5°   dziś 10°   jutro
Niedziela, 24 listopada Flora, Emma, Emilia, Chryzogon, Jan, Aleksander, Roman

Spadek liczby zakażeń.. Dwa scenariusze rozwoju pandemii

Opublikowano 21.02.2022 10:44:00 Zaktualizowano 21.02.2022 17:52:03 pan

Najnowsze informacje o COVID-19:

17:51

SZWECJA
W Szwecji do połowy maja koronawirus rozprzestrzeniać się będzie na bardzo niskim poziomie albo w marcu pojawi się nowa wersja koronawirusa, która spowoduje wzrost zakażeń - wynika z dwóch scenariuszy rozwoju pandemii przedstawionych w poniedziałek przez Urząd Zdrowia Publicznego.

W pierwszej optymistycznej prognozie "liczba zakażeń Omikronem będzie gwałtownie spadać, a następnie ustabilizuje się w marcu i utrzyma na niskim poziomie do lata".

W drugim scenariuszu około 20 marca może pojawić się wariant koronawirusa "o szczególnym znaczeniu" dla rozwoju pandemii. Jeśli wersja ta miałaby taką samą zdolność zakażania jak Omikron, to szczyt zachorowań Covid-19 przypadłby na połowę maja.

Eksperci Urzędu Zdrowia Publicznego założyli hipotetycznie, że nowy wariant będzie miał zdolność pokonywania odporności nabytej zarówno w wyniku szczepień jak i przechorowania Covid-19.

"Z tego powodu ważne jest, aby utrzymać wysoki poziom gotowości w służbie zdrowia oraz opiece" - podkreślił w oświadczeniu główny epidemiolog Szwecji Anders Tegnell.

Jednocześnie szwedzkie władze nie zakładają, aby do 20 maja konieczne było przywrócenie restrykcji pandemicznych. W Szwecji obostrzenia zostały zniesione 9 lutego.

W Szwecji eksperci szacują, że poziom zachorowań Covid-19 wywołany Omikronem osiągnął szczyt. W ostatnich dniach obserwowane jest również mniejsze obciążenie służby zdrowia: spada liczba zakażonych koronawirusem pacjentów w szpitalach, w tym na oddziałach intensywnej terapii.


10:50

Powiat limanowski:

liczba nowych zakażeń: 4
liczba ponownych zakażeń: 0
liczba zakażeń: 4  

liczba nowych zakażeń na 10 tys. mieszkańców: 0,30
liczba ponownych zakażeń na 10 tys. mieszkańców: 0,00
liczba zakażeń na 10 tys. mieszkańców: 0,30 

liczba przypadków śmiertelnych: 0

Liczba osób objętych kwarantanną: 213
liczba wykonanych testów: 59
liczba testów z wynikiem pozytywnym: 4 
10:48

Województwo małopolskie:

liczba nowych zakażeń: 444
liczba ponownych zakażeń: 39
liczba zakażeń: 483

liczba nowych zakażeń na 10 tys. mieszkańców: 1,30 
liczba ponownych zakażeń na 10 tys. mieszkańców: 0,11
liczba zakażeń na 10 tys. mieszkańców: 1,41

liczba przypadków śmiertelnych: 0 

liczba osób na kwarantannie: 11583
liczba wykonanych testów: 3369
w tym z wynikiem pozytywnym: 523
10:46

Dzienne statystyki w Polsce:

liczba zakażeń: 9589
nowe zakażenia: 8675
ponowne zakażenia: 914 

osoby, które wyzdrowiały: 36 343
przypadki śmiertelne: 16
wyłącznie z powodu COVID-19: 1
choroby współistniejące wraz z COVID-19: 15 

osoby na kwarantannie: 198 657
wykonane testy: 51 975
testy z wynikiem pozytywnym: 10 779
zlecenia na testy POZ: 671

10:44

Dzisiejszy komunikat Ministerstwa Zdrowia: 

Mamy 9 589 (w tym 914 ponownych zakażeń) potwierdzonych przypadków zakażenia koronawirusem z województw:  mazowieckiego (1791), 
wielkopolskiego (1118), 
kujawsko-pomorskiego (990), 
śląskiego (753), 
zachodniopomorskiego (688), 
pomorskiego (619), 
dolnośląskiego (549), 
łódzkiego (545), 
małopolskiego (483), 
warmińsko-mazurskiego (442), 
lubuskiego (417), 
lubelskiego (372), 
świętokrzyskiego (229), 
podlaskiego (219), 
opolskiego (171), 
podkarpackiego (154). 
49 zakażeń to dane bez wskazania adresu, które zostaną uzupełnione przez inspekcję sanitarną.

1 osoba zmarła z powodu #COVID19, 15 osób zmarło z powodu współistnienia COVID-19 z innymi schorzeniami.

Liczba zakażonych koronawirusem 5 563 446 /109 833 (wszystkie pozytywne przypadki/w tym osoby zmarłe).

Komentarze (18)

kyniu
2022-02-21 11:17:31
0 12
Ponawiam pytanie do "profesorów" tego portalu. Jak to możliwe, że w Polsce za "chwilę" zostanie odwołana pandemia, chociaż u nas wyszczepienie jest na poziomie około 50%??? Podobno do zakończenia pandemii było potrzebne wyszczepienie takie jak w krajach zachodnich UE, czyli 80%-90%. Jaki stoi za tym mechanizm? Jak to się stało???
Odpowiedz
kyniu
2022-02-21 11:23:34
0 13
Artykuł z tego linku https://forsal.pl/lifestyle/nauka/artykuly/8357699,nastepna-pandemia-moze-zaczac-sie-od-ataku-terrorystycznego.html moim zdaniem pokazuje , że ta pandemia jest sterowaniem i manipulacją za pomocą strachu, społeczeństwami w celu osiągnięcia jakichś celów. To oczywiście początek.Te cele, moim zdaniem, to przejęcie całkowitej władzy na ludźmi. Bogatym tego świata znudziła się już rywalizacja na majątki i stany kont w bankach.
Odpowiedz
djdeejay
2022-02-21 13:33:19
0 13
No to ratować ludzi chorych na prawdziwe choroby a nie odsyłać ciężko chorych ze szpitala po podaniu leku przeciwbólowego!
Odpowiedz
Jaworina
2022-02-21 13:47:30
12 1
kryniu @ to proste kryniu dla w miarę kumatych. Po pierwsze primo w Polsce umarło przeciętnie 10 razy więcej zarażonych niż w krajach o wysokim poziomie zaszczepień i nie ma w tej proporcji zmarłych z powodu braku dostępności do szpitali bo zawalone był zakażonymi ciężko to przechodzącymi covid. Po drugie primo reszta, te kilkadziesiąt procent niezaszczepionych nabyło odporność lekko przechodząc zakażenie. I tyle w tym temacie. Jest to oczywiste dla każdego z poziomem inteligencji powyżej matoła. miłego dnia życzę i spokojnego sumienia.
Odpowiedz
j72
2022-02-21 14:00:48
0 10
[email protected] srebrnikow.
Odpowiedz
kyniu
2022-02-21 14:29:32
0 8
@Jaworina- spróbuj to tak wytłumaczyć takiemu matołowi jak ja, żeby w to tłumaczenie nie wplatać zgonów, bo nie o to mi chodzi.
@j72- zgadzam się z tobą w całej rozciągłości. Ten mechanizm na pewno było podstawowym kryterium.
Odpowiedz
kyniu
2022-02-21 14:30:56
0 8
@Jaworina- spokój sumienia zostaw dla siebie. Może ci być kiedyś potrzebny.
Odpowiedz
nieufny
2022-02-21 14:54:29
0 10
@jaworina, PO PIERWSZE, to po łacinie PRIMO, ale PO Drugie to SECUNDO, PO TRZECIE, gdybyś już chciała się wymądrzać, to TERTIO. Miałem tego nie komentować, ale nie mogę zdzierżyć, kiedy kolejny raz jest w użyciu ten analfabetyzm językowy. Wypadałoby wiedzieć, co się pisze, skoro się już pisze. Cytując mędrca: "Jest to oczywiste dla każdego z poziomem inteligencji powyżej matoła." Miłego dnia życzę i umysłu niezmąconego meandrami łaciny, klasycznej oczywiście. I nie broń tak wymyślonej pandemii, bo to przemyślany zamach na wolność człowieka, źródło doskonałego zarobku dla nielicznych oraz możliwość darmowego eksperymentowania na milionach.
Odpowiedz
goofy
2022-02-21 15:04:44
0 1
@Jaworina- napisałaś:"Po drugie primo reszta, te kilkadziesiąt procent niezaszczepionych nabyło odporność lekko przechodząc zakażenie."
A co z tymi nie zaszczepionymi, którzy średnio i ciężko przeszli zakażenie? Oni nie nabyli odporności?
Odpowiedz
Jaworina
2022-02-21 16:40:40
5 0
nieufny@ serdeczne dzięki że mi wytłumaczyłeś że po primo jest sekundo a nie drugie primo. W życiu bym nie zgadła. A tak naprawdę jestem zaskoczona że ktoś umiejący czytać weźmie mój żart i oczywiście celowy żart Ferdynanda Kiepskiego za niewiedzę. To straszne.
kryniu @ dlaczego mam nie wplatać zgonów jeżeli one są najważniejsze , oczywiście nie dla Ciebie. Przecież szczepienia są po to żeby było ich i ciężkich przebiegów jak najmniej.
Odpowiedz
Jaworina
2022-02-21 16:43:23
4 0
goffy @ naucz si,ę czytać ze zrozumieniem bo mara. Twoje pytanie jest delikatnie mówiąc debilne.
Odpowiedz
konto usunięte
2022-02-21 18:02:25
0 7
Zgadzasz się na wszystko... dosłownie na wszystko, z nadzieją że to wreszcie się skończy. Prawda natomiast jest taka, że to się nie skończy nigdy!! A wiesz dlaczego??? BO TY SIĘ NA WSZYSTKO ZGADZASZ.
Odpowiedz
kyniu
2022-02-21 18:48:50
0 1
@Jaworina- skoro, według ciebie, zgony są najważniejsze, to odpowiedzią na moje pytanie są.....zgony? Reasumując, pandemia się kończy ,bo są zgony? Nadchodzący koniec pandemii będzie zasługą zgonów?.
Odpowiedz
goofy
2022-02-21 18:57:28
0 2
Jaworina - zapytałem, bo chciałem się upewnić, czy pominęłaś ten fakt, czy może jednak tak myslisz, że tylko ci co lekko przechodzą zakażenie, mają odporność. Może być też tak , że jesteś wnerwiona , że dałaś się zrobić w bambuko i tak trochę w tych nerwach piszesz nie do końca zrozumiale.
Odpowiedz
Jaworina
2022-02-21 21:39:08
0 0
Tusik @ wytłumacz mi to jaśniej bo jestem głupia jak zauważył nieufny.
Odpowiedz
Jaworina
2022-02-21 21:45:09
0 0
goffy @ nie mogę Ci tłumaczyć jak to mawiają oczywistej oczywistości. Ja zresztą NIGDY nie tłumaczę bo nie jestem specjalistką, ja tylko przedstawiam dane i liczby podawane tylko i wyłącznie w oficjalnych państwowych źródłach. I tyle w tym temacie. Ale dla was to wszyscy kłamią poza Facebookiem więc i tak się to wam nie przyda.
Odpowiedz
Jaworina
2022-02-21 21:53:24
0 0
Tusik @ ale jestem niekumata, przecież ty piszesz o depresji. I nie masz racji bo ludzie z niej wychodzą chociaż nie wszyscy. Życzę siły, optymizmu i wszystkiego najlepszego.
Odpowiedz
Jaworina
2022-02-21 22:00:18
0 0
kryniu @ wszystkie pandemie się same kończyły, w średniowieczu nie było przecież szczepionek ani Facebooka a pandemie czyli zarazy mijały. Szczepionki ratują życie oraz ograniczają ciężki przebieg ale nie w 100 procentach. I tyle, i nic więcej.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Spadek liczby zakażeń.. Dwa scenariusze rozwoju pandemii"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]