8°   dziś 10°   jutro
Wtorek, 05 listopada Elżbieta, Sławomir, Dominik, Zachariasz, Balladyna

Sprzedana remiza jest… wynajmowana

Opublikowano 31.12.2010 01:19:21 Zaktualizowano 05.09.2018 12:03:35 top

Limanowa. Urząd Miasta Limanowa nie odebrał budowanej remizy OSP przy ulicy Zygmunta Augusta. Stara remiza, która została przez miasto sprzedana jest teraz wynajmowana, bo inaczej strażacy nie mieliby gdzie się podziać.

Zakład Remontowo – Budowlany z Nawojowej miał zakończyć (IV etap) budowę remizy OSP przy ulicy Zygmunta Augusta z końcem września. Zakres prac obejmował montaż stolarki wewnętrznej i zewnętrznej,-instalacje: elektryczną, gazową, wod.-kan. i c.o., kotłownię gazową, tynki, posadzki, malowanie, oświetlenie zewnętrzne, place i chodniki za łączną kwotę ponad 910 tys. zł. Niestety do dziś końca prac nie widać.

- Zakład zgłosił zakończenie robót, ale zgłoszenia nie uznano bowiem nie są wykonane place, chodniki i oświetlenie zewnętrzne - mówi Władysław Bieda, burmistrz miasta Limanowa. - Komisja odbiorowa przystąpiła do warunkowego częściowego odbioru samego budynku, aby móc wystąpić o zezwolenie na użytkowanie i doprowadzić do przeniesienia majątku OSP z poprzedniej siedziby, z uwagi na liczne usterki i braki do przejęcia budynku jednak nie doszło.

Stworzyło to problem, gdyż stara remiza OSP przy ulicy Kościuszki została sprzedana przez miasto prywatnemu właścicielowi. Straż powinna się z budynku już wynieść, ale nie może, bo nie ma gdzie, więc budynek jest… wynajmowany od nowego właściciela.

- Kosztem wynajmu będzie  obciążony wykonawca robót nowej remizy – zapewnia  burmistrz. - Ponadto zostanie obciążony co do grosza karami umownymi za nieterminowe wykonanie prac. Kwota kar będzie podliczona, gdy odda budynek.

Zobacz również:

Kolejny termin przygotowania do odbioru ustalono na koniec stycznia 2011 roku.

Komentarze (26)

kad
2010-12-31 01:39:26
0 0
Czym będzie różnić się nowa remiza od starej poza lokalizacją? Kolejne pieniądze wyrzucone w błoto.
Odpowiedz
Afrokomentator
2010-12-31 07:24:56
0 0
No to kolejna firma poleciała z terminami. Swoją drogą ciekawe, czy termin realizacji był aż tak z kosmosu, że nie dało się go wykonać, czy też wykonawca nie poradził sobie z tematem.
Odpowiedz
tomi
2010-12-31 07:40:46
0 0
Kolejny niesamowity pomysł prezesa wszystkich prezesów i komendantów ,za pieniądze z miasta .
Odpowiedz
JAN
2010-12-31 09:07:02
0 0
Należy stwierdzić,że to jeden z najgłpszych pomysłów minionej kadencji.'Stara' remiza budynek z długa historią OSP poszedł w prywatne ręce i tym samym zakończył piękną kartę historii. Gdyby pieniądze przeznaczone na budowę nowego zainwestować w remont i konserwację druhowie z OSP dalej mieliby własny budynek, a tak to będą w nowym tylko przyjmowani gościnnie.
Odpowiedz
LimE
2010-12-31 09:48:26
0 0
Tak i to jest znowu efekt 'bo byli najtańsi'!! Swoją drogą jak się zastanowić to nasze władze tak rządzą , że wszystkie przetargi wygrywają obce firmy. Czyżby limanowskie nie potrafiły wykonać takich inwestycji?? Ale efekty mamy : buzodrom , remiza oraz wiele innych słabo wykonanych projektów!! Trzeba wyciągnąć wnioski od inspektorów nadzoru!! Ale to już zadanie dla nowych władz.
Odpowiedz
yyy
2010-12-31 10:48:56
0 0
No wszystko ok. Ale tak naprawdę do ich działalności kulturalnej jak wogóle można ją tak nazwać stanowczo wystarczał im budynek poprzedni albo o połowę mniejszy.Jeżeli chodzi o działania jako sama straż pożarna to jest rozpacz pod względem sprzętu, jakości działań a w szczególności zachowania bo jednak mundur zobowiązuje. Na co marnować tyle pieniędzy po to aby garstka ludzi się popisywała starym budzącym aż uśmiech na twarzy taborem. Jaki to ma sens, za czyje to jest pieniądze?! jedynie krwiodawstwo to jest na wysokości zadania i na tym zakończyć i podziękować bo to ma sens a reszta to jest marnotractwo. Żenujące jest ich wyszkolenie oraz umundurowanie oraz zachowanie w tym ewentualnym mundurze jeżeli go wogóle ubiorą do wyjazdu.Obserwuje to zjawisko już kilka lat i niestety brak słów.
Odpowiedz
RRMD
2010-12-31 13:09:51
0 0
YYY od... się od strażaków. A jak się nie podoba, to proszę wstąp w szeregi i zrób porządek.
Odpowiedz
HiKrush
2010-12-31 13:11:07
0 0
'Marnotractwo', hehehe.
Odpowiedz
konto usunięte
2010-12-31 13:28:03
0 0
JAN przede wszystkim nie masz zielonego pojęcia o działalności dzisiejszej OSP która włączona jest do Systemu Krajowego ,po pierwsze umundurowanie bojowe nie ma żadnego wyróżnika pomiędzy PSP a OSP, następnie obecne szkolenie przebiega całkiem inaczej jak to miało miejsce w historii OSP chociażby limanowskiej , następna sprawa jeżeli mówisz o pięknej historii tej OSP to tylko mów lub tylko myślij , następnie stary budynek nigdy nie był własnością OSP tak jak i nowy nie będzie własnością OSP ponieważ wiążą się z tym spore koszty , co do wybudowania nowej remizy również mam wiedzę na ten temat i wyjaśniam ,nikt z Zarządu OSP pracującego społecznie nie będzie odpowiadał za bezpieczeństwo strażaków w budynku w którym nie da się zachować żadnego bezpieczeństwa BHP czy garstka ludzi w tej OSP pracuje nie powiedziałbym ,wchodząc na ich stronę mówi się o ponad 70 chłopa a ich wyposażenie pozwala na działania wszelakiego ratownictwa oprócz chemicznego, co do samochodu uważam póki co jest wystarczające ,może się pokusić jednostka o zakup takowego z bonifikatą 75 % /dopłata Związku/ ale przy cenie samochodu pożarniczego w granicach 500 tyś zł wydatek 125 tyś przez OSP jest nie możliwy i tu również OSP powinna starać się o pozostałą kwotę w Urzędzie Miasta ,ponieważ Miasto ma obowiązek utrzymywać taką OSP, co powicie kiedy gmina Limanowa czy Jodłownik nie mówiąc o Łukowichyutrzymuje i to na przyzwoitym poziomie po 8 i więcej jednostek a samochody czy same Remizy przewyższają o niebo Limanową . Jest bardzo dużo argumentów za utrzymaniem takiej OSP ponieważ nie ma drugiej organizacji aby na gwizdek zebrać ok 60 lub więcej chłopa w razie czegoś ????????.
Odpowiedz
hajduk41
2010-12-31 14:53:00
0 0
Niech mi ktoś mądry wytłumaczy jak są w Limanowej ustalane warunki przetargu. Rozumiem, że zgodność z ustawą o zamówieniach publicznych być musi, ale nie można sprawdzić wiarygodności firmy po otwarciu ofert. Czy oferty są otwierane na minutę przed wyborem?????? Przecież ktoś z urzędników za to odpowiada!!! To kolejny raz gdy słyszymy o nierzetelnej pracy firm. Terminy są jednym z warunków.
Odpowiedz
lim
2010-12-31 15:10:01
0 0
jurek 187 jest jednak pewna róznica w limanowej jest straz zawodowa ,a miasto ma obowiązek utrzymywać nie budować.w czasie gdy nie ma kasy taka inwestycja to skandal.
Odpowiedz
Gacek
2010-12-31 15:18:47
0 0
Właściciel remizy OSP zrobił 'interes życia' kupił a teraz wynajmuje od tego co kupił normalnie 'zaKulmiście' brawa dla właściela remizy piekny interes :) :) :)
Odpowiedz
nieznany
2010-12-31 16:18:42
0 0
moze tak moze nie
Odpowiedz
yyy
2010-12-31 16:40:09
0 0
RMND ! I PANIE JURKU ! Nie ma sie o co obrażac tylko przejrzec wreszcie na oczy bo działania wasze sa na poziomie 'O' Porównanie do Łukowicy czy innych to żaden argument w świetle tych jednostek a waszej. Łukowica działa ekstra jeżeli chodzi o działania bojowe jak i inne jednoski choćby Tymbark, Kamienica, czy Laskowa i inne. Niestety tam nie jest ilośc tylko jakość działań. To że u Was jes 60 chłopa jak to określiłeś Pan to nic nie znaczy. Ilu jest których jedzie do akcji czasem dwóch w jednym aucie i dwóch w drugim a bywalo że jechał i sam kierowca. I jaki to ma sens. Owszem pozostali działaja a ile medali dostają>........????????!!!!!!!!1 Pytanie za co i czy noszenie munduru nie zobowiazuje do czegoś- jest wiele przykładu złego przykladu. A na nowe auto to całe szczęście że nie ma kasy bo to wogóle piorażka by była. Pozdrawiam i otworzyc oczy!!
Odpowiedz
znany
2010-12-31 20:22:29
0 0
Łatwo opowiadać różne bzdety, takie całkiem od rzeczy, gdy jest względny spokój na terenie Miasta i okolicy. Ostatni rok jednak pokazał, że wcale tak nie musi wiecznie być. Przykładów jest mnóstwo z różnych stron kraju i powiatu. Burmistrz i Rada są odpowiedzialni w pierwszej kolejności za bezpieczeństwo mieszkańców. Są zobowiązani do tego by nieść wszelką możliwą pomoc w razie nieszczęścia. Tej ustawowej i moralnej odpowiedzialności nie zabezpieczy PSP, dlatego wszystkie samorządy w Polsce i na całym cywilizowanym świecie utrzymują liczne jednostki OSP, kupują niezbędny sprzęt, wyposażenie i budują zgodnie z aktualnie obowiązującymi normami remizy, bo to jest najtańsza z możliwych forma zapewnienia bezpieczeństwa. Burmistrz którego niedawno z radością pożegnaliśmy, arbitralnymi decyzjami doprowadził do tego co mamy dzisiaj. Przede wszystkim budowana remiza wygląda tak jak na zdjęciu, a poza tym jest mało funkcjonalna, a w dodatku budowana i wybudowana tak tandetnie, bo traktowano tą inwestycję od samego początku jak zło konieczne. Ja tego nie potrafię zrozumiej w jaki sposób można takim działaniem zachęcić młodych ludzi i pasjonatów społecznych do absolutnie bezinteresownego działania na rzecz Miasta i mieszkańców. Gdyby za to karano, to powinna być to kara co najmniej dożywotniej banicji z Miasta.
Odpowiedz
oskarczan
2010-12-31 22:34:40
0 0
niech siedzą w tej niewiadówce co tam stoi i tak nic nie robią jełopy jedne alkocholicy
Odpowiedz
kluska
2011-01-01 09:19:44
0 0
Wow! Mówisz oskarczan,że tak mocno piją,że aż przez 'ch'? No... to rzeczywiście tragedia! Może w takim razie nowy budynek (wraz z terapeutą)należy przeznaczyć strażakom na inny niż dotychczas planowany cel?;) A tak poważnie, to instytucje prowadzące przetargi wybierają do realizacji zadań najtańszych wykonawców,a w naiwności swojej oczekują wykonawstwa z najwyższej półki. Jest to nierealne- inwestorzy wiedzą o tym doskonale i od początku udając 'dobrych,oszczędnych gospodarzy' skazują inwestycję na bylejakość,a budżet na straty.Myślę,że kres tej beznadziejnej sytuacji można położyć odrzucając, po otwarciu kopert,te skrajne tzn. najtańsze i najdroższe oferty. Wtedy byłaby szansa na urealnienie cen za wykonywaną pracę. Wszyscy mamy świadomość,że najtańsze firmy ocierają się o szarą strefę,bo inaczej nie są w stanie zrelizować zadania nawet po kosztach.Karanie kogoś ,kto realizuje budowę za połowę fatycznej ceny jest śmieszne!
Odpowiedz
kyniu
2011-01-01 12:39:27
0 0
Tylko w Polsce takie jaja są możliwe. Kto sprzedaje budynek przed przeprowadzką
Odpowiedz
konto usunięte
2011-01-01 12:55:51
0 0
Nie ma co komentować ani przekonywać, całkowity brak świadomości o swoim bezpieczeństwie,ekonomi ,doświadczeniu i można by było mnożyć te dolegliwości, mam nadzieję ,że nie doświadczycie udziału służb ratowniczych w 2011 roku tego Wam życzę.
Odpowiedz
yyy
2011-01-01 13:17:49
0 0
Nie ma nie ma co komentować Panie Jurku fakty bolą.......
Odpowiedz
mimi
2011-01-01 16:24:27
0 0
yyy może i masz rację że czasem jedzie po 2 strażaków w samochodzie.a to dla tego że masz określony czas wyjazdu do akcji od otrzymania wezwania nie morze być dłuższy czas jak do 15 minut!!!sprawdż ilu ochotników z naszego terenu walczyło podczas ostatniej powodzi w szczućinie podczas umacniania wałów to wtedy możemy porozmawiać
Odpowiedz
mimi
2011-01-01 16:31:04
0 0
co do wypowiedzi pana jurka187stwierdzam że ma racje bo kto jest gotów zostawić swoją rodzinę i pedzić na ratunek innym w potrzebie nie patrząc która godzina w nocy czy deszcz wiatr tylko pędza na ratunek drugiemu narażając swoje życie i zdrowie!!!
Odpowiedz
marpaz
2011-01-01 16:45:00
0 0
Troche sie mimi nie zgodze z Toba jesli chodzi o czas wyjazdu do akcji !!! Po pierwsze wazne jest to do czego sie jedzie, czy jest to pozar czy wypadek bo w tym przypadku jesli chodzi o zycie ludzkie ten czas jest o wiele krotszy niz podałes !!! A nikt tez nie pojedzie na łeb, na szyje bo sie pali (pierwsza zasada strazaka - bezpieczenstwo włane)!!! A co do umacniania wałow w Szczucinie masz racje, przewineło sie tam troche chłopa z terenu powiatu (około 100 strazakow ochotnikow) w rzesistym deszczu, błocie po same j..a, ciemnej nocy !!! Ale na tym polega ofiarnosc ...
Odpowiedz
mimi
2011-01-01 17:34:19
0 0
do MARPAZ masz racje może z podaniem czasu wyjazdu trochę przesadziłem a co do SZCZUCINA widzę ze musiałeś też tam być skoro jesteś w temacie tak jak ja!!!do yyy podaje ci link do strony gdzie jest pokazane jak alarmowana jest osp oto on http://www.yotube.com/watch?v=i47Q47izDU9KI zobacz i wtedy oceniaj
Odpowiedz
marpaz
2011-01-01 17:56:29
0 0
Oczywiscie ze tak !!! Byłem, widziałem, brałem udział w tym pospolitym ruszeniu wszystkich słuzb z terenu prawie całego kraju jakim była obrona wałow wislanych w Szczucinie !!!
Odpowiedz
yyy
2011-01-01 22:07:30
0 0
Niestety tłumaczenie jest żadne. zastawianie sie tak wielkimi niby akcjami to żenada. Honor i chwała tym co tam byli i pracowali. Ale podczas kataklizmów w tym roku to każda jednostka nawet najsłabsza pracowała i są naprawde wielcy wszyscy którzy brali w tym udział i faktycznie kosztem rodzin.Niestety jednak mówimy tu o zwykłych akcjach a w szczególności o szacunku do munduru ŻE ON NAPRAWDĘ ZOBOWIĄZUJE !!! I nie zmieniać tematu tylko coś z tym zrobić, bo wstyd można przynieść nie odpowiednim zachowaniem w mundurze myśląc że jest się bez imiennym. A szkodzi to szczególnie inny strażakom którzy chcą działać, działają i zachowują się na poziomie- - Tyle z mojej strony a jak ktoś próbuje przypisywać sobie i wpada w samozachwyt co on nie zdziałał to żenada i zbędna dalsza dyskusja-a POZDRAWIAM
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Sprzedana remiza jest… wynajmowana"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]