8°   dziś 10°   jutro
Wtorek, 05 listopada Elżbieta, Sławomir, Dominik, Zachariasz, Balladyna

Policja znów apeluje - w tym tygodniu w Małopolsce zginęło dwóch młodych motocyklistów

Opublikowano 16.04.2016 00:26:10 Zaktualizowano 04.09.2018 19:02:40 pan

Policja przypomina - początek wiosny to jeden z najbardziej niebezpiecznych okresów dla motocyklistów w sezonie. W mijającym tygodniu w Małopolsce śmierć w wypadkach poniosło już dwóch młodych pasjonatów jednośladów.

Po długiej zimowej przerwie kierujący motocyklami rozpoczęli jazdę. W tym okresie jezdnia jest często mokra oraz zanieczyszczona, co powoduje obniżenie przyczepności opony i może być przyczyną poważnych zdarzeń.
- Początek sezonu wymaga zwiększenia ostrożności zarówno ze strony samych motocyklistów jak i kierujących, którzy przez ostatnie kilka miesięcy odwykli od zwracania uwagi na jednoślady - zaznaczają funkcjonariusze.
W mijającym tygodniu w Małopolsce śmierć na drogach poniosło dwóch młodych motocyklistów.
W środę około godz. 17:00 w miejscowości Chabówka (pow. nowotarski) zginął 23-letni motocyklista, nie posiadający uprawnień do kierowania. Jak wstępnie ustalono, w wyniku niedostosowania prędkości na łuku drogi utracił on panowanie nad jednośladem i uderzył w przydrożne bariery.
Następnego dnia o godz. 16:45 w Krakowie doszło do kolejnego wypadku śmiertelnego. Według wstępnych ustaleń, 27-letni kierujący motocyklem na prostym odcinku drogi utracił panowanie nad pojazdem, wywrócił się i uderzył w samochód osobowy, którego kierowca próbował zawrócić. W wyniku tego zderzenia odrzucony motocyklista uderzył w kolejny samochód osobowy i zginął na miejscu.
W roku 2015 w Małopolsce zginęło 18 motocyklistów, z czego 10 poniosło śmierć z własnej winy. Ponadto 245 zostało rannych. Nadmierna prędkość była główną przyczyną wypadków drogowych spowodowanych przez motocyklistów.
Zdarzenia z udziałem jednośladów z reguły mają tragiczne konsekwencje, a giną w nich często młodzi ludzie.
- Przed zbliżającym się weekendem prosimy wszystkich użytkowników dróg, a szczególnie motocyklistów o rozwagę i rozsądek na drodze - apelują policjanci.
(Źródło/fot.: KWP Kraków)
Zobacz również:

Komentarze (26)

toretto10
2016-04-16 06:42:05
1 0
niech smigaja po niebieskich... motocykle to piekne i zabojcze maszyny... za miłosc do nich nie jeden oddal zycie .
Odpowiedz
wikijuda
2016-04-16 07:58:13
1 1
Żyje się szybko, umiera się młodo.
Odpowiedz
arosiek87
2016-04-16 09:43:49
0 0
jak to jest ze na wiekszosci zdjec z wypadkow z udzialem motocyklistow sa scigacze?
Odpowiedz
d6nonac
2016-04-16 11:12:50
5 2
i dobrze, dwóch piratów mniej.
Odpowiedz
Cooba000
2016-04-16 14:43:30
3 1
Ja nie chcę się wypowiadać, bo znowu przeczytam, że nienawidzę motocyklistów. Więc winna była brzoza.
Odpowiedz
strongpainx3
2016-04-16 14:51:30
0 1
@d6nonac nie wiem, co się z ludźmi teraz dzieje ;) Jak można takie rzeczy pisać, nie bierzesz pod uwagę, że ktoś z ich rodziny może to przeczytać...? 'I dobrze' nie wiem, ale naprawdę trzeba być bezdusznym, żeby coś takiego napisać! Życze powodzenia w życiu i żeby nikt po twojej śmierci nie powiedział 'I dobrze' :)
Odpowiedz
Cooba000
2016-04-16 15:03:12
4 2
strongpainx3, ale tutaj z opisu policji wina jest bezsprzeczna obu motocyklistów, więc jedynie można się cieszyć, że osoby postronne nie ucierpiały.
A nie można mieć pretensji, że ktoś napisał prawdę.
Odpowiedz
1qwerty
2016-04-16 15:16:39
1 6
@Cooba000
tutaj chodzi o najbliższych tych piratów i ich uczucia względem nich - znów niewłaściwie zrozumiałeś czyjś wpis. ogarnij sie wreszcie pustaku
Odpowiedz
konto usunięte
2016-04-16 15:52:57
0 0
Widoki ze zdjęć powodują ciary na plecach.
Odpowiedz
Cooba000
2016-04-16 16:03:27
4 1
No właśnie ty źle zinterpretowałeś mój wpis, bo ja nic o uczuciach nie pisałem. Znowu ci się nie udało. Pomyśl nad sobą.
Odpowiedz
1qwerty
2016-04-16 16:23:36
2 4
znajdź sobie człowieku inne hobby. czytanie ze zrozumieniem i później pisanie nie jest twoją mocną stroną.
Odpowiedz
Cooba000
2016-04-16 17:51:16
3 2
Nowa fanka, sweetfocia, minusuje wszystkie moje komentarze, pewnie dlatego, że jej dałem ostatnio jakiegoś minusa.

kuweta, i widzisz - już się skończyła dyskusja z twojej strony, słaba bo słaba, ale jednak, a zaczęło się pyskowanie.
Po czym wnosisz, że moją mocną stroną nie jest czytanie ze zrozumieniem i pisanie? Skoro właśnie ty w tym względzie masz problemy.
Odpowiedz
DXi12
2016-04-16 17:53:31
0 5
„Policja znów apeluje…” Niech wezmą się do roboty i niech pozamykają tych co pędzą 250km/h po prostej na Podłopieniu i dołem przez Tymbark to nie trzeba będzie apelować. Rzekomi „pasjonaci motocykli” z Podłopienia też nie mają uprawnień, też jeżdżą na „patelnie” do Chabówki, im wolno wszystko bo to pasja… Żenada!
Odpowiedz
DXi12
2016-04-16 17:55:58
1 3
Matismo218, FMX650, wieśniak – „pasjonaci”
Odpowiedz
konto usunięte
2016-04-16 17:59:18
0 3
Cooba000

Akurat po części Cię rozumiem i zgadzam się z Tobą. Motocykliści mocno przesadzają i są bezkarni to fakt. Policja nawet widząc pirata na ścigaczu najczęściej nie podejmuje pościgu, bo pojazdem rozpędzającym się do setki w 14 s to nie ma sensu. Jestem zdania że w sezonie gliny powinni też czuwać na motorach i działać w razie potrzeby. Choćby mieli jechać za matołem aż skończy mu się paliwo.
Ale z drugiej strony wierzę, że toczenie wojny na limanowa.in z 'fanami' dwóch kółek to nie jest najlepsza rzecz, jaką umiesz zrobić ze swoim wolnym czasem ;-) Bo ostatnio niektóre Twoje wpisy były tak długie, że nie chciało mi się ich czytać w całości ;-)
Odpowiedz
1qwerty
2016-04-16 19:05:26
1 2
Cooba000, przezwałeś mnie 'kuweta' za co dziękuję. W twoim wykonaniu to dla mnie komplement, bo znaczy to że napisałem o tobie prawde i ta prawda zabolała ... :D
Rozumiem że przezwiska w twoim wykonaniu to nie dziecinny poziom, tylko konkretny rzeczowy argument :) gratuluję! tradycyjnie trzymasz odpowiedni sobie poziom i tobie właściwe standardy.
Odpowiedz
Cooba000
2016-04-16 19:39:06
2 1
dark24, nie przypominam sobie, żebyś kiedyś pisał do mnie na tym portalu, ani ja do ciebie, więc nie widzę obowiązku, żebyś czytał moje wpisy. To znaczy, skoro nikt cię nie zmusza, to dlaczego mnie informujesz, że nie chce ci się ich czytać?

Nie prowadzę żadnej wojny. Jedynie bronię się przed ich oskarżeniami, między innym, że nienawidzę motocykli i motocyklistów, co jest wierutną bzdurą. Jeśli odbierasz to zupełnie odwrotnie, to już twoja sprawa. Masz prawo się mylić. Ostatnio napisałem, że wkurzył mnie, iż jeden idiota stanął na wjeździe do ronda wszerz i jak jakiś policjant zamknął sobie drogę. Usłyszałem właśnie wtedy, że zazdroszczę im motocyklów. Jeśli ktoś coś do mnie pisze, to odpowiadam. Mam do tego prawo. Fajnie, że czepiłeś się moich wypowiedzi, a nie motocyklistów tych z portalu, które często są obraźliwe i prowokujące.

O mój wolny czas się nie bój. Jeśli już go tutaj marnuje, to pisząc w odpowiedzi do kogoś, a nie o tym, że czyjegoś komentarza nie musiałem czytać i go nie przeczytałem. Szczególnie jeśli nie jestem stroną w dyskusji. Dzięki za zwrócenie uwagi, że nie jesteś w stanie przeczytać kilkudziesięciu zdań, ale nie mój problem. Chyba się zgodzisz. Mimo to dalej będę pisał po swojemu.
Odpowiedz
Cooba000
2016-04-16 19:47:32
2 1
Aha, idąc twoim tokiem rozumowania, skoro nazwałeś mnie pustakiem na starcie, znaczy, że cały czas pisałem prawdę o tobie, w komentarzach nie o tobie. Cenna uwaga. Dziękuję.
Jednak ja nie wyznaje takiej logiki i myślę, że po prostu tak sobie to tłumaczysz w obliczu tego, że nie wiesz, co odpisać, bo myślałeś, że przykozaczysz, a nie wyszło...znowu.

Co do przezwisk, to:
'ogarnij sie wreszcie pustaku'
Skoro już piszesz o dziecinnym zachowaniu i standardach, to rozumiem, że miałeś przede wszystkim na myśli siebie. No i widzisz. Znowu chciałeś być do przodu, a wyszło jak zwykle. Nie ma to jak samemu się ośmieszyć.
Ty do mnie pustaku, a ja do ciebie tak żartobliwie, bo tak mi się twój niczek kojarzy.

A twój ostatni komentarz jest typowy.
Najpierw do kogoś prostacko piszesz, prowokujesz, a jak dostaniesz od kogoś pięknym za nadobne, to nagle zmieniasz się w autorytet moralny i żalisz się jak dziewczynka, jaki to ten ktoś jest zły i prostacki. Ale pstro. Trafiłeś na człowieka myślącego i tutaj masz problem.

Dziękuję za gratulacje, ale ośmieszenie cię, to żaden powód do dumy. Szczególnie, że sam siebie ośmieszyłeś. I nie bądź taki wrażliwy, bo na biednego nie trafiło. Jeśli z tego całego wpisu zabolała cię tylko żartobliwa kuweta i na tej podstawie twierdzisz, że nie było tam rzeczowych argumentów, to proponuję poczytać własne komentarze.
Odpowiedz
lepszyserwis
2016-04-16 20:29:53
1 2
Nic się nie zmieniło w kwestii wypadków śmiertelnych i statystyk. Codziennie są jakieś wypadki samochodowe, często śmiertelne i to nic nowego. Moje zdanie jest takie, że powinno się budować tory, żeby ograniczyć ilość wypadków z udziałem tak zwanych 'ścigaczy' czego tyczy się ten artykuł. Swoją drogą nie dziwie się drogówce, że nie podejmuje na siłe pościgów motocyklistów na 'plastikach', ale pasowałoby coś zrobić DLA motocyklistów a nie ciągle karać i ograniczać nowymi przepisami, żeby sytuacja z wypadkami śmiertelnymi się poprawiła.
Co dała zmiana wieku na 23 lata na 'pełny' motocykl? Po tym artykule widać, że w sumie to mało, bo zabili się: 23 i 27 latek.
Odpowiedz
mogielica
2016-04-16 20:49:19
0 3
Dlaczego ciągle słyszy się że zginął młody motocyklista na ścigaczu a nie na turystycznym chopperze? Jak oni chcą tor motocyklowy to ja chce tor wyścigowy dla osobówek! Na Kościuszki w Limanowej ciągle barany jeżdżą na jednym kole, wyprzedzają na ciągłej i różne cuda wyprawiają. Dochodzi do tragedii i wszyscy są winni w koło, ale nie kierowca motocykla który zapierdzielał z zabójczą prędkością i na dodatek bez prawka!
Odpowiedz
konto usunięte
2016-04-16 20:55:11
1 0
Cooba000

Cytując Ciebie:
'Fajnie, że czepiłeś się moich wypowiedzi, a nie motocyklistów tych z portalu, które często są obraźliwe i prowokujące.'
Właśnie o to mi chodzi. Tu potrzeba konkretów w działaniu. Jak jakiś idiota blokuje drogę wszerz to może by go tak nagrać telefonem i na policję z takim video? Nie wiem, nie chcę zgrywać mędrca - po prostu takie coś przeszło mi przez myśl. Niemniej jednak do czego zmierzam? Owszem - wypowiedzi motocyklistów są jak piszesz obraźliwe i prowokujące (zwłaszcza pod newsem o otwarciu sezonu), ale IMO nie ma sensu się tutaj z nimi użerać, bo to niczego nie zmieni, a tłuczenie się po klawiaturze z takimi ludźmi, jak oni to jak ch***m o ścianę. Nic z tego nie wynika.
Odpowiedz
maro
2016-04-16 20:57:44
1 1
Odnoszę wrażenie, że w tym artykule, w którym to policja przypomina i prosi o rozwagę są pokazani tylko sami motocykliści w statystykach. Być może tylko takie istnieją a nie ma takich ile to zdarzeń drogowych, w których brali udział motocykliści było z winy innych. Ze statystyk podanych tutaj można wywnioskować tylko, że skoro 18 ofiar i 10 spowodowanych przez motocyklistów to resztę czyli 8 spowodowali inni użytkownicy lub inne okoliczności.
Pomijając to co mi się rzuciło w oczy to apel jak najbardziej potrzebny i niestety jak to tutaj bywa zaczął się znowu hejt bo mowa o motocyklistach i wrzucanie wszystkich do 'jednego wora'
Miłej niedzieli.
Odpowiedz
Cooba000
2016-04-16 21:10:10
1 1
dark24, zdarzyło mi się nagrać kogoś telefonem i ten ktoś dostał poważny wyrok, ale bez przesady. Nie będę latał za każdym idiotą z telefonem. Raz na jakiś czas tak zrobię.
Ale nie w sprawie o ruchu drogowym z tym wyrokiem.
Znowu bardzo jednostronnie oceniasz. A może to oni muszą się ze mną użerać? Szczególnie prostackie reakcje z ich strony o tym świadczą.

W każdym razie Ciebie pozdrawiam.
Odpowiedz
slawektsp
2016-04-16 21:49:11
2 3
Strongpainx3 inaczej bys pisal jak by Ci jeden z tych swirow zabił dziecko czy kogos bliskiego.Ten co zabił sie w Szczyrzycu to pare godzin przed smiercia jezdził jak pojebany po Jodłowniku i Szczyrzycu i mam zalowac takiej osoby.
Odpowiedz
miro1313
2016-04-16 22:10:59
0 0
Wyraz współczucia dla bliskich ofiar. Każdy z nas mam taką nadzieję siadając za kierownicą czy to samochodu czy motocykla wierzy że wróci do domu cały i zdrowy. Zamknijmy się w domach i zacznijmy grać w szachy wtedy na pewno nic się nam nie stanie. Ale uwaga bo może spaść tynk ze ściany nam na głowę i co wtedy? Pozdrawiam serdecznie wszystkich miłego weekendu.
Odpowiedz
Cooba000
2016-04-16 23:01:02
5 1
slawektsp
Tacy ludzie jak ty właśnie powinni się tutaj wypowiadać, bo jak widać przedstawiasz ciekawe fakty, które zmieniają sens dyskusji.
Piszę o tym, bo część ludzi takich może mieć obiekcje czy napisać, co widzieli, czy nie, bo: nie chcą tracić czasu na dyskusje albo uważają to za nieistotne.
Brawo sławek - masz rację, nie żałuj go, bo nie ma kogo żałować. Jedynie można stwierdzić, że uratował w ten sposób inne osoby, który mógłby zabić, jakby dalej jeździł. Okrutna i brutalna prawda, z którą trzeba się pogodzić.
A za uczucia rodziny odpowiada jedynie on sam. Ani ja, a nie slawek nie mieliśmy udziału w tym wypadku.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Policja znów apeluje - w tym tygodniu w Małopolsce zginęło dwóch młodych motocyklistów"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]