8°   dziś 10°   jutro
Wtorek, 05 listopada Elżbieta, Sławomir, Dominik, Zachariasz, Balladyna

Oświadczenie wójta w sprawie opłaty śmieciowej i zmian w budżecie

Opublikowano 19.09.2015 07:36:43 Zaktualizowano 04.09.2018 20:17:05 top

Wójt gminy Tymbark Paweł Ptaszek wydał oświadczenie, które przesłane zostało do naszej redakcji w sprawie ostatniej sesji Rady Gminy Tymbark.

Oświadczenie Pawła Ptaszka publikujemy poniżej w całości:

W ostatnich dniach media lokalne obszernie informowały o przebiegu sesji Rady Gminy Tymbark, podczas której Rada nie zdecydowała o podniesieniu opłaty śmieciowej oraz nie przyjęła zmian do budżetu.
Pozwolą Państwo, że nie będę odnosił się do treści artykułów oraz do zarzutów umieszczonych w komentarzach, a skoncentruję się jedynie na kwestiach merytorycznych.
Zasadnicze powody, dla których w mojej ocenie zachodzą przesłanki do podwyższenia opłaty śmieciowej to przede wszystkim rosnąca ilość śmieci na przestrzeni lat 2013-2015 oraz wyższa cena śmieci niż cena jaka była brana do kalkulacji opłaty pobieranej od mieszkańców w 2013 roku. Obecna cena śmieci jaką płaci Gmina jest wynikiem przetargu, który odbył się w poprzedniej kadencji, a który wygrał ZGKiM w Tymbarku Sp. z o.o. w konsorcjum z firmą EMPOL.
Podsumowując, zwiększeniu uległy dwie wielkości (cena oraz ilość), które po przemnożeniu dają wartość za jaką Gmina Tymbark zobowiązana jest zapłacić. Proszę zwrócić uwagę, iż w lutym 2013 roku ówczesny wójt przedstawił kalkulację (przy mniejszej ilości i niższej cenie), z której wynikało, iż opłata powinna wynosić 5 zł za segregowane, i 6 zł 50 gr za śmieci niesegregowane. Decyzją Rady Gminy z lutego 2013 roku opłata została jednakże zmniejszona jako rozwiązanie tymczasowe, które funkcjonuje jednak do dnia dzisiejszego.
Z początkiem 2015 roku poinformowałem Radę Gminy, iż najprawdopodobniej w trakcie bieżącego roku będzie potrzebne podwyższenie opłaty śmieciowej. Mając wynik gospodarki śmieciowej za pierwsze półrocze podjąłem trudną, lecz w moim przekonaniu konieczną decyzję o skierowaniu projektu uchwały zmiany opłaty śmieciowej na najbliższą sesję Rady Gminy, która odbyła się 10 września br. Jednocześnie zaproponowałem przyjęcie programu osłonowego dla osób znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej.
W świetle przytoczonych powyżej faktów oraz chronologii wydarzeń, próby łączenia zmiany na stanowisku Prezesa ZGKiM z kwestią wysokości opłaty śmieciowej uważam za działanie niepoparte żadnymi logicznymi i merytorycznymi argumentami.
Odnosząc się do kwestii zmian w budżecie, propozycja przesunięcia zadania polegającego na budowie zbiornika na Zęzowie i włączenia go w przygotowywany duży projekt gospodarki wodno-ściekowej wynika z faktu, iż budowa w roku bieżącym samego zbiornika bez zasilenia go w wodę z istniejących studni i sieci wodociągowej w żaden sposób nie przyczyni się do zwiększenia zaopatrzenia Mieszkańców Gminy Tymbark. Ponadto wartość całego zadania ponad trzykrotnie przewyższa środki przewidziane w budżecie. Jednocześnie informuję, iż prowadzone są obecnie prace projektowe mające na celu m.in. zasilenie systemu wodociągowego Tymbarku z istniejącego, a wykorzystywanego w minimalnym zakresie zbiornika wody na Zamieściu.
Nadmieniam jednocześnie, iż istnieje pilna potrzeba przyjęcia pozostałych zmian do budżetu, takich jak dochody od sponsorów, zabezpieczenie środków na utrzymanie lodowiska, przeznaczenie środków na wykonanie dokumentacji projektowej termomodernizacji Szkoły Podstawowej w Tymbarku. Ponadto istnieje również potrzeba zagwarantowania na 2016 rok dofinansowania realizacji wspólnej inwestycji z Powiatem Limanowskim, polegającej na budowie chodników i oświetlenia w miejscowościach Tymbark, Podłopień, Zawadka.
W związku z powyższym zamierzam ‒ po konsultacji z merytoryczną Komisją Rady Gminy ‒ skierować wniosek o zwołanie nadzwyczajnej sesji Rady Gminy.

O przebiegu sesji pisaliśmy wcześniej w artykułach:

Śmieci bez podwyżki. Burzliwa dyskusja, zmiany w ZGK w tle

Paraliż obrad, radni odrzucili budżet. Wójt: 'Psujecie gminę!'

Komentarze (26)

HenrykV
2015-09-19 08:57:53
5 5
Oj, Panie Ptaszek kolejna skucha. Pański zakład nazywa się Zakład Gospodarki Komunalnej czyli w skrócie ZGK a nie ZGKiM jak Pan 2 razy pisze.

Ponadto o ile radnych Pan poinformował o konieczności podwyżki to mieszkańców przy wyborach wręcz przeciwnie - wszystko miało być tańsze, nieprawda?
Urząd miał być tańszy, opłaty miały być niższe. Tymczasem Pan nie licząc się w ogóle z ludźmi płaci podwójnie pensje, zatrudnia znajomych.

No i powinien się Pan wytłumaczyć z pieniędzy pobieranych w zeszlej kadencji pomimo nie uczestniczenia w sesjach. A najlepiej je zwrocic.
Odpowiedz
zazula
2015-09-19 09:30:29
5 4
Kończ Waść wstydu oszczędź. Kolejne mącenie ludziom w głowie. Jak chcesz wójcie wprowadzić zmiany w budżecie możesz to zrobić albo w pakiecie - z próbą przemycenia swoich durnych koncepcji, albo rozdzielić na mniejsze pakiety lub każda zmiana osobno. A lament, że trzeba zabezpieczyć środki na różne rzeczy - jest populistycznym składaniem winy na radnych, przecież zostały po wójcie Nowaku wolne środki w wysokości bodajże 650 tys. (gdzie one zniknęły?). Dlaczego chcesz człowieku realizować swoje pomysły kosztem innych inwestycji nie licząc się ze zdaniem Rady. To tak teraz ma wyglądać demokracja o której trąbiliście w kampanii wyborczej????
O śmieciach to nawet szkoda wspominać, bo w ferworze niszczenia wszystkiego i budowy własnej kliki zapomnieliście o rzeczach najważniejszych dla mieszkańców
Odpowiedz
kimu
2015-09-19 09:31:24
1 1
faktycznie. Tzn. nie wie co ma w gminie. Na prawdę liczyłem na niego ale to bardziej krótkie spodenki a nie garnitur. fajny chłopak ale to go przerasta.
Odpowiedz
antymon
2015-09-19 10:19:43
5 5
Lechu poszalał z kasą, to teraz trzeba podejmować trudne decyzje, klika nadal ryje tunele pod obecną władzą? ;)
Odpowiedz
konto usunięte
2015-09-19 12:27:32
2 4
Pod obecną władzą nie trzeba nic ryć. Wystarczy ich zostawic, a sami swoimi pomysłami i kompleksami się 'załatwia'.

Tak to jest jak do decydowania i 'zarządzania' zabiera się ktoś kto nie wie co robi... i jeszczenie nie umie się do tego przyznać - przecież on jest najmądzejszych.

Panowie to nie czasy kiedy we wsi było 5 magistrów...

Może nie pamiętacie, ale pycha to jeden z grzechów głównych, proponuje o tym pomyslec przy następnej spowiedzi...
Odpowiedz
konto usunięte
2015-09-19 13:07:42
2 1
Ja zadam ciekawe pytanie:
Kogo mieszkańcy Tymbarku chcieliby mieć za Wójta ,jeśli ten by się nie sprawdził?
Kto będzie lepszy w tej roli niż Ptaszek?
Odpowiedz
antymon
2015-09-19 14:12:11
2 4
cuda, cuda, cuda, połowa kolegówi Erdakcji klepie komentorze? masakra!
Odpowiedz
ABS0LLUT
2015-09-19 14:52:15
1 2

@antymon: Czy ostatnio zmieniałeś psychoterapeŁtę?
Pytam z życzliwości, bo objawy są złe.
Ps. Oglądam Dr. Hausa. ;)

Odpowiedz
takjest
2015-09-19 15:01:05
4 4
W Tymbarku mamy bardzo dobrego pana wojta jako jeden z nieliczych dba o mieszkancow Skonczyl z cwaniaczkami dlatego go atakuja tutaj .
Odpowiedz
konto usunięte
2015-09-19 15:11:54
1 4
Jak dba o mieszkańców? - chętnie się dowiem bo nie zaobserwowałem i może mi coś umknęło...
Odpowiedz
drab
2015-09-19 17:54:50
3 3
Świetnie Panie Ptaszek podnoś teraz co się da.
Ale pytam dlaczego w kampanii OBIECYWAŁEŚ ŻE OBNIŻYSZ WODĘ, ŚCIEKI, ŚMIECI I PODATKI bo są najdroższe w okolicy????

co z twoimi obietnicami ??????
MIESZKAŃCY TO DOCENIĄ
Odpowiedz
drab
2015-09-19 18:00:23
1 2
do 'takjest' - w jaki sposób wójt dba o mieszkańców - podnosząc ceny opłat lokalnych??????? czy obniżając pensję nauczycielom aby nie mieli motywacji do pracy????
Wójt dba tylko o swoich kolesi i których powsadzał na stołki albo utworzył nowe.
Spokojnie mieszkańcy Wójta rozliczą w swoim czasie.
Odpowiedz
vlissin
2015-09-19 18:40:25
1 2
Po co zbiornik skoro pieniadze potrebne sa na dofinansowanie policji, w tym pewnoo na zakup radiowozu, potzebne sa na pensje dla bezprawnie urzedujacego prezesa ZGK. Jak widac Ptaszek nie zna prawidlowej nszwy zakladu o ktorym sam pisze. To wszystko jest zenujace i jak tu ten czlowiek ma dba.c o interesy miieszkancow. Popieram tuta j zazule, i jej stwierdzenie odnoszace sie do macenia innym w glowach. Ciekawym jest natomiast watek piniedzy o ktorych jest tym komentarzu, co sie z nmi
Stalo i jak zostaly wykorzystane. Co do tzw rycia jstwierdzil antymon, to ewidenty jest tutamj ze strony Ptaszka lemntamrnej widzy jaka winien posiadac wojt w pewnychzagadniniach (ostatneartykuly limanowa in) . Co do wyborcxych obietnic Ptaszka to w mojej ocenie sa nierealne, czgo ostatnio sa przyklady. Biorac pod uwa ge
,ze obiecujac przed wyborami rozne obnizki o jakich wspomniano komentarzach swiadomie wprowadzil ludzi blad aby zyskac glosy to dla mnie jest to najgorsze dranstwo, nie nazywajac juz tego po imieniu.
Odpowiedz
urzedas
2015-09-19 18:44:02
1 3
W Tymbarskim Magistracie aż wrze powód jest taki oto Ptaszek chce obniżać pensje dlatego ,że zaszalał w pierwszym półroczu a to dwóch behapowców przez trzy miesiące , dwoje radców prawnych też przez trzy miesiące i przerost zatrudnienia w dziale inwestycji wiadomo kogo tam zatrudnił. Teraz do planu wynagrodzeń brakuje do końca roku około 20 000 złotych .
Odpowiedz
arbiter
2015-09-19 19:06:26
2 2
Znowu Ptaszek opowiada jakieś smutki nie zna nawet właściwej nazwy gminnej spółki .Chce z Sadem dyskutować. Oj Ptaszku połamałeś sobie pióra na dobrze wykonującym swoją prace Sajdaku.
Odpowiedz
konto usunięte
2015-09-19 19:19:11
1 0
Ludzie czemu żalicie się ,że Pan Ptaszek kłamał i obiecywał przed wyborami 'gruszki na wierzbie'??Czy Wy nie wiecie ,że to dyplomowany politolog?Politykom się nie wierzy.Każdy powinien wiedzieć,że obietnice wyborcze to tylko środek do zrealizowania celu ,jakim jest objęcie władzy.


Ktoś tu kiedyś napisał ,że na Pana Ptaszka narzeka tylko garstka wrogów na tym portalu.
Obiektywnie rzecz ujmując ,słyszę także narzekania wielu osób z Tymbarku ,które głosowały na Pana Ptaszka i są nim rozczarowane.Może to naprawdę fajny i poczciwy chłopak,ale to ,że okazuje jawny nepotyzm w swoich rządach ,to już złości nie tylko wrogów ,ale i wcześniej sprzyjających mu ludzi.
Nowi pracownicy w Gminie zatrudnieni przez Wójta tez nie mają łatwo ,bo narażają się na ostracyzm społeczny ze strony otoczenia.Czy warto?Czasem honor jest ważniejszy niż pieniądze.......
Odpowiedz
konto usunięte
2015-09-19 20:00:22
1 0
Pawle głowa do góry co Cię nie zabije to Cię wzmocni nie wolno się łamać. Hanka Sawicka krzywe nogi miała i się nie łamala.
Odpowiedz
arbiter
2015-09-19 20:08:30
1 0
Różnica jest wielka bo wspomniana Hanka Sawicka walczyła o ideały czy słuszne to już inna sprawa.
Odpowiedz
vipper778
2015-09-19 20:15:26
3 2
Tak chętnie krytykujecie wojta za zatrudnianie ludzi. Popatrzcie lepiej co się dzieje w innych samorządach. A co do wynagrodzeń to rada gminy zmniejszyła środki na pensje dla urzędników to co ma wójt zrobić? dołożyć z własnych. Rada nie uwzględniła nawet podwyzki danej przez wójta Nowaka pracownikom na koniec kadencji i jeszcze zmniejszyła środki. Takie są skutki pochopnych działań rady z początku roku
Odpowiedz
kinia434
2015-09-19 20:36:04
1 3
Mają dokładnie to mieszkańcy Gminy Tymbark co sami sobie zafundowali...Chcieli młodego wykształconego Wójta to sobie i wybrali , było pięciu kandydatów ale uparli się na P Ptaszka...wielu osób się do tego przyczyniło a nawet księża w tym paluchy maczali to teraz czego narzekają wszyscy.... ??? Od razu było wiadome jakie rządy będą gdy Wójtem dostanie osoba nie mająca pojęcia i doświadczenia byciem 'szefem' kilkadziesięciu osób oraz współpracy z ludzmi ...jest to ogromna różnica, mieć swoje stanowisko pracy w danym urzędzie i być odpowiedzialnym za dane przydzielone sprawy a być odpowiedzialnym za cały Urząd z pracownikami i mało tego całą Gminą i dobro mieszkańców....
Po co to było Panie Ptaszek Panu potrzebne...? Warto było się dla kogoś tak poświęcać i psuć swoje dobre imię przez kłamstwa przedwyborcze...? Dobrze Pan sobie sprawę zdawał, że w przypadku wygrania Wyborów nie jest w stanie Pan jako Wójt spełnić ani w części swoich obiecanek które Pan wmawiał ludziom...?

Pisze Pan.. 'Pozwolą Państwo, że nie będę odnosił się do treści artykułów oraz do zarzutów umieszczonych w komentarzach, a skoncentruję się jedynie na kwestiach merytorycznych.'.....a może jednak powinien Pan jako Wójt napisać słowo do Tych ludzi/ mieszkańców piszących po roku rozgoryczonych ...czy tylko 'merytoryczne' sprawy Pana obchodzą ? Bo przecież Gmina to ludzie/mieszkańcy i to Wójt dla ludzi jest a nie ludzie dla Wójta ...Panie Ptaszek....
Odpowiedz
Eris
2015-09-19 21:01:15
4 2
kimu zastanow sie. ma przeciw sobie rade i urzedasow. jak ma cos zrobic. prosi o wspolprace a oni go depcza, bo chca zeby im bylo tak dobrze jak kiedys - proste. mysle ze jak ktos skonczyl studia w czasach gdy dostanie sie na UJ cos znaczylo- to i z nimi sobie da rade. powodzenia panie Pawle!!!
Odpowiedz
arbiter
2015-09-19 21:26:52
4 4
Już kiedyś pisałem trzeba mądrości charyzmy i szacunku dla drugiej osoby takim był Pan Nowak ,Ptaszek nie miał gdzie zaczerpnąć takich wzorców ,natomiast do perfekcji opanował robienie w balona drugich,
Odpowiedz
konto usunięte
2015-09-19 23:13:37
1 0
ERIS napisała:
'mysle ze jak ktos skonczyl studia w czasach gdy dostanie sie na UJ cos znaczylo- to i z nimi sobie da rade. powodzenia panie Pawle!!! .'

Rozbawiło mnie to zdanie :) Od siebie dodam ,że znam osobiście trochę osób ,które w podobnych latach tam studiowały i nijak nie przekłada się to na ich inteligencję:):)Czasem zastanawiam się ,jakim cudem te osoby w ogóle skończyły studia.
Tylko niedowartościowani i zakompleksieni ludzie (najczęsciej z małych wiosek) 'podniecają się Ujotem'.
Dobry Wójt bardziej niż politykiem ,powinien być gospodarzem oraz dobrym organizatorem i menedżerem(najlepiej jak ma doświadczenie w zarządzaniu zespołem ludzi lub firmą).Jest też zobowiązany dobrze wydatkować publiczne pieniądze , oraz być dyplomatą ,znającym sztukę kompromisu i umieć stawać ponad podziałami politycznymi.Do tego wszystkiego fajnie jak posiada charyzmę:)
Jeżeli spełnia te wszystkie cechy ,to jego teoretyczne wykształcenie wtedy mało mnie obchodzi.
Odpowiedz
vlissin
2015-09-20 09:10:28
1 0
Vege masz racje , tylko zakompleksieni i niedowartosciowani , chwala sie dyplomami przedkladajac uczelnie swja nad inne. Nie zaprzeczam ze UJ jest uczelnia o wysokim poziomie, jednak politologia to w mojej ocenie jednym z nalatwiejszych kierunkow jakie w dzisiejszych czsach mozna ukonczyc, i czym sie tu chwalic. Nie ocenia wiedzy wojta na temat pozyskiwania srodkow unijnych, ale sam fakt nieotrzymania przez gmine dofinansowania na fotovoltaike daje mi odpowiedz.
Odpowiedz
zazula
2015-09-20 10:10:28
1 0
Oto mamy skutki bezmyślności wyborców którzy znając skład wybranej Rady Gminy - wygranej przez komitet Lecha, ulegli kłamliwej propagandzie i wybrali wójtem osobę z przeciwnego obozu. Taka zabawa przyniosła efekty które obserwujemy dzisiaj.
Odpowiedz
vlissin
2015-09-20 11:25:11
0 0
Zazula to nie rada winna, ze jest dwoch prezesow, nie rada winna ze dotacji nie otrzymano na fotovoltaike, nie rada winna temu ze wojt nie chce zbiornika z woda dla czesci mieszkancow a pieniadze chce przeznaczyc na co innego, tak wiec nie mieszaj ludziom w glowie a nazywaj rzeczy po imieniu
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Oświadczenie wójta w sprawie opłaty śmieciowej i zmian w budżecie"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]