8°   dziś 10°   jutro
Wtorek, 05 listopada Elżbieta, Sławomir, Dominik, Zachariasz, Balladyna

Senat nie zgodził się na aresztowanie Stanisława Koguta

Opublikowano 19.01.2018 16:48:47 Zaktualizowano 04.09.2018 15:58:48 pan

Senat nie wyraził zgody na zatrzymanie i aresztowanie Stanisława Koguta, o co wnioskowała prokuratura która chce mu postawić zarzuty korupcyjne. W tajnym głosowaniu przeciw wnioskowi głosowało 37 senatorów, za opowiedziało się 32, a 19 wstrzymało się od głosu. Z decyzji nie jest zadowolone kierownictwo partii.

Prokuratura chce przedstawić zarzuty korupcyjne senatorowi Stanisławowi Kogutowi, który został zawieszony w prawach członka PiS i sam zrezygnował z chroniącego go immunitetu. Mimo tego, Senat musiał zająć się wnioskiem prokuratury w kwestii wyrażenia zgody na zatrzymanie i aresztowanie polityka.
Jak już informowaliśmy, we wtorek senacka komisja regulaminowa zarekomendowała odrzucenie wniosku prokuratury. Dziś odbyło się posiedzenie całego Senatu, który podjął decyzję. Posiedzenie było tajne, bo tego mają wymagać informacje, jakie senatorom przekazała prokuratura, prowadząca korupcyjne śledztwo.
Przeciw wnioskowi głosowało 37 senatorów, za opowiedziało się 32, a 19 wstrzymało się od głosu. Do wyrażenia zgody na wniosek prokuratury potrzebnych było 51 głosów.
- Kierownictwo PiS bardzo krytycznie ocenia decyzję Senatu w sprawie senatora Koguta. Prezes PiS wystosuje list do członków partii w tej sprawie - zapowiedziała Beata Mazurek, rzecznik Prawa i Sprawiedliwości.
Marszałek Stanisław Karczewski mówił z kolei, że wszyscy powinni być równi wobec prawa. - Okazało się jednak, że zastosowano wobec senatora podwójne standardy - skomentował.
Sam Stanisław Kogut zapewniał kolejny raz, że nie ma nic na sumieniu. - Przez dwadzieścia lat działalności nie wziąłem od nikogo ani grosza - mówił.
Przypomnijmy:
W ubiegłym miesiącu CBA zatrzymało pięć osób podejrzewanych o korupcję, w tym m.in. syna senatora PiS Stanisława Koguta - Grzegorza, który jest wiceprezesem zarządu małopolskiej Fundacji Pomocy Osobom Niepełnosprawnym; prezesem tej fundacji jest senator Kogut.CBA w wyniku własnych działań operacyjnych i śledczych, prowadzonych od roku w dwu wątkach korupcyjnego śledztwa na dużą skalę, zatrzymała pięć osób. Podejrzani mieli przyjąć łapówki na łączną kwotę blisko 1,2 mln zł. W kolejnych dniach zatrzymani byli przesłuchiwani, stawiano im zarzuty, a sąd decydował o środkach zapobiegawczych. Czterej zatrzymani, wśród nich syn senatora, zostali aresztowani; wobec piątego zastosowano środki wolnościowe.
Zdaniem śledczych, przestępstwa polegały na przyjmowaniu łapówek, podejmowaniu się przez podejrzanych pośrednictwa w załatwianiu spraw w zamian za takie korzyści, przyjmowaniu obietnicy korzyści majątkowej. Proceder miał trwać od listopada 2015 do grudnia 2016 r. Podejrzanym grozi kara do 12 lat więzienia.
Wśród podejrzanych w sprawie jest także Stanisław Kogut, były szef struktur Prawa i Sprawiedliwości w regionie.
Według śledczych Kogut miał wywrzeć wpływ na wydanie decyzji o umorzeniu postępowania administracyjnego, które dotyczyło wpisania do rejestru zabytków budynku dawnego hotelu Cracovia i kina Kijów w Krakowie. W zamian za to - jak podawała w komunikacie Prokuratura Krajowa - 'senator miał przyjąć obietnicę udzielenia mu korzyści majątkowej znacznej wartości w kwocie 1 mln zł', przy czym połowa tych pieniędzy 'została przyjęta w formie darowizny wpłaconej na rzecz Fundacji Pomocy Osobom Niepełnosprawnym, w której senator pełnił funkcję prezesa zarządu'.
Prokuratura chce też postawić Kogutowi zarzut przyjęcia korzyści majątkowej o wartości co najmniej 170 tys. zł 'w zamian za wywarcie wpływu na prezesa zarządu i członków zarządu PKP SA w zakresie podjęcia decyzji dotyczącej jednej z umów zawartych pomiędzy PKP a innym podmiotem gospodarczym', na mocy której 'krakowska firma miała otrzymać 4 mln 400 tys. zł jako udział w kosztach prowadzonej inwestycji rozbudowy dworca autobusowego w Krakowie'.
Trzeci zarzut dotyczy z kolei 'pośrednictwa przy załatwianiu sprawy penitencjarnej skazanego za kierowanie zorganizowaną grupą przestępczą'. Według prokuratury Kogut miał pośredniczyć w zamianie sposobu odbywania kary przez skazanego na lżejszy system półotwarty, za co miał otrzymać korzyść majątkową o wartości co najmniej 24 tys. zł - wyposażenie w oświetlenie obiektów sportowych należących do Fundacji Pomocy Osobom Niepełnosprawnym. Senator PiS akcentował, że czuje się niewinny.
Zobacz również:

Komentarze (44)

colo
2018-01-19 17:14:47
2 11
Widać że jest w PISie głęboki rozłam przecież Prezes Polski dał wczoraj wytyczne jak mają głosować a tu sprzeciwili się jego woli. Oj polecą głowy.
Odpowiedz
Antykaczysta
2018-01-19 17:26:34
2 9
https://www.youtube.com/watch?v=gn0wh_U2XhY

Stanisław Kogut zapewnia kolejny raz, że nie ma nic na sumieniu a jak mam mu wierzyć po obejrzeniu tego filmu. Wynik głosowania był do przewidzenia gdyż gdyby inny z nich miał podobną sytuację to koledzy go obronią.
Odpowiedz
32cm
2018-01-19 17:39:17
5 2
Zamykać starszego senatora w więzieniu w obawie przed czym ? Areszt zapobiegawczy w takim wypadku to gaszenie grilla zastępem straży pożarnej. No widzę że pan senator nieźle zalazł komuś za skórę :) Pewnie arbitrowi którego zwyzywał na meczu :P
Odpowiedz
jankowalczyk
2018-01-19 17:56:45
1 7
Kogut okazał się silniejszy w Senacie niż prezes PiS Kaczyński.

@ 32 cm ciekawe komu Kogut i czym za tę skórę zalazł ;)
Odpowiedz
jaank
2018-01-19 19:16:39
1 1
Czyżby konflikt z dołów przenosi się na górę ? Kto ma interes w wycięciu Koguta ?
Odpowiedz
DRKidler
2018-01-19 19:24:14
1 7
Kolejny spektakl w wykonaniu tym razem senatorów. Koguta uratowali, a zarząd ubolewa! Czy nie jest to cyniczne ..pozwolili zagłosować tak ,,a teraz PiSuar jest w szoku, debili to z nas nie róbcie!!! Kto wierzy w ten cyrk?. Znowu Kaczor pogrywa by wyjść na praworządnego, a zrobiono dokładnie to co chciał. Kogut cały i Kaczor zadowolony. Ci co wierzą w złość Kaczora i bunt w PiS są dla mnie idiotami.
Odpowiedz
konto usunięte
2018-01-19 20:04:55
1 3
@DRKidler Zgadzam się z Tobą w całości. Dodam tylko , że właśnie w ten sposób skazano senatora Koguta na niebyt i odebrano mu całkowicie wiarygodność wśród społeczeństwa, obywateli RP.

To już jest praktycznie jego wyrok, niebyt polityczny, biznesowy( utrata jego wiarygodności we własnej fundacji).

Nie ma bowiem NIC GORSZEGO, niż odebranie oskarżonemu prawa do obrony, prawa do wyjasnienia sprawy.
Teraz wszyscy bedą spekulować, podejrzewać go o najgorsze, bez wzgledu na to czy był winny czy nie, ludzie własnie teraz nabiorą podejrzenia do tej całej sprawy.

Tak więc dyplomatycznie, w białych rękawiczkach ' pogrzebano ' możliwości wyjasnienia całej tej sprawy.
Odpowiedz
34607szczawa
2018-01-19 20:17:01
1 2
Teorii jest wiele, jedna z nich głosi że senator pociągnie za sobą bardzo wielu. Nam pozostaje cierpliwie czekać i udawać że wszystko jest ok albo sami bedziemy zatrzymani.
Odpowiedz
MAJA12
2018-01-19 21:00:55
0 6
pies psu ogona nie urwie
Odpowiedz
blabla02
2018-01-19 21:02:42
0 4
Okazuje się, że pierwsze nie było ani jajko ani kura tylko kogut :D już nawet nie kaczka.
Odpowiedz
andi
2018-01-19 21:45:36
0 4
Kogut jak to kogut, żeby kurę przysiąść zrobi wszystko...
A potem pieje kuuukuuuryku , to nie byłem ja tylko BYKU, byku,byku, :)
Jak dla mnie ten typ jest co najmniej FAŁSZYWY.
Odpowiedz
andi
2018-01-19 21:46:16
0 0
Kogut jak to kogut, żeby kurę przysiąść zrobi wszystko...
A potem pieje kuuukuuuryku , to nie byłem ja tylko BYKU, byku,byku, :)
Jak dla mnie ten typ jest co najmniej FAŁSZYWY.
Odpowiedz
andi
2018-01-19 21:47:01
0 0
Kogut jak to kogut, żeby kurę przysiąść zrobi wszystko...
A potem pieje kuuukuuuryku , to nie byłem ja tylko BYKU, byku,byku, :)
Jak dla mnie ten typ jest co najmniej FAŁSZYWY.
Odpowiedz
Mistrzmistrz
2018-01-19 21:54:33
1 0
Teraz napiszę, że fundację są bardzo potrzebne, super sprawa, popieram fundację... Ciekawe czy ponownie redakcja usunie mi komentarz... Zaznaczam, że teraz chwale fundację
Odpowiedz
wartownik1
2018-01-19 21:59:23
3 7
Kradną i wyprowadzają miliony PiSiory z Naszych podatków i gówno im grozi. Nam emerytom głodowe waloryzacje i podwyżki cen. A mongoły i kojoty mają wyprane mózgi i skreślają X przy Kogucie czy Macierowiczu!
Odpowiedz
Mistrzmistrz
2018-01-19 22:05:19
1 0
Limanowski gangster jechał tym wózkiem do fundacji jednak nie dojechał... Popierdol... ił kierunki na Stróże i jechał do tej w gminie Dobra
Odpowiedz
wartownik1
2018-01-19 22:10:03
2 6
Dziś na orlenie verva ropa 5zł, a verva benzyna 5,23zł. PiSokomuna z młodym kornelem morawieckim i kaczyńskim potrafią tylko ceny podnosić i marsze smoleńskie.
Odpowiedz
Mistrzmistrz
2018-01-19 22:12:30
7 2
Za Po było ponad 6 zł
Odpowiedz
Mistrzmistrz
2018-01-19 22:14:03
7 1
Wartownik jak Cie nie stać to pozycz wózek od limanowskiego gangstera
Odpowiedz
Mistrzmistrz
2018-01-19 22:19:04
7 1
Wartownik załóż własną partie i obniż paliwo do 50 groszy w czym problem, najlepiej narzekać... Lub zapisz się do fundacji haha
Odpowiedz
wartownik1
2018-01-19 22:41:03
2 6
Następny jakiś limanowski PiSior Mistrz. Same przeszczepy
Odpowiedz
34607szczawa
2018-01-19 22:43:18
0 0
https://youtu.be/Mq8TU-NJ4Vs

Podział jest.
Odpowiedz
Mistrzmistrz
2018-01-19 22:46:54
6 1
Do Wartownik, akurat nie mieszam się w politykę, wali mnie kto rządzi i ile co kosztuje.... Nie masz na paliwo podaj numer konto prześlę Ci na dobre pół litra ropy hahaha
Odpowiedz
Mistrzmistrz
2018-01-19 22:50:58
6 1
Wartownik załóż swoja stacje kupisz za 5 zł a sprzedaż za 20 groszy litr hahaha, będę Twoim klientem
Odpowiedz
Mistrzmistrz
2018-01-19 22:54:20
7 3
Wartownik coś dla Ciebie, samochód na napędzany moczem, piękna sprawa polecam jednak kosztuje 700 tys zł, pewnie nie na Twoja kieszeń i znów będziesz narzekał, że jakie to drogie
Odpowiedz
Mistrzmistrz
2018-01-19 22:58:16
6 1
Wartownik wypowiada się, że księdzu 70 zł wystarczy a płaczę, że paliwo po 5 zł a hahaha haha.....
Odpowiedz
Mistrzmistrz
2018-01-19 23:07:21
7 1
Artykuł o Kogucie a komentarz Wartownik o paliwie i jeszcze ma pretensje ojjjj Ty Wartowniku, Ty, Ty...
Odpowiedz
Mistrzmistrz
2018-01-19 23:12:06
6 1
Lubie czytać wypowiedzi Wartownika, dosłownie ambrozja na moje oczy, ach ten jego zadziorny pazur narzekania na partie i nie tylko... WARTOWNIK GOROM HAHa
Odpowiedz
konto usunięte
2018-01-20 00:28:00
0 2
@34607szczawa Naprawdę wierzysz w to, że powodem takiego głosowania jest tylko rozłam w PISie?
Popatrz na kolejność wydarzeń:

Kaczyński osobiście udaje się do senatu, mówi dziennikarzom , że prawo ma być stosowane dla wszystkich bez wyjątku, poucza swoich senatorów, a potem jest głosowanie tajne?

Przecież gdyby chciał kontrolować i wymusić posłuszność wśrod senatorów PIS wtedy nie było by głosowania tajnego, Sam Karczewski powiedział, że dyscyplinować nie można bo nie wiedzą kto jak głosował.

Proste?

Polecam ten link, a wtedy może wszyscy zrozumieją, że zarówno PIS, (no teraz to raczej Unia Wolności bis, w wydaniu nowych ministrów plus PO bis) , , jak i wszystkie poprzednie rządy III RP wiernie realizują ideologię, politykę GLOBALISTYCZNĄ.

Tak naprawdę nie oceniajmy polityków i ich dzialań pod względem przynależności partyjnych, lecz patrzmy na to co robią i kim sa.

' 'Zrównoważony rozwój - uniwersalna religia pogańska' - Dr Aldona Ciborowska '
https://www.youtube.com/watch?v=4wrAdFYoDy8

Tak naprawdę jest TYLKO JEDNA walka : złego z DOBREM.
Odpowiedz
wartownik2
2018-01-20 00:47:28
0 2
Gdyby to jednak było takie proste ...
Odpowiedz
wartownik2
2018-01-20 01:03:00
0 1
Walka dobra ze złem.
Tylko co jest dobrem , a co złem
Odpowiedz
hellish
2018-01-20 08:05:46
6 2
Wartownik1 - zapomniałeś jak kilka lat wstecz, verva kosztowała pod 6 zł za zarządów twojej partii? Na cenę ropy składa się wiele czynników więc nie pitol farmazonów. Pomyśl lepiej gdzie się podziały pieniądze z OFE na emeryturę twoja, twoich ziomalii i nasze? Co się stało ze stocznia mi? Dlaczego sprzedali TELEFONIE? To są miliardy!!!
Bardzo proszę o odpowiedź na temat.
Odpowiedz
colo
2018-01-20 08:10:31
0 7
@Mistrzmistrz
Obecnie cena ropy za baryłkę wynosi około 63 dolary, w 2012 roku cena ta wynosiła około 115 dolarów więc policz sobie że jak wtedy u nas paliwa było po około 6 zł za litr to ile powinny kosztować teraz?
Odpowiedz
colo
2018-01-20 08:14:03
0 5
@hellish
Przecież był wybór gdzie można było mieć składki w OFE czy mają być przeniesione do ZUSu, ale skoro nie chciało ci się ruszyć wtedy du..y żeby złożyć deklarację to teraz nie płacz że ci coś zabrali. A co do cen paliw to mój powyższy komentarz ciebie też się tyczy.
Odpowiedz
34607szczawa
2018-01-20 08:14:43
0 3
Pani Grażyno myślę że na to składa się wiele czynników i jest to temat skomplikowany. Dlatego też napisałem 'wiele teorii'.
Zarzuty są chyba 3 a prezes to bardzo dobry strateg ktory z porażki zrobi sukces, zwlaszcza przy tak tępej 'opozycji' PO i N.
Odpowiedz
konto usunięte
2018-01-20 11:23:56
0 0
@34607szczawa Te 3 zarzuty powinny być zweryfikowane, poddane do oceny przez uprawnione organa czyli prokuraturę- to po pierwsze. W przeciwnym wypadku Pan senator nigdy nie będzie oczyszczony w świetle obowiązującego prawa i opini publicznej.

Odnośnie Pana Kaczyńskiego , zgodzę się, że jest dobrym strategiem , problem jest jednak w tym, że on nie postępuje zgodnie z prawami natury.
Ogrywać można kazdego, ale czy jest to zgodne z prawami dekalogu czy też nie jest, to jest następna kwestia. Nie bez powodu wkleiłam Tobie i innym ten link powyżej, tam bowiem czarno na bialym przedstawione jest, , że MY WSZYSCY jesteśmy OGRYWANI między innymi przez Pana Kaczynskiego oraz wszystkich inne rzady III RP.

Już od lat dwudziestych ubieglego wieku wprowadza się DIABELSKI PLAN globalizacji, gdzie finalnie do 2030 roku ( plan globalizacji oparty na ideologii neomarksistowskiej) planuje się zastąpienie własności prywatnej pod zarząd ELIT.

Innymi słowy NIKT nie będzie mógł zarzadzać własnym majątkiem, bo nie będzie go posiadał, każda czynność życiowa człowieka będzie poddana zarządzaniu przez ELITY.
Po to wlaśnie wprowadza się procedury według których każdy będzie MUSIAŁ im podlegać.
Zalożeniem są też ciągłe ZMIANY, one wprowadzą niemożliwość planowania sobie życia, w planie jest też zarzadzanie Nami poprzez strach, no to widzimy codziennie jak media , politycy wprowadzają elementy strachu do dnia codziennego( terror, informacje o kataklizmach, wojny, PUCZ, walki pomiędzy politykami, demonstracje KOD, akcje fundacji Otwarty dialog, Farmazon , zastraszanie wojną z Rosją itp, itd).

Naród jest oszukiwany przez wszystkie rzady , bo realizowane są globalistyczne cele polityczne.
Zobaczysz je w prawie wszystkich ustawach, należy tylko zapoznać się z wytycznymi unijnymi , ideologią neomarksistowską np. Spinellego na której ona funkcjonuje, aby zobaczyć te ogromne zbieżności.

Czy wiecie, że Polska placi rocznie 10 miliardów złotych na tzw. pomoc rozwijową dla innych krajów?
To też jest jeden z planów globalistycznych.

Ten 17 punktowy plan zrównoważonego rozwoju Morawieckiego jest niczym innym jak realizacją planu globalistycznego.

Od czasów Lutera nastąpuje zakłamanie PRAWDY. Wprowadzono nowe definicje prawdy.
Odpowiedz
DRKidler
2018-01-20 11:39:28
0 2
Nie rozumiem dlaczego glosowanie tajne, skoro do zasiadania w Senacie potrzebują głosów Obywateli?
Odpowiedz
konto usunięte
2018-01-20 11:44:12
0 1
Polecam wszystkim wykłady Pana Karonia, Michalkiewicza, Grzegorza Brauna, szczególnie jego film Luteranizm, wykłady oraz książki Stanislawa Krajskiego oraz jego syna, , wykłady Adlony Ciborowskiej popartej wieloletnimi pracami badawczymi, Romana Kużmiara np 'Prawa czlowieka' , wykłady Profesora księdza CUZa , dostepne też w internecie, itp.

Oni wszyscy o tym mówią i pisza. Trzymajmy się dekalogu i naszej religi, bo tylko w trójca przenajświętszej jest Nasza siła i wsparciem.

Jak odrywa się Nas od prawdy zawartej w prawach natury?
1. Odrywa się Nas od codziennej rzeczywistości , od prostych życiowych czynności.
2. Odrywa się dzieci od rodziców, , zaganianych, zapracowanych rodziców.
3. Odchodzi się od przyjętych standardow, np. poprzez gender, gdzie każe się dziecku decydować jakiej jest płci.
4. Kwestionowanie ról kobiety i mężczyzny poprzez stygmatyzowanie tych ról, faceci to dzisiaj taki Piotruś Pan.
5. Atak na władze duchowe czyli dehumanizacja.

@Wartownik2 Tutaj masz odpowiedz na Twoje pytanie, czym jest dobro i zlo:
Profesor ksiądz Guz tak mówi o wolności:
Wolność to slużenie prawdzie i miłości.
Przypodobać należy się tylko Bogu poprzez swoje dobre czyny ( pojęcie dobra) , a nie poprzez przypodobanie się ELITOM i , pieniądzom tylko. ( pojęcie zla).
Wzorewm jest Maksymilian Kolbe , gdyż na czlowieku i miłości opiera się całe CZLOWIECZENSTWO.

Człowiek, który dopełnia wolę bożą będzie żył jak M. Kolbe. Katolicyzm MUSI być okazywany w Naszych SŁOWACH I CZYNACH.
Musimy dawać swiadectwo tego kim jesteśmy.

WIELKIM DAREM dla człowieka jest DRUGI CZŁOWIEK.
Odpowiedz
konto usunięte
2018-01-20 11:56:10
0 3
W Trójcy Przenajswiętszej........... przepraszam.
@ DRKidler Dobre pytanie. Moim zdaniem zarzadzono tajne głosowanie, po to aby nie można było pociągnąć do odpowiedzialności tzw, 'buntowników' , którzy mieliby sprzeciwić się rzekomej lini Pana Kaczyńskiego.

Tutaj wracamy do punktu zerowego, czyli Twojej i mojej tezy o tzw. SPEKTAKLU, wydaje się WYREŻYSEROWANYM SPEKTAKLU, czyli teatrzyku dla narodu.
Odpowiedz
your
2018-01-20 15:40:43
0 1
Mistrzmistr= hellish
Odpowiedz
konto usunięte
2018-01-20 16:40:01
0 4
Ręka rękę myje
Odpowiedz
Wfra
2018-01-20 22:47:12
0 1
UWAGA !! PIS doszedl do absurdu. Demokracja przez glosowanie jawne. Tego jeszcze nie grali.

Widze CIEMNOŚĆ ja mawial klasyk:):):)
Pozdrawiam wszystkich kochajacych demokracje ,,inaczej,,!!
Odpowiedz
konto usunięte
2018-01-20 23:36:41
0 0
W tym linku przedstawionym przez @34607szczawa widoczny jest senator Kogut siedzący, uczestniczący w trakcie odczytania wyników głosowania senatorów.

Czy to jest ogólnie przyjetą praktyką w stosunku do senatora o zawieszonych prawach senatora, chyba nawet skreślonego z członkowstwa w PIS ?

Po co to wszystko zrobiono?

@Wfra Tutaj nie o demokrację chodzi lecz o zwykłą przyzwoitość, poszanowanie wyborców i obywateli RP.
Nie moze być sytuacji tajności głosowania przy fakcie jawności tej sprawy i naglośnieniu jej we wszystkich mediach. Uczciwość bowiem nie ma charakteru TAJNOŚCI, wszystko co jest uczciwe powinno być jawne, przejrzyste. Czy to jest tak trudne do zrozumienia?
Nie widzisz tutaj jawnego kontrastu, nieuczciwosci? Powiem wiecej to jest typowe wyrachowane działanie.
Odpowiedz
stokroteczka
2018-01-21 12:31:57
0 0
witaj @grażynahayes
Wiataj,pięknie i ujmująco piszesz.
Myślę,że z czasem z tą wiedzą i klasą, zniewolisz swych tutaj oponentów do naskakiwania na Ciebie.
Ukłony
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Senat nie zgodził się na aresztowanie Stanisława Koguta"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]