8°   dziś 10°   jutro
Wtorek, 05 listopada Elżbieta, Sławomir, Dominik, Zachariasz, Balladyna

Resort zdrowia mówi 'nie' dla dodatkowej dyspozytorni

Opublikowano 17.11.2016 10:03:09 Zaktualizowano 04.09.2018 17:49:48 pan

Nowy Sącz. Z uwagi na liczbę mieszkańców, dla Małopolski zakłada się działanie maksymalnie dwóch dyspozytorni pogotowia ratunkowego – przypomina Ministerstwo Zdrowia, które nie widzi konieczności utworzenia dodatkowej dyspozytorni w Nowym Sączu, o co wnioskował wojewoda.

Po staraniach parlamentarzystów, samorządowców i środowisk medycznych Małopolski, wojewoda Józef Pilch w piśmie skierowanym do Ministerstwa Zdrowia zaproponował zmianę organizacji systemu ratownictwa medycznego w województwie małopolskim. Chodzi o przywrócenie dyspozytorni pogotowia do Nowego Sącza. O potrzebie takich zmian mówi się szczególnie głośno od tragicznych pomyłek dyspozytorów z Tarnowa, które opisywaliśmy na łamach portalu.
Jak się dowiedzieliśmy, Małopolski Urząd Wojewódzki zaproponował trzy warianty. Pierwszy zakłada utworzenie jednego rejonu operacyjnego i jednej skoncentrowanej dyspozytorni w Krakowie oraz dwóch jej filii – w Tarnowie i Nowym Sączu. Drugi natomiast polegałby na utworzeniu trzech rejonów operacyjnych i trzech samodzielnych, skoncentrowanych dyspozytorni w Krakowie, Tarnowie i Nowym Sączu. Ostatni zaś wariant to utworzenie dwóch rejonów operacyjnych i jednej skoncentrowanej dyspozytornia w Krakowie z dwiema filiami – w Tarnowie i Nowym Sączu.
Minister Zdrowia Konstanty Radziwiłł w odpowiedzi kierowanej do wojewody małopolskiego Józefa Pilcha wskazał na brak zasadności dla przedłożonej przez niego koncepcji.
- Z uwagi na założenia przyjęte w projektach: ustawy o zmianie ustawy o Państwowym Ratownictwie Medycznym oraz ustawy o zmianie ustawy o systemie informacji w ochronie zdrowia oraz niektórych innych ustaw – ujętym w wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów, ustawy o zmianie ustawy o Państwowym Ratownictwie Medycznym oraz niektórych innych ustaw - ujętym w wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów, które zostały przekazane 14 października br. do uzgodnień i konsultacji publicznych, Minister Zdrowia w odpowiedzi kierowanej do Wojewody Małopolskiego wskazał na brak zasadności dla przedłożonej w ww. piśmie koncepcji. Podkreślenia bowiem wymaga, że na podstawie projektowanych nowelizacji ustawy o Państwowym Ratownictwie Medycznym, co do zasady w województwie będzie działała: jedna dyspozytornia medyczna – w województwach do 2 mln mieszkańców, dwie dyspozytornie medyczne – w województwach od 2 do 4 mln mieszkańców, trzy dyspozytornie medyczne – w województwach powyżej 4 mln mieszkańców - informuje Ministerstwo Zdrowia w odpowiedzi na nasze pytania.
W związku z tym, dla województwa małopolskiego przewiduje się funkcjonowanie nie więcej niż dwóch dyspozytorni, spełniających wymagania zawarte w obu przywołanych projektach.
- Proponowane w przedmiotowych nowelizacjach zmiany są ściśle związane z wdrażaniem Systemu Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego, co wymaga zmiany organizacji dyspozytorni. Dlatego też w opinii Ministra Zdrowia, tworzenie filii, czy też większej liczby dyspozytorni medycznych jest nieuzasadnione - twierdzi Milena Kruszewska, rzecznik prasowy resortu.
Zobacz również:

Komentarze (38)

romcio1985
2016-11-17 10:22:35
2 5
niech żyje 'dobra zmiana', brawo teraz będzie żyło i umierało lepiej.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-11-17 13:10:25
3 2
O ile dobrze pamiętam, to obecny rząd nie obiecywał zwiększenie liczby dyspozytorni. Tak więc nie ma tutaj mowy o żadnej zmianie. Utrzymuje się poprzedni status., tak więc pozostaje tak jak było. Trudno powoływać nowe dyspozytornie, gdzie ogromnie zadłużony system zdrowia boryka się z podstawowymi statutowymi obowiązkami. Brakuje nam lekarzy, pielęgniarek tak więc ważniejsze są działania w celu zatrzymania ich w kraju. Rząd musi spełnić zobowiązania podwyzek służb medycznych, ratować szpitale I przychodnie. To są priorytety. Podziękujcie wszystkim poprzednikom , którzy doprowadzili do KATASTROFICZNEJ sytuacji w służbie zdrowia. W przyszłym roku zaczyna się reforma służby zdrowia. Ważniejsi byli ludzie borykający się z biedą stąd program 500+ na starcie rządów PIS.
Odpowiedz
tytan57
2016-11-17 13:38:52
3 3
To co z tego, że nie obiecywali. Wiele obietnic złożyli w trakcie kampanii wyborczej i to że zostaną spełnione w ciągu pierwszych 100 dni rządzenia. I co? Do tej pory nie zostały zrealizowane. A ty grazynahayes włącz myślenie a nie powtarzaj tego co usłyszałaś w TVPis. Gdy brakuje kasy to pozostaje propaganda sukcesu.
Odpowiedz
jeden1
2016-11-17 14:01:57
4 1
Jak widać bardzo trudno naprawić coś doskonale spie.......go przez antyPOlskich POpaprańców.
Odpowiedz
AndrzejDupa
2016-11-17 14:10:10
1 4
teraz ważniejsza jest ekshumacja ofiar katastrofy smoleńskiej a nie jakaś dyspozytornia
Odpowiedz
adamsmith
2016-11-17 15:04:17
0 0
Jak to ekshumacja jest ważniejsza przecież zajęto się oboma sprawami odbyła się ekshumacja oraz przeanalizowano wniosek wojewody. What the heck??
Odpowiedz
zabawny
2016-11-17 15:08:19
0 0
Chińczycy szybko uczą się języka polskiego.
W ramach szeroko rozumianych oszczędności, można utworzyć jedną dyspozytornię na całą Polskę, która będzie zlokalizowana w 中華人民共和國 . :)
Odpowiedz
34607szczawa
2016-11-17 15:20:44
0 2
Pani Grażyno poseł mularczyk obiecywał z tego co pamietam.
Odpowiedz
HenrykV
2016-11-17 15:44:22
0 3
o ile pamiętam: zbieranie podpisów było, szumne ich wożenie do Krakowa do Urzędu Wojewódzkiego, opowieści jaki to wojewoda Miller cham, nieliczący się z głosem ludu.
I co .... i nic.
To samo co z kwotą wolną od podatku - jak się było w opozycji to się na ten temat codziennie krzyczało. A teraz..... wice, rozumicie, musicie poczekać
Odpowiedz
colo
2016-11-17 15:49:21
1 3
@grazynahayes
Utworzenie dyspozytorni obiecywał również senator Kogut
https://sadeczanin.info/gospodarka/dyspozytornia-pogotowia-w-nowym-s%C4%85czu-senator-kogut-m%C3%B3wi-tak-dyrektor-nfz
Odpowiedz
Doradca
2016-11-17 21:24:04
0 0
Toć to jakaś niedorzeczność swój swojemu odmawia ?.

To jest zły system wprowadzony przez poprzedni Rząd dojdziemy do władzy to go zmienimy.

Hasło programowe PiS z kampanii wyborczej w naszym okręgu poszło się rypać (((:

Pani @ grazynahayes jest dobrze, jest super co też Pani opowiada.

Polska się zmienia, Polska kwitnie i staje się coraz bardziej nowoczesna.

Tak mówią przywódcy naszego narodu.
Odpowiedz
adamsmith
2016-11-17 21:49:34
0 0
@zabawny może mieć rację, w Chinach całkiem możliwe, że jedna dyspozytornia przypada na 40 mln ludzi :)
jak nie więcej
Odpowiedz
konto usunięte
2016-11-18 07:32:37
0 1
Grazynahayes jezeli mnie pamięć nie myli to MUkarczyk, Kogut to zjednoczona prawica ( czyt PIS) i jezeli dobrze pamiętam panowie z PiS-ugrzmieli w kampanii, że zla PO.zabrala dyspozytornie, ale oni jak dojda do wladzy to.ja przywróca,wiec prosze niech Pani daruje nam farmazony i da juz spokoj z zwalaniem winy na poprzednikow wszak.Ci poprzednicy to tez PiS z lat 2005-2007,ktory palcem nie kiwnal by cos w sluzbie zdrowia zmienic!!!
Odpowiedz
adamsmith
2016-11-18 08:15:04
0 0
@normalny coś z logiką na bakier. Jeśli zjednoczona prawica to ZP a nie PIS. Z tego co się orientuje to Pis do ZP nie należy, a jedynie zawarł umowę o współpracy. Nie wiem czy podane przez Ciebie informacje miały na celu zmanipulować rzeczywisty obraz sytuacji czy po prostu uprościłeś i spłyciłeś sobie temat, żeby nie wysilać się. W jedynym i drugim przypadku jest to niekorzystne dla obiektywnego rozsądzenia sprawy.

Rzecz kolejna i bardzo ważna - 'zła PO dyspozytornie zabrała' - niech to pamiętają wyborcy z Sądecczyzny i Limanowszczyzny!! Każdy kto oddał głos na tę haniebną partię niech wie, że walnie przyczynił się wzrostu biedy w regionie!!

I żeby oddać sprawiedliwość, bo żaden z tutejszych ynteligentów i innych normalnych tego nie przyzna, ale faktem jest, że w wyniku starań senatora Koguta przywrócono w NS Karpacki Oddział Straży Granicznej - ile to miejsc pracy to chyba nie muszę pisać. Więc skiały skiały zawsze będą ujadać chociaż rzadko wiedzą dlaczego.

Zarzut 'o zwalanie winy' jest tyleż samo trafny co głupi. Jeśli w ciągu 11 lat rządzi się 2,5 roku to chyba logika nakazuje że należy sie odwołać działań podjętych przez pozostałe 8,5 roku. Przecież nikt nie obarcza winą za stan służby zdrowia Pana Mościckiego tylko bezpośrednich poprzedników, których decyzje są właśnie teraz odczuwalne.

Na koniec, jeśli poseł na spotkaniu czy na ulotce wyborczej obiecał że jednoosobowo przywróci dyspozytornie x w mieście y, to niezadowolonych proszę, żeby tych posłów rozliczali z tego co obiecali.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-11-18 08:55:31
0 0
Adamsmith w wyborach parlamentarnych PiS szedł pod szydem Zjednoczonej Prawicy jako koalicja, wiele osob zapomina, ze rzadzi dzis jakby nie.patrzec koalicja, w rzadzie jest przecież Ziobro z Solidarnej Polski, wiec z logika u.mnie dobrze:)a w kwestii zwalania.odpowiedzialnosci ,, to taka przypadłość naszych polityków,my chcemy poprawy ale poprzednicy wszystko zepsuli.... co nas usprawiedliwia.... nie przecze,ze PO zlikwidowala dyspozytornie,ale kandydaci dzis poslowie zaklinali sie ze jak tylko wygraja to przywroca ja Saczowi, wiec teraz pora.ich rozliczyc
Odpowiedz
adamsmith
2016-11-18 09:19:38
0 0
No nie wiem czy akurat teraz jest pora rozliczeń bo do końca kadencji jeszcze sporo czasu, ale przypomnieć co obiecali to na pewno.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-11-18 09:51:58
0 0
@Doradca Nie komromituj się .Zobacz jaki dlug zrobiły poprzednie rządy a te twoje zdanie , które tutaj cytuje:

'To jest zły system wprowadzony przez poprzedni Rząd dojdziemy do władzy to go zmienimy. '
Dotyczy 4-letniej kadencji a nie 1-wszego roku rządów. Ponadto nie ma 1-go obszaru, dyscypliny, zagadnienia, które nie należałoby naprawić. Pytam skąd na to wszystko wziąść pieniądze ? kpiny sobie robisz? Pamiętasz dług 4 bilionów, potem 3 bilionów dolarów za czasow PO_PSL ? to stanowiło wg. oficjalnych danych 58% zadłużenia a według rzeczywistych wyliczeń 200% . Co to oznacza? A oznacza, że nawet wszystkie pieniądze podatników nadal dawały -100% budzetu państwa plus trzeba by było ściągnąć jeszcze raz takie same pieniądze od podatników aby dojść do zera 0.
Dług podwojono dwukrotnie!!!
OBECNY rząd pomógł w 1-wszej kolejności najbiedniejszym poprzez program 500+, te pieniądze wróciły częściowo do budżetu państwa, KRZYKU było co nie miara. A Ty z uporem maniaka chcesz aby dalej zadłużano państwo bez wcześniejszego rozwoju gospodarczego, gdzie czynnikim niezbednym jest innowacyjność I konkurencyjność!!!. To trzeba najpierw stworzyć. Z jednej strony krzyczycie nie wydawać za dużo, a z drugiej jak się tego nie robi to też KRZYK. Bądź konsekwentny proszę!!!
Potem piszesz tak:
' Hasło programowe PiS z kampanii wyborczej w naszym okręgu poszło się rypać (((:'
Człowieku oświata, zdrowie , plan Morawieckiego to program na rok 2017!!! JAK PISAŁAM RZĄD MA JESZCZE 3 LATA !!!
PONADTO wg. kACZYŃSKIEGO trzeba NAPRAWIĆ SYSTEM SĄDOWNICTWA I ADMINISTRACJĘ.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-11-18 10:06:43
0 0
Potem piszesz tak:
'Pani @ grazynahayes jest dobrze, jest super co też Pani opowiada.

Polska się zmienia, Polska kwitnie i staje się coraz bardziej nowoczesna.

Tak mówią przywódcy naszego narodu. '
To już jest chwyt poniżej pasa!!! Co Ty możesz wiedzieć na temat jak mi się żyje I co zrobiłam, jak pracowałam I inwestowałam swoje pieniądze aby tak czy siak żyć?
Kiedy Ty tutaj sobie klikaleś przy komputerku ja ciężko pracowalam na wszystko co osiągnęłąm zainwestowałam. Tylko za granicą pracowalam dla 3-ch pracodawców( 1-dna stala praca plus dwie dla Agencji Pracy( dla tych 2-ch to praca zlecona, ). Praktycznie niekiedy nawet 90 godzin, mój record był nawet 100 godzin tygodniowo) Mam na to wszystko dowody,. Kto tak pracuje? Polacy za granicą.Tacy jak Ty widza tylko pieniądze a nie ciężką pracę. Nie ucz mnie więc co to jest mądre gospodarowanie budzetem i jego zarządzanie, bo robię to całe swoje dorosle zycie. INWESTUJ DOBRZE , PRACUJ MĄDZRZE I UCZCIWIE, A I TY NIE BEDZIESZ MUSIAL MARTWIC SIE O SWOJĄ PRZYSZLOŚĆ.
Mam bardzo realne spojrzenie na to co sie dzieje. Marzyłam o takim RZĄDZIE , jaki mamy teraz. Pracują ciężko aby ten cały bajzel , który zrobiono przez dzwiadzieścia kilka lat ogarnąć oraz pobudzić polską gospodarkę. Więć nie pisz mi proszę, że żyję w oderwanej rzeczywistości. Ten zachód o którym tak wielu marzy to NIC w porównaniu do demokracji w Polsce. Zapytaj mojego męża o to , on Tobie powie jak tam jest.
Pozdrawiam
.
Odpowiedz
P36
2016-11-18 10:18:53
0 0
@grazynahayes,
1. to rząd Kaczyńskiego (p. Morawiecki) planuje rekordowy w historii Polski deficyt budżetowy w 2017 (który w rzeczywistości jeszcze wzrośnie - czyli rekordowo powiększy dług publiczny)
2. to rząd Kaczyńskiego zamiast stawiać na pracę, rozwój i innowacyjność rozdaje za darmo kasę, której nie ma - trzeba na to zwiększać zadłużenie (nawiasem mówiąc 500+ miało znacznie zwiększyć dzietność... a jest i prawdopodobnie będzie klops - zwykła kiełbasa wyborcza) - planowali to wyrównać podniesieniem danin dla najbiedniejszych ale im nawet to nie wychodzi...
3. wzrost PKB spada dramatycznie, co jeszcze bardziej powiększy dług publiczny... i co na to p. Kaczyński? - zwala winę na przedsiębiorców, że na złość PiSowi wstrzymują inwestycje oraz na PO, że w sposób sztuczny zawyżyła wzrost gospodarczy w ostatnim roku (Sasin chyba tłumaczył coś o 'sztucznej górce')... żenada po prostu, poziom budki z piwem :-)

tak już jest z obietnicami PiSu... nie spełniacie i płaczecie, że nie da się przez PO... wszystko wina Tuska... wszystko, co umiecie to rozdawać nie swoje pieniądze (bo to nie wymaga myślenia i organiczacji)... a dług rośnie coraz szybciej :-)

jeszcze dwa słowa o straży granicznej w N. Sączu - pięknie, miejsca pracy itd... ale po co straż graniczna przy granicy, której praktycznie nie ma? wojnę ze Słowacją planujecie w ciągu najbliższego roku czy jak? ano znowu kupowanie głosów wyborców za ich własną kasę... i to na kredyt :-) ale to już temat na osobną rozmowę
Odpowiedz
P36
2016-11-18 10:29:51
0 0
@grazyna, mnie się wydaje, że jesteś tak gorącą zwolenniczką PiSu bo słuchasz uważnie co mówią a nie patrzysz dokładnie na to co robią... bo tu jest pies pogrzebany - gigantyczny rozdźwięk między tymi dwoma rzeczami... po prostu okłamują Cię i tyle.. tak w skrócie - dobranoc - bo Tobie coś tłumaczyć to jak walić grochem o ścianę, jak sama nie zrozumiesz to nikt Ci nie da rady... zastanawiam się tylko dlaczego z takim uporem powtarzasz tą bezczelną propagandę...
Odpowiedz
P36
2016-11-18 10:40:02
0 0
co krok to 'kwiatek'... jak tu traktować poważnie ten rząd... przed chwilą przeczytane - do sprawdzenia w różnych mediach...

cytuję dokładnie:

'Jerzy Szmit, sekretarz podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa, powiedział, że poprzedni gabinet skupiał się na budowie dróg prowadzących z zachodu na wschód. A to, w jego opinii, bardziej odpowiadało interesom naszych sąsiadów niż naszym. Dlatego kontynuacja prac nad autostradami 'nie dla Polaków' uważa za bezsensowne.

Autostrady A2 i A4, zdaniem Jerzego Szmita, są Polsce i polskim obywatelom niepotrzebne. Wiceminister uważa, że rząd PO-PSL budował drogi, które służyły przede wszystkim cudzoziemcom. '

tego się nawet qva komentować nie da... @grazyna, zacznij myśleć albo rzuć tę robotę dla PiSu...
Odpowiedz
konto usunięte
2016-11-18 11:30:16
0 0
@P36 Plan Morawieckiego zakłada: INNOWACYJNOŚĆ, KOKURENCYJNOŚĆ I INWESTYCJE- to przecież jego podstawowe założenia!!!. Zaczynają od wprowadzenia uproszczeń i sprawnego systemu funkcjonowania dla przedsiębiorców. Obniżono podatek CIT do 15%. Wprowadza się 50 punktów tego programu przy 100 punktach docelowych. Jak chcesz polepszać efektywność gospodarczą bez wcześniejszego wprowadzenia udogodnień dla przedsiębiorców? (regulacje wszystkich skomplikowanych procedur itp.). Wskaźnik PKB byłby niższy gdyby nie program 500+, Kaczyński stwierdził, że popełniono kilka błędnych decyzji personalnych przy obsadzaniu stanowisk. Zostały jednak skorygowane m.inn. wyznaczono Morawieckiego do tego programu. Dyskutuje się kwestię nieosiągnięcia poziomu PKB do planowanego 2,9% (osiągnięto 2,5%) . Patrząc na realia gospodarki europejskiej i światowej , to ciągle dobry wynik. Dla przykładu ten sam wskaźnik w innych krajów UE. Dla Niemiec wynosi tylko 1,4%, dla Włochów 0,7%, dla Czech i Węgier 2,5%, 2,0% tylko SŁOWACY osiągnęli 3,0% PKB. Widzisz przed rządami PO-PSL to Polska przodowała w krajach dawnego systemu politycznego(obóz socjalistyczny), w czasie rządów PO-PSL oni nas wyprzedzili!! Ciekawe, nie?
Wczoraj w wywiadzie w telewizji Polsat dawny Minister Gospodarki w rządze Buzka Pan Janusz Steinhoff pozytywnie ocenił Plan Morawieckiego(nawet on!!!). Pytany o opinie w temacie nieosiągnięcia przez rząd PIS planowanego 2,9 % PKB podał następujące powody:
Odpowiedz
P36
2016-11-18 11:40:32
0 0
...i to jest właśnie różnica między tym co obiecują i mówią a tym co robią i efektami działań... :-) efektów tak na prawdę nie ma

- niezły wynik, że wzrost PKB spada bardziej niż innym...
- super, że Morawiecki tylko obiecuje wzrost innowacyjności a inny minister zadłuża kraj i rozdaje pożyczoną kasę NA PRAWDĘ...
- super, że upraszczają prawo... sory - obiecują uproszczenia, dla przedsiębiorców efektów brak, boją się inwestować, o co z resztą p. Kaczyński ma pretensje...
- wszystko super, teoretycznie :-)
Odpowiedz
wartownik
2016-11-18 11:43:39
0 0
Grażynko@ współczuje Pani mężowi mieć tumana za żone.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-11-18 11:46:10
0 0
Wg. Stainhoffa powodami są:
1. Nie pozyskanie środków unijnych na te cele
2. Słaby zloty, tutaj zaleca przejście do strefy EURO
3. Obniżenie wieku emerytalnego
4. Kontrole CBA w urzędach wojewódzkich i samorządach
To wszystko jego zdaniem spowodowało decyzję przedsiębiorców o wstrzymaniu inwestycji.
Przeanalizujmy więc jego opinie:
1. Kto zabraniał przedsiębiorczą pozyskiwania funduszy unijnych skoro są dla nich dostępne? Będą bardzo panikować, bo kończą się one w 2017 roku a i tak wg. zapowiedzi Kaczyńskiego nie mogą liczyć na powrót 'dobrych czasów i możliwości' dla nich.
2. Słaby złoty: wahania w przeliczniku do obcych walut zawsze bywały, za czasów wszystkich rządów. Wątpliwy jest jednak 'zbawienny' wpływ wprowadzenia EURO do Polski na tym etapie gospodarczym i zarobkowym Polaków.
3.Obniżenie wielu emerytalnego: jak ten fakt mógł powstrzymać przedsiębiorców przed inwestowaniem?
To jest kpina z dwóch powodów: ta ustawa została uchwalona wczoraj, plus wejdzie w życie dopiero w przyszłym roku.
4. Kontrole CBA: to jest NAJPIĘKNIEJSZY TEMAT. CZEGO WIĘC BOJĄ SIĘ EWENTUALNIE PRZEDSIĘBIORCY? Jak te kontrole mogłyby wpłynąć na ich inwestycje? Jakie powiązania mają kontrole w województwie czy lokalnych samorządach?
Odpowiedzią na te pytania jest KONKLUZJA Kaczyńskiego!!!!! Oni nie inwestują bo mają nadzieję na powrót zaprzyjaźnionych decydentów i dobrych starych przywilejów!!! Tutaj Pan Stainhoff nie popisał się.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-11-18 11:48:57
0 0
Kto zabraniał przedsiębiorcom przepraszam za błąd.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-11-18 12:15:07
0 0
@P36 Mylisz się program 500+ powiększa dzietność i takie jest jego podstawowe założenie, ale przy okazji poprawiło sytuacje materialną Polaków, poziom biedy znacznie zmalał.

Nikt nie pisze, że wszystko jest winą Tuska , grabienie i wysprzedawanie Polski za bezcen zaczęło się po 1989 roku , gdzie zawarto 'pakt michnikowszczyzny z poprzednim aparatem komunistycznym.
Mówisz o rozdawaniu pieniędzy , jakkolwiek tego nie nazwać pieniądze wracają do Polaków a nie do zagranicznych korporacji i przekrętów. Część pieniędzy z programu 500+ ponownie powraca do budżetu państwa w postaci podatków z dóbr nabywanych przez Polaków, Ty to nazywasz marnotrawieniem?
Te kompromitujące Twoje stwierdzenie o nie potrzebie straży granicznej to już pozostawię do oceny czytających tutaj. Widzę, że chętnie pozwoliłbyś islamistom przekraczać granice Polski.
Piszesz tak:
' Autostrady A2 i A4, zdaniem Jerzego Szmita, są Polsce i polskim obywatelom niepotrzebne. Wiceminister uważa, że rząd PO-PSL budował drogi, które służyły przede wszystkim cudzoziemcom. '
Po pierwsze Jerzy Szmit nie kwestionuje tutaj budowy tych autostrad, mówił o tym , że nikt nie koncentrował się na budowaniu autostrad północ-południe. Jego stwierdzenie odnosi się tylko do faktu
nie zrealizowania wstępnych zamierzeń. Nie można koncentrować się tylko nad interesami Niemiec i Rosji są też i inni sąsiedzi oraz potrzeby Polaków dobrej komunikacji we wszystkich kierunkach!! To rząd PO-PSL podzielił Polskę na Polskę A i B . Nie inwestowano w Polskę B - wschodnią. Teraz rząd skupia swoje działania także na tę biedniejszą część Polski.
Komentarz do tego Twojego zdania:

' tego się nawet qva komentować nie da... @grazyna, zacznij myśleć albo rzuć tę robotę dla PiSu... '

Pisałam wielokrotnie , nie narzucaj mi niczego. Jestem niezależną osobom . Co myślisz przez określenie' rzuć tę robotę dla PIS-u? Jeśli myślisz o zatrudnieniu, to powtarzam nikt mnie nie zatrudnia.
Równie dobrze mogłabym Tobie nakazać zaprzestania Twojej roboty tutaj. Czy ja tak czynię? Mnie nie przeszkadza tutaj NIKOGO pisanie, wyrażanie opinii. Nikogo bez wyjątku. Ci natomiast, którzy łamią prawo robią to na własne życzenie. Każda rozsądna osoba wie co robi i jakie konsekwencje wynikają z faktu łamania prawa, nie moją rolą jest tutaj nikogo pouczanie w tym temacie.
Odpowiedz
P36
2016-11-18 12:15:22
0 0
znowu... i praktycznie nie na temat - wychodzi na to, że spowolnienie wzrostu to wina CBA... :-)

a co do kontroli CBA - każdy kto nie jest z drużyny PiSu może i powinien się obawiać kontroli CBA i innych instytucji obstawionych i ręcznie sterowanych przez PiS :-) ale to już nie jest uwaga do Ciebie bo Ty uważasz PiS za klub skupiający wszystkich świętych i uczciwych... za to całą resztę za zdrajców, morderców i złodziei

poza tym zadekretowanie wzrostu innowacyjności chyba nie spowoduje zmian w mentalności polaków... będą się tylko cieszyć z dekretu a nie ze wzrostu.... :-) tak to już jest na tym świecie i nie zmienią tego pobożne życzenia... jak się miliardy na kredyt rozdaje to po jakimś czasie zostaje się w samych dziurawych portkach :-)
Odpowiedz
P36
2016-11-18 12:24:56
0 0
przecież to właśnie autostrady wschód - zachód łączą Polskę B z Polską A niwelując zaniedbania... czy Ty czytasz to co piszesz..? teraz to Twoich 'mądrości' nie da się sensownie skomentować... to tylko propaganda pisowska skierowana do najprostszych ludzi...

poza tym popatrz na mapę autostrad i dróg ekspresowych w 2016 i na plany stworzone za poprzedniego rządu... będzie Ci głupio, że tak napisałaś... jeżeli myślisz samodzielnie :-)

inwazja islamistów? to do tego straż graniczna w Sączu? no kurde wymiękam... przynajmniej nie przepisuj najgłupszych bzdur...

i nie rżnij niewiniątka bo nie raz insynuowałaś, że jestem płatnym trolem...
Odpowiedz
adamsmith
2016-11-18 12:32:47
0 0
Panie P36 na temat rekordowego długu pisze Pan bzdury i to wstydliwie wierutne bowiem największy deficyt miała ekipa Tuska w roku budżetowym, w którym w cudowny sposób zamieniono żywy pieniądz z OFE na wirtualne zapisy księgowe w ZUS. Cud ten opiewał na kwotę ok 152 miliardy zł i sprawił że moje pieniądze przestały być moje. Do czasu aż wszyskie łby z odpowiedzialnego za ten cud rządu nie potoczą sie po brukach polskich rynków (w znaczeniu karno-politycznym) proszę mi nie pierdylić że obecna władza jest gorsza i ze cos tam wam w pupie chrupie.

aha i nie jestem z drużyny pis ale CBA sie nie obawiam - wystarczy nie kraść i jest luz
Odpowiedz
P36
2016-11-18 12:34:40
0 0
program 500+ powiększa dzietność? badania niezależne mówią, że owszem ale jest wielokrotnie za drogi w stosunku do mizernych wyników, taka jest prawda o kupowaniu głosów...

500+ - kasa wraca do gospodarki? - podwójna bzdura... :-)
1. kasa nie została zabrana z gospodarki, żeby mogła wrócić tylko pożyczona więc trzeba będzie oddać z nawiązką... i to grubą
2. za tą kasę ludzie konsumują (w większości) i w większości kupują towary zagraniczne, bardzo mało z tego oszczędzają lub inwestują :-)

to co PiS odwala to gospodarka centralnie planowana... czym się to skończyło wcześniej u nas i nie tylko u nas to też trzeba Ci wyłożyć łopatologicznie?
Odpowiedz
konto usunięte
2016-11-18 12:45:48
0 0
@P36 Odpowiedz na Twój ostatni komentarz:
Na to Twoje stwierdzenie:
'...i to jest właśnie różnica między tym co obiecują i mówią a tym co robią i efektami działań... :-) efektów tak na prawdę nie ma'
Podaj mi proszę chociaż 1-den przykład na potwierdzenie faktu, że efekty założeń programu gospodarczego ZADZIALAŁY niemalże od razu przy fakcie przejętego ogromne zadłużenia kraju oraz braku inwestycji i innowacyjności w kraju przez przeszło 20 lat. Podaj taki kraj i o ile wzrosło ich PKB w tym czasie (niecałego roku) , Nie wspominając o fakcie obniżenia ratingu kraju poprzez SZKODNICZĄ działalność donosicieli w tym kraju. Jeśli znajdziesz choć HEDEN taki przykład , to schylę przed Tobą czoła.
Komentarz to tego zdania:
'- niezły wynik, że wzrost PKB spada bardziej niż innym...'
Podaj przykład na potwierdzenie tego Twojego stwierdzenia.
Komentarz to tego zdania:
'- super, że Morawiecki tylko obiecuje wzrost innowacyjności a inny minister zadłuża kraj i rozdaje pożyczoną kasę NA PRAWDĘ...'
Morawiecki nie obiecuje wzrost innowacyjności, lecz jej wprowadzenie. Przedstawiłam w odpowiedzi @Doradcy wcześniej realne, WYLICZONE zadłużenie za czasów PO-PSL nie było ono 58% lecz 200% co zresztą potwierdził Belka. To jak inaczej chcesz inwestować, wykupywać polskie banki, wprowadzać innowacje? skąd brać pieniądze, który po spłaceniu zadłużenia publicznego kraju oraz wszystkich zobowiązań państwa wobec obywateli, praktycznie i teoretycznie nie ma!!!
Komentarz do tego Twojego zdania:
'- super, że upraszczają prawo... sory - obiecują uproszczenia, dla przedsiębiorców efektów brak, boją się inwestować, o co z resztą p. Kaczyński ma pretensje..'.
Już je wprowadzają , wejdź sobie na rządowe strony i poczytaj, na efekty trzeba czekać, tak działa ekonomia. Ekonomia to nie tylko co dzieje się tutaj w Polsce, wszyscy uzależnieni są od MAKROEKONOMI . To co się dzieje w Europie i na świecie też ma wpływ na ekonomie w poszczególnych krajach.
Odpowiedz
P36
2016-11-18 12:47:04
0 0
@adamsmith, PiS właśnie zakomunikował, że z drugą połową OFE zrobi to samo co PO/PSL (których nawiasem mówiąc nie szanuję... ale za bardziej szkodliwy uważam PiS)... tak, że prawdopodobnie będziesz musiał turlać także pisowskie głowy 'po bruku'... jak jeszcze tego nie widzisz to niedługo zobaczysz :-)

poczekaj też na rzeczywisty deficyt w 2017 a nie obiecywany (optymistyczny) - będziesz musiał pisać o PiSie to co teraz piszesz o PO :-)

co do CBA i innych instytucji (włączając w to TVP szkalującą na zamówienie przeciwników politycznych p. Kaczyńskiego), piszesz, że nie powinien się obawiać żaden uczciwy? - było by tak gdyby nie komunistyczne sposoby działania... daj mi człowieka a paragraf się znajdzie... wystarczy odpowiednio mocno publicznie skrytykować PiS... ale tego też wszyscy nie dostrzegają... :-)
Odpowiedz
konto usunięte
2016-11-18 12:53:48
0 0
@P36 Nie manipuluj , nie przekręcaj moich komentarzy. O tym CBA mówił Pan Stainhoff, nie ja. - to po pierwsze.
Nie zgadzam się z jego oceną powodów braku inwestycji niektórych przedsiębiorców, co też skomentowałam!!!
Tutaj też piszesz bez sensu:
'a co do kontroli CBA - każdy kto nie jest z drużyny PiSu może i powinien się obawiać kontroli CBA i innych instytucji obstawionych i ręcznie sterowanych przez PiS :-) ale to już nie jest uwaga do Ciebie bo Ty uważasz PiS za klub skupiający wszystkich świętych i uczciwych... za to całą resztę za zdrajców, morderców i złodziei'
Czy wszyscy pracownicy CBA są członkami partii. jakiejkolwiek partii? To tak jakbyś powiedział , że wszyscy Sędziowie są z PIS-i , a wiadomo, że nie są!! Wręcz przeciwnie nadrzędny organ sędziowski wielokrotnie stawiał się po stronie opozycji, chociaż powinni być NIEZALEŻNI. PISZESZ BZDURY , STWIERDZAJĄC, ŻE OPOWIADAM SIĘ TYLKO ZA WSZYSTKIMI Z PIUS-u !!!

poza tym zadekretowanie wzrostu innowacyjności chyba nie spowoduje zmian w mentalności polaków... będą się tylko cieszyć z dekretu a nie ze wzrostu.... :-) tak to już jest na tym świecie i nie zmienią tego pobożne życzenia... jak się miliardy na kredyt rozdaje to po jakimś czasie zostaje się w samych dziurawych portkach :-)
Odpowiedz
P36
2016-11-18 12:55:02
0 0
@grazyna, nie przyznasz mi racji... bo nie przyznasz racji żadnemu krytykowi PiSu... więc żyj dalej w komuszym przeświadczeniu, że np. Morawiecki może odgórnie wprowadzić innowacyjność... zobaczymy :-)
Odpowiedz
konto usunięte
2016-11-18 13:00:07
0 0
ILE RAZY MAM PISAĆ , NIE MA IDEALNEJ GRUPY , nie wszyscy z 1-dnej grupy są święci a wszyscy inni źli. Przestań wmawiać coś czego nigdy nie stwierdziłam. Odnoszę się do programu, ideologii PIS i ich realizacji. Nie do wszystkich z PIS-u
Te ostatnie zdania w ostatnim komentarzu są Twoje a nie moje miałam się do nich odnieść ale omyłkowo wcisnęłam ENTER..
Komentarz do tych, Twoich stwierdzeń:
'poza tym zadekretowanie wzrostu innowacyjności chyba nie spowoduje zmian w mentalności polaków... będą się tylko cieszyć z dekretu a nie ze wzrostu.... :-) tak to już jest na tym świecie i nie zmienią tego pobożne życzenia... jak się miliardy na kredyt rozdaje to po jakimś czasie zostaje się w samych dziurawych portkach :-) '
Pozwól
Odpowiedz
konto usunięte
2016-11-18 13:03:02
0 0
Pozwól Polakom samym oceniać, rozsądnie będzie podjąć końcową ocenę po 4 latach rządów PIS.
Powtarzam plan Morawieckiego zaplanowany jest na 2017 rok .
Odpowiedz
P36
2016-11-18 13:10:00
0 0
@grazyna, ja mam pozwolić Polakom oceniać samodzielnie? to powtórzę ostatni raz - moje komentarze są tylko prostowaniem Twoich propagandowych kłamstw jakie tu wypisujesz.. prześledź to... ja się nie wyrywam z niczym... kto tu próbuje narzucić czytającym partyjną retorykę PiSu? wariatka jesteś i tyle... lepiej by było żebyś skupiła taką wielką swoją energię na czymś pożytecznym a nie na indoktrynacji ludzi czytających te komentarze i robocie dla partii rządzącej - KONIEC DYSKUSJI
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Resort zdrowia mówi 'nie' dla dodatkowej dyspozytorni"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]