8°   dziś 10°   jutro
Wtorek, 05 listopada Elżbieta, Sławomir, Dominik, Zachariasz, Balladyna

Przybyło dróg gminnych z nową nawierzchnią

Opublikowano 29.10.2017 00:20:29 Zaktualizowano 04.09.2018 16:09:07 pan

Sieć asfaltowych dróg wewnętrznych gminy Słopnice, została poszerzona o kolejne pięć nowych odcinków z nawierzchnią asfaltową. Korzystają z nich mieszkańcy osiedli Brzezie, Liski, Do Sroki, Piechotówka i Przylaski. To kolejne prace zrealizowane przez samorząd na drogach w tym roku.

Najszerszy zakres prac został wykonany na odcinku drogowym w sołectwie Słopnice Górne, w osiedlu Piechotówka. Ponad półkilometrowy odcinek drogowy, prowadzący do najdalej wysuniętych na południe osiedli gminy Słopnice, został pokryty nawierzchnią asfaltową. Do tej pory przejazd na tym odcinku wykonany był z płyt betonowych. Na początku roku samorząd pozyskał na remont tej drogi 32 tys. zł z Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych. Droga Piechotówka ma istotne znaczenie w sieci drogowej gminy Słopnice, ponieważ stanowi objazd dla ruchu drogowego drogi powiatowej Słopnice - Zalesie przy granicy z gminą Kamienica.
Na terenie tego sołectwa wykonano również dwie kolejne drogi: Liski i Do Sroki. Prowadzą one głównie do nowych zabudowań mieszkalnych rozrastających się osiedli. Pozostałe odcinki zrealizowano w osiedlu Przylaski na drodze prowadzącej do jednego osiedla. Natomiast droga Brzezie to odcinek jezdni w sołectwie Granice leżącej przy granicy gmin Słopnice i Limanowa. Jest ona kontynuacją drogi gminnej Pogorzelisko-Podwesoła, która również została gruntownie zmodernizowana przez samorząd w tym roku. Podobnie jak w przypadku drogi Piechotówka, połowę kosztów inwestycji pokryły środki z Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych. Prócz nowej nawierzchni asfaltowej na powyższych drogach wykonano również pogłębienie rowów odwadniających, utwardzono pobocza i zjazdy oraz korytka ściekowe z elementów betonowych.
Reasumując inwestycja ta to łącznie 1,3 km nowej nawierzchni asfaltowej na drogach wewnętrznych prowadzących do kilkunastu osiedli. Ogólna suma środków poniesionych na ten cel zamyka się kwotą 334 tys. zł, w tym 61 tys. zł pozyskanych przez samorząd z Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych.
Do całości prac na drogach osiedlowych i wewnętrznych należy także zaliczyć szereg innych prac wykonanych na terenie gminy. Prace te polegały głównie na utwardzeniu powierzchni dojazdów kruszywem tłuczniowym oraz odwodnieniu istniejących dróg poprzez korytka ściekowe. Drogi tłuczniowe wykonano m.in. w osiedlu Bace, Jonówka, Liski, Sołtyse-Pachy, Podgórze-Zaświercze, Przysłop i Zadziele – łącznie 3 km nawierzchni tłuczniowej. W zakresie pogłębienia i wykonania rowów odwodnieniowych i ułożenia korytek ściekowych prace zrealizowano na 15 drogach osiedlowych: Zapotocze, Miłkowskie, Zadziele, Piechoty, Kukuczki, Koprownia-Tymbark, Kowalówka, Folwark-Leśniówka, Garncarzówka, Granice, Dziołówka, Zagroda, Kadele, Kwaśniakówka i Porębówka. Wartość prac zamknęła się kwotą 390 tys. zł, a głównym wykonawcą robót były dwie lokalne firmy.
Łącznie na remonty, modernizację dróg wewnętrznych i osiedlowych w roku bieżącym wydano dotychczas 725 tys. zł.
(Źródło/fot.: UG Słopnice)
Zobacz również:

Komentarze (36)

dobryslopnice
2017-10-29 01:20:41
4 3
Super że tak wiele się robi!!! Ale ciekawe ile spraw znów pójdzie do sądu przeciwko gminie, na temat asfaltu który poróżnił sąsiadów lub droga jest nie w tym miejscu co trzeba. Niestety władze gminy ciągle nie rozumiemją, że swoim zachowaniem i robioniem czegoś bez zgody niszczą sąsiedzką przyjaźń i wprowadzają spory, niepotrzebne kłótnie a często nawet utarczki i przepychanki nietylko słowne ale i siłowe, które swój wynik znajdują w sądzie. Każdy kto obserwouje działania wójta Słopnic powinien zauważyć, że stanowi wielką kość niezgody, która wprowadza podział i zło. Może kiedyś ktoś z osób bardziej normalnych rozliczy to pseudodobro. I zacznie się porządek i sprawdiedliwowc, których ciągle brakuje.
Odpowiedz
wolnoscslowa
2017-10-29 02:13:27
4 1
Do 'dobryslopnice':
Chyba zaraziłeś się od 'prezesa Jarusia', aż kipi od ciebie przepełnieniem PiSowskiej złości i złośliwości.
Odpowiedz
34607szczawa
2017-10-29 08:09:00
0 2
A ile z tych asfaltów zostało prawidłowo wybudowanych i wytrzyma do wyborów?
W Szczawie już dano popis możliwości że po zimie asfalt spływał wraz zbłotem ale musiano wykazać jakieś inwestycje przed podziałem gminy.
Martwi mnie też ośrodek zdrowia bez dachu leje już po nim już ponad tydzień. Czy jakiś fachowiec od dachu mógłby się wypowiedzieć w tej sprawie?
Odpowiedz
dobryslopnice
2017-10-29 08:25:59
1 4
Do wolnoscslowa!!! Za jarusiem nie jestem ale za normalnością, a jeśli on ma zrobić porządek to niech zaczyna bo w slopnicach czekamy na to z uteskniniem. Bo to co się tam dzieje aż się płakać chce na temat układów w gminie i tego co robi ojciec dyktator A.S!!!! Ale może kiedyś to wszystko wykipi i wyjdzie oliwa układu, rodziny, i krętactwa w zatrudnieniu. Każdy kto ma trochę mądrości w sobie widzi co się dzieje i jeszcze trzeba mieć odwagę o tym napisać i to powiedzieć.
Odpowiedz
sydney
2017-10-29 08:32:49
1 2
Popieram ludzi jak dobryslopnice.
Odpowiedz
konto usunięte
2017-10-29 08:42:19
0 1
A to się pewnie Panowie od Kieratu zmartwią,że w Słopnicach przybywa asfaltów ,bo ponoć Limanowa była zła jako baza ze względu na dużą ilość nawierzchni bitumicznych.
Odpowiedz
34607szczawa
2017-10-29 08:46:59
0 2
PA czy macie jakieś ograniczenia jeżeli chodzi o informowanie o fuszerkach inwestycyjnych?
Np. dziura w drodze od razu była na tapecie z nazwą firmy wykonujacej remont.
Przyklad ze Szczawy nigdzie nie był opisany.
Dobrze by było zachowywać takie same standardy informowania wobec wszystkich wykonawców.
Oczywiscie mogę się mylić ale takie mam odczucia.
Odpowiedz
34607szczawa
2017-10-29 09:03:54
0 2
'Wartość prac zamknęła się kwotą 390 tys. zł, a głównym wykonawcą robót były dwie lokalne firmy.'

Dwie firmy czyli które?
Odpowiedz
34607szczawa
2017-10-29 10:26:45
0 1
Co za... ania81 dobry materiał ;)
Szkoda że w kamienicy sesje i posiedzenia komisji nie są nagrywane. Ludzie otworzyli by oczy albo świta kamienicka siedziałaby jak nad ogniem heheh.
Odpowiedz
pawel93
2017-10-29 10:32:59
1 2
dobryslopnice zastanów sie co Ty piszesz. Robią , jest źle , nie robią jest jeszcze gorzej. 'Niestety władze gminy ciągle nie rozumiemją, że swoim zachowaniem i robioniem czegoś bez zgody niszczą sąsiedzką przyjaźń i wprowadzają spory, ' to nie jest tak, żeby był asfalt , musza wszyscy mieszkańcy, albo właściciele przylegających gruntów wyrazić zgody ?! Znad doskonale przykład, gdzie średniowieczne myślenie ludzi , nt asfaltu była taka,że nie dadzą zgody, bo gmina im zabierze. Co k*** im zabierze ?! A później grymas na twarzy, bo 'krakusy' działki nie kupili, bo asfaltu nie było ...
Odpowiedz
dobryslopnice
2017-10-29 10:38:16
1 2
Do pawel93!!! Skoro taki mądry jesteś to skąd tyle sporów i spraw w sądzie, sprawdź jak to wyglada w terenie a później głupio się wypowiadaj. Która to gmina zbiera asfalt lub siedzi tylko w sądzie za nasze podatki. Pomyśl czego ci życzę zanim coś napiszesz.
Odpowiedz
dobryslopnice
2017-10-29 10:41:49
0 2
Tu jest dowód jak działa gmina Slopnice: http://www.dziennikpolski24.pl/artykul/3211340,soltys-slopnic-zwinal-asfalt-z-drogi,id,t.html
Tych dowodów jest znacznie więcej praktycznie w każdym osiedlu. Więc życzę niektórym myślenia i zastanowienia szczególnie włodarzom tego miejsca.
Odpowiedz
pawel93
2017-10-29 10:53:32
1 2
haha xD wiesz teraz, że tam 'drogi ' już nie ma i do osiedla ' sołtyse' o ile dobrze pamietam , prowadzi droga obok tej działki ? A ta rodzina już nie raz podobno robiła problemy o byle co ?
Odpowiedz
pawel93
2017-10-29 10:55:28
0 1
Gmina nic nie może zrobić z własnej woli, ludzie muszą wydać zgodę i to robią, a to że później jest problem, bo 'somsiad' szybko jeździ swoim passatem po osiedlu ...
Odpowiedz
dobryslopnice
2017-10-29 11:00:19
1 2
Do pawel93!!! Widać że masz małą wiedzę ba temat tego jak działa gimna proponuje Ci się doszkolić lub doczytać. Bo szkoda Twoich ambicji.
Odpowiedz
konto usunięte
2017-10-29 12:29:09
2 3
To wszystko wina przepisów 'Państwa' skoro domy istnieją od dawien dawna to droga dojazdowa musi być. Druga sprawa to zawiść i chytrość ludzka, wytyczoną drogę zarastają chwasty, krzaki lub błoto, żadnego pożytku ale NIE ODDAM a tak dla przekory!, czemu ktoś ma mieć lepiej ode mnie. Najbardziej drażni mnie fakt że to są tzw. prawdziwi KATOLICY z pierwszych ławek w kościele a zabraniają naprawy zniszczonej drogi, co gorsze niszczą poprawioną własnym kosztem i siłami drogę. Widuję tych ludzi w Kościele jednego dnia robią sobie na złość a następnego dnia PRZKAZUJĄ SOBIE ZNAK POKOJU.
Pozdrawiam.
Odpowiedz
Jacko77
2017-10-29 13:45:49
0 3
Hah, powodzenia po zimie! Albo przy letnich upałach. Dziura na dziurze i koleinki. Inżynieria idzie do przodu, teraz najtrwlsze drogi buduje się z betonu. Szkoda, że trend nie doszedł jeszcze do nas.
Odpowiedz
Wronar
2017-10-29 17:18:17
0 2
pawel93 co to znaczy '' ta rodzina już nie raz podobno robiła problemy o byle co'' takie insynuowanie jest naprawdę prymitywne to napisz co i komu zrobiła. A droga została wydzielona z tej samej działki z której usunięto asfalt tylko bokiem jak właściciel postulował od początku sprawy tylko tak żeby nie dzielić tej działki na pół jak było to wcześniej. Drogi pawl93 zgoda właścicieli o czym ty piszesz w słopnicach robią co chcą i są bezkarni potom sądzą się za państwowe pieniądze a ludzie bronią się bo jak komuś wylewają asfalt 50cm od domu to co ma robić. Następnym razem jak coś chcesz napisać to doczytaj dowiedz się albo po prostu nie kłam!
Odpowiedz
dobryslopnice
2017-10-29 19:18:46
0 2
Do wronar!!! Popieram w 100% bo tak właśnie jest i ten incydent ciagle powtarza się przy budowie każdej drogi: kłótnie, przepychanki, wyzwiska, obmowy a na końcu sąd!!! A gmina wysyła swojego parobka lub swojego obrońcę w osobie rady prawnego lub adwokata i to jest żenujące że tak naprawdę robią to za nasze podatki.
Odpowiedz
junak83
2017-10-30 07:09:04
0 0
Niestety sa drogi ktorymi się niekt nie zajmoje dziurawe pole dojazdy do kilku domów które w zimie są odcięte od świata nie odśnieżanie nigdy
Odpowiedz
pawel93
2017-10-30 11:21:50
1 0
Wronar - mozna zadać pytanie co było pierwsze droga czy budynek. Chcesz powiedzieć że to wina gminy, że ktoś wybudował dom zaraz przy drodze ? TO że ktoś strzela sobie w kolano z decyzjami, to tylko jego wina ...
Odpowiedz
dobryslopnice
2017-10-30 21:54:24
0 1
Przybyło dróg gminnych z nową nawierzchnią=przybyło sąsiedzkich sporów problemów, nienawiści kto po czyim jeździ, gdzie wolno odśnieżać śnieg, z granicami z odopływami wód i jeszcze przybyło spraw w sądzie!!! Wielki Tego świata pamięta o nas robiąc znaczy się budując nam drogi dla zwady podobnie jak czynił to Starożytny Rzym na siłe, aż upadł przez swoich rządzących!!! Dzisiaj nie liczy się ludzka normalność, sąsiedzka przyjaźń i miłość oparta na przysłowiowej kromce chleba, ale liczy się tyrania oparta na chęci władzy nad wszystkimi przez władców gminy a kto w niej rządzi wszyscy wiedzą!!!
Odpowiedz
bearchen
2017-10-30 22:29:54
0 1
@dobryslopnice
Idac Twoim tokiem myslenia, nalezy zwinac wszystkie nawierzchnie asfaltowe, ktore w tej gminie powstaly. Ty pewnie jeden z tych co to krzyzem na drodze lezy jak tylko pierwsza lopata zostanie wbita.
To nie gmina poroznia sasiadow a ludzka glupota zawisc i pazernosc o kazdy cm pola. Gdyby nie to 'zacofanie' niektorych ludzi, Slopnice juz dawno mialyby najlepsza infrastukture drogowa w powiecie. Chociaz i tak przodujemy pod tym wzgledem w stosunku do innych gmin. :-)


Brawo Panie Soltys! Oby tak dalej!!
Odpowiedz
dobryslopnice
2017-10-31 04:06:54
0 3
Do bearchen: Ocenilem Cię na plus wiesz czemu? Bo jesteś tak samo mądry jak inni i należysz do grona tych, którzy zasługują na mino pochwały na order tych którzy nie chcą normalności ale niestety podobnie jak szatan zamieszania i popierają zło w całym jego bogactwie. A jeśli mówisz o leżących krzyżem to chyba masz na myśli układy między gmina a lokalna wspólnota duchowieństwa. Ale patrząc na to zdrowym okiem kiedyś się to skończy bo już grunt pod nogami się im wali. Kwestia czasu jak ktoś będzie płakał nad własna głupota i tym za co zapłaci cene najwyższa pewne zadośćuczynienie musi być. Ale niektórzy nie myślą. A takich bez przyszłości jest wielu.
Odpowiedz
trybunal
2017-10-31 08:52:53
0 3
!@dobryslopnice- najlepiej się rządzi skłócając ze sobą innych.
Masz rację.
Analogiczna sytuacja jest w najbardziej zadłużonej i opóźnionej w rozwoju gminie Jodłownik.
Nie polemizuj z @bearchenem -to etatowa elegancka pani pracująca w starostwie na etacie i usługach istniejącego w powiecie układu władzy.Pozdrawiam.
Odpowiedz
dobryslopnice
2017-10-31 09:09:52
0 3
Do trybunal: i wszystko jasne ręka rękę myje, samo życie miejmy nadzieje ze to się zmieni i układy które są kiedyś się skończą. Są to ludzie jak jeden z byłych prezydentów trzeba współpracować to sie współpracuje i tak samo mamy dziś tylko pod innym nazewnictwem UKŁADY i KORUPCJA!!!
Odpowiedz
sydney
2017-10-31 10:24:13
0 1
To się nie zmieni.Ta korupcja jest głęboko zakorzeniona.
Pasożytów jest ciężko wytępić jak się ma w organiżmie.
Odpowiedz
dobryslopnice
2017-10-31 10:36:51
0 2
Jednak większość osób na temat gminy Slopnice ma jednakowe skojarzenia KORUPCJA i UKŁADY. No i oczywiście TYRANIA stosowana na ludziach spoza układu.
Odpowiedz
34607szczawa
2017-10-31 10:47:45
0 1
Dobryslopnice.. nie tylko tej gminy. Przez lata ladnie się poukladali i się bawią.
Dwukadencyjność miała wnieść ograniczenia/utrudnienia tworzeniu się ukladów. Nagle wszystko ucichło.
Odpowiedz
dobryslopnice
2017-10-31 10:54:26
0 1
Do 34607szczawa: dokładnie jakże trudno im oddać władze korupcję i układy, w co ciekawe teraz za nasze podatki opłacają radców prawnych i prawników, aby czasem nie można ich przyłapać na czymś w prawie. Zero honoru aby odejść od koryta!!!
Odpowiedz
sydney
2017-10-31 18:39:15
0 0
@bearchen nie rób aplauzu , tu trzeba się wstydzić, bo drogi gminne są w złym stanie.Na wiosnę przy mijaniu zawiesiłam się na poboczu taki jest ich stan.
Chodniki przy powiatowce są również kiepskie, Krzywe , dziecko ma problemy jechać rowerkiem.
Odpowiedz
bearchen
2017-10-31 22:23:28
1 0
Jeszcze sie taki nie urodzil, ktory by wszystkim dogodzil a juz szczegolnie Polakom, ktorzy narzekanie i stekanie maja we krwi. Ale wiecie co jest smieszne w tym wszystkim? Ze mimo tego ogolnego niezadowolenia nikt nie probuje nic zmienic:-)

#dobry slopnice kozaczyc za pomoca klawiatury to zadna sztuka.
Startuj w wyborach na Wojta i zmieniaj swiat na lepsze!
Odpowiedz
bearchen
2017-10-31 22:28:45
1 1
#Sydney
Wstydzic to sie moze wladza miasta Limanowa, ze nie sa w stanie wyremontowac kawalka drogi przez Lipowe przez 2 kadencje.
W Slopnicach krowy maja lepsze dojscie do pastwiska, niz ludzie dojazd do Limanowej.

Dobranoc wszystkim. Jutro ide do pracy, o 7:30 zaczynam tak ze no...
Odpowiedz
dobryslopnice
2017-11-01 07:23:02
1 1
Do bearchen: z ta zmiana świata jest dosyć trudno z tego powodu ze jakbyś pomyślał to świtem żądza debile, układy i korupcja. A co to startowania na wójta Słopnic nie będę tego czynił, ponieważ to jest tak jakby iść do cyrku i konkurować z klaunem lub szympansem. Trzeba mieć trochę honoru a nie tylko aspiracje na bycie panem i królem gminy Slopnice!!!
Odpowiedz
konto usunięte
2017-11-03 15:10:06
0 1
Ja tam nie wiem czy jest korupcja czy nie. Ktoś pisał że startują dwie firmy w przetargach, to pewnie się dogadają. Wiem natomiast że kontroli wykonanej pracy kompletnie brak. W czasie prac związanych z utwardzeniem jednego z odcinków drogi o którym mowa nikt z gminy ani szefostwa tej firmy nie kontrolował prac. Dopiero po ok. dwóch tygodniach pan wójt przejechał dosyć szybko samochodem i to była cała kontrola. :(. Odnośnie domów przy drodze ja mówię o tych które powstały przed i po II wojnie, tam powinna droga być z URZĘDU.
Kiedyś ludzie jeździli wołami lub końmi i wszystko było OK. Teraz chyba mamy XXI wiek choć niektórzy chcieliby wrócić do średniowiecza.
Pozdrawiam mieszkaniec Słopnic.
Odpowiedz
dobryslopnice
2017-11-04 10:24:39
1 1
Do jojasiek: tak jak już wielokrotnie powtarzałem i zdania nie zmienię , że wszędzie gdzie szanowny wójt włoży swoje ręce następuje wojna jest to podobnie jak z diabłem mówi że chce dobrze a już w pierwszym zamiarze knuje jak zniszczyć dobro między ludźmi. Wniosek z tego taki ze coś jest nie tak, więc życzmy wszyscy opamiętania takim ludziom niszczącym wieloletnie dobra sąsiedzkie. Zresztą jak patrzy się na zwolenników wójta są to osoby na pierwszym miejscu które czynią zamieszanie, cóż jakby ktoś to powiedział takie dzisiaj czasy, że diabeł rządzi, ale do czasu.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Przybyło dróg gminnych z nową nawierzchnią"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]