0°   dziś 4°   jutro
Niedziela, 24 listopada Flora, Emma, Emilia, Chryzogon, Jan, Aleksander, Roman

Przed sąd za złe traktowanie psa

Opublikowano 19.01.2013 08:54:29 Zaktualizowano 05.09.2018 10:34:31 top

Gmina Mszana Dolna. Mieszkanka jednej z miejscowości na terenie gminy Mszana Dolna odpowie przed sądem za znęcanie się nad psem.

W grudniu inspektorzy Krakowskiego Towarzystwa Opieki nad Zwierzęta zostali powiadomieni o sytuacji znęcania się nad psem w jednej z miejscowości na terenie gminy Mszana Dolna. Pies miał być przywiązany do budy, nie mający odpowiednich warunków bytowych.

Wczoraj inspektorzy przyjechali na miejsce. Właścicielka psa pozwoliła inspektorom na kontrolę. W jej trakcie stwierdzili, że pies był przywiązany na 4,5 metrowym łańcuchu do szopy, dolna część szyi pozbawiona była sierści z powodu otarć od obroży, a gdzie indziej do sierści przyklejone były odchody. Kondycja psa była zła. Buda dla psa była nieocieplona, a obok stał garnek w którym był śnieg. Jak się okazało mający 10 lat pies od 9 lat był stale przywiązany do łańcucha - właścicielka bała się by pies nie pogryzł dzieci sąsiadów.

Po rozmowie z inspektorami właścicielka zrzekła się psa na rzecz Towarzystwa. Inspektorzy zabrali psa by poddać go opiece weterynaryjnej. W KP Mszana Dolna złożyli też zawiadomienie o przestępstwie znęcania się nad psem (z ustawy o ochronie zwierząt). Sprawa zostanie skierowana do sądu.

(Fot. sxc.hu)

Komentarze (33)

jacex28
2013-01-19 09:33:31
0 0
Szkoda, że nie podano wieku właścicielki psa. Dobrze byłoby wiedzieć czy to starsza, schorowana kobieta, czy też młoda osoba w pełni sił. W tym drugim przypadku skierowanie sprawy do sądu wydaje się być całkowicie uzasadnione.
Odpowiedz
forfiter
2013-01-19 09:37:40
0 0
Bo to zła kobieta była...
Odpowiedz
konto usunięte
2013-01-19 10:01:49
0 0
bez względu na wiek ! przywiązać ci..ę łańcuchem do szopy i dać miskę z wodą zamarzniętą koniecznie o .
Odpowiedz
bulkatarta
2013-01-19 10:07:12
0 0
Mało istotne, czy miała osiemdziesiąt lat czy czterdzieści.Skoro wniesione sprawę do sądu, kobieta mniemam porusza się na własnych nogach i nie wniosą ją na salę rozpraw na łóżku. Dziewięć lat na łańcuchu....szkoda słów.szkoda psa,szkoda że tacy są ludzie....
Odpowiedz
bearchen
2013-01-19 10:27:44
0 0
Niektorzy ludzie nie powinni miec zwierzat.
Chwala temu, ktory powiadomil odpowiednie sluzby.
Odpowiedz
CUDNA
2013-01-19 10:28:28
0 0
Kobiecinie POWINNI wyjaśnić jakie warunki bytowe, pies musi mieć zapewnione, a odebranie psa powinno nastąpić po następnej kontroli, jeżeli sytuacja psa nie uległaby poprawie - ludzie często nie są źli, lecz nie wszystko własciwie rozumieją.

Informatorowi gratuluję, iż dobro zwierząt nie jest mu obojętne. Myślę że potwierdzi to w Sądzie jako świadek, na sprawie karnej byłej właścicielki psa.

Nurtuje mnie pytanie; CZY DONOSICIEL NIE WIDZIAŁ TEGO PRZEZ 9 LAT - RACZEJ WIDZĘ ZEMSTĘ NA SĄSIADCE, A NIE TROSKĘ O PSA!.
Odpowiedz
GussMussqu
2013-01-19 10:45:04
0 0
Też mi heca! Mój pies jest uwiązany na łańcuchu, który nawet 2 metrów nie ma i mimo to jest szczęśliwym psem.
Odpowiedz
bearchen
2013-01-19 10:58:34
0 0
@Cudna gdyby pies przez 9 lat przebywal w takich warunkach, mysle, ze by juz dawno umarl.

'ludzie często nie są źli, lecz nie wszystko własciwie rozumieją.'
Moze i nie jest zlym czlowiekiem, ale nie trzeba byc wybitnie inteligentnym, aby zrozumiec, ze jezeli sie ma zwierze, to trzeba o nie dbac od poczatku do konca. A tu zalatuje mi czystym lenistwem i niedbalstwem.
Odpowiedz
PasazerLinii7
2013-01-19 11:10:00
0 0
A może miała puszczać tego psa luzem? Ale czy w takim razie eko-oszłomstwo sfinansowałoby z własnej kieszeni koszty ewentualnego odszkodowania dla osoby pogryzionej przez tego psa?
Odpowiedz
jeden1
2013-01-19 11:52:08
0 0
Najgorsze że dookoła pełno jeszcze tak podłych ludzi.Zgodzisz się pasazerku.?
Odpowiedz
konto usunięte
2013-01-19 12:05:43
0 0
Jak świat światem w każdym gospodarstwie pies był na łańcuchu przy budzie czy przy szopie i nikomu to dziwne nie było. A może tak puścimy wszystkie psy luzem - niech napadają na dzieci,ludzi wracających nocami z pracy, niech poszarpią inwentarz,zwierzęta leśne.Spotkać dwa psy w nocy-to katastrofa ,a spotkać stado -to horror. O to chodzi-bo będzie ciekawiej!?!? Owszem,nie mówię-pies na łańcuchu też powinien mieć godziwe życie, ale nie przesadzajmy.' Pozwól psu być psem a on pozwoli ci być Człowiekiem'
Odpowiedz
niuniek1333
2013-01-19 12:32:20
0 0
CIEKAWE CZY INSPEKTORZY ZAINTERESOWALI SIE CZY PIES JEST SZCZEPIONY NA OBOWIĄZKOWE SZCZEPIENIE PRZECIW WŚCIEKLIZNIE ! NIKT TEGO NIE KONTROLUJE .
Odpowiedz
taktoja
2013-01-19 12:36:44
0 0
Popieram tego typu interwencje ,bo jak mozna w ten sposob traktowac zwierzeta?one tez czuja bol,strach i kazdy kto podejmuje sie opieki nad czworonogiem powinien wykazac sie odpowiedzialnoscia.
Odpowiedz
hacel
2013-01-19 12:54:23
0 0
Z tekstu wynika, że łańcuch miał 4,5 m więc zgodnie z przepisami. Woda była zamarznięta bo jest mróz.Myślę ze ta Pani karmiła i poiła tego psa odpowiednio, że przeżył tyle tat. Widze tu zemstę sąsiedzką a nie litość nad zwierzęciem.
Odpowiedz
rybka47
2013-01-19 13:22:01
0 0
kontrola u kobiety zakończyła się skierowaniem do sądu a parę miesięcy temu na Koszarach pouczeniem i mandatem który prawdo podobnie nie dostał zapłacony do dziś!!!BRAAWO
Odpowiedz
hacel
2013-01-19 13:50:17
0 0
rybka daj spokój, przecież na Koszarach też muszą coś jeść
Odpowiedz
Pakower
2013-01-19 14:29:26
0 0
Prawda jest taka, że gdyby przejść po jakiej kolwiek wsi w naszym powiecie. 90% właścicieli psów łamie prawo tzn:
'5) w art. 9 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Zabrania się trzymania zwierząt domowych na uwięzi w sposób stały dłużej niż 12 godzin
w ciągu doby lub powodujący u nich uszkodzenie ciała lub cierpienie oraz niezapewniający
możliwości niezbędnego ruchu. Długość uwięzi nie może być krótsza niż 3 m';'
Teraz wyobraźmy sobie takie kontrole... Co najmniej kilkadziesiąt psów trafia do schronisk, a właściciele płacą ogromne kary. OCzywiście w kilku przypadkach to jest dobre rozwiązanie, ale mało kto dzisiaj ma ogrodzoną działkę aby pies mógł biegać 12h/d i pies musy być na łańcuchu. Nie popieram tego, ale tak było od wielu wielu lat i ludzie raczej powinni być uświadamiani o krzywdzie tych zwierząt, a nie karani...
Odpowiedz
zabawny
2013-01-19 15:14:34
0 0
Kynolog który uratował pieska zawiadamiając odpowiednie instytucje, musi otrzymać nagrodę. Niestety Pan, Panie TOP nie przekazał żadnych namiarów na tego dobroczyńcę.:)
Inspektorzy KTONZ pozwolili przez miesiąc cierpieć zwierzęciu, pomimo otrzymania niepokojących informacji, jak tak można?
Odpowiedz
konto usunięte
2013-01-19 15:37:25
0 0
Zgadzam się z ,,zabawny'' .... A tą kobietę zamknąć w więzieniu :idea:
Odpowiedz
hacel
2013-01-19 16:38:55
0 0
Kobietę zamknąć za psa a łamanie prawa nawet na Limanowa in pozostawic bez echa. Informacja w zakładce ogłoszenia; Sprzedam szczenięta rasy.......szuka kundla do pokrycia....
Odpowiedz
amurz
2013-01-19 17:16:44
0 0
babka dostanie ze 2 latka w zawiasie,
a kuracja pieska wyniesie ze 2000 zl

zamiast pieska na lekarstwo przerobić wszyscy by skorzystali
pozdrawiam w okresie zachorowań na grypę
Odpowiedz
matylda
2013-01-19 18:29:08
0 0
TOP a skąd ta pewnosć, że sprawa trafi przed Sąd??? O tym najprawdopodobniej zadecyduje Prokuratura a nie Ty:), która przeprowadzi odpowiednie czynności skoro zostało złożone zawiadomienie o przestępstwie, jakoś za znęcanie się nad psem w Koszarach nikt przed Sąd nie trafił i nie trafi.
Odpowiedz
alim
2013-01-19 19:53:09
0 0
Witam wszystkich miłośników zwierząt, szczególnie tych domowych. (ja też mam psa (na wolności)).
Szkoda tylko że nikt nie zapytał o zdrowie i kondycję kobiety-CZŁOWIEKA, czy też innych LUDZI potrzebujących nagłej pomocy.
Z całą pewnością nie jeden CZŁOWIEK chciałby aby o niego tak dbano tj. podawano jedzenie i picie i zapewniono dach nad głową .Wiem że nie wszystkie przypadki są sobie równe ale... LUDZIE OPAMIĘTAJCIE SIĘ
Odpowiedz
konto usunięte
2013-01-19 21:01:45
0 0
amurz - nie pisz takich rzeczy, bo się zaraz tutaj na Ciebie rzucą;).
Swoją drogą to najlepsze lekarstwo jakie znam, aczkolwiek już go nie widziałam kilka, jeżeli nie kilkanaście lat.


A teraz do wszystkich miłośników, czy 'miłośników' zwierząt.

Zwierzęta powinny pełnić formę niestety, że tak brzydko napiszę - użytkową.

Kot - powinien oczyszczać domostwo od wszelkiego rodzaju szkodników.
Pies - bronić mieszkańców ew. pomocnik, przewodnik, psy są nieodzowne w policji, ratownictwie górskim itp.

Reszta zwierząt, które są w gospodarstwie powinna być hmmm jadalna.

Cała reszta, to czysta dewiacja, fanaberia - trzymanie zwierząt dla przyjemności, która ową przyjemność sprawia tylko i wyłącznie właścicielom.
Człowiek powinien dbać o środowisko, powinien dawać możliwość bytowania zwierzętom na polach w lasach w czystych wodach.

Nikt się nie zastanawia co się dzieje z jelonkami, liskami, kaczuszkami, króliczkami - dlaczego nikt nie krzyczy, że od kilku lat drastycznie zmniejsza się populacja dzikich zwierząt w naszych lasach? To jest problem, a nie piesek, któremu woda zamarzła, bo jest - 20 stopni.
Ten piesek miał poza tym możliwość 'przeżyć' 10 lat - ciekawa jestem, jak tego dokonał, skoro jego warunki były aż tak tragiczne, że wymagały zgłoszenia do prokuratury.
Jeszcze Waszemu osądowi zostawiam, czy lepszy łańcuch 4,5 m, czy schronisko z kojcem 1 x 1 m ( bo przypuszczam, że lepszych nie dają ).
Odpowiedz
ucja25
2013-01-19 22:10:42
0 0
ja rozumiem pies na łancuchu... ale powinny byc warunki dobre i obowiazkowo z psem trzeba chodzic na spacery inaczej pies sie robi agresywny
Odpowiedz
konto usunięte
2013-01-20 01:28:02
0 0
Protest przeciwko legalizacji w Polsce uboju rytualnego !!!
Rząd chce utrzymania uboju rytualnego, czyli podrzynania na żywca zwierząt bez ich ogłuszania. Minister rolnictwa zapowiedział, że ustawa zabraniająca tego procederu powinna zostać znowelizowana. Zdaniem Stanisława Kalemby jest to konieczne ze względu na poszanowanie grup wyznaniowych w Polsce które stanowią 0,01% populacji oraz utrzymanie rosnącego eksportu takiego mięsa czym jest najbardziej zainteresowany PSL.
Trybunał Konstytucyjny stwierdził, że rozporządzenie dopuszczające rytualny ubój jest niezgodne z ustawa zasadniczą
Europejskie Stowarzyszenie Żydów (EJA) w Brukseli zaapelowało do polskich i unijnych władz o zmianę tego orzeczenia. Rabbin Menachem Margolin wysłał w tej sprawie list do polskiego prezydenta i ministra sprawiedliwości z żądaniem uchylenia tej decyzji poprzez zmianę ustawy którą mają poprzeć „zaprzyjaźnieni z EJA” polscy posłowie których zadaniem jest wykonanie „na kolanach zlecenia EJA oczywiście za późniejsze profity z tego procederu.
Na haczyk złapał się jako pierwszy Minister Rolnictwa który stwierdził że tak zwana grupa wyznaniowa stanowiąca 0.01% ma prawo dyktować z pełna butą swoje warunki populacji blisko 99% Polaków którzy maja na to płacić swoje podatki. W swoim poszanowaniu grup wyznaniowych Kalemba jednak nie wspomniał o wyznawcach np .Azteków którzy chcieliby składać ofiary np.posłów , czy poprze taka ustawę???
Faktycznie to nie o ochronę tzw. wolności religijnej idzie tylko o popieranie lobby przemysłu mięsnego i ogromne dochody z eksportu do krajów arabskich, muzułmańskich i Izraela, zaledwie dla kilkudziesięciu polskich przedsiębiorców powiązanych z politykami.
Jest to schemat czysto korupcyjny – posłowie na kolanach wykonają zalecenia EJA ,oczywiście za odpowiednią gratyfikacją jak ustawa przejdzie. Koncesje na ubój rytualny otrzymają tylko zaprzyjaźnione z politykami ubojnie które na eksporcie zarobią krocie i w imię podzięki wesprą finansami zaprzyjaźnionych polityków i ich partie. Patronat nad całym tym „biznesem” ma sprawować EJA a kierować nim PSL.
Ofiarami będą polskie zwierzęta które w okrutny i bestialski sposób będą mordowane poprzez podrzynanie na żywca w imię pseudoreligijnej swobody wymyślonej przez Kalembe i PSL a faktycznie chodzi tylko o kasę, tym bardziej że w sprawę miesza się żydowska tajna organizacja B'nai B'rith (po hebrajsku: Synowie Przymierza).
Apelujemy więc o pisanie protestów i żądanie wyjaśnień do wszystkich którzy odpowiedzialni są za tą sprawę która może stać się jedna największych afer RP gdyby taki ubój rytualny został narzucony Polsce przez EJA.
Sprawa ma się zadecydować w Sejmie już w styczniu 2013 roku!!!
Odpowiedz
elvis29
2013-01-20 09:53:55
0 0
Uwazam iz inspektorzy powinni stanac przed sadem za bezprawne nekanie i kradziez psa jezeli lancuch byl wyiarowy i pies nie byl wyglodzony to ja sie pytam gdzie jest zlamane prwo czy inspektorzy obsrwowali psa przez 24h moze ta pani na noc uwalnia pieska ,inna sprawa gdzie byli dzienni ispektorzy gdy pies wraz z buda zostal wyrzucony na smietnik i naprawde cierpial???Inna sprawa ze skrzywdzili to biednie zwierze jezeli piesek byl tyle lat z ta pania teraz pewnie strasznie cierpui ale ci panstwo niec nie wiedza o zwierzatach to ignoranci ciekawe czy w schronisku mu w misce sniegu nie nawieje.Ja bym nigdy nie oddal psa tym bandytom i wezwal policje
Odpowiedz
elvis29
2013-01-20 09:57:19
0 0
Wcurwiony mozesz sobie protestowac PO to partia Zydowska i teraz moga robic co chca....
Odpowiedz
amurz
2013-01-20 11:33:01
0 0
ja tam bardzo lubię pieski, tylko maja jedną wadę - DŁUGO SIĘ GOTUJĄ
Odpowiedz
cacek
2013-01-20 12:07:36
0 0
tak, niech przejda wyzbieraja pieski po wsiach bo maja złe warunki bytowe, wpieprzyć do schronisk i my bedziemy płacić podatki na te psy, co tam ze ludzie nie mają na chleb, przeciez pies czy kot ważniejszy a jak sie mu dzieje krzywda to grupa popieprzonych EKOLOGÓW protestuje ale że ludzie umieraja pod płotem, ''CO TAM TO TYLKO CZŁOWIEK NIE TEN TO BEDZIE NASTEPNY'' moim zdaniem połowa schronisk w Polsce powinna być zlikwidowana a pieniadze z budżetu jakie ida na nie przeznaczona na służbe zdrowia lub opieke społeczna->dla tych co potrzebuja a nie dla Panów co pod sklepem stoja,
Odpowiedz
elvis29
2013-01-20 19:28:39
0 0
cacek ja uwazam ze nie mozna krzywdzic zwierzat ale w tym przypadku pieskowi sie nie dziala krzywda tak mysle skoro przezyl tyle lat ale to tylko w panstwie Tuska mafia pruszkowska jest uniewinniana przez sedziego Tuleje a jakas struszka bedzie cigana po sadach za posiadanie pieska to jest pnatwo totalitarne i policyjne Tuska
Odpowiedz
lala
2013-01-21 09:59:21
0 0
Pozwolę sobie zacytować słowa Mahatma Gandhi

„ Wielkość narodu i jego rozwój moralny można ocenić na podstawie tego jak traktuje zwierzęta... im bardziej bezradna jest istota tym bardziej zasługuje na opiekę człowieka przed jego okrucieństwem.”
Odpowiedz
konto usunięte
2013-01-23 00:41:39
0 0
lala - bardzo proszę podaj mi tytuł książki z jakiej pochodzi ten cytat.

Poza tym nie wyobrażam sobie życia w Polsce wśród szczurów, małp, krów, dla których buduje się świątynie, jak w Indiach - oczywiście nawiązuję do cytatu.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Przed sąd za złe traktowanie psa"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]