6
Ksiądz, jak pewnie zauważyłeś, nie komentuję zachowania lekarzy, bo mam podobne zdanie jak TY w kwestii ich zachowania.

Niestety realia na rynku medycznym są takie, że w Polsce brakuje lekarzy, brakuje specjalistów a większość medyków emigruje bo oferty w Europie są atrakcyjne.

Zwolnić lekarza można ale skąd i za ile zatrudnić następce?
Obecnie limanowski Szpital nie posiada zadłużenia, tak sądzę, natomiast bierz pod uwagę, że zadłużyć szpital jest łatwo, można płacić podwójne stawki i ściągnąć innych lekarzy ale za jakiś czas szpital i pracownicy pójdą z torbami, bo budżet tego nie wytrzyma.

Sytuacja z lekarzami, myślę, wcale nie jest taka prosta i łatwa.
Zobacz ilu lekarzy dojeżdża do Limanowej do pracy, lokalnych lekarzy mamy kilku w tym większość w podeszłym wieku lub są emerytami.
Odpowiedz
111ksiadz
2015-01-11 14:49:01
12 8
Oczywiście w całej rozciągłości się z Tobą zgadzam-dlatego wielka rola Pana Dyrektora i pole do popisu.Nie chodzi też o to by poszli jak mówisz z torbami,ale nie muszą też tyle zarabiać.Jak na razie nie jest to instytucja biznesowa.
Odpowiedz
muzykant21
2015-01-11 16:33:38
13 4
dajcie spokoj temu szpitalowi
Odpowiedz
top
2015-01-11 17:19:05
9 15
@dadamek77: Poszukaj w archiwum, każdy przypadek o którym się dowiedzieliśmy był na portalu, tak za czasów dyrektorowania Surowiaka, Sochy, czy teraz Radzięty, a wcześniej Roga (wtedy było to jednak odpisywane w DP).

Nikt afer nie pompuje, to że jest taka seria, to może nasza wina? Jakoś masz podobne stanowisko do dyrektora.

Jaką sprawę opisywaliśmy, a później została umorzona i to przemilczeliśmy? Z mojej wiedzy wszystko jest na biegu w prokuraturze lub sądzie, a jak dobrze wiesz tego typu sprawy ciągną się latami.

Proszę Cię podaj jeszcze które słowa wyciągamy z kontekstu, bo informacje szpitala, które otrzymujemy publikujemy w całości i nic takiego sobie nie przypominam.
Odpowiedz
Doradca
2015-01-11 18:33:53
7 13
Niestety Szpital to nie sklep spożywczy , odpowiedzialność jest bardzo duża.

Obrażanie się za informacje o przypadkach które miały miejsce w tej instytucji to zwykła dziecinada.

Dziwi jedno, jakoś wcześniej to nikomu z zainteresowanych nie przeszkadzało obecnie tym samym przeszkadza.

Można śmiało stwierdzić, że w tym przypadku punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.

@ dadamek77 gdybyśmy oceniali Szpital po smaku zupy pomidorowej prawdopodobnie ta ocena byłaby bardzo pozytywna.

Na dobrą opinię pracuje się latami traci się ją w przeciągu kilku chwil.
'Myślenie to najcięższa praca z możliwych i pewnie dlatego tak niewielu ją podejmuje.'

Henry Ford.
Odpowiedz
kpiarz
2015-01-11 20:37:48
6 2
Jak dla mnie jednym z większych powodów do wstydu jest zostać wychwalonym w socjalistycznym propagandowym szmatławcu Pana Szechtera. Teraz tylko patrzeć jak Pani 'Koparka' przybiegnie wręczyć laur męczeństwa...
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"O szpitalu w Gazecie Wyborczej: „Niezła placówka, tylko nie ma szczęścia do pracowników” i... mediów"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]