8°   dziś 10°   jutro
Wtorek, 05 listopada Elżbieta, Sławomir, Dominik, Zachariasz, Balladyna

Operator chce zbudować stację. Po protestach mieszkańców wójt nakazał opracować raport oddziaływania

Opublikowano 29.08.2019 21:47:00 Zaktualizowano 31.08.2019 07:58:36 pan

Stara Wieś. – Każdy chce mieć zasięg, ale ważne jest także, by oddziaływanie zostało dokładnie określone, tak aby okoliczni mieszkańcy mogli czuć się bezpiecznie – mówi wójt Jan Skrzekut, który postanowił nałożyć na operatora sieci komórkowej obowiązek wykonania oceny oddziaływania na środowisko i opracowania raportu dla budowy stacji bazowej w Starej Wsi.

Wójt Gminy Limanowa nałożył na inwestora – operatora T-Mobile Polska S.A., obowiązek wykonania oceny oddziaływania na środowisko i opracowania raportu dla budowy stacji bazowej telefonii komórkowej w miejscowości Stara Wieś. 

Jak tłumaczy wójt Jan Skrzekut, decyzja została podjęta „mając na uwadze dobro mieszkańców Starej Wsi”. 

– Mieszkańcy bardzo oprotestowali tą inwestycję i wskazywali, że zasięg oddziaływania jest blisko ich domów. To był jeden z większych protestów na terenie gminy. Dlatego też powołaliśmy biegłego, który stwierdził, że ekspertyza środowiskowa powinna zostać opracowana, stąd moja decyzja – mówi w rozmowie z nami wójt gminy Limanowa, Jan Skrzekut. – Wydaje mi się, że dla każdej stacji bazowej należy opracować taką ekspertyzę. Oczywiście, każdy chce mieć zasięg, ale ważne jest także, by oddziaływanie zostało dokładnie określone, tak aby okoliczni mieszkańcy mogli czuć się bezpiecznie. 

Zobacz również:

T-Mobile zwróciło się do Urzędu Gminy z wnioskiem o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla tego przedsięwzięcia w kwietniu ubiegłego roku. 

Jak można przeczytać na stronie Urzędu Gminy, wójt po zapoznaniu się ze stanowiskiem stron postępowania oraz wątpliwościami poruszanymi przez zaniepokojonych mieszkańców Starej Wsi, „uznał za zasadne zobligować inwestora do przeprowadzenia oceny oddziaływania inwestycji na środowisko z uwagi na: charakter lokalizacji przedmiotowego przedsięwzięcia, bliskie sąsiedztwo istniejących budynków mieszkalnych jednorodzinnych oraz planowanych działek pod zabudowę”.

Komentarze (23)

wasylis
2019-08-29 23:35:55
2 4
Reakcja Wójta miła, ale to raczej gest, niż konkretne działanie. Po pierwsze dlatego, że ocenę oddziaływania zlecono inwestorowi, a jest on stroną sporu, a po drugie takie badania zleca się fachowcom i do tego trwają one pewnie kilkanaście lat. Pamiętacie eternit? Plastik? Tanie, dostępne, wygodne. Finał wszyscy znamy. To samo wyjdzie za kilkanaście lat w temacie styropianu czy właśnie tych wież, a właściwie promieniowania, jakie emitują.
Odpowiedz
konto usunięte
2019-08-30 06:44:55
6 6
Pytanie należy zadać właścicielowi działki, czy zdrowie i stosunki dobrosąsiedzkie warte są tych pieniędzy za umowę z operatorem sieci.
Odpowiedz
negocjacje
2019-08-30 07:43:19
4 5
Społeczeństwu należy powiedzieć prawdę dla czego ich telefony komórkowe tracą zasięg nadajniki obecne są wystarczające zaczęła się przepychanka w eterze IINTERSIEĆ? czy jesteście państwo świadomi że po całej okolicy u twojego sąsiada rozmieszczone są nadajniki ,odbiorniki i nikt nie protestuje i nikt tego nie kontroluje po za właścicielem Intersieć zakłócają sieć innych nadajników nie daj się zwieść że inna częstotliwość,polaryzacja ,mała moc Układy nadajników i odbiorników transmisji szeregowych (SPI, UART,. TWI). - Przetworniki a/c no i CYFROWE ŁĄCZE VHF (VDL) POWIETRZE-ZIEMIA to największe zakłócenia Liczy się moc ,a więc drodzy państwo nie obawiajcie się budowy nowego nadajnika a raczej tego co u sąsiada jest na dachu
Odpowiedz
colo
2019-08-30 08:03:51
7 9
Nie rozumiem niektórych ludzi, narzekać potrafią że zasięgu nie ma ale gdy jest realna szansa żeby był to wtedy nagle protesty, a jak nagle trzeba wezwać karetkę to trzeba gonić po domach i pytać kto ma jeszcze telefon stacjonarny.
Odpowiedz
negocjacje
2019-08-30 08:19:25
7 5
Do @colo .A najlepsze jest to że tylko ludzie którzy mają najlepszy zasięg protestują ot katolik
Odpowiedz
evrz
2019-08-30 08:27:54
0 1
Gdzie ma powstać dokładnie?
Odpowiedz
lukasz_czyleko
2019-08-30 08:53:54
3 0
Szanowni Państwo,
osoby zainteresowane tematyką stacji bazowych telefonii komórkowych oraz wymogów prawnych stawianym tym obiektom, zapraszam na moją stronę internetową: www.czyleko.pl
Odpowiedz
synszefa
2019-08-30 12:11:31
1 0
A Play i poczta polska... Stacja tak potrzeba w limanowej bo zasięgu nie ma na rynku LDK itp. I zamiast odpalać ją 23.08 została zdemontowana i dalej trzeba czekać
Odpowiedz
konto usunięte
2019-08-30 17:01:03
1 1
Bardzo złe posunięcie wójta gminy Limanowa w tej sprawie. NIE ZLECA się badań operatorowi sieci komórkowej ze względu na oczywisty KONFLIKT INTERESÓW.
W tym względzie zgadzam się z komentującym @wasylis.

Ostatni raport NIK w kwestii badań oddziaływania tych masztów oraz pomiarów nie pozostawia żadnych złudzeń, badania często NIE SĄ wykonywane, jeśli są to nie stosują METODYKI badań, narzędzie pomiarowe są przestarzałe, a i często wyniki są NIERZETELNE, przekłamane.

Oto ten raport NIK:, nagranie w linku poniżej od 1 godziny 29 minuty 58 sekundy :
https://www.youtube.com/watch?v=S3q4F43W5Fg

Strona społeczna reprezentująca interes POLAKÓW jest notorycznie IGNOROWANA na komisji CYFRYZACJI , gdyż tam posłowie reprezentują interes LOBBYSTÓW, obcych firm.

https://www.youtube.com/watch?v=wJJBM6lyeqY

"#5G, Konferencja prasowa. Chcemy badań, bo inaczej to jest eksperyment na polskiej populacji"
https://www.youtube.com/watch?v=9O8uBsHJorM
https://www.youtube.com/watch?v=xkdgLX7AB04

Nie można ignorować zdrowie i życie LUDZI. !

Odpowiedz
kamil197
2019-08-30 17:13:37
1 5
Myślę że nerwy stracone z powodu szukania miejsca w którym jest trochę zasięgu ma o wiele gorszy wpływ na ludzi niż nadajnik. No ale zamiast rozwijać ten region to robi się z niego skansen. Ktokolwiek wyjdzie z inicjatywą od razu jest atakowany. Powódź? O LA BOGA RZEKI NIE WYREGULOWALI, regulują rzekę - banda złodziei przyrodę niszczy, róbcie tak dalej to się do reszty ta dziura wyludni, bo już w tym momencie co mądrzejsi młodzi ludzie stąd uciekli.
Odpowiedz
batat
2019-08-30 17:34:08
0 1
Możecie podać dokładniejszą lokalizację niż tylko ogólnikowo Stara Wieś. Może choć pineske z mapy Google.
Odpowiedz
saxon
2019-08-30 20:56:11
0 0
Ja natomiast , na tą całą sytuację mam swoje zdanie , ale się z nim nie zgadzam !
Odpowiedz
pompson
2019-08-30 21:12:39
1 0
Zależy jak na to patrzeć i komu na czym zależy. Jeżeli zależy komuś na dobrym zasięgu, a nie zwraca uwagi na zdrowie to jest za budową stacji, ale jednak jeżeli komuś zależy na zdrowiu to jest przeciw. Więc z mojej strony lepiej być przeciw i kupić poprostu lepszy telefon ponieważ w sieci Pl*y mamy już sieć 5G ready co przy nowych telefonach jest kosmiczne. Pewnie ktoś sobie myśli ale co to takiego niesamowitego a no to, że jestem mechanikiem i często jestem w kanale pod samochodem i mam pełny zasięg. Więc radze przemyśleć wszystkim.
Odpowiedz
konto usunięte
2019-08-31 07:35:51
0 3
Gdy nie wiadomo o co chodzi , to zawsze chodzi o pieniądze.
Wielu samorządowców chętnie oddaje budynki , tudzież działki gminne pod instalację tzw. masztów, anten telefonii komórkowej, gdyż operator płacił im za to pieniądze. ;-)

Kochani, zacni włodarze ten czas już się KOŃCZY, proszę zapoznać się z tzw. mega-ustawą, tj, ustawą o technologii 5 G ,która już przeszła przez sejm BEZ ujawnienia raportu badań pod kątem oddziaływania na zwierzęta pól elektromagnetycznych o tej wysokiej częstotliwości. !!
Innymi słowy mówiąc wprowadzono posłów w błąd, zrobiono to celowo. !!

Teraz MERITUM, sedno sprawy:
Według tej nowej ustawy operatorzy sieci komórkowej NIE MUSZĄ pytać o zgodę właścicieli gruntu oraz NIE BĘDĄ musieli płacić za postawione urządzenia GMINIE.

Cały finansowy obowiązany przejdzie na GMINY czyli ostatecznie na podatników, którzy będą NAPROMIENIOWANI w technologii 5 G. !!
Podejrzewam , gdy już w końcu rząd będzie musiał przeprowadzić badania wpływu technologii 5 G na organizmy ludzkie, ( bo takich badań NIE MA!!) to już nie będzie komu protestować, gdyż poumieramy jak SZCZURY , ale chyba o to tutaj chodzi o realizację postanowień Klubu Rzymskiego tej 15 milionów Polaków ma tutaj zostać.

Takie numery jakie robią z Polakami w Polsce, nie przeszłyby na zachodzie, tj, instalacja masztów BEZ STOSOWNYCH badań, bez przestrzegania METODOLOGII badań, bez stosownego sprzętu badawczego, to obecny stosowany do badań NIE odpowiada już stosowanej technologii, jest on za prymitywny- takie są wnioski ostatniego oraz poprzednich raportów NIK. !!

Zalecenia poprzednich raportów NIK rząd NIGDY nie zrealizował, w ten sposób udowodnił, że zdrowie i ŻYCIE Polaków, to oni mają tam , gdzie stosuje się papier toaletowy. !!
POPIERAM PROTESTUJĄCYCH, trzymajcie się i nie dajcie sobie w kaszę napluć.

Panie wójcie Skrzekut przeczytaj Pan nową mega ustawę, to jest Pana obowiązkiem. !!
Odpowiedz
konto usunięte
2019-08-31 07:55:42
0 2
Cały finansowy OBOWIĄZEK przejdzie na GMINY .........
Przepraszam za poprzedni błąd.

Tutaj można zapoznać się z tym tematem :
https://www.youtube.com/watch?v=KbUnGJpIHPk&t=941s
https://www.youtube.com/watch?v=ME8sYott3xo&t=28s
https://www.youtube.com/watch?v=eChSRzfSEO0
Odpowiedz
kpv15
2019-08-31 08:05:43
1 0
@negocjacje gościu o czym ty mówisz. INTERSIEĆ operuje na urządzeniach zgodnych ze standardem wifi, który ma ściśle regulowane moce nadawania. A inna sprawa, że w eterze ogólnie robi się śmietnik jednak jest to następstwem postępu cywilizacyjnego i tego, że mamy dostęp do takich usług jak właśnie internet więc może zamiast płakać, iż przedpotopowe urządzenia przestają działać w dzisiejszym świecie należy wziąć się za ich wymianę. A na sam koniec pragnę wspomnieć że gdyby nie internet radiowy to nasze okolice były by praktycznie odcięte od internetu, gdyż technologia światłowodowa w naszym rejonie dopiero raczkuje podczas gdy kable telefoniczne już na początku zeszłej dekady nie nadawały się do dostarczania internetu.
Odpowiedz
konto usunięte
2019-08-31 09:19:13
0 1
@kpv15 Mylisz się, po pierwsze w krajach zachodniej Europy plus w Izraelu podstawowym źródłem dostarczania internetu są ŚWIATŁOWODY. Są one tańsze w obsłudze, konserwacji , a i zużycie energii jest o wiele tańsze niż w przypadku telefonii komórkowej.

Przy telefonii komórkowej zużywa się 20 RAZY WIĘCEJ energii, niż przy tradycyjnych światłowodach. !

To ja się pytam , jeśli wprowadzi rząd technologie 5 G to SKĄD ONI WEZMĄ ENERGIĘ skoro Polska ma DEFICYT ENERGETYCZNY , pozbawia się Nas dostępu do węgla , a praktycznie nie mamy alternatywnych źródeł energii elektrycznej. ??

Teraz druga sprawa , na zachodzie, w Izraelu( wiem to bo mam tam przyjaciół) takie maszty buduje się POZA STREFĄ mieszkalną i robi się wcześniej stosowne badania , wysokiej klasy urządzeniami pomiarowymi, bo tam DBA się o zdrowie i ŻYCIE obywateli,

Pamiętam pierwsze połączenia internetowe w Polsce , wówczas w każdym mieście były ŚWIATŁOWODY , w moim dawnym miejscu zamieszkania w Polsce jak i w Anglii też były ŚWIATŁOWODY. !!

Teraz kwestia BRAKU SYGNAŁU:
Tutaj jest kilka kwestii, najczęściej KONKURENCJA , inna sieć komórkowa celuje mocnymi antenami kierunkowymi w instalacje konkurencji np. 1 godzinę dziennie powodując silne zakłócenia. !!

Należy pamiętać, iż często operatorzy komórkowi promieniują PEŁNĄ MOCĄ w konkurencje.
Anteny mają bowiem 10 RAZY WIĘKSZĄ MOC w stosunku do tego na co mają pozwolenie. !!
Mówił o tym, między innymi Mateusz Jarosiewicz z Narodowego Instytutu Studiów Strategicznych oraz Pan Tobiasz Żuchewicz z Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Przeciwdziałania Skażeniom " Prawo do ŻYCIA".
Ci panowie reprezentowali stronę społeczną w komisji sejmowej ds. cyfryzacji.

https://www.youtube.com/watch?v=KbUnGJpIHPk&t=941s

Niestety tam gdzie są OGROMNE PIENIĄDZE pochodzące od obcych ogromnych koncernów sieci komórkowych tam jest zakłamanie i działania przeciwko zdrowi i życiu Polaków. !

Odpowiedz
saxon
2019-08-31 09:58:06
0 0
@GH - Uparta jesteś i Ci się udało - zaczynam przeglądać Twoje linki . Sprawa jest o tyle ciekawa dla mnie , bo wiem jak to było kilka lat wstecz we Francji i jak "ichnie" społeczeństwo sobie poradziło z operatorami sieci stawiającymi gdzie popadnie nadajniki , czy przekaźniki . Było im jednak o tyle łatwiej , bo Orange , czy SFR , są francuskie . Nie wiem dlaczego , ale do kampanii uświadamiania społeczeństwa włączyły się również media , a wszystko pewnie sfinansowały (według mnie) firmy ubezpieczeniowe , które w pewnym momencie zostały dosłownie zasypane wnioskami o odszkodowania , nie tylko od osób prywatnych , lecz też pracodawców , którzy zaczęli dostawać zwolnienia chorobowe od pracowników . Sądy były literalnie zasypywane pozwami od osób fizycznych , firm , organizacji , związków zawodowych , itd . Adwokaci poczuli , że cała ta sprawa to dla nich kura znosząca złote jaja - wzięli się nieleniwie za "robotę" i . . . zaczęli wygrywać . Bo gdy już raz czy drugi , taki czy inny operator przegrał sprawę , to dla adwokatów , którzy poczuli niezły zarobek i ich klientów już było tylko z górki . Operatorzy zaczęli tracić pieniądze , firmy ubezpieczeniowe też , a w końcu i Państwo . Od kilku , może jakichś pięciu lat masowo , wszędzie i na potęgę montuje się linie światłowodowe , a demontuje przekaźniki . Najciekawsze jest to , że cała afera zaczęła się gdy technologia 1G zaczęła być zastępowana 2G , a ptaszki zaczęły ćwierkać o 3G . . .
Odpowiedz
niski
2019-08-31 10:04:33
1 1
zawsze podejrzewałem że Pani Grażyna ma przyjaciół w Moskwie, ale że w Izraelu??????
Odpowiedz
saxon
2019-08-31 10:17:13
0 0
@GH - Gdy we Francji batalia o przekaźniki osiągnęła apogeum , to dochodziło do takich "kuriozów" , gdzie operatorzy stawiali maszty ucharakteryzowane na drzewa . Po prostu stawiano sztuczne drzewa z kompozytów , czy plastiku , by nie drażnić oczu lokalnej populacji i pod pozorem "zachowywania estetyki krajobrazu" , oraz różnych takich pseudoekologicznych wymówek , w sztucznym pniu takiego "drzewa" umieszczano przekaźnik . Dla niewtajemniczonego - rośnie sobie piękny wysoki dorodny świerk , czy jodła . Preferowano te gatunki , jako wysokie i iglaste , czyli niezrzucające igieł na zimę .
Odpowiedz
limas
2019-08-31 10:21:10
0 0
@GH czy jest coś na czym się Pani nie zna? Chyba nie. Ktoś tutaj skomentował kiedyś że jak widzi Pani komentarz nie czyta go. Też tak robię bo wszędzie widzi Pani spisek jakiejś "tajemniczej grupy" dla mnie to raczej śmieszne niż ciekawe. Zlikwidujmy nadajniki i żyjmy jak w średniowieczu. Tak dla ścisłości Pani też telefonu komórkowego mieć nie bedzie. Tak wiem teraz będę "ograniczonym głupkiem" bo kiedyś tak mnie Pani nazwała w komentarzu.
Odpowiedz
saxon
2019-08-31 10:36:05
0 0
@GH - Na dzień dzisiejszy we Francji umieszczenie przekaźnika na dachu bloku , albo kamienicy , czy w ich bezpośrednim sąsiedztwie jest nie tylko nie do pomyślenia , tylko wprost - nierealne .
Fakt , że cała ta afera zaczęła się jeszcze w czasach kryzysu , gdzie może nie jedynym , ale jednym z nielicznych sektorów gospodarki przynoszącym dochody była telefonia komórkowa , pomógł na pewno sprawie , bo każdy szukał kasy gdzie się tylko dało . . .
Odpowiedz
saxon
2019-08-31 10:57:11
0 0
@limas - Nie chodzi o to , by ludzi pozbawiać tego współczesnego okna na świat jakim jest internet , czy telefonia komórkowa , bo chyba tylko zwyczajnym dyletantom wydawać się może , że o to chodzi - lecz by zmusić operatorów by przestali traktować klientów jak durne dojne krowy . A do takich najlepiej przemawiają argumenty finansowe - nie spadki dochodów z korzystania z sieci , bo to na dzień dzisiejszy to już jest nierealne , gdyż ludzie będą się słusznie domagać coraz lepszej jakości świadczonych przez nich usług , tylko nacisk innych wpływowych podmiotów tracących kasę w związku z "piratką" uprawianą przez sieci operatorów w Polsce .
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Operator chce zbudować stację. Po protestach mieszkańców wójt nakazał opracować raport oddziaływania"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]