8°   dziś 10°   jutro
Wtorek, 05 listopada Elżbieta, Sławomir, Dominik, Zachariasz, Balladyna

Przypadek powikłań możliwych po szczepionce u pielęgniarki w limanowskim szpitalu

Opublikowano 20.01.2021 17:31:00 Zaktualizowano 21.01.2021 17:21:20 top

Osiem osób w Małopolsce, według ustaleń PAP, trafiło na SOR lub było hospitalizowanych w związku z powikłaniami możliwymi po szczepieniu przeciwko COVID-19. Chodzi o pacjentów z Tarnowa i Limanowej, przy czym u zaszczepionych w Tarnowie wykryto COVID-19.

Siedem osób, pracowników służby zdrowia, po upływie kilku dni od szczepienia zgłosiło się na SOR Szpitala Wojewódzkiego im. św. Łukasza w Tarnowie, bo źle się czuły, jednak nie na tyle, aby zostać w szpitalu. Wykonano im testy w kierunku COVID-19. Wyniki okazały się dodatnie.

"Pytanie, czy zakaziły się już po szczepieniu, ponieważ organizm mógł być wtedy trochę osłabiony, czy miały COVID-19 już w chwili szczepienia. Zdaje się, że COVID-19 w chwili szczepienia jest bardziej prawdopodobny" – powiedział PAP rzecznik prasowy placówki Damian Mika.

Osoby te przebywają w domu, ich stan jest dobry.

Zobacz również:

Limanowski Szpital Powiatowy im. Miłosierdzia Bożego przez osiem godzin hospitalizował jedną ze swoich pielęgniarek. Później kobieta trafiła na kilkudniowe zwolnienie. Pielęgniarka poczuła się źle po upływie 40 minut od szczepienia – wzrosło jej ciśnienie, była osłabiona. Informacje te potwierdziła PAP przełożona pielęgniarek w limanowskim szpitalu Bożena Bugajska.

Europejska Agencja Leków (EMA) dopuściła do użytku dwie szczepionki: preparat firm Pfizer i BioNTech i preparat Moderny. Na początku stycznia szefowa komisji ds. bezpieczeństwa EMA Sabine Straus mówiła, że preparaty chronią przed zachorowaniem, a efekty uboczne są rzadkie i w większości mało dolegliwe.

"Nic nie jest na 100 proc. pewne, ale teraz wiemy, że korzyści przewyższają ryzyko" – podkreśliła.

Zgodnie z zapowiedziami rządu, osoby, które po szczepieniu miały objawy niepożądane, będą mogły liczyć na świadczenie pieniężne z Funduszu Kompensacyjnego Szczepień Ochronnych. Projekt ustawy dotyczącej tego funduszu w poniedziałek pojawił się na stronach internetowych Ministerstwa Zdrowia.

Świadczenie kompensacyjne będzie miało charakter zryczałtowanej kwoty. Jej wysokość będzie uzależniona przede wszystkim od długości okresu hospitalizacji, przy czym dolny limit świadczenia kompensacyjnego wyniesie 10 tys. zł w przypadku hospitalizacji wynoszącej od 14 do 30 dni, a górny 100 tys. zł w razie hospitalizacji powyżej 120 dni.

W wypadku wstrząsu anafilaktycznego wymagającego obserwacji na szpitalnym oddziale ratunkowym albo izbie przyjęć lub hospitalizacji do 14 dni świadczenie wyniesie 3 tys. zł. Świadczeniem kompensacyjnym zostaną objęte działania niepożądane, które wystąpiły w wyniku szczepień wykonanych po 26 grudnia 2020 r., w przypadku szczepień przeciw COVID-19, tj. które wystąpiły jeszcze przed wejściem w życie przepisów, i pozostałych szczepień przeprowadzonych od 1 stycznia 2022 r.

Założono, że projektowana ustawa wejdzie w życie 1 maja 2021 r.

Komentarze (46)

zabawny
2021-01-20 17:49:51
0 8
"100 tys. zł w razie hospitalizacji powyżej 120 dni."
A w razie śmierci ? NIC ? .


"Założono, że projektowana ustawa wejdzie w życie 1 maja 2021 r."
Czy ta ustawa będzie działać wstecz czyli od początku szczepień , i czy to jest zgodne z prawem ? .
Odpowiedz
konto usunięte
2021-01-20 17:55:27
9 11
No proszę tak mało zaszczepionych a powikłan co niemiara gdzie ci zachwalacze szczepionki że taka cudowna?? Gotowi płacić odszkodowania tym ludziom??????
Odpowiedz
YwzanZeb
2021-01-20 18:08:46
3 14
"Korzyści przewyższają ryzyko" - zgadzam się w całej rozciągłości, przecież kto inny ponosi ryzyko, a kto inny ma z tego korzyści.
Odpowiedz
Akristofer
2021-01-20 18:26:40
5 5
"Siedem osób, pracowników służby zdrowia, po upływie kilku dni od szczepienia zgłosiło się na SOR Szpitala Wojewódzkiego im. św. Łukasza w Tarnowie, bo źle się czuły, jednak nie na tyle, aby zostać w szpitalu. Wykonano im testy w kierunku COVID-19. Wyniki okazały się dodatnie"
No kur... jak im podano szczepionke na covid to czego innego sie spodziewali. O ile sie nie myle szczepionka to osłabione bakterie i wirusy choroby. Kazdemu zaszczepionemu wyjdzie pozytyw. Zamieszania ze szczepionkami co nie miara. Beda szczepić 10 lat a covid bedzie trwał. Obostrzenia nas wykończą, dzieci beda coraz "głupsze"( bez obrazy) bo nauka zdalna, a minister obnizy wynagania na egzaminie. A artykuł na limanowa.in ze prawie polowa juz przeszła covid. Wcześniej wszyscy zalica wirusa niż sie zaszczepimy.
Odpowiedz
konto usunięte
2021-01-20 18:34:24
7 9
Akristofer ta szczepionka to nie żadne osłabione wirusy ,to jest preparat mRNA a nie szczepionka i jest użyty piwrwszy raz na ludziach i to masowo i nie jest przetestowany ,teraz w ramach eksperymentu jest testowany
Odpowiedz
konto usunięte
2021-01-20 20:11:41
4 8
Poczekajcie na to, co będzie po drugiej dawce.... Bo na razie mamy pierwszą. Odszkodowanie!? Śmieszni są! Oby jak najszybciej ci wszyscy pomysłodawcy szczepień preparatem w fazie eksperymentalnej jak najprędzej stanęli przed sądem!
Odpowiedz
konto usunięte
2021-01-20 20:13:21
7 9
TYLKO DEBILE IDĄ SIĘ ZA SZCZEPIĆ PORAŻKA
A POTEM ZA KILKA LAT CHOROBY BO NIKT TAK NAPRAWDĘ NIEWIE DO KOŃCA CO SIĘ ZNAJDUJE W TAKIEJ SZCZEPIONCE BRAK SŁOW ,A TVP TYLKO LUDZI NAKRĘCA DO TEGO ŻEBY SIĘ SZCZEPIĆ, KTOŚ STARSZY JAK INTERNETU NIE POSIADA TO SŁUCHA TEGO WSZYSTKIEGO W TELEWIZJI I MYŚLI ŻE JEST TO ZDROWE I WOGÓLE, TAK JAK TE GŁUPIE REKLAMY MASAKRA
Odpowiedz
ateista
2021-01-20 20:31:19
5 11
@pawelos451 bzdury trzeba odsiewać, tvp nieobiektywne ale w internecie też pełno bzdur, fake newsów, "naukowców" z youtube'a, facebooka, grażyn itd. Twoje myślenie to uproszczenie, samo posiadanie internetu nie czyni nikogo mądrym. Wręcz przeciwnie czasem, internet pomaga rozsiewać teorie spiskowe, ogłupiać i jak to ładnie ktoś tu kiedyś napisał: "póki nie było internetu, tylko matka wiedziała, żeś debil"
Odpowiedz
calcaneus
2021-01-20 20:54:17
4 8
@Akristofer, no i się mylisz, poczytaj zanim palniesz głupotę, @daniell, preparaty mRNA nie są pierwszy raz użyte na ludziach, poza ludźmi którzy byli szczepieni dwoma dawkami, w pierwszych etapach badań klinicznych (w przypadku szczepionki pfizer to ok. pół roku temu), to są produkty/szczepionki które również zawierają mRNA i są na końcowych etapach badań klinicznych jest badana długosć utrzymywania się przeciwciał lub niektóre preparaty czekają na zatwierdzenie. Poczytaj sobie o procedurach takich badań. Od razu odpowiadam gdyby ktos pytał: w przypadku szczepionki na covid-19 procedury, rzecz wiadoma, musiały zostać przyspieszone.
Odpowiedz
alim
2021-01-20 21:00:17
1 2
@ateista - nic dodać nic ująć
Odpowiedz
Akristofer
2021-01-20 21:24:13
0 3
@calcaneus ok być moze sie myle. Ale wytłumacz czemu wszystkim wyszedł test pozytywny po zaszczepieniu. 7 osob ze służby zdrowia.
Odpowiedz
ro123
2021-01-20 21:32:25
4 7
Jak ktoś jest taki tępy ze szczepi się tym gownem to jego problem
Odpowiedz
Akristofer
2021-01-20 21:44:55
4 5
@calcaneus jeszcze ja.
Szczepionka – preparat biologiczny imitujący naturalną infekcję i prowadzący do rozwoju odporności analogicznej do tej, którą uzyskuje organizm w czasie pierwszego kontaktu z prawdziwym drobnoustrojem – bakterią lub wirusem[1][2].
"Preparat imitujący infekcje" czego nie rozumiesz. Tak ze nie sciemniaj. Pewnie jesteś przedstawicielem "Pfizera".
Odpowiedz
konto usunięte
2021-01-20 21:54:52
3 7
Calcaneus badania firmy Pfeizer kliniczne data 2023 rok koniec więc nie gadaj głupot że to nie eksperyment , widziałeś kiedyś szczepionkę zrobioną w pół roku???
Odpowiedz
calcaneus
2021-01-20 21:55:49
6 5
"No kur... jak im podano szczepionke na covid to czego innego sie spodziewali. O ile sie nie myle szczepionka to osłabione bakterie i wirusy choroby." Tu sie myliłeś, do błędu się nie umiesz przyznać? To o czym pisałeś to szczpionki z atenuowanym drobnoustrojem. Szczepionka na covid jest szczepionką mRNA, mylisz dwie różne rzeczy. A tym ostatnim komentarzem się ośmieszyłeś.
Odpowiedz
konto usunięte
2021-01-20 21:57:06
4 6
Calcaneus co ty gadasz wogole badań klinicznych nie przyspieszysz niczym a wiesz dlaczego ???? Bo to jest okres czasu jaki obserwujesz dane grupy wiekowe na powikłania długofalowe przestań siać dezinformację
Odpowiedz
calcaneus
2021-01-20 22:02:11
5 3
@daniell, a jak chcesz sprawdzić ile się utrzymują przeciwciała? To te osoby co sie zaszczepiły będą sprawdzane przez następnych kilka lat , żeby sprawdzić ile przeciwciała będą utrzymane, a wirus niech śmiga dalej?Czyli chcesz powiedzieć, że masz w gdzies powikłania u ludzi, którzy by sie zarazili w tym czasie? A szczepionki da się wyprodukować w krótszym czasie, ale to badania klinicznie zajmują najwiecej czasu. Precyzuj co masz na myśli.
Odpowiedz
maat
2021-01-20 22:05:55
3 8
Żaden lekarz nie potwierdza, że jest to coś, co nazywają szczepionką jest bezpieczne! Wzruszają ramionami i tyle. Indywidualna decyzja każdego. Ci, którzy się zaszczepią, niech mocno wierzą, że im to nie zaszkodzi. Bo raczej nie pomoże...
Odpowiedz
Akristofer
2021-01-20 22:06:48
2 4
@calcaneus powtarzam pytanie.
Wytłumacz czemu wszystkim wyszedł test pozytywny po zaszczepieniu. 7 osob ze służby zdrowia. Na szczepieniu sie zarazili?
Odpowiedz
maat
2021-01-20 22:07:32
0 0
Sorry za dziwnie brzmiące zdania w moim komentarzu, lecz niestety nie można ich moderować.
Odpowiedz
konto usunięte
2021-01-20 22:09:22
1 2
Calcaneus tu masz wytłumaczone czym jest szczepionka mRNA ,to produkt inzynieri genowej https://stolikwolnosci.pl/wywiad-z-prof-romanem-zielinskim/?fbclid=IwAR2vwDShULDACHFC-tD20ODZhY7u_iRcwhS1bFlTpI-0_WDOl77_uah9JfY
Odpowiedz
calcaneus
2021-01-20 22:10:50
5 2
Widzę, że ciśnienie poszło Ci chyba w górę @daniell skoro tylu pytajników w jednym miejscu użyłeś :) jak nie można skoro właśnie się to stało w przypadku tej szczepionki. Piszesz, że szczpionka jest śmiertelna, podaj mi ile osób z badań klinicznych zmarło. Nie masz żadnych konkretnych argumentów.
Odpowiedz
konto usunięte
2021-01-20 22:14:10
1 4
Calcaneus przestudiuj link który wkleiłem, jeśli chodzi o przeciwciała to sam Pfeizer nie daje żadnej gwarancji czy będziesz odporny, tu chodzi o to że to eksperyment nic nie jest zbadane w tej szczepionce może powodować bezpłodność zarówno u mężczyzn jak bi u kobiet przeczytaj link
Odpowiedz
konto usunięte
2021-01-20 22:15:36
2 3
33 osoby już w Norwegii po szczepionce
Odpowiedz
calcaneus
2021-01-20 22:19:59
7 2
@daniell, juz to czytałem, jesli chodzi o samą syncytynę i problemem z zajsciem w ciążę, to wg tego Pana, po przejściu koronawirusa kobiety powinne równiez mieć z tym problem, poniewaz te przeciwciała również powstają wtedy powstają, nie tylko po podaniu szczepionki, a nic takiego nie udowodniono jakoby do takich rzeczy miało dochodzić, także niech sie Pan zastanowi co promuje.
Odpowiedz
calcaneus
2021-01-20 22:24:04
6 1
@Aktistofer, prawdopodobnym jest sam fakt, że osoby pracują w tym samym szpitalu, w służbie zdrowia, a znamy juz historie, gdzie cały/część personelu chorowała. Także teraz ja prosze o wytłumaczenie dlaczego by tak nie mogło być.
Odpowiedz
konto usunięte
2021-01-20 22:29:49
2 4
Calcaneus widocznie coś pobieżnie to czytałeś albo bez zrozumienia
Odpowiedz
konto usunięte
2021-01-20 22:36:30
3 2
Akristofer szczepionka może być właśnie rozsadnikiem wirusa, W odniesieniu do szczepionki mRNA na SARS-CoV-2 odpowiedź immunologiczną ma wywołać jedynie pojedynczy antygen, jedno białko S, wytwarzane przez nasz organizm na wirusowej matrycy. Najnowsze badania wskazują, że taka szczepionka, np. u kotów wzmaga ich zachorowalność i śmiertelność. Podobnego zdania są naukowcy odnośnie możliwych efektów zastosowania tej szczepionki u ludzi.

Tak więc, odpowiadając na Pani pytanie, odpowiedź nasuwa się taka: osoby zaszczepione na SARS-CoV-2 nie uchronią się przed zakażeniem koronawirusem, a nawet mogą mieć poważniejsze objawy COVID-19, a co za tym idzie, będą rozsadnikiem tego wirusa.
Odpowiedz
ateista
2021-01-20 22:38:45
3 4
Daniel ma betonowo twarde dane. Tylko mu się szczepionki mylą hahaha
No te teorie antyszczepionkowe takie niespójne są więc co się dziwić. Każdy może dorzucić swoje trzy grosze. I te zdyskredytowane autorytety medyczne bez dyplomu
Odpowiedz
konto usunięte
2021-01-20 22:43:52
2 3
Jak tam ateista pędzisz dalej się zaszczepić ??? Bo ty jednym z wielu tutaj zachwalających ten eksperyment a tu tak malutko zaszczepionych a o powikłaniach już głośno co dopiero jak większą ilość będzie msm nadzieję że dotrzymasz słowa i się zaszczepisz
Odpowiedz
konto usunięte
2021-01-20 22:46:53
1 4
Ateista może zmierzysz się z tymi autorytetami bez dyplomu z ich wykształceniem i długim stażem medycznym i wykażesz w którym miejscu kłamią?? Hm????
Odpowiedz
Akristofer
2021-01-20 22:49:45
1 2
@calcaneus ok mogło tak być. Chociaż mało prawdopodobne ze wszyscy akurat mieli wynik pozytywny. Kazdy ma swoją teorie. Z tej wynika ze szczepienie jest niebezpieczne, bo podczas niego mozna sie zarazic:-)Pozdrawiam
Odpowiedz
calcaneus
2021-01-20 22:50:43
5 1
@daniell, ewidentnie sam czytałeś to pobieznie skoro nie potrafiłeś wysnuć tego wniosku o syncytynie, chyba sam nie wiesz o co w tym chodzi.
Odpowiedz
calcaneus
2021-01-20 23:21:00
5 3
@Akristofer, to w tym szpitalu pracuje tylko 7 osób skoro piszesz, że wszyscy? W szoku jestem jakie wnioski wysnuwasz. Zaszczpionych było tam znacznie wiecej, a u tej siódemki z powodu wystąpienia objawów zrobili testy i wyszły pozytywne, a że mogło się to pokryć z okresem szczepienia, któż przewidzi. Idąc za twoim tokiem rozumowania powiem tak: wziałem cos na zgagę, później potraciło mnie auto. Czy moge powiedzieć że lek spowodował, że potrąciło mnie auto? No raczej mało prawdopodobne, po prostu dwie rzeczy zbiegły sie w czasie.
Odpowiedz
abc58
2021-01-20 23:39:58
2 4
Nie ma mowy o jakimkolwiek odszkodowaniu. Każdy się zapisuje dobrowolnie. Nikogo nie zmuszają i nikt nie dostanie żadnego odszkodowania..
Odpowiedz
34607szczawa
2021-01-20 23:53:31
2 2
Poczekajmy tak do 6 - 10 lat i zobaczymy rożnego rodzaju statystyki.
Odpowiedz
ateista
2021-01-20 23:57:24
3 4
@calcaneus, Daniel kiedyś napisał, że "żadne szczepienia nigdy nikogo nie uratowały", więc nie oczekuj zbyt wiele.
@ Daniel proszę cię, Zięba, zwykły oszust, Zieliński, Mukovitz, Jaskowski oni sami się kompromituja. Nauka jest obiektywna.
Śmieszy mnie, jak ktoś mówi, że nie wiadomo co jest w tej szczepionce.
Odpowiedz
luxemburg
2021-01-21 07:33:35
0 0
@akristofer wyjście do sklepu też jest niebezpieczne, bo również można się zarazić
Odpowiedz
Jaworina
2021-01-21 08:37:43
0 0
podobno za powikłania jest kasiorka ???
Odpowiedz
Jaworina
2021-01-21 08:42:26
1 0
niestety na głupotę nie ma szczepionki ale jest selekcja naturalna - mądrzejsi mają większą szansę przeżyć.
Odpowiedz
Zuzana
2021-01-21 08:46:22
0 0
@bjd - dobre!
Odpowiedz
konto usunięte
2021-01-21 10:12:51
0 2
ktoś kto jest tak chory że musi leżeć miesiąc w szpitalu - realnie przez kolejne co najmniej pół roku dochodzi do siebie i nie jest w stanie zarabiac. Więc 10 tysięcy rekompensaty to na co ma mu wystarczyć? przy dzisiejszych cenach??
A ktoś kto leży w szpitalu 120 dni - realnie na kilka lat jest wrakiem człowieka, o ile w ogóle odzyska kiedykolwiek pełną sprawnośc... oferta "do 100tys sugeruje że tyle nie dostanie raczej nikt"
A co z rekompensatą dla rodzin jeśli jedyny żywiciel umrze??
Odpowiedz
konto usunięte
2021-01-21 10:21:23
0 3
Szczepienia jak najbardziej -dla tych co chcą. Ale to producent szczepionek powinien płacić za skutki uboczne bo zarabia na tych szczepionkach cięzkie miliardy. A nie- państwo ściąga wysokie podatki z obywateli, płaci tą obywateli kasą producentom szczepionki którzy umywają ręce od odpowiedzialności za skutki, i znowu jak coś pójdzie nie tak i obywatel się cięzko rozchoruje to się złupi podatki z obywateli i moooooże niektóóóórym po długiej procedurze da jakiś ochłap z kasy państwa-czyli zabranych obywatelom..

To jest niesamowite w ogóle - instytucje typu Szumowski korporejszyn sa w dużej części dotowane przez państwo z kasy z podatków na badania. A jak już wymyślą jakiś preparat- to znowu państwo je kupuje z podatków obywateli, albo obywatele za ciężkie pieniądze kupuja sami. ...Po prostu perpetuum mobile taki biznes..
Odpowiedz
konto usunięte
2021-01-21 10:23:38
0 3
A co do szczepień - jest duże ryzyko zakażenia przy szczepieniach - głównie z powodu tego, że znowu tłum ludzi się gromadzi w szpitalach i przychodniach, gdzie wirus na wirusie się tłoczy. A przed szczepieniem nikt nie robi badania czy aby nie ma właśnie aktywnego covida... więc się może roznieść na duża populację.
Odpowiedz
magda82
2021-01-31 16:30:07
0 0
allut, dokładnie racja, może się roznieść jak nigdzie indziej
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Przypadek powikłań możliwych po szczepionce u pielęgniarki w limanowskim szpitalu"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]