8°   dziś 10°   jutro
Wtorek, 05 listopada Elżbieta, Sławomir, Dominik, Zachariasz, Balladyna

„Pomoc”, czy normalna praktyka?

Opublikowano 21.09.2012 07:48:02 Zaktualizowano 05.09.2018 10:46:59 top

Mszana Dolna. Wokół dwóch nowych galerii handlowych w Mszanie Dolnej teren za publiczne pieniądze zrewitalizowało miasto. Mieszkańcy pytają, czy to delikatnie mówiąc nie zakrawa na „pomoc” dla przedsiębiorcy. Burmistrz odpowiada, że nie, bo na rewitalizacji skorzysta całe miasto.

 W ubiegłym tygodniu w Mszanie Dolnej otwarto dwie galerie handlowe, w tym samym czasie dobiegały końca prace przy ich otoczeniu, które wykonywało miasto.

- Dosłownie wokół dwóch działek w samym centrum Mszany Miasto zbudowało piękne chodniki, oświetlenie, ławki, wszystko pięknie wygląda, XXI wiek – mówią mieszkańcy Mszany, którzy poprosili o zainteresowanie się sprawą ale i zachowanie anonimowości. - Nie byłoby w tym może nic dziwnego, tylko wykonano te inwestycje wokół sprzedanych działek na których w międzyczasie powstały dwie... galerie handlowe. Dzięki temu inwestor, który kupił grunty, postawił i to bardzo szybko budynki, a piękne otoczenie dostał „gratis” od Miasta. W ten oto sposób nie musi płacić za oświetlenie terenu, czy martwić się o jego sprzątanie, bo przecież właścicielem jego jest Miasto. Czy to nie zakrawa delikatnie mówiąc na „pomoc” dla przedsiębiorcy?

Przedsiębiorcy w Mszanie Dolnej, którzy mają w pobliżu sklepy obawiają się, że przez nowe galerie oni stracą miejsca pracy.

- Rewitalizacja terenów po byłym MPGK  nie jest przeprowadzana dla konkretnego przedsiębiorcy, tylko dla całego społeczeństwa miasta – wyjaśnia w autoryzowanej wypowiedzi Tadeusz Filipiak, burmistrz miasta Mszana Dolna. - Rozpoczęła się ona przed sprzedażą działek i zostałaby dokonana bez względu na to czy działki udałoby się sprzedać, czy nie. Szczęśliwie udało się zgrać koniec I i II etapu rewitalizacji komunalnej - pierwszy wykonało miasto, drugi prywatny przedsiębiorca. Dla odświeżenia pamięci parę ważnych dla rewitalizacji dat: prace nad koncepcją rewitalizacji to 28 luty 2008r - 31 maj 2008r. Projekt, 19 maj - 30 czerwiec 2009r.  W lipcu 2009 złożyliśmy wniosek o pozwolenie na budowę. 14 stycznia 2009r złożenie karty projektu wniosku w Urzędzie Marszałkowskim. 15 lipiec 2009 złożenie wniosku w UM w Krakowie. 9 grudnia 2009 informacja Urzędu Marszałkowskiego o przyznaniu decyzją Zarządu Województwa dofinansowania naszego wniosku (Uchwała Zarządu nosi datę 26.11.2009) Umowę z Zarządem Województwa podpisałem 10 sierpnia 2010r. Początki prac - 14 września 2010 ogłoszenie przetargu na roboty. 29 listopad 2010 podpisanie umowy z wyłonionym w przetargu wykonawcą. Grudzień 2010 - przekazanie terenów i początek prac przy rewitalizacji. To historia I etapu rewitalizacji. A teraz historia etapu II - przetarg na działki 4316/22 i 4316/18 o łącznej powierzchni 0,1827ha odbył się 2 sierpnia 2010 r (nie wyłonił nabywcy) przetarg drugi miał miejsce 4 października 2010r ( również nie wyłonił nabywcy) W dniach 20 i 23 maja 2011 roku przeprowadzone zostały rokowania z potencjalnymi nabywcami - cena wywoławcza 1,8mln (uzyskana w rokowaniach 2,3mln) Działka druga nr ew. 4316/19 o pow. 0,1717ha (za budynkiem biurowym ZGK) I przetarg odbył się 18.10. 2010r (nie wyłonił nabywcy) II przetarg nosi datę 28.01.2011 i w tym postępowaniu działka znalazła nabywcę. Proszę zatem zestawić daty, a otrzyma się  jasny i transparentny obraz rewitalizacji Mszany Dolnej.
Grunty pod parkingami oraz deptakiem będą zawsze terenami miejskimi (przestrzeń publiczna) i nigdy nie będą oddane na wyłączność nikomu. Docelowo, zgodnie z koncepcja rewitalizacji deptak ma być połączony z ul. Spadochroniarzy kładką, tak więc nie może być terenem prywatnym.

Jeżeli ktoś sugeruje, że konkretny przedsiębiorca "piękne otoczenie dostał gratis" od miasta, to należy pamiętać,(a zatroskani anonimowo o tym zapamiętać nie chcą) że zrewitalizowano również tereny wokół pozostałych sklepów (p. Dulęby i innych) oraz Banku Spółdzielczego. Przedsiębiorcy prowadzący swoje firmy na tym terenie mają do dyspozycji bezpłatne parkingi, teren jest oświetlony od frontu i od zaplecza, skomunikowany z całym zrewitalizowanym obszarem siecią nowych dróg i chodników. Teren ten będzie również monitorowany przez system kamer przez 24 godziny. Wszyscy ci przedsiębiorcy (i ich klienci) będą korzystać również z parkingów, oświetlenia, odśnieżania i wywozu śmieci z koszy - miasto nie będzie za te wszystkie udogodnienia pobierać żadnych opłat. Czy to również inni przedsiębiorcy, mający swoje firmy przy innych ulicach, mogliby nazwać "pomocą" dla tychże? Po trzecie:
W nowo powstałych budynkach od kilku miesięcy pracują również firmy z terenu Mszany Dolnej, zaś w firmach, które wynajęły lokale  znajdzie pracę kilkadziesiąt osób, a właściciel galerii będzie płacił niemały podatek do budżetu miasta.

Na kolejne nasze pytanie, czy jeżeli kupilibyśmy działkę w Mszanie Dolnej, a równo z murami byłaby granica z działką miejską, to czy miasto wykonałoby chodniki i oświetlenie wokół postawionego na niej domu, usłyszeliśmy od Michała Barana – zastępcy burmistrza odpowiedź, że „tak, jeśli byłaby to przestrzeń publiczna” (ten cytat nie został autoryzowany).
Zobacz również:

Komentarze (85)

dyrygent
2012-09-21 09:35:54
0 0
Brawo Panie TOP że zajął się Pan tym problemem.
Oto w Mszanie Dolnej mamy Cud Gospodarczy nad Mszanką polegający na doprowadzeniu do uziemienia,zniszczenia naszego rodzimej przedsiębiorczości
Najpierw trzeba poznać autorów tego Cudu.Zawsze stali przy sobie i wspólnie opowiadali jaką to kolorową przyszłość nam zafundowali.To nie rozłączna para od 6 lat Pan Tadeusz Filipiak i Pan Michał Baran.
Następni fundatorzy naszego szczęścia to Rada Miasta poprzedniej i obecnej kadencji.Na ich poczynania zmierzające do ochrony interesów Naszego Miasta trudno szukać dowodów.
Nasi Radni to bezradni.
No i na końcu osoby wspierające te wspaniałe poczynania Pana Burmistrza .Przychodzi mi na myśl w tej chwili jedna osoba Pan Franciszek Dziedzina,który był zawsze pod zachwytem rozmachu inwestycyjnego Pana Burmistrza.
To tak pokrótce są osoby którym jesteśmy dozgonną wdzięczność że raczyli nas dopuścić do takiego szczęścia i wykonali rewitalizację Naszego Miasta z naszych podatków przyczyniając się jak twierdzi Pan Tadeusz Filipiak poprawy wizerunku miasta.
Takimi wypowiedziami Panie Burmistrzu proponuję zatrudnić się w Przedszkolu,ale po pewnym czasie i dzieci się też nie dadzą nabierać.

Ps.Top czy możesz sprawdzić że w tym obiekcie będzie miała siedzibę Firma FILIPIAK
Odpowiedz
Janek64
2012-09-21 09:46:50
0 0
biznes i normalna konkurencja jest domena kapitalizmu na calym swiecie. Pozdrawiam.
Odpowiedz
konto usunięte
2012-09-21 09:53:47
0 0
Tym w Limanowej żal że nie mają takiej pięknej galerii, z tak wspaniałym otoczeniem.
Odpowiedz
hejhej
2012-09-21 09:56:31
0 0
a na Słoneczną im kasy brakuje, pewnie podatków mieszkańcy nie płacą, jakikolwiek remont to wiecznie z pieniędzy przyznanych przez MSWiA a nasz samorząd nic nie dokłada,a wystarczyło by jakieś 100 000,00 zł tj ok.10 miesięcy prac mera w czynie społecznym dla społecznosci i wyremontowano by drogę od Nwaków do pensjonatu Stefana Kalety. na czyszczenie poboczy i kratek burzowych też brak bo pare z tych urządzen kwalifikuje sie pewnie do wyrwania (czyimś zdaniem )tylko pewnie chętnych brak aby w czynie społecznym wykopać.
Odpowiedz
dyrygent
2012-09-21 09:59:57
0 0
Dowiedziałem się że Pan Burmistrz dotrzymuje słowa przedwyborczego i w ramach swoich działań prawdopodobnie znalazła zatrudnienie w Szkole w 2 Pani Wietrzyk żona Pana Wietrzyka nowego radnego.
Jeśli komuś przed tymi wyborami Pan Burmistrz coś obiecał to trzeba to teraz wyegzekwować.
Odpowiedz
jersey
2012-09-21 10:09:00
0 0
Śledziłem ten przetarg od początku. Cena za którą Miasta sprzedało grunty jest astronomiczna. Chyba jedynie ktoś wyjątkowo napalony mógł przepłacić 3 razy. A teraz jeszcze zarzucają mu, że dostał pomoc Miasta ???????????????????????? Tylko w Polsce jest miejsce na taką zawiść.
Odpowiedz
jersey
2012-09-21 10:10:29
0 0
I jeszcze jedno, Powinniśmy jak najwięcej pozyskiwać kasy z Unii, i jak najwięcej wydawać je na rewitalizacje miast. W wykorzystywaniu środków unijnych wyprzedzili nas już wszyscy. Jesteśmy nawet za Bułgarami i Rumunami. Jesteśmy na szarym końcu a za chwilę nie będzie unii i kasy którą wszyscy tam wpłacamy.
Odpowiedz
ssajmon
2012-09-21 10:11:45
0 0
O co takie halo? Na stronie internetowej Miasta wszystko było objaśnione, dlaczego te dwie działki są na sprzedaż. Miasto porostu nie miało za co zrobić tych „ławeczek, lampeczek i innych bajerów”.
Odpowiedz
gosciu1
2012-09-21 10:13:06
0 0
To że inni przedsiębiorcy, którzy brali udział w przetargu nie umieją czytać i nie doczytali co potem będzie wokoło tych działek to jest ich problem. Jak widać nawet wśród ludzi którzy mają duże przedsiębiorstwa istnieje problem związany z czytaniem ze zrozumieniem.
Odpowiedz
luizza
2012-09-21 10:13:59
0 0
Też słyszałam, że Działki które kupił od miasta nabywca są sporo przepłacone. Znajomy inwestor z Krakowa jak dowiedział się , za ile Miasto sprzedało te działeczki to stwierdził, że takiej ceny za metr nie miała nieruchomość pod galerią krakowską. Niech mieszkańcy cieszą się, że stoi tam galeria, piękny dworzec, a nie kolejna śmierdząca fabryka zatruwająca czyste powietrze. Bo to dzięki przedsiębiorcy mamy gdzie rozwiać monotonię dnia.
Odpowiedz
mmadzia
2012-09-21 10:15:09
0 0
Też tak myślę, Dobrze że miasto zrobiło coś dla ludzi, a nie wydało pieniędzy niewiadomo na co. Dzięki miastu mam teraz gdzie chodzić z dziećmi na lody i czuć się bezpieczna w cieniu parasolek. Ale podziękowania należą się przedsiębiorcom którzy wpadli na pomysł żeby wybudować piękną galerię i jeszcze piękniejszy dworzec autobusowy. Wątpię, że w promieniu kilkudziesięciu kilometrów jest tak odpicowany dworzec jak u nas – w Mszanie.
Odpowiedz
jersey
2012-09-21 10:15:55
0 0
Jak widać niektórym ludziom w Mszanie przeszkadza coś pięknego co miasto zrobiło dla ogółu. Nie wiem kto nakręcił tą sprawę, ale widać że albo jest przedsiębiorcą i nie doczytał co tam będzie po zakupie działki, albo jest jakimś wrogiem miasta Mszana Dolna. Bo ja nie potrafię zrozumieć o co cała ta sprawa. A czytając komentarze wyżej, widzę że nie tylko ja tak myślę.
Odpowiedz
gosciu1
2012-09-21 10:17:03
0 0
Miasto się rozwija i to jest ok. Trzeba tylko pilnować żeby wszyscy mieli równe szanse, a w tym przypadku, uważam , że tak było.
Odpowiedz
xxxxl
2012-09-21 10:17:46
0 0
Mam nadzieję że sprawa się szybko i bezboleśnie rozwiąże, bo nie wiem co o tym sądzić. Nie widziałem tej strony na której była informacja o przetargu, ale widząc komentarze wyżej sądzę że rzeczywiście była taka informacja. Wnioskuję więc z tego że jedynymi winnymi i jedynymi, którzy mogą mieć sobie coś do zarzucenia są ci przedsiębiorcy, którzy przegrali w przetargu a teraz mają pretensje do miasta.
Odpowiedz
jersey
2012-09-21 10:19:03
0 0
Mieszkałem w Stanach dobrych kilka lat, tam szanuje się ludzi, którzy coś zbudowali stworzyli miejsca pracy itd. U nas jak ktoś coś zrobi to od razu jest podpadnięty i pisze się o nim artykuły
Odpowiedz
hejhej
2012-09-21 10:32:24
0 0
może działki na Pańskim i Leśnej samorząd sprzedaje z wykończeniem i utrzymaniem podwórka,jeżeli tak to kupie parę działek.
Odpowiedz
Rudy102
2012-09-21 10:47:45
0 0
Za działki naprawdę zapłacono dużo,a może zapytać Pana Burmistrza ile kosztowała infrastruktura wokół tych obiektów handlowych którego koszt poniosło miasto i będzie ponosiło,z której najbardziej korzysta inwestor.

Ps. Mówi się na mieście że ponoć jeden obiekt został sprzedany,czy to prawda?
Odpowiedz
rzeka
2012-09-21 10:53:36
0 0
No i nazwy ulic są już nadane mimo, że nie ma domów a tam gdzie jest po kilka lub kilkanaście domów przy bocznej drodze od głównej ulicy nie ma nazwy ulic.
Już wszyscy się poznali na bajeczkach pana burmistrza, niszczy się drobny handel naszych mieszkańców miasta a wprowadza się sieć sklepów z poza terenu z których to podatek dochodowy nie jest płacony do naszego urzędu skarbowego z którego to później część trafia do miasta jedynie tylko płacą podatek od nieruchomości(budynku) bo otoczenie jest miasta.
Prywatni przedsiębiorcy z terenu miasta zasilali budżet miasta podatkiem dochodowym i od nieruchomości oraz czynszem dzierżawnym, a jak ich nie będzie ?
Odpowiedz
subiekt
2012-09-21 11:03:47
0 0
Najbardziej to mi się podoba ze Pan Burmistrz nie widzi nic złego w swoim postępowaniu.Nie przeszkadzało mu że jego zona prowadzi działalność na mieniu komunalnym bez przetargu,a teraz będzie prawdopodobnie działała w nowym obiekcie którego zewnętrzne otoczenie wybudowało miasto i będzie utrzymywało.
Teraz trzeba będzie przystąpić do drugiego etapu rewitalizacji.Podnieś drastycznie ceny wynajmu w obiektach wokół Centrum i zastanowić się nad wyburzeniem obiektu Komunalnej za pieniądze miasta oczywiście dla dobra mieszkańców.
I wtedy Pan Burmistrz spełni swoją misję uszczęśliwienia Nas wszystkich i z osobna każdego z Nas.
Odpowiedz
gosciu1
2012-09-21 11:06:11
0 0
Tak na marginesie to prawie codziennie przejeżdżam przez Limanową, a tam dworzec PKS to obraz nędzy i rozpaczy tam czas się zatrzymał a nawet gorzej bo w PRL-u dworce lepiej wyglądały. I niech mi ktoś powie, że tak jest lepiej niż w Mszanie
Odpowiedz
luizza
2012-09-21 11:07:00
0 0
Rzeczywiście Limanowa już dawno została za Mszaną. A kiedyś z rodzicami jeździło się do Limanowej na zakupy na lody. Wtedy uważało się że jeździmy ze wsi do miasta. Teraz jest na odwrót. Zdecydowanie tak.
Odpowiedz
gosciu1
2012-09-21 11:08:04
0 0
A może by tak zmienić stolice powiatu . czemu ma być w Limanowej. To Mszana zasługuje na POWIAT. Dwupasmówką do Krakowa w 30 minut , piękny dworzec centrum handlowe itd. Limanowa jakoś została z boku bez inwestycji, pomysłu, rozwoju. Tylko konflikty pomiędzy radnymi , dyrektorami i kimś tam jeszcze.
Odpowiedz
luizza
2012-09-21 11:09:16
0 0
Pomysł z pozoru fajny tylko pomyśl Gosciu1, gdyby u nas zjechali się ci wszyscy politykierzy z Limanowej, te Mądre głowy kierownicy ich asystenci, dyrektorzy ich asystenci, asystenci asystentów , doradcy doradców, to już na pewno brakło by pieniędzy na rozwój miasta i za parę lat Mszana wyglądałaby tak jak dzisiaj Limanowa czyli cofnięcie o 20 lat.
Odpowiedz
ssajmon
2012-09-21 11:10:08
0 0
Chyba się trochę zapędziliście. Mieszkam w Limanowej i myślę, że powiat powinien być tam gdzie jest. Chociaż szczerze mówiąc rzeczywiście PKS i sąsiedztwo to jakaś katastrofa budowlana ekologiczna i estetyczna. Nikt jakoś nie może znaleźć pomysłu co z tym zrobić.
Odpowiedz
mmadzia
2012-09-21 11:12:00
0 0
Zróbcie sobie po prostu ………………Dworzec PKS ale taki jak w Mszanie .
Odpowiedz
ssajmon
2012-09-21 11:12:57
0 0
Ale kto ma to zrobić. Żaden przedsiębiorca teraz się nie odważy bo będą mu zarzucać, że za dużo wydał swoich pieniędzy a miasto za dużo wyciągnęło kasy z Unii.
Odpowiedz
jersey
2012-09-21 11:14:43
0 0
Dyrygent: Nie wiem co tak naprawdę masz do zarzucenia tej inwestycji. Z twojego słowotoku i pseudo symfonii zarzutów tak naprawdę nic nie wynika. Sporo nazwisk sporo pretensji zero argumentów. Po pierwsze działki sprzedane zostały za cenę jak by był szczyt koniunktury a nie głęboki kryzys, rewitalizacja ze środków unijnych trochę wkładu własnego miasta a EFEKT widoczny dla wszystkich mieszkańców Mszany okolic i przyjezdnych. W tej inwestycji też znalazło wielu ludzi zatrudnienie, podejrzewam, że dla nich to rybka jakie nazwiska brały w tym udział. Takimi tekstami to ty symfonii nie napiszesz. Przemianuj się raczej na „grajka” albo na „Janko muzykanta” albo może nie, bo Janko był fajny koleś.
Odpowiedz
gosciu1
2012-09-21 11:15:33
0 0
Ten pseudo dyrygent to pewnie jakiś opozycyjny radny albo sąsiadujący sklepikarz albo jedno z drugim. Chłopie daj na luz.
Odpowiedz
mmadzia
2012-09-21 11:16:24
0 0
Przecież wszyscy mogą funkcjonować na zdrowych zasadach. Jedni lubią Galerie a raczej w naszym wymiarze galeryjki, inni lubią małe sklepiki jeszcze inni nie robią zakupów na miejscu tylko wyłącznie w Krakowie. Każdy towar ma swojego klienta.
Odpowiedz
luizza
2012-09-21 11:17:18
0 0
Gdyby miasto zaprosiło do inwestycji zagranicznego biznesmena któremu wydzierżawiłoby za symboliczną kwotę na 50 lat grunty , zwolniło z podatków od nieruchomości, zwolniło z podatku dochodowego to pewnie nikt nie pisnąłby słowem.
A Kiedy kupuje się kilka razy drożej , płaci podatki stawia wystawne obiekty to jest problem bo to miejscowy miał czelność zainwestować-ŻENADA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Odpowiedz
subiekt
2012-09-21 11:18:49
0 0
Ciekaw jestem czy odpowiednie służby Sejmiku Wojewódzkiego odebrały Rewitalizację.Pan Burmistrz dobrze wie co to jest opłata wyrównawcza.Chyba jakoś się to tak zwie.
Odpowiedz
subiekt
2012-09-21 11:20:49
0 0
luizza jakbym słyszał głos pierwszego zastępcy Mera
Odpowiedz
dyrygent
2012-09-21 11:26:11
0 0
Zazdroszczę tym którzy mają jakąkolwiek własność w obrębie własności komunalnej.
Tylko trzeba iść do Pana Zastępcy, Barana i on wam upiększy wasze otoczenie i będzie je utrzymywał.
Takim działaniem to naprawdę Pan Filipiak wprowadził nas do Raju.
Niech nami rządzi do końca świata i o jeden dzień dłużej.
Odpowiedz
dyrygent
2012-09-21 11:33:26
0 0
luizza Ty nie rób z inwestora człowieka niemądrego że kupił coś co mu się nie opłacało i przepłacił.Na taką głupotę tego Pana nie stać i w głowie to On ma dobrze poukładane w przeciwieństwie do wszystkich sług Pana Burmistrza.
W biznesie ma być zysk i tu jest,a w służbie publicznej nieskazitelność,transparentność a tu tego nie ma.
Odpowiedz
dyrygent
2012-09-21 11:33:29
0 0
luizza Ty nie rób z inwestora człowieka niemądrego że kupił coś co mu się nie opłacało i przepłacił.Na taką głupotę tego Pana nie stać i w głowie to On ma dobrze poukładane w przeciwieństwie do wszystkich sług Pana Burmistrza.
W biznesie ma być zysk i tu jest,a w służbie publicznej nieskazitelność,transparentność a tu tego nie ma.
Odpowiedz
myszka1
2012-09-21 12:10:15
0 0
Jak to w Polsce jest o swojego się nie dba. Przecież jest tam jakaś rada co radzi.Burmistrz sam decyzji nie podejmuje.
Odpowiedz
pokrzywka
2012-09-21 12:53:38
0 0
ja rozumiem, że pod pseudonimami krytykującymi całą inwestycję kryją się właściciele małych sklepików, którzy boją się o swoje biznesy; naprawdę rozumiem to bardzo dobrze, ale to nie jest metoda podkopywanie i plucie na konkurenta. Taki jest rynek niestety lub stety. A konkurencja zamiast sypać jadem mogłaby zając się myśleniem, co tu zrobić żeby ściągnąć do siebie klienta i biznes utrzymać. Ot, moje zdanie.
Odpowiedz
luizza
2012-09-21 12:54:11
0 0
Panie dyrygencie , to że ktoś kupił za kwotę 3 razy większą niż rynkowa to nie znaczy , że jest samobójcą, bo może jest w stanie zaakceptować zwrot z inwestycji również 3 razy dłuższy. Myślę , że to proste i nawet ty zrozumiesz. Ja odnosiłam się do aktualnych cen rynkowych, a ryzyko inwestycji i dochodowość tego biznesu to nie mój problem ani mieszkańców miasta. Cieszę się, że Miasto drogo sprzedało grunty, kasa zasiliła budżet z którego i ty pewnie korzystasz, bo przecież ten niedobry burmistrz chyba tak niechcący zrewitalizował również nieruchomości sąsiadujących sklepikarzy. Ci którzy teraz podnoszą głos jako tacy pokrzywdzeni nie mówią, że dostali dokładnie to samo od miasta z tą jednak różnicą , że gruntów nawet nie musieli kupować- TROCHĘ PRZYZWOITOŚCI.
A do Pana subiekta- myślę, że jak na subiekta to jest Pan wyjątkowo dobrze zorientowany w szczegółach związanych z finansowaniem rewitalizacji a w szczególności powodów dla których sejmik może nie odebrać takich inwestycji. Czyżby ci zależało na tym ? Ciekawe kto może być taki zorientowany w temacie. Taką wiedzę to chyba może mieć ktoś kto był radnym , a najlepiej radnym Mszany a jeszcze lepiej ten który jeszcze bardzo niedawno był radnym Mszany. Czyż nie ?
Odpowiedz
luizza
2012-09-21 12:54:20
0 0
Panie dyrygencie , to że ktoś kupił za kwotę 3 razy większą niż rynkowa to nie znaczy , że jest samobójcą, bo może jest w stanie zaakceptować zwrot z inwestycji również 3 razy dłuższy. Myślę , że to proste i nawet ty zrozumiesz. Ja odnosiłam się do aktualnych cen rynkowych, a ryzyko inwestycji i dochodowość tego biznesu to nie mój problem ani mieszkańców miasta. Cieszę się, że Miasto drogo sprzedało grunty, kasa zasiliła budżet z którego i ty pewnie korzystasz, bo przecież ten niedobry burmistrz chyba tak niechcący zrewitalizował również nieruchomości sąsiadujących sklepikarzy. Ci którzy teraz podnoszą głos jako tacy pokrzywdzeni nie mówią, że dostali dokładnie to samo od miasta z tą jednak różnicą , że gruntów nawet nie musieli kupować- TROCHĘ PRZYZWOITOŚCI.
A do Pana subiekta- myślę, że jak na subiekta to jest Pan wyjątkowo dobrze zorientowany w szczegółach związanych z finansowaniem rewitalizacji a w szczególności powodów dla których sejmik może nie odebrać takich inwestycji. Czyżby ci zależało na tym ? Ciekawe kto może być taki zorientowany w temacie. Taką wiedzę to chyba może mieć ktoś kto był radnym , a najlepiej radnym Mszany a jeszcze lepiej ten który jeszcze bardzo niedawno był radnym Mszany. Czyż nie ?
Odpowiedz
luizza
2012-09-21 12:54:37
0 0
Panie dyrygencie , to że ktoś kupił za kwotę 3 razy większą niż rynkowa to nie znaczy , że jest samobójcą, bo może jest w stanie zaakceptować zwrot z inwestycji również 3 razy dłuższy. Myślę , że to proste i nawet ty zrozumiesz. Ja odnosiłam się do aktualnych cen rynkowych, a ryzyko inwestycji i dochodowość tego biznesu to nie mój problem ani mieszkańców miasta. Cieszę się, że Miasto drogo sprzedało grunty, kasa zasiliła budżet z którego i ty pewnie korzystasz, bo przecież ten niedobry burmistrz chyba tak niechcący zrewitalizował również nieruchomości sąsiadujących sklepikarzy. Ci którzy teraz podnoszą głos jako tacy pokrzywdzeni nie mówią, że dostali dokładnie to samo od miasta z tą jednak różnicą , że gruntów nawet nie musieli kupować- TROCHĘ PRZYZWOITOŚCI.
A do Pana subiekta- myślę, że jak na subiekta to jest Pan wyjątkowo dobrze zorientowany w szczegółach związanych z finansowaniem rewitalizacji a w szczególności powodów dla których sejmik może nie odebrać takich inwestycji. Czyżby ci zależało na tym ? Ciekawe kto może być taki zorientowany w temacie. Taką wiedzę to chyba może mieć ktoś kto był radnym , a najlepiej radnym Mszany a jeszcze lepiej ten który jeszcze bardzo niedawno był radnym Mszany. Czyż nie ?
Odpowiedz
ssajmon
2012-09-21 12:55:17
0 0
w Limanowej też mamy coś czego nie macie w Mszanie. Zarąbiste korki , o czym można nie tylko przeczytać na portalu ale się przekonać w realu.
Odpowiedz
jersey
2012-09-21 12:55:55
0 0
w Limanowej też mamy coś czego nie macie w Mszanie. Zarąbiste korki , o czym można nie tylko przeczytać na portalu ale się przekonać w realu.
Odpowiedz
ssajmon
2012-09-21 12:56:44
0 0
Subiekt , po co te tragiczne scenariusze. Jeżeli jesteś taki sprytny jak wynika to z twoich wpisów to na pewno dasz sobie radę w życiu . Głowa do góry.
Odpowiedz
xxxxl
2012-09-21 12:57:17
0 0
Subiekt , po co te tragiczne scenariusze. Jeżeli jesteś taki sprytny jak wynika to z twoich wpisów to na pewno dasz sobie radę w życiu . Głowa do góry.
Odpowiedz
mmadzia
2012-09-21 13:02:55
0 0
Nie zgadzam się z tobą Luizza co do subiekta. Subiekt to był wyjątkowo pracowity i zorientowany gość od którego nawet Wokulski mógł się dużo nauczyć. A ten nasz Mszański to tylko lalki mu w głowie.
Odpowiedz
gracja
2012-09-21 13:16:23
0 0
Pod pseudonimami krytykującymi (od lat:-)), kryją się ciągle te same osoby, które prywatną wojenkę z burmistrzem toczą:-). A że burmistrz jest 'be', to automatycznie wszystko co robi jest 'bee'. Panowie, nie mydlijcie oczów 'rodzimą przedsiębiorczością', bo to samo było jak miało powstać Tesco czy stara Biedronka. Też podnosiliście larum. I co? Każdy ma swój ulubiony sklep i choćby 100 innych powstało będzie robił zakupy tam gdzie lubi. A na konkurencji zyskają mieszkańcy, bo może wreszcie np. słowo 'promocja' będzie oznaczało obniżkę ceny, a nie napisanie na metce wyższej:-). Pan drogi Dyrygencie to powinien do CBA wstąpić. Pan przecież wszystko wie, a jak Pan nie wie to Panu koledzy opowiedzą. To prawda, że Pan na radnego będzie startował? Kolega mi mówił. Nawet Pan powinien, zaraz by się Pan wzioł za ten bajzel i porozliczał wszystkich. Do pudła z tymi którzy skarbówkę oszukują, do szkół się dostają przez protekcję, internet by Pan zablokował tym którzy się z Panem nie zgadzają, wodę by Pan 'laską' wyczarował. Ależ by było fantastycznie:-). Niech Pan startuje. Najwyżej później Panu zaśpiewamy 'Znowu w życiu mi nie wyszło...':-). Pozdrawiam serdecznie
Odpowiedz
FotografMD
2012-09-21 13:22:49
0 0
Czytając komentarze widdzę dziwną prawidłowość :) Pewne osoby które tak zażarcie bronią naszego burmistrza zarejestrowały się dziś i piszą komentarze jeden pod drugiem (nawet dublujące się). Oto one :

Luizza
Dołączył do portalu 2012-09-21
Ostatnia aktywność 2012-09-21, 11:17:18

mmadzia
Dołączył do portalu 2012-09-21
Ostatnia aktywność 2012-09-21, 11:16:24

gosciu1
Dołączył do portalu 2012-09-21
Ostatnia aktywność 2012-09-21, 11:15:33

jersey
Dołączył do portalu 2012-09-21
Ostatnia aktywność 2012-09-21, 11:14:43

ssajmon
Dołączył do portalu 2012-09-21
Ostatnia aktywność 2012-09-21, 11:12:57

xxxxl
Dołączył do portalu 2012-09-21
Ostatnia aktywność 2012-09-21, 10:17:46

Widać ktoś dba o to żeby wszelkie informacje które wychodzą a tymbardziej niepochlebne komentarze starać się zamaskować innymi komentarzami. Może urzędnicy nudzą się w godzinach pracy? I wertują limanowa.in :)

Co do słów Burmistrza ze zrewitalizowano teren przed sklepem pana Dulęby - Przeciez miasto pobiera czynsz z tych lokali więc de fakto remontowało aby podnieśc atrakcyjność lokali należących do Miasta :) A teren również należy do miasta. A w nowych galeriach pieniążki z czynszów idą do prywatnych kieszeni.

No ale zaraz odezwą się obroncy hihi. Może jakieś nowe nicki które za chwilę stworzą nowe konta na portalu

P.S moje też jest nowe
Odpowiedz
Janek64
2012-09-21 13:28:41
0 0
Kazdy pisze co uwaza zastosowne Ale nitk nie moze zarzucic ze miasto Mszana Dolna za pana burmistrza Filipiaka zmienilo na duzy plus to widac golym okiem i Ci ktorzy krytykuja poprostu zazdroszcza Jak jak bylbym dzisiaj w opozyzji bardzo bym sie cieszyl z rozbudowy miasta bo jak bym doszedl do wladzy nic bym nie robil tylko bym kasowal pesyjke wszystko mialbym zrobione bo ten niedobry pan burmistrz wszystko porobil Ludzie wam poprostu nie wygodzi.
Odpowiedz
gracja
2012-09-21 14:06:27
0 0
Prawidłowości- dobra rzecz:-). Po to jest ten portal i możliwość komentowania, by każdy mógł wyrazić swoje zdanie, nawet urzędnicy:-). Nie sztuką jest ciągle krytykować, szykanować, oczerniać i narzekać. To każdy głupi umie. Sztuką jest patrzeć obiektywnie, nie przez pryzmat swoich żali i prywatnych awersji.
Odpowiedz
supermenix
2012-09-21 14:17:11
0 0
Rewelacyjna koncepcja na marnotrawienie publicznych środków. Miasto zrobiło rewelacyjny interes na tej inwestycji(Czy tylko miasto?).
Tak na marginesie mówiąc, to ten 'inwestor z Krakowa' chyba raczej nie wiedział, że miasto w prezencie zbuduje całą infrastrukturę i będzie utrzymywać to za swoje pieniądze przez następne sto lat. Ciekawe tylko kto za to wszystko zapłaci?
Odpowiedz
kota
2012-09-21 14:27:33
0 0
chcecie powiedziać że miasto inwestowało na dzialkach które sorzedało wcześniej? bo czegoś tu nie rozumiem? czy to znaczy że miasto sprzedało działi a potem nowemu właścicielowi na własny koszt budowało zagospodarowanie terenu? chyba żartujecie?
Odpowiedz
namoR
2012-09-21 14:48:41
0 0
Oj ludzie ,ludzie... moze mi ktos wytlumaczy dlaczego tak jest, gdy malo sie robi to wielu narzeka ze sie nic nie robi, gdy cos sie robi to wielu narzeka ze korki, utrudnienia i za duzo wydanych pieniazkow, jak cos juz jest zrobione to dalej wielu narzeka ze nie w tym miejscu i to nie normalna praktyka itd.
Niektorym to po prostu nikt nigdy nie dogodzi, smutne to ale prawdziwe...Oj ludzie, ludzie...
Odpowiedz
Rudy102
2012-09-21 15:09:12
0 0
FotografMD masz świętą rację ,osoby z urzędu mają dziś dużo pracy.
Ja pisząc NA TYM PORTALU NIE MAM ŻADNYCH UWAG DO INWESTORA.
Postąpił zgodnie z zasadami obowiązującymi w działalności gospodarczej,czyli dążeniem do osiągnięcia zysku.
Luizza czy kto inny bo to ta sama osoba, może nam opowiesz w jaki sposób powstały z jednej działki trzy działki.Gdzie jest interes miasta w płaceniu za oświetlenie, odśnieżanie ,wywożenie śmieci z obrębu terenu otaczającego Galerie.
Odpowiedz
rzeka
2012-09-21 16:30:20
0 0
Koszty poniesione przez miasto z tytułu oświetlenia, wywozu śmieci, odśnieżania będą napewno wyższe od wpłaconego podatku od nieruchomości. Przecież to sabotaż gospodarczy, jak może władza w godzinach urzędowania wypisywać pod różnymi nickami takie rzeczy a nie zajmuje się sprawami wody, kanalizacji itp. To całe nowe centrum handlowe wraz z dworcem PKS to nie zasługa burmistrza lecz pana Cichorza, to dzięki niemu Mszana wypiękniała.
Odpowiedz
dyrygent
2012-09-21 16:43:26
0 0
Masz rację że przez tą inwestycję wizualnie Mszana wypiękniała.Ale rachunek ekonomiczny dla miasta przyniesie ewidentnie stratę.
A jeszcze jak mieszkańcy uwierzą słowom Pana Barana że gdy zechce im się inwestować to na podobnych warunkach będą traktowani.
Natomiast nie chciałbym być w skórze tych naszych drobnych przedsiębiorców zarówno handlujących jak i wynajmujących im lokale.
Ciężkie czasy dla nich nadchodzą.
Odpowiedz
wampirek
2012-09-21 17:32:15
0 0
Panie Burmistrzu czy to prawda że właściciel Galerii sprzedał budynek w którym znajduje się Biedronka właścicielowi Biedronki za 5 milionów złotych mam wątpliwość wycena działek była z uwzględnieniem kosztów jakie poniosło Miasto infrastrukturę bo przetarg zaczyna się od wyceny kwota 3 mil to kwota może za niska skoro sprzedano część Galerii za 5 mil
Odpowiedz
dyrygent
2012-09-21 18:18:16
0 0
Ciekaw jestem kiedy Pan Burmistrz dowiedział się o tej transakcji.
Oczywiście nic nam do tego kto komu sprzedaje.
Odpowiedz
wampirek
2012-09-21 19:02:42
0 0
Panowie radni sprzedajcie następne działki bo interes idzie
Odpowiedz
PasazerLinii7
2012-09-21 19:32:26
0 0
Pawilon widoczny na zdjęciach tak się ma do prawdziwej - czyli wielkopowierzchniowej - galerii handlowej jak Mszana Dolna do Limanowej - jest marną imitacją.
Wasza miejscowość (celowo nie piszę miasto, bo w rzeczywistości Mszana miastem nie jest) nie ma nawet prawdziwego rynku, więc taka 'galeria' musi wam wystarczyć do zaspokojenia 'miejskich' urojeń.
Odpowiedz
jaromax
2012-09-21 20:14:43
0 0
przed II wojna też ul. STAROWIEJSKA była główną ulicą , MAM NADZIEJĘ ŻE NIE BĘDZIE POWTÓRKI Z ROZRYWKIA dla tych potomnych co kiedyś
Odpowiedz
jaromax
2012-09-21 20:14:50
0 0
przed II wojna też ul. STAROWIEJSKA była główną ulicą , MAM NADZIEJĘ ŻE NIE BĘDZIE POWTÓRKI Z ROZRYWKIA dla tych potomnych co kiedyś
Odpowiedz
jaromax
2012-09-21 20:15:08
0 0
przed II wojna też ul. STAROWIEJSKA była główną ulicą , MAM NADZIEJĘ ŻE NIE BĘDZIE POWTÓRKI Z ROZRYWKIA dla tych potomnych co kiedyś
Odpowiedz
jaromax
2012-09-21 20:15:40
0 0
przed II wojna też ul. STAROWIEJSKA była główną ulicą , MAM NADZIEJĘ ŻE NIE BĘDZIE POWTÓRKI Z ROZRYWKIA dla tych potomnych co kiedyś
Odpowiedz
dyrygent
2012-09-21 20:15:54
0 0
PasażerLinii7 piszesz że my nie mamy prawdziwego rynku.Na jakiej podstawie tak twierdzisz.
Przyjedź i zobacz jaki mamy wspaniały rynek po rewitalizacji,a ty piszesz że nie mamy rynku.Wiesz jak mieszkańcy miasta mieszkający w jego otoczeniu są wdzięczni Panu Burmistrzowi że o nich nie zapomniał i przywrócił jego pierwotną rolę.
A jak byś już był to wstąp proszę to wspaniałego naszego Parku gdzie ilość drzew policzysz na palcach rąk i nóg.
Jest tam też pomnik o który Pan Burmistrz dba i nie uszło to uwadze miejscowego ZBOWIDU i uhonorowali go jakimś odznaczeniem.
Bo chyba nie dostał tego odznaczenia za walkę z jakimiś bandami?
Odpowiedz
philips
2012-09-21 20:18:18
0 0
mowa jest o galeri handlowej a nie o wielkopowierzchniawej galeri, i nie porownuj mszany do limanowej bo to nie ma sensu. Mszana nie musi byc 'wielkim' miastem jak limanowa ale za to jest tam o wiele ladniej i przyjemniej niz w calej limanowej.
Odpowiedz
PasazerLinii7
2012-09-21 20:29:00
0 0
@dyrygent:
To, że jakiś śmieszny placyk, który akurat leży w pobliżu centrum, został oficjalnie nazwany 'rynkiem', nie oznacza jeszcze, że jest to prawdziwy rynek. Tak właśnie jest u was. Pod tym względem Mszana przypomina Gdów, gdzie każda boczna, polna droga jest teraz 'ulicą' z własną nazwą. Notabene rynek w Gdowie więcej ma wspólnego z prawdziwym rynkiem, niż ten mszański.
No, ale zawsze możecie jeszcze przemianować Słomkę na Manhattan. :)
Odpowiedz
rzeka
2012-09-21 20:40:26
0 0
@PasazerLinii7 z tym rynkiem i ulicami w szczerym polu to masz racje ale to wymysł naszego wspaniałego burmistrza i rady miasta. Paranoja.
Odpowiedz
Doradca
2012-09-21 20:54:52
0 0
Kiedy rano jadę Zakopiańską,
na Krakowskiej korek jest
patrzę jak się szybko zmienia Miasto
i to wszystko zadziwia co krok.

Bo tu Starowiejska, a tam piękny park
jest parking jak w centrum Warszawy
i jeszcze ta prosta i wpadam na most
jak wszystko tu zmienia się wciąż.

Na prawo most, na lewo most,
a dołem Mszanka płynie,
tu rośnie sklep , tam rośnie sklep
z godziny na godzinę.

Jak te Busy przez Mszanę śmigają
na przystankach się wyprzedzają
wciąż większy gwar, wciąż więcej nas
w Mszanie Dolnej, najpiękniejszym z miast :)
Odpowiedz
dyrygent
2012-09-21 20:57:23
0 0
Pasażerlini7 masz szczęście że jest już po godzinach urzędowania naszego magistratu bo by na ciebie wskoczyli giermkowie Pana Burmistrza.Ale żeby porównać nas do Gdowa,to się w głowie nie mieści.Ty chyba nie znasz naszego Pana Burmistrza który prowadzi nas w świetlaną przyszłość i mu mu bardzo wierzymy że nas nie zawiedzie.Jest też wspaniała Rada Miasta która jest zawsze do dyspozycji Mera.Raz tylko stanęli okoniem,ale i tak parking samochodowy pójdzie pod młotek i mam nadzieję że tam dopiero powstanie prawdziwa Galeria której się Kraków nie powstydzi.
I zobaczysz ze tak będzie,a wtedy może przeniosą stolicę powiatu do Mszany i nasz Pan Burmistrz może zostanie Starostą.A najlepiej będzie gdy by był jednym i drugim.A czemu nie.
Odpowiedz
Doradca
2012-09-21 21:14:30
0 0
@ dyrygent nie ma to jak szczere życzenia.

'Pan Burmistrz może zostanie Starostą.A najlepiej będzie gdy by był jednym i drugim'

Czego szczerze Panu Burmistrzowi życzymy!
Piękne Miasto Mszana Dolna może doczeka się tytułu powiatu jak już dyrygent to przepowiada, musi być coś na rzeczy.
Odpowiedz
dyrygent
2012-09-21 21:18:50
0 0
Doradco a jeśli Ty nie będziesz miał żadnych sprzeciwów to może razem zaśpiewamy Przenosimy stolicę powiatu do Mszany
Odpowiedz
zabawny
2012-09-21 21:27:03
0 0
Inaczej było, ktoś ośmielił się wprowadzać zmiany na lepsze, to się w głowie nie mieści:)))

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTNDsR6qEryM8zi8aztwbDTHDNAmGBDVFnlj2-f2tezOFQiYgvKYg
Odpowiedz
Doradca
2012-09-21 21:34:07
0 0
'Nie przenoście nam stolicy
Nie przenoście nam stolicy
niech już raczej pozostanie tam gdzie jest
najgoręcej o to proszą
dobrze ważąc własne słowa'
T K i J P.
Odpowiedz
gracja
2012-09-21 21:39:19
0 0
Życzenia od @dyrygenta płyną napewno z głębi serca:-). Choć przypuszczam, że ma w tym swój interesik. Jak już teraz zostanie wreszcie tym radnym to potem może na burmistrza startować. Oczywiście z pomocą swoich wiernych internetowych 'giermków';-). A jak obecny burmistrz będzie starostą to, że tak powiem 'chata wolna'. Ale narazie drogi @dyrygencie może się zarejestruj na żal.pl. Napewno znajdziesz coś dla siebie, wyciszysz się, zrelaksujesz, bo widzę, że Ty w wielkim stresie żyjesz. Tyle portali obskoczyć, z kolegami pogadać, żeby na bieżąco być, sprawdzić kto meble robi, a kto na zwolnieniu, szkoły odwiedzić, do urzędu i do policji zajrzeć, o Delegaturze nie wspomnę:-). Nie dziwota, że taki sflustrowany jesteś:-). Może odpuść troszeczkę, bo się jeszcze przed wyborami nam rozchorujesz, a to by była ogromna strata dla naszej zacofanej mszańskiej ciemnoty, którą Ty ciągle starasz się wyprowadzić z tego tunelu do którego zagonił nas wstrętny burmistrz:-). Pozdrawiam cieplutko:-)
Odpowiedz
jaromax
2012-09-21 22:10:34
0 0
przed II wojna też ul. STAROWIEJSKA była główną ulicą , MAM NADZIEJĘ ŻE NIE BĘDZIE POWTÓRKI Z ROZRYWKIA dla tych potomnych co kiedyś
Odpowiedz
jaromax
2012-09-21 22:11:40
0 0
I ICH POTOMNYCH ?????
Odpowiedz
02127
2012-09-21 22:15:33
0 0
A gdzie fontanna przy ławeczkach na zrewitalizowanym terenie ?
A gzie amfiteatr, kino, plac zabaw dla dzieci , kawiarenka z ciastkami i lodami , może w cieniu drzewka ?
jak mają przyjść na spotkanie ze znajomymi rodzice z dziećmi jadącymi małymi rowerkami pomiędzy parkującymi na siłę samochodami przed Biedronką ?
Odpowiedz
Janek64
2012-09-21 22:38:44
0 0
Piekna ta Mszana Dolna a szczegolnie teraz noca:)
Spokojnej nocki wszystkim zycze.
Odpowiedz
Rudy102
2012-09-22 07:05:11
0 0
Gracja próbujesz zmienić temat,ale jakoś nie skutecznie.Mieszkańcy miasta zastanawiają się czy w ten sposób powinna przebiegać rewitalizacja miasta zgodnie z tytułem artykułu -Pomoc czy normalna praktyka-.Całościowy rachunek ekonomiczny tej transakcji jest nie korzystny dla miasta biorąc pod uwagę koszty jakie będziemy ponosić w przyszłości.
A jednocześnie czekają nas jeszcze większe koszty gdyż zgodnie z oświadczeniem Pana Barana przy każdej takiej inwestycji w mieście podobna pomoc będzie świadczona.A może Pan Baran ze względu na natłok swoich obowiązków po prostu się pomylił,ludzka to rzecz.
Jeżeli miasto ma obsługiwać logistycznie teren wokół Galerii,to dlaczego nie ma obsługiwać wszystkich pozostałych terenów komunalnych graniczących z terenami prywatnymi w tym samym zakresie.
Gracja i oto tu chodzi,a Dyrygent chyba się Ciebie nie pyta gdzie Ty chodzisz.Ale z twojego wpisu wnioskuję że bardzo się go obawiasz,bo być może straciłbyś jakąś fajną fuchę na miejskiej kasie.
Ps.Rzeczywisty koszt rewitalizacji poznamy po dokonaniu odbioru przez Sejmik Wojewódzki i wtedy wstępnie będziemy znali czy to się ekonomicznie opłacało.
A tak na marginesie gdy zaczynano tą tzw.Rewitalizację to ile było propagandy z Ratusza,a teraz Cicho Sza.
Odpowiedz
wampirek
2012-09-22 07:33:47
0 0
Panie Burmistrzu czy to prawda że pomiędzy Galerią a składem budowlanym ma powstać CPN jeżeli tak to zapachy będą mogły leczniczo działać na dzieci spacerujące alejką obiecaną wzdłuż rzeki(promenada)jak ten CPN miałby powstać modlisz się Pan dużo to raczej o zdrowie bo o rozum to ?...
Odpowiedz
zabawny
2012-09-22 09:32:47
0 0
Gdzie rodzą się Mszańscy poje..ni komentujący, AHA... już wiem.:)))
Odpowiedz
niski
2012-09-22 09:42:43
0 0
mam mieszane uczucia patrząc na wyniki tej rewitalizacji. Park jak dla mnie został zniszczony i nie wiem czy 50 lat pomoże, żeby drzewa odzyskały dawny blask. Tak samo jest na rynku - po prostu RACHITYCZNIE. Co do galerii czas pokaże- na razie niby jest nowocześnie, ale jak to wszystko będzie wyglądało za lat 10 czy 20?
Odpowiedz
hejhej
2012-09-22 11:11:10
0 0
zabawny w Kasince M. i na Pańskim w M.D
Odpowiedz
Janek64
2012-09-22 17:10:35
0 0
@ zabawny mam prosbe do CIEBIE nie uzywaj takich slow bo rowniez mnie obrazniles a nic zlego CI nie zrobilem Pozdrawiam :)
Odpowiedz
xsw21qaz
2012-10-03 09:16:03
0 0
WŁAŚNIE SIĘ DOWIEDZIAŁEM ZE RADA MIASTA ZEZWOLIŁA NA SPRZEDAŻ OSTATNIEJ KOMERCYJNEJ DZIAŁKI W MSZANIE DOLNEJ.NIE WIEM CO TKWI W GŁOWIE NASZEGO WSPANIAŁEGO BURMISTRZA ALE O EKONOMI TO NIEMA CHYBA POJĘCIA .JAK MOŻNA
WSZYSTKO SPRZEDAĆ TŁUMACZĄC SIĘ NIEUDOLNIE ŻE JEST TO 'REALNY WPŁYW DLA BUDŻETU MIASTA' REALNY WPŁYW DLA URZĘDU MIASTA BYŁBY WTEDY GDYBY MIASTO WYBUDOWAŁO TAKIE OBIEKTY HANDLOWE I CZERPAŁO DOCHODY Z WYNAJMU LOKALI I Z PODATKÓW OD LOKALNYCH PRZEDSIĘBIORCÓW.JAK MOŻNA POZWOLIĆ NA TO ŻEBY KOLEJNA ZAGRANICZNA SIEĆ HANDLOWA DEWASTOWAŁA RYNEK HANDLU W NASZYM MAŁYM MIEŚCIE .I W KOŃCU CO TO ZA TŁUMACZENIE ŻE W NOWEJ GALERII ZNALAZŁO ZATRUDNIENIE KILKADZIESIĄT OSÓB JEŻELI KILKASET STRACI LUB JUŻ STRACIŁO PRACĘ.SZANOWNY PANIE BURMISTRZU SPRZEDAĆ MOŻNA TYLKO RAZ ,POWINIEN PAN O TYM WIEDZIEĆ BO NA PRZYSZŁY ROK JUŻ NIE MA CZEGO SPRZEDAĆ A DZIURA W BUDŻECIE I TAK BĘDZIE.DLA CZEGO NIE MYŚLICIE JAK POMÓŻ LOKALNYM PRZEDSIĘBIORCOM CO ZROBIĆ ŻEBY MŁODZIEŻ W MSZANIE DOLNEJ MOGŁA MIEĆ PRACE TUTAJ A NIE W WIELKIEJ BRYTANI. ODNOSZE WRAŻENIE PANIE TADEUSZU ŻE NIC TO PANA NIE INTERESUJE . CIEKAWI MNIE KOMU PAN SPRZEDA TĘ DZIAŁKĘ JAKIEŻ TO ZNOWU UROCZE MIEJSCE HANDLOWE POWSTANIE.PROSZĘ SIE ZASTANOWIĆ ILE JESZCZE RODZINNYCH INTERESÓW MOŻE PAN DOPROWADZIĆ DO BANKRUCTWA PRZEZ TAKIE RZĄDZENIE MIASTEM
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"„Pomoc”, czy normalna praktyka?"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]