8°   dziś 10°   jutro
Wtorek, 05 listopada Elżbieta, Sławomir, Dominik, Zachariasz, Balladyna

Skutki nawałnicy - zalane domy i drogi

Opublikowano 04.08.2014 18:35:03 Zaktualizowano 05.09.2018 08:01:52 pan

Mszana Dolna. Kilkanaście zalanych domów, nieprzejezdne ulice i niedrożne przepusty – nad Mszaną Dolną dziś po południu przeszła intensywna nawałnica. Z jej skutkami walczą teraz strażacy z PSP i OSP. - Gdyby jeszcze dziś ulewa wróciła, jesteśmy bezradni - mówi burmistrz Tadeusz Filipiak.

Intensywna nawałnica przeszła dziś po południu nad Mszaną Dolną. Jej skutki najbardziej widoczne są w dzielnicy Słomka.

Woda wdarła się do kilkunastu domów. Ulice zamieniły się w rzeki, a przydrożne fosy w rwące potoki. Jak informuje burmistrz Tadeusz Filipiak, opadom deszczu towarzyszył także grad wielkości orzechów. Zniszczona została również wybudowana niedawno kanalizacja.

- Przy okazji wychodzi bezład naszego państwa: niekoszone rowy, nieudrażniane przepusty „pomogły” wodzie nieść spustoszenie - zauważa Tadeusz Filipiak. - Wszystkie drogi, zrobione parę tygodni temu naszym rolnikom, poszły z wodą - dodaje.

Akcja usuwania skutków kataklizmu wciąż trwa. W działania zaangażowani są strażacy limanowskiej Państwowej Straży Pożarnej oraz miejscowej jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej.

- Straty są ogromne. Gdyby jeszcze dziś ulewa wróciła, jesteśmy bezradni - mówi burmistrz Mszany Dolnej.

Zdjęcia otrzymaliśmy od naszych Czytelników – dziękujemy!

Informacja będzie aktualizowana.

Komentarze (34)

jaksa
2014-08-04 18:41:40
0 0
Warto wspomnieć także o intensywnej 15-20 minutowej nawałnicy z burzą i gradem różnej wielkości (średnica do 5 cm) w Skrzydlnej. Zalane podwórka, potłuczone samochody...
Odpowiedz
bearchen
2014-08-04 18:53:39
0 0
Gdyby wszystko bylo gruntownie czyszczone lacznie ze studzienkami przepustami to nic takiego nie mialo by miejsca.
Ostatnio przyjrzalam sie dokladnie jak czyszczono ulice z kamieni, ktore woda naniosla na droge. Pozamiatano i wrzucono je z powrotem w to samo miejsce, z ktorego woda je zabrala. 2 dni pozniej przyszla kolejna ulewa i ulica wygladala dokladnie tak samo.
Jak sie robi na odpieprz to potem takie sa wlasnie tego skutki.
Odpowiedz
maria13
2014-08-04 19:12:33
0 0
Nie tylko w Mszanie: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.352116011603091.1073741855.233990586748968&type=1
Odpowiedz
mlody1
2014-08-04 19:14:22
0 0
zgadzam się z Tobą bearchen w Polsce liczy sie tylko prowizorka za granicą mają na wszystko czas rzadko kiedy zaskoczy drogowców zima fosy poczyszczone a w Polsce zawsze o jedn krok z tyłu
Odpowiedz
konto usunięte
2014-08-04 19:19:14
0 0
Najpierw pasuje ogarnąć bezład i dziadostwo w urzędzie miasta burmistrzuniu a w pierwszej kolejności spustoszenie w swojej pale!
Odpowiedz
Rudy102
2014-08-04 19:24:36
0 0
'Przy okazji wychodzi bezład naszego państwa' zauważa Pan Tadeusz Filipiak,a przecież Burmistrz jest jednym z elementów władzy.
Mnie też zalało nie pierwszy raz w tym roku ale współczuję wszystkim tym których to nieszczęście spotkało.
Ale żeby przy takim nieszczęściu uprawiać demagogiczną politykę to przechodzi ludzkie pojęcie.
Odpowiedz
tomekk113
2014-08-04 19:43:40
0 0
Panie Burmistrzu co do niedbalstwa naszego Państwa to zapraszam do ogladnięcia korytek przy ulicy Leśnej i stwierdzić w jakim stanie są one utrzymane przez miasto. Przy każdym większym deszczu woda wylewa się na droge i zalewa poszczególne działki a po za tym ta woda podmywa także nowy asfalt także za niedługo Urząd Miasta nie będzie się mógł chwalic nowymi inwestycjami bo wszystko zabierze woda. Jednak lepiej jest wydać pięniądze na nowy asfalt niż zrobić odpowiednie odprowadzanie wody.
Odpowiedz
royal30
2014-08-04 20:16:29
0 0
a może by tak dac kase raz na rok właścicielom posesji przy których znajdują się rowy korytka przepusty itp żeby za nie odpowiadali i czyścili napewno się nimi zajmą odpowiednio
Odpowiedz
anilec
2014-08-04 20:17:34
0 0
Były czasy, gdy w czasie nadchodzącej ulewy/burzy, każdy chłop na moim osiedlu brał narzędzia, najczęściej była to kopaczka(motyka) i biegł poprawiać różne rowy odprowadzające wodę deszczową, by droga dojazdowa nie uległa zniszczeniu, w tych latach pomocy towarzysza Gierka w naprawie drogi, nie było. Drogi, rowy były utrzymane w należytym stanie przez mieszkańców. W XXI wieku, na większości osiedli nikomu się nie chce ruszyć 4 litery, by zadbać o własne podwórko. Dużo można na ten temat mówić, lecz śmierdzące lenie zaraz by na mnie naskoczyli.
Odpowiedz
david80
2014-08-04 20:19:03
0 0
Najbardziej wku...ia mnie polak za granica kraju który narzeka na sytuacje w Polsce.Po buca tam pojechaliście,trzeba było siedzieć na dupie i uzdrawiac rządy polskie i lokalne władze a najlepiej brac w łape kilof i udrażniać przepusty,fosy przy drogach itp.Za naszych dziadków to było normalne,każdy o to dbał.
Odpowiedz
david80
2014-08-04 20:24:44
0 0
Aha.@anilec,masz całkowita racje i zgadzam się z Toba w 100%
Odpowiedz
Ratownik
2014-08-04 20:35:39
0 0
w wodzie się Filipiak pluska - wina Tuska :) :)
Odpowiedz
exkalibur
2014-08-04 20:39:43
0 0
@david 80 ajaka jest ta sytuacja w naszym kraju widac to wszedzie jakich mamy samorzadowcow i politykow az sie rzygac chce .niedziwie sie ze mlodzi wyjezdzaja pracowac za lepsze pieniażki a tu jakie perspektywy maja zapier.....ć za jedzenie u jakiegos pseudo biznesmena na umowe smieciowa kto jest cwany olewa takich wyzyskiwaczy a kto ma sentyment do naszych stron klepie bidule i tyle w temacie
Odpowiedz
bobana
2014-08-04 20:47:42
0 0
Najprościej jest zwalac na władze.A może sami też zadbamy o pewne sprawy? Może niech każdy oczyści rów przy swojej posesji czy polu,niech wykosi trawę,od czasu do czasu wyczyści,może przestańmy wrzucać do rzek śmieci?? Po ostatniej ulewie woda nanisła tyle dziwnych rzeczy,że aż trudno uwierzyc co ludzie wrzucaja co rzeki.Jak my niszczymy nature i przyrode tak ona sie nam odpłaca.więc może zanim oskarżymy burmistrza,wójta czy sołtysa sprawdźmy fose przy swojej posesji ;)
Odpowiedz
supermenix
2014-08-04 21:27:16
0 0
Za infrastrukturę miasta odpowiada Burmistrz a gminy Wójt Gminy Prawdy i Rozwoju.
To Oni mają dbać o prawidłową konserwację wszystkich sieci kanalizacji czy odwodnień ale jak wiemy zamiast to robić Oni wolą 'rewitalizować' albo budować 'przewiązki'.
W tym są mistrzami.
Odpowiedz
paprotnik
2014-08-04 21:40:22
0 0
anilec masz całkowicie rację
Odpowiedz
tw1979
2014-08-04 21:42:08
0 0
Cytat - Przy okazji wychodzi bezład naszego państwa: niekoszone rowy, nieudrażniane przepusty 'pomogły' wodzie nieść spustoszenie. Szanowny Panie! Przestań opowiadać farmazony!!! Państwo to TY, Ja i My wszyscy... Jesteś urzędnikiem państwowym i za coś odpowiadasz. Zawsze szukasz frajerów, żeby odpowiedzialność nie spadła na twoje 'wątłe bareczki'. Wydaje Ci się że jesteś 'mszańskim kaznodzieją', który gładkimi zdaniami potrafi zbajerować miejcowe społeczeństwo... Na szczęście to już ostatnie miesiące twego chocholego tańca. Skończysz na śmiertniku historii...
Odpowiedz
ysza
2014-08-04 21:53:24
0 0
'w czasie nadchodzącej ulewy/burzy, każdy chłop na moim osiedlu brał narzędzia, najczęściej była to kopaczka(motyka) i biegł poprawiać różne rowy odprowadzające wodę deszczową, by droga dojazdowa nie uległa zniszczeniu, w tych latach pomocy towarzysza Gierka w naprawie drogi, nie było. Drogi, rowy były utrzymane w należytym stanie przez mieszkańców. W XXI wieku, na większości osiedli nikomu się nie chce ruszyć 4 litery..'Toż czasy okupacji ..i potem 'szarwarków' przy komunie minęły..' tera wolni jesteśmy i mamy demokrację ..i niektóre mówią ,że za każdom robotę płacić trza..To lepiej solidarnie leżęć do góry brzuchem albo jak anielec chzesz d..ą !!
Odpowiedz
Mr4
2014-08-04 22:00:11
0 0
I znów przyroda uczy maluczkich rozumu. Tyle inwestycji odbiera się w okolicznych gminach a który z włodarzy myśli o bezpieczeństwie powodziowym? Buduje się kilometry dróg, odcinając jednocześnie drobne przepusty. Zbiera się wodę w jeden kanał bo tak taniej, wygodniej. A przy większej ulewie pojawia się dramat. To nie jest odosobniony przypadek, nie pierwszy i nie ostatni...
Odpowiedz
Rocky6
2014-08-05 05:36:37
0 0
Gdyby jeszcze dziś ulewa wróciła, jesteśmy bezradni - mówi burmistrz Tadeusz Filipiak. Gdyby nastało pare dni suszy też jesteśmy bezradni bo nie mamy wody pitnej. Gdy stare rury wodociągów zaczną pękać też będziemy bezradni. Gdy trzeba będzie płacić kary za brak sieci kanalizacyjnej też Pan będzie bezradny. Gdy przyjdą wybory samorządowe my nie będziemy Panie Burmistrzu bezradni.
Odpowiedz
Perla
2014-08-05 06:29:51
0 0
Burmistrz to ma coś z głową zwala na wszystkich a kto jest gospodarzem miasta kto powinien interweniować i dopilnować rowów przepustów były drożne !!!kto powinien o to zabiegać !!! burmistrz !!!! a o co burmistrz zabiega o smolarnie co sprzedać Panu 'C' bałagan wychodzi jak tylko lekkie anomalia się pojawiają ale burmistrz krokodyle łzy wylewa na wszystkich wypominając zaniedbania a siebie przedstawia jako ofiarę złego losu te 100tyś na pomnik które pan przeznaczył trzeba było dać na czyszczenie rowów korytek i interweniować do odpowiednich instytucji to Słomka była by uratowana i nie zalana !!!
Odpowiedz
Perla
2014-08-05 06:49:34
0 0

Panie burmistrzu po tej ulewie ktoś jeszcze mówi do pana burmistrz ???czy ty...? ludziom zalanym na pewno nerwy puszczają jak widzą zaniedbania a to są zaniedbania burmistrza jest gospodarzem miasta i żadne tłumaczenia nie pomogą a tym bardziej zwalanie winę na innych

Odpowiedz
Rocky6
2014-08-05 07:07:52
0 0
@Perła a może to radni są winni bo nie uchwalili zakazu zalewania miasta? Pan Burmistrz zapomniał o swoim koronnym argumencie jaka szkoda.
Odpowiedz
Perla
2014-08-05 07:40:51
0 0
@Rocky6 na pewno na sesji miasta tym tematem się zajmą i znając radnych listonosz zgniatacz rurek wazelina matka chrzestna i lokomotywa itd przegłosują uchwałę zakaz zalewania miasta !!!!uchwała zostanie przesłana do Kurii Krakowskiej Nadzoru Budowlanego Dyrekcji Dróg i Urzędu Skarbowego i jeden Bóg wie gdzie jeszcze
Odpowiedz
Ratownik
2014-08-05 07:58:57
0 0
Kiedy w kranach będzie pustka, Tadek powie: wina Tuska
Odpowiedz
walter
2014-08-05 08:22:56
0 0
Najwyższa cena za śmieci w powiecie: burmistrz bezradny. Najwyższa pensja w powiecie: no problem.
Odpowiedz
walter
2014-08-05 08:33:41
0 0
Perla a potem pójdą donosy do tych wszystkich instytucji na burzę, deszcz, grad itp...
Odpowiedz
Perla
2014-08-05 08:55:03
0 0
Burmistrz marzy aby tak jak Tow. Edward Gierek gdy krzyknie do mieszkańców pomożecie mieszkańcy odpowiedzieli pomożemy On do Kasy po 12tyś a ludziom rozda kilofy i łopaty aby rowy i korytka czyścili
Odpowiedz
supermenix
2014-08-05 08:56:16
0 0
Przed chwilą oglądałem relację w Polsacie 'na żywo' z Mszany Dolnej gdzie nasz Pan Burmistrz udzielał wywiadu. Zdziwiło mnie miejsce gdzie Pan Burmistrz się prezentował.
Czyżby Pan Burmistrz myślał, że Kościół jest Jego ostatnią deską ratunku?

Dlaczego nie był to Rynek (sztandarowa inwestycja ostatnich lat), przed cokołem jest idealne miejsce do takiej relacji albo może park.
Park też byłby bardzo dobrym miejscem np. za Chińskim Obeliskiem albo przed pomnikiem ZBOWIDu a jak wejść będzie więcej to może jeszcze z przed centrum handlowego.

Więcej wyobraźni Panie Burmistrzu.
Odpowiedz
Ratownik
2014-08-05 09:03:18
0 0
Rynek w Mszanie - jedna pustka. Każdy wie to - wina Tuska
Odpowiedz
Rocky6
2014-08-05 09:13:46
0 0
@Ratownik dobrze Ci idzie jak już masz taką wenę to masz jeszcze duże pole do popisu: śmieci, betoniarnia, asfalciarnia, wyprzedaż majątku, zadłużenie, pisz chłopie:)
Odpowiedz
Doradca
2014-08-05 09:14:00
0 0
Można próbować walczyć z matką naturą, łagodzić skutki aczkolwiek nikt z nią jeszcze nie wygrał.

Żyjemy w ciekawych czasach wydaje nam się że chwyciliśmy Pana Boga za nogi a wystarczy parę minut i jesteśmy bezradni.

Nie ważne kto rządzi, kto jest Premierem, Wojewodą, Marszałkiem, Burmistrzem, Wójtem, Sołtysem.

Gdy natura stawia nas pod ścianą, wszystkie techniki zawodzą.

'Państwo' nie wykosi za nas rowów nie udrożni przepustów
a wskazany 'bezład' przez Pana Burmistrza jest zwykłą próbą usprawiedliwienia, odsunięcia od siebie ewentualnych konsekwencji tego kilkunastominutowego paranormalnego zjawiska.

Czy gdyby rządził ktoś inny w państwie, mieście czy gminie to burz z ulewami by nie było ?.
Odpowiedz
dyrygent
2014-08-05 10:06:46
0 0
Szanowny Doradco to po co Pan Filipiak głupoty opowiada i próbuje wciskać ciemnotę mieszkańcom.
Według Pana Burmistrza wszyscy są winni tylko nie ON a największym winowajcą jest TUSK.
Ciekawe czy TUSK jest winien że Pan Filipiak ma wynagrodzenie ponad 12.ooo zł???
Odpowiedz
imper
2014-08-06 22:21:30
0 0
czy nasz szanowny pan burmistrz TV nie ma i nie wie kiedy bedzie powódz.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Skutki nawałnicy - zalane domy i drogi"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]